Want België is HLN?quote:Op donderdag 17 maart 2011 13:42 schreef oxylus11 het volgende:
[..]
Ah Belgie, daar zit hem de fout ;-).
Maar het klopt in ieder geval niet. De natuurlijke achtergrondstraling is rond de 2 mSv en daar komt nog wat spul bij door vliegreizen, rontgenfoto's en tv kijken.
De Zee, vissen..... voedsel .....quote:Op donderdag 17 maart 2011 13:54 schreef Lyrebird het volgende:
Wat is eigenlijk het probleem van die oplopende temperaturen in het afgewerkte materiaal? Zelfs als het spul smelt, dan zakt het nog niet meteen door het beton heen, en ook als dat zou gebeuren, wat is dan het probleem?
Door de hoge temperatuur kan de behuizing gaan branden. En in tegenstelling tot de reactoren liggen die pools niet in gepantserde bunkers, maar in normale opslagplaatsen.quote:Op donderdag 17 maart 2011 13:54 schreef Lyrebird het volgende:
Wat is eigenlijk het probleem van die oplopende temperaturen in het afgewerkte materiaal? Zelfs als het spul smelt, dan zakt het nog niet meteen door het beton heen, en ook als dat zou gebeuren, wat is dan het probleem?
Voor zover ik begrepen heb, zal het koelwater er om heen verdampen bij 100 graden,quote:Op donderdag 17 maart 2011 13:54 schreef Lyrebird het volgende:
nee.quote:Op donderdag 17 maart 2011 13:52 schreef FReNsJ het volgende:
[..]
Eigenlijk dus nog totaal geen "problemen" daar... Op een week tijd is het van 25 naar 60 gegaan. Lijkt me pas bij temperaturen ver boven de honderd problemen te kunnen geven door opbouwende druk.
Hahaquote:Op donderdag 17 maart 2011 13:56 schreef simmu het volgende:
de term diue de situatie nu samenvat:
FUBAR
Waarom werd deze post nu weer ge-edit?quote:Op donderdag 17 maart 2011 13:49 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Al poep de ventilator raakt is de situatie gewoon FUBAR![]()
SUSFU lijkt me gepasterquote:Op donderdag 17 maart 2011 13:56 schreef simmu het volgende:
de term diue de situatie nu samenvat:
FUBAR
Ik geloof niet dat er bij een moderne tv nog sprake is van straling.quote:Op donderdag 17 maart 2011 13:42 schreef oxylus11 het volgende:
[..]
Maar het klopt in ieder geval niet. De natuurlijke achtergrondstraling is rond de 2 mSv en daar komt nog wat spul bij door vliegreizen, rontgenfoto's en tv kijken.
Voor wie het echt wil weten:quote:Op donderdag 17 maart 2011 13:42 schreef oxylus11 het volgende:
[..]
Wat gebeurt er als water 50 graden is? Ook verdamping hoor... bij 100 gaat het gewoon sneller.quote:Op donderdag 17 maart 2011 13:57 schreef simmu het volgende:
[..]
nee.
wat gebeurt er als water 100 graden wordt? juist: verdamping. en wat gebeurt er als al het water verdamt is?
het lijkt er toch echt op dat er al een kettingreactie gaande is daar. ik zie heel erg graag dat ik het mis heb en verkeerd interpreteer!
Ik zou het spul niet in het grondwater willen hebben bijvoorbeeld...quote:Op donderdag 17 maart 2011 13:54 schreef Lyrebird het volgende:
Er kan ook een stuk rots afbreken van een eiland bij Hawai dacht ik. Als dat gebeurd ontstaat er een tsunami van 100 meter hoog die de hele westkust van amerika zal overspoelen. En er staan een hele hoop kerncentrales aan de westkustquote:Op donderdag 17 maart 2011 13:49 schreef again1928 het volgende:
Mijn machinetje is:
6 kernreactoren aan de grote oceaan in the ring of fire > (allerlei scenario's) > kernramp
Ik zeg doen!quote:Op donderdag 17 maart 2011 14:03 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Er kan ook een stuk rots afbreken van een eiland bij Hawai dacht ik. Als dat gebeurd ontstaat er een tsunami van 100 meter hoog die de hele westkust van amerika zal overspoelen. En er staan een hele hoop kerncentrales aan de westkust
Wat is dit nou voor verhaal? Dat is best een behoorlijke berg die met een enorme snelheid het water in moet vallen, wil je zo'n waterverplaatsing krijgen.quote:Op donderdag 17 maart 2011 14:03 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Er kan ook een stuk rots afbreken van een eiland bij Hawai dacht ik. Als dat gebeurd ontstaat er een tsunami van 100 meter hoog die de hele westkust van amerika zal overspoelen.
Ik sla dadelijk massaal popcorn inquote:Op donderdag 17 maart 2011 14:03 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Er kan ook een stuk rots afbreken van een eiland bij Hawai dacht ik. Als dat gebeurd ontstaat er een tsunami van 100 meter hoog die de hele westkust van amerika zal overspoelen. En er staan een hele hoop kerncentrales aan de westkust
het vliegt in de fik en verspreidt radioactieve deeltjes.quote:Op donderdag 17 maart 2011 13:54 schreef Lyrebird het volgende:
Och och och, slechts 12 à 13 centrales die echt aan de kust staan hoor, geen noodquote:Op donderdag 17 maart 2011 14:03 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Een half canarisch eiland ofzo?quote:Op donderdag 17 maart 2011 14:04 schreef NJ het volgende:
[..]
Wat is dit nou voor verhaal? Dat is best een behoorlijke berg die met een enorme snelheid het water in moet vallen, wil je zo'n waterverplaatsing krijgen.
Ik ken zo'n verhaal wel trouwens!quote:Op donderdag 17 maart 2011 14:03 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Meer info hierzoquote:Op donderdag 17 maart 2011 14:06 schreef again1928 het volgende:
[..]
Ik ken zo'n verhaal wel trouwens!
Was alleen volgens mij een eiland bij ons hier in de atlantische oceaan, dus de oostkust voor de VS.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |