quote:Op woensdag 16 maart 2011 08:41 schreef angel008 het volgende:
laatste aflevering was wel weer een echt stargate gehalte en zoals het hoortdit is wat ik ook wel verwachte in seizoen 1 te zien een manier om dat schip degelijk te fixen, jammer dat ze dus die core niet konden pakken voor dubbel de firepower.. maar afgezien daarvan hebben ze nu dus 2 repair robots heel wat power core's dubbel het eten/wapens.
heel jammer dat het toch afgelopen is ze hadden zoveel verder kunnen komen..
quote:Op woensdag 16 maart 2011 09:50 schreef Karina het volgende:
Eindelijk een aflevering met de Stargate erin! Het heet niet voor niets Stargate Universe. En afleveringen met tijdreizen zijn sowieso altijd leuk.
quote:Op woensdag 16 maart 2011 10:07 schreef Henno het volgende:
Inmiddels ook de laatste ep gezien, was gelukkig weer eens een science fiction verhaal.... met de stargate!!1
Mee eens en het was natuurlijk allang duidelijk dat de dubbelgangers dood moesten.quote:Op woensdag 16 maart 2011 10:31 schreef Mirel het volgende:
enigszins een filler, wat altijd klote is als je weet dat het afgelopen is
Hoezo wordt dat makkelijk afgedaan dan? Op die manier tijdreizen is al eens gebeurt in SG1.quote:Op woensdag 16 maart 2011 22:32 schreef Xaobotnik het volgende:
De uitleg van hoe Rush in de tijd terugreisde was ook wat makkelijk afgedaan. Ik weet nog dat er iets soortgelijks gedaan werd bij Star Trek: Voyager, waar Kim als enige een ongeluk had overleefd, en jaren later in staat was om terug in de tijd de communiceren om Voyager te helpen. Twee Kims waarvan de een een stuk ouder was. Bij ST:U doen ze gewoon een pleister....
Een uitleg van een paar seconden...quote:Op woensdag 16 maart 2011 22:45 schreef Johnny Blaze het volgende:
[..]
Hoezo wordt dat makkelijk afgedaan dan? En dat van die pleister, dat vind ik een vreemd punt om over te vallen...
Omdat het leuk is, duh. Dat is toch het doel waarmee je naar deze serie kijkt. Gezien het grote aantal aan matige afleveringen dat ervoor gezorgd heeft dat de kijkcijfers daalden en uiteindelijk de beslissing genomen is dat deze serie gecancelled wordt, was het een verstandige beslissing geweest om een interessant thema wat verder uit te bouwen.quote:Op donderdag 17 maart 2011 07:46 schreef Johnny Blaze het volgende:
Waarom moet daar een uitgebreid verhaal aan gehangen worden?
Wat te denken van iets dat de kijkers nìet van te voren zien aankomen, zoals Asgard al aangeeft?quote:De schrijvers hebben overigens niks meer te durven, want er valt niks meer te schrijven
Het was mij veel te voorspelbaar en clichématig. Leuk en aardig om je karakters een ontwikkeling te laten doormaken, maar dan wel op een beetje natuurlijke wijze.quote:Op woensdag 23 maart 2011 13:33 schreef Johnny Blaze het volgende:
Er was duidelijke karakterdevelopment in deze aflevering, hoewel dat grotendeels was gefocussed op Greer. En ik denk dat we vast nog wel meer gaan horen over de Lucian Alliance en hun plannen om de aarde aan te vallen.
Eerste wat ik dacht toen ik dat hoorde was.... mooi om daar een SG1 film van te maken...quote:Op woensdag 23 maart 2011 13:33 schreef Johnny Blaze het volgende:
Er was duidelijke karakterdevelopment in deze aflevering, hoewel dat grotendeels was gefocussed op Greer. En ik denk dat we vast nog wel meer gaan horen over de Lucian Alliance en hun plannen om de aarde aan te vallen.
Ze focussen in ieder geval eerst om op een of andere manier het SGU verhaal af te maken en daarna pas op SG-1. Een SGA film komt er waarschijnlijk niet meer.quote:Op woensdag 23 maart 2011 22:09 schreef RubenSosa het volgende:
[..]
Eerste wat ik dacht toen ik dat hoorde was.... mooi om daar een SG1 film van te maken...
Ondanks de doorstart van MGM nog steeds geen groen licht voor SG-1 of Atlantis films....
Het zou al moeilijk worden om de vaste cast bij elkaar te krijgen/houden en hoe langer het duurt hoe moeilijker het wordt....
Die geesten zullen nog wel van pas komen, maar ook hier niets verrassend.quote:Op donderdag 31 maart 2011 01:12 schreef Basson het volgende:
Niemand die iets te melden heeft over de laatste SGU??
Vond het een aardige ep met Greer nogmaals in the picture. Ik vond 'm beter dan de vorige.
Precies, dat vond ik ook daarom mijn opmerking dat ze het in het eerste seizoen hebben verpest...quote:Op dinsdag 5 april 2011 08:50 schreef alexmeijer het volgende:
ik vond de laatste EP van SG.U anders behoorlijk goed!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Malheureusement le fromage de cacahouète.
Dat kan wel, maar die mensen kunnen niet meer terug, dus bijna niemand zou willenquote:Op dinsdag 5 april 2011 12:42 schreef Kenju het volgende:
Deels een filler (met die nier-transplantatie) en deels iets dat uitgebouwd kan worden. Al zie ik de huidige schrijvers er ook wel voor aan dat ze er helemaal niets mee doen.
Edit: inmiddels de laatste aflevering ook gezien. Best ok. Maar ze hebben wel het interessante van de vorige aflevering weer in de ijskast geplaatst met deze aflevering. Toch een van de betere afleveringen.
Maar die supply line, hoezo kun je daar dan geen personen over sturen dan?
quote:Op donderdag 7 april 2011 01:12 schreef Pannenkoek3000 het volgende:
QFT, wat een held is dat.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Do androids dream of electric sheep?
Je merkt gewoon dat de aflevering gelijk leuker was, toen hij in beeld kwam.quote:
Dat.quote:Op zaterdag 9 april 2011 08:44 schreef Henno het volgende:
Damn ik heb die kerel gemist sinds Atlantis was afgelopen... elke episode die om hem draaide was geweldig
O'Neill past niet meer door de Stargatequote:
toffe eppquote:Op zondag 10 april 2011 09:59 schreef RubenSosa het volgende:
Toen McKay in het begin van de aflevering de briefing room in loopt hoor je ook de Atlantis muziek
Hela, geen kwaad woord over McGyver he...quote:Op zondag 10 april 2011 21:51 schreef PirE het volgende:
[..]
O'Neill past niet meer door de Stargate![]()
.
Het was anders nogal nieuw voor Rush om niet over het stasispod gebeuren uit te vallen terwijl hij het echt wel wist. Misschien was hij wel blij dat Eli een beetje opstandig wordt.quote:Op woensdag 13 april 2011 00:15 schreef Basson het volgende:
Laatste ep... tja wat karakterontwikkeling, behalve bij Rush natuurlijk...
Wederom een filler. Het lijkt wel alsof de schrijvers van deze serie geen visie hebben, of het einde al zagen naderen...
SG-A had ook de nodige fillers maar met een serie als Sg-U kan je toch alle kanten op??
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En ja dan is SG-USPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.You can't have everything. Where would you put it?
- Steven Wright
quote:Op woensdag 13 april 2011 17:41 schreef Salamander het volgende:
[..]
Het was anders nogal nieuw voor Rush om niet over het stasispod gebeuren uit te vallen terwijl hij het echt wel wist. Misschien was hij wel blij dat Eli een beetje opstandig wordt.Hoezo, hij had het duidelijk zelf geregeld dus beter dat hij dat niet liet merken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Beneath the gold, bitter steel
Ach ja, hij is zelf ook een wetenschapper en begrijpt die nieuwsgierigheid dus ook wel... ik denk dat hij al vanaf het begin wist dat ze toch wel gingen kijkenquote:Op woensdag 13 april 2011 17:41 schreef Salamander het volgende:
[..]
Het was anders nogal nieuw voor Rush om niet over het stasispod gebeuren uit te vallen terwijl hij het echt wel wist. Misschien was hij wel blij dat Eli een beetje opstandig wordt.
Teyla vond ik eigenlijk het saaiste karakter in die serie, zo een politiek correct type met dat bijgeloof van haar volk de hele tijdquote:Op woensdag 13 april 2011 17:41 schreef Salamander het volgende:
SG-A was vooral leuk door inderdaad McKay enzo, ook door Teyla op een andere manier.
Windows of Opportunity, de eerste keer dat ik die zag lag ik echt in een deuk, die was echt geweldig.quote:Op woensdag 13 april 2011 20:17 schreef Henno het volgende:
[..]
Ach ja, hij is zelf ook een wetenschapper en begrijpt die nieuwsgierigheid dus ook wel... ik denk dat hij al vanaf het begin wist dat ze toch wel gingen kijken
[..]
Teyla vond ik eigenlijk het saaiste karakter in die serie, zo een politiek correct type met dat bijgeloof van haar volk de hele tijdRonon was dan wel weer grappig, die kon echt droog uit de hoek komen... bv. met McKay:
McKay: "Batman and Ronon, has a nice ring to it!"
Ronon: "If you keep eating like that it's more like Fatman"
En SG-1 vond ik juist de beste... alle karakters waren even goed en erg divers, veel verschillende werelden, goede en slechte aliens... en echt zo'n Indiana Jones gevoel met al die mythologie en artifacts e.d...
En de humor was het beste, denk aan episodes als Window of Opportunity, of 200
Dat was de serie met het originele "Stargate-gevoel", wat in SGA ook nog wel aanwezig was. Toen McKay verscheen in de laatste SGU episode, kreeg ik dat gevoel weer een beetje terug... met z'n gezeik en z'n citrus-allergie![]()
ik heb er vanmiddag weer 4 ingehaald... Als je even vergeet dat het stargate heet, dan vind ik het best wel een toffe sci-fi serie. Vermaak me er wel goed mee, jammer dat ie bijna afgelopen is.quote:Op donderdag 14 april 2011 16:16 schreef Gamer_V het volgende:
Hmm, oh ja, volgens mij kan ik wat afleveringen inhalen
Het was wel erg doorzichtig.quote:Op zaterdag 16 april 2011 14:29 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Weer redelijk voorspelbaar al hadden ze mij op het verkeerde been gebracht met van wie ze nu echt hield.
quote:Op dinsdag 19 april 2011 16:58 schreef Xaobotnik het volgende:
Dit zijn het type afleveringen die ik van een Stargate-serie verwacht.....
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 20 april 2011 14:52 schreef Xaobotnik het volgende:
Met Destiny waren er in principe ook wel mogelijkheden in termen van het verkennen van het schip. Maar dat deden ze ook gewoon te weinig (of misschien werd het potentieel aanvankelijk overschat) en drukten ze dit naar de achtergrond voor matige karakterontwikkelingen, zeer goedkope en zwak overkomende spacebattles en soap achtige zaken waar niemand op zat te wachten.
Dat was hun interpretatie van een BSG-achtige Stargate. Kennelijk missen ze kwa schrijversbezetting het talent/creativiteit van de BSG-crew iig als het om dergelijke verhaallijnen gaat. Nu pakken ze terug naar een Stargate-verhaallijn en lijkt het er goed uit te zien.
De volgende aflevering.... (geen inhoudelijke spoiler)Idd het voelde als vanouds, een vreemde planeet, een probleem en een interessant einde.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
Jammer dat het nog maar een paar afleveringen duurt.. Daarna is over met de stargate.... Geen SG1 film, geen Atlantis film en geen vervolg op Universe.quote:Op woensdag 20 april 2011 17:48 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Idd het voelde als vanouds, een vreemde planeet, een probleem en een interessant einde.
Ik had precies hetzelfde, de serie is gecancelled en NU komen ze met goede afleveringen, die van vorige week was ook al stukken beter dan ervoo En deze nu met de planeet met hun "afstammelingen" en de planeet op het laatst, met de totaal lege stad, eindelijk spanning.quote:Op woensdag 20 april 2011 19:16 schreef Bart het volgende:
Inderdaad echt een toffe Stargate-ep, als ze dit in het eerste seizoen al zo hadden gedaan, dan was er nou waarschijnlijk geen vuiltje aan de lucht geweest en hadden ze nog meer seizoenen kunnen maken. Ze hebben denk ik ook geprobeerd een verhaal te creëren als BSG, maar qua niveau zit daar een gat tussen van, nou ja, een wormhole ofzo. BSG was gewoon echt de bom.
Tsja, de vorige Stargate-serie was geflopt. Twee goede seizoenen en derest vrij matig. Ze wilden waarschijnlijk daarom iets anders, maar ze gingen te ver af van hun Stargate roots. Het gros van het publiek kijkt het toch omdat het Stargate is en juist 'het Stargate'-elan hebben ze te veel en te lang naar de achtergrond gedrukt.quote:Op woensdag 20 april 2011 19:24 schreef Kloonhommel het volgende:
BSG begon meteen al mysterieus en denderend. Een enorme explosie vaagt alles weg en intussen is er steeds een lekkere blondine die erop los slaat a la SM-meesteres. Er waren veel vraagtekens aan het begin van de serie en dat is bij SG-U veel minder het geval. Logisch dat SG-U het niet haalt bij BSG en er valt ook niet heel veel meer uit SG-U te halen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |