abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94493349
Hele uitdaging =P Een veganistisch recept die je mee kunt nemen. Geen magnetron ter beschikking, dus opwarmen is er niet bij. Brood ben k beu =P
pi_94493400
Wraps met allerlei soorten vulling, idem pannenkoeken.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  dinsdag 22 maart 2011 @ 23:36:53 #3
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_94493640
Neem een hap gras in je lunchtijd.
pi_94493847
pfoh ooit bij stilgestaan dat er in de eierenindustrie hanen levend versnipperd worden omdat ze nutteloos zijn? Of in de zuivelindustrie stierkalfjes zonder verder doel geslacht, om diezelfde reden? Mij smaakt een glaasje melk of een eitje bij het ontbijt dan niet meer. Iedereen zijn eigen keuzes, dus respecteer de mijne en leave out de "veganisten eten alleen maar blaadjes sla" comments. Die zijn er al genoeg en totaal niet waar.
  dinsdag 22 maart 2011 @ 23:48:22 #5
30509 Nightwulf
Howling lone wolf
pi_94494106
Lees dit maar eens!
Be kind whenever possible. It is always possible.
Dalai Lama
pi_94494253
Het gaat me meer om hoe beesten behandeld worden, niet zo zeer om gevoelens. Hoe dieren worden behandeld als nutteloos en levend versnipperd worden, dat gaat me toch een stapje te ver. On topic graag?
  woensdag 23 maart 2011 @ 00:43:18 #7
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_94495784
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 23:51 schreef Lyriella het volgende:
Het gaat me meer om hoe beesten behandeld worden, niet zo zeer om gevoelens. Hoe dieren worden behandeld als nutteloos en levend versnipperd worden, dat gaat me toch een stapje te ver. On topic graag?
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 23:41 schreef Lyriella het volgende:
pfoh ooit bij stilgestaan dat er in de eierenindustrie hanen levend versnipperd worden omdat ze nutteloos zijn? Of in de zuivelindustrie stierkalfjes zonder verder doel geslacht, om diezelfde reden? Mij smaakt een glaasje melk of een eitje bij het ontbijt dan niet meer. Iedereen zijn eigen keuzes, dus respecteer de mijne en leave out de "veganisten eten alleen maar blaadjes sla" comments. Die zijn er al genoeg en totaal niet waar.
Wat ik al zei: neem een hap gras. Dat is het enige waar geen enkel dier mee gemoeid is.
Oh, en hypocriet huilen over haantjes en kalfjes maar wel achter je PC zitten waarvoor meer dieren gedood zijn dan een mens in 1000 levens eet :')
Hypocriet gelul ook altijd _O-
pi_94497189
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 00:43 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

[..]

Wat ik al zei: neem een hap gras. Dat is het enige waar geen enkel dier mee gemoeid is.
Oh, en hypocriet huilen over haantjes en kalfjes maar wel achter je PC zitten waarvoor meer dieren gedood zijn dan een mens in 1000 levens eet :')
Hypocriet gelul ook altijd _O-
Wel het gras goed uitspoelen en schudden.
Je wil toch niet dat er nog een beestje in blijft zitten. ~O> (je wil als veganist toch geen dieren eten) ~O>
pi_94497297
Maar iets in trant van falafel op een pita broodje doen,
Met wat sla(wel goed gewassen) tomaat rode ui en komkommer.
Beetje sambal of ketchup en wat knoflooksaus(met of zonder links draaiende melkzuur bacterien).
pi_94497404
Veganisten zijn stom. Vegetariers zijn ok, maar veganisten slaan veel te ver door en maken het zichzelf veel te moeilijk. Bovendien is het slecht voor je, je mist essentiele voedingsstoffen. Pure masochisme is het. Daar heeft niemand wat aan.

Dus TS ga gewoon melkprodukten en eieren eten en opeens heb je tigduizend mogelijkheden voor lekkere recepten om mee te nemen zonder moeilijk gedoe, en je gezondheid vaart er ook nog eens wel bij.
  woensdag 23 maart 2011 @ 03:39:56 #11
242204 YskaFredriksson
Vitamientjes zijn je vriendjes
pi_94497765
Geef gewoon antwoord op de vraag en als je die niet hebt reageer dan niet.

Altijd maar weer dat in discussie willen gaan van de overige mensheid met vegetariërs en veganisten. Zolang een ander mijn eetgewoonten niet aan de kaak stelt voel ik ook geen behoefte om een ander mijn denkwijze uit de doeken te doen.

Ik ben trouwens niet de TS voordat er weer iemand niet oplet maar het stoort me echt mateloos.
Attentie attentie letten wij even op... [kerst] Creatieve FOK!kers voor een fijne kerst voor FOK!kers
pi_94497823
Iemand die het zichzelf zo moeilijk maakt met zulke pretentieuze nonsens mag het wat mij betreft zelf uitzoeken. Gekke wortelknager, je moet niet klagen, bak gewoon lekker een ei of neem sushi of een frikandel!
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_94498268
Een berg geroosterde paprikas met kikkererwten, goede olijfolie, citroensap en verse peterselie. Is smakelijker dan het zo klinkt.

Of je maakt couscous en gooit daar lekkere gegrilde groenten doorheen, met wat olijfjes of nootjes?
Tonight I think I'll walk alone
I'll find my soul as I go home
pi_94498617
Oe dat klinkt goed, couscous is altijd lekker =) Idee! Thnx =)

@ al het gezever: daar vraag ik niet om, dus laat het lekker =) ik laat anderen gewoon vlees eten en melk drinken, zelfs mn vriend. Ik pretendeer niet de wereld te redden met mijn eetstijl, maar het is een stuk gezonder voor milieu en mens. Je kan nauwelijks beargumenteren dat die frikandel in je lunchtijd gezond is, behalve voor de snackbar. Natuurlijk moet je ook eens genieten en dat doe ik ook zeker wel, dus ik eet niet alleen maar blaadjes sla maar ook gewoon koek en snoep, en vette hap, alleen maak ik mijn keuzes bewuster en dat is meer dan de meeste vleeseters kunnen zeggen.

Elke keuze die ik maak maakt een verschil, misschien minimaal, maar toch. Ik bepaal wat er in mijn mond komt en wat voor leven dat beest heeft gehad. Ik kan zonder vlees en vis en ook zonder melk en eieren, dus why not?? En wat betreft mijn eigen gezondheid: veganisten leven gemiddeld langer dan vleeseters. En ja, voor de gezondheid moet je B12 supplementen slikken, maar wat denk je dat er in je vlees is toegevoegd? Vlees is de laatste tijd zo hard achteruit gegaan in kwaliteit dat er vaak B12 aan toegevoegd wordt, dus waarom is dat zo slecht om het anders te doen via supplementen? En wat dacht je van je vitamine pillen? Zijn ook supplementen, dus ik zie het probleem niet. Maar goed, nu ben ik er klaar mee want iedereen valt in herhaling.

Serieuze reacties of anders je mond houden, want ik bepaal zelf welke keuzes ik maak en daar kun je me niet anders voor overtuigen aangezien ik elke keuze goed overdenk. Denken dus voor je doet.
  woensdag 23 maart 2011 @ 07:49:39 #15
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_94498638
Elk huis z’n kruiswoordraadsels
Iedereen z'n plaats aan tafel
Maar ik kom wat later, ik kom wat later
  woensdag 23 maart 2011 @ 07:50:12 #16
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_94498647
pi_94498660
Je doet maar wat je niet laten kunt, maar ga dan niet zeiken dat je eentonig eet, want dat is je eigen schuld en nergens voor nodig.
pi_94498676
ik zeg dat ik brood beu ben, niet dat ik eentonig eet. Hoeveel Nederlanders eten niet brood tussen de middag? Deed ik al voor ik zelfs maar vegetariër werd en dat ben ik ook al 8 jaar, dus daar gaat het me niet om. Avondeten heb ik variatie genoeg en daar hoor je me niet over, maar meenemen is een ander verhaal want niet alles smaakt even lekker koud. Lezen.
pi_94498801
  woensdag 23 maart 2011 @ 08:02:45 #20
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_94498807
Ik vind het overigens wel zonde dat ze hanen zomaar afmaken, die smaken toch ook wel lekker?
  woensdag 23 maart 2011 @ 08:03:42 #21
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_94498821
Neem je trouwens wel voedingsupplementen voor de belangrijke stoffen die je mis loopt?
pi_94498931
Pastasalade met avocado en knoflook?
pi_94499580
Jammer dat je een aantal onwaarheden aan haalt. Haantjes worden eerst snel met gas bedwelmd voor ze in de shredder gaan dus niet levend en bij bewustzijn. Stierkalfjes mogen uitgroeien tot kalfsvlees (en nee niet met bloedarmoede, dat was vroeger) en worden dus niet zonder doel
geboren. Zo en nu ga ik een kommetje yoghurt verorberen! :9

Verder OT je kunt ongiri's maken, japanse rijst driehoekjes, erg lekker. Kan ook veganiatische vulling in.

[ Bericht 0% gewijzigd door Zo-is-dat op 23-03-2011 08:52:50 (typo) ]
pi_94499804
Nah t gebeurt nog steeds dat hanen vergast worden óf in de shredder gaan. Misschien ook in combinatie, maar zeker ook apart. Maar blij dat je wel een OT bericht geeft =) Ik ga er eens naar op zoek, naar ongiri's. K heb er nog nooit van gehoord, maar japans eten bevalt me meestal wel =)
pi_94500549
Ik wilde je vegetarische pakora of samosa aanraden, superlekker, en goed mee te nemen, ook koud, maar die dingen worden meestal met ghee bereid. Kan je natuurlijk vervangen door olie maar dat is wel minder lekker.
De indiase keuken is geweldig voor vegetarisch eten maar zonder zuivel blijft daar ook niks van over. Van veganisten begrijpen ze daar niks.
pi_94502350
Ik heb wel aardig wat recepten veganistisch gevonden voor Pakora. Klinkt goed =) Eens uittesten!
pi_94502512
Godver wat is het toch met die gefrustreerde vleeseters. Blijf gewoon weg.

De pompoensoep van Albert Heijn Puur en Eerlijk (vegan en bio! zonder smaakversterkers) is heel lekker. Die warm ik 's ochtends op en dan doe ik hem in een thermosbeker. Blijft wel een paar uur goed heet.
Verder maak ik vaak een salade met nootjes, of met pasta. En je kan ook yofu nemen. Bijvoorbeeld met fruit, granen en/of noten.
pi_94502688
Ook veganist? Ik ben al zó lang op zoek naar kant en klare soep die veganistisch is. Zelfs vegetarische kant-en-klare soepen zijn een uitdaging, laat staan veganistisch =). Super!! Yofu moet ik nog eens uittesten, ik hoor er veel mensen over dat het lekker is, zelfs niet-veganisten en dat zegt volgens mij heel wat. Ik ben ook fan van de provamel toetjes met koffiesmaak, ooit uitgetest? Noten eet ik ook veel, maar ik gooi ze niet snel in een recept. Meer als tussendoortje, maar ik denk dat dat ook goed zal smaken door salades ^^ Bedankt voor de tips! =)
pi_94503172
Kom je wel eens bij de biologische winkel? Daar heb je allerlei soorten sojayoghurt, ook met fruit. En daar hebben ze ook veel kant-en-klaar soep staan. Ik koop dat eigenlijk niet zo vaak, maar je zou eens kunnen kijken. Je kan ook heel makkelijk zelf soep maken, bijvoorbeeld tomatensoep. Ik neem dan twee blikken gesneden tomaten in blik, en een fijngesneden wortel/winterpeen. Even roerbakken en dan koken met bouillon (halve tot hele liter) tot de wortel goed gaar is. Kruiden, peper en zout erbij, en pureren met de staafmixer. Als het te dik is kan je er nog wat bouillon bij doen. En dan eventueel met een scheutje sojaroom (wel er pas bij doen als je het gaat eten of gaat meenemen). Met een flinke pan kan je dan wel een paar dagen vooruit. Je kan het ook invriezen.

Soms snij ik een blok tofu in stukjes, goed kruiden en dan opbakken met wat champignons. Als ik dan over houd 's avonds bewaar ik dat als lunch de volgende dag, met wat vegamayo. Ook lekker met geroosterde cashewnoten erdoor. Nog wat groenten erbij, bijvoorbeeld komkommer of tomaten, en je hebt een prima maaltijd.

Koffietoetjes begin ik maar niet aan... Ik houd niet van toetjes en niet van koffie ;)
pi_94503490
Ik heb een kleine biowinkel om de hoek, maar die heeft niet veel assortiment helaas. Alleen het broodnodige kan ik daar eigenlijk vinden, beleg en dergelijke.. maar vind het geen probleem om naar het centrum te gaan. Daar zit een vrij grote biowinkel, die denk ik ook wel soepen heeft. Eens kijken maar =)
pi_94505529
Hummus, en varianten daarop! O+ Hummus van kikkererwten is natuurlijk sowieso lekker, maar ik maak als lunch ook vaak gepureerde mengsels van andere peulvruchten..
Bijvoorbeeld van witte bonen, groene kruiden en zongedroogde tomaten. Of van linzen, vaak met wat geroosterde wortel en indiase kruiden..

Pita's, naanbrood, maistortillas en/of rauwe groenten mee mee en dippen maar!
*O*

[ Bericht 0% gewijzigd door minilot op 23-03-2011 12:17:20 ]
Let me see you stripped down to the bone
pi_94506810
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 12:08 schreef minilot het volgende:

Pita's, naanbrood, maistortillas en/of rauwe groenten mee mee en dippen maar!
*O*
Hoe maak jij naanbrood zonder melk/yoghurt en boter?
pi_94507104
quote:
5s.gif Op woensdag 23 maart 2011 12:44 schreef Farenji het volgende:

[..]

Hoe maak jij naanbrood zonder melk/yoghurt en boter?
Yup, daar heb je gelijk in. |:( :)
Nou ja, pita's en maistortilla's dan.
  woensdag 23 maart 2011 @ 13:33:09 #35
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_94508522
quote:
Op dinsdag 22 maart 2011 23:30 schreef Lyriella het volgende:
Hele uitdaging =P Een veganistisch recept die je mee kunt nemen. Geen magnetron ter beschikking, dus opwarmen is er niet bij. Brood ben k beu =P
Ik hoop dat je realiseert dat voor het brood wat je eet op een complete gistcultuur genocide is gepleegd?
pi_94509001
En al die soja, daar wordt het regenwoud voor gesloopt, waardoor alle zielige diertjes sterven (zonder dat ik ze dan op kan eten :'( )

EDIT: grapje natuurlijk, goed om bepaalde principes te hebben.
pi_94509109
Het kan aan mij liggen,maar ik vind die vega tiepjes er altijd zo erg gezond uitzien. ~O>
Oh nee wacht (een hele bleke kleur op je gezicht was toch niet gezond).

Maar heb jij nergens last van? omdat je toch wat nodige voedingsstoffen in je lichaam mist.?
pi_94509120
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 12:53 schreef minilot het volgende:

[..]

Yup, daar heb je gelijk in. |:( :)
Nou ja, pita's en maistortilla's dan.
en chapatis,s

en als soya melk wel mag, een dipsaus van soyamelk, dikgemaakt met brood, met knoflook en kruiden in de blende. Lekker samen met alle bovenstaande dipjes.
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_94510931
Oh, en waar mijn collega's immer jaloers naar loeren: spring rolls!

Rijstpapiervelletjes even weken, vullen met in dunne reepjes gesneden rauwe groenten (paprika, spinazie, komkommer, taugé, wortel, bosui, etc.) handje koriander erbij, en eventueel wat rijstnoedels, dan oprollen en dichtplakken...
Pittig pindasausje in een bakje meenemen voor ernaast en hopla: zeer puike lunch!

Edit -> zoiets dus:

Receptje op twopeasandtheirpod.com
pi_94511484
Oh, oh, oh, en niet te vergeten... Zodra er weer 'n beetje lekkere tomaten te krijgen zijn: maak panzanella!
Simpele broodsalade waar niemand die ik ken ooit genoeg van krijgt. *O*

Scheur taai geworden stokbrood of ciabatta in stukjes, snij heel erg rijpe tomaten in blokjes en snij wat rode ui en verse basilicum in flinterdunne reepjes.. Door elkaar scheppen.
Twee delen olijfolie mengen met één deel rode wijnazijn, zout en zwarte peper erdoor (en knoflook, mits je collega's daar geen probleem van maken). Dressing door het brood en de tomaten scheppen, flink husselen (met blote handen als je in een rustieke bui bent) en de boel minstens een paar uur in de koelkast laten staan. Nachtje kan ook; kun je het gewoon een avond van tevoren maken.

Erg lekker!
pi_94511756
En natuurlijk ook: tabbouleh!

Libanees gerecht met bulgur (sowieso lekker), tomaat, bosui, munt, héééél erg veel peterselie, citroensap en olijfolie. :9
pi_94525230
Ik heb nergens last van neej =) Ik eet gezond en goed uitgebalanceerd, maar slik als enige B12 supplementen, maar dat deed ik ook toen ik vegetariër was en dat doen zelfs vleeseters om zich fitter te voelen => goed voor energie!

Ik wilde vanavond de scrambled tofu proberen van het filmpje, k vond dat er tomaatjes misten dus die heb ik er bij gedaan ^^ Dan smaakt het super lekker, net echt scrambled eggs.. weird joh, das zo lang geleden.

Tabbouleh, is dat koud ook lekker?
  woensdag 23 maart 2011 @ 20:20:08 #43
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_94525655
Wat houdt je trouwens tegen om zelf een kip te houden?
pi_94525870
Gebrek aan tuin en ruimte?
pi_94525906
* woon op kamers =) denk dat mijn huisbaas er niet zo vrolijk van zal worden als hier een kip rondwandelt in huis =P
pi_94526065
Heel soms wil ik bij mijn schoonouders een eitje meepakken, want die hebben zelf kippen en worden goed verzorgd. Alleen wonen ze niet zo dichtbij dat ik ze echt mee kan nemen naar mn eigen huis. Het zou een uitkomst bieden inderdaad, maar vanuit praktische overwegingen gaat dit niet.
  woensdag 23 maart 2011 @ 20:38:11 #47
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_94526646
Jij woont in een huis? Je weet dat de natuur daarvoor jammerlijk is toegetakeld he.
Ik zou het niet pikken als ik jou was!
pi_94526842
Pfoh jeetje mensen. Nogmaals ik pretendeer niet de wereld te redden maar kies ervoor om zo min mogelijk schade aan te richten.
pi_94530578
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 20:12 schreef Lyriella het volgende:
Ik heb nergens last van neej =) Ik eet gezond en goed uitgebalanceerd, maar slik als enige B12 supplementen, maar dat deed ik ook toen ik vegetariër was en dat doen zelfs vleeseters om zich fitter te voelen => goed voor energie!

Ik wilde vanavond de scrambled tofu proberen van het filmpje, k vond dat er tomaatjes misten dus die heb ik er bij gedaan ^^ Dan smaakt het super lekker, net echt scrambled eggs.. weird joh, das zo lang geleden.

Tabbouleh, is dat koud ook lekker?
Meende in [sex] toch iets anders te lezen (maandelijkse huishouding in de knoei) ~O>
Geen ijzer gebrek of zo iets ?
pi_94530941
Haha ja dat klopt wel, maar dat is al langer dan ik veganist ben. Ik ben relatief nieuw in het veganisme, dat speelt al langer met mn maandelijkse huishouding =P Ik heb geprikt op ijzer gebrek en geen last van =)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')