Tja, dan kunnen we net zo goed de hele gammawetenschappen opdoeken en de verschillende vakgebieden verdelen tussen alfa en beta.quote:Op zondag 20 maart 2011 20:46 schreef eriksd het volgende:
Alsof het recht geen product van de menselijke geest is?
Genuanceerde wetgeving werkt niet. Dat moet klip en klaar zijn.quote:Op zondag 20 maart 2011 19:54 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Liever genuanceerde wetgeving dan simplisme!!
Je kan het niet maken om studenten die een tweejarige master volgen bij eenzelfde absolutie studievertraging evenzwaar te straffen, indien wat meer politici exact geschoold zouden zijn dan zouden ze dat begrijpen.
Je kan het niet maken om studenten die een tweejarige master volgen twee keer zoveel te laten betalen voor hun master, er zijn dan ook nog eens driejarige masters. Met wat pech gaan universiteiten nog de masters inkorten ook omdat ze anders geen studenten meer kunnen aantrekken.
Als je voor die langere master extra meer zou verdienen (er zijn nog meer redenen om meer te betalen) dan zou het mij niet uitmaken maar helaas verdienen die gasten die vier jaar economie of rechten hebben gestudeerd in de praktijk al snel meer dan hen die vijf jaar fysica of wiskunde hebben gestudeerd. Enige solidariteit is dus vereist als we geen bananenrepubliek willen worden, voor zo ver we dat niet al zijn.
Mwoah, ik vind gewone rechtsgeleerdheid echt puur alpha. Komt geen cijferwerk bij kijkenquote:Op zondag 20 maart 2011 20:46 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Tja, dan kunnen we net zo goed de hele gammawetenschappen opdoeken en de verschillende vakgebieden verdelen tussen alfa en beta.
Maar gebrek aan cijferwerk is noch noodzakelijk noch voldoende om iets tot de alfawetenschappen te laten behoren. Archeologie wordt bij de alfawetenschappen geplaatst, maar het is wel een hele technische studie. Filosofie is een alfawetenschap, maar zou net zo goed bij de betawetenschappen kunnen behoren als je je met bijvoorbeeld wetenschapsfilosofie of epistemologie gaat bezig houden. En zijn historici van de natuur- en scheikunde alfa- of betawetenschappers?quote:Op zondag 20 maart 2011 20:48 schreef eriksd het volgende:
[..]
Mwoah, ik vind gewone rechtsgeleerdheid echt puur alpha. Komt geen cijferwerk bij kijken
Hoezo?quote:Ik vind het best hoor, hoe meer regeltjes en cijfertjes, des te meer werk voor mij.
Is vanaf 10:00 uur bezig in de Thorbeckezaal. Kun je live volgen bij debatten commissiezalen.quote:
quote:Er is momenteel een storing in de livestream van de Thorbeckezaal. Het wetgevingsoverleg over het hoger onderwijs is daarom niet live te volgen via deze website. Er wordt gewerkt aan een oplossing.
Jawel, als je op het nieuwsbericht klikt zie je dat het via politiek24 wel werkt.quote:
Universiteit Nijmegen hebben studenten het Erasmusgebouw bezet. Er staan hier ongeveer 10 politiebusjes.quote:
Volgende kabinet als ze niet nog een keer aan de macht komen. Dan duurt het nog 8 jaar in het slechtste geval.quote:Op maandag 21 maart 2011 12:15 schreef sitting_elfling het volgende:
Heb even gekeken maar het is eigenlijk ook om te huilen wat de overheid allemaal met dit onderwijs wil doen komende 4 jaar. En het investeren aan volgende kabinetten over laten. Eikels zijn hetEcht geen goed woord voor over.
Ja precies, er is een meerderheid voor, dus waarom zou het kabinet nog iets veranderen wat de oppositie wilt?quote:Op maandag 21 maart 2011 12:15 schreef sitting_elfling het volgende:
ZijlstraHet zal hem ook allemaal aan de reet roesten deze bijeenkomst.
Klopt maar je verneukt hier gewoon een gehele generatie hier mee. Deze groep wordt nu keihard genakt door de huidige overheid. Stopt zich in de schulden. Deze groep moet straks de zwaarste lasten dragen. En als kadootje mag je straks flinke belasting betalen mocht je eenmaal werk vinden. Dit land gaat echt naar z'n grootje.quote:Op maandag 21 maart 2011 12:16 schreef themole het volgende:
[..]
Volgende kabinet als ze niet nog een keer aan de macht komen. Dan duurt het nog 8 jaar in het slechtste geval.
De eerste kamer is niet voor.quote:Op maandag 21 maart 2011 12:17 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Ja precies, er is een meerderheid voor, dus waarom zou het kabinet nog iets veranderen wat de oppositie wilt?
Dat is de volgende stap, ik heb het over de tweede kamer.quote:
Waarom 8 jaar?quote:Op maandag 21 maart 2011 12:16 schreef themole het volgende:
[..]
Volgende kabinet als ze niet nog een keer aan de macht komen. Dan duurt het nog 8 jaar in het slechtste geval.
Daarom kun je nu beter alvast naar de oppositie luisteren. Dan is de kans groter dat er wat begrip komt vanuit de oppositie.quote:Op maandag 21 maart 2011 12:27 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Dat is de volgende stap, ik heb het over de tweede kamer.
Of massaal naar het buitenland vertrekken, dan moeten al die AOW'ers en 'kwetsbare groepen' maar zien hoe ze de rekeningen betalen.quote:Op maandag 21 maart 2011 12:23 schreef sitting_elfling het volgende:
Op het moment dat deze studenten generatie aan de macht komt gewoon zelf belasting maatregelen verzinnen om zich zelf financieel te verbeteren en dan de AOW verkleinen om dat te bekostigen![]()
Ik zie niet in waarom je niet naar het buitenland zou vertrekken? Ik studeer zelf al in het buitenland al zit ik er wel over na te denken om eventueel mijn master in Nederland te doen. Scheelt kosten en dan weer vertrekkenquote:Op maandag 21 maart 2011 12:33 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Of massaal naar het buitenland vertrekken, dan moeten al die AOW'ers en 'kwetsbare groepen' maar zien hoe ze de rekeningen betalen.![]()
Gaat toch niet gebeuren helaas, in het buitenland hebben ze geen drop en stroopwafels.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |