abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94453335
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 19:20 schreef Hoppahoppa het volgende:
En als je een pistool in huis hebt en er wordt ingebroken, dan is het verstandiger om je stil in je slaapkamer op te bergen, dan om in blazing glory van de trap te rennen. Waarom? Omdat de eerste keer de trekker overhalen op een mens vrijwel altijd mis gaat, helemaal in je eigen omgeving. En dan is zo'n overvaller een stuk sneller met schieten of steken. Neem dat maar aan van een ervaren schutter....

Kortom, prive wapenbezit zonder de veiligheidseisen die aan een vergunning zijn verbonden is overbodig en leid tot ongelukken.
Heerlijk om dit soort bekrompen hersenspinsels te lezen. Kom eens met feiten, cijfers, statistieken en onderzoeken. Het enige wat jij doet is een situatie verzinnen, dit uitschrijven op een forum en vervolgens zeggen dat het altijd op deze manier gaat. Wrong. Verder vergeet je dat je niet altijd alleen bent. Een simpele test is voldoende om een wapenbezitter te testen op zijn/haar vaardigheden. De gemiddelde burger met een legaal wapen schiet beter dan de politie. Zullen we dan ook maar de wapens van de politie afpakken?

Ik schiet gat in gat op 25 meter met een standaard dienstwapen. Dynamisch schieten gaat me ook perfect af. Schieten is enorm simpel met enige oefening op korte afstand. Daarnaast wordt er meestal niet eens geschoten bij legaal gebruik van een wapen in zo'n situatie.

quote:
Diegene die daar voor pleiten zijn vaak of de agressief 'eigen rechter'types, of angsthazen die denken dat ze met een pistool het mannetje zijn en zich in een schijnveiligheid wanen.
Waarom heb jij een verzekering voor je huis. auto of andere eigendommen? De kans dat die spullen kapot gaan zijn zo klein. Angsthaas!

Ja het redden van je eigen leven, of het leven van een ander is echt voor eigen rechter spelen. Wat je wilt zeggen is dat de politie dus ook voor eigen rechter speelt? En wat heeft zelfverdediging met eigen rechter spelen te maken? Vertel dit soort niet doordachte en ongefundeerde onzin maar tegen de vele zinloze slachtoffers van het laatste jaar. Of tegen deze mevrouw:
De vraag aan alle anti wapen personen:

Waarom zijn jullie tegen legaal wapenbezit? Keer op keer zien we in onderzoeken, statistieken en overige bronnen dat er minder criminaliteit voor in de plaats komt, en dat mensen dan niet langer makkelijke slachtoffers zijn. Kom nou eens met echte argumenten in plaats vinden hersenspinsels.

[ Bericht 8% gewijzigd door kontknager op 22-03-2011 00:56:25 ]
pi_94455227
Ik ben nog steeds voor :P
“Man is free at the moment he wishes to be.”
Voltaire.
"There is no left and right, only right and wrong." Tinyint, DI forums.
"Doubt is the seed of misdirection." Ikzelf.
pi_94457650
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 00:25 schreef kontknager het volgende:

[..]

Heerlijk om dit soort bekrompen hersenspinsels te lezen. Kom eens met feiten, cijfers, statistieken en onderzoeken. Het enige wat jij doet is een situatie verzinnen, dit uitschrijven op een forum en vervolgens zeggen dat het altijd op deze manier gaat. Wrong. Verder vergeet je dat je niet altijd alleen bent. Een simpele test is voldoende om een wapenbezitter te testen op zijn/haar vaardigheden. De gemiddelde burger met een legaal wapen schiet beter dan de politie. Zullen we dan ook maar de wapens van de politie afpakken?
quote:
Waarom zijn jullie tegen legaal wapenbezit? Keer op keer zien we in onderzoeken, statistieken en overige bronnen dat er minder criminaliteit voor in de plaats komt, en dat mensen dan niet langer makkelijke slachtoffers zijn. Kom nou eens met echte argumenten in plaats vinden hersenspinsels.

Ho eens even, jij wilt de wet veranderen. Jij spreekt over allerlei onderzoeken die aantonen dat iedereen daar gelukkig van wordt. Dus kom maar op. En daarbij, hoeveel situaties heb jij het afgelopen jaar meegemaakt waarbij je je met een wapen had willen verdedigen? Ik geen. Sterker nog, in de laatste 30 jaar heb ik zo'n situatie niet meegemaakt.

quote:
Ik schiet gat in gat op 25 meter met een standaard dienstwapen. Dynamisch schieten gaat me ook perfect af. Schieten is enorm simpel met enige oefening op korte afstand. Daarnaast wordt er meestal niet eens geschoten bij legaal gebruik van een wapen in zo'n situatie.

Is je piemel gegroeid sinds je dit met ons deelde? Voel je je meer man nu je de wereld hebt gedeeld dat je gat in gat kunt schieten? Mijn stelling is dat de meeste, zelfs de gat-in-gat typetjes, niet in staat zijn om een mens neer te schieten en maar een beetje staan te trillen met hun glimmende gun in de handen. Dat verzin ik niet, ik heb genoeg militairen en politieagenten in mijn omgeving die dat kunnen bevestigen, tot aan een top opgeleide (voormalig) militaire scherpschutter.

Er zijn als het op schieten aankomt twee soorten mensen:
1. Mensen die zonder twijfel een ander mens neer kunnen schieten als zij dat op dat moment verantwoord vinden.
2. Mensen die dat niet kunnen.

De eerste categorie moet never nooit niet een wapen in handen krijgen. En de tweede categorie is een gevaar voor zichzelf.

quote:
Waarom heb jij een verzekering voor je huis. auto of andere eigendommen? De kans dat die spullen kapot gaan zijn zo klein. Angsthaas!
Ik geloof dat deze vergelijking zo dom is, dat alles wat ik type verspilling van mijn vingers is.

quote:
Ja het redden van je eigen leven, of het leven van een ander is echt voor eigen rechter spelen. Wat je wilt zeggen is dat de politie dus ook voor eigen rechter speelt? En wat heeft zelfverdediging met eigen rechter spelen te maken? Vertel dit soort niet doordachte en ongefundeerde onzin maar tegen de vele zinloze slachtoffers van het laatste jaar.
Jij komt met een voorbeeldje, dan kan ik ook weer met een voorbeeldje komen waar eigen wapenbezit volkomen verkeerd uitpakt. Je kent hem wel, de schoenendoos boven op een plank in de klerenkast waar het kind van 11 mee gaat spelen. Ach, maar dat is natuurlijk onzin, want voorbeelden van mensen die tegen zijn kunnen nooit echt gebeuren. En dan kom jij weer met een voorbeeld van iemand die zijn leven heeft gered omdat er een vette Magnum in zijn bedkastje lag. En dan kom ik weer met een voorbeeld van iemand die met zijn eigen pistool is kapotgeschoten omdat hij een seconde aarzelde toen hij zijn overvaller in het zicht had (die overigens niet bewapend bleek te zijn). En dan kom jij weer met een voorbeeld, en dan ik weer en dan jij weer en dan ik weer en dan jij weer.

Maar, wanneer heb jij je gun-shooting-skills en je eigen wapen onder je kussen gemist de laatste jaren? Je laat in ieder geval met je wijze van reageren haarfijn zien dat jij in door mij omschreven categorie van gun toting hipgangster-wannabe's hoort.

[ Bericht 0% gewijzigd door Hoppahoppa op 22-03-2011 12:34:28 ]
Cuz I'm praying for rain, And I'm praying for tidal waves
I wanna see the ground give way.I wanna watch it all go down.
Mom please flush it all away.I wanna watch it go right in and down.
I wanna watch it go right in. Watch you flush it all away.
pi_94463172
quote:

De vraag aan alle anti wapen personen:

- Je zegt zelf steeds dat het nauwelijks uitmaakt, met name als het gaat om schietpartijen op scholen.
- Er komt niet minder criminaliteit voor in de plaats. Je ging voorbij aan het feit dat het beperken van vuurwapenbezit in een gewapende samenleving, wat meer criminaliteit tot gevolg zou hebben, ten enen male niet hetzelfde is als het invoeren van meer wapens in een samenleving waar er relatief weinig zijn.
- Voor zover ik weet is het in een land als Zweden ook niet gebruikelijk een wapen te dragen. Toch is het een veilig land. Mensen worden crimineel als daar een voedingsbodem voor is, zoals in de VS, niet door een gebrek aan wapens.
- Het invoeren van nog meer wapens is geen compensatie voor de illegale wapens die er al zijn. Legaal aangeschafte wapens zullen ongetwijfeld in het illegale ciricuit terechtkomen.
- Het nut voor noodweer is zeer beperkt. Als je plotseling overvallen wordt, of met een lijf aan lijf gevecht te maken krijgt, heb je er helemaal niets aan. Dit is ook al gezegd trouwens.
- Zelfs als je je wapen kunt gebruiken, is het maar de vraag wat je er aan hebt. Zul je werkelijk je wapen durven gebruiken? Zelfs als je hebt getraind met semi- en paintballmunitie in gesimuleerde praktijksituaties (waar de politie eindelijk mee gaat beginnen) is het maar de vraag of je echt op iemand zult kunnen schieten. Als je in staat bent om iemand neer te schieten is het maar de vraag of je een wapen zou moeten hebben. Als je niet in staat bent om te schieten valt het wrs. uit je trillende handen, terwijl een crimineel geen enkel moreel probleem heeft om je neer te knallen of te steken, als hij daardoor uit de bak kan blijven.
- Ergens heb je gezegd dat Zwitserland veiliger is en dat zou dan komen door het particulier vuurwapenbezit.
Dit bericht, over een referendum dat is gehouden nav. van het hoge aantal slachtoffers door vuurwapens, spreekt dat tegen.
http://nos.nl/artikel/218(...)wet-zwitserland.html

Vrijwel alles wat je als argument opvoert is zo te weerleggen. Dan blijft de vraag over waarom je het zo geil vindt om met een wapen rond te lopen.
  dinsdag 22 maart 2011 @ 12:29:45 #155
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_94463478
Het zou wat zijn zeg _O- Hier in A'dam zijn er al te veel schietpartijen, dat zal met een veelvoud toenemen.

En de Bijlmer verandert dan al helemaal in een oorlogsgebied.
AFC AJAX
pi_94467285
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 12:29 schreef msnk het volgende:
Het zou wat zijn zeg _O- Hier in A'dam zijn er al te veel schietpartijen, dat zal met een veelvoud toenemen.

En de Bijlmer verandert dan al helemaal in een oorlogsgebied.

Nee hoor. Criminelen houden zich per definitie niet aan de wet wapens en munitie. Het weerbaar maken van nette wetsgetrouwe burgers zal daar niets aan veranderen. Het wordt alleen een stuk gevaarlijker en minder aantrekkelijk om iemand te beroven.

quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 08:47 schreef Hoppahoppa het volgende:

Ho eens even, jij wilt de wet veranderen. Jij spreekt over allerlei onderzoeken die aantonen dat iedereen daar gelukkig van wordt. Dus kom maar op. En daarbij, hoeveel situaties heb jij het afgelopen jaar meegemaakt waarbij je je met een wapen had willen verdedigen? Ik geen. Sterker nog, in de laatste 30 jaar heb ik zo'n situatie niet meegemaakt.
De wet hoeft niet veranderd te worden. De wet is al in orde. Ik heb al circa 5 keer een volle lijst met bronnen gepost. Neem eens de moeite om ze te bekijken. Dat is overgens maar een fractie van wat er is. Helaas voor jou ben ik de enige die standpunten kan verdedigen met bronnen en feiten. En nogmaals, iedereen kan slachtoffer worden van verkrachting, moord, verminking, beroving etc. Anders zouden verzekeringen ook niet nodig zijn. De kans is toch zo klein dat er iets gebeurd toch? Maar als het gebeurd ben je mogelijk je leven kwijt.

quote:
Is je piemel gegroeid sinds je dit met ons deelde? Voel je je meer man nu je de wereld hebt gedeeld dat je gat in gat kunt schieten? Mijn stelling is dat de meeste, zelfs de gat-in-gat typetjes, niet in staat zijn om een mens neer te schieten en maar een beetje staan te trillen met hun glimmende gun in de handen. Dat verzin ik niet, ik heb genoeg militairen en politieagenten in mijn omgeving die dat kunnen bevestigen, tot aan een top opgeleide (voormalig) militaire scherpschutter.
Werderom heb je weer een hersenspinsel gepost dat je niet kan onderbouwen met cijfers, feiten en statistieken. Hoe verklaar je dan dat er honderden agenten zijn die hun wapen jaarlijks gebruiken?

quote:
Er zijn als het op schieten aankomt twee soorten mensen:
1. Mensen die zonder twijfel een ander mens neer kunnen schieten als zij dat op dat moment verantwoord vinden.
2. Mensen die dat niet kunnen.

De eerste categorie moet never nooit niet een wapen in handen krijgen. En de tweede categorie is een gevaar voor zichzelf.
Nou, start maar een petitie om de politie te ontwapenen dan. Ze schieten honderden verdachten neer jaarlijks. Je leeft in je eigen wereld.

quote:
Ik geloof dat deze vergelijking zo dom is, dat alles wat ik type verspilling van mijn vingers is.
Want? Onderbouwing.. discussie..

quote:
Jij komt met een voorbeeldje, dan kan ik ook weer met een voorbeeldje komen waar eigen wapenbezit volkomen verkeerd uitpakt. Je kent hem wel, de schoenendoos boven op een plank in de klerenkast waar het kind van 11 mee gaat spelen. Ach, maar dat is natuurlijk onzin, want voorbeelden van mensen die tegen zijn kunnen nooit echt gebeuren. En dan kom jij weer met een voorbeeld van iemand die zijn leven heeft gered omdat er een vette Magnum in zijn bedkastje lag. En dan kom ik weer met een voorbeeld van iemand die met zijn eigen pistool is kapotgeschoten omdat hij een seconde aarzelde toen hij zijn overvaller in het zicht had (die overigens niet bewapend bleek te zijn). En dan kom jij weer met een voorbeeld, en dan ik weer en dan jij weer en dan ik weer en dan jij weer.
Kinderen worden zelden door zichzelf/vriendjes verwond met vuurwapens. Ongeveer 200x per jaar in de VS. Niet veel op een bevolking van circa 300.000.000 miljoen inwoners. Zeker niet als de FBI zegt dat er jaarlijks 800.000 tot 2.000.000 misdrijven worden voorkomen door bewapende burgers. Nu jij weer..

quote:
Maar, wanneer heb jij je gun-shooting-skills en je eigen wapen onder je kussen gemist de laatste jaren? Je laat in ieder geval met je wijze van reageren haarfijn zien dat jij in door mij omschreven categorie van gun toting hipgangster-wannabe's hoort.
Kussen? Nee hoor, netjes in de kluis conform de wet wapens en munitie. Dat is een voorwaarde als je een verlof wilt hebben. Daar hou ik me dan ook aan, evenals 99,9% van de andere 40.000 verlofhouders.

Ik vraag me alleen af waarom jij tegen zelfverdediging bent met effectieve middelen. Zeker als we weten dat de politie/justitie ernstig faalt, en dat en minder criminaliteit tegenover staat. Verklaar dat nou eens. Zodra de discussie over legaal wapenbezit gaat lijkt de realiteit totaal niet meer boeiend voor de tegenstanders. Ongedacht het aantal bewijzen dat men te zien krijgt.
  dinsdag 22 maart 2011 @ 14:40:12 #157
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_94467405
Probleem met de wapenwet is dat de burger in Nederland moet aantonen dat hij het nodig heeft wel een wapen te dragen, waar in de VS de overheid moet aantonen dat de burger hier niet toe in staat is. Omkering van de bewijslast dus in NL.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  dinsdag 22 maart 2011 @ 15:15:32 #158
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_94468518
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 14:36 schreef kontknager het volgende:

Nee hoor. Criminelen houden zich per definitie niet aan de wet wapens en munitie. Het weerbaar maken van nette wetsgetrouwe burgers zal daar niets aan veranderen. Het wordt alleen een stuk gevaarlijker en minder aantrekkelijk om iemand te beroven.
Er zijn inderdaad mensen die sowieso al een vuurwapen hebben, die houden zich niet aan de wet, dat klopt. Maar om te denken dat door wapenbezit in te voeren er niets verandert, want ja criminelen houden zich er tóch niet aan, is heel erg naief. Het wordt voor die criminele tokkies die het eerst misschien niet aandurfden plotseling wel heel makkelijk gemaakt.

Dat het gevaarlijker wordt om mensen te beroven; voor Fred Hund had het bijvoorbeeld wat uit kunnen maken denk ik als er inderdaad mensen waren geweest die de overvallers een kogel door de kop hadden kunnen jagen, wat nu niet kon want geen wapen. Op dat gebied zou het inderdaad kunnen dat het aantal overvallen terugneemt.

Maar daarnaast krijg je (bijvoorbeeld) wel meer ruzies met dodelijk afloop, nu is het al zo makkelijk een mes in iemand te steken echter is dat vaak gelukkig niet fataal. Wanneer je 'zomaar' met een wapen rond kunt lopen wordt dat natuurlijk een heel ander verhaal, dan neemt de kans op een dodelijke afloop alleen maar toe, want pistool > mes.

Bovendien moet je ook helemaal geen wapencultuur willen invoeren vind ik. In het begin zou het misschien nog wel werken, maar naarmate men went aan de aanwezigheid van wapens (zoals in sommige Amerikaanse gebieden) wordt het steeds normaler en dus gevaarlijker, mensen zullen niet zo snel meer schrikken van het feit dat de persoon die hij wil overvallen misschien ook een wapen heeft.

Veel heeft natuurlijk ook gewoon te maken met wie in aanmerking kan komen voor een wapen en hoe dat dan gaat.
AFC AJAX
pi_94468565
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 14:40 schreef GSbrder het volgende:
Probleem met de wapenwet is dat de burger in Nederland moet aantonen dat hij het nodig heeft wel een wapen te dragen, waar in de VS de overheid moet aantonen dat de burger hier niet toe in staat is. Omkering van de bewijslast dus in NL.
Grotendeels wel ja. In ~42 staten is er een shall issue policy. NY, Washington en Commiefornia zijn uitzonderingen. Daar krijgen alleen politici en filmsterren draagverloven. Ook zo mooi om dit te lezen: http://www.alphadogweb.com/firearms/Diane_Feinstein.htm Zo hypocriet als het maar kan.

In Nederland kan je ook maar beter veel status hebben of veel geld, anders kan je het ook shaken. Rechters en officieren van justitie komen ook in aanmerking. Het klootjesvolk kan het vergeten. Toch ben ik benieuwd naar de echte cijfers hierover. Misschien dat de WOB van pas kan komen.
pi_94468903
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 15:15 schreef msnk het volgende:

[..]

Er zijn inderdaad mensen die sowieso al een vuurwapen hebben, die houden zich niet aan de wet, dat klopt. Maar om te denken dat door wapenbezit in te voeren er niets verandert, want ja criminelen houden zich er tóch niet aan, is heel erg naief. Het wordt voor die criminele tokkies die het eerst misschien niet aandurfden plotseling wel heel makkelijk gemaakt.
Misschien wel de 20e keer dat ik het zeg. Deze "tokkies" komen niet aan aanmerking. Je moet van onbesproken gedrag zijn en geen verkeerde relaties/huisgenoten hebben. Dus geen vrees voor misbruik.

quote:
Dat het gevaarlijker wordt om mensen te beroven; voor Fred Hund had het bijvoorbeeld wat uit kunnen maken denk ik als er inderdaad mensen waren geweest die de overvallers een kogel door de kop hadden kunnen jagen, wat nu niet kon want geen wapen. Op dat gebied zou het inderdaad kunnen dat het aantal overvallen terugneemt.
In sommige situaties kan het idd. een hoop ellende voorkomen. Zeker bij juwelieren. Je weet als juwelier vrijwel zeker dat je ooit aan de beurt bent. Deze Tilburgse juwelier was al voorbereid: http://krant.telegraaf.nl(...)g.juwelier.marc.html
Combineer het met zwaardere straffen en goede reeïntegratie bij terugkeer in de samenleving en het wordt een stuk veiliger. Het risico zal dan wel erg hoog worden voor een overvaller. Laat je het leven niet dan wordt je wel een lange tijd opgesloten.

quote:
Maar daarnaast krijg je (bijvoorbeeld) wel meer ruzies met dodelijk afloop, nu is het al zo makkelijk een mes in iemand te steken echter is dat vaak gelukkig niet fataal. Wanneer je 'zomaar' met een wapen rond kunt lopen wordt dat natuurlijk een heel ander verhaal, dan neemt de kans op een dodelijke afloop alleen maar toe, want pistool > mes.
Geen bewijs voor. Sterker nog, we zien alleen maar maar criminaliteit bij het verstrengen bij wapenwetgeving. Niet mee eens dus. "an armed society, is a safe society"

quote:
Bovendien moet je ook helemaal geen wapencultuur willen invoeren vind ik. In het begin zou het misschien nog wel werken, maar naarmate men went aan de aanwezigheid van wapens (zoals in sommige Amerikaanse gebieden) wordt het steeds normaler en dus gevaarlijker, mensen zullen niet zo snel meer schrikken van het feit dat de persoon die hij wil overvallen misschien ook een wapen heeft.
Geen bewijs voor. Sterker nog, de meeste staten met een liberaal beleid hebben minder last van criminaliteit dan de staten die meer restricties hebben.

quote:
Veel heeft natuurlijk ook gewoon te maken met wie in aanmerking kan komen voor een wapen en hoe dat dan gaat.
Lees de wet wapens en munitie, er zijn uitstekende regels momenteel omtrent legaal wapenbezit. Uiterst effectief als we naar de incidenten kijken (4 dodelijke incidenten in 15 jaar) Er zijn zelfs meer incidenten geweest met dienstwapens van agenten in de privésfeer. Zet je wel aan het denken toch?
pi_94470549
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 15:16 schreef kontknager het volgende:

[..]

Grotendeels wel ja. In ~42 staten is er een shall issue policy. NY, Washington en Commiefornia zijn uitzonderingen. Daar krijgen alleen politici en filmsterren draagverloven. Ook zo mooi om dit te lezen: http://www.alphadogweb.com/firearms/Diane_Feinstein.htm Zo hypocriet als het maar kan.

In Nederland kan je ook maar beter veel status hebben of veel geld, anders kan je het ook shaken. Rechters en officieren van justitie komen ook in aanmerking. Het klootjesvolk kan het vergeten. Toch ben ik benieuwd naar de echte cijfers hierover. Misschien dat de WOB van pas kan komen.
Bron? Dat je voor wapenbezit bent, prima, maar lul dan niet en geef bronnen als je dit soort onzin post.
pi_94471753
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 16:12 schreef heavyyield het volgende:

[..]

Bron? Dat je voor wapenbezit bent, prima, maar lul dan niet en geef bronnen als je dit soort onzin post.
Bron: medewerkers van bijzondere wetten en de schriftelijke versie van de wet wapens en munitie. Alstu.
pi_94472064
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 16:42 schreef kontknager het volgende:

[..]

Bron: medewerkers van bijzondere wetten en de schriftelijke versie van de wet wapens en munitie. Alstu.
Nee, ik wil een internetlink of een verwijzing/citaat naar de eigenlijke tekst. Ik heb de wet wapens en munitie doorgelezen en NERGENS ben ik ook maar enige verwijzing naar het beroep van de aanvrager of zijn maatschappelijke status tegengekomen. De enige keer wanneer de OvJ van belang is, is bij de daadwerkelijke goedkeuring van je aanvraag, gebaseerd op een eventueel crimineel verleden en je reden tot aanvraag. Zelfverdediging is geen geldige reden. Als jouw post een soort verkapte beschuldiging van vriendjespolitiek is jegens hun adres, dan doe je er goed aan dat wat directer te zeggen.

Zijn er politici of beroemdheden in Nederland die legaal een wapen mogen dragen ter zelfverdediging? Zo ja, naam en bron alsjeblieft.

Slechts weinig leden van een schietvereniging die in het bezit zijn van wapens zijn daadwerkelijk OvJ/rechter/rijk/Frans Bauer.
pi_94474606
ik weet niet hoe het tegenwoordig zit, maar vroeger werd er onderscheid gemaakt tussen een verlof en een vergunning.
Bij een verlof mag je een wapen daadwerkelijk dragen en heeft ook een tijdelijk karakter.
Dat kan dan in het kader van je beroep zijn, bv.
Een vergunning kon je krijgen als je lid was van een vereniging. Je mocht dan wel een wapen bezitten maar niet gebruiken buiten vereningsverband.
Een bijzonder soort verlof werd weleens gegeven voor het bezit van een antiek wapen dat deel uitmaakt van een erfenis oid.
Hou me ten goede, want het is heel oude informatie (jaren 80 ofzo) en er kan heel veel veranderd zijn in de tussentijd.
pi_94476985
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 16:50 schreef heavyyield het volgende:

[..]

Nee, ik wil een internetlink of een verwijzing/citaat naar de eigenlijke tekst. Ik heb de wet wapens en munitie doorgelezen en NERGENS ben ik ook maar enige verwijzing naar het beroep van de aanvrager of zijn maatschappelijke status tegengekomen.
Natuurlijk zal je dat niet terugvinden. Dat zou openlijke discriminatie zijn. Een eventuele zaak is dan makkelijk te winnen. Ik de praktijk komt het neer dat justitie de beslissing neemt, zonder dat de WWM heel specifiek ingaat op de vereisten. Echte bronnen kan ik niet verstrekken in dit geval (voor het eerst :+ ) Ik maak hierbij dus een claim, die ik helaas niet hard kan maken. Wellicht wel in de toekomst op basis van een WOB verzoek of een eigen aanvraag (nadat ik wellicht slachtoffer ben geworden van een misdrijf)

quote:
De enige keer wanneer de OvJ van belang is, is bij de daadwerkelijke goedkeuring van je aanvraag, gebaseerd op een eventueel crimineel verleden en je reden tot aanvraag. Zelfverdediging is geen geldige reden. Als jouw post een soort verkapte beschuldiging van vriendjespolitiek is jegens hun adres, dan doe je er goed aan dat wat directer te zeggen.
Je hebt de WWM niet doorgelezen.

quote:
Slechts weinig leden van een schietvereniging die in het bezit zijn van wapens zijn daadwerkelijk OvJ/rechter/rijk/Frans Bauer.
Psst, we hadden het over een draagverlof/zelfverdediging. Dat heeft niets te maken hebben met "voorhanden hebben" Je weet nog geeneens waar de discussie over gaat :'(

quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 18:01 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
ik weet niet hoe het tegenwoordig zit, maar vroeger werd er onderscheid gemaakt tussen een verlof en een vergunning.
Bij een verlof mag je een wapen daadwerkelijk dragen en heeft ook een tijdelijk karakter.
Dat kan dan in het kader van je beroep zijn, bv.
Een vergunning kon je krijgen als je lid was van een vereniging. Je mocht dan wel een wapen bezitten maar niet gebruiken buiten vereningsverband.
Een bijzonder soort verlof werd weleens gegeven voor het bezit van een antiek wapen dat deel uitmaakt van een erfenis oid.
Hou me ten goede, want het is heel oude informatie (jaren 80 ofzo) en er kan heel veel veranderd zijn in de tussentijd.
Tegenwoordig is het gewoon een verlof. Het woord vergunning kennen we niet meer. Wel in België. http://www.svjohncooper.n(...)tent&task=view&id=60
  dinsdag 22 maart 2011 @ 19:54:58 #166
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_94480066
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 15:26 schreef kontknager het volgende:

Misschien wel de 20e keer dat ik het zeg. Deze "tokkies" komen niet aan aanmerking. Je moet van onbesproken gedrag zijn en geen verkeerde relaties/huisgenoten hebben. Dus geen vrees voor misbruik.
Dat het hier anders zou zijn kan ik niet veel mee, TT zegt duidelijk "zoals in de USA" dan ga ik automatisch een vergelijking maken. En het is toch wel een feit dat iedere tokkie daar een wapen kan krijgen, wapenhandel is namelijk big business, ondanks dat jij zegt dat de wet ook daar anders is.

Maar oké jij bent dus voor een gewijzigde vorm van invoering waarbij regels wel strikt worden nageleefd neem ik aan, ik kan mij daar geen beeld bij bedenken en kan ik dus ook geen concrete mening over vormen.
AFC AJAX
pi_94480978
quote:

Minder criminaliteit, zeg je?
Het aantal moorden is in de Vs 5x keer zo hoog als hier _O-

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_homicide_rate

Iedere mongool een wapen, hahaha! o|O
En dat gezwets over labiele mensen die geen wapen mogen bezitten, haalt blijkbaar nog lang niet genoeg uit..

Nee, dat weegt echt totaal niet op tegen dat beetje criminaliteit dat we hier hebben.
pi_94481003
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 16:42 schreef kontknager het volgende:

[..]

Wat moet ik me voorstellen bij 'medewerkers van bijzondere wetten' en in die wet is het niet gespecificeerd, zei je..

Je wil toch niet beweren dat justitie willekeurig bepaald wie een wapen mag dragen en wie niet? Het moet toch terug te vinden zijn wie een verlof kreeg en op grond waarvan?
pi_94481070
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 20:09 schreef ebke het volgende:

[..]

En dat gezwets over labiele mensen die geen wapen mogen bezitten, haalt blijkbaar nog lang niet genoeg uit..

Nee, dat weegt echt totaal niet op tegen dat beetje criminaliteit dat we hier hebben.
Ik ben het totaal niet met je eens... Behalve dan de laatste zin :)
(...) Misschien worden jullie[Nederlanders] wel de economische vluchtelingen aan de grens met de afsluitdijk tussen Nederland en Fryslan.
-Linkse Boomknuffelaar
pi_94481651
Absoluut niet. Natuurlijk niet. Je gaat toch niet iedereen het recht tot wapens geven...
pi_94481748
quote:

[..]

quote:
Lees de wet wapens en munitie, er zijn uitstekende regels momenteel omtrent legaal wapenbezit. Uiterst effectief als we naar de incidenten kijken (4 dodelijke incidenten in 15 jaar) Er zijn zelfs meer incidenten geweest met dienstwapens van agenten in de privésfeer. Zet je wel aan het denken toch?
Hier spreek je jezelf toch ontzettend tegen :P
Zelfs mensen die we het geweldsmonopolie hebben toevertrouwd, maken er misbruik van.
pi_94483054
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 14:36 schreef kontknager het volgende:

Kinderen worden zelden door zichzelf/vriendjes verwond met vuurwapens. Ongeveer 200x per jaar in de VS. Niet veel op een bevolking van circa 300.000.000 miljoen inwoners. Zeker niet als de FBI zegt dat er jaarlijks 800.000 tot 2.000.000 misdrijven worden voorkomen door bewapende burgers. Nu jij weer..

Hoe kan de FBI weten van misdrijven die niet hebben plaatsgehad? Gebruiken ze pre-cognition tegenwoordig? Net als in Minority Report?
pi_94485095
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 20:39 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Hoe kan de FBI weten van misdrijven die niet hebben plaatsgehad? Gebruiken ze pre-cognition tegenwoordig? Net als in Minority Report?
Bevolking peilen. Toch schijnt het lastig te zijn om het exacte aantal vast te stellen. Het zijn er iig. wel een hele hoop: http://www.ncjrs.gov/pdffiles/165476.pdf De aantallen lopen heel erg uiteen. Van 150.000 tot over de miljoen. Weet zelf ook niet wat ik moet geloven.

Je moet er niet aan denken wat er zou gebeuren als ze geen 2nd amendment hebben met die armoede daar, en het gebrek aan sociale vangnetten.
pi_94485445
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 20:09 schreef ebke het volgende:

[..]

Wrong. Je vergeet ook voor het gemak dat het veiliger is in landen als Noorwegen, Zweden, Zwitserland, Tjechië, Canada en andere landen.
En dat terwijl daar enorme nummers legale wapens in het bezit zijn van wetsgetrouwe burgers. Vergelijk Zwitserland en Candada eens met de VS qua misdaad/legaal wapenbezit. Totaal onlogisch. De basis hoeveelheid criminaliteit heeft weinig te maken met legaal wapenbezit. Wel weten we dat het de totale hoeveelheid vorm kan geven.
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 20:20 schreef Calimero-Gedrag het volgende:
Absoluut niet. Natuurlijk niet. Je gaat toch niet iedereen het recht tot wapens geven...
Nee, absoluut niet iedereen. Maargoed, nergens in de wereld is er vrij wapenbezit ;) De truc is om illegaal wapenbezit hard te bestraffen en onmogelijk te maken, terwijl legaal wapenbezit gestimuleerd moet worden. Het beste lijkt mij nog om een levenslange gevangenisstraf voor illegaal wapenbezit toe te passen. Dan hoef je ook geen wapens te legaliseren. Je moet dan wel bijzonder stom zijn om zoiets te bezitten. Maarja, dat zal niet gebeuren.

quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 20:21 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

[..]

Hier spreek je jezelf toch ontzettend tegen :P
Zelfs mensen die we het geweldsmonopolie hebben toevertrouwd, maken er misbruik van.
Juist niet. De vraag die je dan kan stellen is: Waarom mogen agenten wel gebruik maken van een wapen t.b.v. zelfverdediging terwijl burgers dit niet mogen? En wegen die paar incidenten/gevallen van misbruik op tegen het voorkomen van duizenden slachtoffers?

[ Bericht 3% gewijzigd door kontknager op 22-03-2011 21:26:37 ]
pi_94488160
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 18:55 schreef kontknager het volgende:

[..]

Natuurlijk zal je dat niet terugvinden. Dat zou openlijke discriminatie zijn. Een eventuele zaak is dan makkelijk te winnen. Ik de praktijk komt het neer dat justitie de beslissing neemt, zonder dat de WWM heel specifiek ingaat op de vereisten. Echte bronnen kan ik niet verstrekken in dit geval (voor het eerst :+ ) Ik maak hierbij dus een claim, die ik helaas niet hard kan maken. Wellicht wel in de toekomst op basis van een WOB verzoek of een eigen aanvraag (nadat ik wellicht slachtoffer ben geworden van een misdrijf)

[..]

Je hebt de WWM niet doorgelezen.

[..]

Psst, we hadden het over een draagverlof/zelfverdediging. Dat heeft niets te maken hebben met "voorhanden hebben" Je weet nog geeneens waar de discussie over gaat :'(

[..]

Tegenwoordig is het gewoon een verlof. Het woord vergunning kennen we niet meer. Wel in België. http://www.svjohncooper.n(...)tent&task=view&id=60
Ik heb het nagevraagd bij mijn vader (was vroeger een beleidsmaker bij Justitie) en hij bevestigt dat er inderdaad uitzonderingen kunnen worden gemaakt op grond van zelfverdediging voor ernstig bedreigde officieren en rechters. Dat vond ik vrij schokkend om te horen maar ik moet je bij deze gelijk geven.

Ik ben overigens geen tegenstander van wapenbezit voor zelfverdediging (belachelijk dat je geeneens pepperspray mag bezitten), maar ik zette ernstig mijn vraagtekens bij sommige van jouw opmerkingen.
pi_94490902
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 21:20 schreef kontknager het volgende:

Juist niet. De vraag die je dan kan stellen is: Waarom mogen agenten wel gebruik maken van een wapen t.b.v. zelfverdediging terwijl burgers dit niet mogen? En wegen die paar incidenten/gevallen van misbruik op tegen het voorkomen van duizenden slachtoffers?
De vraag die ik me stel is of ik wel wapens in handen van burgers wil zien als zelfs de politie er misbruik van maakt.
Op grond van die redenering zou ik misbruik in ieder geval zeer zeker niet kunnen uitsluiten.

[ Bericht 0% gewijzigd door Enneacanthus_Obesus op 23-03-2011 11:42:42 ]
pi_94521049
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 22:46 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

De vraag die ik me stel is of ik wel wapens in handen van burgers wil zien als zelfs de politie er misbruik van maakt.
Op grond van die redenering zou ik misbruik in ieder geval zeer zeker niet kunnen uitsluiten.
Je kan van allerlei soorten voorwerpen misbruik maken (keukenmessen, suzuki alto's etc. ) De vraag is of de voordelen opwegen tegen de nadelen. De cijfers zeggen van wel.
pi_94523393
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 18:48 schreef kontknager het volgende:

[..]

Je kan van allerlei soorten voorwerpen misbruik maken (keukenmessen, suzuki alto's etc. ) De vraag is of de voordelen opwegen tegen de nadelen. De cijfers zeggen van wel.
Dat is natuurlijk onzin. Keukenmessen en Suzuki Alto's (je zult de Swift bedoelen) zijn voorwerpen die een rationele functie hebben die niets met agressie te maken hebben. Een vuurwapen heeft maar één enkele functie en dat is het verwonden of doden van een ander of het daarmee dreigen. Alleen daarom al zijn vuurwapens als object een stuk meer verdacht dan een keukenmes of een willekeurige Suzuki geldt hetzelfde voor mensen die het vrije bezit ervan bepleiten.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  woensdag 23 maart 2011 @ 19:46:10 #179
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_94523790
Onbesproken gedrag slaat ook nergens op. "Get off my property!!!" BLAM BLAM, tjsa, hij was op mijn terrein.... Er is gewoon een vuurwapen-cultuur in de VS, en dat heeft ertoe geleid dat zoveel mensen met een vuurwapen kunnen lopen. De regering Obama probeert er wel iets tegen te doen, maar krijgt dit niet voorbij de senaat, omdat hij de republikeinen zich niet te veel tegen zich in wil hebben en ook andere zaken gedaan wil krijgen. De NRA wil niet eens met hem praten.
pi_94524740
quote:

[..]

Dus omdat andere voorwerpen eventueel als wapen te gebruiken zijn, moeten we vuurwapens maar legaliseren?
Ik zie ook niet waar dat wat mee te maken heeft, eigenlijk.
  woensdag 23 maart 2011 @ 20:21:53 #181
314999 Zeeland
Afgezant van Blekerbaai
pi_94525764
quote:

[..]

De cijfers zeggen niets, het is maar hoe je ze interpreteert. Overigens hebben Suziki alto's een functie die niet gevaarlijk is, n.l. het mensen van A naar B brengen. Wapens hebben als functie het schieten op mensen of dieren, een agressieve functie dus.
Nou, misbruik is niet zo netjes. In mijn ogen niet. Nee, dat hoort niet zo.
  woensdag 23 maart 2011 @ 21:09:46 #182
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_94528518
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 15:29 schreef mlg het volgende:
Ik had het over de randstad he. In NY en Amsterdam zouden evenveel slachtoffers door een misdrijf vallen.
Haal jij nu gewoon wat uit je achterwerk?

Als ik even naar cijfers zoek, kom ik al snel met deze bronnen:

http://nos.nl/artikel/922(...)land-iets-hoger.html
http://www.disastercenter.com/crime/nycrime.htm

In het kort:

Rotterdam: 3,1 moorden per 100.000
Amsterdam: 2.0 moorden per 100.000

New York City: 4.0 moorden per 100.000

En dan mag bij de laatste worden opgemerkt, dat dit het laagste aantal is sinds vele jaren. In de jaren 80 en 90, lag het aantal moorden per 100.000 tussen de 10 en de 14, en pas eind vorige eeuw ging het naar beneden.

Ik voel er weinig voor om wapenbezit vrij te stellen in Nederland. Men zou, zoals in Duitsland bijvoorbeeld, wat vrijer om kunnen gaan met vergunningen, maar ik zie Nederland liever niet veranderen in een maatschappij waar een ieder een wapen in het nachtkastje heeft liggen, omdat al die bontkraagjes zich ook hebben uitgerust met allerlei wapens.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  woensdag 23 maart 2011 @ 21:16:23 #183
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_94528909
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 21:20 schreef kontknager het volgende:
Wrong. Je vergeet ook voor het gemak dat het veiliger is in landen als Noorwegen, Zweden, Zwitserland, Tjechië, Canada en andere landen.
En dat terwijl daar enorme nummers legale wapens in het bezit zijn van wetsgetrouwe burgers. Vergelijk Zwitserland en Candada eens met de VS qua misdaad/legaal wapenbezit. Totaal onlogisch. De basis hoeveelheid criminaliteit heeft weinig te maken met legaal wapenbezit. Wel weten we dat het de totale hoeveelheid vorm kan geven.
Je vergeet dan wel even om wat voor type wapens het gaat. In dergelijke landen is er namelijk ook een probleem met bijv. wolven, en andere grote dieren die boeren lastig vallen, etc.... en is de jacht nog steeds een groot onderdeel van de cultuur. Men mag daar dus zonder al te veel problemen een jachtgeweer bezitten, die als overduidelijke functie heeft het jagen op ongewenste dieren.

In Canada mag je ook niet zomaar met je Glock over straat lopen bijvoorbeeld, en dat mag in Zwitserland en Noorwegen ook niet, en tevens kun je daar ook niet een willekeurige winkel binnen lopen om een handvuurwapen te kopen, zoals je dat in de VS kan.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  woensdag 23 maart 2011 @ 21:31:02 #184
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_94529736
quote:
In de VS komen de "tokkies" ook niet in aanmerking. Heb je iets op je strafblad, hoe klein dan ook? Dan mag je geen wapen kopen.

Het probleem zit em in de illegale verhandeling.... het stelen van wapens is namelijk een geliefde bezigheid. Het serienummer staat geregistreerd met een legale eigenaar, en in veel staten is daar zelfs een "ballistisch rapport" aan vast geknoopt, zodat wanneer een een moord is gepleegd, en de kogel wordt gevonden.... dat ze kunnen terugvinden uit welk wapen het kwam. Niemand is dus zo gek om met een geregistreerd wapen een moord te plegen, tenzij ze van te voren al weten dat ze niet van plan zijn om levend terug te komen, zoals bijv. bij enkele van de schietpartijen op scholen.

Een gestolen wapen echter, vindt zijn weg terug naar een eigenaar die er wellicht aangifte van heeft gedaan. De daadwerkelijke dader, is daarmee niet te traceren.

Het gevaar van legalisatie van wapens, en het in handen komen van wapens bij geheel verantwoordelijke burgers, is dat ook deze burgers het slachtoffer kunnen worden van diefstal, en het is een heel stuk makkelijker bij iemand in te breken die op vakantie gaat, dan wapens het land in te te smokkelen.

Hier in de VS lees je het nog wel eens.... een verzamelaar heeft 30+ geweren, gaat daardoor wel eens naar een schietbaan en/of wapen beurs, laat in een praatje vallen dat hij 30+ wapens bezit, en een tafeltje verderop spitst zich een oortje, en voor je het weet.... is die man een doel: 30+ wapens die voor grof geld aan "tokkies" verkocht kunnen worden, is een heel mooi doel....

Je moet dus niet alleen kijken naar de legalisatie van wapens zelf maar ook naar alle criminaliteit die daar een gevolg van is.

Je kunt - net zoals in de VS - nog net zo'n strikte wetgeving hebben op het verkrijgen van een wapen... (Voorbeeld: In California mag je een wapen kopen, maar je mag het pas 8 dagen later ophalen, om te voorkomen dat iemand impulsief een wapen koopt om iemand om te leggen. Binnen die 8 dagen mag de koper zich bedenken en geld terug vragen. En uiteraard alleen zonder strafblad) .... het voorkomt niet dat wapens die legaal op de markt zijn gekomen, uiteindelijk in het illegale circuit terecht komen.

En DAT is het grootste probleem van de wapenwetgeving in de VS. Niet dat mensen wapens mogen bezitten, maar dat er zoveel - via diefstal - verdwijnen naar het illegale circuit.
-
pi_94530386
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 21:31 schreef maartena het volgende:
En DAT is het grootste probleem van de wapenwetgeving in de VS. Niet dat mensen wapens mogen bezitten, maar dat er zoveel - via diefstal - verdwijnen naar het illegale circuit.
Daarnaast is het in mijn ogen ook een kwestie van vraag en aanbod. Mensen doen domme dingen en zullen dat altijd blijven doen. Waarmee ze domme dingen gaan doen is een kwestie van wat voorhanden is. Aangezien in de VS erg veel vuurwapens in omloop zijn gebeuren daar relatief vaker domme dingen waar vuurwapens bij betrokken zijn.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_94542053
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 22:46 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

In dat geval kan je best de handen van elk iedere persoon ter wereld preventief afhakken. Want op die manier ben je er zeker van dat je toekomstige moordenaars hebt voorkomen.

Stel je maar voor dat iemand zijn handen gebruikt om een ander te wurgen, of dood te slaan :N Wat een vreselijke wapen :')
pi_94542069
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 19:46 schreef Xaobotnik het volgende:
Onbesproken gedrag slaat ook nergens op. "Get off my property!!!" BLAM BLAM, tjsa, hij was op mijn terrein.... Er is gewoon een vuurwapen-cultuur in de VS, en dat heeft ertoe geleid dat zoveel mensen met een vuurwapen kunnen lopen. De regering Obama probeert er wel iets tegen te doen, maar krijgt dit niet voorbij de senaat, omdat hij de republikeinen zich niet te veel tegen zich in wil hebben en ook andere zaken gedaan wil krijgen. De NRA wil niet eens met hem praten.
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 19:37 schreef Argento het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk onzin. Keukenmessen en Suzuki Alto's (je zult de Swift bedoelen) zijn voorwerpen die een rationele functie hebben die niets met agressie te maken hebben. Een vuurwapen heeft maar één enkele functie en dat is het verwonden of doden van een ander of het daarmee dreigen. Alleen daarom al zijn vuurwapens als object een stuk meer verdacht dan een keukenmes of een willekeurige Suzuki geldt hetzelfde voor mensen die het vrije bezit ervan bepleiten.
In dat geval wil ik ook alle vuurwapens voor de politie laten verbieden. Ik vertrouw de overheid helemaal niet, als alleen ZIJ wapens mogen hebben en het geweldsmonopolie. Kijk eens naar de recente gebeurtenissen in Libie, stel je maar voor.... :X
pi_94542079
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 20:03 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Dus omdat andere voorwerpen eventueel als wapen te gebruiken zijn, moeten we vuurwapens maar legaliseren?
Ik zie ook niet waar dat wat mee te maken heeft, eigenlijk.
Laten we eens de betekenis van "wapen" eens en voorgoed definieren zodat het voor ons allemaal duidelijk is wat er mee wordt bedoeld.

Een wapen is iets waarmee je een ander pijn doet, of doodt. Op die manier kan alles een 'wapen' zijn. Het is namelijk niet te voorkomen door een preventief verbod. Hoe denk je overigens dat criminelen in Nederland overvallen met vuurwapens kunnen plegen, heeft niks met een simplistische verbod te maken :')

Ten tweede, een vuurwapen is een prima zelfverdedingsmiddel. Dat het mogelijk als een wapen kan dienen terzijde. Criminelen gaan criminelen zijn, ongeacht wat de wetten zijn.

Beetje simpele redenering, had beter verwacht van je.
pi_94542097
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 21:31 schreef maartena het volgende:

[..]

In de VS komen de "tokkies" ook niet in aanmerking. Heb je iets op je strafblad, hoe klein dan ook? Dan mag je geen wapen kopen.

Ik dacht dat alleen de zware misdrijf plegers geen wapens mochten kopen.

Voor de rest ben ik het met je eens met je beargumenteringen.

Maar het enige wat mij ontgaat, wat is jouw mening over wapens voor Nederlandse burgers? Pleit je juist voor of tegen?
pi_94542454
In Amerika zijn er zo verschrikelijk veel schietpartijen bijv. op scholen geweest. 100procent niet aan beginnen.
  donderdag 24 maart 2011 @ 07:22:53 #191
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_94542604
Gezien de opvliegendheid en hufterigheid van de Nederlanders lijkt me vrij wapenbezit een recept voor ellende in NL
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_94544700
normaal ben ik tegen, maar vandaag eventjes voor. dan ook meteen het leger afschaffen en een militie oprichten met dienstplicht. geen dure missies meer, blunders in het buitenland. maar gewoon een leger om enkel en alleen het land te verdedigen
pi_94545078
quote:
Op donderdag 24 maart 2011 03:56 schreef vergezocht het volgende:

[..]

Laten we eens de betekenis van "wapen" eens en voorgoed definieren zodat het voor ons allemaal duidelijk is wat er mee wordt bedoeld.

Een wapen is iets waarmee je een ander pijn doet, of doodt. Op die manier kan alles een 'wapen' zijn. Het is namelijk niet te voorkomen door een preventief verbod. Hoe denk je overigens dat criminelen in Nederland overvallen met vuurwapens kunnen plegen, heeft niks met een simplistische verbod te maken :')

Ten tweede, een vuurwapen is een prima zelfverdedingsmiddel. Dat het mogelijk als een wapen kan dienen terzijde. Criminelen gaan criminelen zijn, ongeacht wat de wetten zijn.

Beetje simpele redenering, had beter verwacht van je.
Ik zie nog steeds niet wat jouw definitie van een wapen waarmee te maken heeft. Probeer je het nu zo te draaien dat een vuurwapen geen wapen is? Waarom?

Er is je ook al een paar keer - onderbouwd - voorgehouden dat een vuurwapen helemaal geen goed zelfverdedigingsmiddel is.
Waarom blijf je vasthouden aan dat riedeltje?
pi_94546112
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 09:55 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Ik zie nog steeds niet wat jouw definitie van een wapen waarmee te maken heeft. Probeer je het nu zo te draaien dat een vuurwapen geen wapen is? Waarom?

Er is je ook al een paar keer - onderbouwd - voorgehouden dat een vuurwapen helemaal geen goed zelfverdedigingsmiddel is.
Waarom blijf je vasthouden aan dat riedeltje?
Omdat alles als een wapen kan worden gezien. Waarom de ene type wapen wel verbieden, en de andere niet? Je moet toch alle soorten wapens gelijkwaardig beschouwen?

Geen goede verdedigingsmiddel? :')

Geef mij een vuistvuurwapen, en vlieg mij aan met een mes. Van een afstand van 2 meter. Ga me dan timen hoe snel ik je omgelegd heb.
pi_94547003
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 10:32 schreef vergezocht het volgende:

[..]

Omdat alles als een wapen kan worden gezien. Waarom de ene type wapen wel verbieden, en de andere niet? Je moet toch alle soorten wapens gelijkwaardig beschouwen?

Geen goede verdedigingsmiddel? :')

Geef mij een vuistvuurwapen, en vlieg mij aan met een mes. Van een afstand van 2 meter. Ga me dan timen hoe snel ik je omgelegd heb.
Als je alles al als wapen ziet, valt er ook niks te legaliseren..

Als je werkelijk aangevallen wordt met een mes, heb je zelfts dikke kans dat je het aflegt vanaf 2 meter, ook als je heel goed getraind bent.
  donderdag 24 maart 2011 @ 11:07:27 #196
314999 Zeeland
Afgezant van Blekerbaai
pi_94547287
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 10:32 schreef vergezocht het volgende:

[..]

Omdat alles als een wapen kan worden gezien.
Dat is erg vergezocht.
pi_94547325
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 11:00 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Als je alles al als wapen ziet, valt er ook niks te legaliseren..

Als je werkelijk aangevallen wordt met een mes, heb je zelfts dikke kans dat je het aflegt vanaf 2 meter, ook als je heel goed getraind bent.
Daarom ben ik ook tegen de legalisering. Want dat slaat echt nergens op. Het zal hooguit wetsgetrouwe burgers dwarsbomen.

Met dat tweede gelukkig niet. Als je maar wist hoe je te werk moest gaan, kan je er wel een aanval afweren. Ook op 2 meter.
pi_94547351
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 11:07 schreef Zeeland het volgende:

[..]

Dat is erg vergezocht.
Ja want je kan niemand pijn doen met je handen :') Of een honkbalknuppel
  donderdag 24 maart 2011 @ 11:14:09 #199
314999 Zeeland
Afgezant van Blekerbaai
pi_94547521
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 11:09 schreef vergezocht het volgende:

[..]

Ja want je kan niemand pijn doen met je handen :') Of een honkbalknuppel
Echt zeg niet dat het een onwaarheid is. Ik zeg dat het vergezocht is.
pi_94547845
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 11:14 schreef Zeeland het volgende:

[..]

Echt zeg niet dat het een onwaarheid is. Ik zeg dat het vergezocht is.
Oke ik pas mijn woordkeuze aan, ipv 'alles', zeg ik 'heel veel dagelijke spullen'.

Blij? :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')