De Franse Ambassades moedigen mensen op dit moment aan uit Tokio te vertrekken in het geval dat radioactieve wolken richting Tokio drijven.quote:Op maandag 14 maart 2011 19:46 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Wil je deze eens posten, want daar ben ik oprecht benieuwd naar.
[..]
De franse ambassades zeggen dat mensen pas uit Tokio weg moeten gaan als er een wolk van radioactief materiaal die kant op gaat, als ik me niet vergis.

Dat zijn explosies buiten de reactoren.quote:Op maandag 14 maart 2011 19:49 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
De Franse Ambassades moedigen mensen op dit moment aan uit Tokio te vertrekken in het geval dat radioactieve wolken richting Tokio drijven.
Beelden van explosies in reactoren:
^reactor #3
^reactor #1

Ik neem aan dat je 14C bedoelt. 13C is een stabiele koolstofisotoop.quote:Op maandag 14 maart 2011 19:47 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
Wel.., isotopen: zelde nummer aan protonen, maar verschillend nummer aan neutronen. Ik heb gewerkt met 32-P, 13-C en 3-H (tritium).

Wat versta jij onder de reactor wijsneus?quote:Op maandag 14 maart 2011 19:49 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
De Franse Ambassades moedigen mensen op dit moment aan uit Tokio te vertrekken in het geval dat radioactieve wolken richting Tokio drijven.
Beelden van explosies in reactoren:
^reactor #3
^reactor #1

Dus in feite zeggen ze niet dat ze nu moeten vertrekken, en breng je het wat gekleurd.quote:Op maandag 14 maart 2011 19:49 schreef Salvad0R het volgende:

Dat zijn de gebouwen zelf die ontploffen, en niet de reactor zelf. De reactor zit nog veilig in het vat.quote:Beelden van explosies in reactoren:
^reactor #3
^reactor #1

Jij kan ook alleen maar informatie bagatelliseren. Geen enkele insteek van eventueel gevaar voor de mensen van Japan, bij jou is het alleen maar dat het allemaal wel meevalt. "Move along people, nothing to see here"...quote:Op maandag 14 maart 2011 19:48 schreef frenkck het volgende:
[..]
Er is helemaal geen explosie in de reactor zelf geweest. Je doet alsof er een absolute wereldramp is gebeurd, maar dat is gewoon niet zo. Het is een enorm nucleair incident, maar vooralsnog lijkt de uitstraling van radioactief materiaal mee te vallen. En laten we hopen dat het in de reactor blijft.

Bovendien:quote:Op maandag 14 maart 2011 19:49 schreef Rikketik het volgende:
[..]
Dat zijn explosies buiten de reactoren.
quote:Update 19.38: Volgens de IAEA zijn er op dit moment nog geen aanwijzingen dat er een meltdown plaatsvindt, meldt Reuters.

Ik snap wat je bedoelt, en dit is serieus tof discussiemateriaal. Een isotoop is altijd een nuclide, maar een nuclide is niet altijd een isotoop, je hebt het altijd over een isotoop van X of isotopen Y/Z. Omdat het niet vergelijkend/verschillend is spreek je dus over radionuclides, en niet radioisotopen.quote:Op maandag 14 maart 2011 19:47 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
Wel.., isotopen: zelde nummer aan protonen, maar verschillend nummer aan neutronen. Ik heb gewerkt met 32-P, 13-C en 3-H (tritium).

De media klopt dit ontzettend op, er zijn 9 gewonden thats it.quote:

Jij beschuldigde anderen van ad hominems?quote:Op maandag 14 maart 2011 19:51 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Jij kan ook alleen maar informatie bagatelliseren. Geen enkele insteek van eventueel gevaar voor de mensen van Japan, bij jou is het alleen maar dat het allemaal wel meevalt. "Move along people, nothing to see here"...
Radioactivity Detected 60 Miles From Fukushima Power Plant
http://seattletimes.nwsou(...)916_quakenuke14.html

Dat komt door de stoomwolk die ze eerder dit weekend een aantal keer lieten ontsnappen om de druk te verminderen.quote:Op maandag 14 maart 2011 19:51 schreef Salvad0R het volgende:

En wat staat daar?quote:Op maandag 14 maart 2011 19:51 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Jij kan ook alleen maar informatie bagatelliseren. Geen enkele insteek van eventueel gevaar voor de mensen van Japan, bij jou is het alleen maar dat het allemaal wel meevalt. "Move along people, nothing to see here"...
Dat is toch precies wat ik ook zeg? Kleine hoeveelheden. Ik ontken zeker niet dat er radioactief materiaal naar buiten wordt geblazen.quote:Pentagon officials reported Sunday that helicopters flying 60 miles from the Fukushima Daiichi nuclear plant picked up small amounts of radioactive particulates still being analyzed, but presumed to include cesium-137 and iodine-121 suggesting widening environmental contamination.

Dat is wel goed nieuws, mocht inmiddels ook wel weer eens.quote:Op maandag 14 maart 2011 19:52 schreef krullendoos het volgende:
BREAKING NEWS: Work resumes to inject seawater into troubled reactor unit: TEPCO
bron http://english.kyodonews.jp/

Je weet dat de centrales stoom hebben afgeblazen om ze te koelen, en dat daarbij radioactiviteit vrijkomt? Je weet dat dit in noodsituaties vaker gebeurd?quote:Op maandag 14 maart 2011 19:51 schreef Salvad0R het volgende:
[..]

Heftig hoor.quote:Op maandag 14 maart 2011 19:53 schreef Perrin het volgende:
Nothing is ever easy
1839: UK nuclear expert John Large tells the BBC that the wind direction off the east coast of Japan is moving round to the south, which could take any radioactive plume from the Fukushima plant over the Tokyo region.
Bron: http://www.bbc.co.uk/news/world-middle-east-12307698

quote:Op maandag 14 maart 2011 19:38 schreef truepositive het volgende:
Een beetje positiviteit zou geen kwaad kunnen

Foutje, ik bedoelde idd de 14C. Maar ik heb het ook niet zoveel gebruikt. Ik heb voornamelijk met tritium en 32P gewerkt. Het laatste is lastig te gebruiken, want heeft een halveringstijd van zo'n 2 weken. Na 4 weken kon ik het al niet meer gebruiken. zonde..quote:Op maandag 14 maart 2011 19:50 schreef freako het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je 14C bedoelt. 13C is een stabiele koolstofisotoop.

Ik had ergens gelezen dat de radioactieve stoffen die afgeventileerd moesten worden van kortlevende duur zouden moeten zijn. Dat is dan toch niet overeenkomstig met straling gevonden op 60 km afstand?quote:Op maandag 14 maart 2011 19:53 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Dat komt door de stoomwolk die ze eerder dit weekend een aantal keer lieten ontsnappen om de druk te verminderen.

Kunnen we het weer over Japan hebben? Ik snap niets van jullie onderwerp..quote:Op maandag 14 maart 2011 19:55 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
Foutje, ik bedoelde idd de 14C. Maar ik heb het ook niet zoveel gebruikt. Ik heb voornamelijk met tritium en 32P gewerkt. Het laatste is lastig te gebruiken, want heeft een halveringstijd van zo'n 2 weken. Na 4 weken kon ik het al niet meer gebruiken. zonde..

Dat vraag ik me af, of er nu echt geen paniek is. Het wordt in ieder geval niet op tv uitgezonden, maar of het er ook echt niet is, ik betwijfel het.quote:Op maandag 14 maart 2011 19:55 schreef capricia het volgende:
Heftig hoor.
Ik ben verbaasd dat de Japanners gewoon rustig blijven. Ik zou allang zo ver mogelijk op vakantie gaan... Maar geen paniek daar, tot nu toe.

Het is tevens gisteren al bevestigdquote:

quote:It
happened an explosion, by mixing hydrogen-gas (generated by
H2O + high-temperature-metal interaction inside reactor) and
oxygen gas at the outside of the reactor steel-container,
which destroyed the concrete walls of the #1 plant building.
The reactor container vessel and reactor vessel were looked
not damaged.
volledig bericht

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |