abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94446563
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 15:06 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Oh, gelukkig ben ik niet de enige! Voel me nu echt zo'n ei in die dingen. Ik ben ook zo bang voor alle eventuele nieuwe dingen die gaan komen, dat ik nog liever bij mijn veilige, gezellige huidige baantje blijf. Ik snap mezelf even niet.
Je bent zeker niet de enige. Ben ook altijd ietwat angstig voor nieuwe situaties, wat me weer kan remmen in het ondernemen van dingen. Het leed van de onzekerheid. Niet echt handig wanneer je een (nieuwe) baan probeert te vinden. :')
pi_94447718
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 22:25 schreef oppiedoppie het volgende:
''Aan de hand van de ontvangen sollicitatiebrieven hebben wij een selectie gemaakt. Op grond van een vergelijking van de door u versterkte gegevens, met die van andere kandidate, menen wij uw sollicitatie niet verder in behandeling te nemen. Hierbij wil ik opmerken dat de ervaringen als werkvoorbereider in zijn geheel niet aansluiten bij de functie van Operator. Wij vinden u hierin eerder overgekwalificeerd voor deze functie dan niet passend.''

Deze afwijzing kreeg ik 3 weken na een online sollicitatie, via de mail ontvangen.
(zelfs een spelfout: kandidate ipv kandidaten _O- _O- _O- )
Het was gelukkig geen bedrijf waar ik graag wilde werken.

Morgenvroeg heb ik een gesprek bij een bedrijf waar ik WEL graag wil werken.
ik begrijp vaak niet hoe zulke mensen toch aan werk zijn gekomen. Echt vreselijk.
  maandag 21 maart 2011 @ 22:56:01 #153
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_94448458
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 22:25 schreef oppiedoppie het volgende:
''Aan de hand van de ontvangen sollicitatiebrieven hebben wij een selectie gemaakt. Op grond van een vergelijking van de door u versterkte gegevens, met die van andere kandidate, menen wij uw sollicitatie niet verder in behandeling te nemen. Hierbij wil ik opmerken dat de ervaringen als werkvoorbereider in zijn geheel niet aansluiten bij de functie van Operator. Wij vinden u hierin eerder overgekwalificeerd voor deze functie dan niet passend.''

Deze afwijzing kreeg ik 3 weken na een online sollicitatie, via de mail ontvangen.
(zelfs een spelfout: kandidate ipv kandidaten _O- _O- _O- )
Het was gelukkig geen bedrijf waar ik graag wilde werken.

Morgenvroeg heb ik een gesprek bij een bedrijf waar ik WEL graag wil werken.
+ de spelfout 'versterkte' gegevens :')
pi_94449102
Wat is een goede motivatie om in een supermarkt te werken?
pi_94449439
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 23:05 schreef smileyface het volgende:
Wat voor functie? De meesten zouden zeggen gewoon wat te doen hebben en geld hebben.

Ik heb een aantal mailtjes gestuurd een paar vrijdag en een ander vandaag, maar nergens wat gehoord. En morgen een dag zonder elektriciteit vanwege werkzaamheden :N

Trouwens hoe lang zijn jullie al met de zoektocht naar werk bezig?
pi_94449683
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 23:10 schreef cafpow het volgende:

[..]

Wat voor functie? De meesten zouden zeggen gewoon wat te doen hebben en geld hebben.

Ik heb een aantal mailtjes gestuurd een paar vrijdag en een ander vandaag, maar nergens wat gehoord. En morgen een dag zonder elektriciteit vanwege werkzaamheden :N

Het is gewoon de functie van vakkenvuller, dus daarom is het ook zo lastig om een goede motivatie te vinden.
Want zeggen van ik doe het voor het geld en het is simpel werk zal niet voldoen.
Misschien kan ik er wel bijzetten dat dit ideaal werk is voor als ik HBO ga doen dat het goed te combineren is.

Mijn zoektocht naar werk is al 2 maanden bezig helaas...
  maandag 21 maart 2011 @ 23:18:29 #157
62913 Blik
The one and Only!
pi_94449874
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 23:15 schreef smileyface het volgende:

[..]

Het is gewoon de functie van vakkenvuller, dus daarom is het ook zo lastig om een goede motivatie te vinden.
Want zeggen van ik doe het voor het geld en het is simpel werk zal niet voldoen.
Misschien kan ik er wel bijzetten dat dit ideaal werk is voor als ik HBO ga doen dat het goed te combineren is.

Mijn zoektocht naar werk is al 2 maanden bezig helaas...
Zeggen dat de retail-branche je al jaren boeit en dat je het een dynamische sector vindt :P
pi_94449968
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 23:18 schreef Blik het volgende:

[..]

Zeggen dat de retail-branche je al jaren boeit en dat je het een dynamische sector vindt :P
Door zo'sn standaard prikken ze makkelijk heen _O_

Ik zou gewoon zeggen dat omdat je momenteel je met je HBO bezig bent en soms gewoon zeer weinig tijd hebt je een makkelijker te combineren baan zoekt en een baan met flexibelere werktijden ;) En dat dat bij supermarkten altijd zo is.
  maandag 21 maart 2011 @ 23:23:54 #159
62913 Blik
The one and Only!
pi_94450163
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 23:20 schreef cafpow het volgende:

[..]

Door zo'sn standaard prikken ze makkelijk heen _O_

Ik zou gewoon zeggen dat omdat je momenteel je met je HBO bezig bent en soms gewoon zeer weinig tijd hebt je een makkelijker te combineren baan zoekt en een baan met flexibelere werktijden ;) En dat dat bij supermarkten altijd zo is.
Vandaar ook de :P
pi_94450666
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 23:23 schreef Blik het volgende:

[..]

Vandaar ook de :P
dat dacht ik al ;)
  dinsdag 22 maart 2011 @ 06:59:07 #161
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_94456380
Ik ben officieel sinds eind nov werkzoekende, maar tot februari wist ik niet zo goed wat ik zou doen en toen ik dat wel wist, heb ik veel brieven de deur uitgedaan. In totaal ruim 30.
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 22 maart 2011 @ 07:01:58 #162
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_94456387
quote:
Op maandag 21 maart 2011 22:44 schreef LilDutchPrincess het volgende:

[..]

ik begrijp vaak niet hoe zulke mensen toch aan werk zijn gekomen. Echt vreselijk.
ik vind het nogal meevallen. Vraag me af of het gros hier het beter zou doen ;) Zag nog een fout: versterkte ipv verstrekte :P of was dat niet hun fout? :P Edit: oh gotc zag het ook al.
Niet meer actief op Fok!
pi_94462856
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 07:01 schreef Viking84 het volgende:

[..]

ik vind het nogal meevallen. Vraag me af of het gros hier het beter zou doen ;) Zag nog een fout: versterkte ipv verstrekte :P of was dat niet hun fout? :P Edit: oh gotc zag het ook al.
Een simpele spellingscontrole zou al zoveel schelen :P Ik vind het maar slordig hoor.

quote:

[..]

Sinds Juni, toen ben ik afgestudeerd. Bah :P Heb nu ook wel werk, maar niet op mijn vakgebied. (En niet fulltime).

quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 23:05 schreef smileyface het volgende:
Zou me er niet te druk om maken, bij zo'n baan weten ze ook heus wel dat je werkt voor het geld, niet voor de leuke baan.
pi_94463091
quote:
Strikt gesproken sinds begin februari, toen ik weg moest bij TNT. Maar eigenlijk ben ik sinds het behalen van mijn bachelordiploma in 2009 al op zoek naar een 'echte' baan. Ik heb alleen nog maar van die lullige tussendoorbaantjes gehad.
  dinsdag 22 maart 2011 @ 12:18:24 #165
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_94463136
Ik heb na mijn afstuderen gewoon een heel studiejaar thuisgezeten! :o. Maar goed, het eerste half jaar zat ik ook in de lastige situatie dat ik geopereerd zou worden en ook moest revalideren, waardoor ik niet zo goed kon solliciteren. En daarna lukte het ook niet. En nu kom ik gewoon genoeg vacatures tegen waar ik iets mee kan en heb ik in een maand tijd 3 gesprekken :{.
Niet meer actief op Fok!
pi_94463989
Aangezien ik geen contact kan krijgen met TNT in mijn regio ga ik maar bellen met het hoofdkantoor en hopelijk weten die iets hoe ik ze kan bereiken..

Update:

Schijnbaar was diegene waarmee ik sollicitatie heb gehad van Randstad en nu is mijn naam direct doorgegeven aan de teamleiders daar en als het goed is hoor ik z.s.m. iets.

[ Bericht 41% gewijzigd door smileyface op 22-03-2011 13:14:17 ]
  dinsdag 22 maart 2011 @ 14:35:28 #167
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_94467254
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 12:45 schreef smileyface het volgende:
Aangezien ik geen contact kan krijgen met TNT in mijn regio ga ik maar bellen met het hoofdkantoor en hopelijk weten die iets hoe ik ze kan bereiken..

Update:

Schijnbaar was diegene waarmee ik sollicitatie heb gehad van Randstad en nu is mijn naam direct doorgegeven aan de teamleiders daar en als het goed is hoor ik z.s.m. iets.
^O^

Update van mijn kant: ik heb net gebeld over de huiswerkbegeleiding (gister gesolliciteerd). Ze vroegen wat ik ervan vond en toen heb ik dus gezegd dat ik het misschien niet zo leuk vind als er veel ongemotiveerde kinderen bij zitten. Nou dat begrepen ze wel, ze gingen overleggen en ik word teruggebeld. Geeft me eigenlijk wel een 'lekker' gevoel dat ze me niet meteen afschrijven, blijkbaar heb ik genoeg in huis waardoor ze in twijfel zitten. Nja de uitslag maakt me niet zo veel uit, ik wil het best proberen, maar ik blijf verder zoeken naar ander werk. Dus als het me niet bevalt, tabee 8-)
pi_94468226
Nog een update: wat is studentenwerk in mijn regio fantastisch tot dusver!
Heb gisteravond gesolliciteerd op verschillende functies en ben vandaag meteen opgebeld en morgen al sollicitatie voor een functie :)
Deze functie is maar voor 2 weken, maar dan verdien ik tenminste wat geld terwijl ik verder zoek naar ander werk :)
  dinsdag 22 maart 2011 @ 15:19:57 #169
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_94468678
Kon het niet laten om toch een reactie te schrijven op een afwijsbrief (= mailtje van de P&O manager) omdat deze zoveel fouten bevat:

Hartelijk dank voor de informatie bij deze afwijzing.

Uw brief maakt mij duidelijk dat ik niet pas in deze functie.
Volgende keer zal ik ook enige spelfouten in mijn brief opnemen om beter te passen.
Leuk trouwens dat u dat doet in deze afwijzingsbrief, zodat de operators zich wat beter voelen.

De zin ''de door u versterkte gegevens heeft u vergeleken met de andere kandidaten'' vind ik briljant gevonden.
Evenals de zin ''dat de operatorfunctie vergelijkbaar is als mechanisch operator en niet als procesoperator''.

Ik heb thuis een boekje dat heet; I always get my sin, daar staan briljante fouten in, van Nederlanders die Engels spreken.
Ik neem aan dat u niet zelf uw antwoordbrieven schrijft, maar bedenk dat de meeste mensen dit wel denken.

Met vriendelijke groet

Kan ik het maken om deze zo te versturen?
To BG or not to BG!
  dinsdag 22 maart 2011 @ 15:24:25 #170
62913 Blik
The one and Only!
pi_94468830
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 15:19 schreef oppiedoppie het volgende:
Kon het niet laten om toch een reactie te schrijven op een afwijsbrief (= mailtje van de P&O manager) omdat deze zoveel fouten bevat:

Hartelijk dank voor de informatie bij deze afwijzing.

Uw brief maakt mij duidelijk dat ik niet pas in deze functie.
Volgende keer zal ik ook enige spelfouten in mijn brief opnemen om beter te passen.
Leuk trouwens dat u dat doet in deze afwijzingsbrief, zodat de operators zich wat beter voelen.

De zin ''de door u versterkte gegevens heeft u vergeleken met de andere kandidaten'' vind ik briljant gevonden.
Evenals de zin ''dat de operatorfunctie vergelijkbaar is als mechanisch operator en niet als procesoperator''.

Ik heb thuis een boekje dat heet; I always get my sin, daar staan briljante fouten in, van Nederlanders die Engels spreken.
Ik neem aan dat u niet zelf uw antwoordbrieven schrijft, maar bedenk dat de meeste mensen dit wel denken.

Met vriendelijke groet

Kan ik het maken om deze zo te versturen?
Nee, moet je niet doen. Je weet nooit of je nog wat aan ze hebt in de toekomst

Ik weet dat het frustrerend is, maar kan eigenlijk alleen maar averechts werken
  dinsdag 22 maart 2011 @ 15:27:33 #171
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_94468950
Niet versturen idd, want:

1. Miss krijg je nog met ze te maken in de toekomst.
2. Je laat jezelf wel erg kennen. En je schiet er ook nog eens niets mee op.
3. Ergo: het is verspilling van tijd en energie :)
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 22 maart 2011 @ 15:43:20 #172
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_94469535
Gelukkig doe ik zulke acties niet spontaan, daar laat ik altijd een nachtje overheen komen,
anders was het al verstuurd geweest. Het is geen bedrijf waar ik zou willen werken in de toekomst, denk ook dat het geen ''langetermijn'' organisatie is, maar je weet natuurlijk nooit of je die ''manager'' nog eens tegenkomt.

Maar juist door het te schrijven voelt het al beter, zelfs zonder het te versturen.

Toch bedankt voor de reacties.
To BG or not to BG!
pi_94471238
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 15:07 schreef smileyface het volgende:
Nog een update: wat is studentenwerk in mijn regio fantastisch tot dusver!
Heb gisteravond gesolliciteerd op verschillende functies en ben vandaag meteen opgebeld en morgen al sollicitatie voor een functie :)
Deze functie is maar voor 2 weken, maar dan verdien ik tenminste wat geld terwijl ik verder zoek naar ander werk :)
Wat voor functie is het?
pi_94471945
oké ik wil graag even jullie mening over het volgende:

Ik ben op zoek naar tijdelijk en part-time werkvoor +/- 20 uur per week. Nu heb ik op meerdere sites gekeken en uitzenbureau's en natuurlijk studentenwerk.nl nu zitten er redelijk wat tijdelijke vacatures tussen maar deze zijn allemaal full-time, nu zat ik erover te denken om toch erop te reageren.
Wat denken jullie? Toch reageren en tijdens een evt. 1e gesprek aangeven dat het om part-time gaat, of gelijk bij de sollicatie aangeven?
pi_94473217
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 16:30 schreef Balisto het volgende:

[..]

Wat voor functie is het?
Verkoopmedewerker bij een groot warenhuis
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')