Het gaat er toch niet om of die kippen goed verzorgd worden, sowieso legt de kip steeds een ei, omdat de andere steeds wordt weggehaald.quote:Op woensdag 23 maart 2011 20:27 schreef Lyriella het volgende:
Heel soms wil ik bij mijn schoonouders een eitje meepakken, want die hebben zelf kippen en worden goed verzorgd. Alleen wonen ze niet zo dichtbij dat ik ze echt mee kan nemen naar mn eigen huis. Het zou een uitkomst bieden inderdaad, maar vanuit praktische overwegingen gaat dit niet.
Oh okee, haha! De blog is Oh She Glows: www.ohsheglows.comquote:Op donderdag 24 maart 2011 18:46 schreef TheThirdMark het volgende:
Ja hoor, zolang je maar geen reclame oid ervoor gaat maken.
Ja dat lijkt me wel een slim idee inderdaad. Ik wil niet zozeer veganistisch maar wel graag heelquote:Op donderdag 24 maart 2011 19:44 schreef Lyriella het volgende:
Die ken ik ja! Is een hele leuke blog. Het kost meer tijd omdat je het niet gewend bent, maar ik ben relatief nieuw in het veganisme en begin er goed aan te wennen. Als je er even de tijd voor neemt (zie het als een nieuwe hobby ^^) neemt het steeds minder moeite en tijd in beslag =) En dan hoeft t niet eens veganistisch te zijn, maar bijvoorbeeld 1 of meerdere dag in de week veganistisch/vegetarisch met die lekkere recepten van ohsheglows of andere sites ^^ dan kun je zien hoe het bevalt =)
Dont nuke your food.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 23:30 schreef Lyriella het volgende:
Hele uitdaging =P Een veganistisch recept die je mee kunt nemen. Geen magnetron ter beschikking, dus opwarmen is er niet bij. Brood ben k beu =P
Lekker man, roggebrood met tofu.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 03:01 schreef technofreak86 het volgende:
Bladerdeeghapjes met ham en kaas zijn ook makkelijk te maken en mee te nemen.
Om het veganistisch te maken zou je het (roomboter)bladerdeeg kunnen vervangen door roggebrood of zuurdesem. De ham en kaas vulling kun je natuurlijk vervangen voor een groot stuk tofu.
Oh het recept is supersnel, binnen 10 minuutjes ben je klaar! En ze vullen best goed (komt vast ook door de pure chocolade) het is niet als wanneer ik met een zak mini-marsjes op de bank zit en opeens je zak leeg is.quote:Op maandag 28 maart 2011 12:18 schreef Lyriella het volgende:
Ik ben benieuwd naar je experiment ^^ Wanneer zijn ze klaar?
Hee wat leuk dat je het hebt geprobeerd!! Ik wil het ook nog proberen maar al die ingredientenquote:Op maandag 28 maart 2011 15:27 schreef Keroppi het volgende:
[..]
Oh het recept is supersnel, binnen 10 minuutjes ben je klaar! En ze vullen best goed (komt vast ook door de pure chocolade) het is niet als wanneer ik met een zak mini-marsjes op de bank zit en opeens je zak leeg is.
Ik ben wel tevreden over het recept. Zoals ik al zei:
* Snel (max 10 minuutjes)
* Beperkte ingredienten (doch wel spullen die niet bij elke Appie te verkrijgen zijn)
* Weinig afwas (1 mengkom en wat lepels)
* Geen oven nodig (die heb ik niet)
* Lekker! (ook non-vega's en veganisten zoals ik)
Nadelen:
* Geen standaard ingredienten
* Omrekenen Amerikaanse eenheden (tip: 1 cup is ongeveer 16 eetlepels)
Ik ga ze zeker nog een keer maken en het recept nog een beetje tweaken. Denk dat ik er de volgende keren gehakte dadels of rozijnen doorheen doe.
Hier is het recept trouwens: http://ohsheglows.com/201(...)almond-butter-chews/
Veganisme is zo extreem en kunstmatig, ik kan zelf niet bij. Het is ook nog eens niet zo gezond, dus succes met gezond blijven. Als je zelf extreem gedrag vertoont, krijg je ook extreme reacties. Dus tsja, je vraagt dan bijna om die hap gras... Als je geen vlees wilt eten, of geen producten uit de biop-industrie wilt snap ikd at al veel beter. Maar de natuur, daar maken wij deel van uit en in de natuur is het eten of gegeten worden. En tsja, hoeveel muizen gaan er dood voor een brood (ongebdiertebestrijding), hoeveel spinnetjes, mieren, etc sterven vanwege je appel. We zijn nu eenmaal heterotroof, we eten andere elvende dingenquote:Op dinsdag 22 maart 2011 23:41 schreef Lyriella het volgende:
pfoh ooit bij stilgestaan dat er in de eierenindustrie hanen levend versnipperd worden omdat ze nutteloos zijn? Of in de zuivelindustrie stierkalfjes zonder verder doel geslacht, om diezelfde reden? Mij smaakt een glaasje melk of een eitje bij het ontbijt dan niet meer. Iedereen zijn eigen keuzes, dus respecteer de mijne en leave out de "veganisten eten alleen maar blaadjes sla" comments. Die zijn er al genoeg en totaal niet waar.
Zonde! De rauwe 'cocoa nibs' die je voor zover ik weet bij de meeste natuurvoedingswinkel kunt krijgen zijn echt heel lekker en iets compleet anders dan stukjes chocoladereep.quote:Op maandag 28 maart 2011 12:03 schreef Keroppi het volgende:
En de cacao-nibs werd gewoon een chocoladereep die ik met een hamer in gruzelementen sloeg.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |