abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94502350
Ik heb wel aardig wat recepten veganistisch gevonden voor Pakora. Klinkt goed =) Eens uittesten!
pi_94502512
Godver wat is het toch met die gefrustreerde vleeseters. Blijf gewoon weg.

De pompoensoep van Albert Heijn Puur en Eerlijk (vegan en bio! zonder smaakversterkers) is heel lekker. Die warm ik 's ochtends op en dan doe ik hem in een thermosbeker. Blijft wel een paar uur goed heet.
Verder maak ik vaak een salade met nootjes, of met pasta. En je kan ook yofu nemen. Bijvoorbeeld met fruit, granen en/of noten.
pi_94502688
Ook veganist? Ik ben al zó lang op zoek naar kant en klare soep die veganistisch is. Zelfs vegetarische kant-en-klare soepen zijn een uitdaging, laat staan veganistisch =). Super!! Yofu moet ik nog eens uittesten, ik hoor er veel mensen over dat het lekker is, zelfs niet-veganisten en dat zegt volgens mij heel wat. Ik ben ook fan van de provamel toetjes met koffiesmaak, ooit uitgetest? Noten eet ik ook veel, maar ik gooi ze niet snel in een recept. Meer als tussendoortje, maar ik denk dat dat ook goed zal smaken door salades ^^ Bedankt voor de tips! =)
pi_94503172
Kom je wel eens bij de biologische winkel? Daar heb je allerlei soorten sojayoghurt, ook met fruit. En daar hebben ze ook veel kant-en-klaar soep staan. Ik koop dat eigenlijk niet zo vaak, maar je zou eens kunnen kijken. Je kan ook heel makkelijk zelf soep maken, bijvoorbeeld tomatensoep. Ik neem dan twee blikken gesneden tomaten in blik, en een fijngesneden wortel/winterpeen. Even roerbakken en dan koken met bouillon (halve tot hele liter) tot de wortel goed gaar is. Kruiden, peper en zout erbij, en pureren met de staafmixer. Als het te dik is kan je er nog wat bouillon bij doen. En dan eventueel met een scheutje sojaroom (wel er pas bij doen als je het gaat eten of gaat meenemen). Met een flinke pan kan je dan wel een paar dagen vooruit. Je kan het ook invriezen.

Soms snij ik een blok tofu in stukjes, goed kruiden en dan opbakken met wat champignons. Als ik dan over houd 's avonds bewaar ik dat als lunch de volgende dag, met wat vegamayo. Ook lekker met geroosterde cashewnoten erdoor. Nog wat groenten erbij, bijvoorbeeld komkommer of tomaten, en je hebt een prima maaltijd.

Koffietoetjes begin ik maar niet aan... Ik houd niet van toetjes en niet van koffie ;)
pi_94503490
Ik heb een kleine biowinkel om de hoek, maar die heeft niet veel assortiment helaas. Alleen het broodnodige kan ik daar eigenlijk vinden, beleg en dergelijke.. maar vind het geen probleem om naar het centrum te gaan. Daar zit een vrij grote biowinkel, die denk ik ook wel soepen heeft. Eens kijken maar =)
pi_94505529
Hummus, en varianten daarop! O+ Hummus van kikkererwten is natuurlijk sowieso lekker, maar ik maak als lunch ook vaak gepureerde mengsels van andere peulvruchten..
Bijvoorbeeld van witte bonen, groene kruiden en zongedroogde tomaten. Of van linzen, vaak met wat geroosterde wortel en indiase kruiden..

Pita's, naanbrood, maistortillas en/of rauwe groenten mee mee en dippen maar!
*O*

[ Bericht 0% gewijzigd door minilot op 23-03-2011 12:17:20 ]
Let me see you stripped down to the bone
pi_94506810
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 12:08 schreef minilot het volgende:

Pita's, naanbrood, maistortillas en/of rauwe groenten mee mee en dippen maar!
*O*
Hoe maak jij naanbrood zonder melk/yoghurt en boter?
pi_94507104
quote:
5s.gif Op woensdag 23 maart 2011 12:44 schreef Farenji het volgende:

[..]

Hoe maak jij naanbrood zonder melk/yoghurt en boter?
Yup, daar heb je gelijk in. |:( :)
Nou ja, pita's en maistortilla's dan.
  woensdag 23 maart 2011 @ 13:33:09 #35
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_94508522
quote:
Op dinsdag 22 maart 2011 23:30 schreef Lyriella het volgende:
Hele uitdaging =P Een veganistisch recept die je mee kunt nemen. Geen magnetron ter beschikking, dus opwarmen is er niet bij. Brood ben k beu =P
Ik hoop dat je realiseert dat voor het brood wat je eet op een complete gistcultuur genocide is gepleegd?
pi_94509001
En al die soja, daar wordt het regenwoud voor gesloopt, waardoor alle zielige diertjes sterven (zonder dat ik ze dan op kan eten :'( )

EDIT: grapje natuurlijk, goed om bepaalde principes te hebben.
pi_94509109
Het kan aan mij liggen,maar ik vind die vega tiepjes er altijd zo erg gezond uitzien. ~O>
Oh nee wacht (een hele bleke kleur op je gezicht was toch niet gezond).

Maar heb jij nergens last van? omdat je toch wat nodige voedingsstoffen in je lichaam mist.?
pi_94509120
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 12:53 schreef minilot het volgende:

[..]

Yup, daar heb je gelijk in. |:( :)
Nou ja, pita's en maistortilla's dan.
en chapatis,s

en als soya melk wel mag, een dipsaus van soyamelk, dikgemaakt met brood, met knoflook en kruiden in de blende. Lekker samen met alle bovenstaande dipjes.
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_94510931
Oh, en waar mijn collega's immer jaloers naar loeren: spring rolls!

Rijstpapiervelletjes even weken, vullen met in dunne reepjes gesneden rauwe groenten (paprika, spinazie, komkommer, taugé, wortel, bosui, etc.) handje koriander erbij, en eventueel wat rijstnoedels, dan oprollen en dichtplakken...
Pittig pindasausje in een bakje meenemen voor ernaast en hopla: zeer puike lunch!

Edit -> zoiets dus:

Receptje op twopeasandtheirpod.com
pi_94511484
Oh, oh, oh, en niet te vergeten... Zodra er weer 'n beetje lekkere tomaten te krijgen zijn: maak panzanella!
Simpele broodsalade waar niemand die ik ken ooit genoeg van krijgt. *O*

Scheur taai geworden stokbrood of ciabatta in stukjes, snij heel erg rijpe tomaten in blokjes en snij wat rode ui en verse basilicum in flinterdunne reepjes.. Door elkaar scheppen.
Twee delen olijfolie mengen met één deel rode wijnazijn, zout en zwarte peper erdoor (en knoflook, mits je collega's daar geen probleem van maken). Dressing door het brood en de tomaten scheppen, flink husselen (met blote handen als je in een rustieke bui bent) en de boel minstens een paar uur in de koelkast laten staan. Nachtje kan ook; kun je het gewoon een avond van tevoren maken.

Erg lekker!
pi_94511756
En natuurlijk ook: tabbouleh!

Libanees gerecht met bulgur (sowieso lekker), tomaat, bosui, munt, héééél erg veel peterselie, citroensap en olijfolie. :9
pi_94525230
Ik heb nergens last van neej =) Ik eet gezond en goed uitgebalanceerd, maar slik als enige B12 supplementen, maar dat deed ik ook toen ik vegetariër was en dat doen zelfs vleeseters om zich fitter te voelen => goed voor energie!

Ik wilde vanavond de scrambled tofu proberen van het filmpje, k vond dat er tomaatjes misten dus die heb ik er bij gedaan ^^ Dan smaakt het super lekker, net echt scrambled eggs.. weird joh, das zo lang geleden.

Tabbouleh, is dat koud ook lekker?
  woensdag 23 maart 2011 @ 20:20:08 #43
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_94525655
Wat houdt je trouwens tegen om zelf een kip te houden?
pi_94525870
Gebrek aan tuin en ruimte?
pi_94525906
* woon op kamers =) denk dat mijn huisbaas er niet zo vrolijk van zal worden als hier een kip rondwandelt in huis =P
pi_94526065
Heel soms wil ik bij mijn schoonouders een eitje meepakken, want die hebben zelf kippen en worden goed verzorgd. Alleen wonen ze niet zo dichtbij dat ik ze echt mee kan nemen naar mn eigen huis. Het zou een uitkomst bieden inderdaad, maar vanuit praktische overwegingen gaat dit niet.
  woensdag 23 maart 2011 @ 20:38:11 #47
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_94526646
Jij woont in een huis? Je weet dat de natuur daarvoor jammerlijk is toegetakeld he.
Ik zou het niet pikken als ik jou was!
pi_94526842
Pfoh jeetje mensen. Nogmaals ik pretendeer niet de wereld te redden maar kies ervoor om zo min mogelijk schade aan te richten.
pi_94530578
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 20:12 schreef Lyriella het volgende:
Ik heb nergens last van neej =) Ik eet gezond en goed uitgebalanceerd, maar slik als enige B12 supplementen, maar dat deed ik ook toen ik vegetariër was en dat doen zelfs vleeseters om zich fitter te voelen => goed voor energie!

Ik wilde vanavond de scrambled tofu proberen van het filmpje, k vond dat er tomaatjes misten dus die heb ik er bij gedaan ^^ Dan smaakt het super lekker, net echt scrambled eggs.. weird joh, das zo lang geleden.

Tabbouleh, is dat koud ook lekker?
Meende in [sex] toch iets anders te lezen (maandelijkse huishouding in de knoei) ~O>
Geen ijzer gebrek of zo iets ?
pi_94530941
Haha ja dat klopt wel, maar dat is al langer dan ik veganist ben. Ik ben relatief nieuw in het veganisme, dat speelt al langer met mn maandelijkse huishouding =P Ik heb geprikt op ijzer gebrek en geen last van =)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')