Och, meneer voelt zichzelf elitair. Voorlopig zie ik alleen maar hersenspinsels en meningen van tegenstanders ipv. feiten, onderzoeken en statistieken.quote:Op zondag 20 maart 2011 16:04 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Mijn eerste gedachte: het stereotype dat gunlovers niet de slimste mensen zijn wordt bevestigd door die Americaan. Wat een taalfouten voor een native speaker!
Dat kan alleen in de illegale wereldquote:Op zondag 20 maart 2011 16:06 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ik ben er zeker geen voorstander van dat iedere idioot een vuurwapen kan kopen. Wel mag het wat mij betreft toegestaan worden om jezelf te verdedigen met pepperspray.
Nee, een nucleair wapen lijkt me nogal overdreven en onnodig voor persoonlijke zelfverdediging.quote:Op zondag 20 maart 2011 15:36 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
En andere wapens? Mag een burger een nuke bezitten of een tank?
Bron?quote:Op zondag 20 maart 2011 16:20 schreef kontknager het volgende:
[..]
Ehh, je weet dat er in de VS en Nederland een evenredig aantal schietpartijen voorkomen op scholen? Gebaseerd op inwonersaantallen. Je zet je eigen heel erg buitenspel.
Aanhoudingsvuur wordt volgens mij het meest gebruikt, maar ik kan me vergissen.quote:Op zondag 20 maart 2011 15:38 schreef kontknager het volgende:
[..]
Klopt, maar het komt zelden voor dat deze wapens burgers redden. Het is doorgaans puur voor zelfverdediging. Daarom is het scheef dat alleen de overheid dit recht heeft.
Als je vuurwapen tonen is je laatste redmiddel? Volgens mij doe je dat juist om te voorkomen dat een situatie escaleert. Daar spreek je jezelf tegen.quote:Een vuurwapen hebben wil niet zeggen dat je de trekker over zal halen. Vaak is het tonen al voldoende om de situatie onder controle te krijgen. Daarnaast is het altijd een laatste redmiddel.
Daarmee bewijs je dat je er niet mee om kan gaan. Een overvaller staat in de regel dichtbij, denk maar niet dat je de tijd krijgt om je wapen te pakken, veiligheid eraf te halen, door te laden, whatever.. Dan heb je allang een paar japen of hoeken te pakken.quote:Op je laatste zin: hangt af van de situatie. Als je ermee overweg kan gaan een hele hoop mocht de situatie zich ooit voordoen.
Kom je zelf weleens met argumenten? Of speel je alleen maar op de man?quote:Op zondag 20 maart 2011 15:12 schreef apple_pie het volgende:
[..]
En dit stel je gewoon als feit. Het komt echt niet bij je op om eerst even te zoeken naar voorbeelden van (of onderzoeken naar) gevallen van zelfverdediging waarbij mensen die legaal een verborgen wapen droegen?
Iedere kleuter met een beetje fantasie kan zich zelfs zonder die moeite al genoeg situaties voorstellen waarin het wel nut kan hebben... Iets genuanceerder en doordachter reageren mag wel dus.
quote:Op zondag 20 maart 2011 16:20 schreef kontknager het volgende:
[..]
Ehh, je weet dat er in de VS en Nederland een evenredig aantal schietpartijen voorkomen op scholen? Gebaseerd op inwonersaantallen. Je zet je eigen heel erg buitenspel.
En door wapens te tolereren. Krijgen dus heel veel verkeerde mensen wapens in handen die er nu geen hebben. Een potentiële moordenaar heeft niet altijd een strafblad dus het vereisen van een verklaring van goed gedrag betekend niets. Ik weet van mijzelf bijvoorbeeld dat als ik kwaad wordt dat ik helemaal door kan draaien (zoals zoveel mensen) maar in amerika zou ik zo een wapen kunnen krijgen. Op zo'n moment ga je echt niet denken oh ik kan hier erge straf voor krijgenquote:Op zondag 20 maart 2011 15:21 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ach, wanneer het nou eindelijk eens duidelijk word voor mensen dat wapens niemand vermoorden, maar de eigenaren daarvan wel dan veranderd er al een hele hoop in hun denkpatroon neem ik aan. Dat zou ik tenminste wel logisch vinden.
Heeft iemand hier meer info over? Ik kan alleen op wikipedia vinden dat de Japanners de Aleoeten hadden veroverd maar dat de bevolking geen enkele weerstand heeft geboden en het tevens een jaar duurde voordat de Japanse soldaten verdreven konden worden.quote:in WW2 Japan invaded a part of Alaska, the citizens beat the Japanese army befor our soldiers could arrive.
Vergeet niet dat een oorlog voeren op onbekend gebied altijd moeilijker is en de Alaskanen het daar natuurlijk op hun duimpje kennen.quote:Op zondag 20 maart 2011 19:42 schreef waht het volgende:
[..]
Heeft iemand hier meer info over? Ik kan alleen op wikipedia vinden dat de Japanners de Aleoeten hadden veroverd maar dat de bevolking geen enkele weerstand heeft geboden en het tevens een jaar duurde voordat de Japanse soldaten verdreven konden worden.
Dat laatste is wel een sterk argument!quote:Op zondag 20 maart 2011 19:30 schreef Desiefpord het volgende:
Ook is de kans op een revolutie groter als iedere Nederlander over een wapen beschikt. Derhalve stem ik voor.
Als de bevolking iets tegen de regering heeft dan moeten ze met zijn allen stemmen op een partij die wel voor hun belangen opkomt of zelf die partij oprichten. Daar hoeven geen wapens voor gebruikt te wordenquote:Op zondag 20 maart 2011 19:30 schreef Desiefpord het volgende:
Onder het huidige regime ben ik vóór een vrij wapenbezit omdat dit regime niks doet tegen de barbaren die ons land teisteren. Ook is de kans op een revolutie groter als iedere Nederlander over een wapen beschikt. Derhalve stem ik voor.
Nee hoor, ik constateer slechts dat deze native speaker taalfouten maakt die een beetje een slimme VMBO-TL-er nog niet maakt in het Engels.quote:Och, meneer voelt zichzelf elitair.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat heeft nooit echt gewerktquote:Op zondag 20 maart 2011 20:09 schreef mirved het volgende:
[..]
Als de bevolking iets tegen de regering heeft dan moeten ze met zijn allen stemmen op een partij die wel voor hun belangen opkomt of zelf die partij oprichten. Daar hoeven geen wapens voor gebruikt te worden
Kijk naar een verkiezing in Nederland. Ze willen het andere gezichten, maar er is geen betere persoon dan huidige.quote:Op zondag 20 maart 2011 20:09 schreef mirved het volgende:
[..]
Als de bevolking iets tegen de regering heeft dan moeten ze met zijn allen stemmen op een partij die wel voor hun belangen opkomt of zelf die partij oprichten. Daar hoeven geen wapens voor gebruikt te worden
En als die er is wordt die vermoord, of vervolgd.quote:Op zondag 20 maart 2011 23:07 schreef Captain_Ghost het volgende:
[..]
Kijk naar een verkiezing in Nederland. Ze willen het andere gezichten, maar er is geen betere persoon dan huidige.
+ heel veelquote:Op zondag 20 maart 2011 19:30 schreef Desiefpord het volgende:
Mensen die altijd alles met de VSA vergelijken hebben het dus niet begrepen. De wereld is groter dan alleen de VSA. Alhoewel dat moeilijk is in dit Nederland waar alle kopjes richting de VSA staan.
Onder het huidige regime ben ik vóór een vrij wapenbezit omdat dit regime niks doet tegen de barbaren die ons land teisteren. Ook is de kans op een revolutie groter als iedere Nederlander over een wapen beschikt. Derhalve stem ik voor.
Zeg, vertel eens wat over die barbaren die ons land teisteren. Wie zijn ze, wat doen ze en waarom moeten we ze doodknallen?quote:Op zondag 20 maart 2011 19:30 schreef Desiefpord het volgende:
Mensen die altijd alles met de VSA vergelijken hebben het dus niet begrepen. De wereld is groter dan alleen de VSA. Alhoewel dat moeilijk is in dit Nederland waar alle kopjes richting de VSA staan.
quote:Op zondag 20 maart 2011 22:33 schreef ebke het volgende:
Wat ben ik toch blij dat wapenbezit hier illegaal is![]()
Als ik toch naar mijn moeder kijk.
Een heel fijn mens hoor, maar zo nu en dan kan ze ontploffen van woede.
Als wij wapens in huis hadden, had ik nu in een kist gelegen.Mensen die bekend staan als heethoofd komen bij voorbaat al niet in aanmerking. Als je een huisgenoot hebt die onguur is kan je het ook vergeten. Verder zijn er zat andere wapens voorhanden zoals messen en ander soort gereedschap. Mensen die enigzins rationeel kunnen denken weten wat de gevolgen zijn van wapengebruik. Vandaar dat er ook zo weinig incidenten zijn onder legale wapenbezitters onderling (inclusief keukenmesbezitters)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De regels zijn in Nederland eigenlijk al in plaats om het wapenbezit door te voeren. Alleen het zeer terughoudende beleid houdt het tegen. Voor iedereen die een vuurwapen wil dragen:
http://www.politie.nl/Bra(...)m13_tcm27-601703.pdf
Ik hoop wel dat je miljardair bent, zeer beroemd bent of een OvJ/rechter bent anders wordt het afgekeurd.
Het schijnt dat er drie straten verderop iemand in een auto heeft ingebroken. Echt jonguh, als ik een pistool had gehad dan, dan, dan, dan had dat geen flikker uitgemaakt.quote:Op zondag 20 maart 2011 23:35 schreef Terecht het volgende:
[..]
Zeg, vertel eens wat over die barbaren die ons land teisteren. Wie zijn ze, wat doen ze en waarom moeten we ze doodknallen?
Zelfs als er tig miljoen mensen hiervoor zijn,zal het niet gebeuren omdat het tegen het Nl gevoel van normen en waarden indruist.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 13:30 schreef Dutchnative het volgende:
[knip= heel verhaal]
Nu is de vraag, moeten we het wapenbezit hier ook invoeren?
Dat je als dader meer rechten hebt kun je er wel bijsleuren, maar dat is nu net iets waar dit kabinet wel degelijk grote stappen in aan het zetten is. Dat is flauwe Wilders-retoriek en wat mij betreft ook gewoon een andere discussie.quote:Op maandag 21 maart 2011 11:03 schreef rubje het volgende:
[..]
Zelfs als er tig miljoen mensen hiervoor zijn,zal het niet gebeuren omdat het tegen het Nl gevoel van normen en waarden indruist.Dat is tevens het punt in Nl dat je als dader meer rechten hebt dan een slachtoffer
en het eigen recht in Nl niet van toepassing is omdat men hier in Nl alles wil kanaliseren.
Mwah, dat daar nu grote stappen in worden gezet valt ook wel mee. De situatie was op zich al prima. Daarover janken is over het algemeen borrelpraat.quote:Op maandag 21 maart 2011 13:39 schreef Hoppahoppa het volgende:
Dat je als dader meer rechten hebt kun je er wel bijsleuren, maar dat is nu net iets waar dit kabinet wel degelijk grote stappen in aan het zetten is. Dat is flauwe Wilders-retoriek en wat mij betreft ook gewoon een andere discussie.
Nou goed, de regels ten aanzien van verweer in eigen woning zijn gunstiger geworden voor de bewoner (is die wet er al door trouwens?). Maar wat ik vooral belangrijk vind is dat schadevergoedingen voortaan door de overheid worden voorgeschoten en vervolgens worden verhaald op de dader. Dat zijn in mijn ogen grote stappen voor slachtofferrecht.quote:Op maandag 21 maart 2011 17:44 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Mwah, dat daar nu grote stappen in worden gezet valt ook wel mee. De situatie was op zich al prima. Daarover janken is over het algemeen borrelpraat.
Wat, moet je eerst een ''heethoofden-test'' afleggen voordat je een wapenvergunning krijgt?quote:Op maandag 21 maart 2011 09:38 schreef kontknager het volgende:
[..]
Mensen die bekend staan als heethoofd komen bij voorbaat al niet in aanmerking. Als je een huisgenoot hebt die onguur is kan je het ook vergeten.
Zeker als je ziet wat voor figuren altijd de grote voorvechters zijn van vrij wapenbezit dan bedank ik ook een keer...quote:Op maandag 21 maart 2011 18:36 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Wat, moet je eerst een ''heethoofden-test'' afleggen voordat je een wapenvergunning krijgt?Onzin. Als je dit toe gaat staan, kan straks iedere mafketel een wapen aanschaffen, net zoals in de States.
Komen er in Nederland uberhaupt schietpartijen voor op scholen? Ik kan mij geen enkele ''columbine'' herinneren.quote:Op zondag 20 maart 2011 16:20 schreef kontknager het volgende:
[..]
Van die hillbillies die geboren zijn uit broer en zus omdat er geen andere ziel in een straal van 70 kilometer woonde?quote:Op maandag 21 maart 2011 18:38 schreef du_ke het volgende:
[..]
Zeker als je ziet wat voor figuren altijd de grote voorvechters zijn van vrij wapenbezit dan bedank ik ook een keer...
Bijvoorbeeld.quote:Op maandag 21 maart 2011 18:44 schreef betyar het volgende:
[..]
Van die hillbillies die geboren zijn uit broer en zus omdat er geen andere ziel in een straal van 70 kilometer woonde?
Dank je.quote:Op maandag 21 maart 2011 18:46 schreef du_ke het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld.
Maar ook hier op fok zijn het vaak niet de meest frisse figuren
Volgens mij in Den Haag een keer. Maar voor de rest komt dat niet voor in Nederland, maar Duitsland daarentegen wel weer. Ze krijgen daar zelfs voorlichtingen over 'what to do' als er een amoklauf voordoet.quote:Op maandag 21 maart 2011 18:40 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Komen er in Nederland uberhaupt schietpartijen voor op scholen? Ik kan mij geen enkele ''columbine'' herinneren.
Er zijn een paar gevallen dat er eens een leraar werd doodgeschoten, maar dat was buiten schooltijd. 1 keer in 2004 en 1 keer in 2008.
In Duitsland leeft dan ook veel meer een wapencultuur dan hier in Nederland.quote:Op maandag 21 maart 2011 18:55 schreef mlg het volgende:
[..]
Volgens mij in Den Haag een keer. Maar voor de rest komt dat niet voor in Nederland, maar Duitsland daarentegen wel weer. Ze krijgen daar zelfs voorlichtingen over 'what to do' als er een amoklauf voordoet.
Dat valt wel mee. Je hebt er wel gunshops, maar die verkopen gaspistolen etc. Niet echt wapens waarmee je iemand mee dodelijk kunt schaden.quote:Op maandag 21 maart 2011 18:55 schreef du_ke het volgende:
[..]
In Duitsland leeft dan ook veel meer een wapencultuur dan hier in Nederland.
Mogelijk maar als dat leidt tot een flinke stijging van het totale aantal wapens in omloop denk ik dat we er als maatschappij weinig mee winnen.quote:Op maandag 21 maart 2011 18:57 schreef mlg het volgende:
Je hebt met legaal wapenbezit icm vergunningen natuurlijk wel een beter beeld wie een wapen heeft. Eigenlijk hetzelfde verhaal met drugs.
Als maatschappij hoef je er ook weinig mee te winnen, zolang je als individu jezelf maar kan verdedigen in situaties waarin dat nodig is.quote:Op maandag 21 maart 2011 18:59 schreef du_ke het volgende:
[..]
Mogelijk maar als dat leidt tot een flinke stijging van het totale aantal wapens in omloop denk ik dat we er als maatschappij weinig mee winnen.
Zoals we ook weinig hebben aan de legalisering van heroïne als dat veel meer junks oplevert..
Veghel ROC De Leijgraaf 1999 geloof ik, ik zat er tenminste op school en dat kan tot hooguit 1999 zijn geweest.quote:Op maandag 21 maart 2011 18:40 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Komen er in Nederland uberhaupt schietpartijen voor op scholen? Ik kan mij geen enkele ''columbine'' herinneren.
Er zijn een paar gevallen dat er eens een leraar werd doodgeschoten, maar dat was buiten schooltijd. 1 keer in 2004 en 1 keer in 2008.
Ik denk dat je je niet zo moet focussen op cijfers, maar op de praktijk. Als ik weet dat mijn vergunning papieren ergens bij de gemeente liggen, dan zal ik niet gauw een wapen gebruiken, maar het is dood eenvoudig om te beschikken over een wapen. Je kunt in België wapens kopen, en in de winkels krijg je tips waar je munitie kunt verkrijgen op de zwarte markt, en het wapen van de persoon in kwestie is in Nederland onzichtbaar.quote:Op maandag 21 maart 2011 18:59 schreef du_ke het volgende:
[..]
Mogelijk maar als dat leidt tot een flinke stijging van het totale aantal wapens in omloop denk ik dat we er als maatschappij weinig mee winnen.
Zoals we ook weinig hebben aan de legalisering van heroïne als dat veel meer junks oplevert..
Daarom is het wenselijk of eigenlijk noodzakelijk om de registratie op orde te houden. Net zoals nu al het geval is. Lekken naar het illegale circuit is niet of bijna niet aan de orde in Nederland. Hier wordt alles geimporteerd uit oost europa. Dus alles registreren, en harder optreden tegen illegaal wapenbezit. Ik denk dat we weinig zware criminaliteit overhouden als dit werkelijkheid wordt. Maarja, het zal nog een lange tijd duren voordat mensen dit beseffen.quote:Op maandag 21 maart 2011 18:59 schreef du_ke het volgende:
[..]
Klopt. 2 binnen 15 jaar (op school) Ongeveer net zoveel als in de VS dus (in verhouding) Altijd mooi om mensen te confronteren met dit soort feitenquote:Op maandag 21 maart 2011 19:01 schreef betyar het volgende:
[..]
Veghel ROC De Leijgraaf 1999 geloof ik, ik zat er tenminste op school en dat kan tot hooguit 1999 zijn geweest.
Ik had het niet beter kunnen verwoordenquote:Op maandag 21 maart 2011 19:20 schreef Hoppahoppa het volgende:
Ik ben ooit lid geweest van een schietvereniging. Test gedaan en mocht binnen een jaar een vergunning aanvragen. Natuurlijk mag je dan niet met een geladen pistool over straat lopen. Maar eerlijk gezegd heb ik op straat nog nooit de behoefte gehad om iemand voor zijn kop te knallen.
En als je een pistool in huis hebt en er wordt ingebroken, dan is het verstandiger om je stil in je slaapkamer op te bergen, dan om in blazing glory van de trap te rennen. Waarom? Omdat de eerste keer de trekker overhalen op een mens vrijwel altijd mis gaat, helemaal in je eigen omgeving. En dan is zo'n overvaller een stuk sneller met schieten of steken. Neem dat maar aan van een ervaren schutter....
Kortom, prive wapenbezit zonder de veiligheidseisen die aan een vergunning zijn verbonden is overbodig en leid tot ongelukken.
Diegene die daar voor pleiten zijn vaak of de agressief 'eigen rechter'types, of angsthazen die denken dat ze met een pistool het mannetje zijn en zich in een schijnveiligheid wanen.
Had je hier ook nog een cijfermatige onderbouwing voor (incl het aantal dodelijke slachtoffers)?quote:Op maandag 21 maart 2011 21:10 schreef kontknager het volgende:
[..]
Klopt. 2 binnen 15 jaar (op school) Ongeveer net zoveel als in de VS dus (in verhouding) Altijd mooi om mensen te confronteren met dit soort feiten
Zoals altijd netjes een bron:quote:Op maandag 21 maart 2011 21:20 schreef du_ke het volgende:
[..]
Had je hier ook nog een cijfermatige onderbouwing voor (incl het aantal dodelijke slachtoffers)?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |