Oh, nee niet op forel. Wanneer ik gewoon aan zee visquote:Op zondag 20 maart 2011 13:42 schreef betyar het volgende:
[..]
Met forel vissen? Ik ga volgende week spring pieren gebruiken, kijken of dat werkt.
Proletarisch d/t fouten maken, waarom verbaasT het me niks.quote:Op zondag 20 maart 2011 15:22 schreef Voorschrift het volgende:
Proletarisch WiFi'en, waarom verbaasd het me niks.
Maar goed, het weer is te goed om er me druk over te maken, dus ga uwe gang.
Omdat ik normaal nooit in het Nederlandsch communiceer.quote:Op zondag 20 maart 2011 15:24 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Proletarisch d/t fouten maken, waarom verbaasT het me niks.
ger doot ut in 't dialekt?quote:Op zondag 20 maart 2011 15:30 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Omdat ik normaal nooit in het Nederlandsch communiceer.
The Queen's English.quote:
It ain't good for y'allquote:
Je post anders meer dan voldoende op Fok om dat nog als serieus excuus te kunnen gebruiken.quote:Op zondag 20 maart 2011 15:30 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Dat is nauwelijks een excuus. Ik schrijf ook betrekkelijk weinig stukken in het Engels, maar veel fouten zal je mij niet zien maken.quote:Op zondag 20 maart 2011 15:30 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ach, als je jarenlang grammatica -dt totaal niet in acht neemt dan heeft 't weinig nut om woord voor woord zinnen op fok te gaan zitten analyseren, want 't boeit me gewoonweg niet.quote:Op zondag 20 maart 2011 16:31 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat is nauwelijks een excuus. Ik schrijf ook betrekkelijk weinig stukken in het Engels, maar veel fouten zal je mij niet zien maken.
Als iemand me nou eens zou uitleggen wat dat betekentquote:
Topic Titel.quote:Op zondag 20 maart 2011 17:08 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Als iemand me nou eens zou uitleggen wat dat betekent
Topic titel.quote:Op zondag 20 maart 2011 17:08 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Als iemand me nou eens zou uitleggen wat dat betekent
aquote:
Dan mogen de banken dus geen bonussen uitkerenquote:Op zondag 20 maart 2011 17:10 schreef betyar het volgende:
De Jager wil geen bonussen voor bankbestuurders die in de toekomst staatssteun krijgen.
Mogen we dan ook met terugwerkende kracht het salaris terugvorderen van politici die er niks van bakken?quote:Op zondag 20 maart 2011 17:10 schreef betyar het volgende:
De Jager wil geen bonussen voor bankbestuurders die in de toekomst staatssteun krijgen.
Wie bepaalt of iemand er niks van bakt of niet?quote:Op zondag 20 maart 2011 17:13 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Mogen we dan ook met terugwerkende kracht het salaris terugvorderen van politici die er niks van bakken?
Dat lijkt me een mooi baantje voor mezelf.quote:Op zondag 20 maart 2011 17:13 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Wie bepaalt of iemand er niks van bakt of niet?
En als jij er niks van bakt?quote:Op zondag 20 maart 2011 17:14 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Dat lijkt me een mooi baantje voor mezelf.
Dus bij deze, ik zie wel vacatures verschijnen in de PM.
Dan ken ik mezelf een dikke bonus toe, waarna ik excuses zeg en met een vette gouden handdruk dit land tabee zeg.quote:
Jawel hoor zolang ze voortaan uit de shit blijven wel. Gisteren was Stef Blok op Radio 1 het daar niet mee eens, hij pleit niet voor een wetgeving op dat gebeuren, maar gaat uit van het fatsoen van de bankbestuurders en hij vindT??? dat ze het moreel gezien terug moeten storten.quote:Op zondag 20 maart 2011 17:11 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Dan mogen de banken dus geen bonussen uitkeren![]()
Ik dacht dat je ging zeggen: Dan gaan we naar een echte bakkerquote:Op zondag 20 maart 2011 17:16 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Dan ken ik mezelf een dikke bonus toe, waarna ik excuses zeg en met een vette gouden handdruk dit land tabee zeg.
Niet denken dat de wereld zo in elkaar zit. Na miljoenen afgetroggeld te hebben van de Nederlandse staat verkas ik wel naar een mooi verzekeringsbureau of bank in het buitenland met een bestuurskundige top-functie op m'n CV.quote:Op zondag 20 maart 2011 17:16 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Ik dacht dat je ging zeggen: Dan gaan we naar een echte bakker
Luxemburgquote:Op zondag 20 maart 2011 17:17 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Niet denken dat de wereld zo in elkaar zit. Na miljoenen afgetroggeld te hebben van de Nederlandse staat verkas ik wel naar een mooi verzekeringsbureau of bank in het buitenland met een bestuurskundige top-functie op m'n CV.
Die idioten met bordjes voor m'n huis in Blaricum neem ik maar voor lief, daar is immers de bumper voor.
We kunnen beginnen door CDA'er Onno Ruding op te pakken en te vervolgen voor de diefstal uit het ABP..quote:Op zondag 20 maart 2011 17:13 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Mogen we dan ook met terugwerkende kracht het salaris terugvorderen van politici die er niks van bakken?
Is namelijk net zo hard verspilling van overheidsgeld. Die ± 8 jaar Balkenende met z'n 180.000 euro per jaar is ook weggegooid geld geweest.
Ja of anders gewoon Brussel, naar horen zeggen zitten daar ook wel leuke bestuurskundige functies waar je de bevolking uit kan persen.quote:
Maar dat is zo luidruchtig, tussen al die demonstrantenquote:Op zondag 20 maart 2011 17:20 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja of anders gewoon Brussel, naar horen zeggen zitten daar ook wel leuke bestuurskundige functies waar je de bevolking uit kan persen.
Die hoor je toch niet met dat mooie glas in je peperdure kantoor. In je bestuurskundige BMW/AUDI bolide komt 't geluid ook niet zo hard er door, dus je kan lekker relaxed door de stad hoor.quote:Op zondag 20 maart 2011 17:21 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Maar dat is zo luidruchtig, tussen al die demonstranten
?quote:
Hallo.quote:
Check.quote:Op zondag 20 maart 2011 17:41 schreef Boze_Appel het volgende:
Ik krijg wel honger van al dat gepraat over dood onderwaterbeest.
Gaan ze weer hoor, droge Arabieren ook altijd, alleen maar kritiek en gezeik. Ze hadden zeker luchtbombardementen verwacht midden in de woestijn waar toevallig alleen maar tentenkampen stonden vol met Khadaffi legereenheden en dat er verder niks zou gebeuren?quote:zo 20 mrt 2011, 15:21
Arabische Liga laakt luchtaanvallen op Libië
CAIRO - De Arabische Liga heeft zondag gesteld dat westerse luchtaanvallen op Libië dit weekeinde veel verder gaan dan was afgesproken. De secretaris-generaal van de liga, de Egyptenaar Amr Moussa, zei dat het de bedoeling was een vliegverbod af te dwingen om burgers te beschermen en niet om andere burgers te doden.
Gaat het hier om de mening van de Libische bevolking of om de mening van een groepje leiders van andere landen?quote:Op zondag 20 maart 2011 17:51 schreef Voorschrift het volgende:
Laat ze lekker rotten volgende keer, het is ook nooit goed.
Ik heb de juiste locatie van ballingschap geselecteerd, klaarblijkelijk.quote:Op zondag 20 maart 2011 17:20 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja of anders gewoon Brussel, naar horen zeggen zitten daar ook wel leuke bestuurskundige functies waar je de bevolking uit kan persen.
Maakt niet uit, gewoon niet ermee bemoeien.quote:Op zondag 20 maart 2011 18:35 schreef Monolith het volgende:
[..]
Gaat het hier om de mening van de Libische bevolking of om de mening van een groepje leiders van andere landen?
Enkel waar het Mutant01 betreft, is een indifferente attitude gerechtvaardigd.quote:Op zondag 20 maart 2011 18:35 schreef Monolith het volgende:
[..]
Gaat het hier om de mening van de Libische bevolking of om de mening van een groepje leiders van andere landen?
Ga je werken in de wereldstad?quote:Op zondag 20 maart 2011 18:36 schreef Reya het volgende:
[..]
Ik heb de juiste locatie van ballingschap geselecteerd, klaarblijkelijk.
Dan wel op basis van steekhoudende argumenten.quote:Op zondag 20 maart 2011 18:37 schreef eriksd het volgende:
[..]
Maakt niet uit, gewoon niet ermee bemoeien.
Huh? Waarom zou je in godsnaam opeens Libie gaan helpen?quote:Op zondag 20 maart 2011 18:41 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dan wel op basis van steekhoudende argumenten.
Mensen helpen die onderdrukt en vermoord worden is best een ok idee.quote:Op zondag 20 maart 2011 18:42 schreef eriksd het volgende:
[..]
Huh? Waarom zou je in godsnaam opeens Libie gaan helpen?
Er zijn genoeg geopolitieke redenen te bedenken. Daarnaast zou de veel bewierookte morele superioriteit van de Westerse normen en waarden wel eens wat meer in de praktijk gebracht mogen worden.quote:Op zondag 20 maart 2011 18:42 schreef eriksd het volgende:
[..]
Huh? Waarom zou je in godsnaam opeens Libie gaan helpen?
Ondanks dat het vast een walgelijke baan is/gaat zijn en het ook nog eens werken betreft wil ik je wel feliciteren. Dat u hard mag onderdrukken en veel geld mag innen van de belastingbetaler.quote:Op zondag 20 maart 2011 18:43 schreef Reya het volgende:
[..]
Ik acht de term 'werken' te confronterend om in staat te zijn u van repliek te dienen.
Het is een nobel streven. Allemaal prima. Maar een gebed zonder einde. Zometeen zit je daar weer middenin een chaos met iedereen tegen je, en krijg je die rommel weer.quote:Op zondag 20 maart 2011 18:44 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Mensen helpen die onderdrukt en vermoord worden is best een ok idee.
Hij past natuurlijk wel prima in het nieuwe 'law and order' klimaat. Eerdmans zou trots zijn op zoveel daadkracht.quote:Op zondag 20 maart 2011 18:48 schreef Picchia het volgende:
Ik denk dat Kadaffi wel heeft aangetoond dat hij daar niet met een mandaat zit.
Van alles bombarderen en met groot militiair geweld er op ingaan is idd. niet zo verstandig, er zijn wel andere dingen te bedenken.quote:Op zondag 20 maart 2011 18:48 schreef eriksd het volgende:
[..]
Het is een nobel streven. Allemaal prima. Maar een gebed zonder einde. Zometeen zit je daar weer middenin een chaos met iedereen tegen je, en krijg je die rommel weer.
Ik snap werkelijk die naiviteit niet.
Daarom. Echt, ik kan er niet bij dat men dit allemaal zo fantastisch vindt.quote:Op zondag 20 maart 2011 18:49 schreef Tem het volgende:
Maarja welke bevolking steun je nu eigenlijk of beter nog, welke stam help je nu in het zadel?
Dat zal ook de pest zijn ... ze krijgen er dan gewoon een nieuwe dictator voor terug.quote:Op zondag 20 maart 2011 18:49 schreef Tem het volgende:
Maarja welke bevolking steun je nu eigenlijk of beter nog, welke stam help je nu in het zadel?
Mijn dankwoord uit niets dan lof jegens u.quote:Op zondag 20 maart 2011 18:47 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ondanks dat het vast een walgelijke baan is/gaat zijn en het ook nog eens werken betreft wil ik je wel feliciteren. Dat u hard mag onderdrukken en veel geld mag innen van de belastingbetaler.
Ik denk dat weinig mensen de illusie hebben dat het nu een volwassen parlementaire democratie gaat worden. Wat een eventuele toekomst na Gaddafi gaat brengen weet niemand. Het enige wat we weten is dat de huidige situatie in Libië absoluut onwenselijk is.quote:Op zondag 20 maart 2011 18:51 schreef eriksd het volgende:
[..]
Daarom. Echt, ik kan er niet bij dat men dit allemaal zo fantastisch vindt.
Het lijkt mij dat een 'law and order'-type zich niet zo snel zal laten leiden door willekeur als kadaffi, maar eerder door bijvoorbeeld.. law and order.quote:Op zondag 20 maart 2011 18:49 schreef Monolith het volgende:
[..]
Hij past natuurlijk wel prima in het nieuwe 'law and order' klimaat. Eerdmans zou trots zijn op zoveel daadkracht.
Bron?quote:Op zondag 20 maart 2011 19:03 schreef mlg het volgende:
25% van Libie is 'tegen' Kadaffi, en ze zijn allemaal moslim. Hmm, dat verandert de zaak.
Je zou inderdaad verwachten dat het allemaal Christenen of atheïsten zouden zijn.quote:Op zondag 20 maart 2011 19:03 schreef mlg het volgende:
25% van Libie is 'tegen' Kadaffi, en ze zijn allemaal moslim. Hmm, dat verandert de zaak.
Dat is waar maar het blijft een interne aangelegenheid. Je kan niet in kaart brengen wie die opstandelingen zijn en wie je eigenlijk steunt. Daarom is de hoofdreden "het beschermen van het libische volk" een farce.quote:Op zondag 20 maart 2011 18:57 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik denk dat weinig mensen de illusie hebben dat het nu een volwassen parlementaire democratie gaat worden. Wat een eventuele toekomst na Gaddafi gaat brengen weet niemand. Het enige wat we weten is dat de huidige situatie in Libië absoluut onwenselijk is.
quote:
Dat las ik net in een tweet die iemand mij stuurde van één of andere journalist.quote:
Zeker afkomstig van het onderzoeksbureau van Muammar Al-Hond.quote:Op zondag 20 maart 2011 19:21 schreef mlg het volgende:
[..]
Dat las ik net in een tweet die iemand mij stuurde van één of andere journalist.
quote:Op zondag 20 maart 2011 19:11 schreef du_ke het volgende:
Die papierversnipperaar is wel een mafkees zeg
PS versus gelovigen is best vermakelijk andersquote:Op zondag 20 maart 2011 19:11 schreef du_ke het volgende:
Die papierversnipperaar is wel een mafkees zeg
Het is een grotere dogmatische idioot dan de gemiddelde gelovige op Fok!quote:Op zondag 20 maart 2011 19:27 schreef Cerbie het volgende:
[..]
PS versus gelovigen is best vermakelijk anders
En dat met zo'n beetje allesquote:Op zondag 20 maart 2011 19:28 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het is een grotere dogmatische idioot dan de gemiddelde gelovige op Fok!
En daar kom je nu pas achter?quote:Op zondag 20 maart 2011 19:36 schreef eriksd het volgende:
Wat een domme figuren in M-O forum zeg. Begin te denken dat uitgerekend in POL nog de meeste normale mensen zitten.
Ik heb ondervonden dat in het dagelijks leven, zodra je over politiek begint, men meteen de stellingen betrekt. Zeker als je onvervalst pro-VVD bent. Vervolgens komen we wel weer wat tot rust als blijkt dat ik niet een van de vervelende VVD-ers ben, maar toch.quote:
Ik mijd politieke discussies in het dagelijks leven in principe. Met name omdat de meeste mensen eigenlijk geen daadwerkelijk interesse in of kennis van politiek hebben.quote:Op zondag 20 maart 2011 19:39 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik heb ondervonden dat in het dagelijks leven, zodra je over politiek begint, men meteen de stellingen betrekt. Zeker als je onvervalst pro-VVD bent. Vervolgens komen we wel weer wat tot rust als blijkt dat ik niet een van de vervelende VVD-ers ben, maar toch.
Politiek is inderdaad een dankbaar onderwerp. Een heftige woordenwisseling gegarendeerd. Hoewel ik de gave bezit om niet direct de stellingen te betrekken, zoals jij het zegt.quote:Op zondag 20 maart 2011 19:39 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik heb ondervonden dat in het dagelijks leven, zodra je over politiek begint, men meteen de stellingen betrekt. Zeker als je onvervalst pro-VVD bent. Vervolgens komen we wel weer wat tot rust als blijkt dat ik niet een van de vervelende VVD-ers ben, maar toch.
Ik vind het wel een onderwerp waar je de wat analytischere, rationelere mensen eruit kan pikken. En om de boel wat op te stoken.quote:Op zondag 20 maart 2011 19:40 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik mijd politieke discussies in het dagelijks leven in principe. Met name omdat de meeste mensen eigenlijk geen daadwerkelijk interesse in of kennis van politiek hebben.
Achja, ik doe meestal alsof ik het met m'n medescholieren/buren eens ben om discussies te voorkomen. Al helemaal omdat ze dingen vaak niet begrijpen.quote:Op zondag 20 maart 2011 19:41 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Politiek is inderdaad een dankbaar onderwerp. Een heftige woordenwisseling gegarendeerd. Hoewel ik de gave bezit om niet direct de stellingen te betrekken, zoals jij het zegt.
Wat dat betreft is hij gewoon niet anders dan de gemiddelde creationist. Als iets gebruikt kan worden ter ondersteuning van jouw bewering / mening is het waar. Als het dan vervolgens tegen je wordt gebruikt, dan is het niet waar.quote:Op zondag 20 maart 2011 19:35 schreef Cerbie het volgende:
[..]
En dat met zo'n beetje allesHeb hem ook al het principe van meta-reviews zien afdoen als prut omdat er schadelijkheid van passief roken gesuggereerd werd.
Als rechtse student heb je genoeg discussiepartners om je heen, helaas valt de politieke kennis van medestudenten vaak tegen, zoals Monolith zegt. Het komt niet veel verder dan ik stem links omdat ze een SOCIAAL stelsel voor studenten willen maken. Het sociale ervan uitleggen kunnen ze dan weer niet en daar houdt de interesse op. Dan ben je slecht bezig omdat je voor de bankiers stemtquote:Op zondag 20 maart 2011 19:39 schreef eriksd het volgende:
[..]
Dat hoeft toch ook niet? Linksstemmers hebben per definitie gelijk.quote:Op zondag 20 maart 2011 19:43 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Als rechtse student heb je genoeg discussiepartners om je heen, helaas valt de politieke kennis van medestudenten vaak tegen, zoals Monolith zegt. Het komt niet veel verder dan ik stem links omdat ze een SOCIAAL stelsel voor studenten willen maken. Het sociale ervan uitleggen kunnen ze dan weer niet.
Ik had er laatst nog weer ééntje. 'Ja in Libië willen ze wel ingrijpen vanwege de olie, maar als er in bijvoorbeeld Nigeria wat gebeurt, dan doen ze niets'.quote:Op zondag 20 maart 2011 19:43 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Als rechtse student heb je genoeg discussiepartners om je heen, helaas valt de politieke kennis van medestudenten vaak tegen, zoals Monolith zegt. Het komt niet veel verder dan ik stem links omdat ze een SOCIAAL stelsel voor studenten willen maken. Het sociale ervan uitleggen kunnen ze dan weer niet.
Tja dat krijg je met onderwerpen waarbij men massaal op het nieuws gaat zitten reageren. dat trekt maf volk. Zie je in POL ook wel rond verkiezingen bv.quote:Op zondag 20 maart 2011 19:36 schreef eriksd het volgende:
Wat een domme figuren in M-O forum zeg. Begin te denken dat uitgerekend in POL nog de meeste normale mensen zitten.
Laat je op het forum anders weinig van merkenquote:Op zondag 20 maart 2011 19:41 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Politiek is inderdaad een dankbaar onderwerp. Een heftige woordenwisseling gegarendeerd. Hoewel ik de gave bezit om niet direct de stellingen te betrekken, zoals jij het zegt.
Ah, een politieke zendelingquote:Op zondag 20 maart 2011 19:46 schreef eriksd het volgende:
Och, ik heb zelfs een keer zo'n die-hard sp/pvda kind zo ver gekregen om haar te laten zeggen dat ze VVD ging stemmen. Enige politieke overwinning ooit.
Ja, ik was de hele avond van slagquote:
Ik doe het ook niet veel al stang ik graag de SP'ers en GL'ers in mijn vriendenkringquote:Op zondag 20 maart 2011 19:40 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik mijd politieke discussies in het dagelijks leven in principe. Met name omdat de meeste mensen eigenlijk geen daadwerkelijk interesse in of kennis van politiek hebben.
Iedereen wil graag bij 'zijn eigen soort' zittenquote:Op zondag 20 maart 2011 19:47 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ik doe het ook niet veel al stang ik graag de SP'ers en GL'ers in mijn vriendenkring
Overigens is dat figuur ook geen diehard linksmens als zij zich na een avondje babbelen omver laat lullen. Als zo'n persoon simpelweg geen kennis van zaken bezit, dan klinkt jouw onderbouwde betoog natuurlijk erg overtuigend.quote:
Gated communities. En dan al die paupers die komen protesteren van het hek afknuppelenquote:Op zondag 20 maart 2011 19:48 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Iedereen wil graag bij 'zijn eigen soort' zitten
Cerbie toch, ik ben de redelijkheid zelve.quote:Op zondag 20 maart 2011 19:46 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Laat je op het forum anders weinig van merken
En mijn enorme charme natuurlijkquote:Op zondag 20 maart 2011 19:49 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Overigens is dat figuur ook geen diehard linksmens als zij zich na een avondje babbelen omver laat lullen. Als zo'n persoon simpelweg geen kennis van zaken bezit, dan klinkt jouw onderbouwde betoog natuurlijk erg overtuigend.
Jij versiert vrouwen met je politieke kennis?quote:
Of de dooddoeners.. "De hoge heren in Den Haag...." en "Het is toch allemaal één pot nat"quote:Op zondag 20 maart 2011 19:45 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik had er laatst nog weer ééntje. 'Ja in Libië willen ze wel ingrijpen vanwege de olie, maar als er in bijvoorbeeld Nigeria wat gebeurt, dan doen ze niets'.
Ik laat gewoon de naam KoosVogels vallen, werkt gegarandeerd.quote:Op zondag 20 maart 2011 19:51 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Jij versiert vrouwen met je politieke kennis?
Ik draag mij gebundelde Fok!-oeuvre altijd bij mij. Succes gegarandeerd.quote:Op zondag 20 maart 2011 19:51 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik laat gewoon de naam KoosVogels vallen, werkt gegarandeerd.
Wat zeg je dan? 'KoosVogels, dat halve gare linksmens op FOK! heeft toch wel van die vreemde opvattingen'.quote:Op zondag 20 maart 2011 19:51 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik laat gewoon de naam KoosVogels vallen, werkt gegarandeerd.
quote:Dit is de GeenStijl Babyboo-Meter.
De werking is simpel. Tik je postcode in en kom erachter van hoeveel buren je gezeur over je schutting/brievenbus/luide muziek kunt verwachten. De cijfers zijn afkomstig van het CBS en bijgewerkt tot 1 januari 2008. Babyboomers zijn van die mensen die vlak na de 2e wereldoorlog zijn geboren en zijn berucht om hun gemierenneuk.
Ik omring mij graag juist met andersgestemden, van raar linksvolk tot rechtse mafkezen.quote:Op zondag 20 maart 2011 19:48 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Iedereen wil graag bij 'zijn eigen soort' zitten
Hm, ik ook wel, tot op zekere hoogtequote:Op zondag 20 maart 2011 19:55 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ik omring mij graag juist met andersgestemden, van raar linksvolk tot rechtse mafkezen.
Kom je daar nu pas achter?quote:
In Amsterdam (regio xxxx) woonden op 1 januari 2008 5845 mensen, waarvan 455 babyboomers (7.8%).quote:Op zondag 20 maart 2011 19:56 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Kom je daar nu pas achter?
Volgens dat ding moet ik de zombie-survivalguide alvast bestellen, zoveel babyboomers die ieder moment dood kunnen gaan.
En dan praat je ze uit hun kleding. Goede tactiek.quote:Op zondag 20 maart 2011 19:56 schreef KoosVogels het volgende:
Ik omring mij met laagopgeleiden, zodat ik een intellectueel overwicht heb.
quote:Op zondag 20 maart 2011 19:56 schreef KoosVogels het volgende:
Succes verzekerd.quote:Op zondag 20 maart 2011 19:57 schreef eriksd het volgende:
[..]
En dan praat je ze uit hun kleding. Goede tactiek.
Wel regelmatig een SOA-testje laten doen hequote:
Je schrijft ervoor dus komt goed uit.quote:Op zondag 20 maart 2011 19:56 schreef KoosVogels het volgende:
Ken weinig linkse aso's.quote:Op zondag 20 maart 2011 19:59 schreef eriksd het volgende:
Eerder een LOA; links overdraagbare asocialiteit.
Nascar is voor rednecks.quote:Op zondag 20 maart 2011 20:01 schreef Dutchnative het volgende:
Heb voor het eerst in tijden weer eens een goede NASCAR-Stream gevonden dus je suis chemin
Nee hoor, eerder voor bierdrinkende boeren uit Indianaquote:
quote:
Daarom post ik ook in POL.quote:Op zondag 20 maart 2011 19:56 schreef KoosVogels het volgende:
Ja, dat schreef ik; rednecks.quote:Op zondag 20 maart 2011 20:03 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Nee hoor, eerder voor bierdrinkende boeren uit IndianaBen er zelf geen overigens. En voor mensen met een spjaakkebjek.
quote:
Je weet niet half hoe vooringenomen ik ben. Lang leve de dubbele persoonlijkheid.quote:Op zondag 20 maart 2011 20:06 schreef Dutchnative het volgende:
Ik had eigenlijk niet van een journalist verwacht dat hij zo vooringenomen zou zijn
quote:Op zondag 20 maart 2011 20:08 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je weet niet half hoe vooringenomen ik ben. Lang leve de dubbele persoonlijkheid.
Is je andere persoonlijkheid nog meer vooringenomen?quote:Op zondag 20 maart 2011 20:08 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je weet niet half hoe vooringenomen ik ben. Lang leve de dubbele persoonlijkheid.
Nee, die is altijd heel begripvol.quote:Op zondag 20 maart 2011 20:09 schreef Picchia het volgende:
[..]
Is je andere persoonlijkheid nog meer vooringenomen?
De begripvolle Koos neemt interviews af terwijl de vooringenomen Koos schrijftquote:Op zondag 20 maart 2011 20:10 schreef Picchia het volgende:
Welke persoonlijkheid schrijft je artikelen?
Nee, werk voor een dagblad.quote:
De Volkskrant of Trouw zeker?quote:
Was het maar zo'n feest. Nee, helaas (nog) niet.quote:
Lutjebroek actueel?quote:Op zondag 20 maart 2011 20:15 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Was het maar zo'n feest. Nee, helaas (nog) niet.
quote:Why dont journalists link to primary sources?
Ben Goldacre, The Guardian, Saturday 19 March 2011
Why dont journalists link to primary sources? Whether its a press release, an academic journal article, a formal report, or perhaps (if everyones feeling brave) the full transcript of an interview, the primary source contains more information for interested readers, it shows your working, and it allows people to check whether what you wrote was true. Perhaps linking to primary sources would just be too embarrassing. Here are three short stories.
This week the Telegraph ran the headline Wind farms blamed for stranding of whales. Offshore wind farms are one of the main reasons why whales strand themselves on beaches, according to scientists studying the problem, it continued. Baroness Warsi even cited it as a fact on BBC Question Time this week, arguing against wind farms.
But anyone who read the open access academic paper in PLoS One, titled Beaked Whales respond to simulated and actual navy sonar, would see that the study looked at sonar, and didnt mention wind farms at all. At our most generous, the Telegraph story was a spectacular and bizarre exaggeration of a brief contextual aside about general levels of manmade sound in the ocean by one author at the end of the press release (titled Whales scared by sonars). Now, I have higher expectations of academic institutions than media ones, but this release didnt mention wind farms, certainly didnt say they were one of the main reasons why whales strand themselves on beaches, and anyone reading the press release could see that the study was about naval sonar.
The Telegraph article was a distortion (now deleted, with a miserly correction), perhaps driven by their odder editorial lines on the environment, but my point is this: if we had a culture of linking to primary sources, if they were a click away, then any sensible journalist would have been be too embarrassed to see this article go online. Distortions like this are only possible, or plausible, or worth risking, in an environment where the reader is actively deprived of information.
Sometimes the examples are sillier. Professor Anna Ahn published a paper recently, showing that people with shorter heels have larger calves. For the Telegraph this became Why stilletos are the secret to shapely legs, for the Mail Stilletos give women shapelier legs than flats, for the Express Stilletos tone up your legs.
But anybody who read even the press release, which is a readable piece of popular science itself, would immediately see that this study had nothing whatsoever to do with shoes. It didnt look at shoe heel height, it looked at anatomical heel length, the distance from the back of your ankle joint to the insertion of the Achilles tendon. The participants were all barefoot. It was just an interesting nerdy insight into how the human body is engineered: if you have a shorter lever at the back of your foot, you need a bigger muscle in your calf.
Once more, this story was a concoction by journalists, but more than that, no sane journalist could possibly have risked writing the story about stilletos, if theyd linked to the press release: theyd have looked like idiots, and fantasists, to anyone who bothered to click.
Lastly, on Wednesday, the Daily Mail ran with the scare headline Swimming too often in chlorinated water could increase risk of developing bladder cancer, say scientists. Theres little point in documenting the shortcomings of Daily Mail health stories any more, but suffice to say, while the story purported to describe a study in the journal Environmental Health, anyone who read the original paper, or even the press release, would see immediately that bladder cancer wasnt measured, and the Mails story was a simple distortion.
Of course, this is a problem that generalises well beyond science. Over and again, you read comment pieces that purport to be responding to an earlier piece, but distort the earlier arguments, or miss out the most important ones: they count on it being inconvenient for you to check. Its also an interesting difference between different forms of media: most bloggers have no institutional credibility, and so they must build it, by linking transparently, and allowing you to easily double check their work.
But more than anything, because linking sources is such an easy thing to do, and the motivations for avoiding links are so dubious, Ive detected myself using a new rule of thumb: if you dont link to primary sources, I just dont trust you.
quote:De ontslagen ministersploeg blijft aan als interimregering tot er een nieuw kabinet is benoemd.
Regering ontslaan en dezelfde mensen laten terugkomen, maar dan op een andere post?quote:Op zondag 20 maart 2011 20:21 schreef Tem het volgende:
Die idioten hebben allemaal dezelfde strategie.
quote:Op zondag 20 maart 2011 21:15 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Vanavond toch weer de originele versie van de Fabeltjeskrant?
Regeringen zogenaamd ontslaan terwijl de mensen eisen dat juist jij vertrekt!quote:Op zondag 20 maart 2011 21:05 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Regering ontslaan en dezelfde mensen laten terugkomen, maar dan op een andere post?
In Nederland hebben we het ook een keer behoorlijk bont gemaakt.quote:Op zondag 20 maart 2011 21:46 schreef Tem het volgende:
[..]
Regeringen zogenaamd ontslaan terwijl de mensen eisen dat juist jij vertrekt!
Nee, je snapt het niet. De regeringen in Nederland zijn heel anders.quote:Op zondag 20 maart 2011 22:01 schreef Picchia het volgende:
[..]
In Nederland hebben we het ook een keer behoorlijk bont gemaakt.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Kabinet-Van_Zuylen_van_Nijevelt
Ja, wij hebben al x generaties een onschendbare koning die bij ophef kabinetten en parlementen ontslaat.quote:Op zondag 20 maart 2011 22:10 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Nee, je snapt het niet. De regeringen in Nederland zijn heel anders.
Ze leven daar inderdaad nog in 1866.quote:Op zondag 20 maart 2011 22:01 schreef Picchia het volgende:
[..]
In Nederland hebben we het ook een keer behoorlijk bont gemaakt.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Kabinet-Van_Zuylen_van_Nijevelt
Er zijn gewoon bepaalde ontwikkelingen die een democratie moet ondergaan voordat ze volwassen wordt, denk ik. Ook in het Midden Oosten hebben ze niet in één keer een gestroomlijnde democratie. Dat gaat met vallen en opstaan. En ook hier is de democratie nog volop in ontwikkeling en hebben we het eindpunt nog niet bereikt. Denk aan de aankomende grondwettelijke toetsing door rechters.quote:
Is die er al door? :|quote:Op zondag 20 maart 2011 22:28 schreef Picchia het volgende:
[..]
Er zijn gewoon bepaalde ontwikkelingen die een democratie moet ondergaan voordat ze volwassen wordt, denk ik. Ook in het Midden Oosten hebben ze niet in één keer een gestroomlijnde democratie. Dat gaat met vallen en opstaan. En ook hier is de democratie nog volop in ontwikkeling en hebben we het eindpunt nog niet bereikt. Denk aan de aankomende grondwettelijke toetsing door rechters.
Als je uitgaat dat een democratie daar de gewenste en gepaste bestuursvorm is ben ik het met je eens. Ik ben echter een andere mening toegedaan over deze regio.quote:Op zondag 20 maart 2011 22:28 schreef Picchia het volgende:
[..]
Er zijn gewoon bepaalde ontwikkelingen die een democratie moet ondergaan voordat ze volwassen wordt, denk ik. Ook in het Midden Oosten hebben ze niet in één keer een gestroomlijnde democratie. Dat gaat met vallen en opstaan. En ook hier is de democratie nog volop in ontwikkeling en hebben we het eindpunt nog niet bereikt.
Wat wijst er dan op dat democratieën op hun retour zijn?quote:Op zondag 20 maart 2011 22:47 schreef Tem het volgende:
[..]
Als je uitgaat dat een democratie daar de gewenste en gepaste bestuursvorm is ben ik het met je eens. Ik ben echter een andere mening toegedaan over deze regio.
Democratie is in het westen een ordinaire slogan geworden en ik denk dat het eerder op zijn retour is dan in ontwikkeling.
De EU blijft wel een serieuze open zenuw van de Nederlandse democratie (en, in het verlengde daarvan, Europese democratieën in het algemeen). De interne mechanismen zijn voor het gros van de mensen compleet onduidelijk, transparantie wordt vooral met de mond beleden, en er is geen werkbare methode om ongenoegen met het Europese bestuur kenbaar te maken (en daarmee een koerswijziging af te dwingen). Nu is er primair de 'nucleaire optie' van het blokkeren van wijzigingen in bestaande verdragen, en de bevolkingen van meerdere landen hebben hier dan ook begrijpelijkerwijs gebruik van gemaakt, maar dat is op lange termijn nou niet echt een soepele methode om daadwerkelijke hervormingen te realiseren. Nog problematischer is dat niemand echt lijkt te weten hoe een meer acceptabele unie vorm te laten krijgen.quote:Op zondag 20 maart 2011 23:05 schreef Picchia het volgende:
[..]
Wat wijst er dan op dat democratieën op hun retour zijn?
In Nederland groeit ook de animo voor steeds directere vormen van democratie, nu dit ook wenselijk wordt geacht door een nieuwe grote rechtse partij. Als ik kijk naar Azie (Rusland, Turkije), Oost Europa, het Midden Oosten en Noord Afrika dan zie ik dat de democratie als bestuursvorm terrein aan het winnen is in alle landen rondom Europa.
De enige directe bedreiging voor onze democratie die ik zie is de Europese Unie. Maar de Europese Unie maakt Nederland hooguit minder democratisch en niet ondemocratisch. En ook deze Europese democratie is nog volop in ontwikkeling om het democratischer te maken, zoals we laatst nog konden zien bij het verdrag van Lissabon.
De enige manier om de EU echt democratisch te krijgen is door af te stappen van de nationale regeringen en met alle EU-burgers één parlement te kiezen.quote:Op zondag 20 maart 2011 23:18 schreef Reya het volgende:
[..]
De EU blijft wel een serieuze open zenuw van de Nederlandse democratie (en, in het verlengde daarvan, Europese democratieën in het algemeen). De interne mechanismen zijn voor het gros van de mensen compleet onduidelijk, transparantie wordt vooral met de mond beleden, en er is geen werkbare methode om ongenoegen met het Europese bestuur kenbaar te maken (en daarmee een koerswijziging af te dwingen). Nu is er primair de 'nucleaire optie' van het blokkeren van wijzigingen in bestaande verdragen, en de bevolkingen van meerdere landen hebben hier dan ook begrijpelijkerwijs gebruik van gemaakt, maar dat is op lange termijn nou niet echt een soepele methode om daadwerkelijke hervormingen te realiseren. Nog problematischer is dat niemand echt lijkt te weten hoe een meer acceptabele unie vorm te laten krijgen.
In het verlengde daarvan, zie ik als grootste probleem dat de afstand tussen Europa en het Nederlandse volk dusdanig groot is, en de bijhorende informatievoorziening beide richtingen op zo slecht, dat, zelfs geen journalisten, maar alleen professionele lobbyisten de moeite nemen om deze afstand te overbruggen. Dat zie je ook heel duidelijk terug in de voorstellen van de Europese Commissie. Lobbyisten zijn de ogen en oren van Brussel.quote:Op zondag 20 maart 2011 23:18 schreef Reya het volgende:
er is geen werkbare methode om ongenoegen met het Europese bestuur kenbaar te maken (en daarmee een koerswijziging af te dwingen).
Voor staatsvorming is dan weer een mandaat nodig dat ik binnen de huidige stemming in Europa niet zo snel zie ontstaan, zeker niet in Noordwest-Europa en aantal nieuwe lidstaten.quote:Op zondag 20 maart 2011 23:24 schreef remlof het volgende:
[..]
De enige manier om de EU echt democratisch te krijgen is door af te stappen van de nationale regeringen en met alle EU-burgers één parlement te kiezen.
Dat de EU no zo vaag en ondoorzichtelijk en ondemocratisch is komt juist doordat het nu nog geen echte staat is.
Ik zie de stemming anders langzamerhand wel die kant op gaan. Geef het nog 10, 20 jaar.quote:Op zondag 20 maart 2011 23:30 schreef Reya het volgende:
[..]
Voor staatsvorming is dan weer een mandaat nodig dat ik binnen de huidige stemming in Europa niet zo snel zie ontstaan, zeker niet in Noordwest-Europa en aantal nieuwe lidstaten.
De democratieën in het Westen binnen de kapitalistische markteconomie worden gedomineerd door de vrije markt en daarmee het kapitaal. Daarmee komt de macht te liggen bij de markt waarbij de politiek niet onafhankelijk kan zijn voor het volk maar belangen heeft bij zijn geldschieter. Door de toenemende tendens ter promotie van de vrijemarkteconomie zal dit alleen maar groter worden waardoor democratie een wassen neus zal worden.quote:Op zondag 20 maart 2011 23:05 schreef Picchia het volgende:
[..]
Wat wijst er dan op dat democratieën op hun retour zijn?
In Nederland groeit ook de animo voor steeds directere vormen van democratie, nu dit ook wenselijk wordt geacht door een nieuwe grote rechtse partij. Als ik kijk naar Azie (Rusland, Turkije), Oost Europa, het Midden Oosten en Noord Afrika dan zie ik dat de democratie als bestuursvorm terrein aan het winnen is in alle landen rondom Europa.
De enige directe bedreiging voor onze democratie die ik zie is de Europese Unie. Maar de Europese Unie maakt Nederland hooguit minder democratisch en niet ondemocratisch. En ook deze Europese democratie is nog volop in ontwikkeling, zoals we laatst nog konden zien bij de - ironisch genoeg ondemocratisch doorgevoerde - democratiseringsslag van het verdrag van Lissabon.
Daarin zit natuurlijk het verschil tussen het kabinet en het parlement. In het kabinet zitten de bestuurders, die het landsbelang voorop stellen, die alles doen om het financiële plaatje rond te krijgen. Zij zijn daarbij behoorlijk afhankelijk van de krachten van de markt. Daar tegenover staat het parlement, die veel minder afhankelijk is van de krachten van de markt (zie de SP). Zij zijn relatief onafhankelijk en leggen verantwoording af aan de kiezer en hun achterban. Er is bewust gekozen voor de wisselwerking tussen deze machten.quote:Op zondag 20 maart 2011 23:36 schreef Tem het volgende:
[..]
De democratieën in het Westen binnen de kapitalistische markteconomie worden gedomineerd door de vrije markt en daarmee het kapitaal. Daarmee komt de macht te liggen bij de markt waarbij de politiek niet onafhankelijk kan zijn voor het volk maar belangen heeft bij zijn geldschieter. Door de toenemende tendens ter promotie van de vrije markt economie zal dit alleen maar groter worden waardoor democratie een wassen neus zal worden.
Het volk is volgevreten en voldaan en maakt het niet veel uit zolang de consumptie maar kan doorgaan.
Alsjeblieft niet.quote:Op zondag 20 maart 2011 23:34 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik zie de stemming anders langzamerhand wel die kant op gaan. Geef het nog 10, 20 jaar.
Of nog een enorme economische crisis
Nee.quote:Op maandag 21 maart 2011 06:42 schreef Dutchnative het volgende:
Zijn er nog meer mensen die wel eens discussiëren op de Hyve van het RTL Ontbijtnieuws
Dan ga je volgens mij toch meer naar een technocratie volgens mij (lijkt mij helemaal niet slecht hoor).quote:Op zondag 20 maart 2011 23:46 schreef Picchia het volgende:
[..]
Daarin zit natuurlijk het verschil tussen het kabinet en het parlement. In het kabinet zitten de bestuurders, die het landsbelang voorop stellen, die alles doen om het financiële plaatje rond te krijgen. Zij zijn daarbij behoorlijk afhankelijk van de krachten van de markt. Daar tegenover staat het parlement, die veel minder afhankelijk is van de krachten van de markt (zie de SP). Zij zijn relatief onafhankelijk en leggen verantwoording af aan de kiezer en hun achterban. Er is bewust gekozen voor de wisselwerking tussen deze machten.
Als de eerste en tweede kamer niet kritisch kijken naar voorstellen van het kabinet, dan krijg je de situatie die je benoemt. Om dat te bestrijden is wel een cultuuromslag vereist (of beter nog: ministers die niet direct gelieerd zijn aan een partij). Maar ik denk niet dat onze democratie hieraan ten onder gaat. Vooral omdat ik niet denk dat het een nieuw verschijnsel is.
Dat klopt, het is een soort van tussenvorm. Bij de Europese Commissie zie je ook dat er gekozen is om iets meer afstand te bewaren tussen de commissieleden en de partijen waar zij vandaan komen, hoewel ik niet weet in hoeverre dit een bewuste keuze is geweest, aangezien het ook kan zijn voortgekomen uit het machtsspelletje van de regeringsleiders. Alleen hebben ze de commissie daarbij een iets te onafhankelijke positie gegeven in mijn optiek, ten koste van het democratische gehalte van de Europese Unie.quote:Op maandag 21 maart 2011 08:31 schreef Tem het volgende:
[..]
Dan ga je volgens mij toch meer naar een technocratie volgens mij (lijkt mij helemaal niet slecht hoor).
Politici zelf zijn altijd gekleurd en partijdig. Dat hoort gewoon bij de democratie. Mensen achten het zelden wenselijk om personen te kiezen die de belangen van eenieder behartigen. Als die dubbele belangen negatief zijn en niet stroken met de wensen van de kiezer, dan zullen zij hen daarop af moeten rekenen. Enkel gezamenlijk vertegenwoordigt het parlement, met al haar deelbelangen, het volk.quote:Daarnaast zitten in het parlement natuurlijk genoeg mensen met dubbele belangen. Kijk naar de 1e kamer met Elco Brinkman en Loek Hermans dit soort mensen zijn zeker wel gekleurd.
De student heeft helemaal niks te willen in dit geval, is je motivatiebrief niet volgens de zin van de desbetreffende instelling wordt je gewoon geweigerd.quote:VVD wil sollicitatiebrief voor studenten
DEN HAAG (ANP) - Studenten die aan een hbo-instelling of de universiteit willen gaan studeren, moeten vooraf een motivatiebrief schrijven waarom zij een bepaalde opleiding willen beginnen. Waar nodig kan de student dan na een gesprek met de instelling bepalen of hij al dan niet de voorgenomen studie wil volgen. Kamerlid Anne-Wil Lucas (VVD) gaat dit voorstel maandag inbrengen tijdens een wetgevingsoverleg over het hoger onderwijs.
Volgens Lucas moet in de 'sollicitatiebrief' niet alleen de vraag worden beantwoord waarom studenten voor een bepaalde opleiding kiezen. Ook het didactisch model van de opleiding, zoals het aantal contacturen, opbouw van lessen, maar ook het toekomstperspectief na het behalen van een diploma moeten volgens het Kamerlid in de motivatiebrief van de studenten worden vermeld. Nu is vaak een havo- of vwo-diploma al voldoende.
Tja. Je kan beter afgewezen worden dan een opleiding voltooien waar je later geen zak aan hebt.quote:Op maandag 21 maart 2011 10:35 schreef betyar het volgende:
De VVD wil toekomstige studenten een sollicitatiebrief laten schrijven voordat ze voor een opleiding worden "aangenomen".
[..]
De student heeft helemaal niks te willen in dit geval, is je motivatiebrief niet volgens de zin van de desbetreffende instelling wordt je gewoon geweigerd.
Heerlijk.quote:Op maandag 21 maart 2011 09:53 schreef remlof het volgende:
Goeiemorgen, volgens het ministerie van tijdwaarneming is het lente
Als je later niks aan de opleiding hebt moeten ze die opleiding ook niet aanbieden, dat is nu eens geld over de welbekende balk smijten.quote:Op maandag 21 maart 2011 10:57 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Tja. Je kan beter afgewezen worden dan een opleiding voltooien waar je later geen zak aan hebt.
Dan kunnen ze de meeste opleidingen per direct afschaffen iddquote:Op maandag 21 maart 2011 11:02 schreef betyar het volgende:
[..]
Als je later niks aan de opleiding hebt moeten ze die opleiding ook niet aanbieden, dat is nu eens geld over de welbekende balk smijten.
Enerzijds ben ik gekant tegen dit voorstel, maar aan de andere kant kan ik de voordelen er ook wel van inzien. Nu gebeurt het te vaak dat een opleiding wordt overspoeld door studenten die nog zoekende zijn en eigenlijk niet of nauwelijks interesse tonen in hun toekomstige beroep. Door dit systeem dwing je studenten een weloverwogen keus te maken en die goed te beargumenteren. Anderzijds bestaat het gevaar dat je niet wordt toegelaten tot de opleiding van jouw keus simpelweg omdat jouw brief niet in de smaak valt.quote:Op maandag 21 maart 2011 10:35 schreef betyar het volgende:
De VVD wil toekomstige studenten een sollicitatiebrief laten schrijven voordat ze voor een opleiding worden "aangenomen".
[..]
De student heeft helemaal niks te willen in dit geval, is je motivatiebrief niet volgens de zin van de desbetreffende instelling wordt je gewoon geweigerd.
www.onderwijsleed.nl ?quote:Op maandag 21 maart 2011 11:12 schreef eriksd het volgende:
Maarre, wat ga je nu doen met deze kennis EG?
Als ik de scholen een beetje ken zullen dat gewoon stagiairs of studenten zelf worden die zichzelf omhoog willen werken in de opleidingsindustrie.quote:Op maandag 21 maart 2011 11:21 schreef Reya het volgende:
Ik vraag me vooral af hoe, met welke maatstaven en door wie de brieven gecontroleerd gaan worden, maar in beginsel is het geen slecht plan.
Ik zou liever zien dat onderwijsinstellingen eens drukker zouden maken over de onbruikbare bagger die ze leveren.quote:Op maandag 21 maart 2011 11:21 schreef Reya het volgende:
Ik vraag me vooral af hoe, met welke maatstaven en door wie de brieven gecontroleerd gaan worden, maar in beginsel is het geen slecht plan.
Ik ga altijd uit van het negatieve effect, het positieve dat erbij komt is meestal een meevallertje. In dit geval zal de keus van de instelling zwaarder wegen dus negatiever voor de meeste studenten dan de keus en motivatie van de toekomstig student.quote:Op maandag 21 maart 2011 11:16 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Enerzijds ben ik gekant tegen dit voorstel, maar aan de andere kant kan ik de voordelen er ook wel van inzien. Nu gebeurt het te vaak dat een opleiding wordt overspoeld door studenten die nog zoekende zijn en eigenlijk niet of nauwelijks interesse tonen in hun toekomstige beroep. Door dit systeem dwing je studenten een weloverwogen keus te maken en die goed te beargumenteren. Anderzijds bestaat het gevaar dat je niet wordt toegelaten tot de opleiding van jouw keus simpelweg omdat jouw brief niet in de smaak valt.
Moeilijk moeilijk.
* GSbrder duikt alvast weg om de zogenaamde "bagger" van de TU/e te ontwijken.quote:Op maandag 21 maart 2011 11:34 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik zou liever zien dat onderwijsinstellingen eens drukker zouden maken over de onbruikbare bagger die ze leveren.
Niet de studenten, maar de instellingen zelf vormen het probleem.
Blijft een leuke vent.quote:Borisham
ik steek mijn tijd in daadwerkelijk wetten afschaffen en aanpassen: blasfemieverbod, lerarenbeleid onderwijs, winkeltijdenwet, art. 1
Nee, ik bedoel zeg maar de komende 50/60 jaar?quote:Op maandag 21 maart 2011 11:26 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
www.onderwijsleed.nl ?
Domein is niet van mij.
Hmm, laat hem maar eens wat energie steken in het aanpassen/afschaffen van het 'haatzaaienartikel' uit het wetboek van strafrecht. Met het blasfemie verbod wordt sowieso niets meer gedaan, dat is enkel voor de buehne. Typisch D66.quote:
Fout, eerst 100 fietsen bombarderen en er dan eentje terugjatten, en dan wel van iemand anders jatten dat zal diegene leren.quote:
Feel for you. Heb het ook 3 keer gehad. In 18 maanden tijdquote:Op maandag 21 maart 2011 16:04 schreef eriksd het volgende:
Het was ook geen oud barrel maar gewoon een goede batavus. Dikke kak![]()
![]()
Nee.quote:
Dan bel je toch gewoon de politie, daar betalen jullie voor. Protectie enzo.quote:Op maandag 21 maart 2011 16:46 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Feel for you. Heb het ook 3 keer gehad. In 18 maanden tijd.
nog beter.quote:Op maandag 21 maart 2011 16:44 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Fout, eerst 100 fietsen bombarderen en er dan eentje terugjatten, en dan wel van iemand anders jatten dat zal diegene leren.
Nee, daar hadden ze de mankracht niet voor. Een gechipte fiets nota bene!quote:Op maandag 21 maart 2011 16:48 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Dan bel je toch gewoon de politie, daar betalen jullie voor. Protectie enzo.
Dat je bijna zo'n verwrongen gezicht trekt van het zout?quote:Op maandag 21 maart 2011 16:53 schreef Boze_Appel het volgende:
Ik heb zoutjes gekocht, van de AH, de tering dat is gewoon puur zout. Is zout het nieuwe suiker ofzo?
Ja, het is praktisch een pure hap zout. Goed man.quote:Op maandag 21 maart 2011 16:53 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Dat je bijna zo'n verwrongen gezicht trekt van het zout?
Ik heb ooit eens zout gesnovenquote:Op maandag 21 maart 2011 16:58 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ja, het is praktisch een pure hap zout. Goed man.
Welke zoutjes?quote:Op maandag 21 maart 2011 16:58 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Deze houden we er in voor als Papierversnipperaar weer eens iets nieuws wil proberen.quote:
Maakte onderdeel uit van een shotje. Eerst zout snuiven, vervolgens een tequilla-shot en dan citroensap in je ogen. Geen idee waarom ik daar ooit mee heb ingestemdquote:Op maandag 21 maart 2011 17:19 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Deze houden we er in voor als Papierversnipperaar weer eens iets nieuws wil proberen.
Korpsballen rituelen Koos? Het word nog wat met je.quote:Op maandag 21 maart 2011 17:21 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Maakte onderdeel uit van een shotje. Eerst zout snuiven, vervolgens een tequilla-shot en dan citroensap in je ogen. Geen idee waarom ik daar ooit mee heb ingestemd
Absoluut niet. Dronkemans-rituelen in een louche kroeg,quote:Op maandag 21 maart 2011 17:22 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Korpsballen rituelen Koos? Het word nog wat met je.
Dat is de conventionele (lees: saaie) methode.quote:Op maandag 21 maart 2011 17:24 schreef remlof het volgende:
Dat zout moet je likken en die citroen happen, toch?
Potato potatoe.quote:Op maandag 21 maart 2011 17:24 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Absoluut niet. Dronkemans-rituelen in een louche kroeg,
Heb je pizzaoverleg?quote:Op maandag 21 maart 2011 17:26 schreef GSbrder het volgende:
Jongelui, nog 5 uur tot de eerste dag van de week er weer op zit
Nee, wel een goede optie, maar dat bewaar ik liever voor half 7 of later.quote:
Die vind ik wel erg genoeg. Hoe lam moet je zijn om zout te snuiven en een citroen leeg te knijpen in je ogen?quote:Op maandag 21 maart 2011 17:25 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat is de conventionele (lees: saaie) methode.
Hopelijk een "saai burgerlijk" evenement, anders krijg je weer citroen in je ogen gespoten.quote:Op maandag 21 maart 2011 17:42 schreef KoosVogels het volgende:
Ik mag ook nog een paar uurtjes. Vanavond een business event.
Mja, besef je je wel dit : dat werkt 2 kanten op, zo heb ik ook veel lol gehad vlak voor ik een tot ubuntu omgedoopte laptop verkochtquote:Op zondag 20 maart 2011 15:21 schreef dotCommunism het volgende:
Op mijn laptop via een onbeveiligde wifi-verbinding van iemand in de buurt.
Erg lam. Was op een zonnige zondag die de hele dag op het terras werd doorgebracht om vervolgens door te stoten naar de kroegquote:Op maandag 21 maart 2011 17:45 schreef remlof het volgende:
[..]
Die vind ik wel erg genoeg. Hoe lam moet je zijn om zout te snuiven en een citroen leeg te knijpen in je ogen?
http://www.urbandictionary.com/define.php?term=tequila%20suicidequote:Op maandag 21 maart 2011 17:21 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Maakte onderdeel uit van een shotje. Eerst zout snuiven, vervolgens een tequilla-shot en dan citroensap in je ogen. Geen idee waarom ik daar ooit mee heb ingestemd
Heeeel burgerlijk. Colbert alweer uit de kast getrokken.quote:Op maandag 21 maart 2011 17:47 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Hopelijk een "saai burgerlijk" evenement, anders krijg je weer citroen in je ogen gespoten.
Dat is em inderdaad.quote:Op maandag 21 maart 2011 17:48 schreef Monolith het volgende:
[..]
http://www.urbandictionary.com/define.php?term=tequila%20suicide
Goed zo, das ook paraat?quote:Op maandag 21 maart 2011 17:48 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Heeeel burgerlijk. Colbert alweer uit de kast getrokken.
Moet ik nog effe over nadenken.quote:
Wat voor kleur heeft je overhemd?quote:
Ter behoeding van luie nieren.quote:Op maandag 21 maart 2011 16:58 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Het ligt eraan hoe die gekleurdheid wordt gedefinieerd. Wanneer je gekleurdheid in relatie legt met verschillende opvattingen en wensen van de bevolking is dat anders dan de wensen en opvattingen van het bedrijfsleven. Wanneer dan ook nog eens eerste kamerleden in verschillende commissies zitten van de verschillende branches is dat voor mij een invloedrijk verschil. Eigenlijk zouden eerste kamerleden helemaal niet dit soort functies moeten bekleden om de schijn van partijdigheid en belangenverstrengeling tegen te gaan.quote:Op maandag 21 maart 2011 08:57 schreef Picchia het volgende:
[..]
Dat klopt, het is een soort van tussenvorm. Bij de Europese Commissie zie je ook dat er gekozen is om iets meer afstand te bewaren tussen de commissieleden en de partijen waar zij vandaan komen, hoewel ik niet weet in hoeverre dit een bewuste keuze is geweest, aangezien het ook kan zijn voortgekomen uit het machtsspelletje van de regeringsleiders. Alleen hebben ze de commissie daarbij een iets te onafhankelijke positie gegeven in mijn optiek, ten koste van het democratische gehalte van de Europese Unie.
[..]
Politici zelf zijn altijd gekleurd en partijdig. Dat hoort gewoon bij de democratie. Mensen achten het zelden wenselijk om personen te kiezen die de belangen van eenieder behartigen. Als die dubbele belangen negatief zijn en niet stroken met de wensen van de kiezer, dan zullen zij hen daarop af moeten rekenen. Enkel gezamenlijk vertegenwoordigt het parlement, met al haar deelbelangen, het volk.
En het is ook niet de markt die bijvoorbeeld Loek dwingt om extra functies te gaan bekleden. Dat was een persoonlijke keuze. En als hij daarmee het vertrouwen van zijn partij of de kiezer ernstig heeft geschaad, dan merkt hij dat vanzelf. Dat strookt gewoon met het idee achter onze democratie.
Wit met lichtblauwe strepen.quote:
Dat is nog vele malen achterlijkerquote:
Na het stappen Jack-ass kijken met je maten en zeggen dat je wasabi in huis hebt is ook geen goed idee.quote:Op maandag 21 maart 2011 18:29 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat is nog vele malen achterlijker
Ah, dat valt mee. Daar kan een das op.quote:
Effen-blauwe das.quote:
Geen, ik draag 'm uit overtuigingquote:Op maandag 21 maart 2011 19:59 schreef Holograph het volgende:
[..]
Hoeveel euro krijg je ervoor om die te dragen?
Hoho, dat mag heul niet.quote:Op maandag 21 maart 2011 20:27 schreef betyar het volgende:
usenet account is afgelopen, weet iemand een goede met een lange retentie, accountsharing en een goede prijs, snelheid minimaal 120 Mbit/s.
ik gebruik eweka maar weet niet of dat aan je 120 Mbit/s voldoet.quote:Op maandag 21 maart 2011 20:27 schreef betyar het volgende:
usenet account is afgelopen, weet iemand een goede met een lange retentie, accountsharing en een goede prijs, snelheid minimaal 120 Mbit/s.
Leuk met Joris, ga ik kijken.quote:Op maandag 21 maart 2011 20:50 schreef remlof het volgende:
Zometeen op Ned2: Tegenlicht - Onze dierbare dictators.
Open er maar een topic over in POL.quote:Op maandag 21 maart 2011 20:54 schreef Dutchnative het volgende:
Is er ook een Duitse politiek topic?
Ik moet mijn onvrede over Merkel kwijt
Is maar tot 50Mbit/s.quote:Op maandag 21 maart 2011 20:49 schreef Tem het volgende:
[..]
ik gebruik eweka maar weet niet of dat aan je 120 Mbit/s voldoet.
Dat doe ik ook helemaal niet, ik ben natuurlijk gewoon bereid om mee te betalen voor die 5e Ferrari of 3e vakantiewoning in Nice, voor die arme "wereldsterren".quote:Op maandag 21 maart 2011 20:57 schreef remlof het volgende:
[..]
Directe links naar warez mogen echter niet.
Lemmings blijft gewoon geniaal.quote:Op maandag 21 maart 2011 21:04 schreef Picchia het volgende:
De meerderheid van oude PC games zijn overigens best bagger vergeleken met nieuwe.
Alternatieven van usenet (met dus upload) niet, maar ik zou eens rondkijken op wat private (Amerikaanse) torrentsites, een hoop hebben dedicated of universiteitesnetwerken erachter zitten waardoor je gewoon 100+ mbit haalt.quote:
Ik denk dat het deze wordt:quote:Op maandag 21 maart 2011 21:06 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Alternatieven van usenet (met dus upload) niet, maar ik zou eens rondkijken op wat private (Amerikaanse) torrentsites, een hoop hebben dedicated of universiteitesnetwerken erachter zitten waardoor je gewoon 100+ mbit haalt.
Dat maak niet uit heh, met steam heb je het op een andere of dezelfde plek zo weer.quote:Op maandag 21 maart 2011 21:00 schreef Picchia het volgende:
Ik heb vrijwel iedere goede PC en console game uit de geschiedenis op mijn harde schijf. En dat terwijl ik amper tijd heb om nog al mijn Steam games te spelen.
Ik overweeg om al die troep gewoon weg te gooien. Vooral die dingen die onspeelbaar zijn zonder DOS, Windows 98 of XP virtual machine.
Ik gebruik deze: http://www.lightningusenet.com/quote:Op maandag 21 maart 2011 21:07 schreef betyar het volgende:
[..]
Ik denk dat het deze wordt:
[ afbeelding ]
De accounts worden toch niet samengevoegd naar 100mbit?quote:Op maandag 21 maart 2011 21:08 schreef Cerbie het volgende:
I
[..]
Ik gebruik deze: http://www.lightningusenet.com/
2,50¤, alleen is de retentie 'maar' 430 dagen. Neem je er 2 dan heb je voor 5¤ 100mbit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |