quote:Hamas vuurt tientallen raketten op Israël
Palestijnse militanten in de Gazastrook hebben zaterdag meer dan vijftig raketten op Israël afgevuurd. Het is het grootste spervuur in twee jaar. Twee Israëliërs raakten lichtgewond.
Bij tegenaanvallen van Israël kwam één Hamasmilitant om het leven en raakten vier burgers gewond. Dat maakte een woordvoerder van het ministerie van Volksgezondheid in de Gazastrook bekend.
Het geweld komt op een moment dat er steeds luider om verzoening tussen de door het Westen gesteunde Palestijnse president Mahmoud Abbas en zijn rivalen van Hamas wordt geroepen. Abbas wil voor de herfst erkenning van de Verenigde Naties voor een Palestijnse staat en probeert daar momenteel wereldwijd steun voor te vergaren. De interne strijd maakt de stichting van een eigen staat echter moeilijker en staat nieuwe vredesgesprekken met Israël in de weg.
De Israëlische minister van Buitenlandse Zaken Avigdor Lieberman heeft gezegd een klacht bij de VN in te zullen dienen vanwege de raketaanvallen van zaterdag.
Ach gut jongen. Komt het nieuws je niet goed uit en moet het dan maar onder het kleed? Vies.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 20:25 schreef Athlon64x het volgende:
nou wat een nieuws hoor dit gebeurt elke dag daar ga toch ook geen nieuws posten dat Nederlanders in winkel staan te dringen voor uitverkoop van gstar broeken
quote:Het is het grootste spervuur in twee jaar
nou wat die jongens doen is symboolpolitiek het afschieten van grote rotjes, en dan dit geknoei met luid in de lucht geschiet gaan vieren, en dan krijgen ze als enig resultaat weer een pak slaag, omdat er toch een paar kleine kinderen geraakt zijn.quote:Op zondag 20 maart 2011 10:54 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Ach gut jongen. Komt het nieuws je niet goed uit en moet het dan maar onder het kleed? Vies.
[..]
weet jij het weer beter??quote:
quote:(Novum/AP) - Palestijnse militanten in de Gazastrook hebben zaterdag meer dan vijftig raketten op Israël afgevuurd. Het is het grootste spervuur in twee jaar. Twee Israëliërs raakten lichtgewond.
sorry maar het waren toch echt mortieren.,ik kan er niet meer van maken .quote:
denk toch dat als je er een op je kop krijgt het wel zeer doet.quote:Op zondag 20 maart 2011 12:00 schreef Niles-Crane het volgende:
Pff, gaat nergens over. Maar verzet zal er altijd blijven hoewel deze babyraketjes niet zoveel zin hebben natuurlijk
Babyraketjes of niet; veel schade of niet, het blijft een daad van agressie waarop met nog meer agressie gereageerd zal worden.quote:Op zondag 20 maart 2011 12:00 schreef Niles-Crane het volgende:
Pff, gaat nergens over. Maar verzet zal er altijd blijven hoewel deze babyraketjes niet zoveel zin hebben natuurlijk
Nou, hoopvol ben ik niet. Je gunt niemand een pak slaag van het Israëlische legerquote:Op zondag 20 maart 2011 13:42 schreef Voorschrift het volgende:
Dan maar hoopvol wachten op:
"Israel schiet duizenden raketten op Gaza".
eerlijk gezegd boeit mij dat hele Israel en Palestijnen mij niks maar goed laat die premetieve zand kruipers elkaar maar uitroeien dan is er nog kans op vredequote:Op zondag 20 maart 2011 10:54 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Ach gut jongen. Komt het nieuws je niet goed uit en moet het dan maar onder het kleed? Vies.
[..]
Is ook zo en zeker met de situatie in het hele land nu ligt het moeilijk. Palestina heeft beloofd geen geweld meer te gebruiken, dus dit soort initiatieven komen uit een geheel andere hoek. Bovendien beschikt Israel over veel groter materieel om iets terug te doenquote:Op zondag 20 maart 2011 13:47 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Babyraketjes of niet; veel schade of niet, het blijft een daad van agressie waarop met nog meer agressie gereageerd zal worden.
Als jij mij bekogeld met kiezelsteentjes moet je niet raar opkijken als ik je op een gegeven moment neer sla en een paar rotschoppen geef. Zelfde verhaal.
Ze worden onderdrukt..quote:Op zaterdag 19 maart 2011 15:34 schreef michaelmoore het volgende:
Ha, Ha, wat een sukkels he, net een tokkie die met bierflessen loopt te gooien naar spelende kinderen
Maak dan een echte raket en gooi die op haifa of Tel Aviv, het enige dat ze nu krijgen is een stevig pakslaag, stomme sukkels
En dan gaan ze zeker weer in de lucht lopen te schieten de idioten
[ afbeelding ]
[..]
Maar gelukkig hebben ze het land van de Palestijnen geheel gerechtvaardigd ingepiktquote:Op zondag 20 maart 2011 14:54 schreef Zienswijze het volgende:
Het M-O en oorlog voeren
Israel is veruit het sterkste land. Accepteer dat gewoon en bouw je land op, zonder de machtige landen te pesten. Israel is geen naief W-Europa; Israel pikt het niet en slaat keihard terug.
De christenen en moslims hebben er (in het verleden) een sport van gemaakt om zoveel mogelijk joden te vervolgen. Gun ze ook een eigen land zonder vervolgd te worden. Zou jij het leuk vinden als jouw familie zou worden vervolgd en je kan nergens veilig naartoe vluchten?quote:Op zondag 20 maart 2011 14:55 schreef Niles-Crane het volgende:
[..]
Maar gelukkig hebben ze het land van de Palestijnen geheel gerechtvaardigd ingepikt
Ja ach, Israel is gewoon het getreiter een keer spuugzat, terecht.quote:Op zondag 20 maart 2011 14:04 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Nou, hoopvol ben ik niet. Je gunt niemand een pak slaag van het Israëlische legerMaar als dan de anti-Israël meute weer begint te huilen over het onrecht(waar zijn ze trouwens nu?), dan kan ik de verleiding tot het plaatsen van een linkje naar dit topic waarschijnlijk niet weerstaan...
Premetieve nog wel. Israel is het enige ontwikkelde land in die regio.quote:Op zondag 20 maart 2011 14:43 schreef Athlon64x het volgende:
[..]
eerlijk gezegd boeit mij dat hele Israel en Palestijnen mij niks maar goed laat die premetieve zand kruipers elkaar maar uitroeien dan is er nog kans op vrede
ik gun ze hun eigen land wel, maar de manier waarop ze het verkregen hebben (eigenlijk: nog steeds verkrijgen) is alles behalve juist.quote:Op zondag 20 maart 2011 14:59 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
De christenen en moslims hebben er (in het verleden) een sport van gemaakt om zoveel mogelijk joden te vervolgen. Gun ze ook een eigen land zonder vervolgd te worden. Zou jij het leuk vinden als jouw familie zou worden vervolgd en je kan nergens veilig naartoe vluchten?
Daar valt over te discussieren. Mijn inziens zijn de joden pas sinds recent assertief geworden. Omdat ze in het verleden telkens over zich heen hebben laten lopen, gun ik ze deze tijdsperiode wel enige assertiviteit toe (dwz Israel stichten en Israel verdedigen).quote:Op zondag 20 maart 2011 16:00 schreef Niles-Crane het volgende:
[..]
ik gun ze hun eigen land wel, maar de manier waarop ze het verkregen hebben (eigenlijk: nog steeds verkrijgen) is alles behalve juist.
Ach, en zo zijn de Palestijnen dat ook. Vandaar die vicieuze circel van geweld.quote:Op zondag 20 maart 2011 15:25 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja ach, Israel is gewoon het getreiter een keer spuugzat, terecht.
Alsof ik daar enig greintje medelijden mee heb.quote:Op zondag 20 maart 2011 16:27 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ach, en zo zijn de Palestijnen dat ook.
En die bron die het stukje geschreven heeft, Hassane Zerouky, die geloof jij natuurlijk blindelings.quote:Op zondag 20 maart 2011 17:10 schreef XLR80R het volgende:
Hamas, creation of Israëls Mossad.
---> http://www.globalresearch.ca/articles/ZER403A.html
Motief: Arafat's PLO ondermijnen en een vijand in stand houden om voedsel/gas/water/electriciteit blokkades en luchtaanvallen en fosforartillerieaanvallen op burgers te rechtvaardigen.
Natuurlijk, die pedofielen in Amsterdam zijn ook gewoon politieagenten die betaald worden om ouders angstig te houden. Beetje die redenatie, heerlijk toch?quote:Op zondag 20 maart 2011 17:22 schreef Hathor het volgende:
[..]
En die bron die het stukje geschreven heeft, Hassane Zerouky, die geloof jij natuurlijk blindelings.
This article originally appeared in French in L’Humanité.quote:Op zondag 20 maart 2011 17:22 schreef Hathor het volgende:
[..]
En die bron die het stukje geschreven heeft, Hassane Zerouky, die geloof jij natuurlijk blindelings.
Gaat heen met je kant-noch-wal slaande nonsens-vergelijking.quote:Op zondag 20 maart 2011 17:26 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Natuurlijk, die pedofielen in Amsterdam zijn ook gewoon politieagenten die betaald worden om ouders angstig te houden. Beetje die redenatie, heerlijk toch?
Zeggen dat Hamas in stand gehouden wordt/ gecreëerd is door de Mossad is niet eenzelfde vergelijking?quote:Op zondag 20 maart 2011 17:28 schreef XLR80R het volgende:
[..]
Gaat heen met je kant-noch-wal slaande nonsens-vergelijking.
Hopelijk dit keer met blijvend resultaat, zodat men voor eens en voor altijd verlost is van dat Hamas tuig.quote:Op zondag 20 maart 2011 17:28 schreef Nobu het volgende:
Niet zo slim van ze om dat nu te doen. De media hebben alleen aandacht voor Libië en Japan, dus kan Israël ze ongestoord naar de tering bombarderen.
De Hamas-is-een-creatie-van-Mossad stelling is onderbouwd en logisch, terwijl de door jou aangehaalde "vergelijking" helemaal nergens op slaat.quote:Op zondag 20 maart 2011 17:31 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Zeggen dat Hamas in stand gehouden wordt/ gecreëerd is door de Mossad is niet eenzelfde vergelijking?
Onderbouwd en logisch inderdaad, de Mossad agenten staan alweer klaar om de volgende buslading Israëliërs op te blazen voor het goede doel. Het wachten is natuurlijk op Brinkman die Wilders een kogel door de kop jaagt om sympathie voor de PVV te creëren.quote:Op zondag 20 maart 2011 17:34 schreef XLR80R het volgende:
[..]
De Hamas-is-een-creatie-van-Mossad stelling is onderbouwd en logisch, terwijl de door jou aangehaalde "vergelijking" helemaal nergens op slaat.
Nee, dus.
Recent noem je dat? Ze vallen dat land in, jagen miljoenen Palestijnen hun dorpen uit zo ver mogelijk richting het oosten, volgens verdragen hebben ook zij recht op 2 grote stroken land die je vervolgens nog verder indamt door middel van een 10 meter hoge muur en grensovergangen? Die Palestijnen hebben nergens meer te gaan want de meeste steden zijn gevangenissen, als je van de ene naar de andere stad moet moet je door grensovergangen waar bijna niemand doorgelaten word.quote:Op zondag 20 maart 2011 16:15 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Daar valt over te discussieren. Mijn inziens zijn de joden pas sinds recent assertief geworden. Omdat ze in het verleden telkens over zich heen hebben laten lopen, gun ik ze deze tijdsperiode wel enige assertiviteit toe (dwz Israel stichten en Israel verdedigen).
Tja. Jij zegt het.quote:Op zondag 20 maart 2011 17:36 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Onderbouwd en logisch inderdaad, de Mossad agenten staan alweer klaar om de volgende buslading Israëliërs op te blazen voor het goede doel. Het wachten is natuurlijk op Brinkman die Wilders een kogel door de kop jaagt om sympathie voor de PVV te creëren.
Inderdaad, mijn vergelijkingen zijn net zo onzinnig als de stelling die jij neerplensde.quote:
quote:Op zondag 20 maart 2011 17:42 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Inderdaad, mijn vergelijkingen zijn net zo onzinnig als de stelling die jij neerplensde.
Verre van. Maar houd vooral jezelf voor de gek.quote:Op zondag 20 maart 2011 17:42 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Inderdaad, mijn vergelijkingen zijn net zo onzinnig als de stelling die jij neerplensde.
Insgelijks.quote:
Dan kunnen ze het beter niet doen, dan krijgen ze ook geen slaagquote:Op zondag 20 maart 2011 17:53 schreef Premium_Quality het volgende:
Dit is kansloos natuurlijk. Maar lang niet zo erg als wat Israël doet. Deze raketten stellen geen fuck voor, het is meer vuurwerk dan een echt wapen.
Dat het kutraketjes zijn doet niet ter zake. Het feit dat ze die afvuren is gewoon een daad van agressie waarop Israël (terecht) reageert. En dat Israël dan terugslaat met zwaardere middelen, tja...als je de grote jongens loopt uit te dagen moet je ook niet klagen als die grote jongens je flink te grazen nemen.quote:Op zondag 20 maart 2011 17:53 schreef Premium_Quality het volgende:
Dit is kansloos natuurlijk. Maar lang niet zo erg als wat Israël doet. Deze raketten stellen geen fuck voor, het is meer vuurwerk dan een echt wapen.
Nationalismequote:Op zondag 20 maart 2011 17:47 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Insgelijks.
Hoewel Israel uiteraard prima in staat is deze zaakjes zelf op te lossen, maar dat word ook weer niet goedgekeurd. Het is toch wat.
Israël bezet een gebied wat niet van hen is. Ze bulldozeren dorpen, schieten mensen dood, bouwen muren, behandelen Palestijnen als minderwaardige mensen en maken van Palestijnse steden gevangenissen. Nu wordt net gedaan alsof wat flutraketjes in verhouding staat. Dit is een wanhoopsdaad, want ze kunnen totaal niks beginnen.quote:Op zondag 20 maart 2011 18:11 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Dat het kutraketjes zijn doet niet ter zake. Het feit dat ze die afvuren is gewoon een daad van agressie waarop Israël (terecht) reageert. En dat Israël dan terugslaat met zwaardere middelen, tja...als je de grote jongens loopt uit te dagen moet je ook niet klagen als die grote jongens je flink te grazen nemen.
Want Israël besloot op een dag gewoon een muur te gaan bouwen zonder aanleiding. Laten we oorzaak en gevolg even niet verwarren.quote:Op zondag 20 maart 2011 18:49 schreef Premium_Quality het volgende:
[..]
Israël bezet een gebied wat niet van hen is. Ze bulldozeren dorpen, schieten mensen dood, bouwen muren, behandelen Palestijnen als minderwaardige mensen en maken van Palestijnse steden gevangenissen. Nu wordt net gedaan alsof wat flutraketjes in verhouding staat. Dit is een wanhoopsdaad, want ze kunnen totaal niks beginnen.
nee dat is aan de andere kant 1000 km aan de andere kant van Israel, heeft niets met GAZA of Hamas te makenquote:Op zondag 20 maart 2011 19:59 schreef Nobu het volgende:
[..]
Want Israël besloot op een dag gewoon een muur te gaan bouwen zonder aanleiding. Laten we oorzaak en gevolg even niet verwarren.
Daarom is het ook zo stom en volslagen nutteloosquote:Op zondag 20 maart 2011 18:49 schreef Premium_Quality het volgende:
. Nu wordt net gedaan alsof wat flutraketjes in verhouding staat. Dit is een wanhoopsdaad, want ze kunnen totaal niks beginnen.
Het was volgens een hoop mensen ook volslagen dom om als kleine kolonie in Amerika in opstand te komen tegen het machtigste land op aarde, verzet te bieden tegen de Duitsers in bezette gebieden, om als opstandige collectie mini staatjes (nu Nederland) zeeslagje te spelen met de grootste zeemacht die de wereld ooit gekend heeft. Nu zijn deze mensen helden.quote:Op zondag 20 maart 2011 21:03 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Daarom is het ook zo stom en volslagen nutteloos
Alsof de Palestijnen met zelfmoordacties komen zonder reden... Een muur voor alleen bescherming bouw je niet op andermans grond. Het is occupatie en annexatie van Palestijns gebied. De Palestijnen zitten als ratten in de val tussen stukken gejat door Israël, hun land is een groot gevangenis.quote:Op zondag 20 maart 2011 19:59 schreef Nobu het volgende:
[..]
Want Israël besloot op een dag gewoon een muur te gaan bouwen zonder aanleiding. Laten we oorzaak en gevolg even niet verwarren.
Zeker en zal hen zelf ook niet helpen.quote:Op zondag 20 maart 2011 21:03 schreef michaelmoore het volgende:
Daarom is het ook zo stom en volslagen nutteloos
Ik vind het juist een slimme zet. Nu zet je de palestijnen nog meer onder druk om vrede te sluiten. Die muur heeft wel degelijk geholpen. Zelfmoordaanslagen zijn extreem gedaald. Israel is verplicht om zijn burgers te beschermen en dat doen ze ook.quote:Op zondag 20 maart 2011 21:11 schreef Premium_Quality het volgende:
[..]
Alsof de Palestijnen met zelfmoordacties komen zonder reden... Een muur voor alleen bescherming bouw je niet op andermans grond. Het is occupatie en annexatie van Palestijns gebied. De Palestijnen zitten als ratten in de val tussen stukken gejat door Israël, hun land is een groot gevangenis.
Kijk dan hoe die muur loopt. Alsof wij een stuk Duitsland gaan bezetten, dorpen weghalen en nieuwe nederzettingen neerzetten en dan boos zijn dat de Duitsers ons gaan aanvallen.
[ afbeelding ]
[..]
Zeker en zal hen zelf ook niet helpen.
Die zelfmoordaanslagen zijn niet door die muur gedaald. Kijk naar die kaart, als je een zelfmoordaanslag wilt plegen, dan loop je gewoon langs die muur. Bovendien hanteert Palestina een anti-geweldspolitiek en daardoor zijn die aanslagen voor het grootste gedeelte heel erg gedaald. En eigenlijk zou Palestina Israël onder druk moeten zetten voor vrede want Palestina heeft geen Israelisch land afgepaktquote:Op zondag 20 maart 2011 21:26 schreef YellowBlacks het volgende:
[..]
Ik vind het juist een slimme zet. Nu zet je de palestijnen nog meer onder druk om vrede te sluiten. Die muur heeft wel degelijk geholpen. Zelfmoordaanslagen zijn extreem gedaald. Israel is verplicht om zijn burgers te beschermen en dat doen ze ook.
Je hebt gelijk. De palestijnen willen alleen maar vrede met Israel. Ze gebruiken geen geweld meer. Alleen Israel gebruikt alleen nog maar geweld.quote:Op zondag 20 maart 2011 21:31 schreef Niles-Crane het volgende:
[..]
Die zelfmoordaanslagen zijn niet door die muur gedaald. Kijk naar die kaart, als je een zelfmoordaanslag wilt plegen, dan loop je gewoon langs die muur. Bovendien hanteert Palestina een anti-geweldspolitiek en daardoor zijn die aanslagen voor het grootste gedeelte heel erg gedaald. En eigenlijk zou Palestina Israël onder druk moeten zetten voor vrede want Palestina heeft geen Israelisch land afgepakt
dat is helemaal niet wat ik bedoel te zeggen en dat snap je zelf ook welquote:Op zondag 20 maart 2011 21:38 schreef YellowBlacks het volgende:
[..]
Je hebt gelijk. De palestijnen willen alleen maar vrede met Israel. Ze gebruiken geen geweld meer. Alleen Israel gebruikt alleen nog maar geweld.
same herequote:Op zondag 20 maart 2011 21:40 schreef Niles-Crane het volgende:
[..]
dat is helemaal niet wat ik bedoel te zeggen en dat snap je zelf ook wel
Dat laatste ging over zelfmoordaanslagen, die zijn zinloos. Israël kan daarmee de aandacht afleiden en goedpraten wat ze zelf doen. Wat Israël doet is inderdaad een slimme manier om langzaamaan het hele gebied te annexeren en de Palestijnen op te sluiten in een steeds kleiner wordend stukje land.quote:Op zondag 20 maart 2011 21:26 schreef YellowBlacks het volgende:
[..]
Ik vind het juist een slimme zet. Nu zet je de palestijnen nog meer onder druk om vrede te sluiten. Die muur heeft wel degelijk geholpen. Zelfmoordaanslagen zijn extreem gedaald. Israel is verplicht om zijn burgers te beschermen en dat doen ze ook.
Vooral de stukjes land zonder water om het nog wat erger te maken.quote:Op zondag 20 maart 2011 22:01 schreef Premium_Quality het volgende:
[..]
Dat laatste ging over zelfmoordaanslagen, die zijn zinloos. Israël kan daarmee de aandacht afleiden en goedpraten wat ze zelf doen. Wat Israël doet is inderdaad een slimme manier om langzaamaan het hele gebied te annexeren en de Palestijnen op te sluiten in een steeds kleiner wordend stukje land.
maar de Israëliërs gaan dan kijken wat ze op land met geen of weinig water kunnen produceren, de hamas strijders gaan in de lucht schieten, dat is het verschilquote:Op zondag 20 maart 2011 22:07 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Vooral de stukjes land zonder water om het nog wat erger te maken.
Nadat de Duitsers hier huis hadden gehouden hebben we ook een stuk Duitsland bezet.quote:Op zondag 20 maart 2011 21:11 schreef Premium_Quality het volgende:
[..]
Kijk dan hoe die muur loopt. Alsof wij een stuk Duitsland gaan bezetten, dorpen weghalen en nieuwe nederzettingen neerzetten en dan boos zijn dat de Duitsers ons gaan aanvallen.
[ afbeelding ]
[..]
Zeker en zal hen zelf ook niet helpen.
whahahahahahahha,quote:Op zondag 20 maart 2011 21:31 schreef Niles-Crane het volgende:
[..]
Die zelfmoordaanslagen zijn niet door die muur gedaald. Kijk naar die kaart, als je een zelfmoordaanslag wilt plegen, dan loop je gewoon langs die muur. Bovendien hanteert Palestina een anti-geweldspolitiek en daardoor zijn die aanslagen voor het grootste gedeelte heel erg gedaald. En eigenlijk zou Palestina Israël onder druk moeten zetten voor vrede want Palestina heeft geen Israelisch land afgepakt
geef mij een voorbeeld wat de PA. en hamas,,voor zijn eigen volk heeft gedaan ??quote:Op zondag 20 maart 2011 22:07 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Vooral de stukjes land zonder water om het nog wat erger te maken.
idd hebben ze ook niet .hier heb je gelijk in .quote:Op zondag 20 maart 2011 21:11 schreef Premium_Quality het volgende:
[..]
de Palestijnen met zelfmoordacties komen zonder reden.
Voor de Israëliërs is het er gewoon niet, van de Palestijnen is het afgepakt. Een essentieel verschil.quote:Op maandag 21 maart 2011 02:12 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
maar de Israëliërs gaan dan kijken wat ze op land met geen of weinig water kunnen produceren, de hamas strijders gaan in de lucht schieten, dat is het verschil
in de lucht schietenquote:Op maandag 21 maart 2011 13:12 schreef C_N het volgende:
[..]
geef mij een voorbeeld wat de PA. en hamas,,voor zijn eigen volk heeft gedaan ??
buiten geld steelen en moorden ,
Misschien moet jij mijn post eens wat beter lezenquote:Op maandag 21 maart 2011 13:09 schreef C_N het volgende:
[..]
whahahahahahahha,
nok nok![]()
A ,,de muur is een hek maar 12% is een daadwerkelijke muur.
en de aanslagen zijn door de bevijliging s hek gedaald .haal het weg en je zul het zien, thanks
B,,,een zelfmoord aanslag plegen door naast de muur te lopen ?? om het hek op te blazen of zo ?
ik heb naar de kaart gekeken en kan echt niet aan afleiden dat de moord aanslagen door de muur minder of meer zijn geworden,,
jij ben erg op de hoogte van de sitiatie in Israel . met een specialisatie van de muur en omgeving .van af nu noem ik jou DR muur.
C,,palestina je bedoeld de P.A oke die hanteren geen antie geweldpolitiek . .
D de PA kan israel niet onder druk zetten om de eerste dood gewoonen reden ze hebben een min. president die illegaal in offiche zit.al meer dan een jaar.. en dan ja de anderen reden,, weet jij zelf wel ,,,HOOP ik voor jou.
ja twee kilo explosieven aan een oude vrouw hangen en op afstand in een bus tot ontploffing brengen is al gauw goed voor een 20 personenquote:Op maandag 21 maart 2011 18:59 schreef Boldface het volgende:
Efficiënt is anders, lijkt me zo. Vijftig raketten zullen een leuke duit kosten .Als de 'oogst' dan slechts twee gewonden is, mag je van een behoorlijke mislukking spreken. Beetje sneue vertoning.
ja daarin tegen mortieren kosten minderquote:Op maandag 21 maart 2011 18:59 schreef Boldface het volgende:
Efficiënt is anders, lijkt me zo. Vijftig raketten zullen een leuke duit kosten .Als de 'oogst' dan slechts twee gewonden is, mag je van een behoorlijke mislukking spreken. Beetje sneue vertoning.
net gedaan,,,, reaktie is het zelfde geblevenquote:Op maandag 21 maart 2011 19:05 schreef Niles-Crane het volgende:
[..]
Misschien moet jij mijn post eens wat beter lezen
Ja en?quote:Op maandag 21 maart 2011 12:43 schreef Nobu het volgende:
[..]
Nadat de Duitsers hier huis hadden gehouden hebben we ook een stuk Duitsland bezet.
De Duitsers waren dan ook zo vriendelijk om een jaar of vijftig geen granaten over de grens te slingeren.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 03:10 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ja en?
Die stukken zijn weer teruggeruild.
Israël was inderdaad wat beter voorbereid op een invasie dan wij destijds.quote:En de Duitsers hadden wel een beetje meer huisgehouden in ons land dan de Palestijnen in Israel. Meer andersom, als je het mij vraagt.
Welke invasie heb je het over? Die van een tsunami van Joden die na WO-II Palestina overspoelde? Of nu de invasie van kolonisten in de Westelijke Jordaanoever?quote:Op dinsdag 22 maart 2011 13:42 schreef Nobu het volgende:
[..]
Israël was inderdaad wat beter voorbereid op een invasie dan wij destijds.
Ok, dan begrijp je alles overduidelijk verkeerd dusquote:Op maandag 21 maart 2011 19:54 schreef C_N het volgende:
[..]
net gedaan,,,, reaktie is het zelfde gebleven
quote:Op dinsdag 22 maart 2011 13:52 schreef Niles-Crane het volgende:
[..]
Ok, dan begrijp je alles overduidelijk verkeerd dus
misschien wat meer over de materie lezen ,,en dan reageren ?quote:Op dinsdag 22 maart 2011 13:50 schreef Igen het volgende:
[..]
Welke invasie heb je het over? Die van een tsunami van Joden die na WO-II Palestina overspoelde? Of nu de invasie van kolonisten in de Westelijke Jordaanoever?
Wat dan? De zelfmoordaanvallen destijds? Met heel veel fantasie kun je dat misschien een 'invasie' noemen ja, maar dan nog kun je de positie van Israël t.o.v. de Palestijnen nu natuurlijk absoluut volstrekt niet vergelijken met de positie van Nederland t.o.v. Duitsland in 1940.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 14:47 schreef C_N het volgende:
[..]
misschien wat meer over de materie lezen ,,en dan reageren ?
doe ik ook niet ...quote:Op dinsdag 22 maart 2011 15:33 schreef Igen het volgende:
[..]
. de Palestijnen nu natuurlijk absoluut volstrekt niet vergelijken met de positie van Nederland t.o.v. Duitsland in 1940.
Je hebt gelijk: die tsunami van joden was al voor de tweede wereldoorlog al aan de gang. Daar is toch een woord voor? Dat golf betekent?quote:Op dinsdag 22 maart 2011 14:47 schreef C_N het volgende:
[..]
misschien wat meer over de materie lezen ,,en dan reageren ?
quote:Grad fired from Gaza lands near Ashdod
Escalation in security situation around Strip goes up another notch as rocket falls south of the major southern city of Ashdod for first time since Operation Cast Lead; earlier IDF accidentally kills Palestinian civilians, takes out Islamic Jihad rocket-launching cell
Tension in south rise: Palestinian terrorists in Gaza fired a Grad rocket towards Ashdod Tuesday night, marking the first time the Israeli city has been targeted since Operation Cast Lead.
Retaliation
Shortly after IDF fire in Strip kills four Palestinians - including two youths - aerial strike targets Islamic Jihad cell Israel says was behind recent Grad attack on Israeli city. Al-Quds Brigades says Israel should expect 'different type of response.' Army: Escalation to continue
The rocket apparently landed din an open area south of Ashdod. There were no reports of injury or damage. Security forces were searching for the rocket's exact landing site. Sirens were also heard in Gan Yavne and Kiryat Malachi, with some residents reporting that they heard explosions.
"People here are panicking," Ashdod resident Yair Shalom told Ynet. "I saw my neighbors running downstairs frantically, and people on the street leaving their cars behind and running to secure areas." Tuesday was one of the more turbulent days Israel has seen since the war against Hamas during the winter of 20082009 ended. In response to a mortar attack on the Negev, the IDF shelled a neighborhood in Gaza and accidentally killed a number of civilians, including two youths, aged 11 and 16, and two men, aged 20 and 50. The army said terrorists were also hit in the attack, and expressed regret over the deaths of civilians. The IDF has launched and investigation into the incident to check why the force's radar malfunctioned and if the commander's decision to open fire was hasty. The army will also examine the decision to launch mortars, which are known to be inaccurate.
'Tension to last for weeks'
Palestinian terrorists responded by firing a rocket towards Ashkelon and a mortar at the Ashkelon Beach Regional Council. There were no reports of injury or damage in either attack.
A few hours later the Israeli Air Force launched an attack on an Islamic Jihad terror cell Israel claims was responsible for a recent Grad attack on Beersheba. Four terrorists were killed in the strike. Shortly thereafter Palestinians launched another Qassam rocket, which landed south of Ashkelon. No one was hurt.
IDF officials estimated that the surge of confrontations with terrorist organizations in the Gaza Strip will continue over the next few weeks. They noted, however, that Hamas has no interest in significant, long-term escalation of the situation and stressed that the attack on Israel are initiated by other terror groups, such as Islamic Jihad.
The IDF Southern Command instructed Gaza vicinity residents to stay on high alert, fearing that more rockets will be fired towards the region overnight. (via)
En nu slapenquote:Palestinian: 2 Grad rockets fired at Israel
Palestinians in the Gaza Strip reported that two Grad rockets were fired towards Israel. The report was not immediately confirmed by any official source.
Earlier it was reported that a Grad landed south of Ashdod. No injuries were reported. (Elior Levy) (via)
En als er nu geen Joden meer waren in deze wereld? Wat zou dat uitmaken voor de rest?quote:Op maandag 21 maart 2011 13:12 schreef C_N het volgende:
[..]
geef mij een voorbeeld wat de PA. en hamas,,voor zijn eigen volk heeft gedaan ??
buiten geld steelen en moorden ,
Wat wil je precies zeggen dan?quote:Op woensdag 23 maart 2011 02:10 schreef Desiefpord het volgende:
En als er nu geen Joden meer waren in deze wereld? Wat zou dat uitmaken voor de rest?
Wie heeft Joden nodig?
Met een foto van een Hamas trainingskamp inderdaad, vermeld er dat maar bij.quote:Op woensdag 23 maart 2011 09:47 schreef Disana het volgende:
Tijdens de vergeldingsactie van Israël op Hamas zijn drie kinderen en hun oom omgekomen. Dertien andere familielieden raakten gewond toen ze aan het voetballen waren in hun achtertuin.
http://www.cbc.ca/news/wo(...)raeli-airstrike.html
[ afbeelding ]
Gigantische stumperdquote:Op woensdag 23 maart 2011 09:50 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Met een foto van een Hamas trainingskamp inderdaad, vermeld er dat maar bij.
Wat, ze doet het overkomen alsof dat die speeltuin is van die betreffende familie, dat is dus niet zo.quote:
Dat had er inderdaad onder gemoeten. Ik zal het even doen.quote:Op woensdag 23 maart 2011 09:50 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Met een foto van een Hamas trainingskamp inderdaad, vermeld er dat maar bij.
Ok, het kwam zo op me over, als 't aan mij lag dan hierbij m'n excuses.quote:Op woensdag 23 maart 2011 09:54 schreef Disana het volgende:
[..]
Dat had er inderdaad onder gemoeten. Ik zal het even doen.
Nee hoor, ik 'doe helemaal niets overkomen'. Ik was het gewoon vergeten.
Wel is het zo dat deze burgers zijn omgekomen als gevolg van de aanval.
quote:Blast heard in Negev; Alarm sounded
An explosion was heard in Sha'ar HaNegev Regional Council, probably from a Qassam rocket or mortar shell. (Shmulik Hadad) (via)
quote:Rocket explodes in Beersheba; Alarm sounded
A rocket fired from Gaza exploded in Beersheba. An alarm was sounded.
No damage or injuries were reported. Security forces are searching for the location of rocket. (Ilana Curiel) (via)
quote:7 Mortar shells hit Eshkol Regional Council; no injuries
Seven mortar shells landed in an open field in Eshkol Regional Council. No injuries or damage were reported. (Ilana Curiel) (via)
121 projectielen sinds 1 januari nu. Hamas kan vandaag weer wat shells op Gaza verwachten, waarna ze vrolijk weer een paar van die kutraketjes in een weiland knallen.quote:Grad rocket explodes in Beersheba, one injured
A man was lightly injured from glass shards due to the explosion of a Grad rocket fired from Gaza into Beersheba. He was evacuated to Soroka Hospital in the city for treatment. Property was also damaged when the rocket hit. (Ilana Curiel) (via)
Je wees er terecht op, je verdenking klopte alleen nietquote:Op woensdag 23 maart 2011 10:19 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ok, het kwam zo op me over, als 't aan mij lag dan hierbij m'n excuses.
Subtiel dat 'vergeten'.... Het kan mij niet 'bommen' of er Palestijnen worden opgeblazen. Immers je krijgt waar je recht op hebt en daar zij een staak het vuren nog niet één dag kunnen volhouden. Zij hebben alleen de pech dat de gemiddelde Palestijn met stenen gooit of een vuurwerkpakket gebruikt daar waar Israël wel over echte wapens beschikt.quote:Op woensdag 23 maart 2011 09:54 schreef Disana het volgende:
[..]
Dat had er inderdaad onder gemoeten. Ik zal het even doen.
Nee hoor, ik 'doe helemaal niets overkomen'. Ik was het gewoon vergeten.
Wel is het zo dat deze burgers zijn omgekomen als gevolg van de aanval.
Niet elke Palestijn is een stenenwerpende, raketschietende terrorist.quote:Op woensdag 23 maart 2011 12:45 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Subtiel dat 'vergeten'.... Het kan mij niet 'bommen' of er Palestijnen worden opgeblazen. Immers je krijgt waar je recht op hebt en daar zij een staak het vuren nog niet één dag kunnen volhouden. Zij hebben alleen de pech dat de gemiddelde Palestijn met stenen gooit of een vuurwerkpakket gebruikt daar waar Israël wel over echte wapens beschikt.
Het was gewoon een gezin dat in de achtertuin aan het voetballen was. Volgens jouw redenatie zouden we ook alle opstandelingen in Libië moeten afschieten omdat ze onder Khadafi leefden.quote:Op woensdag 23 maart 2011 12:45 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Subtiel dat 'vergeten'.... Het kan mij niet 'bommen' of er Palestijnen worden opgeblazen. Immers je krijgt waar je recht op hebt en daar zij een staak het vuren nog niet één dag kunnen volhouden. Zij hebben alleen de pech dat de gemiddelde Palestijn met stenen gooit of een vuurwerkpakket gebruikt daar waar Israël wel over echte wapens beschikt.
Het verschil tussen een Palestijnse burger en een Palestijnse terrorist is vaak hoe snel ze de steen uit de handen laten vallen en "onschuldig!" roepen.quote:Op woensdag 23 maart 2011 12:48 schreef Disana het volgende:
[..]
Het was gewoon een gezin dat in de achtertuin aan het voetballen was. Volgens jouw redenatie zouden we ook alle opstandelingen in Libië moeten afschieten omdat ze onder Khadafi leefden.
quote:IDF: Condolences for fire at innocent bystanders
The IDF opened fire in the Gaza Strip Tuesday killing four family members and wounding others after days of rocket fire toward Israel. An IDF official offered condolences for the incident and began investigation, stressing that the IDF is not interested in escalating the situation.
An Hamas official said in response: "Israel won't feel secure as long at the Palestinian people don't feel secure." (Yoav Zitun and Elior Levy) (via)
Ja, en Israeliers die aarzelen niet, die schieten direct alles wat beweegt overhoop.quote:Op woensdag 23 maart 2011 12:52 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Het verschil tussen een Palestijnse burger en een Palestijnse terrorist is vaak hoe snel ze de steen uit de handen laten vallen en "onschuldig!" roepen.
Dat is pertinent niet waar. Voor het overgrote deel zijn het gewone mensen die gewoon willen leven die klem zitten tussen twee machten.quote:Op woensdag 23 maart 2011 12:52 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Het verschil tussen een Palestijnse burger en een Palestijnse terrorist is vaak hoe snel ze de steen uit de handen laten vallen en "onschuldig!" roepen.
Tuurlijk joh.quote:Op woensdag 23 maart 2011 12:56 schreef Disana het volgende:
[..]
Dat is pertinent niet waar. Voor het overgrote deel zijn het gewone mensen die gewoon willen leven die klem zitten tussen twee machten.
Ja ik vraag me af hoe een achtertuin met spelende kinderen een raketlanceringsinstallatie is, maar verder valt dat wel mee.quote:Op woensdag 23 maart 2011 12:54 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja, en Israeliers die aarzelen niet, die schieten direct alles wat beweegt overhoop.
Ach, het is te hopen dat zo'n Lieberman een keer een raket kopt.quote:Op woensdag 23 maart 2011 12:59 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja ik vraag me af hoe een achtertuin met spelende kinderen een raketlanceringsinstallatie is, maar verder valt dat wel mee.
Dat kun je beter aan Israël vragen want dat heeft deze mensen gedood en verwond.quote:Op woensdag 23 maart 2011 12:59 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja ik vraag me af hoe een achtertuin met spelende kinderen een raketlanceringsinstallatie is, maar verder valt dat wel mee.
Welnee, het IDF is het enige wat staat tussen Israel en een allesvernietigende tweede Holocaust.quote:Op woensdag 23 maart 2011 12:59 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ach, het is te hopen dat zo'n Lieberman een keer een raket kopt.
Vast niet expres.quote:Op woensdag 23 maart 2011 13:00 schreef Disana het volgende:
[..]
Dat kun je beter aan Israël vragen want dat heeft deze mensen gedood en verwond.
Waarom verdedig je waarvan het IDF zelf al zegt dat het een fout was?quote:Op woensdag 23 maart 2011 12:59 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 23 maart 2011 13:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Welnee, het IDF is het enige wat staat tussen Israel en een allesvernietigende tweede Holocaust.
Ik verdedig niks, zie jij mij zeggen dat 't goed is dat die kinderen dood zijn?quote:Op woensdag 23 maart 2011 13:00 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Waarom verdedig je waarvan het IDF zelf al zegt dat het een fout was?
Tragisch, maar waar, dat wel. Of denk je soms dat Hamas en Iran, als ze de kans kregen, de Israëliërs rustig laten weglopen???quote:
Weet niet hoor, maar je probeert recht te praten wat krom is.quote:Op woensdag 23 maart 2011 13:01 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ik verdedig niks, zie jij mij zeggen dat 't goed is dat die kinderen dood zijn?
Leg me nog even meer woorden in de mond zeg.
Dat beweer ik ook niet.quote:Op woensdag 23 maart 2011 13:01 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Je zegt net nog dat het allemaal terroristen zijn.quote:Op woensdag 23 maart 2011 13:01 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 23 maart 2011 12:52 schreef Voorschrift het volgende:
De harde kern van Hamas zal dat doel ongetwijfel nastreven. Denk echter dat het gros van de Palestijnen al tevreden is met een staakt het vuren. Wat Iran betreft; moeilijk in te schatten.quote:Op woensdag 23 maart 2011 13:01 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Tragisch, maar waar, dat wel. Of denk je soms dat Hamas en Iran, als ze de kans kregen, de Israëliërs rustig laten weglopen???
Nee, deze waren aan het spelen in een achtertuin naar wat ik begrepen had, of kwamen daar stenen en raketten aan te pas?quote:Op woensdag 23 maart 2011 13:03 schreef Disana het volgende:
[..]
Je zegt net nog dat het allemaal terroristen zijn.
[..]
Ik praat Israel recht, niet een raketaanval op een achtertuin.quote:Op woensdag 23 maart 2011 13:02 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Weet niet hoor, maar je probeert recht te praten wat krom is.
Het is allebei ontoelaatbaar.quote:Op woensdag 23 maart 2011 13:05 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ik praat Israel recht, niet een raketaanval op een achtertuin.
Subtiel (kuch) verschil.
Nee, niet dus.quote:
Hamas wordt anders flink gesteund door Iran. Bijvoorbeeld:quote:Op woensdag 23 maart 2011 13:03 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De harde kern van Hamas zal dat doel ongetwijfel nastreven. Denk echter dat het gros van de Palestijnen al tevreden is met een staakt het vuren. Wat Iran betreft; moeilijk in te schatten.
quote:IDF presents arms found on ship, including thousands of mortars
The IDF presented a stockpile of arms found aboard the Victoria, which was en route to Gaza when it was intercepted by Navy commandoes. Long-range surface-to-sea missiles, launching systems, and an advanced radar system were among the items.
Also found aboard were 2,400 mortar shells and 14,000 bullets for Kalashnikov rifles. The army believes the ship was sent by Iran. (Ron Ben-Yishai) (via)
Vanuit mijn perspectief althans.quote:
Vanuit de mijne niet, ik ontketen nog liever een wereldoorlog in die regio dan Israel op te geven.quote:Op woensdag 23 maart 2011 13:08 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Vanuit mijn perspectief althans.
Jij hebt het echter niet voor het zeggen. Geweldig hoe je moet huilen als een klein kind wanneer het Israel betreft. En je hebt waarschijnlijk geen druppel joods bloed in je donder.quote:Op woensdag 23 maart 2011 13:11 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Vanuit de mijne niet, ik ontketen nog liever een wereldoorlog in die regio dan Israel op te geven.
Helaas is 'niemand' schromelijk overdreven.quote:Op woensdag 23 maart 2011 13:13 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Jij hebt het echter niet voor het zeggen. Geweldig hoe je moet huilen als een klein kind wanneer het Israel betreft. En je hebt waarschijnlijk geen druppel joods bloed in je donder.
Maar goed, zoals een echt rechts georienteerd balletje ben je weer heerlijk aan het overdrijven. Want niemand heeft de intentie om Israel op te geven, zoals jij het mooi zegt.
Niemand die momenteel aan deze discussie deelneemt, bedoel ik natuurlijk.quote:Op woensdag 23 maart 2011 13:15 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Helaas is 'niemand' schromelijk overdreven.
Ik wil niet veel zeggen, maar jij spreekt hier toch met aardig wat meer emotie dan mij.quote:Op woensdag 23 maart 2011 13:13 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Jij hebt het echter niet voor het zeggen. Geweldig hoe je moet huilen als een klein kind wanneer het Israel betreft. En je hebt waarschijnlijk geen druppel joods bloed in je donder.
Maar goed, zoals een echt rechts georienteerd balletje ben je weer heerlijk aan het overdrijven. Want niemand heeft de intentie om Israel op te geven, zoals jij het mooi zegt.
Dat is dan knap, want ik voel geen enkele binding met een van de twee partijen (en ik ben niet degene met een bepaalde vlag als UI). Het enige waar ik voor pleit is om een eind te maken aan het bloedvergieten.quote:Op woensdag 23 maart 2011 13:17 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ik wil niet veel zeggen, maar jij spreekt hier toch met aardig wat meer emotie dan mij.
Vind ik ook aardig knap, ik heb dan wel de Israelische vlag als UI maar qua taalgebruik hou ik nog fatsoen. Overigens pleit niemand voor een voortzetting van bloedvergieten zoals jij dat zo mooi stelt. Ik ben het alleen niet eens over de manier waarop dat bloedvergieten moet worden beëindigd.quote:Op woensdag 23 maart 2011 13:20 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat is dan knap, want ik voel geen enkele binding met een van de twee partijen (en ik ben niet degene met een bepaalde vlag als UI). Het enige waar ik voor pleit is om een eind te maken aan het bloedvergieten.
Niet?? Ik zie altijd hele dorpen uit hun huis rennen, over het algemeen hordes kinderen, om maar stenen te pakken en te gooien naar alles wat Israelisch is. Maar idd, er zal er vast ergens een onder aan een berg zitten met wat geitjes die zich nergens van aan trekt. De uitzondering noemen wij die doorgaans.quote:Op woensdag 23 maart 2011 12:46 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Niet elke Palestijn is een stenenwerpende, raketschietende terrorist.
Je kent ze??quote:Op woensdag 23 maart 2011 12:56 schreef Disana het volgende:
[..]
Dat is pertinent niet waar. Voor het overgrote deel zijn het gewone mensen die gewoon willen leven die klem zitten tussen twee machten.
Koos toch....laat je je alweer kennen. Niet alles is links vs rechts hoor, ondanks dat je dit graag zou willen zien.quote:Op woensdag 23 maart 2011 13:13 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het blijft triestquote:Op woensdag 23 maart 2011 14:02 schreef KoosVogels het volgende:
Voorschrift is een van mn beste FOK!-vrienden. Laat mij hem lekker rechts noemen.
Ik ook van jou hoor.quote:Op woensdag 23 maart 2011 14:02 schreef KoosVogels het volgende:
Voorschrift is een van mn beste FOK!-vrienden. Laat mij hem lekker rechts noemen.
Nu live op al Jazeeraquote:Terror attack in Jerusalem
Explosion rocks capital near Jerusalem Convention Center, MDA declares dozens injured. Ynet reader: A loud blast was heard in the center of Jerusalem. After a minute many sirens could be heard
A terror attack was committed in Jerusalem Wednesday afternoon as an explosion was heard and many people injured near the Jerusalem Convention Center at around 3 pm.
The Magen David Adom rescue services declared that at least 20 victims were on the scene and ordered everyone in the area to clear out.
A Ynet reader wrote in a Red Mail: "A loud blast was heard in the center of Jerusalem. After a minute many sirens could be heard."
Witnesses reported rescue forces were on the scene. (via)
Een nieuwe operatie die verder gaat dan de oorlog in 2008, dat word nog wat.quote:Vice Premier Silvan Shalom warned earlier Wednesday, before any official meeting on the matter in Jerusalem, that Israel may have to consider launching a fresh military offensive against the Hamas-ruled Gaza Strip.
Shalom told Israel Radio that the situation recalled the run-up to Israel's 2008-2009 Gaza war, which killed around 1,400 Palestinians. Hamas had mostly held fire from the enclave since.
"We may have to consider a return to that operation," Shalom told Israel Radio. "I say this despite the fact that I know such a thing would, of course, bring the region to a far more combustible situation."
If the rocket fire continues, Israel would have to embark on a wide-scale operation to topple the Hamas regime, Shalom told Israeli Radio. The operation would have to target leaders and commanders of terrorist movements, said Shalom, rather than just tunnels and open areas.
Culture Minister Limor Livnat echoed Shalom's remarks, saying Israel may have no choice but to launch Operation Cast Lead 2 if the rocket fire continued.
Ja blijkbaar doen ze dat ook, eerste spoedbijeenkomsten staan al weer gepland, ministers uiten al taal betreffende nieuwe militaire operaties. Als die Palestijnen nog een paar dagen doorgaan dan zullen we wel weer wat vuurwerk kunnen verwachten inderdaad.quote:Op woensdag 23 maart 2011 15:00 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Ik zeg Israel...start your engines.....
Ja als ik kijk wat er afgelopen week (en vandaag weer) gebeurd is daar kan ik het ze ook niet kwalijk nemen dat ze het leger weer aan de grens zetten.quote:Op woensdag 23 maart 2011 15:03 schreef Nibb-it het volgende:
In het andere Israel topic zijn er wat foto's geplaatst (gisteren gemaakt) van tanks die naar de grens met de Strook gemaneuvreerd worden. het zal dus op korte termijn los kunnen gaan.
Ja want die schieten steeds terug als er weer wat kutraketjes de grens over komen, foeiquote:Op woensdag 23 maart 2011 15:15 schreef Voorschrift het volgende:
Ja ach, ik zou me zorgen gaan maken wanneer Israelische ministers oproepen tot oorlog, je een week lang Israel hebt gebombardeerd (raketten incluis) en de tanks al voor je grens staan.
Maar goed, het is allemaal de schuld van de Israeli's natuurlijk.
Precies, hoe durven ze!quote:Op woensdag 23 maart 2011 15:18 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Ja want die schieten steeds terug als er weer wat kutraketjes de grens over komen, foei
Foto's van gisteren hier: Israël - Gaza
Zojuist gecancelled volgens Al Jazeera.quote:Netanyahu holding emergency consultation
Prime Minister Benjamin Netanyahu is currently holding an emergency consultation in his office, following the terror attack in Jerusalem. He has not yet canceled a visit to Russia, on which he is scheduled to depart soon. (Attila Somfalvi) (via)
Tegen welke bedreigende en vernietigende krachten beschermt het IDF dan?quote:Op woensdag 23 maart 2011 13:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Welnee, het IDF is het enige wat staat tussen Israel en een allesvernietigende tweede Holocaust.
Dat kan hun wens zijn, inderdaad.quote:Op woensdag 23 maart 2011 13:03 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De harde kern van Hamas zal dat doel ongetwijfel nastreven. Denk echter dat het gros van de Palestijnen al tevreden is met een staakt het vuren. Wat Iran betreft; moeilijk in te schatten.
Ongeleide veredelde siervuurpijlen van papier maché die ze afvuren richting een ruesachtige zandbak met de vage hoop ergens ook maar binnen het zicht van een huis te landen?quote:Op zaterdag 19 maart 2011 16:26 schreef DaggerOne het volgende:
Meer dan vijftig raketten en 2 lichtgewonden
Wat een n00bs
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |