Ja, ik denk dat dat misschien wel op de lange baan geschoven zal worden, zou het niet...?quote:Op zaterdag 19 maart 2011 01:48 schreef Ulpianus het volgende:
En er komen nog 2 nieuwe aan van de VK.
Klopt, de Hr. Ms. Karel Doorman.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 01:45 schreef Ryan3 het volgende:
Nederland heeft trouwens ooit ook een vliegdekschip gehad, de schoonvader van mijn broer diende er. Werd later aan Argentinië verkocht en liep averij op in de Falklandsoorlog, meen ik.
Die Amerikaanse carriers zijn dan ook per stuk ongeveer drie keer zo groot als de Europesequote:Op zaterdag 19 maart 2011 01:49 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
VS heeft er 11 in service..
Meer dan de rest bij elkaar...
Een ervan word al gebouwd. Dus die in ieder geval niet.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 01:49 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, ik denk dat dat misschien wel op de lange baan geschoven zal worden, zou het niet...?
Agree.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 01:50 schreef remlof het volgende:
[..]
Klopt, de Hr. Ms. Karel Doorman.
Ik vind echt dat Nederland als maritieme macht tenminste één vliegdekschip moet hebben, als we de EU-defensie coördineren kan dat ook gewoon. Waar heeft een land als Nederland tanks voor nodig? En waarom heeft een land als Duitsland een marine nodig?
Klopt dat bij het verdelen van taken Nederland het best maritiem bezig kan zijn idd. Maar zo'n vliegdekschip kost een partij geld, denk ik. Dan ga je hoger zitten dan die 1,43% van je BNP, denk ik. Je moet ook nog wat fregatten hebben en ander soortgelijk spul nl. als je een vliegdekschip hebt. En daarop... nog een zooi (stuk of 40/50) geavanceerde vliegtuigen...quote:Op zaterdag 19 maart 2011 01:50 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik vind echt dat Nederland als maritieme macht tenminste één vliegdekschip moet hebben, als we de EU-defensie coördineren kan dat ook gewoon. Waar heeft een land als Nederland tanks voor nodig? En waarom heeft een land als Duitsland een marine nodig?
Als we defensie als EU coördineren kunnen we de 2e militaire macht van de wereld zijn, met een flinke afstand van nummer 3: China . Klinkt goed. Op veel vlakken ben ik niet blij met EU integratie maar defensie is juist een punt waar we wel onze krachten moeten bundelen.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 01:50 schreef remlof het volgende:
[..]
En de Gerald Ford komt er ook aan. Jaartje of 10 nog. Die heeft speciale trajecten voor herbewapening, zodat de vliegtuigen door kunnen rijden op het dek als ze moeten herladen. Dat scheelt enorm in tijd.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 01:48 schreef Ulpianus het volgende:
En er komen nog 2 nieuwe aan van de VK.
En die Cavour van Italie is de tweede recentse carrier gemaakt. Op de George H.W. Bush na.
Je moet ook gewoon 1,43% van het EU BNP nemen, maar de meeste lidstaten (inclusief Nederland tegenwoordig) denken nog steeds te bekrompen.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 01:53 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Klopt dat bij het verdelen van taken Nederland het best maritiem bezig kan zijn idd. Maar zo'n vliegdekschip kost een partij geld, denk ik. Dan ga je hoger zitten dan die 1,43% van je BNP, denk ik. Je moet ook nog wat fregatten hebben en ander soortgelijk spul nl. als je een vliegdekschip hebt. En daarop... nog een zooi (stuk of 40/50) geavanceerde vliegtuigen...
Tanks zijn de hoeksteen van de landverdediging. Sure, waarschijnlijk hoeven we ons grondgebied op korte (en lange) termijn niet te verdedigen maar zodra het wél een keer nodig is zijn we echt niet op tijd met het kopen van materieel en het adequaat opleiden van personeel.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 01:50 schreef remlof het volgende:
[..]
Vertaling door de dame van gpdMiddleEast.quote:Welcome,
The darkness disappeared and the sons of Liby breathed the wind of freedom. This after our youth drew an epic for the love of their country. They took their freedom with their souls. And they drew the revolution of 17th February with their blood. So that the country comes back to us, including its unity and harmony of its social fabric. The blood of the martyrs of the revolution spread among our courageous youth in all the cities, the villages and the oases of dear Libya.
Editor in chief
Volgens mij zit Nederland op 1,4%.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 01:55 schreef remlof het volgende:
[..]
Je moet ook gewoon 1,43% van het EU BNP nemen, maar de meeste lidstaten (inclusief Nederland tegenwoordig) denken nog steeds te bekrompen.
In Europa is het oorlogvoeren wel voorbij, toch?quote:Op zaterdag 19 maart 2011 01:56 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Tanks zijn de hoeksteen van de landverdediging. Sure, waarschijnlijk hoeven we ons grondgebied op korte (en lange) termijn niet te verdedigen maar zodra het wél een keer nodig is zijn we echt niet op tijd met het kopen van materieel en het adequaat opleiden van personeel.
Ik vind trouwens dat we moeten investeren in wat grote houten paarden.
1,43% in 2008.quote:
Sure binnen Europa wel, maar je weet nooit hoe de internationale verhoudingen er in pakweg twintig jaar voorstaan, bijvoorbeeld met China. Mja dat is Astro-tv praatquote:Op zaterdag 19 maart 2011 01:57 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
In Europa is het oorlogvoeren wel voorbij, toch?
Ik bedoel, het is een ongekende omschakeling in het traditionele denken, maar toch...
klopt, ook duikboten die de hele reis mee kunnen varenquote:Op zaterdag 19 maart 2011 01:59 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
1,43% in 2008.
Maar je gaat hoger zitten schat ik in als je een vliegdekschip gaat onderhouden, horen ook begeleidende schepen bij en een hele zooi vliegtuigen...
Dan is het toch de EU die samen optrekt toch? Met de VS.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 02:00 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Sure binnen Europa wel, maar je weet nooit hoe de internationale verhoudingen er in pakweg twintig jaar voorstaan, bijvoorbeeld met China. Mja dat is Astro-tv praat.
zodra het wel een keer nodig is zijn we toch al overlopen door vijanden.. daar gaan die paar tanks echt geen verschil in maken. we zitten nu tussen wal en schip.. of ga het gewoon goed aanpakken, of doe het helemaal niet. We verspillen nu geld...quote:Op zaterdag 19 maart 2011 01:56 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Tanks zijn de hoeksteen van de landverdediging. Sure, waarschijnlijk hoeven we ons grondgebied op korte (en lange) termijn niet te verdedigen maar zodra het wél een keer nodig is zijn we echt niet op tijd met het kopen van materieel en het adequaat opleiden van personeel.
Ik vind trouwens dat we moeten investeren in wat grote houten paarden.
Daarom moeten we ook de de hele landmacht afschaffen. Ok, ik denk dat elk land een groep infanteristen en engineers moet behouden voor natuurrampen in eigen land enzo.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 01:59 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
1,43% in 2008.
Maar je gaat hoger zitten schat ik in als je een vliegdekschip gaat onderhouden, horen ook begeleidende schepen bij en een hele zooi vliegtuigen...
Ach, vliegdekschip lijkt mij voor Nederland ook wat overdreven. Ik denk dat we meer aan fregatten hebben voor bijv. anti-piraterij.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 01:59 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
1,43% in 2008.
HMS Tim Kuikquote:Op zaterdag 19 maart 2011 02:02 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Ach, vliegdekschip lijkt mij voor Nederland ook wat overdreven. Ik denk dat we meer aan fregatten hebben voor bijv. anti-piraterij.
Daar ben ik het wel mee eens, maar nogmaals dat is nog steeds vloeken in de kerk bij de traditionele denkers hierover...quote:Op zaterdag 19 maart 2011 02:02 schreef remlof het volgende:
[..]
Daarom moeten we ook de de hele landmacht afschaffen. Ok, ik denk dat elk land een groep infanteristen en engineers moet behouden voor natuurrampen in eigen land enzo.
dat idee heb ik ookquote:Op zaterdag 19 maart 2011 02:05 schreef remlof het volgende:
Ik denk niet dat we vannacht nog actie van de EU-luchtmacht gaan zien, misschien bij het ochtendgloren maar ik denk pas morgen na die raad.
Ja, dat soort dingen idd.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 02:02 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Ach, vliegdekschip lijkt mij voor Nederland ook wat overdreven. Ik denk dat we meer aan fregatten hebben voor bijv. anti-piraterij.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |