Is goed, dan heb je een goeie inborstquote:Op vrijdag 18 maart 2011 16:26 schreef Eva4Evah het volgende:
[..]
Nee tuurlijk, ik ga natuurlijk niet zomaar weg zonder iets te laten weten hoorWou dan idd gewoon een paar dagen/week van te voren dat zeggen.
Wauw ik voel me echt slecht eigenlijk
Hoe bedoel je, wat zou je dan anders doen?quote:Op vrijdag 18 maart 2011 16:16 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Grappig, ik zit een beetje met hetzelfde probleem. Overweeg ook in zee te gaan met huiswerkinstituten, maar ook ik zou dit ter overbrugging tot wat anders doen.
Ter overbrugging tot een echte baan dusquote:Op vrijdag 18 maart 2011 16:29 schreef Eva4Evah het volgende:
[..]
Hoe bedoel je, wat zou je dan anders doen?
Oooh... TNT heb ik dus ook naar gebeld, en die gaan me terugbellen want ze zochten nog mensen voor mijn regioquote:Op vrijdag 18 maart 2011 16:28 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Is goed, dan heb je een goeie inborst(ik zou me ook slecht voelen, tenzij het om een bedrijf gaat dat zelf slecht met personeel omgaat, zoals bijv TNT)
De TNT wekt op haar site te suggestie dat zij ook op zoek is naar tijdelijke medewerkers. "Mooi!" dacht ik. Tot ik gebeld werd door de TNT en me gevraagd werd of ik nog andere sollicitaties had lopen, hoe lang ik dacht te blijven etc etc. Uiteindelijk was de vrees dat ik snel weer weg zou zijn te groot en hebben ze het afgekapt. Daar moet je dus mee oppassen. Dus zeggen dat je geen andere sollicitaties hebt lopen en niet actief aan het solliciteren bent en ook een verhaaltje klaar hebben over waarom je er graag zou willen werken. NIET zeggen dat het maar voor 3 maanden is iig, dan kun je het wel vergeten.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 16:30 schreef Eva4Evah het volgende:
[..]
Oooh... TNT heb ik dus ook naar gebeld, en die gaan me terugbellen want ze zochten nog mensen voor mijn regioWat doen ze niet goed dan??
Moderne vreemde talen ja (ne, en, fr, sp, du) en een klassieke taal (latijn). Ik heb examen gedaan in 6 talen, dus dan moet er wel iets tussenzittenquote:Op vrijdag 18 maart 2011 16:28 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Is goed, dan heb je een goeie inborst(ik zou me ook slecht voelen, tenzij het om een bedrijf gaat dat zelf slecht met personeel omgaat, zoals bijv TNT)
Ik ben wel benieuwd waar je gaat solliciteren en voor welke vakken. Moderne vreemde talen? Ik zou zelf voor Nederlands bezig willen (en evt voor andere vakken, maar ik ben een havist van origine, dus weet niet of dat kan), maar volgens mij is er niet zoveel vraag naar bijles Nederlands.
Ooh zo, ik had het even verkeerd gelezenquote:Op vrijdag 18 maart 2011 16:30 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ter overbrugging tot een echte baan dus.
Wow, netjes! Zeker met Latijn moet je wel iets voor ze kunnen betekenen!quote:Op vrijdag 18 maart 2011 16:34 schreef Eva4Evah het volgende:
[..]
Alle moderne vreemde talen ja (ne, en, fr, sp, du) en een klassieke taal (latijn). Ik heb examen gedaan in 6 talen, dus dan moet er wel iets tussenzitten
[..]
Ooh zo, ik had het even verkeerd gelezen
Oohh, want ik heb dus idd ook gereageerd op de vacature van tijdelijke postbezorger. Damn, maar goed dat je dat zegtquote:Op vrijdag 18 maart 2011 16:33 schreef Viking84 het volgende:
[..]
De TNT wekt op haar site te suggestie dat zij ook op zoek is naar tijdelijke medewerkers. "Mooi!" dacht ik. Tot ik gebeld werd door de TNT en me gevraagd werd of ik nog andere sollicitaties had lopen, hoe lang ik dacht te blijven etc etc. Uiteindelijk was de vrees dat ik snel weer weg zou zijn te groot en hebben ze het afgekapt. Daar moet je dus mee oppassen. Dus zeggen dat je geen andere sollicitaties hebt lopen en niet actief aan het solliciteren bent en ook een verhaaltje klaar hebben over waarom je er graag zou willen werken. NIET zeggen dat het maar voor 3 maanden is iig, dan kun je het wel vergeten.
Ze betalen schandalig slecht: onder minimumloon (ik zou iets van 8,30 krijgen, ben 27 jaar) en dat vullen ze aan tot minimumloon, maar daar moet je wel zelf om vragen ofzo(beetje vage constructie, ik snap het ook niet helemaal).
Ik heb de bovenstaande post nog ge-edit trouwens.
Had een gesprek met de directeur van het bedrijf met 70 man personeel, die vanaf LTS voor zichzelf was begonnen. Een metaalverwerkingsbedrijf is het, dus 70 mannen. Hij maakte zich zorgen hoe ik me daar als vrouw tussen staande zou houden. Nu zat ik op de MTS al alleen met mannen (toen jongens) dus weet niet beter en heb er nooit problemen mee gehad.Hij wilde het gesprek omdat hij nog nooit een vrouw in die functie onmoet had en erg benieuw was en volgens mij is hij overtuigt. Je bent geen standaardvrouw zeidie.quote:
Dit is wat TNT bij mij deed:quote:Op vrijdag 18 maart 2011 16:30 schreef Eva4Evah het volgende:
[..]
Oooh... TNT heb ik dus ook naar gebeld, en die gaan me terugbellen want ze zochten nog mensen voor mijn regioWat doen ze niet goed dan??
In mijn geval stond er op de site dat het om een tijdelijke functie ging van 3 maanden en daarvoor hebben ze me op gesprek laten komen en hebben er duidelijk bij gezegd dat ik maar 3 maanden kon blijven.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 05:37 schreef Dennis_enzo het volgende:
Hallo, ik wilde hier ook gaan posten als werkzoekende maar ik heb een week na het begin van mijn zoektocht een contract ondertekend. Dan jullie maar een hart onder de riem steken, het kan altijd zomaar opeens snel geregeld zijn!
Trouwens, misschien niet helemaal eerlijk maar als ik een tijdelijke baan zou zoeken zou ik dat er gewoon niet bijzeggen bij het solliciteren, zeker niet als het om een baan bij een groot bedrijf zoals de TNT gaat. Gewoon zeggen dat je vast werk zoekt, en zorgen dat je op tijd ontslag neemt als je studie of whatever weer begint.
vaak kijk ik eerst of het om tijdelijk of vast gaat als het om vast gaat probeer ik altijd eerst te weten te komen of het een contract is dat makkelijk ontbonden kan worden. Vooral nu, dat ik waatschijnlijk naar het buitenland ga om te studeren kan ik het niet gebruiken dat ik toch moet blijven vanwege het contract.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 05:37 schreef Dennis_enzo het volgende:
Hallo, ik wilde hier ook gaan posten als werkzoekende maar ik heb een week na het begin van mijn zoektocht een contract ondertekend. Dan jullie maar een hart onder de riem steken, het kan altijd zomaar opeens snel geregeld zijn!
Trouwens, misschien niet helemaal eerlijk maar als ik een tijdelijke baan zou zoeken zou ik dat er gewoon niet bijzeggen bij het solliciteren, zeker niet als het om een baan bij een groot bedrijf zoals de TNT gaat. Gewoon zeggen dat je vast werk zoekt, en zorgen dat je op tijd ontslag neemt als je studie of whatever weer begint.
Dat is toch ook gewoon logisch... Snap niet dat mensen dat zeggen eigenlijkquote:Op zaterdag 19 maart 2011 05:37 schreef Dennis_enzo het volgende:
Callcenters zoeken altijd wel personeel, maar tenzij dat je echt ligt zou ik het zeker niet aanraden.quote:Op zondag 20 maart 2011 22:17 schreef smileyface het volgende:
Ik ga morgen weer verder met solliciteren, nog suggesties waar ik kan solliciteren en waar ze regelmatig personeel zoeken?
Nou, dat klinkt niet al te best moet ik zeggen.quote:Op zondag 20 maart 2011 15:11 schreef Blobje het volgende:
Oh ja, en je krijgt standaard maar een contract van 5 a 6 uren. Als je de hele week wilt werken zoals ik dan zit je na 2 dagen daar overheen en krijg je de rest onder het minimumloon uitbetaald. De tijd die voor een wijk staat haal je alleen als je met de racefiets gaat en hardlopend de post bezorgd. Jammer dat dit bij TNT nodig is, want het werk zelf is leuk.
jeetje en dat mag allemaal gewoon? Tnt moet wel zo'n beetje de slechtste werkgever van Nederland zijnquote:Op zondag 20 maart 2011 15:11 schreef Blobje het volgende:
Oh ja, en je krijgt standaard maar een contract van 5 a 6 uren. Als je de hele week wilt werken zoals ik dan zit je na 2 dagen daar overheen en krijg je de rest onder het minimumloon uitbetaald. De tijd die voor een wijk staat haal je alleen als je met de racefiets gaat en hardlopend de post bezorgd. Jammer dat dit bij TNT nodig is, want het werk zelf is leuk.
Tjah, zoek je gewoon een leuk bijbaantje voor naast een studie of iets dergelijks dan is het leuk. Zit je in geldnood dan zou ik je toch aanraden om wat anders te gaan doen mits je wat kan vinden. Heb mijn eerste salaris nog niet gehad, maar binnen de contracturen zal het wel aangevuld worden tot minimumloon van 8,22. Buiten je contract krijg je 8,10 bruto.quote:Op zondag 20 maart 2011 23:51 schreef bluejean het volgende:
[..]
Nou, dat klinkt niet al te best moet ik zeggen.Zat er zelf over te twijfelen om tijdelijk misschien maar voor TNT aan de slag te gaan, maar dit klinkt niet erg motiverend.
Mag ik vragen hoeveel je binnen je contracturen - per uur - uitbetaald krijgt en wat daarbuiten?
Tjah het mag wel. Na 3 maanden zijn ze wel verplicht om mij een beter contract te geven na rato van wat ik gewerkt heb, maar nu nog niet. Succes met jouw sollicitaties. Hopelijk zit er wat bij.quote:Op maandag 21 maart 2011 07:42 schreef Viking84 het volgende:
[..]
jeetje en dat mag allemaal gewoon? Tnt moet wel zo'n beetje de slechtste werkgever van Nederland zijn.
Deze week hoor ik meer over mijn sollicitaties, hopelijk vandaag al. verwacht bericht over een uitnodiging voor een eerste gesprek en één voor een tweede gesprek.
Thuiszorg? En verder alle uitzendbureaus binnenlopen.quote:Op maandag 21 maart 2011 13:09 schreef smileyface het volgende:
Nog andere suggesties naast Callcenter ?
Voor vakantiewerk op campings in het buitenland zoeken ze ook al volop mensen, net als voor horecawerk op de Waddeneilanden. Rijk zul je er niet van worden aangezien kost en inwoning van je salaris afgetrokken worden. Niet aan te raden als je ook nog de huur voor een studentenkamer moet betalen.quote:Op maandag 21 maart 2011 13:12 schreef das_phantom het volgende:
Voor tijdelijk werk kun je je sowieso nu al aanmelden voor vakantiewerk in bijv. een pretpark.
En ik!quote:Op maandag 21 maart 2011 14:52 schreef das_phantom het volgende:
Nu ben ik toch redelijk benieuwd naar wat je ongeveer zei
Spannend idd!quote:Op maandag 21 maart 2011 14:35 schreef _Arual_ het volgende:
Ik kan begin deze week worden gebeld over de uitslag, en ik ben letterlijk misselijk van de spanning.
Hahaha jaquote:Op maandag 21 maart 2011 14:52 schreef das_phantom het volgende:
Nu ben ik toch redelijk benieuwd naar wat je ongeveer zei
Oh, gelukkig ben ik niet de enige! Voel me nu echt zo'n ei in die dingen. Ik ben ook zo bang voor alle eventuele nieuwe dingen die gaan komen, dat ik nog liever bij mijn veilige, gezellige huidige baantje blijf. Ik snap mezelf even niet.quote:Op maandag 21 maart 2011 15:04 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Spannend idd!
Ik verwacht één dezer dagen ook bericht over twee sollicitaties en ik open ook met bonzend hart mijn mailbox als ik zie dat ik mail heb.
Jammer, maar waarschijnlijk was je toch niet gelukkig er van geworden.quote:Op maandag 21 maart 2011 15:06 schreef Eva4Evah het volgende:
[..]
Hahaha jaEhum.... nou ik ging dus solliciteren voor huiswerkbegeleiding geven, en ik had niet echt beseft dat er juist op huiswerkbegeleiding ettertjes komen die zelf geen zin hebben om moeite te doen, en toen zei ik dus dat ik er niet zo van hield als mensen zich er zelf niet voor inspanden
Eh ja, wel gewoon eerlijk, maar niet echt helemaal slim. Ik heb er geen problemen mee om kinderen/pubers iets uit te leggen als ze het niet snappen, maar als ze gewoon hun best niet doen dan heb ik er toch wat meer moeite mee. Ik probeerde het daarna nog recht te praten met "maar ik zal het altijd positief benaderen" etc etc, maar ik ben bang dat het al te laat was. Nouja, als er toch vooral ongeïnteresseerde types zitten, denk ik ook niet dat dat helemaal iets voor mij is, want het kwam wel zo over alsof er alleen maar dat soort kinderen zitten.
Herkenbaar, ik weet dat m'n huidige functie tijdelijk is, en toch zie ik er tegenop om aan iets nieuws te beginnen. Terwijl het toch leuk is, als het eenmaal zo ver isquote:Op maandag 21 maart 2011 15:06 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Oh, gelukkig ben ik niet de enige! Voel me nu echt zo'n ei in die dingen. Ik ben ook zo bang voor alle eventuele nieuwe dingen die gaan komen, dat ik nog liever bij mijn veilige, gezellige huidige baantje blijf. Ik snap mezelf even niet.
Ja dat heb ik ookquote:Op maandag 21 maart 2011 15:06 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Oh, gelukkig ben ik niet de enige! Voel me nu echt zo'n ei in die dingen. Ik ben ook zo bang voor alle eventuele nieuwe dingen die gaan komen, dat ik nog liever bij mijn veilige, gezellige huidige baantje blijf. Ik snap mezelf even niet.
Ja, nou ik mag morgen terugbellen en dan hoor ik of ik ben aangenomen, maar ik durf nietquote:Op maandag 21 maart 2011 15:09 schreef smileyface het volgende:
[..]
Jammer, maar waarschijnlijk was je toch niet gelukkig er van geworden.
En hoe ben je bij dat werk terechtgekomen?
@de rest: wat betaald een krantenwijk ongeveer per maand?
Ik hoop dat het lukt, misschien maken ze wel een regeling voor je dat je de wat makkelijkere kinderen krijgt?quote:Op maandag 21 maart 2011 15:14 schreef Eva4Evah het volgende:
[..]
Ja, nou ik mag morgen terugbellen en dan hoor ik of ik ben aangenomen, maar ik durf nietBen hier via via aangekomen...
Krantenwijk betaalt volgens mij gewoon minimumloon...
Ja hoorquote:Op maandag 21 maart 2011 15:22 schreef smileyface het volgende:
[..]
Ik hoop dat het lukt, misschien maken ze wel een regeling voor je dat je de wat makkelijkere kinderen krijgt?
Daar heb je gelijk in. Maar ik ben echt zo slecht in nieuwe dingen: als je me aan de lopende band zou zetten zou ik zelfs daar door mijn zenuwen enorm gaan klungelen. Eerste drie maanden bij mijn huidige baan had ik allemaal zenuwtrekjes en door mijn onhandigheid kwam ik de proeftijd bijna niet door... Dus dan denk ik, wat doe ik mezelf toch aan.quote:Op maandag 21 maart 2011 15:09 schreef Piles het volgende:
[..]
Herkenbaar, ik weet dat m'n huidige functie tijdelijk is, en toch zie ik er tegenop om aan iets nieuws te beginnen. Terwijl het toch leuk is, als het eenmaal zo ver is
Deze week hoor ik ook meer
Dat is een waardeloos alternatief inderdaad. Mijn alternatief is beter, ga ik nu opeens goed zitten praten. Terwijl ik gewoonlijk niet zo tevreden ben. Wat zenuwen doen met een mens...quote:Op maandag 21 maart 2011 15:10 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ja dat heb ik ook. Soms ben ik allemaal dingen aan het bedenken waarom die banen toch niet bij mij passen, maar goed, het alternatief is werkloos zijn en zonder geld thuis zitten, dus dat is niet echt een optie
.
Nee idd, zo werkt dat niet, en dat hoeven ze ook helemaal niet te doen. Oh well, ik heb net weer een rondje restaurants gebeld, en bij 3 kan ik langskomen. Dus dat is positief, ga ik morgen meteen doenquote:Op maandag 21 maart 2011 15:23 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ja hoor. Zo werkt dat niet.
Maar miss maakt zij het erger dan het is. Ze heeft een huiswerkinstituut nml wel veel te bieden en misschien zitten ze erg omhoog, dus wie weet
.
Binnenkort een gesprek bij dat bedrijf. Spannendquote:Op vrijdag 18 maart 2011 16:02 schreef LilDutchPrincess het volgende:
wow ik ben vanmiddag gebelt door een bedrijf waar ik gesolliciteerd hebAlleen de oproep gemist, grr!
Hopelijk mijn eerste gesprek?? Ben echt benieuwd waarom ze bellen en nu moet ik zitten wachten tot ze weer bellen.(weet niet wie gebeld heeft, en daar weten ze het ook niet).
Je bent zeker niet de enige. Ben ook altijd ietwat angstig voor nieuwe situaties, wat me weer kan remmen in het ondernemen van dingen. Het leed van de onzekerheid. Niet echt handig wanneer je een (nieuwe) baan probeert te vinden.quote:Op maandag 21 maart 2011 15:06 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
ik begrijp vaak niet hoe zulke mensen toch aan werk zijn gekomen. Echt vreselijk.quote:Op maandag 21 maart 2011 22:25 schreef oppiedoppie het volgende:
''Aan de hand van de ontvangen sollicitatiebrieven hebben wij een selectie gemaakt. Op grond van een vergelijking van de door u versterkte gegevens, met die van andere kandidate, menen wij uw sollicitatie niet verder in behandeling te nemen. Hierbij wil ik opmerken dat de ervaringen als werkvoorbereider in zijn geheel niet aansluiten bij de functie van Operator. Wij vinden u hierin eerder overgekwalificeerd voor deze functie dan niet passend.''
Deze afwijzing kreeg ik 3 weken na een online sollicitatie, via de mail ontvangen.
(zelfs een spelfout: kandidate ipv kandidaten![]()
![]()
)
Het was gelukkig geen bedrijf waar ik graag wilde werken.
Morgenvroeg heb ik een gesprek bij een bedrijf waar ik WEL graag wil werken.
+ de spelfout 'versterkte' gegevensquote:Op maandag 21 maart 2011 22:25 schreef oppiedoppie het volgende:
''Aan de hand van de ontvangen sollicitatiebrieven hebben wij een selectie gemaakt. Op grond van een vergelijking van de door u versterkte gegevens, met die van andere kandidate, menen wij uw sollicitatie niet verder in behandeling te nemen. Hierbij wil ik opmerken dat de ervaringen als werkvoorbereider in zijn geheel niet aansluiten bij de functie van Operator. Wij vinden u hierin eerder overgekwalificeerd voor deze functie dan niet passend.''
Deze afwijzing kreeg ik 3 weken na een online sollicitatie, via de mail ontvangen.
(zelfs een spelfout: kandidate ipv kandidaten![]()
![]()
)
Het was gelukkig geen bedrijf waar ik graag wilde werken.
Morgenvroeg heb ik een gesprek bij een bedrijf waar ik WEL graag wil werken.
Wat voor functie? De meesten zouden zeggen gewoon wat te doen hebben en geld hebben.quote:Op maandag 21 maart 2011 23:05 schreef smileyface het volgende:
Wat is een goede motivatie om in een supermarkt te werken?
Het is gewoon de functie van vakkenvuller, dus daarom is het ook zo lastig om een goede motivatie te vinden.quote:Op maandag 21 maart 2011 23:10 schreef cafpow het volgende:
[..]
Wat voor functie? De meesten zouden zeggen gewoon wat te doen hebben en geld hebben.
Ik heb een aantal mailtjes gestuurd een paar vrijdag en een ander vandaag, maar nergens wat gehoord. En morgen een dag zonder elektriciteit vanwege werkzaamheden![]()
Trouwens hoe lang zijn jullie al met de zoektocht naar werk bezig?
Zeggen dat de retail-branche je al jaren boeit en dat je het een dynamische sector vindtquote:Op maandag 21 maart 2011 23:15 schreef smileyface het volgende:
[..]
Het is gewoon de functie van vakkenvuller, dus daarom is het ook zo lastig om een goede motivatie te vinden.
Want zeggen van ik doe het voor het geld en het is simpel werk zal niet voldoen.
Misschien kan ik er wel bijzetten dat dit ideaal werk is voor als ik HBO ga doen dat het goed te combineren is.
Mijn zoektocht naar werk is al 2 maanden bezig helaas...
Door zo'sn standaard prikken ze makkelijk heenquote:Op maandag 21 maart 2011 23:18 schreef Blik het volgende:
[..]
Zeggen dat de retail-branche je al jaren boeit en dat je het een dynamische sector vindt
Vandaar ook dequote:Op maandag 21 maart 2011 23:20 schreef cafpow het volgende:
[..]
Door zo'sn standaard prikken ze makkelijk heen![]()
Ik zou gewoon zeggen dat omdat je momenteel je met je HBO bezig bent en soms gewoon zeer weinig tijd hebt je een makkelijker te combineren baan zoekt en een baan met flexibelere werktijdenEn dat dat bij supermarkten altijd zo is.
ik vind het nogal meevallen. Vraag me af of het gros hier het beter zou doenquote:Op maandag 21 maart 2011 22:44 schreef LilDutchPrincess het volgende:
[..]
ik begrijp vaak niet hoe zulke mensen toch aan werk zijn gekomen. Echt vreselijk.
Een simpele spellingscontrole zou al zoveel schelenquote:Op dinsdag 22 maart 2011 07:01 schreef Viking84 het volgende:
[..]
ik vind het nogal meevallen. Vraag me af of het gros hier het beter zou doenZag nog een fout: versterkte ipv verstrekte
of was dat niet hun fout?
Edit: oh gotc zag het ook al.
Sinds Juni, toen ben ik afgestudeerd. Bahquote:Op maandag 21 maart 2011 23:10 schreef cafpow het volgende:
[..]
Wat voor functie? De meesten zouden zeggen gewoon wat te doen hebben en geld hebben.
Ik heb een aantal mailtjes gestuurd een paar vrijdag en een ander vandaag, maar nergens wat gehoord. En morgen een dag zonder elektriciteit vanwege werkzaamheden![]()
Zou me er niet te druk om maken, bij zo'n baan weten ze ook heus wel dat je werkt voor het geld, niet voor de leuke baan.quote:Op maandag 21 maart 2011 23:05 schreef smileyface het volgende:
Wat is een goede motivatie om in een supermarkt te werken?
Strikt gesproken sinds begin februari, toen ik weg moest bij TNT. Maar eigenlijk ben ik sinds het behalen van mijn bachelordiploma in 2009 al op zoek naar een 'echte' baan. Ik heb alleen nog maar van die lullige tussendoorbaantjes gehad.quote:Op maandag 21 maart 2011 23:10 schreef cafpow het volgende:
quote:Op dinsdag 22 maart 2011 12:45 schreef smileyface het volgende:
Aangezien ik geen contact kan krijgen met TNT in mijn regio ga ik maar bellen met het hoofdkantoor en hopelijk weten die iets hoe ik ze kan bereiken..
Update:
Schijnbaar was diegene waarmee ik sollicitatie heb gehad van Randstad en nu is mijn naam direct doorgegeven aan de teamleiders daar en als het goed is hoor ik z.s.m. iets.
Nee, moet je niet doen. Je weet nooit of je nog wat aan ze hebt in de toekomstquote:Op dinsdag 22 maart 2011 15:19 schreef oppiedoppie het volgende:
Kon het niet laten om toch een reactie te schrijven op een afwijsbrief (= mailtje van de P&O manager) omdat deze zoveel fouten bevat:
Hartelijk dank voor de informatie bij deze afwijzing.
Uw brief maakt mij duidelijk dat ik niet pas in deze functie.
Volgende keer zal ik ook enige spelfouten in mijn brief opnemen om beter te passen.
Leuk trouwens dat u dat doet in deze afwijzingsbrief, zodat de operators zich wat beter voelen.
De zin ''de door u versterkte gegevens heeft u vergeleken met de andere kandidaten'' vind ik briljant gevonden.
Evenals de zin ''dat de operatorfunctie vergelijkbaar is als mechanisch operator en niet als procesoperator''.
Ik heb thuis een boekje dat heet; I always get my sin, daar staan briljante fouten in, van Nederlanders die Engels spreken.
Ik neem aan dat u niet zelf uw antwoordbrieven schrijft, maar bedenk dat de meeste mensen dit wel denken.
Met vriendelijke groet
Kan ik het maken om deze zo te versturen?
Wat voor functie is het?quote:Op dinsdag 22 maart 2011 15:07 schreef smileyface het volgende:
Nog een update: wat is studentenwerk in mijn regio fantastisch tot dusver!
Heb gisteravond gesolliciteerd op verschillende functies en ben vandaag meteen opgebeld en morgen al sollicitatie voor een functie![]()
Deze functie is maar voor 2 weken, maar dan verdien ik tenminste wat geld terwijl ik verder zoek naar ander werk
Ik zou je de moeite besparen.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 16:47 schreef cafpow het volgende:
oké ik wil graag even jullie mening over het volgende:
Ik ben op zoek naar tijdelijk en part-time werkvoor +/- 20 uur per week. Nu heb ik op meerdere sites gekeken en uitzenbureau's en natuurlijk studentenwerk.nl nu zitten er redelijk wat tijdelijke vacatures tussen maar deze zijn allemaal full-time, nu zat ik erover te denken om toch erop te reageren.
Wat denken jullie? Toch reageren en tijdens een evt. 1e gesprek aangeven dat het om part-time gaat, of gelijk bij de sollicatie aangeven?
Jij bedoeld dus gewoon niet reageren?quote:Op dinsdag 22 maart 2011 17:24 schreef LilDutchPrincess het volgende:
[..]
Ik zou je de moeite besparen.
Ja lijkt mij vrij zinloos. Wat moeten ze nou met iemand die de uren helemaal niet wil?quote:Op dinsdag 22 maart 2011 17:39 schreef cafpow het volgende:
[..]
Jij bedoeld dus gewoon niet reageren?
Mooi dat studentenwerk bij jou in de buurt wel wat doet! Welke regio is dat? Hier heb ik mindere ervaringen met ze. (Groningen).quote:Op dinsdag 22 maart 2011 15:07 schreef smileyface het volgende:
Nog een update: wat is studentenwerk in mijn regio fantastisch tot dusver!
Heb gisteravond gesolliciteerd op verschillende functies en ben vandaag meteen opgebeld en morgen al sollicitatie voor een functie![]()
Deze functie is maar voor 2 weken, maar dan verdien ik tenminste wat geld terwijl ik verder zoek naar ander werk
Schrijven kan nooit kwaad toch, maar ik zou het dan zeker in de brief vermelden. Wat als jij zeer geschikt bent, en ze hebben nog iemand die maar parttime wil. Je weet nooit hoe ze het oplossen. Als de functie bij je past zou ik altijd reagerenquote:Op dinsdag 22 maart 2011 17:40 schreef LilDutchPrincess het volgende:
[..]
Ja lijkt mij vrij zinloos. Wat moeten ze nou met iemand die de uren helemaal niet wil?
Ik ga het zowieso denk ik wel proberen. Want dan heb ik ook tenminste wat geprobeerd anders gaan ze ook de WW afschaffen voor mij.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 17:54 schreef Piles het volgende:
[..]
Schrijven kan nooit kwaad toch, maar ik zou het dan zeker in de brief vermelden. Wat als jij zeer geschikt bent, en ze hebben nog iemand die maar parttime wil. Je weet nooit hoe ze het oplossen. Als de functie bij je past zou ik altijd reageren
quote:Op dinsdag 22 maart 2011 18:20 schreef _Arual_ het volgende:
Ik ben niet meer werkzoekend!![]()
Maar wat vind ik het allemaal spannend zeg, niet normaal meer. Na acht jaar los-vastbaantjes onder mijn niveau heb ik het eindelijk voor elkaar, en dan slaan de zenuwen toe.
Serieus?! Wow!quote:Op dinsdag 22 maart 2011 18:20 schreef _Arual_ het volgende:
Maar wat vind ik het allemaal spannend zeg, niet normaal meer. Na acht jaar los-vastbaantjes onder mijn niveau heb ik het eindelijk voor elkaar, en dan slaan de zenuwen toe.
Gefeliciteerd! Ik hoop dat ik me over een week bij jou kan voegenquote:Op dinsdag 22 maart 2011 18:20 schreef _Arual_ het volgende:
Stresskippen presteren beter heb ik net gelezenquote:Op dinsdag 22 maart 2011 18:20 schreef _Arual_ het volgende:
Gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 22 maart 2011 18:20 schreef _Arual_ het volgende:
Waar heb je dat gelezen? Dat artikel móet op mijn prikbord.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 18:58 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Stresskippen presteren beter heb ik net gelezen
FP natuurlijk: Stresskip kan beter denkenquote:Op dinsdag 22 maart 2011 19:29 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Waar heb je dat gelezen? Dat artikel móet op mijn prikbord.
Hoera! Gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 22 maart 2011 18:20 schreef _Arual_ het volgende:
Beetje jammer vind ik dat: hoeveel ervaring je hebt kunnen ze ook wel op je cv zien. Dan moeten ze je ook niet uitnodigen. Bedrijven lijken te verwachten dat je op je gesprek nog van alles uit de hoed weet te toverenquote:Op dinsdag 22 maart 2011 20:12 schreef Piles het volgende:
Vrijdag goed gesprek voor nieuwe baan gehad trouwens, maar helaas zochten ze een meer ervaren persoon, die ze ook gevonden hebben. Ik was wel zeer geschikt voor de functie (buiten de ervaring), dus dat bekijk ik dan maar positief
Nu eerst een mailtje naar werving&selectie maken dat ze niks meer hoeven doen, ze komen alleen maar met mbo-functies aanzetten die helemaal niet in mijn interesse en vakgebied liggen
Dat is waar, maar als ze geen ervaren iemand kunnen krijgenquote:Op woensdag 23 maart 2011 02:45 schreef Viking84 het volgende:
Beetje jammer vind ik dat: hoeveel ervaring je hebt kunnen ze ook wel op je cv zien. Dan moeten ze je ook niet uitnodigen. Bedrijven lijken te verwachten dat je op je gesprek nog van alles uit de hoed weet te toveren.
Ik heb nog werk tot ongeveer einde van het jaar, maar zoek nu iets vast. Dus heb de luxe om een baan op niveau te zoekenquote:Overigens zou ik die bureaus niet te snel afwijzen. Als een baan op niveau niet lukt is een baan onder je niveau altijd nog beter dan geen baan.
Succesquote:Vandaag mijn gesprek voor morgen eens grondig voorbereiden.
Ik heb het over regio Eindhovenquote:Op dinsdag 22 maart 2011 19:06 schreef Eva4Evah het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!
En Smileyface: ben dan wel benieuwd over welke regio je het hebt!
Update van mijn kant: niet aangenomenmaar ach, ik vind het eigenlijk niet erg. Had ook niet zo'n zin meer om daar te werken, was al volop naar alternatieven aan het zoeken. En gevonden ook, vanmiddag een paar cv's uitgedeeld in restaurants/cafes, ben benieuwd
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |