Je begrijpt er weinig van.quote:Op donderdag 17 maart 2011 13:27 schreef again1928 het volgende:
Als ik het goed begrijp heeft dit leuke land en het geweldige bedrijf Tepco het dus zo uit de hand laten lopen dat het nu de vraag is hoe ver de straling zal gaan stijgen?
Je begrijpt het verkeerd.quote:Op donderdag 17 maart 2011 13:27 schreef again1928 het volgende:
Als ik het goed begrijp heeft dit leuke land en het geweldige bedrijf Tepco het dus zo uit de hand laten lopen dat het nu de vraag is hoe ver de straling zal gaan stijgen?
Nope je hebt het niet goed begrepen.quote:Op donderdag 17 maart 2011 13:27 schreef again1928 het volgende:
binnenkort op de markt als bouwpakket van Ravellquote:Op donderdag 17 maart 2011 13:31 schreef mschol het volgende:
[..]
geniaal..
whats next, alles nabouwen in lego?
lego vind ik tofferquote:Op donderdag 17 maart 2011 13:32 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
binnenkort op de markt als bouwpakket van Ravell
Nee.quote:Op donderdag 17 maart 2011 13:33 schreef again1928 het volgende:
Maar niemand weet wat er wel aan de hand is.
13u16:quote:TEPCO, de beheerder van de kerncentrale, noteert verhoogde stralingswaarden na de poging om met waterkanonnen reactor 3 te bevochtigen. Er werden waarden van 4.000 microsievert per uur gemeten tegenover 3.700 microsievert vóór het inzetten van de waterkanonnen. 1.000 microsievert is waaraan een mens over een heel jaar maximum mag blootgesteld worden.
12u54:quote:De officiële dodentol staat op 5.457, maar er zijn nog zeker 9.508 officiële vermisten. In werkelijkheid zouden er meer dan 13.000 vermisten zijn.
12u40:quote:Kyodo News heeft meer nieuws over de trucks die water in de reactors moeten pompen. In reactor 3 moet een waterkanon het bad met gebruikte splijtstofstaven weer aanvullen. Eerder op de dag werd een poging gestaakt om het stralingsniveau te hoog lag. De huidige vrachtwagens zijn afkomstig van het leger.
quote:Het Amerikaanse leger heeft een aantal websites geblokkeerd voor hun soldaten. Zo kunnen ze niet meer naar YouTube of eBay surfen. Op die manier wil het leger meer bandbreedte voor communicatie met en over Japan. Het Pentagon benadrukt dat het niets te maken heeft met de inhoud van specifieke websites.
Ik vind het een goede samenvatting. Tepco heeft geblunderd.quote:Op donderdag 17 maart 2011 13:31 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Nope je hebt het niet goed begrepen.
Bron? Ik vertel al jaren dat de jaarlijkse stralingsdosis ongeveer 3 mSv is (3000 microsievert). Waar heb je die 1000 microsievert vandaan?quote:TEPCO, de beheerder van de kerncentrale, noteert verhoogde stralingswaarden na de poging om met waterkanonnen reactor 3 te bevochtigen. Er werden waarden van 4.000 microsievert per uur gemeten tegenover 3.700 microsievert vóór het inzetten van de waterkanonnen. 1.000 microsievert is waaraan een mens over een heel jaar maximum mag blootgesteld worden.
Dan heeft Guardian milli- en microsieverts door elkaar gehaald.quote:Op donderdag 17 maart 2011 13:33 schreef Heinekenfreak het volgende:
Radiation level rises to 4,000 microsievert per hour from 3,700 after water shot at troubled reactor
The level around the plant's quake-proof building at which workers are standing by had risen to about 3,000 microsievert per hour, it said in the morning. The level compares to 1,000 microsievert, or 1 millisievert, to which people can be safely exposed in one year.
Defense Minister Toshimi Kitazawa said he had given the go-ahead for the helicopters to drop water as the radiation level was 4.13 millisievert per hour at an altitude of 1,000 feet and 87.7 millisievert at 300 feet.
Bron Kyodo news:http://ad.vu/8ckm
Klopt, maar als je het topic blijft lezen krijg je wel een aardig idee. Ik weet nu in ieder geval een stuk meer van kernfysica dan een week geledenquote:Op donderdag 17 maart 2011 13:31 schreef again1928 het volgende:
[..]
Vertel mij dan wat jij er van begrijpt. Jij begrijpt er ook weinig van..
het laatste nieuws ... krant in belgiequote:Op donderdag 17 maart 2011 13:39 schreef oxylus11 het volgende:
[..]
Bron? Ik vertel al jaren dat de jaarlijkse stralingsdosis ongeveer 3 mSv is (3000 microsievert). Waar heb je die 1000 microsievert vandaan?
da is goed toch?? Of slecht want er kan radioactievestof inzitten.quote:Op donderdag 17 maart 2011 13:37 schreef Darklight het volgende:
Update 13.36 Boven reactor 2 is witte stoom te zien, meldt TEPCO, beheerder van de kerncentrale.
Schitterend! Het heeft toch wel wat zo'n maquettequote:
Ah Belgie, daar zit hem de fout ;-).quote:Op donderdag 17 maart 2011 13:40 schreef HaerdenC het volgende:
[..]
het laatste nieuws ... krant in belgie
de fout zit hem bij "het laatste nieuws" (de telegraaf van belgie)quote:Op donderdag 17 maart 2011 13:42 schreef oxylus11 het volgende:
[..]
Ah Belgie, daar zit hem de fout ;-).
Maar het klopt in ieder geval niet. De natuurlijke achtergrondstraling is rond de 2 mSv en daar komt nog wat spul bij door vliegreizen, rontgenfoto's en tv kijken.
24 uur geleden zeiden ze ook dat ze bijna stroom hadden gerealiseerd voor de pompen.quote:Op donderdag 17 maart 2011 13:40 schreef Roel_Jewel het volgende:
TEPCO SAYS IT WILL RETURN POWER TO THE NUKE PLANT WITHIN HOURS, AND WATER SPRAY IS WORKING
Nou ik heb het ook al een tijd gevolgd.quote:Op donderdag 17 maart 2011 13:39 schreef Devz het volgende:
[..]
Klopt, maar als je het topic blijft lezen krijg je wel een aardig idee. Ik weet nu in ieder geval een stuk meer van kernfysica dan een week geleden
Benieuwd wat er nog zal werken...quote:Op donderdag 17 maart 2011 13:40 schreef Roel_Jewel het volgende:
TEPCO SAYS IT WILL RETURN POWER TO THE NUKE PLANT WITHIN HOURS, AND WATER SPRAY IS WORKING
Stoom is koelwater wat verdampt en dus verdwijnt.... volgens mij niet goed dus.quote:Op donderdag 17 maart 2011 13:41 schreef Temlin het volgende:
[..]
da is goed toch?? Of slecht want er kan radioactievestof inzitten.
Ik ben bang dat ze dat niet gedaan hebben. Het is echt zo hoog.quote:Op donderdag 17 maart 2011 13:39 schreef superworm het volgende:
[..]
Dan heeft Guardian milli- en microsieverts door elkaar gehaald.
quote:Singapore evacuating citizens within 100 km of Fukushima plant
SINGAPORE, March 17, Kyodo
The Singapore government on Thursday advised its citizens to evacuate areas which are within 100 kilometers of the stricken nuclear power plant in Japan's northeast.
''The Singapore Embassy in Tokyo has made arrangements for Singaporeans living within the radius of 80 to 100 km from the nuclear power plant to leave for safer locations today,'' the Foreign Ministry said in a statement.
It advised Singaporeans to evacuate Fukushima and Miyagi prefectures with immediate effect.
It also urged Singaporeans in the Kanto region that includes Tokyo, Chiba, Kanagawa and Saitama prefectures to leave the area if they have no pressing reasons to remain, the statement said.
The Singapore Embassy in Tokyo has been assisting Singaporeans who are leaving Japan with travel arrangements.
The government is also considering the possibility of Singapore Airlines mounting extra flights for this purpose.
==Kyodo
Maar als er geen stoom is dan is er ook geen koelwater en smelten ze.quote:Op donderdag 17 maart 2011 13:44 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Stoom is koelwater wat verdampt en dus verdwijnt.... volgens mij niet goed dus.
quote:5:05 ET: Japan's nuclear agency cannot confirm whether water is covering spent fuel rods at No. 4
Read more: http://www.businessinside(...)2011-3#ixzz1GrP4Zd00
edit - is een oud berichtquote:Also TEPCO says the water spray had a positive effect on cooling the pool containing spent fuel rods, according to VOA.
Read more: http://www.businessinside(...)2011-3#ixzz1GrOxzlOb
Klopt, dus eigenlijk zegt het helemaal niets.quote:Op donderdag 17 maart 2011 13:45 schreef Temlin het volgende:
[..]
Maar als er geen stoom is dan is er ook geen koelwater en smelten ze.
Stoom betekend dat er koelwater aanwezig is wat kan verdampen, dus een zeer goed teken. Als het koelwater weg is, is er ook geen stoom meer en dat betekend serieuze problemen.quote:Op donderdag 17 maart 2011 13:44 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Stoom is koelwater wat verdampt en dus verdwijnt.... volgens mij niet goed dus.
Ehm????quote:Op donderdag 17 maart 2011 13:43 schreef again1928 het volgende:
[..]
Nou ik heb het ook al een tijd gevolgd.
Ken je wiskunde met die machinetjes?
Je stopt een getal in een machine aan de ene kant erin en krijgt aan de andere kant iets eruit?
Nou wat mijn begrip van de hele zaak is is dat het veel duidelijker is dat 1+1 2 is.
Dus ik ken wat er in gaat en ik weet uiteindelijk ook wel wat eruit komt.
Weet alleen niet hoe.
Maar het is gewoon wachten hoor, alleen dat commentaar van "de shit zit in de ventilator (engelse uitdrukking) maar de ventilator staat nog niet aan", doelt volgens mij op het feit dat het nog niet is ontploft en radioactief materiaal nog niet overal in de omgeving ligt, dat is het enige wat er nog fout kan gaan wat nu nog niet is gebeurd (naar mijn weten).
Al poep de ventilator raakt is de situatie gewoon FUBARquote:Op donderdag 17 maart 2011 13:48 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ehm????Ik bewonder je creatieve denken, maar vlgs mij wordt daar niet meer mee bedoeld dan 'Het gaat gebeuren, de vraag is alleen wanneer'.
Vlgs mij werd er verder niet gedoeld op verspreiding van het radioactieve materiaal!Zoals je zegt, het is een engelse uitdrukking voor 'Het gaat erg smerig worden, als het mis gaat', maar dat kan ook toegepast worden op situaties waarbij er geen stront of radioactief materiaal in het spel is...
Die cooling mechanisms gaan toch nooit werken, die gebouwen zien er aardig gehavend uitquote:THE LATEST: TEPCO says a power line has been connected to the nuke plant, which may return power to cooling mechanisms.
Read more: http://www.businessinside(...)2011-3#ixzz1GrQBTj6x
Loopt op?quote:Op donderdag 17 maart 2011 13:50 schreef Darklight het volgende:
Update 13:44 De temperatuur in de afkoelbaden van de reactoren 5 en 6 (die al in januari en augustus waren uitgeschakeld) bedraagt 60 graden Celsius (25 graden is normaal) en neemt volgens het Japanse Atomic Industrial Forum op. Autoriteiten hopen er vandaag water in te brengen.
Eigenlijk dus nog totaal geen "problemen" daar... Op een week tijd is het van 25 naar 60 gegaan. Lijkt me pas bij temperaturen ver boven de honderd problemen te kunnen geven door opbouwende druk.quote:Op donderdag 17 maart 2011 13:50 schreef Darklight het volgende:
Update 13:44 De temperatuur in de afkoelbaden van de reactoren 5 en 6 (die al in januari en augustus waren uitgeschakeld) bedraagt 60 graden Celsius (25 graden is normaal) en neemt volgens het Japanse Atomic Industrial Forum op. Autoriteiten hopen er vandaag water in te brengen.
Hopenquote:Op donderdag 17 maart 2011 13:50 schreef Darklight het volgende:
Want België is HLN?quote:Op donderdag 17 maart 2011 13:42 schreef oxylus11 het volgende:
[..]
Maar het klopt in ieder geval niet. De natuurlijke achtergrondstraling is rond de 2 mSv en daar komt nog wat spul bij door vliegreizen, rontgenfoto's en tv kijken.
De Zee, vissen..... voedsel .....quote:Op donderdag 17 maart 2011 13:54 schreef Lyrebird het volgende:
Wat is eigenlijk het probleem van die oplopende temperaturen in het afgewerkte materiaal? Zelfs als het spul smelt, dan zakt het nog niet meteen door het beton heen, en ook als dat zou gebeuren, wat is dan het probleem?
Door de hoge temperatuur kan de behuizing gaan branden. En in tegenstelling tot de reactoren liggen die pools niet in gepantserde bunkers, maar in normale opslagplaatsen.quote:Op donderdag 17 maart 2011 13:54 schreef Lyrebird het volgende:
Wat is eigenlijk het probleem van die oplopende temperaturen in het afgewerkte materiaal? Zelfs als het spul smelt, dan zakt het nog niet meteen door het beton heen, en ook als dat zou gebeuren, wat is dan het probleem?
Voor zover ik begrepen heb, zal het koelwater er om heen verdampen bij 100 graden,quote:Op donderdag 17 maart 2011 13:54 schreef Lyrebird het volgende:
nee.quote:Op donderdag 17 maart 2011 13:52 schreef FReNsJ het volgende:
[..]
Eigenlijk dus nog totaal geen "problemen" daar... Op een week tijd is het van 25 naar 60 gegaan. Lijkt me pas bij temperaturen ver boven de honderd problemen te kunnen geven door opbouwende druk.
Hahaquote:Op donderdag 17 maart 2011 13:56 schreef simmu het volgende:
de term diue de situatie nu samenvat:
FUBAR
Waarom werd deze post nu weer ge-edit?quote:Op donderdag 17 maart 2011 13:49 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Al poep de ventilator raakt is de situatie gewoon FUBAR![]()
SUSFU lijkt me gepasterquote:Op donderdag 17 maart 2011 13:56 schreef simmu het volgende:
de term diue de situatie nu samenvat:
FUBAR
Ik geloof niet dat er bij een moderne tv nog sprake is van straling.quote:Op donderdag 17 maart 2011 13:42 schreef oxylus11 het volgende:
[..]
Voor wie het echt wil weten:quote:Op donderdag 17 maart 2011 13:42 schreef oxylus11 het volgende:
[..]
Wat gebeurt er als water 50 graden is? Ook verdamping hoor... bij 100 gaat het gewoon sneller.quote:Op donderdag 17 maart 2011 13:57 schreef simmu het volgende:
[..]
nee.
wat gebeurt er als water 100 graden wordt? juist: verdamping. en wat gebeurt er als al het water verdamt is?
het lijkt er toch echt op dat er al een kettingreactie gaande is daar. ik zie heel erg graag dat ik het mis heb en verkeerd interpreteer!
Ik zou het spul niet in het grondwater willen hebben bijvoorbeeld...quote:Op donderdag 17 maart 2011 13:54 schreef Lyrebird het volgende:
Er kan ook een stuk rots afbreken van een eiland bij Hawai dacht ik. Als dat gebeurd ontstaat er een tsunami van 100 meter hoog die de hele westkust van amerika zal overspoelen. En er staan een hele hoop kerncentrales aan de westkustquote:Op donderdag 17 maart 2011 13:49 schreef again1928 het volgende:
Mijn machinetje is:
6 kernreactoren aan de grote oceaan in the ring of fire > (allerlei scenario's) > kernramp
Ik zeg doen!quote:Op donderdag 17 maart 2011 14:03 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Er kan ook een stuk rots afbreken van een eiland bij Hawai dacht ik. Als dat gebeurd ontstaat er een tsunami van 100 meter hoog die de hele westkust van amerika zal overspoelen. En er staan een hele hoop kerncentrales aan de westkust
Wat is dit nou voor verhaal? Dat is best een behoorlijke berg die met een enorme snelheid het water in moet vallen, wil je zo'n waterverplaatsing krijgen.quote:Op donderdag 17 maart 2011 14:03 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Er kan ook een stuk rots afbreken van een eiland bij Hawai dacht ik. Als dat gebeurd ontstaat er een tsunami van 100 meter hoog die de hele westkust van amerika zal overspoelen.
Ik sla dadelijk massaal popcorn inquote:Op donderdag 17 maart 2011 14:03 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Er kan ook een stuk rots afbreken van een eiland bij Hawai dacht ik. Als dat gebeurd ontstaat er een tsunami van 100 meter hoog die de hele westkust van amerika zal overspoelen. En er staan een hele hoop kerncentrales aan de westkust
het vliegt in de fik en verspreidt radioactieve deeltjes.quote:Op donderdag 17 maart 2011 13:54 schreef Lyrebird het volgende:
Och och och, slechts 12 à 13 centrales die echt aan de kust staan hoor, geen noodquote:Op donderdag 17 maart 2011 14:03 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Een half canarisch eiland ofzo?quote:Op donderdag 17 maart 2011 14:04 schreef NJ het volgende:
[..]
Wat is dit nou voor verhaal? Dat is best een behoorlijke berg die met een enorme snelheid het water in moet vallen, wil je zo'n waterverplaatsing krijgen.
Ik ken zo'n verhaal wel trouwens!quote:Op donderdag 17 maart 2011 14:03 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Meer info hierzoquote:Op donderdag 17 maart 2011 14:06 schreef again1928 het volgende:
[..]
Ik ken zo'n verhaal wel trouwens!
Was alleen volgens mij een eiland bij ons hier in de atlantische oceaan, dus de oostkust voor de VS.
De reden staat er bij.quote:Op donderdag 17 maart 2011 13:58 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Waarom werd deze post nu weer ge-edit?
Alle amerikanen dood...quote:Op donderdag 17 maart 2011 14:06 schreef Temlin het volgende:
mijn machinetje is:
Yellowstone uitbarsting --> iedereen dood
Hij bedoelt het eiland La Palma van de Canarische Eilanden. Er is een hoge kans dat een deel van dit eiland ooit in de zee zal zakken en daarbij een megatsunami veroorzaakt van 650 - 900 m hoog, en de Amerikaanse oostkust zal raken met 300 m hoog. Aangezien dit in de nabije toekomst kan gebeuren staat het in de top 5 van mogelijke doomsday scenario's:quote:Op donderdag 17 maart 2011 14:04 schreef NJ het volgende:
[..]
Wat is dit nou voor verhaal? Dat is best een behoorlijke berg die met een enorme snelheid het water in moet vallen, wil je zo'n waterverplaatsing krijgen.
pffffquote:Op donderdag 17 maart 2011 14:12 schreef superworm het volgende:
Guardian|
12.56pm: @TepcoDisaster tweets: "Power cable to the #Fukushima Daiichi No.1 Nuclear power plant is connected."
quote:Op donderdag 17 maart 2011 14:07 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
De reden staat er bij.Express gedaan zodat je het niet hoefde te vragen.
Ik maakte een stomme d-t fout en wilde die even corrigeren. Zodat men niet zou denken dat ik heel dom ben enzo.
Dat ik iig wel zie dat ik fouten maak zeg maar.
Mijn machinetje is:quote:Op donderdag 17 maart 2011 14:06 schreef Temlin het volgende:
mijn machinetje is:
Yellowstone uitbarsting --> iedereen dood
Ach ja, zo kan je nog wel 100 potentiële rampen verzinnen. Maar laten we het voorlopig even bij deze houdenquote:Op donderdag 17 maart 2011 14:12 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
Hij bedoelt het eiland La Palma van de Canarische Eilanden. Er is een hoge kans dat een deel van dit eiland ooit in de zee zal zakken en daarbij een megatsunami veroorzaakt van 650 - 900 m hoog, en de Amerikaanse oostkust zal raken met 300 m hoog. Aangezien dit in de nabije toekomst kan gebeuren staat het in de top 5 van mogelijke doomsday scenario's:
1 doomsday scenario at a time!quote:Op donderdag 17 maart 2011 14:16 schreef Devz het volgende:
[..]
Ach ja, zo kan je nog wel 100 potentiële rampen verzinnen. Maar laten we het voorlopig even bij deze houden
Wat is dat nou weer? Was Richter niet goed genoeg?quote:It registered at 4 on the Japanese intensity scale of 0-7
quote:Japanse robots helpen bij alles, maar nu even niet
TOKIO/FUKUSHIMA - Japan mag dan aan de lopende band robots bouwen die ze overal voor gebruiken, om de losgeslagen kernreactoren te koelen en te repareren vertrouwen ze tot nu toe enkel en alleen op mensen van vlees en bloed.
Marathons lopen, viool spelen bij bruiloften, hulp in de huishouding, ja zelfs als sekspartner...overal worden de geavanceerde Japans robots voor gebruikt. Maar bij de rampcentrale van Fukushima is nog geen enkele robot gesignaleerd.
En dat terwijl robots allang gemeengoed zijn in de kernenergie-industrie. Er is door technici uit Europa zelfs een robot ontwikkeld die over muren kan klimmen en zodoende vanaf hoogte werkzaamheden, zoals blussen of metingen, kan verrichten. Maar in plaats van gebruik te maken van deze geavanceerde machines heeft de directie van de Fukushima Dai-ichi-centrale ervoor gekozen hun eigen rescue-team bloot te stellen aan de meest dodelijke straling. Met alle gevolgen van dien.
Volgens een ambtenaar van het Ministerie van Energie is er wel een robot aanwezig om stralingsniveaus te detecteren op de plaats van het ongeval, maar dat wordt bestreden door een official van het Nucleaire Veiligheidsagentschap, Hidehiko Nishiyama: "We hebben geen meldingen binnengekregen dat er robots zouden worden gebruikt"
Japan is wereldleider in robots die gebruikt worden om bijvoorbeeld de meest gecompliceerde productieprocessen te automatiseren of om puin te doorzoeken naar slachtoffers bij aardbevingen. Robots werden ook gebruikt na twee beruchte nucleaire rampen, Three Mile Island in de VS en Tsjernobyl in Rusland.
De Japanse Fukushima fabriek werd gebouwd in de jaren 70, lang voordat robots in staat waren om te werken aan geavanceerde taken. Dat kan een reden zijn voor het ontbreken van veiligheidsrobots in de fabriek. Ook hebben financiële aspecten een rol gespeeld bij de overweging om niet direct te investeren in en gebruik te maken van de peperdure robots. (MV)
5,nogwat Richter.quote:Op donderdag 17 maart 2011 14:24 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Wat is dat nou weer? Was Richter niet goed genoeg?
Echt?quote:Op donderdag 17 maart 2011 14:24 schreef superworm het volgende:
Ook hebben financiële aspecten een rol gespeeld bij de overweging om niet direct te investeren in en gebruik te maken van de peperdure robots.
Dat zeewater is die stralingswolk hè...quote:Op donderdag 17 maart 2011 14:27 schreef Adelante het volgende:
Dat zeewater he dat nu is uitgestort over en ook wordt gebruikt om te koelen, is dat niet giftiger dan zo'n stralingswolk? Dus voorlopig niet aan de sushi daar??
Nou ja, ze gooien het water in de centrale, niet andersom.quote:Op donderdag 17 maart 2011 14:27 schreef Adelante het volgende:
Dat zeewater he dat nu is uitgestort over en ook wordt gebruikt om te koelen, is dat niet giftiger dan zo'n stralingswolk? Dus voorlopig niet aan de sushi daar??
Ze kunnen toch een bluskarretje neerzetten en als de sodemieter wegrennen?quote:Op donderdag 17 maart 2011 14:04 schreef LSD.tv het volgende:
Zo loopt de brandweer er bij, die het boeltje 2 min heeft proberen te blussen
[ afbeelding ]
Die Japanse schaal gaat toch over de rampen-schaal van de kernreactor en niet over aardbevingen?quote:Op donderdag 17 maart 2011 14:24 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Wat is dat nou weer? Was Richter niet goed genoeg?
In eerste instantie als 4, het laatste wat ik eergisteren hoorde was 6.quote:Op donderdag 17 maart 2011 14:29 schreef Toad het volgende:
Is bekend hoe de IAEA deze ramp classificeert op de INES-schaal? Ik hoor daar zo weinig over. Het klinkt misschien een beetje triviaal, maar het is toch interessant om te weten hoe het IAEA de ramp op dit moment duidt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |