Eigenlijk heeft de EU ook maar recht op één zetel in de veiligheidsraad hè?quote:Op zaterdag 19 maart 2011 02:04 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Daar ben ik het wel mee eens, maar nogmaals dat is nog steeds vloeken in de kerk bij de traditionele denkers hierover...
Wat mee zou helpen is een actie zoals tegen Libië nu. Stel dat de UNSC echt zou werken waarvoor hij bedoeld is op den duur, dan kunnen we samen met de VS echt wel taken gaan verdelen...
Ja, dan wel ja...quote:Op zaterdag 19 maart 2011 02:06 schreef remlof het volgende:
[..]
Eigenlijk heeft de EU ook maar recht op één zetel in de veiligheidsraad hè?
Dan heb je het meteen over een groot vliegdekschip, groter dan wat de Britten nu hebben bv.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 01:53 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Klopt dat bij het verdelen van taken Nederland het best maritiem bezig kan zijn idd. Maar zo'n vliegdekschip kost een partij geld, denk ik. Dan ga je hoger zitten dan die 1,43% van je BNP, denk ik. Je moet ook nog wat fregatten hebben en ander soortgelijk spul nl. als je een vliegdekschip hebt. En daarop... nog een zooi (stuk of 40/50) geavanceerde vliegtuigen...
Beter van niet doen dus.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 02:07 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Dan heb je het meteen over een groot vliegdekschip, groter dan wat de Britten nu hebben bv.
Daarnaast heb je er minstens twee nodig, immers wat als de nood hoog is en je enige schip ligt in de haven zes maanden voor een grote beurt?
daarom hebben kleine landen dus fregatten...quote:Op zaterdag 19 maart 2011 02:07 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Dan heb je het meteen over een groot vliegdekschip, groter dan wat de Britten nu hebben bv.
Daarnaast heb je er minstens twee nodig, immers wat als de nood hoog is en je enige schip ligt in de haven zes maanden voor een grote beurt?
En dan noemen we ze de Hr. Ms. Henk en de Hr. Ms. Ingridquote:Op zaterdag 19 maart 2011 02:07 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Ja, ik ga ook, ik hoop dat Gadaffi ondertussen niet de gelegenheid krijgt onschuldige mensen te doden iig...quote:
goed idee.. wachten op het nieuws dat de klus geklaard is zal toch niet komenquote:
Anders wordt het witte kuifje boos.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 02:09 schreef remlof het volgende:
[..]
En dan noemen we ze de Hr. Ms. Henk en de Hr. Ms. Ingrid
Ow nee, wacht de PVV is anti-EU
Je kan Japan nu zien in het donker. Ook als de stroom is uitgevallen.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 02:10 schreef horned_reaper het volgende:
Heb ik nog iets gemist de afgelopen uren ?
Niets.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 02:10 schreef horned_reaper het volgende:
Heb ik nog iets gemist de afgelopen uren ?
Vliegdekschepen zijn wat mij betreft ook overrated. De kosten voor bouw en onderhoud zijn enorm. Tegenwoordig hebben we al genoeg fregatten die onze belangen en commitment naar de NAVO toe prima kunnen uitvoeren. De anti-schip raketten die door deze fregatten kunnen worden afgeschoten zijn enorm effectief en vragen veel minder kosten en onderhoud. Het grootste voordeel van een vliegdekschip is dat het een land de mogelijkheid bied om onafhankelijk overal ter wereld suprematie in de lucht en luchtsteun voor grondtroepen kan leveren. Dit hebben wij als kleine NAVO partner niet nodig, we steunen immers bij operaties waar dit wel nodig is altijd op de V.S, VK, ofwel Frankrijk. De meeste vliegtuigen op moderne vliegdekschepen zijn dan ook jager-bombardeervliegtuigen, vooral handig voor het aanvallen van gronddoelen(Dus niet primair tegen schepen).quote:Op zaterdag 19 maart 2011 02:02 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Ach, vliegdekschip lijkt mij voor Nederland ook wat overdreven. Ik denk dat we meer aan fregatten hebben voor bijv. anti-piraterij.
Bwehehe,quote:Op zaterdag 19 maart 2011 02:39 schreef remlof het volgende:
http://tinyurl.com/4jrtq7s
[ afbeelding ]
Ah, krijgen we die discussie weer.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 02:44 schreef Im.Kant. het volgende:
[..]
Bwehehe,hier kunnen sommige posters inderdaad nog wat van leren... Zou niet misstaan in de OP
Als iedereen die regeltjes volgt, is een discussie helemaal niet nodigquote:
Ok, hij wil oorlog, kan ie krijgenquote:Op zaterdag 19 maart 2011 02:48 schreef yavanna het volgende:
3:05am
Speaking after the response by Moussa Koussa, Libya's foreign minister, on Friday, Gaddafi said there was no justification for the UN resolution aimed at ending violence in Libya.
This is blatant colonialism. It does not have any justification. This will have serious consequences on the Mediterranean and on Europe.
In 2011 they are colonising us, massacring us, and imposing one no-fly zone after the other and one military attack after another. What is this racism? What is this hatred?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |