abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94412167
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 13:30 schreef Dutchnative het volgende:
[knip= heel verhaal]

Nu is de vraag, moeten we het wapenbezit hier ook invoeren?
Zelfs als er tig miljoen mensen hiervoor zijn,zal het niet gebeuren omdat het tegen het Nl gevoel van normen en waarden indruist. :{ Dat is tevens het punt in Nl dat je als dader meer rechten hebt dan een slachtoffer :r en het eigen recht in Nl niet van toepassing is omdat men hier in Nl alles wil kanaliseren. }:|
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
pi_94417228
quote:
15s.gif Op maandag 21 maart 2011 11:03 schreef rubje het volgende:

[..]

Zelfs als er tig miljoen mensen hiervoor zijn,zal het niet gebeuren omdat het tegen het Nl gevoel van normen en waarden indruist. :{ Dat is tevens het punt in Nl dat je als dader meer rechten hebt dan een slachtoffer :r en het eigen recht in Nl niet van toepassing is omdat men hier in Nl alles wil kanaliseren. }:|
Dat je als dader meer rechten hebt kun je er wel bijsleuren, maar dat is nu net iets waar dit kabinet wel degelijk grote stappen in aan het zetten is. Dat is flauwe Wilders-retoriek en wat mij betreft ook gewoon een andere discussie.

Dat 'het recht in eigen hand nemen' indruist tegen het gevoel voor normen en waarden in Nederland, daar heb je goddank gelijk in.

Ik ben een heel vredelievend persoon. Maar als iemand mijn familie iets aan zou doen en ik zou beschikken over een pistool, dan zou ik de trekker overhalen. En dat geldt voor heel veel mensen. Die situatie wil ik mezelf en al die anderen niet aan doen, want eens iemand vermoord hebben betekent voor de rest van je leven getekend.

Misschien is de straf die de overheid oplegt aan de dader wel minder dan wanneer ik het zelf oplos, maar dat is dan maar zo. Ik gun niemand het om 'het recht in eigen hand' te moeten nemen.
Cuz I'm praying for rain, And I'm praying for tidal waves
I wanna see the ground give way.I wanna watch it all go down.
Mom please flush it all away.I wanna watch it go right in and down.
I wanna watch it go right in. Watch you flush it all away.
pi_94428607
quote:
Op maandag 21 maart 2011 13:39 schreef Hoppahoppa het volgende:
Dat je als dader meer rechten hebt kun je er wel bijsleuren, maar dat is nu net iets waar dit kabinet wel degelijk grote stappen in aan het zetten is. Dat is flauwe Wilders-retoriek en wat mij betreft ook gewoon een andere discussie.
Mwah, dat daar nu grote stappen in worden gezet valt ook wel mee. De situatie was op zich al prima. Daarover janken is over het algemeen borrelpraat.
pi_94430902
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 17:44 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Mwah, dat daar nu grote stappen in worden gezet valt ook wel mee. De situatie was op zich al prima. Daarover janken is over het algemeen borrelpraat.
Nou goed, de regels ten aanzien van verweer in eigen woning zijn gunstiger geworden voor de bewoner (is die wet er al door trouwens?). Maar wat ik vooral belangrijk vind is dat schadevergoedingen voortaan door de overheid worden voorgeschoten en vervolgens worden verhaald op de dader. Dat zijn in mijn ogen grote stappen voor slachtofferrecht.
  maandag 21 maart 2011 @ 18:36:44 #130
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_94431038
quote:
Op maandag 21 maart 2011 09:38 schreef kontknager het volgende:

[..]

Mensen die bekend staan als heethoofd komen bij voorbaat al niet in aanmerking. Als je een huisgenoot hebt die onguur is kan je het ook vergeten.
Wat, moet je eerst een ''heethoofden-test'' afleggen voordat je een wapenvergunning krijgt? :') Onzin. Als je dit toe gaat staan, kan straks iedere mafketel een wapen aanschaffen, net zoals in de States.
pi_94431100
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 18:36 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Wat, moet je eerst een ''heethoofden-test'' afleggen voordat je een wapenvergunning krijgt? :') Onzin. Als je dit toe gaat staan, kan straks iedere mafketel een wapen aanschaffen, net zoals in de States.
Zeker als je ziet wat voor figuren altijd de grote voorvechters zijn van vrij wapenbezit dan bedank ik ook een keer...
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  maandag 21 maart 2011 @ 18:40:47 #132
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_94431210
quote:
Op zondag 20 maart 2011 16:20 schreef kontknager het volgende:

[..]

Ehh, je weet dat er in de VS en Nederland een evenredig aantal schietpartijen voorkomen op scholen? Gebaseerd op inwonersaantallen. Je zet je eigen heel erg buitenspel.
Komen er in Nederland uberhaupt schietpartijen voor op scholen? Ik kan mij geen enkele ''columbine'' herinneren.

Er zijn een paar gevallen dat er eens een leraar werd doodgeschoten, maar dat was buiten schooltijd. 1 keer in 2004 en 1 keer in 2008.
  maandag 21 maart 2011 @ 18:44:49 #133
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_94431371
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 18:38 schreef du_ke het volgende:

[..]

Zeker als je ziet wat voor figuren altijd de grote voorvechters zijn van vrij wapenbezit dan bedank ik ook een keer...
Van die hillbillies die geboren zijn uit broer en zus omdat er geen andere ziel in een straal van 70 kilometer woonde?
pi_94431449
quote:
6s.gif Op maandag 21 maart 2011 18:44 schreef betyar het volgende:

[..]

Van die hillbillies die geboren zijn uit broer en zus omdat er geen andere ziel in een straal van 70 kilometer woonde?
Bijvoorbeeld.

Maar ook hier op fok zijn het vaak niet de meest frisse figuren :+
  maandag 21 maart 2011 @ 18:49:54 #135
322645 Voorschrift
See if I care
pi_94431584
:')
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  maandag 21 maart 2011 @ 18:50:54 #136
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_94431618
quote:
10s.gif Op maandag 21 maart 2011 18:46 schreef du_ke het volgende:

[..]

Bijvoorbeeld.

Maar ook hier op fok zijn het vaak niet de meest frisse figuren :+
Dank je. :{
  maandag 21 maart 2011 @ 18:55:06 #137
294269 mlg
Ik ben groot, jij bent klein.
pi_94431814
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 18:40 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Komen er in Nederland uberhaupt schietpartijen voor op scholen? Ik kan mij geen enkele ''columbine'' herinneren.

Er zijn een paar gevallen dat er eens een leraar werd doodgeschoten, maar dat was buiten schooltijd. 1 keer in 2004 en 1 keer in 2008.
Volgens mij in Den Haag een keer. Maar voor de rest komt dat niet voor in Nederland, maar Duitsland daarentegen wel weer. Ze krijgen daar zelfs voorlichtingen over 'what to do' als er een amoklauf voordoet.
Bonus hier, bonus daar, wat heeft de lage klasse het toch zwaar.
pi_94431840
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 18:55 schreef mlg het volgende:

[..]

Volgens mij in Den Haag een keer. Maar voor de rest komt dat niet voor in Nederland, maar Duitsland daarentegen wel weer. Ze krijgen daar zelfs voorlichtingen over 'what to do' als er een amoklauf voordoet.
In Duitsland leeft dan ook veel meer een wapencultuur dan hier in Nederland.
  maandag 21 maart 2011 @ 18:57:04 #139
294269 mlg
pi_94431888
Je hebt met legaal wapenbezit icm vergunningen natuurlijk wel een beter beeld wie een wapen heeft. Eigenlijk hetzelfde verhaal met drugs.
  maandag 21 maart 2011 @ 18:59:16 #140
294269 mlg
pi_94431985
quote:
7s.gif Op maandag 21 maart 2011 18:55 schreef du_ke het volgende:

[..]

In Duitsland leeft dan ook veel meer een wapencultuur dan hier in Nederland.
Dat valt wel mee. Je hebt er wel gunshops, maar die verkopen gaspistolen etc. Niet echt wapens waarmee je iemand mee dodelijk kunt schaden.
pi_94432021
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 18:57 schreef mlg het volgende:
Je hebt met legaal wapenbezit icm vergunningen natuurlijk wel een beter beeld wie een wapen heeft. Eigenlijk hetzelfde verhaal met drugs.
Mogelijk maar als dat leidt tot een flinke stijging van het totale aantal wapens in omloop denk ik dat we er als maatschappij weinig mee winnen.

Zoals we ook weinig hebben aan de legalisering van heroïne als dat veel meer junks oplevert..
  maandag 21 maart 2011 @ 19:00:52 #142
322645 Voorschrift
See if I care
pi_94432069
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 18:59 schreef du_ke het volgende:

[..]

Mogelijk maar als dat leidt tot een flinke stijging van het totale aantal wapens in omloop denk ik dat we er als maatschappij weinig mee winnen.

Zoals we ook weinig hebben aan de legalisering van heroïne als dat veel meer junks oplevert..
Als maatschappij hoef je er ook weinig mee te winnen, zolang je als individu jezelf maar kan verdedigen in situaties waarin dat nodig is.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  maandag 21 maart 2011 @ 19:01:21 #143
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_94432103
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 18:40 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Veghel ROC De Leijgraaf 1999 geloof ik, ik zat er tenminste op school en dat kan tot hooguit 1999 zijn geweest.
  maandag 21 maart 2011 @ 19:03:22 #144
294269 mlg
pi_94432202
quote:

[..]

Ik denk dat je je niet zo moet focussen op cijfers, maar op de praktijk. Als ik weet dat mijn vergunning papieren ergens bij de gemeente liggen, dan zal ik niet gauw een wapen gebruiken, maar het is dood eenvoudig om te beschikken over een wapen. Je kunt in België wapens kopen, en in de winkels krijg je tips waar je munitie kunt verkrijgen op de zwarte markt, en het wapen van de persoon in kwestie is in Nederland onzichtbaar.
pi_94433065
Ik ben ooit lid geweest van een schietvereniging. Test gedaan en mocht binnen een jaar een vergunning aanvragen. Natuurlijk mag je dan niet met een geladen pistool over straat lopen. Maar eerlijk gezegd heb ik op straat nog nooit de behoefte gehad om iemand voor zijn kop te knallen.

En als je een pistool in huis hebt en er wordt ingebroken, dan is het verstandiger om je stil in je slaapkamer op te bergen, dan om in blazing glory van de trap te rennen. Waarom? Omdat de eerste keer de trekker overhalen op een mens vrijwel altijd mis gaat, helemaal in je eigen omgeving. En dan is zo'n overvaller een stuk sneller met schieten of steken. Neem dat maar aan van een ervaren schutter....

Kortom, prive wapenbezit zonder de veiligheidseisen die aan een vergunning zijn verbonden is overbodig en leid tot ongelukken.

Diegene die daar voor pleiten zijn vaak of de agressief 'eigen rechter'types, of angsthazen die denken dat ze met een pistool het mannetje zijn en zich in een schijnveiligheid wanen.
pi_94440443
quote:

[..]

Daarom is het wenselijk of eigenlijk noodzakelijk om de registratie op orde te houden. Net zoals nu al het geval is. Lekken naar het illegale circuit is niet of bijna niet aan de orde in Nederland. Hier wordt alles geimporteerd uit oost europa. Dus alles registreren, en harder optreden tegen illegaal wapenbezit. Ik denk dat we weinig zware criminaliteit overhouden als dit werkelijkheid wordt. Maarja, het zal nog een lange tijd duren voordat mensen dit beseffen.
pi_94440562
quote:
6s.gif Op maandag 21 maart 2011 19:01 schreef betyar het volgende:

[..]

Veghel ROC De Leijgraaf 1999 geloof ik, ik zat er tenminste op school en dat kan tot hooguit 1999 zijn geweest.
Klopt. 2 binnen 15 jaar (op school) Ongeveer net zoveel als in de VS dus (in verhouding) Altijd mooi om mensen te confronteren met dit soort feiten :)
pi_94440659
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 19:20 schreef Hoppahoppa het volgende:
Ik ben ooit lid geweest van een schietvereniging. Test gedaan en mocht binnen een jaar een vergunning aanvragen. Natuurlijk mag je dan niet met een geladen pistool over straat lopen. Maar eerlijk gezegd heb ik op straat nog nooit de behoefte gehad om iemand voor zijn kop te knallen.

En als je een pistool in huis hebt en er wordt ingebroken, dan is het verstandiger om je stil in je slaapkamer op te bergen, dan om in blazing glory van de trap te rennen. Waarom? Omdat de eerste keer de trekker overhalen op een mens vrijwel altijd mis gaat, helemaal in je eigen omgeving. En dan is zo'n overvaller een stuk sneller met schieten of steken. Neem dat maar aan van een ervaren schutter....

Kortom, prive wapenbezit zonder de veiligheidseisen die aan een vergunning zijn verbonden is overbodig en leid tot ongelukken.

Diegene die daar voor pleiten zijn vaak of de agressief 'eigen rechter'types, of angsthazen die denken dat ze met een pistool het mannetje zijn en zich in een schijnveiligheid wanen.
Ik had het niet beter kunnen verwoorden ^O^
pi_94441424
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 21:10 schreef kontknager het volgende:

[..]

Klopt. 2 binnen 15 jaar (op school) Ongeveer net zoveel als in de VS dus (in verhouding) Altijd mooi om mensen te confronteren met dit soort feiten :)
Had je hier ook nog een cijfermatige onderbouwing voor (incl het aantal dodelijke slachtoffers)?
pi_94452831
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 21:20 schreef du_ke het volgende:

[..]

Had je hier ook nog een cijfermatige onderbouwing voor (incl het aantal dodelijke slachtoffers)?
Zoals altijd netjes een bron:

http://en.wikipedia.org/wiki/School_shooting#North_America

Wat alleen jammer is, is dat ook niet dodelijke schietpartijen worden opgenomen in die statistieken. Maargoed die kan je weg filteren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')