Dat moet nog maar blijken.. als je het worst case scenario in gedachte neemt kan het misschien wel eens erger uitpakken. Ligt er maar net aan of die kern de grond in smelt en of het grondwater tegenkomt. Mochten alle drie de kernen op die manier een stoomexplosie veroorzaken, en de wind de goede kant op staan, zijn de gevolgen misschien wel veel groter.quote:Op maandag 14 maart 2011 17:51 schreef dan13lv het volgende:
wat ik nu niet snap,
dit is in vergelijking toch op een veel kleinere schaal dan Chernobyl? en ook een heel ander soort ramp? of ben ik nou verkeerd?
Nee ik moet altijd op een bepaalde manier schrijven wat jou aanstaat.quote:Op maandag 14 maart 2011 17:58 schreef TheSeeker_NL het volgende:
[..]
Het gaat om jouw nogal irritante manier van schrijven. De arrogantie druipt er van af. Maar dat is blijkbaar normaal voor jou. Volgende keer negeer ik jouw posts gewoon.
oh, je bent gewoon een trol, laat maar.... of je bent een zielige persoon die heel graag doet dat hij het beter weetquote:Op maandag 14 maart 2011 18:00 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Nee ik moet altijd op een bepaalde manier schrijven wat jou aanstaat.
Zoek toch een leven, eikel.
quote:Op zondag 13 maart 2011 16:43 schreef vergezocht het volgende:
Als je buiten loopt voor een minuut met je blote huid in Japan, in de buurt van die kerncentrale, ben je gelijk dood over een paar maanden? Ben je veilig achter muren en glas? Of helemaal niet?
En hoe meet je de gevaarlijkheid?
ok, duidelijkquote:Op maandag 14 maart 2011 17:53 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Nee, lees mijn quote hierboven maar
Nee jij bent de troll met je domme opmerkingen waarvoor je tientallen pagina's uitleg wil altijd.quote:Op maandag 14 maart 2011 18:01 schreef ETA het volgende:
[..]
oh, je bent gewoon een trol, laat maar.... of je bent een zielige persoon die heel graag doet dat hij het beter weet
[..]
Duidelijk , gelijk een paar vragen die ik nog had beantwoord.quote:Op maandag 14 maart 2011 18:02 schreef eleusis het volgende:
Plaatje van het NRC op hun liveblog.
[ afbeelding ]
Lijkt me nogal vergezocht. Hiervoor is wel meer voor nodig dan dat alles bij elkaar vloeit en dat luistert allemaal nogal nauw.quote:Op maandag 14 maart 2011 17:39 schreef ETA het volgende:
zomaar een ondeskundig vraagje tussendoor. Als er een meltdown komt waardoor al het brandstof bij elkaar vloeit, kan je dan een kritische massa krijgen met als gevolg een "atoombom"?
Dan kan je net zo goed half fok sluiten als iedereen alles op Google op moet gaan zoekenquote:Op maandag 14 maart 2011 18:03 schreef vergezocht het volgende:
Nee jij bent de troll met je domme opmerkingen waarvoor je tientallen pagina's uitleg wil altijd.
Om zelf op het internet te gaan zoeken ben je te lui/dom voor.
Eens. Lekker liggen bitchen en elkaar afbekken.quote:Op maandag 14 maart 2011 18:06 schreef superworm het volgende:
Wat een naar, vijandig topic is dit in no-time geworden zeg.
In een kerncentrale gebruiken ze 3% tot 5% verrijkt uranium als brandstof, dit noemen ze ook wel Low-enriched uranium (LEU). Voor een atoombom heb je veel zuiverder materiaal nodig, namelijk een verrijking van 20% en hoger. Dit wordt Highly enriched uranium (HEU) genoemd. Alleen bij deze zuiverheden kun je genoeg een kritisch massa krijgen om een atoomexplosie op te wekken. Voor een kerncentrale wil je dit juist niet, en is ook niet nodig voor de energieopwekking. De laag verrijkt uranium voor een kerncentrale is te onzuiver en bevat teveel U-235 en te weinig van het weapons grade U-235 isotoop om een atoomexplosie te creëren.quote:Op maandag 14 maart 2011 17:45 schreef ETA het volgende:
[..]
brandstof = de staven = radioactief materiaal. Basisprincipe van een atoombom is toch gewoon genoeg radioactief materiaal bijelkaar gooien totdat je kritieke massa bereikt waarbij de reaktie zo uit de hand loopt en boem krijgt? Vandaar de vraag.
laat die gast maar, hij is overduidelijk aan het trollen. Althans, dat hoop ik voor hem, je moet er niet aan denken dat hij in het echte leven ook zo is, dat is eigenljik wel zielig voor hemquote:Op maandag 14 maart 2011 18:06 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Dan kan je net zo goed half fok sluiten als iedereen alles op Google op moet gaan zoeken
Gewoon een overhitte discussie. Koelwater was op.quote:Op maandag 14 maart 2011 18:06 schreef superworm het volgende:
Wat een naar, vijandig topic is dit in no-time geworden zeg.
Oh sorry, heb FoK geheim prijsgegevenquote:Op maandag 14 maart 2011 18:06 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Dan kan je net zo goed half fok sluiten als iedereen alles op Google op moet gaan zoeken
Lol, krijgen we nu een meltdown van de modsquote:Op maandag 14 maart 2011 18:07 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Gewoon een overhitte discussie. Koelwater was op.
***gooit koelwater over ETAquote:Op maandag 14 maart 2011 18:07 schreef ETA het volgende:
[..]
laat die gast maar, hij is overduidelijk aan het trollen. Althans, dat hoop ik voor hem, je moet er niet aan denken dat hij in het echte leven ook zo is, dat is eigenljik wel zielig voor hem
dus het is feitelijk onmogelijk om een "atoombom-reaktie" op gang te krijgen met LEU, onafhankelijk van hoeveel je ervan hebt?quote:Op maandag 14 maart 2011 18:07 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
In een kerncentrale gebruiken ze 3% tot 5% verrijkt uranium als brandstof, dit noemen ze ook wel Low-enriched uranium (LEU). Voor een atoombom heb je veel zuiverder materiaal nodig, namelijk een verrijking van 20% en hoger. Dit wordt Highly enriched uranium (HEU) genoemd. Alleen bij deze zuiverheden kun je genoeg een kritisch massa krijgen om een atoomexplosie op te wekken. Voor een kerncentrale wil je dit juist niet, en is ook niet nodig voor de energieopwekking. De laag verrijkt uranium voor een kerncentrale is te onzuiver en bevat teveel U-235 en te weinig van het weapons grade U-235 isotoop om een atoomexplosie te creëren.
Interessant feitje: de Iraniërs werden betrapt met het maken van >20% verrijkt uranium, zogenaamde voor hun kerncentrales was hun uitleg. Begrijpelijk om te zeggen dat de internationale gemeenschap dit zeer dubieus vindt en ongeloofwaardig
quote:Op maandag 14 maart 2011 18:07 schreef DemonRage het volgende:
Gewoon een overhitte discussie. Koelwater was op.
Ja want er zit gewoon te veel materiaal tussen wat niet reageert. Dus dan kan je nog heel veel hebben, de hoeveelheid stof bij elkaar om te kunnen reageren krijg je niet.quote:Op maandag 14 maart 2011 18:09 schreef ETA het volgende:
[..]
dus het is feitelijk onmogelijk om een "atoombom-reaktie" op gang te krijgen met LEU, onafhankelijk van hoeveel je ervan hebt?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |