Daarom.quote:Op maandag 14 maart 2011 19:35 schreef truepositive het volgende:
[..]
Het is gewoon iets wat enorm veel spanningen verzoorzaakt. Relax, blijf positief, en als al het andere faalt bekijk het dan vanuit een wat egoistisch oogpunt: wij zijn waarschijnlijk safe, wat er ook gebeurt
Oh, dat had ik gemist. Wist alleen dat het niet meer mogelijk was om water in het vat te gieten.quote:Op maandag 14 maart 2011 19:38 schreef M1stral het volgende:
Hmm, ik had begrepen dat het niet meer mogelijk was te venten, dus dan blijft de druk toch aanwezig?
Technische interesse hequote:Op maandag 14 maart 2011 19:35 schreef Asschen_sukar het volgende:
Het topic trekt duidelijk de (rontgen)laboranten aan
nuclides*quote:Op maandag 14 maart 2011 19:39 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
Technische interesse he![]()
Alhoewel ik moet toegeven dan ik al meer dan 4 jaar niet meer met radioactieve isotopen heb gewerkt..
Japanners lezen hier niet hoor. En er is helemaal nauwelijks info vanuit de overheid. Het meeste dat hier wordt gepost komt van BBC of overige internationale nieuwssites. Dus jouw kruistocht tegen overheids-propaganda kun je prima ergens voeren zonder geinteresseerden in actuele updates over de situatie in Japan lastig te vallen.quote:Op maandag 14 maart 2011 19:41 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Ik ben teleurgesteld dat bepaalde users liever de overheid-versie van de feiten ondersteunen dan als soevereine onafhankelijke mannen te staan voor informatie. Meer niet.
Verder probeer ik het aantal slachtoffers in Japan te beperken door nieuwsberichten van bijvoorbeeld de Franse Ambassades te posten, die mensen aanmoedigt te vertrekken uit Tokio.
Maar dat wordt door bepaalde mensen afgedaan als het "verzieken van topics" enzo.
Uh... laat me raden... bij Mc Donalds?quote:Op maandag 14 maart 2011 19:44 schreef Asschen_sukar het volgende:
Om een luchtige toon aan te slaan ..
waar werken de rontgenlabo's uit dit topic eigenlijk?
Ook met Kobalt-60 ? Daar hadden ze het bij Mythbusters een keer over dat het een heel lijp goedje is. En daar deden ze dan kakkerlakken en fruitvliegjes mee bestralen.quote:Op maandag 14 maart 2011 19:39 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
Technische interesse he![]()
Alhoewel ik moet toegeven dan ik al meer dan 4 jaar niet meer met radioactieve isotopen heb gewerkt..
Wil je deze eens posten, want daar ben ik oprecht benieuwd naar.quote:Op maandag 14 maart 2011 19:45 schreef Salvad0R het volgende:
er zijn talloze beelden van keiharde explosies in reactoren zelf,
De franse ambassades zeggen dat mensen pas uit Tokio weg moeten gaan als er een wolk van radioactief materiaal die kant op gaat, als ik me niet vergis.quote:Franse Ambassades moedigen burgers aan te vertrekken uit Tokio... En dan gaat het zeker om mijn manier van posten? Flikker toch Op man!
Wel.., isotopen: zelde nummer aan protonen, maar verschillend nummer aan neutronen. Ik heb gewerkt met 32-P, 13-C en 3-H (tritium).quote:
Oh... da's gek, de britten moeten dan juist blijven.quote:Op maandag 14 maart 2011 19:46 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
De franse ambassades zeggen dat mensen pas uit Tokio weg moeten gaan als er een wolk van radioactief materiaal die kant op gaat, als ik me niet vergis.
quote:Update 19.31: De Franse nucleaire waakhond ASN schaalt de situatie bij de kernreactor No.3 van Fukushima als een niveau vier incident, meldt de BBC. Dat betekent dat het hier gaat om een een ramp met lokale gevolgen. Als de situatie uit de hand loopt kan ASN het niveau opschalen naar niveau vijf of zes. Bij niveau vijf komt er een beperkte hoeveelheid radioactief materiaal vrij, wat kan leiden tot enkele doden en bij niveau zes komt er een significante hoeveelheid radioactief materiaal vrij. In een eerder bericht schreven we dat ASN de situatie al als een niveau vijf of zes bestempelde, dat klopte niet.
In Berlijn gingen vandaag betogers de straat op om te demonstreren tegen voorgenomen plannen van de Duitse regering om kerncentrales langer open te houden. Bondskanselier Merkel heeft de beslissing daartoe drie maanden uitgesteld.
Betogers in Berlijn demonstreren tegen mogelijke plannen om kerncentrales in Duitsland langer open te houden (Foto: AFP / Johannes Eisele)
maar dat lijkt me op zich vrij logisch. t frappante is dat frankrijk daar blijkbaar rekening mee schijnt te houden.quote:Op maandag 14 maart 2011 19:46 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Wil je deze eens posten, want daar ben ik oprecht benieuwd naar.
[..]
De franse ambassades zeggen dat mensen pas uit Tokio weg moeten gaan als er een wolk van radioactief materiaal die kant op gaat, als ik me niet vergis.
Er is helemaal geen explosie in de reactor zelf geweest. Je doet alsof er een absolute wereldramp is gebeurd, maar dat is gewoon niet zo. Het is een enorm nucleair incident, maar vooralsnog lijkt de uitstraling van radioactief materiaal mee te vallen. En laten we hopen dat het in de reactor blijft.quote:Op maandag 14 maart 2011 19:45 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Wat is er nou relevant aan welke verhalen ik ken?!
Wat maakt het voor de mensen in Japan uit hoe "dom" jij mij vindt?
Kap eens met die ad hominem-manier van posten, het komt me de strot uit. Rods zijn versmolten, er zijn talloze beelden van keiharde explosies in reactoren zelf, Franse Ambassades moedigen burgers aan te vertrekken uit Tokio... En dan gaat het zeker om mijn manier van posten? Flikker toch Op man!
Ik wist dus ook nog niet dat het een hoax was.quote:Op maandag 14 maart 2011 19:08 schreef Salvad0R het volgende:
Het enige wat trouwens een Hoax is aan dat plaatje is kennelijk het logo van dat Australische instituut. Atmosferische winden bereiken het continent van USA weldegelijk binnen zeven dagen.
Britten en Fransen zijn het volgens mij nog nooit eens geweestquote:Op maandag 14 maart 2011 19:47 schreef J0kkebr0k het volgende:
Oh... da's gek, de britten moeten dan juist blijven.
Wel, ik ben, *ahum*, momenteel op zoek naar een nieuwe baan in biochemisch onderzoekquote:Op maandag 14 maart 2011 19:44 schreef Asschen_sukar het volgende:
Om een luchtige toon aan te slaan ..
waar werken de rontgenlabo's uit dit topic eigenlijk?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |