Mwoah, ik vind gewone rechtsgeleerdheid echt puur alpha. Komt geen cijferwerk bij kijkenquote:Op zondag 20 maart 2011 20:46 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Tja, dan kunnen we net zo goed de hele gammawetenschappen opdoeken en de verschillende vakgebieden verdelen tussen alfa en beta.
Maar gebrek aan cijferwerk is noch noodzakelijk noch voldoende om iets tot de alfawetenschappen te laten behoren. Archeologie wordt bij de alfawetenschappen geplaatst, maar het is wel een hele technische studie. Filosofie is een alfawetenschap, maar zou net zo goed bij de betawetenschappen kunnen behoren als je je met bijvoorbeeld wetenschapsfilosofie of epistemologie gaat bezig houden. En zijn historici van de natuur- en scheikunde alfa- of betawetenschappers?quote:Op zondag 20 maart 2011 20:48 schreef eriksd het volgende:
[..]
Mwoah, ik vind gewone rechtsgeleerdheid echt puur alpha. Komt geen cijferwerk bij kijken
Hoezo?quote:Ik vind het best hoor, hoe meer regeltjes en cijfertjes, des te meer werk voor mij.
Is vanaf 10:00 uur bezig in de Thorbeckezaal. Kun je live volgen bij debatten commissiezalen.quote:
quote:Er is momenteel een storing in de livestream van de Thorbeckezaal. Het wetgevingsoverleg over het hoger onderwijs is daarom niet live te volgen via deze website. Er wordt gewerkt aan een oplossing.
Jawel, als je op het nieuwsbericht klikt zie je dat het via politiek24 wel werkt.quote:
Universiteit Nijmegen hebben studenten het Erasmusgebouw bezet. Er staan hier ongeveer 10 politiebusjes.quote:
Volgende kabinet als ze niet nog een keer aan de macht komen. Dan duurt het nog 8 jaar in het slechtste geval.quote:Op maandag 21 maart 2011 12:15 schreef sitting_elfling het volgende:
Heb even gekeken maar het is eigenlijk ook om te huilen wat de overheid allemaal met dit onderwijs wil doen komende 4 jaar. En het investeren aan volgende kabinetten over laten. Eikels zijn hetEcht geen goed woord voor over.
Ja precies, er is een meerderheid voor, dus waarom zou het kabinet nog iets veranderen wat de oppositie wilt?quote:Op maandag 21 maart 2011 12:15 schreef sitting_elfling het volgende:
ZijlstraHet zal hem ook allemaal aan de reet roesten deze bijeenkomst.
Klopt maar je verneukt hier gewoon een gehele generatie hier mee. Deze groep wordt nu keihard genakt door de huidige overheid. Stopt zich in de schulden. Deze groep moet straks de zwaarste lasten dragen. En als kadootje mag je straks flinke belasting betalen mocht je eenmaal werk vinden. Dit land gaat echt naar z'n grootje.quote:Op maandag 21 maart 2011 12:16 schreef themole het volgende:
[..]
Volgende kabinet als ze niet nog een keer aan de macht komen. Dan duurt het nog 8 jaar in het slechtste geval.
De eerste kamer is niet voor.quote:Op maandag 21 maart 2011 12:17 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Ja precies, er is een meerderheid voor, dus waarom zou het kabinet nog iets veranderen wat de oppositie wilt?
Dat is de volgende stap, ik heb het over de tweede kamer.quote:
Waarom 8 jaar?quote:Op maandag 21 maart 2011 12:16 schreef themole het volgende:
[..]
Volgende kabinet als ze niet nog een keer aan de macht komen. Dan duurt het nog 8 jaar in het slechtste geval.
Daarom kun je nu beter alvast naar de oppositie luisteren. Dan is de kans groter dat er wat begrip komt vanuit de oppositie.quote:Op maandag 21 maart 2011 12:27 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Dat is de volgende stap, ik heb het over de tweede kamer.
Of massaal naar het buitenland vertrekken, dan moeten al die AOW'ers en 'kwetsbare groepen' maar zien hoe ze de rekeningen betalen.quote:Op maandag 21 maart 2011 12:23 schreef sitting_elfling het volgende:
Op het moment dat deze studenten generatie aan de macht komt gewoon zelf belasting maatregelen verzinnen om zich zelf financieel te verbeteren en dan de AOW verkleinen om dat te bekostigen![]()
Ik zie niet in waarom je niet naar het buitenland zou vertrekken? Ik studeer zelf al in het buitenland al zit ik er wel over na te denken om eventueel mijn master in Nederland te doen. Scheelt kosten en dan weer vertrekkenquote:Op maandag 21 maart 2011 12:33 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Of massaal naar het buitenland vertrekken, dan moeten al die AOW'ers en 'kwetsbare groepen' maar zien hoe ze de rekeningen betalen.![]()
Gaat toch niet gebeuren helaas, in het buitenland hebben ze geen drop en stroopwafels.
Totdat die zelf in het pluche kunnen he, zo is het dan ook wel weerquote:Op maandag 21 maart 2011 12:28 schreef Dos37 het volgende:
[..]
Daarom kun je nu beter alvast naar de oppositie luisteren. Dan is de kans groter dat er wat begrip komt vanuit de oppositie.
Een jaar later dan verondersteld werd?quote:Wetswijziging
Na de parlementaire behandeling van deze notitie wordt het wetsvoorstel uitgewerkt. Het
voornemen is om het wetsvoorstel in oktober 2011 aan de Tweede Kamer aan te bieden. Om de
beoogde besparingen in 2015 te kunnen realiseren, streeft het kabinet naar inwerkingtreding van de
wet op 1 augustus 2012.
quote:Het kabinet streeft ernaar om de maatregelen per 1 augustus 2012 door te voeren en zal in oktober
2011 een voorstel tot wijziging van de Wet studiefinanciering 2000 (WSF2000) indienen. Door nu al
met deze beleidsnotitie te komen, wil het kabinet zo vroeg mogelijk duidelijke kaders scheppen voor
de verdere uitwerking van dit wetsvoorstel. Dan kan de Dienst Uitvoering Onderwijs (DUO) op tijd
voorbereidingen treffen en kunnen studenten vroegtijdig worden voorgelicht.
Naar mijn idee helemaal niks. Dit is dan ook een pure bezuiniging lijkt me. Wij betalen altijd netjes de belasting en de rekeningen. De regering gaat niet juist om met ons geld waardoor ze nu een tekort hebben en daardoor ergens asap geld vandaan moeten halen.quote:Op maandag 21 maart 2011 15:24 schreef AAB het volgende:
Waarom al die drastische veranderingen die Zijlstra wilt invoeren, wat gaat er nu mis dan? (financiele redenen even weg gelaten)
Dit gaat niet over de boete van 3000 euro volgens mij, maar juist over de studiefinanciering. Ik heb die beleidsnotitie een aantal keren bekeken. Maar het is niet altijd eenduidig.quote:Op maandag 21 maart 2011 15:28 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
Heeft iemand de Beleidsnotitie studiefinanciering Studeren is investeren (maart 2011) uit de OP al gelezen?
Dit viel mij op (pag. 15 in de PDF):
[..]
Een jaar later dan verondersteld werd?
Gaat dit niet over het opheffen van studiefinanciering voor de masterfase en dat vervangen door een leenstelsel?quote:Op maandag 21 maart 2011 15:28 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
Heeft iemand de Beleidsnotitie studiefinanciering Studeren is investeren (maart 2011) uit de OP al gelezen?
Dit viel mij op (pag. 15 in de PDF):
[..]
Een jaar later dan verondersteld werd?
-edit-
Tevens op pagina 2:
[..]
Dat dacht ik ook al.quote:Op maandag 21 maart 2011 15:16 schreef eriksd het volgende:
Uitgerekend de PVV snijdt het gevoelige punt van titulatuur aan
Volgens mij ook inderdaad. Maar weet jij toevallig of het klopt dat ze daar bachelor en master als 2 verschillende onderdelen zien? Dus als je bijvoorbeeld aan je master begint, je standaard daar 1 jaar voor kan lenen ongeacht de vertraging in je bachelor?quote:Op maandag 21 maart 2011 15:31 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Gaat dit niet over het opheffen van studiefinanciering voor de masterfase en dat vervangen door een leenstelsel?
Ik namelijk ook niet meer!quote:Op maandag 21 maart 2011 15:34 schreef dotCommunism het volgende:
Ik heb ondertussen echt geen flauw idee meer wat de plannen nu precies zijn eigenlijk.
Ik wilde net zeggen. We hebben toch veel debatten gezien, veel oorlog onderling gehad, maar dat kan ik nu niet, want ik snap geen pepernoot van zijlstra's verhaalquote:Op maandag 21 maart 2011 15:34 schreef dotCommunism het volgende:
Ik heb ondertussen echt geen flauw idee meer wat de plannen nu precies zijn eigenlijk.
Dat is niet verrassend aangezien die PVV'er tot vorig jaar in het bestuur van BON zat, hij heeft zijn functie als bestuurslid neergelegd (of moeten neerleggen) omdat hij ervoor koos om namens de PVV in de Tweede Kamer te gaan zitten.quote:Uitgerekend de PVV snijdt het gevoelige punt van titulatuur aan
Omdat er in Nederland relatief strenge regels zijn over die communicatie binnen de politiek. Zelfs voor een debat bepaalt de voorzitter steeds wie er aan het woord is en moet je officieel je tot de voorzitter richten, niet tot de persoon met wie je het debat voer. Nu is er zelfs geen debat maar een serie vragen en antwoorden.quote:En het gestammel van Zijlstra draagt ook niks bij over de duidelijkheid van deze wet! Waarom gaan ze niet lekker met elkaar in discussie hierover.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |