Kom je wel eens bij de biologische winkel? Daar heb je allerlei soorten sojayoghurt, ook met fruit. En daar hebben ze ook veel kant-en-klaar soep staan. Ik koop dat eigenlijk niet zo vaak, maar je zou eens kunnen kijken. Je kan ook heel makkelijk zelf soep maken, bijvoorbeeld tomatensoep. Ik neem dan twee blikken gesneden tomaten in blik, en een fijngesneden wortel/winterpeen. Even roerbakken en dan koken met bouillon (halve tot hele liter) tot de wortel goed gaar is. Kruiden, peper en zout erbij, en pureren met de staafmixer. Als het te dik is kan je er nog wat bouillon bij doen. En dan eventueel met een scheutje sojaroom (wel er pas bij doen als je het gaat eten of gaat meenemen). Met een flinke pan kan je dan wel een paar dagen vooruit. Je kan het ook invriezen.
Soms snij ik een blok tofu in stukjes, goed kruiden en dan opbakken met wat champignons. Als ik dan over houd 's avonds bewaar ik dat als lunch de volgende dag, met wat vegamayo. Ook lekker met geroosterde cashewnoten erdoor. Nog wat groenten erbij, bijvoorbeeld komkommer of tomaten, en je hebt een prima maaltijd.
Koffietoetjes begin ik maar niet aan... Ik houd niet van toetjes en niet van koffie