abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94455069

Nieuwssites:
http://english.aljazeera.net/HomePage
http://www.haaretz.com/
http://www.ynetnews.com
http://edition.cnn.com/
http://www.jpost.com/
http://news.bbc.co.uk/
http://www.sky.com/skynews/home
http://www.foxnews.com/
http://www.israelnationalnews.com/
http://www.nos.nl

- Geen expliciete foto's direct plaatsen, maar door middel van een link naar de foto verwijzen (liefst met waarschuwing). - Bij het citeren van nieuwsberichten graag bronvermelding, liefst door een directe link naar de bron.
Nog even de herinnering om van deze topics geen plakboek te maken vol met foto's en videofragmenten die niks toevoegen. Bloederige en schokkende afbeeldingen ook niet direct hier plaatsen, maar via een link, voorzien van een waarschuwing. Dank voor de medewerking.
- Bij het citeren van nieuwsberichten graag bronvermelding, liefst door een directe link naar de bron.
- Emoties kunnen soms hoog oplopen, maar laat jezelf niet verleiden om anderen te kwetsen of te beledigen. Meld misstanden in NWS-feedback of via een topic-report; ga het niet hier lopen uitvechten. Dank voor de medewerking.

Vorige topic: Palestina & Israel #67: Waar gaan ze deze keer toeslaan?
Israel en Palestina #66: Vredesproces wordt op de proef gesteld
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_94455092
quote:
Israël heeft vanmiddag doelen van Hamas in Gaza bestookt nadat Palestijnse militanten vanochtend meer dan vijftig raketten op het land afvuurden. Bij de raketaanvallen raakten twee Israëlis gewond. De Israëlische tegenactie leidde tot vijf gewonden aan Palestijnse kant.

Volgens de Israëlische krant Haaretz zijn er al maanden niet zoveel raketten vanuit Gaza op het zuiden van Israël afgevuurd. De meeste van de vijftig raketten van vanochtend kwamen in de Negevwoestijn terecht, maar een aantal kwam in zuid-Israëlische plaatsen terecht. Twee Israëlische burgers raakten daarbij lichtgewond en ook werd een gebouw beschadigd.

De fundamentalistisch-islamitische beweging Hamas, die de Gazastrook bestuurt, zei tien van de vijftig aanvallen te hebben uitgevoerd en legde de volgende verklaring af:

Het treffen van doelen van de vijand was een antwoord op de aanhoudende zionistische aanvallen op de Gazastrook. De laatste aanval was twee dagen geleden, toen twee van onze strijders omgebracht werden.

Het Israëlische leger voerde vanmiddag vergeldingsacties in Gaza uit. Bij luchtaanvallen op doelen van Hamas raakten volgens doktoren in Gaza vijf officieren van Hamas en een Palestijns jongetje gewond.

Bron
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
pi_94455340
Kun je in het vorige topic een link geven naar dit?
Dank!
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_94455394
Done :)
pi_94455545
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 10:19 schreef C_N het volgende:

[..]

leuke opmerking .
maar wat over de volks krant over de palestijnen die sterven aan de hongers dood ..
ik denk de volks krant is ook klaar voor een no lie zone .

en oke kees 88 de kinderen . mij zoon krijg op school .waar trouwens Israëlische arab kindertjes zitten een goede opleiding. er word idd over de israel Palestijnse problematiek gesproken .een afscheiding waar voor die is . de problematiek word van beide kanten bekeken .. de palestijnse en de israelishe.
aan beide kanten zitten haken en ogen.
mijn en al de kinderen die ik ken worden niet tegen de palestijnen op gezet worden niet voorzien door moeders van bom riemen en hoppa jong doe je best.
mijn jongen en de anderen kinderen die ik ken worden opgeleid op de zelfde manier hoe jou zoon word opgeleid.
met het eenige verschil van in sommigen plaatsen van het land regelmatig bunker bezoeken regelmatig de angst om je ouders en love ones te verliezen .aanslagen die on de hoek lagen te wachten voor deze kinderen die gelukkig door de afscheidings hek terug is gedraaid tot weinig inplaats van dagelijks.
voor de rest mijn zoon en velen en palestijnse kindertjes zoals hij is blij vol of leven geef om de natuur.en om alles waar de nederlandse kindertjes ook om geven .en dit zijn de toekomstigen vredes partners
het belangerijkste is ze geven om het leven .

en dit is het grootste verschil van de palestijnse kindertjes.in de gazza en sommigen dorpen in de westbank.ze worden niet gehersenspeold door pa en ma dat sterven goed is en geven meer voor de dood dan het leven .
en dit zijn ook onze vredes partners.alleen welken van deze twee groepen zijn het sterkste tot nu toe de extremisten .en daar tegen bewapen Israel zich ,om mijn zoon de de duizende anderen kindertjes een goede toekomst hebben vol of liefde, vrede,en daar ben ik voor daar sta ik voor.
Israel heb het recht om deze mensen en al de mensen in israel te verdedigen.
tegen raketten bommen en welke aanslag dan ook .en als het moet een aanval terug ,want we leven NIET in nederland of europa maar het midden oosten waar helaas oog om oog tand om tand geld,
Israel kan het zich niet permiteren om stil erbij te zitten en kijken hoe het verloopt.
helaas leiden hier een hoop mensen onder palestijnse en israelishe ,
OK. Aannemende dat je serieus bent.

Palestijnen die sterven van de honger? Ze kunnen toch vrij boeren en handelen? Zonder beperkingen of blokkades? Of niet dan? Worden hun rechten soms beperkt door een buitenlandse macht?

Oh ja, ik vroeg me af wat je met Kees88 bedoelde. Opeens daagde het me: Keeshaha, voor de grap? Of Kees Heil Hitler?
Mij maakt dat niet uit hoor, het zegt meer over jou dan over mij.

Ik kan je je gebrekkig Nederlands niet tegenwerpen, maar misverstanden liggen daardoor el op de loer.
Het eerste deel van je verhaal klinkt redelijk. En dat verhaal over de geschiedenis klinkt ook redelijk. Maar waarom was er dan een paar jaar gelden zo'n trammelant over iemand die de naqba in de Israelische geschiedenisboeken opgenomen had?
Horen jouw kinderen over de half miljoen Arabieren die verdreven zijn?
Ik heb zelf, als katholiek jongetje, geleerd dat joden er de oorzaak van waren dat Jezus aan het kruis genageld werd. "Zijn bloed kome over ons en onze kinderen." Voor mij, en voor mijn ouders, was dat de waarheid. Pas toen ik op de middelbare school uitgebreider geschiedenis kreeg, hoorde ik van protestanten.
Ik begreep uit flarden van nieuwsberichten, dat het noemen van de naqba al strafbaar gesteld wordt. Of dat er partijen zijn die dat willen. En ik vind dat, gezien de situatie, geloofwaardig. Maar is het ook gewenst?
Je legt er de nadruk op dat je kinderen van het leven leren genieten. Dat lijkt me goed.

Maar je stukje daarna klopt daar dan weer niet mee. Heb je er wel enig idee van hoe kinderen op de bezette wetsoever of in de Gazastrook opgevoed worden? Denk je niet dat die ouders hetzelfde voor hun kinderen willen als jij voor de jouwe wilt?

Daarna wordt het propaganda, over de slechtheid van de anderen en de noodzaak tot bewapenen.
Jouw zoon wordt daarvan het slachtoffer. Als snotneus van nog geen 20, zonder enige verantwoordelijkheid in zijn leven, krijgt hij straks de macht om een man die naar zijn werk gaat, waarmee hij vrouw en kinderenonderhoudt, naar willekeur tegen te houden en te pesten. Of hij gaat een vrouw in barensnood tegenhouden, tot zij of haar kind sterft.
Wat denk je dat het doet met een mens. als hij andere mensen achteloos en zonder gevolgen als uitschot kan behandelen?
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_94455649
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 11:04 schreef C_N het volgende:

[..]

dit is jou stelling,, en nu iets in mij zeg mij ,, ik blij ben dat deze stelling van jou kom.
zo het is oke voor mij.
en ja ik ben trots dat israel vecht voor zijn bestaan ,dat zou nederland ook eens moeten doen .
mijn zoon heb een israelish arab vriendje die vrijvaak logeerd bij ons en zijn vader en moeder op het poerim feest afgelopen vrijdag in mijn huis was .
zo lees eerst het boek goed voor dat je het echt beoordeel. :)
Ik snap wel dat je mijn stelling niet onder ogen wilt zien.

Maar Israel vecht op dit moment helemaal niet voor zijn bstaan. Het bestaan van Israel wordt helemaal niet bedreigd, namelijk.
En wat de feesten betreft: ga jij ook mee suikerfeest of offerfeest vieren?

Zoals Bo Diddley zingt: "You can't judge a book by looking at the cover."
Daarom heb ik je ook persoonlijk aangesproken. En reageer ik ook persoonlijk op je.

Oh, en voor de goede orde: ik ben vrijgezel en heb geen kinderen en ik ben me er goed van bewust dat ik bijzonder veilig woon. In Nederland, op pakweg 30 m plus NAP.
pi_94457587
dit verklaar een hoop .thanks kees.

[ Bericht 4% gewijzigd door C_N op 22-03-2011 09:07:25 ]
pi_94457669
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 02:38 schreef Kees22 het volgende:

[..]

OK. Aannemende dat je serieus bent.

Palestijnen die sterven van de honger? Ze kunnen toch vrij boeren en handelen? Zonder beperkingen of blokkades? Of niet dan? Worden hun rechten soms beperkt door een buitenlandse macht?

Oh ja, ik vroeg me af wat je met Kees88 bedoelde. Opeens daagde het me: Keeshaha, voor de grap? Of Kees Heil Hitler?
Mij maakt dat niet uit hoor, het zegt meer over jou dan over mij.

Ik kan je je gebrekkig Nederlands niet tegenwerpen, maar misverstanden liggen daardoor el op de loer.
Het eerste deel van je verhaal klinkt redelijk. En dat verhaal over de geschiedenis klinkt ook redelijk. Maar waarom was er dan een paar jaar gelden zo'n trammelant over iemand die de naqba in de Israelische geschiedenisboeken opgenomen had?
Horen jouw kinderen over de half miljoen Arabieren die verdreven zijn?
Ik heb zelf, als katholiek jongetje, geleerd dat joden er de oorzaak van waren dat Jezus aan het kruis genageld werd. "Zijn bloed kome over ons en onze kinderen." Voor mij, en voor mijn ouders, was dat de waarheid. Pas toen ik op de middelbare school uitgebreider geschiedenis kreeg, hoorde ik van protestanten.
Ik begreep uit flarden van nieuwsberichten, dat het noemen van de naqba al strafbaar gesteld wordt. Of dat er partijen zijn die dat willen. En ik vind dat, gezien de situatie, geloofwaardig. Maar is het ook gewenst?
Je legt er de nadruk op dat je kinderen van het leven leren genieten. Dat lijkt me goed.

Maar je stukje daarna klopt daar dan weer niet mee. Heb je er wel enig idee van hoe kinderen op de bezette wetsoever of in de Gazastrook opgevoed worden? Denk je niet dat die ouders hetzelfde voor hun kinderen willen als jij voor de jouwe wilt?

Daarna wordt het propaganda, over de slechtheid van de anderen en de noodzaak tot bewapenen.
Jouw zoon wordt daarvan het slachtoffer. Als snotneus van nog geen 20, zonder enige verantwoordelijkheid in zijn leven, krijgt hij straks de macht om een man die naar zijn werk gaat, waarmee hij vrouw en kinderenonderhoudt, naar willekeur tegen te houden en te pesten. Of hij gaat een vrouw in barensnood tegenhouden, tot zij of haar kind sterft.
Wat denk je dat het doet met een mens. als hij andere mensen achteloos en zonder gevolgen als uitschot kan behandelen?
veel ouders willen het zelfde voor hun kinderen op een groep na de extremisten ..
en kees je lees of hoor een keer wat ,,en voor jou het is altijd zo . daarom is het voor mij zinloos om tegen jou te discuteren .iederenker jij kommet beschuldigingen kijk maar een kant op en je beschuldig iedereen van de dingen die jij doe .zo het heb niet veel nut voor mij kees

[ Bericht 1% gewijzigd door paddy op 22-03-2011 09:22:21 ]
pi_94458138
IDF bom sommigen terorrist doelen in de strook.. eindelijkhttp://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-4045723,00.html

en nu ineens als de hamas ziet dat israel er weer eens genoeg vann heeft bied het een staak het vuuren aan . whahahahha. het bekende liedje en dan zeggen zie je wel israel wil geen staak het vuuren .
nee hamas je krijg wat je verdiend . ;) .
  † In Memoriam † dinsdag 22 maart 2011 @ 11:53:45 #10
137949 Disana
pi_94462290
Toch fijn dat er nog mensen om kunnen lachen. Je zult er maar wonen.
  dinsdag 22 maart 2011 @ 12:02:11 #11
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_94462574
It's all in the eye of the beholder.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_94462772
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 11:53 schreef Disana het volgende:
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 11:53 schreef Disana het volgende:
en op zo;n hamas regering stemmen..... that suks.
pi_94466686
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 12:07 schreef C_N het volgende:

[..]

[..]

en op zo;n hamas regering stemmen..... that suks.
QFT.
  dinsdag 22 maart 2011 @ 18:12:58 #15
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_94475095
quote:
Qassam rocket explodes in Ashkelon
A qassam rocket exploded in an open field near Ashkelon.

No injuries or damage were reported. (Shmulik Hadad) (via)
quote:
Mortar shell hits open space near southern kibbutz
A mortar shell that was fired from the Gaza Strip exploded in an open space near a kibbutz in the Hof Ashkelon Regional Council. No damage was caused. (Shmulik Hadad) (via)
En zo is de cirkel weer rond.

Samenvatting van vandaag: Hamas schiet vier projectielen de grens over, IDF schiet daarop terug met vier doden tot gevolg, Hamas schiet weer een projectiel.

Ik heb nog een beetje zitten tellen, met behulp van de lijsten op Wikipedia en diverse nieuwsbronnen ben ik uitgekomen op 103 projectielen die sinds 1 januari 2011 vanuit Gaza zijn afgeschoten. In heel 2010 zijn er 265 projectielen afgeschoten.

;(

[ Bericht 48% gewijzigd door Nibb-it op 22-03-2011 19:34:34 ]
pi_94483241
en ze gaan door qassam in askelon half uur geleden .
  dinsdag 22 maart 2011 @ 20:47:44 #19
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_94483576
107 projectielen nu dus.
pi_94483656
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 18:12 schreef Nibb-it het volgende:

[..]

[..]

En zo is de cirkel weer rond.

Samenvatting van vandaag: Hamas schiet vier projectielen de grens over, IDF schiet daarop terug met vier doden tot gevolg, Hamas schiet weer een projectiel

;(
met de laatste raket,, 7 projektielen vandaag .
  dinsdag 22 maart 2011 @ 20:51:09 #21
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_94483807
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 20:48 schreef C_N het volgende:

[..]

met de laatste raket,, 7 projektielen vandaag .
Ik had er vanochtend al drie geteld, en sinds ik voor het laatst keek weer vier, dus het totaal staat nu op 107.
pi_94483999
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 20:47 schreef Nibb-it het volgende:
104 projectielen nu dus.
tel maar door . mijn schatting morgen tussen 05.30 en 07.00 uur val de eerste qassam raket.
in verband de morgen mist in de wei landen . dan kunnen de spionage seplings die uit gerust zijn met camera's . de lancering niet zien ..
is de besten tijd voor de hamas .
en in de avond schemering.
hebben de camera's last van de zon.

op dit moment vliegen er nog steets twee drones rond ,sints vanmiddag.
  dinsdag 22 maart 2011 @ 21:11:18 #23
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_94484867
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 20:54 schreef C_N het volgende:

[..]

tel maar door . mijn schatting morgen tussen 05.30 en 07.00 uur val de eerste qassam raket.
in verband de morgen mist in de wei landen . dan kunnen de spionage seplings die uit gerust zijn met camera's . de lancering niet zien ..
is de besten tijd voor de hamas .
en in de avond schemering.
hebben de camera's last van de zon.

op dit moment vliegen er nog steets twee drones rond ,sints vanmiddag.
Waar in Israël woon je precies? In de buurt van de Strook?
pi_94486006
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 21:11 schreef Nibb-it het volgende:

[..]

Waar in Israël woon je precies? In de buurt van de Strook?
nee ik woon in Rision letsion. dicht bij Tel-aviv.
ik werk nu dicht bij de strook .
  dinsdag 22 maart 2011 @ 21:44:26 #25
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_94486962
quote:
Qassam explodes south of Ashkelon
A Qassam rocket was fired from the north of the Gaza Strip towards the southern Israeli city of Ashkelon. It landed south of the city. The area is being scoured for the rocket's exact landing spot. No injuries or damage were immediately reported.

Earlier, the spokesman for the al-Quds Brigades, the military wing of Islamic Jihad, Abu Ahmed, said that the brigades' response to the IDF attack on a military unit in the Gaza region "will be different, and will come soon." (Shmulik Hadad and Elior Levy) (via)
108.

En bedankt voor je PM :).

[ Bericht 8% gewijzigd door Nibb-it op 22-03-2011 21:51:25 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')