abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94357227
Nouja ik kan me Irak nog wel herinneren. En dan bedoel ik dus met Bush Senior. Daar waren gewoon live beelden vanuit Bagdad. Ik vond dat wel wat hebben.

Wat tekst op internet is leuk en aardig en alles, maar wij kunnen ons zoiets toch niet voorstellen zonder beeld erbij.

Hoe zit het met die verslaggevers in Benghazi bv; hebben die niks te melden gehad? :@
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  zondag 20 maart 2011 @ 00:20:50 #202
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_94357247
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 00:10 schreef aerdt het volgende:

[..]

Je kan denken aan de genocide in Rwanda waar niet werd ingegrepen, Darfur, onderdrukking monikken Myanmar, Saddam die na golfoorlog 1 de shiieten en koerden afslachtte, de Taliban in Afghanistan toen het nog vriendjes was met Amerika, etc etc. Er zijn idd genoeg voorbeelden.
Tunesie, Libie en Egypte zijn nieuwe vrije landen in wording, even ongeacht hoe lang dat nog gaat duren. Als zij hun rechten en vrijheden net zo willen verdedigen (en verspreiden) zoals wij, zullen ze op den duur opstaan tegen onrecht in hun eigen continent.
pi_94357262
quote:
Op zondag 20 maart 2011 00:19 schreef LWD-Godius het volgende:
CNN heeft om de 5 min een reclameblok lijkt het wel
Al Jazeera! Af en toe de weerneger en verder weinig reclame.
pi_94357268
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 00:13 schreef Fireblast het volgende:
Zijn ze trouwens nog steeds aan het bombarderen? Wordt er nog gevochten?
Ik zie nergens relevante updates uit Libië zelf.
Dat is meestal als het aan de gang is. De berichtgeving komt daarna
pi_94357275
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 00:20 schreef ruub-ster het volgende:

[..]

ik denk nog steeds dat ie 1 of ander ziekelijk wapen achter de hand heeft, niet dat ie er nog iets mee kan winnen.. Maar wel een hoop schade aanrichten,
Hmm ik hoop het niet!
Wat wel kan is dat hij een zooi zelfmoordterroristen bij elkaar heeft geraapt en die verspreidt door de deelnemende landen. Aanslagen blijven toch een punt waar je je vrijwel niet tegen kunt wapenen... ;(
pi_94357314
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 00:21 schreef Fireblast het volgende:

[..]

Hmm ik hoop het niet!
Wat wel kan is dat hij een zooi zelfmoordterroristen bij elkaar heeft geraapt en die verspreidt door de deelnemende landen. Aanslagen blijven toch een punt waar je je vrijwel niet tegen kunt wapenen... ;(
denk je dat echt?
Het lijkt mij dat zoiets veel tijd kost namelijk
Je moet die mensen op hun plek krijgen en bewapend hebben en zo....
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
  zondag 20 maart 2011 @ 00:22:50 #207
30509 Nightwulf
Howling lone wolf
pi_94357343
Of ze zaten er al een tijdje....
Be kind whenever possible. It is always possible.
Dalai Lama
pi_94357348
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 00:22 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

denk je dat echt?
U wilt terror, u krijgt terror. Was getekend: Mo G.
pi_94357352
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 00:10 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

Valt wel mee toch. Als ik het me goed herinner is Hoofdstuk 7 redelijk expliciet over de mogelijk om in te grijpen in conflicten en bedreigingen van de vrede.
Het internationaal recht verbiedt het gebruik van geweld tussen staten in hun internationale betrekkingen. Het verbiedt een staat niet geweld te gebruiken in interne aangelegenheden. Wil dat zeggen dat het internationaal recht geen uitstaans heeft met interne conflicten? Deze vraag rijst vooral bij conflicten binnen eenzelfde staat waarbij op grote schaal fundamentele normen worden geschonden en/of massaal burgerslachtoffers vallen. Somalië, Rwanda en Kosovo zijn helaas slechts enkele van de talrijke voorbeelden. In deze gevallen kan er geen sprake zijn van zelfverdediging, aangezien dit recht (vooralsnog) alleen aan staten toebehoort. Het kan dus niet door een bepaalde groep binnen een staat tegen die staat ingeroepen worden.

Kan men dergelijke conflicten kwalificeren als een bedreiging of verbreking van de vrede? Deze kwalificatie is een prerogatief van de Veiligheidsraad (art. 39 VN-Handvest). Dit decennium heeft de Veiligheidsraad een aantal interne conflicten gekwalificeerd als een bedreiging voor de internationale vrede en veiligheid (bijvoorbeeld Somalië, Rwanda en Kosovo). Het VN-Handvest staat dat toe. Want art. 2, lid 7, dat de VN verbiedt zich te bemoeien met interne aangelegenheden van een staat, stelt expliciet dat het geen beletsel vormt voor de toepassing van Hoofdstuk VII. Bovendien wordt vandaag meer en meer een ruim concept van veiligheid gebruikt en aanvaardt men dat de bescherming van mensenrechten daar een essentieel bestanddeel van uitmaakt. Op deze kwalificatie volgde in een aantal gevallen (bijvoorbeeld Somalië en Oost-Timor) ook een gewapend optreden, toegestaan door de Veiligheidsraad.

Het is niet onbetwist of de Veiligheidsraad onder Hoofdstuk VII mag optreden wanneer het conflict geen enkel extern effect heeft, maar het voorbeeld van Somalië (zie vooral Resolutie 794) toont aan dat de Veiligheidsraad daar zelf geen graten in ziet. Het activisme is evenwel nogal selectief en het vetorecht van de permanente leden van de Veiligheidsraad wordt nog steeds gebruikt en misbruikt. Dat is vooral te wijten aan de nationale belangen. Zo hebben China en Rusland zelf problemen met minderheden en/of volkeren (o.a. Tibet en Tsjetsjenië), waardoor zij zeer terughoudend staan tegenover elk optreden dat de positie van minderheden en volkeren verstevigt. De verschillende houdingen van de Westerse landen tegenover Turkije en Irak inzake de positie van de Koerden heeft alles te maken met het geopolitiek en strategisch belang van Turkije voor de VS en de Noord-Atlantische Verdragsorganisatie (NAVO). Ter herinnering: in Irak dwongen een aantal Westerse landen twee no-fly zones militair af. Zij waren van oordeel dat dit toegestaan werd door Resolutie 688 van de Veiligheidsraad. Vele auteurs zijn het daar evenwel niet mee eens.

Meer
Je länger ein Blinder lebt, desto mehr sieht er - Viva la revolucion !
pi_94357363
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 00:22 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

denk je dat echt?
Ja ze moeten wel bewapend worden, maar die Kadaffi kan vast wel aan een bom komen in bijvoorbeeld Frankrijk - lijkt me.

Maar ik ben out, tot morgen allen. :W
  zondag 20 maart 2011 @ 00:23:37 #211
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_94357379
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 00:21 schreef Fireblast het volgende:

[..]

Hmm ik hoop het niet!
Als je het niet vreest, zijn die aanslagen nutteloos.
  zondag 20 maart 2011 @ 00:23:42 #212
128262 horned_reaper
horned_reaper
pi_94357383
quote:
7s.gif Op zondag 20 maart 2011 00:20 schreef vosss het volgende:
Nouja ik kan me Irak nog wel herinneren. En dan bedoel ik dus met Bush Senior. Daar waren gewoon live beelden vanuit Bagdad. Ik vond dat wel wat hebben.

Wat tekst op internet is leuk en aardig en alles, maar wij kunnen ons zoiets toch niet voorstellen zonder beeld erbij.

Hoe zit het met die verslaggevers in Benghazi bv; hebben die niks te melden gehad? :@
Hele mooie reportage deze avond van de situatie vandaag op Nieuwsuur!

Ik zou echt de herhaling bekijken straks :)
pi_94357393
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 00:20 schreef Hans_van_Baalen het volgende:

[..]

Tunesie, Libie en Egypte zijn nieuwe vrije landen in wording, even ongeacht hoe lang dat nog gaat duren. Als zij hun rechten en vrijheden net zo willen verdedigen (en verspreiden) zoals wij, zullen ze op den duur opstaan tegen onrecht in hun continent.
Al zijn wij niet erg goed meer in het verdedigen van onze vrijheden. Wij geven onze vrijheden op voor (schijn)"veiligheid". En wie dat doet verdient geen van beide.
  zondag 20 maart 2011 @ 00:24:21 #214
128262 horned_reaper
horned_reaper
pi_94357412
Update 0:24 Omdat de nieuwsstroom over Libië langzaam opdroogt sluiten wij dit liveblog voor vandaag. Morgenochtend om zeven uur brengen wij u weer op de hoogte van het laatste nieuws.

Bron: http://www.nrc.nl/nieuws/(...)t-interventie-libie/
  zondag 20 maart 2011 @ 00:24:32 #215
19242 yavanna
Results may vary.
pi_94357423
fieldproducer Neal Mann
AFP reporting that #Libya claims the UN Security Council resolution 1973 is no longer valid

#
2324: Libya's foreign ministry says it considers no longer valid UN Security Council resolution 1973, which called for a no-fly zone over Libya and demanded a ceasefire, the AFP news agency reports.
~Cheer up, the worst is yet to come.~
pi_94357443
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 00:23 schreef Fireblast het volgende:

[..]

Ja ze moeten wel bewapend worden, maar die Kadaffi kan vast wel aan een bom komen in bijvoorbeeld Frankrijk - lijkt me.

Maar ik ben out, tot morgen allen. :W
hmmm ja misschien wel
maar het lijkt me toch niet de meest logische stap...

Anyway... De NRC gaat naar bed, dus ik ook maar
Tnx iig iedereen, ik snap het nu net wat beter
wat heel tof is want mijn lief is op een feestje en normaal snapt die alles dus tegen de tijd dat hij morgen wakker is kan hem alles uitleggen en lijk ik ook een keer slim :D
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_94357478
Geen idee hoe betrouwbaar het is...
BBC:
2304: LibyanYouthMovement tweets: "ALL, yes ALL Gaddafi forces in ZINTAN have joined the #Feb17 revolution, Zintan now fully armed and ready #Libya #gaddaficrimes"
pi_94357501
Arnold Karskens (te zien op SkyNews) bij hoofdkwartier Gadaffi

zondag 20 maart 2011 @ 00:26:05 #219
63388 tass
There Can Be Only One!
pi_94357505
Ik ben der ook nog steeds hoor! Al vanaf de 1e week van de Egypte revolutie _O_
Ik post wat minder door de zogenaamde ramptoeristen hier ook, net zoals ik daarom ook minder post op de FP. Olie schreeuwers/oorlogliefhebbers/onzinnige berichten... BLEUGH!

Maar ook omdat het soms zo hard gaat, ik ben aan het bijlezen, wil ergens op reageren en zie al dat er 3 pagina's zijn bijgekomen. Lijkt wel alsof ik in de Sahara aan het rennen ben dan :P

En ja, ook ik ben nieuwsovervoerd. Heb ook elke dag Japan gevolgd en dan mijn eigen forum bijhouden, Japan volgen, hier volgen, Egypte volgen, Real Life ook nog eens en dan kom ik werkelijk nergens meer aan toe :N

Maar ik ben bang dat bij Khaffi straks alle knoppen doorslaan. Hij kan nu zomaar in een psychose terecht gaan komen denk ik. En dan zal er echt hevig ingegrepen moeten worden en tijdiger dan dat de Navo in de afgelopen weken heeft gedaan!
Als deze no fly zone wat eerder erdoorheen was gekomen had dat denk ik heel wat doden gescheeld....

En soms denk ik hoe bevoorrecht wij zijn dat we in een goed land zijn geboren! We mekkeren wel een heleboel, maar als je er goed over nadenkt hebben we niet zo veel te klagen!
pi_94357508
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 00:23 schreef horned_reaper het volgende:

[..]

Jaa erg goede uitzending inderdaad. :)
  zondag 20 maart 2011 @ 00:26:15 #221
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_94357514
quote:
#AFP: #UAE will be contributing 24 fighter jets and #Qatar will contribute between four and six Mirage 2000-5s. #libya
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
  zondag 20 maart 2011 @ 00:26:22 #222
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_94357525
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 00:23 schreef plak_bandje het volgende:

[..]

Al zijn wij niet erg goed meer in het verdedigen van onze vrijheden. Wij geven onze vrijheden op voor (schijn)"veiligheid". En wie dat doet verdient geen van beide.
De digitalisering is idd doorgeslagen :x al die registratiepoep. Misschien kunnen de Libiërs hierna ons bevrijden van Fred Teeven en Tim Kuik.
  zondag 20 maart 2011 @ 00:26:52 #223
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_94357555
Update 0:24 Omdat de nieuwsstroom over Libië langzaam opdroogt sluiten wij dit liveblog voor vandaag. Morgenochtend om zeven uur brengen wij u weer op de hoogte van het laatste nieuws.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_94357600
quote:
8s.gif Op zondag 20 maart 2011 00:26 schreef Staal het volgende:
ja, wat moeten we nu -O-
tot 7 uur tandenknarsen...
..non est vivere sed valere vita est ..
  zondag 20 maart 2011 @ 00:28:32 #225
271497 Aloulou
aka Alulu
pi_94357630
quote:
10s.gif Op zondag 20 maart 2011 00:26 schreef zoefbust het volgende:
Arnold Karskens (te zien op SkyNews) bij hoofdkwartier Gadaffi

[ afbeelding ]
hahaha die kop ook erop. opeens een blanke voor gadafi's kantoor :D
zouden ze hem ook zijn verblijfplaats hebben uitgesleurd en met een geweer op zijn kop hiernaartoe hebben gesleept? of vrijwillig gewoon?
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_94357631
Waarom supporten wij eigenlijk moslimfundamentalisten? Wedden dat er over een paar dagen de Islamitische staat Benghazi wordt uitgeroepen door de rebellen.
pi_94357666
welterusten schatjes :W
Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
  zondag 20 maart 2011 @ 00:30:07 #228
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_94357707
quote:
99s.gif Op zondag 20 maart 2011 00:27 schreef Augustus_Thijs het volgende:

[..]

ja, wat moeten we nu -O-
tot 7 uur tandenknarsen...
Er zijn nog genoeg andere bronnen. ;) . Beelden heb ik ook allemaal niet gezien. Vond het een prettige bron maar het is voor vandaag af blijkbaar.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  zondag 20 maart 2011 @ 00:30:21 #229
271497 Aloulou
aka Alulu
pi_94357717
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 00:28 schreef LWD-Godius het volgende:
Waarom supporten wij eigenlijk moslimfundamentalisten? Wedden dat er over een paar dagen de Islamitische staat Benghazi wordt uitgeroepen door de rebellen.
Islamitische Vrystaat Benghazi, slechts een kwestie van dagen inderdaad.
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
  zondag 20 maart 2011 @ 00:30:37 #230
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_94357731
Volg gewoon een paar honderd goeie nieuwsbronnen op Twitter.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
pi_94357742
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 23:34 schreef Jetfly het volgende:
Update 23:30 Geen Nederlandse, maar Deense gevechtsvliegtuigen zijn vanavond geland op een militaire basis in Italië. Het lijkt erop dat Al Jazeera zich vergist heeft (Dutch/Danish).
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 23:39 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

[..]

He shit... Oorlog verklaard aan het verkeerde land
Damn you Al Jazeera!
Ach de hele wereld doet dat weleens, ze kunnen Dutch/Danish niet uit elkaar houden. Alleen jammer dat we niet zoals de Denen zijn :Z
  zondag 20 maart 2011 @ 00:31:38 #232
288016 ruub-ster
Mercedes roeleert wellicht
pi_94357769
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 00:30 schreef Strani het volgende:
Zoals?
Om te zeggen dat onze overheid ons leegzuigt, is een belediging voor de prostitutie..
ofzowiets
pi_94357782
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 00:26 schreef tass het volgende:
Ik ben der ook nog steeds hoor! Al vanaf de 1e week van de Egypte revolutie _O_
Ik post wat minder door de zogenaamde ramptoeristen hier ook, net zoals ik daarom ook minder post op de FP. Olie schreeuwers/oorlogliefhebbers/onzinnige berichten... BLEUGH!

Maar ook omdat het soms zo hard gaat, ik ben aan het bijlezen, wil ergens op reageren en zie al dat er 3 pagina's zijn bijgekomen. Lijkt wel alsof ik in de Sahara aan het rennen ben dan :P

En ja, ook ik ben nieuwsovervoerd. Heb ook elke dag Japan gevolgd en dan mijn eigen forum bijhouden, Japan volgen, hier volgen, Egypte volgen, Real Life ook nog eens en dan kom ik werkelijk nergens meer aan toe :N

Maar ik ben bang dat bij Khaffi straks alle knoppen doorslaan. Hij kan nu zomaar in een psychose terecht gaan komen denk ik. En dan zal er echt hevig ingegrepen moeten worden en tijdiger dan dat de Navo in de afgelopen weken heeft gedaan!
Als deze no fly zone wat eerder erdoorheen was gekomen had dat denk ik heel wat doden gescheeld....

En soms denk ik hoe bevoorrecht wij zijn dat we in een goed land zijn geboren! We mekkeren wel een heleboel, maar als je er goed over nadenkt hebben we niet zo veel te klagen!
Juist door al dat klagen houden we het niveau hoog. ~O>
Je länger ein Blinder lebt, desto mehr sieht er - Viva la revolucion !
  zondag 20 maart 2011 @ 00:32:05 #234
19242 yavanna
Results may vary.
pi_94357790
FMCNL FMC the Netherlands

Currently 6 USAFE F-15E from 494FS Lakenheath UK entering French coast heading #Libya for Operation Odessy Dawn c/s PANTHER 69
~Cheer up, the worst is yet to come.~
pi_94357812
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 00:23 schreef horned_reaper het volgende:

[..]

Waar kijk ik dat en hoe laat is dat? :@
vosss is de naam,
  zondag 20 maart 2011 @ 00:33:34 #236
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_94357862
#FMCNL FMC the Netherlands
Sorry, next USAF tanker just checking in, so it's 4 USAF tankers Operation #Odessy Dawn
1 minute ago

3 USAF tankers joining up with the 6 USAFE F-15E Operation #Odyssey Dawn
2 minutes ago

Currently 6 USAFE F-15E from 494FS Lakenheath UK entering French coast heading #Libya for Operation Odessy Dawn c/s PANTHER 69
6 minutes ago

Good evening, FMC checking in for operation Odessey Dawn
23 minutes ago

[ Bericht 4% gewijzigd door Hans_van_Baalen op 20-03-2011 00:34:52 (aaah te laat :')) ]
  zondag 20 maart 2011 @ 00:34:37 #237
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_94357923
quote:
7s.gif Op zondag 20 maart 2011 00:32 schreef vosss het volgende:

[..]

Staat al online op nieuwsuur.nl zie ik.
2019: The Great Awakening
pi_94357936
Blijkbaar niet alle Libiers blij...

BBC:
2333: Amin Ibrahim, from Ireland, writes: "Feel gutted with what's happening in Libya. Parents are Libyan and support Gaddafi all the way. America and Europe have no right to interfere with what's happening in the country!!"
pi_94357966
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 00:30 schreef Strani het volgende:
Nah, Twitter zuigt qua nieuwswaardigheid. 200 berichten waarvan misschien 1 half waar is. :')
  zondag 20 maart 2011 @ 00:35:38 #240
168091 Cobra4
mr. Dkut
pi_94357970
quote:
Op zondag 20 maart 2011 00:34 schreef aerdt het volgende:

BBC:
2333: Amin Ibrahim, from Ireland, writes: "Feel gutted with what's happening in Libya. Parents are Libyan and support Gaddafi all the way. America and Europe have no right to interfere with what's happening in the country!!"
Maar wel in Europa wonen. ;)
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_94357978
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 00:31 schreef ruub-ster het volgende:

[..]

Zoals?
Waarom zijn er zoveel trollen, Godver, je kan heus geen leuke topic hebben hedendaags zonder uitgelokt te worden door deze lage vorm van internetleven
pi_94357990
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 00:34 schreef aerdt het volgende:

BBC:
Datzelfde zou hij niet zeggen als zijn ouders Ghadaffi NIET zouden steunen. Dan liep ie waarschijnlijk voorop met roepen dat het allemaal veel te lang duurde voordat er ingegrepen werd :)
vosss is de naam,
pi_94358008
quote:
7s.gif Op zondag 20 maart 2011 00:32 schreef vosss het volgende:

[..]

Moeilijk he. :')

http://player.omroep.nl/?aflID=12294829
  zondag 20 maart 2011 @ 00:36:32 #244
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_94358012
TS:

Landen die militaire steun verlenen:
- België: stuurt zes F16 fighters.
- Canada: stuurt zeven CF-18 fighters 140 soldaten naar de regio, het Halifax-class fregat HMCS Charlottetown is ook betrokken bij de operatie.
- Denemarken: stuurt zes F-16 fighters.
- Frankrijk: heeft Mirage en Rafale vliegtuigen op de bases Istres and at Solenzara gestationeerd. Tankvliegtuigen zijn gestationeerd op Istres. De anti-air destroyer Forbin is vlakbij het gebied. De carrier Charles de Gaulle wordt met haar volledige strike group naar de Libische kust uitgezonden. Tijdens een persconferentie werd gezegd dat er op dit moment (20-03) twintig vliegtuigen boven Libië actief zijn.
- Griekenland: stuurt vier F-16 fighters, twee fregatten en een AWACS.
- Italië: volgens het Pentagon nemen er elf fregatten deel aan de eerst aanvalsgolf.
- Noorwegen: stuurt zes F-16 fighters en een P-3 Orion surveillance vliegtuig. Hij kondigde ook aan humanitaire hulp te bieden.
- Qatar: volgens de Qatar News Agency zullen er tussen de vier en zes vliegtuigen meehelpen met het in stand houden van de no-fly zone boven Libië.
- Spanje: stuurt vier F-18 fighters, een tanker, one F100 frigate, one submarine and one P-3 Orion surveillance vliegtuig.
- Verenigde Arabische Emiraten: Heeft aangekondigd 24 vliegtuigen te zullen sturen.
- Verenigd Koninkrijk: Cameron heeft bevestigd dat Typhoon en Tornadofighters mee zullen participeren in de operatie, samen met tankes en surveillance vliegtuigen.
- Verenigde Staten: de VS hebben elf schepen uitgezonden, waaronder de carrier USS Enterprise. Ook worden doormiddel van Tomahawk-raketten SAM-sites uitgenomen.

Bases die in gebruik zijn:
- Frankrijk: Istres, Solenzara, Saint-Dizier Robinson Air Base
- Griekenland: Souda, Aktion.
- Italië: Amendola, Aviano, Decimomannu, Gioia del Colle, Trapani, Pantelleria, Sigonella, Capodichino
- Spanje: Rota, Morón, Torrejón
- Verenigd Koninkrijk: RAF Akrotiri

Landen die mogelijk de no-fly zone militair zullen steunen:
- Jordanië
- Saoedi-Arabie: Min. BuZa heeft bekend gemaakt mogelijk airstrikes uit te zullen voeren.
- Duitsland: schijnt indirect steun te gaan geven door posities in Afghanistan te gaan versterken, stuurt mogelijk AWACS-bemanningen.
- Nederland: Rosentahl heeft aangegeven klaar te zijn om eventuele militaire steun te verlenen.
- Zweden: heeft aangegeven steun te zullen verlenen wanneer de NATO daarom vraagt.

Naamgebruik:
- Opération Harmattan, Frankrijk
- Operation Ellamy, Verenigd Koninkrijk
- Operation Odyssey Dawn, Verenigde Staten

[ Bericht 0% gewijzigd door Nibb-it op 20-03-2011 00:41:55 ]
  zondag 20 maart 2011 @ 00:36:42 #245
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_94358021
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 00:32 schreef yavanna het volgende:
FMCNL FMC the Netherlands

Het ziet er naar uit dat dit weekend alle troepen benodigd verzameld zullen zijn Y Canada had ook nog twee dagen nodig (vanochtend of gisternacht).
pi_94358057
feb17voices Feb 17 voices
AJE: Reporter in Sigonella: refueling observed of Danish, Spanish and Canadian planes. Speculates this is Phase 2 in preparation. #Libya
3 minutes ago Favorite Retweet Reply
pi_94358084
FMCNL :
USAF Boeing KC-135 Stratotanker tail nr 57-1488 as EXXON 01 departed Mildenhall heading #Libya joining #F15E Operation #Odessey Dawn
  zondag 20 maart 2011 @ 00:39:26 #248
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_94358123
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 00:31 schreef ruub-ster het volgende:

[..]

Zoals?
De gebruikelijke rits van internationale nieuwsbronnen, CNN, Al Jazeera, MSNBC, BreakingNews..verder ook Reuters en Reutersflash, dat soort zaken.

En @mpoppel en @rodrigobno , de originele founders van Breakingnews. En dan is er nog @acarvin , een journalist die vooral veel retweet van ooggetuigen in het midden oosten.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
  zondag 20 maart 2011 @ 00:39:33 #249
288016 ruub-ster
Mercedes roeleert wellicht
pi_94358129
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 00:35 schreef vergezocht het volgende:

[..]

Waarom zijn er zoveel trollen, Godver, je kan heus geen leuke topic hebben hedendaags zonder uitgelokt te worden door deze lage vorm van internetleven
Rustig maar, ik val heus je land niet binnen.
Om te zeggen dat onze overheid ons leegzuigt, is een belediging voor de prostitutie..
ofzowiets
pi_94358140
Laatste nieuws?
Ne mutlu turkum diyene! <3
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')