abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94102013
quote:
7s.gif Op maandag 14 maart 2011 17:41 schreef eleusis het volgende:

[..]

Weet jij misschien waarom dit explosief mengsel überhaupt boven in de constructie is gekomen? Ik zou zeggen dat dit afgevoerd had moeten worden via de scrub-installatie en de stacks. Of zouden ze zo snel hebben moeten venten, dat de capaciteit daarvan niet toereikend was?
Ik gok ook dat ventilatiesystemen enz. niet operationeel waren door de stroomuitval. Het zal zeker niet de bedoeling geweest zijn om het explosieve mengsel op te bouwen in een afgesloten ruimte :).
pi_94102052
quote:

Weet jij misschien waarom dit explosief mengsel überhaupt boven in de constructie is gekomen? Ik zou zeggen dat dit afgevoerd had moeten worden via de scrub-installatie en de stacks. Of zouden ze zo snel hebben moeten venten, dat de capaciteit daarvan niet toereikend was?
Nee, durf het niet te zeggen. Logischerwijs zou ik zeggen dat je de noodafvoer buiten het hoofdgebouw maakt. Maar de explosie zou erop wijzen dat de wolk waterstof in het hoofdgebouw geblazen is.

Misschien dat iemand anders hier uitsluitsel over kan geven, ben er zelf nu ook wel benieuwd naar.
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
  maandag 14 maart 2011 @ 17:44:43 #203
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_94102097
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 17:43 schreef Asschen_sukar het volgende:
Nee, durf het niet te zeggen. Logischerwijs zou ik zeggen dat je de noodafvoer buiten het hoofdgebouw maakt. Maar de explosie zou erop wijzen dat de wolk waterstof in het hoofdgebouw geblazen is.

Misschien dat iemand anders hier uitsluitsel over kan geven, ben er zelf nu ook wel benieuwd naar.
Het cynische is wel dat dit soort 'experimenten' een heleboel kennis opleveren voor nieuwe, nóg ;) veiligere, centrales.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  maandag 14 maart 2011 @ 17:45:00 #204
104963 ETA
European Travel Author
pi_94102113
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 17:41 schreef vergezocht het volgende:

[..]

Welke brandstof? De kernenergie is zelf de brandstof

Ik moet volgens de mods ook de rol van leraar spelen aan de onwetende vandaar probeer ik jou te helpen.
brandstof = de staven = radioactief materiaal. Basisprincipe van een atoombom is toch gewoon genoeg radioactief materiaal bijelkaar gooien totdat je kritieke massa bereikt waarbij de reaktie zo uit de hand loopt en boem krijgt? Vandaar de vraag.
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
  maandag 14 maart 2011 @ 17:45:00 #205
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_94102114
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 17:39 schreef Asschen_sukar het volgende:

[..]

Door een reactie van de geladen deeltjes met het water dacht ik. Het water wordt door elektrolyse omgezet in zuurstof + waterstof. En dat doet nogal een grote boem ja.

Dat bij unit 3 een grotere ontploffing was wijst erop dat er daar dus meer waterstof en zuurstof in het gebouw hing.
was dat bij reactor1 niet het geval?
There is only one religion
  maandag 14 maart 2011 @ 17:45:06 #206
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_94102117
quote:

[..]

Edit: hmmm, bedenk me net dat die installaties vast ook niet meer werken zonder stroom. :')
Maar wacht effe, dat betekent dat de waterstof in het watercirculatie syteem was opgehoopt (logisch), ze dit hebben proberen te venten, en toen de ontploffing is geweest. Rare vraag misschien, maar dat betekent dat het waterkoelsysteem nu toch helemaal vernield is? Dus hoe kunnen ze nu dan nog koelen? :?
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein (1879 - 1955)
"A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool." - William Shakespeare (1564 - 1616)
pi_94102155
quote:
7s.gif Op maandag 14 maart 2011 17:44 schreef eleusis het volgende:
Het cynische is wel dat dit soort 'experimenten' een heleboel kennis opleveren voor nieuwe, nóg ;) veiligere, centrales.
Ik hoop het, maar die milieu hippies zullen wel weer jaren dwars gaan liggen nu.

De mijnbouw is tenslotte vele malen minder dodelijk, en stukken beter voor het milieu. Al is dat een hele andere discussie die we hier beter niet kunnen gaan voeren. :+
pi_94102258
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 17:45 schreef Dance99Vv het volgende:

was dat bij reactor1 niet het geval?
Volgens mij bij zowel 1 als 3.

Al is er over 3 nog wat onduidelijkheid omdat de explosie er heel anders uit zag. Durf met mijn beperkte kennis niet te zeggen waar dit door komt.
pi_94102263
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 17:45 schreef ETA het volgende:

[..]

brandstof = de staven = radioactief materiaal. Basisprincipe van een atoombom is toch gewoon genoeg radioactief materiaal bijelkaar gooien totdat je kritieke massa bereikt waarbij de reaktie zo uit de hand loopt en boem krijgt? Vandaar de vraag.
De brandstof welke normaal in kern reactors wordt gebruikt is verre van kritisch, dus een bom op die wijze zou nooit kunnen ontstaan. Wel zou door de meltdown een plakkaat brandstof kunnen ontstaan welke een fellere reactie kan geven dan normaal het geval is bij afkoeling. Het koelen wordt ook lastiger, omdat het een groot blok wordt in plaats van nette staven.

Dus kort gezegd, door een meltdown wordt het koelen lastiger en kan de reactie weer iets heviger worden.
  maandag 14 maart 2011 @ 17:50:17 #210
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_94102336
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 17:48 schreef Asschen_sukar het volgende:

[..]

Volgens mij bij zowel 1 als 3.

Al is er over 3 nog wat onduidelijkheid omdat de explosie er heel anders uit zag. Durf met mijn beperkte kennis niet te zeggen waar dit door komt.
inderdaad maar je kan duidelijk de kleuren onderscheiden bij de eerste en tweede explosie en in die 2de zat meer dan alleen waterstof naar mijn idee
pi_94102345
quote:

[..]

Normaal ga ik niet in discussie met onwetende nieuwelingen maar dat wordt toch geëist van de o zo vriendelijke forum moderatie die de schijn willen creeren van belangstelling voor een bepaalde sfeer in deze discussietopics. En daarom ga ik hier op in.

Je vroeg over brandstof en daarbij gebruikte je het woord vloeibaar. Brandstof is doorgaans niet een term die we gebruiken bij kernenergie of nucleaire reactors, en het is al helemaal niet vloeibaar.

Op die vraag probeerde ik een antwoord te geven. Vervolgens kom je beweren dat je wel wist wat die brandstof was - nadat ik je het antwoord had gegeven n.b. :'), en dan zeg je dat het alsnog een kritieke massa kan bereiken. :')

Gast geef het gewoon eens op, voordat je jezelf pijn doet. :')
pi_94102378
quote:

[..]

quote:
Een atoombom bevat een concentratie van meer dan 96 procent van het splijtbare U-235 en andere gevaarlijke stoffen. Splijtstof van een kerncentrale bevat slechts 4 procent U-235. Bovendien heeft een bom bijzonder ingewikkelde apparatuur nodig om af te kunnen gaan.

Een kerncentrale werkt dus met een veel kleinere concentratie (4-5%) splijtbare uranium dan een atoombom.

Andersom kan wel: uit overbodige kernwapens kan reactorbrandstof worden gemaakt. Er zijn wereldwijd ontwapeningsverdragen afgesloten en sindsdien is het aantal kernwapens verminderd. Onderdeel van deze verdragen is het downblenden van weapongrade material. Dat betekent dat het hoogverrijkte materiaal uit kernwapens wordt vermengd met verarmd uranium tot zon 4-5%.

Dit kan dan als splijtstof voor het opwekken van elektriciteit in een kerncentrale dienen. Dit uranium is dan niet meer geschikt voor kernwapens. Van wapens naar ploegscharen dus.
pi_94102397
wat ik nu niet snap,
dit is in vergelijking toch op een veel kleinere schaal dan Chernobyl? en ook een heel ander soort ramp? of ben ik nou verkeerd?
  maandag 14 maart 2011 @ 17:52:26 #214
104963 ETA
European Travel Author
pi_94102416
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 17:48 schreef frenkck het volgende:

[..]

De brandstof welke normaal in kern reactors wordt gebruikt is verre van kritisch, dus een bom op die wijze zou nooit kunnen ontstaan. Wel zou door de meltdown een plakkaat brandstof kunnen ontstaan welke een fellere reactie kan geven dan normaal het geval is bij afkoeling. Het koelen wordt ook lastiger, omdat het een groot blok wordt in plaats van nette staven.

Dus kort gezegd, door een meltdown wordt het koelen lastiger en kan de reactie weer iets heviger worden.
Ok, duidelijk.

Stel dat alle 4 reactor kernen smelten en samenkomen + een grote ontploffing door de waterstof gassen (door de compressie minder materiaal nodig voor een onhoudbare reaktie), komen we dan in de buurt? :P
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
pi_94102440
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 17:45 schreef Asschen_sukar het volgende:

[..]

Ik hoop het, maar die milieu hippies zullen wel weer jaren dwars gaan liggen nu.

De mijnbouw is tenslotte vele malen minder dodelijk, en stukken beter voor het milieu. Al is dat een hele andere discussie die we hier beter niet kunnen gaan voeren. :+
Kernenergie is fantastisch, in een 100% veilige wereld waar geen ongelukken gebeuren, geen aardbevingen zijn, geen oorlogen en geen terroristen.

Oh en waar je het afval na gebruik uit kan strooien over de akkers en dat het daar de plantjes beter helpt groeien. O+
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_94102445
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 17:52 schreef ETA het volgende:

Ok, duidelijk.

Stel dat alle 4 reactor kernen smelten en samenkomen + een grote ontploffing door de waterstof gassen (door de compressie minder materiaal nodig voor een onhoudbare reaktie), komen we dan in de buurt? :P
Nee, lees mijn quote hierboven maar
  maandag 14 maart 2011 @ 17:53:26 #217
104963 ETA
European Travel Author
pi_94102459
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 17:50 schreef vergezocht het volgende:

[..]

Normaal ga ik niet in discussie met onwetende nieuwelingen maar dat wordt toch geëist van de o zo vriendelijke forum moderatie die de schijn willen creeren van belangstelling voor een bepaalde sfeer in deze discussietopics. En daarom ga ik hier op in.

Je vroeg over brandstof en daarbij gebruikte je het woord vloeibaar. Brandstof is doorgaans niet een term die we gebruiken bij kernenergie of nucleaire reactors, en het is al helemaal niet vloeibaar.

Op die vraag probeerde ik een antwoord te geven. Vervolgens kom je beweren dat je wel wist wat die brandstof was - nadat ik je het antwoord had gegeven n.b. :'), en dan zeg je dat het alsnog een kritieke massa kan bereiken. :')

Gast geef het gewoon eens op, voordat je jezelf pijn doet. :')
wat is er mis met jou? doe ff normaal zeg.
Mijn reisfotos!
  maandag 14 maart 2011 @ 17:54:09 #218
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_94102493
1648: Yukiya Amano, head of the UN's nuclear watchdog, says Fukushima's reactor vessels "have held and radioactive release is limited" despite the effects of the earthquake and tsunami.
pi_94102504
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 17:53 schreef ETA het volgende:

[..]

wat is er mis met jou? doe ff normaal zeg.
Sorry dat ik jou uitleg probeerde te geven. Dat is blijkbaar niet normaal. Volgende keer negeer ik jou gewoon.
pi_94102601
kan iemand nog antwoord geven op mijn vraag :P
pi_94102606
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 17:52 schreef ETA het volgende:

[..]

Ok, duidelijk.

Nee sorry ;), ik denk dat de grootste explosies al zijn geweest. Met kritische massa wordt dus concentratie van de splijtbare stof bedoeld. Deze is veelte laag in reactor brandstof om een kernreactie te ontketenen.
pi_94102641
quote:
6s.gif Op maandag 14 maart 2011 17:53 schreef Grrrrrrrr het volgende:

Kernenergie is fantastisch, in een 100% veilige wereld waar geen ongelukken gebeuren, geen aardbevingen zijn, geen oorlogen en geen terroristen.

Oh en waar je het afval na gebruik uit kan strooien over de akkers en dat het daar de plantjes beter helpt groeien. O+
Eindelijk iemand met verstand van zaken. ^O^

Ik zet ook liever 20 kolencentrales neer die al die mooie rook de lucht in spugen. En waar men mijnen voor graaft dwars door die mooie akkers vol mijn uranium.
Dat er jaarlijks een tig mensen dood gaan in die mijnen, en nog veel meer aan de gevolgen van het werken erin, is ook een offer dat die mijnwerkers graag brengen voor ons.

Geen enkele van de huidige oplossingen is perfect, maar zeggen dat kernenergie uitgesloten moet worden is natuurlijk wel erg kort door de bocht.

En nu hou ik erover op. Sorry voor deze bagger.
  maandag 14 maart 2011 @ 17:58:22 #223
42636 TheSeeker_NL
Damn fine coffee
pi_94102657
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 17:54 schreef vergezocht het volgende:

[..]

Sorry dat ik jou uitleg probeerde te geven. Dat is blijkbaar niet normaal. Volgende keer negeer ik jou gewoon.
Het gaat om jouw nogal irritante manier van schrijven. De arrogantie druipt er van af. Maar dat is blijkbaar normaal voor jou. Volgende keer negeer ik jouw posts gewoon.
  maandag 14 maart 2011 @ 18:00:20 #224
104963 ETA
European Travel Author
pi_94102727
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 17:54 schreef vergezocht het volgende:

[..]

brandstof = iets waaruit je energie haalt = de staafjes die radioactief zijn. Ik was je al een stap voor, meltdown = smelten van die leuke staafjes, dan zijn ze toch vloeibaar?
Mijn reisfotos!
pi_94102732
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 17:57 schreef dan13lv het volgende:
kan iemand nog antwoord geven op mijn vraag :P
Die vraag komt steeds terug. Je kan dit ABSOLUUT niet met Chernobyl vergelijken. Ander soort centrale, uitgeschakelde reactor, en bij Chernobyl gingen een stel beginnelingen een levensgevaarlijke proef uitvoeren.

Waar dit wel toe kan leiden? Eigenlijk weet niemand het echt omdat er simpelweg geen goede informatie is. Ook schijnt men die in de reactor niet of amper te hebben simpelweg omdat een groot deel van de instrumenten niet meer werkt.
pi_94102747
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 17:51 schreef dan13lv het volgende:
wat ik nu niet snap,
dit is in vergelijking toch op een veel kleinere schaal dan Chernobyl? en ook een heel ander soort ramp? of ben ik nou verkeerd?
Dat moet nog maar blijken.. als je het worst case scenario in gedachte neemt kan het misschien wel eens erger uitpakken. Ligt er maar net aan of die kern de grond in smelt en of het grondwater tegenkomt. Mochten alle drie de kernen op die manier een stoomexplosie veroorzaken, en de wind de goede kant op staan, zijn de gevolgen misschien wel veel groter.

Op dit moment is het echter een ramp op veel kleinere schaal. Al zullen metingen de werkelijke schade nog in beeld moeten brengen, zelfs dat is nu speculeren.

De manier waarop het allemaal ontstaan is, is wel een wereld van verschil. Tsjernobyl was onkunde van de operators, en slechte beveiliging.
pi_94102751
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 17:58 schreef TheSeeker_NL het volgende:

[..]

Het gaat om jouw nogal irritante manier van schrijven. De arrogantie druipt er van af. Maar dat is blijkbaar normaal voor jou. Volgende keer negeer ik jouw posts gewoon.
Nee ik moet altijd op een bepaalde manier schrijven wat jou aanstaat. :')

Zoek toch een leven, eikel.
pi_94102777
Tering het lijken net een stel ruziënde wijven hierzo :')
  maandag 14 maart 2011 @ 18:01:50 #229
104963 ETA
European Travel Author
pi_94102791
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 18:00 schreef vergezocht het volgende:

[..]

Nee ik moet altijd op een bepaalde manier schrijven wat jou aanstaat.

Zoek toch een leven, eikel.
oh, je bent gewoon een trol, laat maar.... of je bent een zielige persoon die heel graag doet dat hij het beter weet :)

quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 16:43 schreef vergezocht het volgende:
Als je buiten loopt voor een minuut met je blote huid in Japan, in de buurt van die kerncentrale, ben je gelijk dood over een paar maanden? Ben je veilig achter muren en glas? Of helemaal niet?

En hoe meet je de gevaarlijkheid?
Mijn reisfotos!
pi_94102818
alleen wetende mensen hier ajb :')
  maandag 14 maart 2011 @ 18:02:55 #231
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_94102827
Plaatje van het NRC op hun liveblog.

Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  maandag 14 maart 2011 @ 18:03:55 #232
104963 ETA
European Travel Author
pi_94102852
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 17:53 schreef Asschen_sukar het volgende:

[..]

Nee, lees mijn quote hierboven maar
ok, duidelijk :)
Mijn reisfotos!
pi_94102855
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 18:01 schreef ETA het volgende:

[..]

oh, je bent gewoon een trol, laat maar.... of je bent een zielige persoon die heel graag doet dat hij het beter weet :)

[..]

Nee jij bent de troll met je domme opmerkingen waarvoor je tientallen pagina's uitleg wil altijd.

Om zelf op het internet te gaan zoeken ben je te lui/dom voor.
  maandag 14 maart 2011 @ 18:04:35 #234
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_94102888
quote:
10s.gif Op maandag 14 maart 2011 18:02 schreef outcast_within het volgende:
alleen wetende mensen hier ajb :')
:@
pi_94102894
@ reacties,

inderdaad, ik ken het verhaal achter Tsjernobyl ( heb alle documentaires erover gekeken :s) )
maar inderdaad ik denk je gelijk hebt,
het is nu een kwestie van afwachten wat er gaat gebeuren en alles in de hand proberen te houden ..
pi_94102918
quote:
7s.gif Op maandag 14 maart 2011 18:02 schreef eleusis het volgende:
Plaatje van het NRC op hun liveblog.

[ afbeelding ]
Duidelijk , gelijk een paar vragen die ik nog had beantwoord. ^O^
pi_94102923
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 17:39 schreef ETA het volgende:
zomaar een ondeskundig vraagje tussendoor. Als er een meltdown komt waardoor al het brandstof bij elkaar vloeit, kan je dan een kritische massa krijgen met als gevolg een "atoombom"?
Lijkt me nogal vergezocht. Hiervoor is wel meer voor nodig dan dat alles bij elkaar vloeit en dat luistert allemaal nogal nauw.
pi_94102946
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 18:03 schreef vergezocht het volgende:

Nee jij bent de troll met je domme opmerkingen waarvoor je tientallen pagina's uitleg wil altijd.

Om zelf op het internet te gaan zoeken ben je te lui/dom voor.
Dan kan je net zo goed half fok sluiten als iedereen alles op Google op moet gaan zoeken :D
  Redactie Frontpage maandag 14 maart 2011 @ 18:06:28 #239
145738 superworm
is erbij
pi_94102967
Wat een naar, vijandig topic is dit in no-time geworden zeg.
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  maandag 14 maart 2011 @ 18:07:08 #240
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_94102987
quote:
13s.gif Op maandag 14 maart 2011 18:06 schreef superworm het volgende:
Eens. Lekker liggen bitchen en elkaar afbekken.
Tics van je petten.
  maandag 14 maart 2011 @ 18:07:20 #241
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_94102996
quote:

[..]

In een kerncentrale gebruiken ze 3% tot 5% verrijkt uranium als brandstof, dit noemen ze ook wel Low-enriched uranium (LEU). Voor een atoombom heb je veel zuiverder materiaal nodig, namelijk een verrijking van 20% en hoger. Dit wordt Highly enriched uranium (HEU) genoemd. Alleen bij deze zuiverheden kun je genoeg een kritisch massa krijgen om een atoomexplosie op te wekken. Voor een kerncentrale wil je dit juist niet, en is ook niet nodig voor de energieopwekking. De laag verrijkt uranium voor een kerncentrale is te onzuiver en bevat teveel U-235 en te weinig van het weapons grade U-235 isotoop om een atoomexplosie te creëren.

Interessant feitje: de Iraniërs werden betrapt met het maken van >20% verrijkt uranium, zogenaamde voor hun kerncentrales was hun uitleg. Begrijpelijk om te zeggen dat de internationale gemeenschap dit zeer dubieus vindt en ongeloofwaardig ;)
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein (1879 - 1955)
"A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool." - William Shakespeare (1564 - 1616)
  maandag 14 maart 2011 @ 18:07:25 #242
104963 ETA
European Travel Author
pi_94102999
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 18:06 schreef Asschen_sukar het volgende:

[..]

Dan kan je net zo goed half fok sluiten als iedereen alles op Google op moet gaan zoeken :D
laat die gast maar, hij is overduidelijk aan het trollen. Althans, dat hoop ik voor hem, je moet er niet aan denken dat hij in het echte leven ook zo is, dat is eigenljik wel zielig voor hem :)
Mijn reisfotos!
  maandag 14 maart 2011 @ 18:07:29 #243
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_94103010
quote:
13s.gif Op maandag 14 maart 2011 18:06 schreef superworm het volgende:
Gewoon een overhitte discussie. Koelwater was op. :P
pi_94103013
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 18:06 schreef Asschen_sukar het volgende:

[..]

Oh sorry, heb FoK geheim prijsgegeven :@
pi_94103065
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 18:07 schreef DemonRage het volgende:

[..]

Lol, krijgen we nu een meltdown van de mods :P?
pi_94103075
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 18:07 schreef ETA het volgende:

[..]

laat die gast maar, hij is overduidelijk aan het trollen. Althans, dat hoop ik voor hem, je moet er niet aan denken dat hij in het echte leven ook zo is, dat is eigenljik wel zielig voor hem :)
***gooit koelwater over ETA

Je moet EPA heten, dan bescherm je het milieu tenminste ^O^
  maandag 14 maart 2011 @ 18:09:31 #247
104963 ETA
European Travel Author
pi_94103086
quote:
3s.gif Op maandag 14 maart 2011 18:07 schreef SemperSenseo het volgende:

[..]

In een kerncentrale gebruiken ze 3% tot 5% verrijkt uranium als brandstof, dit noemen ze ook wel Low-enriched uranium (LEU). Voor een atoombom heb je veel zuiverder materiaal nodig, namelijk een verrijking van 20% en hoger. Dit wordt Highly enriched uranium (HEU) genoemd. Alleen bij deze zuiverheden kun je genoeg een kritisch massa krijgen om een atoomexplosie op te wekken. Voor een kerncentrale wil je dit juist niet, en is ook niet nodig voor de energieopwekking. De laag verrijkt uranium voor een kerncentrale is te onzuiver en bevat teveel U-235 en te weinig van het weapons grade U-235 isotoop om een atoomexplosie te creëren.

Interessant feitje: de Iraniërs werden betrapt met het maken van >20% verrijkt uranium, zogenaamde voor hun kerncentrales was hun uitleg. Begrijpelijk om te zeggen dat de internationale gemeenschap dit zeer dubieus vindt en ongeloofwaardig ;)
dus het is feitelijk onmogelijk om een "atoombom-reaktie" op gang te krijgen met LEU, onafhankelijk van hoeveel je ervan hebt?
Mijn reisfotos!
pi_94103105
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 18:07 schreef DemonRage het volgende:

:D Beste reactie in dit topic
pi_94103152
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 18:09 schreef ETA het volgende:

[..]

dus het is feitelijk onmogelijk om een "atoombom-reaktie" op gang te krijgen met LEU, onafhankelijk van hoeveel je ervan hebt?
Ja want er zit gewoon te veel materiaal tussen wat niet reageert. Dus dan kan je nog heel veel hebben, de hoeveelheid stof bij elkaar om te kunnen reageren krijg je niet.
  maandag 14 maart 2011 @ 18:11:59 #250
198365 Morendo
The Real Deal
pi_94103174
IJsblokjes anyone?
Die Lebenslust bringt dich um.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')