abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94083623
Onze dochter van 19 heeft sinds een half jaar een vriend aan de andere kant van Nederland.

Hiervoor had ze ook in vriend bij ons in de buurt en heeft daar een relatie van 1.5 jaar mee gehad.
In die 1.5 jaar zorgde ze dat ze zoveel mogelijk bij hem en zijn ouders in huis was terwijl ze bij ons de 1ne leugen na de andere ophing. Uiteindelijk is die relatie gesprongen en alles was natuurlijk zijn schuld.
Wel probeerde ze altijd als ze vriendjes had ons zo snel mogelijk bekend te maken met de ouders, dit was dan allemaal zo gezellig, maar dat bleef niet gezellig want de leugens en vreemde verhalen koste uiteindelijk altijd het contact de kop.

Vroeger was het altijd het meisje wat heel veel aandacht opeiste en altijd het zogenaamde lieverdje was, dit ten koste van haar zusje die hier behoorlijk onder te lijden had, echter kwam dit er pas uit nadat die het op een gegeven moment psychologisch niet meer trok. Dit is zelfs zo ver gegaan dat ze hiervoor in opname is geweest. Zus interesseert het geen ene moer, want jee, je zou is aan iemand anders aandacht geven dan aan jezelf en je vriendje.

Nadat het uit was met de vorige relatie, zou ze geen relatie meer nemen voorlopig, echter alles was minder waar. Op woensdag was het uit en donderdags zou ze naar een vriendin gaan en hier blijven tot zondag. Achteraf bleek dat ze al weer bij de volgende gozer in huis zat.
Eerst zogenaamd leren kennen op een feest, achteraf klote ze hier al mee tijdens de vorige relatie en had ze hem leren kennen via een dating site.

Wij waren verbouwereerd en wilde voorlopig afstand nemen, maar elk weekend moest ze er heen. Nieuwe vriend is van buitenlandse afkomst en heeft een uitkering, geen diploma`s en verzot op blowen en heeft foute vrienden, je moet toch aan je geld komen hé??? Hij is 19 jaar.
Steeds meer en steeds vaker is ze daar en heeft haar opleiding gestopt. Vrienden en vriendinnen afgestoten. Liegt werkelijk alles aan elkaar, en als het even niet gaat zoals zij wil dreigt ze dat ze niet meer thuis komt. Echter begint ze wel gelijk met een studieschuld van 3000 euro.

Van de week werd ons in de supermarkt gevraagd waar ze werkt, of ze nog kwam omdat ze vanaf 1 april ging verhuizen. johhhhhh is dat zo, wij weten van niets. Na de nodige info uitzoeken weten we nu dat ze daar een fulltime baan heeft en het dus zo heeft geregeld dat ze bij zijn ouders samen met hem in huis kan wonen. Echter zijn moeder gaat nu moeilijk doen vanwege de uitkeringen en wil dus dat ze op ons adres blijft ingeschreven in verband met korten van uitkeringen en subsidies. Hier doen wij dus niet aan mee en hebben haar dus ook gemeld dat als ze weg gaat, wij haar uit laten schrijven bij ons.

Nu wordt de nood dus hoog en is ze hals over kop bezig een kamer te regelen, want ze moet tenslotte op 1 april fulltime beginnen. Dit weten wij trouwens niet direct van haar, maar van een vriendin van haar (de enigste nog) die net zo min wil dat ze naar de klote gaat en ook alles er aan doet om haar wakker te krijgen.

Wij weten even niet meer wat we er mee aan moeten. Wat zo leuk kan zijn, is het helemaal niet. Mijn vrouw heeft die vriend pas geleden aan de lijn gehad en hij is hier 2 keer thuis geweest en hij heeft dus zo,n instelling van wat ik niet wil dat doe ik dus ook niet, en wij zijn maar achterlijk want ze is een heel lief meisje. Nou je komt er nog wel achter vriend, dacht ik toen. Werken wordt word moeilijk voor hem want zonder diploma`s kom je niet ver, maar zij wil het gewoon niet zien.

Hij heeft dan op de praktijkschool gezeten en zit hierdoor dus in de wajong. Na 2 weken bij zijn eerste baas vanwege blowen eruit gekickt. Tijdens de eerste keer hier in huis mocht hij mee eten, en hij kon nog niet eens met mes en vork eten, dacht toen van wat is dit nu weerrrrrrrrrrrrrrrr.

Mijn vrouw en ik hebben het er heel erg moeilijk mee, want wat ze ook zegt, geloven doe je haar toch niet meer en buiten dat, probeert ze alle info voor ons zover mogelijk buiten de deur te houden, want oh oh oh, we zouden haar plannetjes toch maar is dwarsbomen.
We hebben nu zoiets van je hoepelt maar lekker op en ga maar is meemaken hoe het echte leven is. Misschien wordt je dan eens een keer wakker. Ze is zo blind en naïef, maar buiten dat kan ik me gewoon niet voorstellen dat ze dit nu echt leuk vindt. Maar vertrouwen is er niet meer.

Dit is dan nog de beknopte versie van het verhaal, want anders zit ik hier morgen nog.

Wat vinden jullie hiervan en wat zouden jullie doen in deze situatie als ouder??

Groet Mike...
  maandag 14 maart 2011 @ 09:55:35 #2
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_94083726
Kutsituatie Mike! Ik snap je frustratie.

Ze is 'volwassen' (volgens de wet dan :')), dus je kunt haar niet meer thuishouden. Het enige wat je kunt doen is hopen dat ze zelf ooit inziet dat ze haar leven verneukt door met een kansloze mongool samen te wonen.

Sommige mensen komen daar nooit achter, je dochter hopelijk nog voor haar 21e. Sterkte in ieder geval!
Gourmetten of steengrillen?
  maandag 14 maart 2011 @ 09:56:34 #3
113667 Keiichi
Konnichiwa!
pi_94083747
Kinderen groeien nu eenmaal op O+
  maandag 14 maart 2011 @ 09:57:32 #4
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_94083773
quote:
hij heeft dus zo,n instelling van wat ik niet wil dat doe ik dus ook niet, en wij zijn maar achterlijk want ze is een heel lief meisje. Nou je komt er nog wel achter vriend, dacht ik toen.
klaar.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  maandag 14 maart 2011 @ 10:04:49 #5
83919 freeDragon
roaming the skies
pi_94083962
quote:
We hebben nu zoiets van je hoepelt maar lekker op en ga maar is meemaken hoe het echte leven is. Misschien wordt je dan eens een keer wakker. Ze is zo blind en naïef, maar buiten dat kan ik me gewoon niet voorstellen dat ze dit nu echt leuk vindt. Maar vertrouwen is er niet meer.
Je zegt het zelf al... maar sterkte gewenst. Ook aan je dochter.
The sky is no limit
  maandag 14 maart 2011 @ 10:10:42 #6
189454 Curri
Banaantje 4 life..
pi_94084131
Gewoon als een baksteen laten zinken, alles drijft op den duur weer omhoog..
  maandag 14 maart 2011 @ 10:13:30 #7
12888 Skull-splitter
pi_94084196
Het is ook volledig de leeftijd, en wellicht valt die knul best mee.
  maandag 14 maart 2011 @ 10:14:24 #8
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_94084225
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 09:51 schreef mike112 het volgende:
Onze dochter van 19 heeft sinds een half jaar een vriend aan de andere kant van Nederland.

Vroeger was het altijd het meisje wat heel veel aandacht opeiste en altijd het zogenaamde lieverdje was, dit ten koste van haar zusje die hier behoorlijk onder te lijden had, echter kwam dit er pas uit nadat die het op een gegeven moment psychologisch niet meer trok. Dit is zelfs zo ver gegaan dat ze hiervoor in opname is geweest. Zus interesseert het geen ene moer, want jee, je zou is aan iemand anders aandacht geven dan aan jezelf en je vriendje.
Klinkt alsof jullie haar vroeger veel te veel hebben verwend en haar haar gang hebben laten gaan. M.a.w. je had eerder korte metten met haar moeten maken. Dit is slechts een voortvloeisel uit wat er allemaal eerder is gebeurd, het komt niet uit de lucht vallen. Het klinkt ook alsof ze wel serieuze problemen heeft en daarvoor probeert te vluchten, namelijk naar die (foute) vriend toe. Ik ken ook een meisje dat in praktisch dezelfde situatie zit en dat komt echt vooral door haar slechte jeugd (ouders gescheiden, mishandeld, etc). Dus eigenlijk heb je 2 keuzes: haar verbieden om weg te gaan, hulp voor haar gaan zoeken, desnoods echt drastische maatregelen als telefoon afpakken en huisarrest enz. Je moet haar echt wakker schudden. Van die baan is dan maar gewoon pech. Of je kan haar nu laten gaan en hopen dat ze het ooit zelf gaat inzien. Maar dan kan het allemaal nog erger worden.
pi_94084283
Als ze zo in elkaar zit zal het vast niet lang duren tot ze er genoeg van heeft om als enige een baan te hebben en een nutteloze gast te onderhouden.

wil ze dat wel is het uiteindelijk natuurlijk eigen schuld dikke bult, denk niet dat je er als ouder veel invloed op kan uitoefenen.
pi_94084289
When parenting goes wrong.
  maandag 14 maart 2011 @ 10:21:28 #11
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_94084400
Kleine meiskes worden groot en als je naar de dichsbijzijnde muur kijkt dan weet je dat ie hard is, maar kinderen leren dat pas als ze er keihard tegenaan knallen. Dus laat haar die fout maar ff maken en ben er dan voor haar als ze je nodig heeft :)
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  maandag 14 maart 2011 @ 10:22:16 #12
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_94084419
En wat hiervoor gezegd werd is ook waar; Klinkt alsof ze teveel verwend is. Een vriend van me is ook teveel verwend en ik herken veel van hem in jullie dochter.
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_94084472
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 10:22 schreef Maanvis het volgende:
En wat hiervoor gezegd werd is ook waar; Klinkt alsof ze teveel verwend is. Een vriend van me is ook teveel verwend en ik herken veel van hem in jullie dochter.
Aan de hand van een post :')

uhu
pi_94084530
Gewoon laten gaan, geen geld geven, komt vanzelf wel weer terug.
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
pi_94084547
klinkt iig niet als een goede ouder-kind relatie.

in je post klink je ook meer geirriteerd over wat je dochter "nu weer uitvreet" dan ongerust en/of bezorgd.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_94084573
Niet geirriteerd hoor, alleen wel moedeloos en uiteraard wel bezorgt over wat er gebeurt.
  maandag 14 maart 2011 @ 10:34:57 #17
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_94084713
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 10:29 schreef mike112 het volgende:
Niet geirriteerd hoor, alleen wel moedeloos en uiteraard wel bezorgt over wat er gebeurt.
Ja dat zou ik ook zijn onderhand.. Ik denk dat je op zich weinig kunt doen, want ze is toch oud genoeg om zelf te beslissen wat ze doet. En op die leeftijd werkt 'dwingen' toch niet, raak je zelf alleen maar meer gefrustreerd van. Helemaal laten vallen zou ik niet kunnen, het blijft toch je kind he. Maar ze zal er toch zelf achter moeten komen.. Sterkte.
I'm in the basement, you're in the sky
I'm in the basement baby, drop on by
~ this world is only gonna break your heart ~
pi_94084740
quote:

Echter zijn moeder gaat nu moeilijk doen vanwege de uitkeringen en wil dus dat ze op ons adres blijft ingeschreven in verband met korten van uitkeringen en subsidies. Hier doen wij dus niet aan mee en hebben haar dus ook gemeld dat als ze weg gaat, wij haar uit laten schrijven bij ons.
Ik zou daar ook absoluut nooit aan meewerken. Dat is het probleem van die familie en niet van jouw dochter. Dat zij daar voor kiest is één, maar dan hoef je er nog niet aan meewerken.

quote:
Nu wordt de nood dus hoog en is ze hals over kop bezig een kamer te regelen, want ze moet tenslotte op 1 april fulltime beginnen.
Helemaal aan haar overlaten. Niet mee bemoeien. Wellicht is het nog wel een idee alle dingen die ze wel meldt (kijk eens pap, ik heb een kamer helemaal alleen zelf geregeld!) straal te negeren. Of het afdoen als iets onbelangrijks (joh, leuk joh, ik ga weer eten/de hond uitlaten, mazzel)

quote:
Mijn vrouw en ik hebben het er heel erg moeilijk mee, want wat ze ook zegt, geloven doe je haar toch niet meer en buiten dat, probeert ze alle info voor ons zover mogelijk buiten de deur te houden, want oh oh oh, we zouden haar plannetjes toch maar is dwarsbomen.
Het zij zo.

quote:
quote:
Wat vinden jullie hiervan en wat zouden jullie doen in deze situatie als ouder??
Zolang het geen gewonden, of erger, oplevert zou ik haar inderdaad haar eigenwijze gang laten gaan. Wel zou ik zoveel mogelijk nagaan hoe het met haar is (via anderen natuurlijk). Daarnaast bijhouden en controleren wat ze tegen je zegt. Liegt ze weer, vind ze het ellendig, is ze een beetje gelukkig? Niet om haar daar mee te veroordelen, maar duidelijk te maken waarom je bepaalde uitspraken je teleurgesteld maken.

Wellicht gaat het goed, als ze een sterke meid is, en weet ze een mooi leventje op te bouwen. Dat ze niet voldoet aan je verwachting is natuurlijk altijd waar.

Houd rekening dat ze weer op hangende pootjes terugkomt en veroordeel haar dan niet meteen. Iedereen mag op zijn bek gaan in de maatschappij en het opnieuw proberen. Vraag wel meteen kostgeld, want ze moet niet terugvallen op een compleet gespreid bedje. :)

En krijg je de kans, neem haar dan eens een middagje mee naar zo'n verslaafdenkliniek. Kan ze eens zien hoeveel er van de mensen overblijft als ze alleen de hele dag aan de genotsmiddelen zitten.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_94085213
Tja moeilijk voor jullie als ouders, maar zo als Wim Sonneveld al zei:

"Je moet ze de hemel in prijzen".

Verder denk ik dat het buiten jullie als ouders omgaat, ze heeft de leeftijd om zelfstandig te kunnen gaan en ook de leeftijd dat ze haar eigen fouten mag gaan oplossen.

Dat je als ouders het nakijken hebt is niet leuk, maar zo is het wel.

Probeer in ieder geval het contact goed te houden, ook al moet je als ouders dan vaak het puntje van je tong afbijten en laat haar weten dat de deur open staat als het mis loopt.

Kortom leg je neer bij haar keuze (hoe moeilijk ook) en wacht af hoe het verder zal gaan.

Jij en je vrouw iig veel sterkte dit te accepteren.
  maandag 14 maart 2011 @ 11:01:41 #20
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_94085528
Papa heeft moeite zijn dochter los te laten :r

19 is de leeftijd waarop je het volste recht hebt je eigen fouten te maken, je eigen vrienden te kiezen en zelf te weten of je een nieuw vriendje neemt ja of nee.

Het klinkt of ze nodig op zichzelf moet gaan wonen. Jullie bemoeien je echt veel te veel met haar leven. Het goede nieuws lijkt mij dat ik veel mensen door zo'n fase heen heb zien gaan en de meeste zijn allemaal respectabele mensen nu.

Zo te lezen ben je zo gefixeerd op de maakbaarheid (door jullie) van het leven van je dochter, dat je haar alleen maar verder afstoot, iemand van 19 heeft daar namelijk helemaal niet zo'n zin in dat ouders alles voorkauwen.

Hoe lang geleden was het dat jij nog 19 en jong snel en wild was?
pi_94085534
Kutjeugd is geen excuus om je kut te gedragen, er zijn zat mensen die problemen hebben gehad vroeger en toch nog steeds netjes een opleiding doen / een baan hebben en prettig zijn in de omgang :). Mensen die een excuus zoeken om maar niet zelf verantwoordelijkheid te hoeven nemen :r .

En zo doende! Dochter is een manipulatief wicht momenteel, maar zoals iemand terecht opmerkte, dat komt niet zomaar aanwaaien. Tenzij je te maken hebt met iemand met een persoonlijkheidsstoornis (narcisme e.d.) natuurlijk, maar voor een diagnose moet je bij een psych zijn en niet op het internet. Wat mij momenteel betreft (afgaande van het verhaal hier) heeft ze gewoon nooit grenzen geleerd als kind/puber en daar plukken jullie nu de vruchten van.

Hebben jullie ooit hulp voor haar gezocht? Je zegt dat je het wel voor de zus hebt gedaan, maar voor haarzelf? Iemand die dwangmatig liegt e.d. is ook ziek en heeft ook hulp nodig.

Ohja, ze is 19 en dus volwassen volgens de wet, ze mag gaan en staan waar ze wil. Hou gewoon afstand als je het gedoe beu bent zou ik zeggen.
pi_94086141
Jehebt haar te los opgevoed, een goede ouder voedt zijn kind op met het beeld dat mensen die niet werken en alleen maar blowen niet deugen. Wat is die baan? Meneer klinkt als een loverboy.
  maandag 14 maart 2011 @ 11:19:46 #23
194833 Hanoying
vereert Zeus, zoals het hoort.
pi_94086168
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 11:01 schreef Daniel1976 het volgende:
Papa heeft moeite zijn dochter los te laten :r

19 is de leeftijd waarop je het volste recht hebt je eigen fouten te maken, je eigen vrienden te kiezen en zelf te weten of je een nieuw vriendje neemt ja of nee.

Het klinkt of ze nodig op zichzelf moet gaan wonen. Jullie bemoeien je echt veel te veel met haar leven. Het goede nieuws lijkt mij dat ik veel mensen door zo'n fase heen heb zien gaan en de meeste zijn allemaal respectabele mensen nu.

Zo te lezen ben je zo gefixeerd op de maakbaarheid (door jullie) van het leven van je dochter, dat je haar alleen maar verder afstoot, iemand van 19 heeft daar namelijk helemaal niet zo'n zin in dat ouders alles voorkauwen.

Hoe lang geleden was het dat jij nog 19 en jong snel en wild was?
Papa heeft moeite zijn dochter over te geven aan een werkloze blowende lamzak en een fulltime baan als supermarktmedewerker klasse A..

Je hebt zelf zeker geen kinderen anders zou je niet zo reageren. "je hebt veel mensen door zo'n fase heen zien gaan en de meeste zijn allemaal respectabele mensen nu"... yeah right.... De meeste mensen die door een fase gaan zoals door TS beschreven eindigen met een uitkering, een huurflatje en een gezellig kindje helemaal alleen voor hunzelf. Dat alles binnen nu en 2 jaar.
Laat ons Δωδεκάθεον's lied'ren zingen!
  maandag 14 maart 2011 @ 11:31:29 #24
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_94086614
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 11:19 schreef Hanoying het volgende:

[..]

Papa heeft moeite zijn dochter over te geven aan een werkloze blowende lamzak en een fulltime baan als supermarktmedewerker klasse A..

Je hebt zelf zeker geen kinderen anders zou je niet zo reageren. "je hebt veel mensen door zo'n fase heen zien gaan en de meeste zijn allemaal respectabele mensen nu"... yeah right.... De meeste mensen die door een fase gaan zoals door TS beschreven eindigen met een uitkering, een huurflatje en een gezellig kindje helemaal alleen voor hunzelf. Dat alles binnen nu en 2 jaar.
Ik heb en kinderen en ik kan me herinneren hoe mijn leven was toen ik 19 was.
En dat ik toen dacht dat ik alles wist en alles zelf kon bepalen en ik had vooral geen boodschap aan mijn ouders. Dat hoort bij de levensfase. Je afzetten tegen je ouders, op kamers gaan zelf je boontjes doppen en dan na een tijdje wordt het contact met je ouders weer beter.

Tsja verder heeft dochterlief het recht dus om haar eigen fouten te maken. Er achter komen dat je met een constant blowend ventje niet ver komt in deze wereld, dat zal ze toch zelf moeten doen.

Je mag wel hopen dat TS zijn dochter toch al in eerdere fases van haar leven heeft gewezen op de gevaren van een zwangerschap.

Maargoed, wil TS zijn dochter nog verder kwijt raken, dan moet hij haar nog harder naar zich toe trekken.
pi_94088639
lijkt me een goed plan dat je dochter op zichzelf gaat wonen. Je kunt haar toch niet dwingen thuis te blijven, veel sterkte ermee.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  maandag 14 maart 2011 @ 13:14:22 #26
187891 Ofresca
Lucky you.
pi_94090411
Eigenlijk zou ik haar gewoon laten gaan en helpen met verhuizen. Ze is in ieder geval zo intelligent geweest om een baan te regelen, dat het leven verder niet zo leuk is, daar komt ze toch vanzelf wel achter?
  maandag 14 maart 2011 @ 13:31:42 #27
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_94091008
Niet financieel ondersteunen, eigen boontjes laten doppen maar wel open blijven staan voor liefde en aandacht. Klaar. Meer kan ze niet verwachten.
  maandag 14 maart 2011 @ 14:13:28 #28
269313 SebasM
Lolmahahaha
pi_94092717
Och Mike, het valt nu allemaal nog zo mee. Over twee maanden is ze zwanger, dan kan je pas echt lachen.
Only when the power of love is greater than the love for power, there will be peace
pi_94093003
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 14:13 schreef SebasM het volgende:
Och Mike, het valt nu allemaal nog zo mee. Over twee maanden is ze zwanger, dan kan je pas echt lachen.
Mmmmmmmmmm nou, jij weet wel hou je iemand aan het lachen moet krijgen. Als clown zou je geen gek figuur slaan. Maar zwanger, ik moet er niet aan denken eerlijk gezegt.
pi_94093608
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 14:20 schreef mike112 het volgende:Mmmmmmmmmm nou, jij weet wel hou je iemand aan het lachen moet krijgen. Als clown zou je geen gek figuur slaan. Maar zwanger, ik moet er niet aan denken eerlijk gezegd.
Zonder je te willen beledigen; Het zou wel een flinke eye-opener voor je dochter en haar vriendje kunnen zijn...
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_94093920
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 14:34 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]

Zonder je te willen beledigen; Het zou wel een flinke eye-opener voor je dochter en haar vriendje kunnen zijn...
Nou ook van ons uit, zonder hiermee beledigend te zijn, mag ik toch zeggen dat als hun samen een kind kijgen, ik hier doodziek van zou zijn. Niet voor hun, maar wel voor het eventuele kindje zelf.

Maar waar hebben we het over, het is nog niet zover. Hoop doet leven...
  maandag 14 maart 2011 @ 14:48:50 #32
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_94094120
Een kind doet vaak ogen openen. En waarom zo doodziek zijn, het is een klein lief wondertje van God!
Een gedicht over Maanvis
pi_94094570
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 14:48 schreef Maanvis het volgende:
Een kind doet vaak ogen openen. En waarom zo doodziek zijn, het is een klein lief wondertje van God!
Als God dan ook effe het kind redelijk normaal opvoed, te eten geeft en kans op studie geeft, vind ik God een hele toffe gozer. Tot die tijd vind ik dat niet.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
  maandag 14 maart 2011 @ 15:01:26 #34
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_94094601
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 15:00 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]

Als God dan ook effe het kind redelijk normaal opvoed, te eten geeft en kans op studie geeft, vind ik God een hele toffe gozer. Tot die tijd vind ik dat niet.
We leven niet in een 3e wereld land. En dat een kind niet studeert betekent niet dat het geen gelukkig leven heeft.
Een gedicht over Maanvis
  maandag 14 maart 2011 @ 15:57:26 #35
130146 henry_101
Gewoon doen!
pi_94096989
Dit hele verhaal doet me aan een borderliner denken, ken er ook een paar en die vliegen ook van hot naar her, liegen en als er iets gebeurd is het altijd de schuld van een ander. Zijn blind verliefd een paar weken en als de roze roes over is worden de boys weer gedumpt en begint het weer opnieuw

Weet niet of dit al ergens in dit topic stond
Maak jij je leven interessant genoeg of laat je het door iemand anders doen?
pi_94099181
Ik denk dat door haar op zichzelf te laten wonen (waar ze toe gedwongen word omdat ze niet bij die mensen ingeschreven mag worden) dat ze een flinke sprong in het diepe neemt en dus er vanzelf achterkomt dat het leven niet altijd over rozen gaat en aan komt waaien.
Door toe te geven dat je nog een deel kind bent, is stiekem het teken van volwassenheid.
pi_94099813
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 16:40 schreef RivellaDark het volgende:
Ik denk dat door haar op zichzelf te laten wonen (waar ze toe gedwongen word omdat ze niet bij die mensen ingeschreven mag worden) dat ze een flinke sprong in het diepe neemt en dus er vanzelf achterkomt dat het leven niet altijd over rozen gaat en aan komt waaien.
Ze wordt niet gedwongen om op zichzelf te wonen. Dit is gewoon het gevolg van keuzes die ze zelf neemt. Volgens mij mag ze gewoon thuis blijven wonen (ook al zijn daar natuurlijk de regels van der ouders).
pi_94101584
Uit de hele toon van de OP blijkt dat ts het al jarenlang zat is met zijn dochter. "Zogenaamde lieverdje" en dat soort termen getuigen niet van een liefdevolle blik op het eigen kroost. Heb je uberhaupt een band met haar gehad ooit?

3 dingen:
1- laat haar in godsnaam haar eigen goddelijke gang gaan, laat haar haar neus maar stoten, naar jullie luistert ze tochniet, laat haar het zelf maar ondervinden
2- misschien komt door de afstand de gespannen situatie wat meer tot rust en komen jullie wat nader tot elkaar want zo kan het echt niet verder; het lijkt me verschrikkelijk om zo in 1 huishouden te moeten leven terwijl je zo'n hekel aan elkaar hebt
3- hebben jullie ooit hulp gehad met haar, is er iets met haar wat dit gedrag verklaart?
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_94102303
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 17:30 schreef Mwanatabu het volgende:
Uit de hele toon van de OP blijkt dat ts het al jarenlang zat is met zijn dochter. "Zogenaamde lieverdje" en dat soort termen getuigen niet van een liefdevolle blik op het eigen kroost. Heb je uberhaupt een band met haar gehad ooit?

3 dingen:
1- laat haar in godsnaam haar eigen goddelijke gang gaan, laat haar haar neus maar stoten, naar jullie luistert ze tochniet, laat haar het zelf maar ondervinden
2- misschien komt door de afstand de gespannen situatie wat meer tot rust en komen jullie wat nader tot elkaar want zo kan het echt niet verder; het lijkt me verschrikkelijk om zo in 1 huishouden te moeten leven terwijl je zo'n hekel aan elkaar hebt
3- hebben jullie ooit hulp gehad met haar, is er iets met haar wat dit gedrag verklaart?
Zucht, sommige mensen kunnen zo vermoeiend reageren, maar die dingen gebeuren op een forum. Misschien heb ik dat stukje iets wat verkeerd geformuleerd. Maar dat terzijde, we hebben er werkelijk alles aan gedaan, is niet iets wat in 2 weken opgekomen is als poepen.

Uiteraard laten we haar, haar eigen gang gaan, erin tegen blijven gaan heeft geen nut, dat kweekt alleen maar meer afstand, maar dat neemt niet weg dat de situatie behoorlijk vervelend is.
pi_94108054
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 17:49 schreef mike112 het volgende:

[..]

Zucht, sommige mensen kunnen zo vermoeiend reageren, maar die dingen gebeuren op een forum. Misschien heb ik dat stukje iets wat verkeerd geformuleerd.
Ja zou je denken? Lees voor de lol eens je eigen OP door de ogen van een ander. Dan kun je mij vermoeiend vinden reageren, maar ik signaleer ook alleen maar wat ik erin zie. Dat is geen persoonlijke aanval, maar een observatie van mijn kant.
quote:
Maar dat terzijde, we hebben er werkelijk alles aan gedaan, is niet iets wat in 2 weken opgekomen is als poepen.
Natuurlijk niet. Dat snap ik ook best uit je stukje! Een ouder zal echt niet zomaar opeens zijn kind zo afvallen. Je zegt zelf al dat je andere dochter er aan onderdoor is gegaan, dat op zich lijkt me al een signaal hoe ver het al is gekomen.
quote:
Uiteraard laten we haar, haar eigen gang gaan, erin tegen blijven gaan heeft geen nut, dat kweekt alleen maar meer afstand, maar dat neemt niet weg dat de situatie behoorlijk vervelend is.
Het lijkt mij zelfs tegen onleefbaar aan...veel sterkte ermee en sorry als je je aangevallen voelt. Ik wil geenszins suggereren dat je een ongevoelige ouder bent, ik probeerde je alleen een spiegel voor te houden van wat ik begreep uit je OP hoe hoog het je al zat tov haar.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_94108097
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 16:51 schreef CoiLive het volgende:

[..]

Ze wordt niet gedwongen om op zichzelf te wonen. Dit is gewoon het gevolg van keuzes die ze zelf neemt. Volgens mij mag ze gewoon thuis blijven wonen (ook al zijn daar natuurlijk de regels van der ouders).
Ik bedoelde meer het gevoel van haar zelf, ze wil niet thuis wonen, en kan niet bij die mensen wonen omdat ze dan nergens ingeschreven staat, vandaar dat ik het woord "gedwongen" typte.
Daarme bedoelde ik dus niet dat ze niet thuis mag wonen.

Sorry ^^
Door toe te geven dat je nog een deel kind bent, is stiekem het teken van volwassenheid.
  † In Memoriam † maandag 14 maart 2011 @ 19:58:03 #42
37843 lady-wrb
kortaf
pi_94109035
wil ze verhuizen? lekker laten verhuizen, maar biedt dan wel je hulp aan bij eventueel sjouw- of kluswerk. (geen geld geven, dat mag ze zelf ritselen) maar blijf aan de praat.
zo weet je in ieder geval waar ze woont en toon je open te staan voor haar ideeen.
hou het positief en kraak het niet meteen af, het is haar huis, haar keuze.
wie weet kom je nog voor verrassingen te staan.
op jezelf wonen en voor jezelf zorgen wil nog wel eens verhelderend werken.
en het lijkt me voor zowel jou en je vrouw als je dochter gezond om eens wat afstand te houden.
pi_94113217
Ik vind niet dat je zo over je dochter mag praten.

Alles ligt aan haar en ze is geen leuk kind.
Weet ze ook dat je zo over dr denkt?

Begrijp dat t een rotsituatie is, maar als je ouders zo over je denken doe je alles wel om weg te komen. :)
  maandag 14 maart 2011 @ 21:07:18 #44
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_94114040
quote:
14s.gif Op maandag 14 maart 2011 10:16 schreef Poepoog het volgende:
When parenting goes wrong.
Heel erg wrong :')
pi_94119977
quote:

Hiervoor had ze ook in vriend bij ons in de buurt en heeft daar een relatie van 1.5 jaar mee gehad.
In die 1.5 jaar zorgde ze dat ze zoveel mogelijk bij hem en zijn ouders in huis was terwijl ze bij ons de 1ne leugen na de andere ophing. Uiteindelijk is die relatie gesprongen en alles was natuurlijk zijn schuld.
Wel probeerde ze altijd als ze vriendjes had ons zo snel mogelijk bekend te maken met de ouders, dit was dan allemaal zo gezellig, maar dat bleef niet gezellig want de leugens en vreemde verhalen koste uiteindelijk altijd het contact de kop.

Nadat het uit was met de vorige relatie, zou ze geen relatie meer nemen voorlopig, echter alles was minder waar. Op woensdag was het uit en donderdags zou ze naar een vriendin gaan en hier blijven tot zondag. Achteraf bleek dat ze al weer bij de volgende gozer in huis zat.
Eerst zogenaamd leren kennen op een feest, achteraf klote ze hier al mee tijdens de vorige relatie en had ze hem leren kennen via een dating site.

Wij waren verbouwereerd en wilde voorlopig afstand nemen, maar elk weekend moest ze er heen. Nieuwe vriend is van buitenlandse afkomst en heeft een uitkering, geen diploma`s en verzot op blowen en heeft foute vrienden, je moet toch aan je geld komen hé??? Hij is 19 jaar.
Steeds meer en steeds vaker is ze daar en heeft haar opleiding gestopt. Vrienden en vriendinnen afgestoten. Liegt werkelijk alles aan elkaar, en als het even niet gaat zoals zij wil dreigt ze dat ze niet meer thuis komt. Echter begint ze wel gelijk met een studieschuld van 3000 euro.

Van de week werd ons in de supermarkt gevraagd waar ze werkt, of ze nog kwam omdat ze vanaf 1 april ging verhuizen. johhhhhh is dat zo, wij weten van niets. Na de nodige info uitzoeken weten we nu dat ze daar een fulltime baan heeft en het dus zo heeft geregeld dat ze bij zijn ouders samen met hem in huis kan wonen. Echter zijn moeder gaat nu moeilijk doen vanwege de uitkeringen en wil dus dat ze op ons adres blijft ingeschreven in verband met korten van uitkeringen en subsidies. Hier doen wij dus niet aan mee en hebben haar dus ook gemeld dat als ze weg gaat, wij haar uit laten schrijven bij ons.

Nu wordt de nood dus hoog en is ze hals over kop bezig een kamer te regelen, want ze moet tenslotte op 1 april fulltime beginnen. Dit weten wij trouwens niet direct van haar, maar van een vriendin van haar (de enigste nog) die net zo min wil dat ze naar de klote gaat en ook alles er aan doet om haar wakker te krijgen.

Wij weten even niet meer wat we er mee aan moeten. Wat zo leuk kan zijn, is het helemaal niet. Mijn vrouw heeft die vriend pas geleden aan de lijn gehad en hij is hier 2 keer thuis geweest en hij heeft dus zo,n instelling van wat ik niet wil dat doe ik dus ook niet, en wij zijn maar achterlijk want ze is een heel lief meisje. Nou je komt er nog wel achter vriend, dacht ik toen. Werken wordt word moeilijk voor hem want zonder diploma`s kom je niet ver, maar zij wil het gewoon niet zien.

Hij heeft dan op de praktijkschool gezeten en zit hierdoor dus in de wajong. Na 2 weken bij zijn eerste baas vanwege blowen eruit gekickt. Tijdens de eerste keer hier in huis mocht hij mee eten, en hij kon nog niet eens met mes en vork eten, dacht toen van wat is dit nu weerrrrrrrrrrrrrrrr.

Dit is dan nog de beknopte versie van het verhaal, want anders zit ik hier morgen nog.

Groet Mike...
Beste Mike,
Ik lees dat u en uw vrouw alles eraan gedaan- en geprobeerd hebben om uw dochter wakker te schudden. Dat is knap, want er zijn heel wat ouders die het allang opgegeven hadden. Maar goed, om uw vraag te beantwoorden: ik denk dat het inderdaad verstandig is om haar los te laten zodat zij zelf (hopelijk) gaat inzien dat ze fout bezig is. Het klinkt misschien bot en zo is het niet bedoeld, maar uw dochter is volgens de wetgeving een volwassen vrouw, dus als zij zo graag haar leven op deze manier wilt invullen dan moet ze ook maar de consequenties aanvaarden.
  maandag 14 maart 2011 @ 22:25:04 #46
277627 Seven.
We are Borg.
pi_94120110
Niet het hele topic doorgespit maar het valt mij op dat TS NERGENS zijn hand in eigen boezem steekt. Kinderen zijn in 9 van de 10 gevallen het product van hun opvoeding. Maat, vraag jezelf eens af waarom ze zo'n leugenachtig schepsel geworden is, waarom ze zo manipuleert en waarom ze zo weinig empathie heeft voor anderen. Vraag jezelf af waarom ze met alle macht niet meer bij haar ouders wil zijn.

Het is een wisselwerking, ergens als ouder moet je de plank misgeslagen hebben en als je dat niet in kunt zien, dan zul je dus NOOIT een normale band met je dochter op kunnen bouwen. Jullie zijn de volwassenen hier en als ouder kan het echt geen kwaad om je fouten toe te geven.

Wat ik merk is dat je héél negatief praat over je eigen dochter, alsof je helemaal niet van haar houdt. Op die manier zou ik ook niet thuis willen blijven, blijkbaar heeft dat foute vriendje meer liefde voor haar dan jullie als gezin. Zo verwonderlijk is het niet dat ze naar hem toe trekt.
Resistance is futile.
  maandag 14 maart 2011 @ 22:25:39 #47
277627 Seven.
We are Borg.
pi_94120161
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 22:23 schreef Xenzo het volgende:

[..]

Beste Mike,
Ik lees dat u en uw vrouw alles eraan gedaan- en geprobeerd hebben om uw dochter wakker te schudden.
Wát dan?
Resistance is futile.
  maandag 14 maart 2011 @ 22:29:09 #48
277627 Seven.
We are Borg.
pi_94120458
Oh, en dat jullie jongste er aan onderdoor gegaan is, heeft alles te maken met als OUDERS tekort komen. Jullie konden de jongste niet beschermen tegen een ouder kind, waar ben je dan als ouders mee bezig? Heb je dat dan niet één keer gezien, dat de jongste eronder te lijden had?

Blijkbaar konden jullie het ouderschap helemaal niet aan, als er één onstabiel persoon uit opgegroeid is en één manipulatief monster.
Resistance is futile.
pi_94120525
quote:
10s.gif Op maandag 14 maart 2011 22:25 schreef Seven. het volgende:

[..]

Wát dan?
Nou, simpel: ik lees uit zijn verhaal dat hij en zijn vrouw heel wat gesprekken gevoerd hebben met hun dochter, wellicht is Bureau Jeugdzorg en andere instanties ook ingeschakeld geweest om de problemen proberen op te lossen.
  maandag 14 maart 2011 @ 22:33:24 #50
277627 Seven.
We are Borg.
pi_94120736
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 11:19 schreef Hanoying het volgende:

[..]

Ik ben er heilig van overtuigd, dat als TS zijn dochter fatsoenlijk heeft opgevoed, dat dat NIET zal gebeuren. Als de opvoeding aan alle kanten rammelde, dan waarschijnlijk wel.

Loslaten is misschien wel het beste ja. En dan maar afwachten welk effect het uiteindelijk zal hebben.
Resistance is futile.
  maandag 14 maart 2011 @ 22:35:35 #51
277627 Seven.
We are Borg.
pi_94120901
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 22:30 schreef Xenzo het volgende:

[..]

Nou, simpel: ik lees uit zijn verhaal dat hij en zijn vrouw heel wat gesprekken gevoerd hebben met hun dochter, wellicht is Bureau Jeugdzorg en andere instanties ook ingeschakeld geweest om de problemen proberen op te lossen.
Lees nog eens goed. Voor het zielige zusje is er van alles geregeld ja. Maar nergens wordt Bureau Jeugdzorg of maatschappelijk werk voor de oudste genoemd.

De gesprekken en/of ruzies zullen er vast wel geweest zijn ja. Als je in één huis woont met z'n allen ontkom je daar ook al bijna niet aan.
Resistance is futile.
pi_94120997
quote:
2s.gif Op maandag 14 maart 2011 22:25 schreef Seven. het volgende:
Niet het hele topic doorgespit maar het valt mij op dat TS NERGENS zijn hand in eigen boezem steekt. Kinderen zijn in 9 van de 10 gevallen het product van hun opvoeding. Maat, vraag jezelf eens af waarom ze zo'n leugenachtig schepsel geworden is, waarom ze zo manipuleert en waarom ze zo weinig empathie heeft voor anderen. Vraag jezelf af waarom ze met alle macht niet meer bij haar ouders wil zijn.

Het is een wisselwerking, ergens als ouder moet je de plank misgeslagen hebben en als je dat niet in kunt zien, dan zul je dus NOOIT een normale band met je dochter op kunnen bouwen. Jullie zijn de volwassenen hier en als ouder kan het echt geen kwaad om je fouten toe te geven.

Wat ik merk is dat je héél negatief praat over je eigen dochter, alsof je helemaal niet van haar houdt. Op die manier zou ik ook niet thuis willen blijven, blijkbaar heeft dat foute vriendje meer liefde voor haar dan jullie als gezin. Zo verwonderlijk is het niet dat ze naar hem toe trekt.
Is dit niet iets te makkelijk om de ouders de schuld te geven? Ik ken ze niet, maar ik ken wel genoeg ouders die alles eraan doen om hun kind(eren) een goede opvoeding te geven met alles erop en eraan. Sommige meisjes, zoals uit Mike's verhaal valt te lezen, zijn enorm naïef en denken dat ze alles kunnen maken. Nou, dan is het juist goed dat Mike en zijn vrouw afstand doen van haar zodat hun dochter zelf kan ervaren hoe de echte wereld in elkaar zit (en als dat als gevolg heeft dat zij door haar "vrienden" verkracht wordt omdat ze met bepaalde mensen omgaat dan is dat haar eigen verantwoording geweest, want ze was tenslotte gewaarschuwd door haar ouders).
pi_94121158
quote:
15s.gif Op maandag 14 maart 2011 22:35 schreef Seven. het volgende:

[..]

Lees nog eens goed. Voor het zielige zusje is er van alles geregeld ja. Maar nergens wordt Bureau Jeugdzorg of maatschappelijk werk voor de oudste genoemd.

De gesprekken en/of ruzies zullen er vast wel geweest zijn ja. Als je in één huis woont met z'n allen ontkom je daar ook al bijna niet aan.
Kent u het hele verhaal? Ik niet, maar ik neem aan dat zij niet alleen hulp gezocht hebben voor het zusje.
pi_94121169
quote:

Groet Mike...
Door je manier van opvoeden heeft ze totaal geen gevoel van eigenwaarde gekregen. Vindt je het gek dat ze zich laat inpalmen door zo'n low life nietsnut.
  maandag 14 maart 2011 @ 22:52:22 #55
277627 Seven.
We are Borg.
pi_94122111
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 22:37 schreef Xenzo het volgende:

[..]

Is dit niet iets te makkelijk om de ouders de schuld te geven? Ik ken ze niet, maar ik ken wel genoeg ouders die alles eraan doen om hun kind(eren) een goede opvoeding te geven met alles erop en eraan. Sommige meisjes, zoals uit Mike's verhaal valt te lezen, zijn enorm naïef en denken dat ze alles kunnen maken. Nou, dan is het juist goed dat Mike en zijn vrouw afstand doen van haar zodat hun dochter zelf kan ervaren hoe de echte wereld in elkaar zit (en als dat als gevolg heeft dat zij door haar "vrienden" verkracht wordt omdat ze met bepaalde mensen omgaat dan is dat haar eigen verantwoording geweest, want ze was tenslotte gewaarschuwd door haar ouders).
Ik kom uit zo'n gezin waarin mijn ouders altijd liefdevol hebben geprobeerd. Nooit zwaar gestraft of zo. Ik was degene die anders was dan de rest van het gezin en die wisselwerking leidde ertoe dat ik een verhoogd risico had op ontsporen. Verschil tussen mijn ouders en TS is wel dat ik er met mijn ouders over kan praten, dat zij wel begrijpen dat het tot veel afwijzing geleid heeft ondanks dat zij hun best gedaan hebben. Mijn moeder heeft ook altijd benadrukt dat ze van me houdt en niet wat voor een idioot kind ik wel niet was. TS doet niet anders dan benadrukken dat zijn dochter zo slecht is. Hij heeft daar een groot aandeel in gehad onbewust.

TS legt de schuld volledig bij zijn dochter en als hij daar niet vanaf kan stappen, dan kan ik hem als ouder en als volwassene echt niet serieus nemen.
Resistance is futile.
  maandag 14 maart 2011 @ 22:55:00 #56
277627 Seven.
We are Borg.
pi_94122314
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 22:39 schreef Nuchterheid het volgende:

[..]

Door je manier van opvoeden heeft ze totaal geen gevoel van eigenwaarde gekregen. Vindt je het gek dat ze zich laat inpalmen door zo'n low life nietsnut.
Inderdaad. Constant laten voelen dat zij zo'n slecht persoon is, misschien heeft zij zo weinig eigenwaarde dat ze onbewust gelooft dat een normale jongen nooit voor haar zal vallen. Sterker nog, hoogstwaarschijnlijk denkt ze dat ze moet liegen om zelfs een lowlife aan zich te binden.
Resistance is futile.
  maandag 14 maart 2011 @ 22:57:17 #57
277627 Seven.
We are Borg.
pi_94122483
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 22:39 schreef Xenzo het volgende:

[..]

Kent u het hele verhaal? Ik niet, maar ik neem aan dat zij niet alleen hulp gezocht hebben voor het zusje.
Jij trekt ook makkelijk conclusies.

Oh, en stel je niet zo aan met 'verkrachtingen' en weet ik veel wat :').
Resistance is futile.
pi_94122888
quote:
10s.gif Op maandag 14 maart 2011 22:57 schreef Seven. het volgende:

[..]

Jij trekt ook makkelijk conclusies.

Oh, en stel je niet zo aan met 'verkrachtingen' en weet ik veel wat :').
Nee, fout. Ik zei "Ik neem aan [...]" en dat is iets anders dan conclusies trekken. Uit Mike's verhaal las ik dat zij omgaat met bepaalde figuren waar normale meisjes niet mee om zouden willen gaan, daarom nam ik de "verkrachting" als voorbeeld aangezien zij dat risico loopt door haar houding, gedrag en naïviteit.
  maandag 14 maart 2011 @ 23:15:48 #59
277627 Seven.
We are Borg.
pi_94123627
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 23:03 schreef Xenzo het volgende:

[..]

Nee, fout. Ik zei "Ik neem aan [...]" en dat is iets anders dan conclusies trekken. Uit Mike's verhaal las ik dat zij omgaat met bepaalde figuren waar normale meisjes niet mee om zouden willen gaan, daarom nam ik de "verkrachting" als voorbeeld aangezien zij dat risico loopt door haar houding, gedrag en naïviteit.
'Ik neem aan' is gelijk aan 'ik concludeer voorlopig'.

En normale meisjes kunnen dusdanig weinig eigenwaarde hebben, dat ze verkeerde vriendjes en vrienden opzoeken. Als zij een goede opvoeding heeft gehad, dan trekt dat wel bij tegen de tijd dat de 23-24 is.
Resistance is futile.
pi_94126520
Gelukkig heb ik vandaag private met een aantal mensen hier heel normaal over kunnen praten op fok en ook veel ervaring kunnen uitwissellen.

Ik hoor een aantal mensen zeggen dat het verhaal nogal negatief klinkt. Dit is verre van de bedoeling en heeft alleen uitgebeeld hoe we ons voelen, meer als dat niet.

Alle jaren hebben wij alles met heel veel liefde en heel veel zorg ingevuld en alle mogelijke invullingen en ondersteuning gegeven waar en wat er ook maar nodig was.

Jammer dat een aantal mensen je dan gelijk als boeman te boek zetten. Had hier eerlijk gezegt meer van verwacht dan een nutteloze discusie.

Pas meepraten als je snapt waar het over gaat, of denkt iets nuttigs in te brengen in plaats van mensen afzeiken. Dit is trouwens niet voor iedereen, want er zaten ook gelukkig hele begripvolle antwoorden tussen, deze mensen wil ik dan ook hartelijk bedanken voor hun toevoeging aan dit verhaal.

Wat mij betreft mag er een slotje op dit verhaal.

Groet Mike
  dinsdag 15 maart 2011 @ 00:15:10 #61
277627 Seven.
We are Borg.
pi_94126859
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 00:08 schreef mike112 het volgende:
Gelukkig heb ik vandaag private met een aantal mensen hier heel normaal over kunnen praten op fok en ook veel ervaring kunnen uitwissellen.

Ik hoor een aantal mensen zeggen dat het verhaal nogal negatief klinkt. Dit is verre van de bedoeling en heeft alleen uitgebeeld hoe we ons voelen, meer als dat niet.

Alle jaren hebben wij alles met heel veel liefde en heel veel zorg ingevuld en alle mogelijke invullingen en ondersteuning gegeven waar en wat er ook maar nodig was.

Jammer dat een aantal mensen je dan gelijk als boeman te boek zetten. Had hier eerlijk gezegt meer van verwacht dan een nutteloze discusie.

Pas meepraten als je snapt waar het over gaat, of denkt iets nuttigs in te brengen in plaats van mensen afzeiken. Dit is trouwens niet voor iedereen, want er zaten ook gelukkig hele begripvolle antwoorden tussen, deze mensen wil ik dan ook hartelijk bedanken voor hun toevoeging aan dit verhaal.

Wat mij betreft mag er een slotje op dit verhaal.

Groet Mike
Het is niet als afzeiken bedoeld. Ik zie gewoon alleen maar negatieve verhalen over je oudste. Hou je eigenlijk van haar? En makkelijk om het dan maar af te doen als een nutteloze discussie maar ik zie werkelijk nergens waar jij bij jezelf als ouder te rade gaat. Hier wordt het allemaal geportretteerd alsof het haar schuld allemaal is. Terwijl jij jezelf als ouder toch serieus af zou moeten vragen waarom het met je beide dochters misgaat en wat jouw rol daarin is.
Resistance is futile.
pi_94127447
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 00:15 schreef Seven. het volgende:

[..]

Het is niet als afzeiken bedoeld. Ik zie gewoon alleen maar negatieve verhalen over je oudste. Hou je eigenlijk van haar? En makkelijk om het dan maar af te doen als een nutteloze discussie maar ik zie werkelijk nergens waar jij bij jezelf als ouder te rade gaat. Hier wordt het allemaal geportretteerd alsof het haar schuld allemaal is. Terwijl jij jezelf als ouder toch serieus af zou moeten vragen waarom het met je beide dochters misgaat en wat jouw rol daarin is.
Dit.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 01:03:05 #63
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_94128469
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 00:15 schreef Seven. het volgende:

[..]

dit. En we doen niet aan slotjes op verzoek.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 01:05:25 #64
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_94128516
SPOILER: OP SAVE
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een gedicht over Maanvis
  dinsdag 15 maart 2011 @ 01:28:28 #65
338668 mike112
pi_94128937
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 01:03 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

dit. En we doen niet aan slotjes op verzoek.
Dan wens ik jullie veel suc6 met de verdere discussie, Ik hou het contact even bij iemand met wie ik hier op een serieuse manier over kan praten.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 01:37:22 #66
277627 Seven.
We are Borg.
pi_94129104
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 01:28 schreef mike112 het volgende:

[..]

Dan wens ik jullie veel suc6 met de verdere discussie, Ik hou het contact even bij iemand met wie ik hier op een serieuse manier over kan praten.
Als je een serieuze discussie wil, leg dan op zijn minst uit wat jij als ouder achteraf anders had gedaan. Of geef eens aan waaruit jouw liefde voor je oudste dochter blijkt. En de mensen die ook van mening zijn dat het niet aan TS ligt, die zie ik hier ook graag verschijnen. Ik vraag me sterk af hoe iemand niet stil kan staan bij waar het hier mis ging wat betreft het ouderschap, aangezien beide dochters ontsporen.
Resistance is futile.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 01:45:41 #67
277627 Seven.
We are Borg.
pi_94129249
Nog een tip voor TS: je kunt je dochter niet veranderen, je kunt haar hoogstens beïnvloeden. Maar met een stuk acceptatie kom je denk ik wat betreft beïnvloeding 100x verder dan je ingraven. Je stevent af op de definitieve verhuizing van je dochter en vertroebeling van het contact. Als je dat écht wil, dan hoop ik dat je inderdaad overtuigd bent van je opvoedingsmethoden want je kind verliezen is zo'n beetje het ergste dat er bestaat als ouder.
Resistance is futile.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 01:46:01 #68
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_94129254
quote:
:X
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  dinsdag 15 maart 2011 @ 01:58:33 #69
278838 kutkabouter
stroef en a-relaxt
pi_94129441
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 17:30 schreef Mwanatabu het volgende:

3 dingen:
Hier ben ik het volledig mee eens. Ik ben nu 19 en studeer het eerste jaar. Ik moest en zou weg bij m'n ouders want mijn relatie met hun was gewoon een neerwaartse spiraal die steeds sneller wegzakte. Nu woon ik op mezelf en moet ik alles zelf doen, en dit gaat me prima af moet ik zeggen. Daarbij is de relatie met m'n ouders echt stukken verbeterd.
Op dinsdag 29 maart 2011 18:00 schreef Michhas het volgende:
Maar... Maar... Pierre zonder tuesday boozeday is als een vogel zonder vleugels, als een boom zonder blaadjes, als een kutkabouter zonder perverse en smerige opmerkingen ;(
  † In Memoriam † dinsdag 15 maart 2011 @ 07:27:33 #70
37843 lady-wrb
kortaf
pi_94130588
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 01:28 schreef mike112 het volgende:

[..]

naar mijn beste weten heb ik ook serieus gereageerd.
maar goed, doe wat je niet laten kunt.
het lijkt trouwens sterk op een verhaal dat onlangs in een van de damesblaadjes stond. heeft je vrouw soms ook ergens raad gevraagd?
  dinsdag 15 maart 2011 @ 08:44:49 #71
12888 Skull-splitter
pi_94131338
Mike, zie je nu niet in dat je hiermee hetzelfde gedrag vertoont als je aanstaande schoonzoon? Het staat je niet aan dus je draait er een eind aan? Tough shit, het leven werkt zo niet. Het is volkomen leeftijds adequaat gedrag wat je dochter vertoond, en dat dat gedrag anders is dan gehoopt is jammer, maar de komende tien jaar moet zij zich ontwikkelen tot een vrouw.

Jij blijft haar echter als je kleine meid zien en behandelen, en dat gaat je bijten.

Het lijkt mij verstandig voor zowel jou, je partner en je dochter eens kinderachtig simpel op papier te zetten wat je wil, wat je verwacht, wat je irriteert en hoe je dat wil oplossen. En dan niet als thuisdictator alles afschieten wat je niet zint of stijf vasthouden aan jouw overtuiging, maar gewoon elkaar laten uitpraten en tot consensus komen.

En anders maatschappelijk werk erbij betrekken voor het ganse gezin.

Maar serieus, hypocriete dictators krijgen altijd op hun falie.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 10:20:29 #72
338668 mike112
pi_94133475
Ok ok ok, ik zal het verhaal verder uit de doeken doen om meer duidelijkheid te scheppen hier. Wat verder los staat van eventuele zinloze opmerkingen van derden.
Ik hoop op normale reacties en heb geen zin om een rel hier los te maken want ik heb geen zin me op te moeten fokken op internet, en kap dan ook echt met verdere discussie.

Wat betreft het nu huidige verhaal op dit moment moeten mensen het start topic maar lezen en misschien nog een optie voor een moderator om dit te koppelen aan het start topic, maar ok.
Verhaal zit moeilijker in elkaar dan misschien in de eerste situatie geschetst.
Gezin is een samengesteld gezin. Mijn rol is dus in dit geval de stiefvader die ik al 15 jaar ben bye the way.

Oudste dochter is misbruikt door haar vader en heeft van deze man veel agressie meegemaakt. Ook heeft hij nog 2 andere meisjes misbruikt. Relatie is kapot gegaan uiteraard en mijn vrouw bleef achter met alle zorgen.

Hierna een nieuwe relatie gekregen met in eerste instantie een goeie start, hieruit is 2de dochter geboren. Deze man heeft gezin financieel de afgrond in geholpen en ze achter gelaten op de nullijn en nooit iets gedaan met leed van oudste dochter en zijn toen huidige vrouw.
In deze situatie leerde ik dus mijn vrouw kennen. Het gezin was totaallos.
Begonnen met alles op de rail te zetten. Behandeling voor oudste dochter, 7 rechtszaken gevoerd, heel veel geld gekost en overigens gewonnen. Ondertussen keek vader van jongste dochter niet naar zijn dochter meer om. Voor mij was de rol om 3 mensen terug op de rail te krijgen.

Jongste dochter had tevens ADHD wat er voor zorgde dat die zeer druk was, echter kon dit ook niet anders. Oudste dochter was bang voor mannen, heb ook bij het eerste contact met haar werkelijk voor de kast gezeten waarin ze zich vaak verstopte om haar er op een rustige manier uit te praten.

En de band groeide tussen ons waarbij ze mij binnen een paar maanden al pappa wilde noemen. Dit meisje had zo,n onvoorstelbare angst voor haar biologische vader, dit moet je gezien hebben of zelf ervaren hebben om dit te kunnen geloven.
Jaren gevochten en gestreden en het werd een topmeid. Alles hebben we opzij gezet samen met mijn vrouw om alles op poten te krijgen om ze een goeie toekomst te geven.

Ondertussen begon bij jongste dochter ook de psychische kant steeds meer te drukken door het verleden van oudste zus en haar vader die niet naar haar omkeek, deze kwam zo eens in de paar maanden is kijken of ze nog leefde. Omgangsregeling was te veel werk, hij vond het allemaal wel goed zo en had zoiets van dat lossen jullie maar lekker op.

Dit is uiteindelijk uitgelopen bij haar op een psychische stoornis, wat jaren nodig heeft gehad om erkenning voor te krijgen waarvoor ze uiteindelijk ook de juiste behandeling in opname voor heeft gekregen en waar het nu ook werkelijk perfect mee gaat. Echter oudste dochter is afgelopen jaren ontzettend
veranderd in negatieve zin, de angst voor haar biologische vader was ineens over, ging weer contact met hem zoeken, was dan weer van de rel, om het hierna gewoon weer opnieuw te proberen. Alles waar wij haar uit probeerde te houden zocht ze op. Wilde geen behandeling verder en vertoonde vluchtgedrag. Alles maar dan ook alles is uit de kast getrokken echter heeft ze nu zoiets van is mijn leven en ik doe wat ik wil, en als jullie dat niet zint dan heb je pech. En zo kom je uit op het starttopic. Daarom ook mijn vraag, hoe zouden jullie hier mee omgaan.

Ze vlucht voor haar verleden, dat is duidelijk en heeft zoiets van ik ga het allemaal heel anders doen, en zoekt wanhopig en probeerd alles op haar manier er door te krijgen en gaat hier ver mee, en ja dat is pijnlijk als ouder na zo,n geschiedenis, want op deze manier herhalen dingen zich, alleen wil of kan ze dat niet realiseren, echter naar ons luisterd ze niet meer, want ze is oh zo bang dat wij haar dwarsbomen. Terwijl wij het alleen maar goed voor haar willen.

Het betreft dus geen onwil, niet houden van, sarcasme of dictator uithangen, alleen de angst dat het geene wat ze nu zo wanhopig zoekt haar uiteindelijk nog verder van huis brengt. Dit alles terwijl het zo goed ging, ondanks ze altijd veel aandacht opeiste wat ook niet zo vreemd is.

Hoop dat het nu wat duidelijker is.

Groet Mike

[ Bericht 1% gewijzigd door mike112 op 15-03-2011 10:29:34 ]
  dinsdag 15 maart 2011 @ 11:39:48 #73
277627 Seven.
We are Borg.
pi_94136056
Kijk, dat is al een veel genuanceerder beeld.

Aangaande je vraag over hoe ik er mee om zou gaan: gezien het feit dat de oudste misbruikt is als kind: héél veel liefde, duidelijke grenzen en bouwen aan haar eigenwaarde. Zorg dat het bij jullie zo fijn is dat ze helemaal geen behoefte heeft om uit huis te gaan, daarmee bereik je het meest. Haast onmogelijke taak misschien maar in dit geval zou het wel de beste oplossing zijn. Anders loslaten en fingers crossed dat ze niet ontspoord, hoewel die kans er dik in zit met haar jeugd.

Kun je het haar nu werkelijk kwalijk nemen dat ze zo geworden is, trouwens?
Resistance is futile.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 11:58:50 #74
269313 SebasM
Lolmahahaha
pi_94136686
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 10:20 schreef mike112 het volgende:
Ze vlucht voor haar verleden, dat is duidelijk en heeft zoiets van ik ga het allemaal heel anders doen, en zoekt wanhopig en probeerd alles op haar manier er door te krijgen en gaat hier ver mee, en ja dat is pijnlijk als ouder na zo,n geschiedenis, want op deze manier herhalen dingen zich, alleen wil of kan ze dat niet realiseren, echter naar ons luisterd ze niet meer, want ze is oh zo bang dat wij haar dwarsbomen. Terwijl wij het alleen maar goed voor haar willen.
Dit is vrij standaard bij pubers.. Alles waar jij ze tegen wilt beschermen of verbiedt willen ze juist extra graag. Ze is te oud om te gehoorzamen.

Misschien is het een idee om voortaan met haar mee te denken in plaats van haar eerst te veroordelen en dan je mond open te doen. Je dochter wil je goedkeuring namelijk wel, vergis je niet. Ook al ben je het totaal niet met haar eens, probeer dat in te slikken en denk opbouwend met haar mee.

Het is waarschijnlijk een fase waar ze doorheen moet. Mocht het allemaal niet gaan lukken (en jij weet al dat dat zo is), dan moet ze zich absoluut niet bezwaard voelen om terug te komen naar het ouderlijk huis.
Only when the power of love is greater than the love for power, there will be peace
  dinsdag 15 maart 2011 @ 12:03:57 #75
338668 mike112
pi_94136901
Uiteraard nemen we haar dat niet kwalijk, maar kan je je voorstellen dat je na zo,n periode ook een keer uitgeblust bent. Al die jaren nonstop op scherp en ook nog je normale bezigheden als werk en woning en de andere dochter. En proberen samen jezelf staande te houden. Ga er maar voor staan zou ik zeggen.

Daarom zeg ik ook, tis niet om aandacht of zielig te doen, maar gewoon om tips hoe andere dit zouden aanpakken met een dochter die op deze basis het ouderlijk huis verlaat.

Groet Mike
  dinsdag 15 maart 2011 @ 12:05:50 #76
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_94136975
Ik denk dat je niets méér kan dan praten, en als dat niet helpt haar zelf brokken laten maken, en vooral er voor haar zijn als dit mis gaat.

Laar haar dit trouwens ook eens lezen?

1 tipje, confronteer haar nooit direct met: zo en zo was je vroeger'. Dat is nl een directe frontale aanval / verwijt naar haar toe.. People change, ook zij. Dit bevestigt voor haar alleen maar des te meer dat e niet thuis wil blijven, omdat ze het idee krijgt alleen maar negatieve feedback te krijgen.

Naar mijn idee zoekt ze haar zekerheid en bevestiging buitenshuis, en niet thuis. Waarom is dat? Ergens is je dochter stik onzeker over haar route des levens, ik denk dat het veel dieper gaat.
Ze wil juist niets anders dan goedkeuring, en heeft het idee dat ze wat ze thuis ook doet, dit niet afdoende is. Ipv tegen haar te zeggen dat ze het maar uitzoekt, moet je misschien verder gaan dan de gedachte dat ze gewoon een verwende puber is. Ze is alsnog gewoon kind, en ik denk dat je haar niet verantwoordelijk kunt stellen voor iets waarvan ze zelf niet weet waarom ze het doet.
Jij / jullie hebben haar opgevoed, en bepaalde eigenwaarde meegegeven. Ga eerst bij jezelf te rade ipv dat je een KIND (wat de leeftijd ook is) verwijten gaat maken.

[ Bericht 18% gewijzigd door Swiffer op 15-03-2011 12:11:30 ]
  dinsdag 15 maart 2011 @ 12:10:54 #77
277627 Seven.
We are Borg.
pi_94137185
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 12:05 schreef Swiffer het volgende:
Ik denk dat je niets méér kan dan praten, en als dat niet helpt haar zelf brokken laten maken, en vooral er voor haar zijn als dit mis gaat.

Laar haar dit trouwens ook eens lezen?

1 tipje, confronteer haar nooit direct met: zo en zo was je vroeger'. Dat is nl een directe frontale aanval / verwijt naar haar toe.. People change, ook zij. Dit bevestigt voor haar alleen maar des te meer dat e niet thuis wil blijven, omdat ze het idee krijgt alleen maar negatieve feedback te krijgen.

Naar mijn idee zoekt ze haar zekerheid en bevestiging buitenshuis, en niet thuis. Waarom is dat? Ergens is je dochter stik onzeker over haar route des levens, ik denk dat het veel dieper gaat.
Ze wil juist niets anders dan goedkeuring, en heeft het idee dat ze wat ze thuis ook doet, dit niet afdoende is. Ipv tegen haar te zeggen dat ze het maar uitzoekt, moet je misschien verder gaan dan de gedachte dat ze gewoon een verwende puber is. Ze is alsnog gewoon kind, en ik denk dat je haar niet verantwoordelijk kunt stellen voor iets waarvan ze zelf niet weet waarom ze het doet.
Eens.
Resistance is futile.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 12:11:32 #78
338668 mike112
pi_94137214
Als ik haar dit laat lezen, verklaard ze ons voor gestoord en debiel, dat doe ik dus niet.

Dit meisje heeft en krijgt ongekend veel liefde en wij blijven constant praten met haar. Telkens als we denken een lichtpuntje bereikt te hebben, haalt nieuwe vriend dat wel onderuit. Zij is zo van hoe de wind waait, waait mijn jasje.

Ik snap dat ze op de leeftijd op eigen benen willen staan, en hebben hier oo keihard naar toe gewerkt, echter gooit ze haar kop in de wind en worden wij afgedaan als achterlijk en wil ze hier niks vertellen, omdat ze, en dat zegt ze ook letterlijk zich door niks of niemand laat tegenhouden om nu haar zin te krijgen. vandaar ook de opmerking in het starttopic van, op een gegeven moment denk je, je zoekt het dan maar ook uit. We kijken op een afstand mee, waken, de deur blijft open, maar doe het dan maar als je het zo goed weet, snap je.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 12:11:41 #79
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_94137224
ninja editje nog, magoe :)
  dinsdag 15 maart 2011 @ 12:12:47 #80
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_94137266
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 12:11 schreef mike112 het volgende:
Als ik haar dit laat lezen, verklaard ze ons voor gestoord en debiel, dat doe ik dus niet.

Dit meisje heeft en krijgt ongekend veel liefde en wij blijven constant praten met haar. Telkens als we denken een lichtpuntje bereikt te hebben, haalt nieuwe vriend dat wel onderuit. Zij is zo van hoe de wind waait, waait mijn jasje.

Ik snap dat ze op de leeftijd op eigen benen willen staan, en hebben hier oo keihard naar toe gewerkt, echter gooit ze haar kop in de wind en worden wij afgedaan als achterlijk en wil ze hier niks vertellen, omdat ze, en dat zegt ze ook letterlijk zich door niks of niemand laat tegenhouden om nu haar zin te krijgen. vandaar ook de opmerking in het starttopic van, op een gegeven moment denk je, je zoekt het dan maar ook uit. We kijken op een afstand mee, waken, de deur blijft open, maar doe het dan maar als je het zo goed weet, snap je.
dat eerste zeiden mijn ouders ook. ik loop inmiddels 3 jaar bij mijn psychiater voor depressiviteit en een superlaag zelfbeeld. Mijn ouders gaven mij ook liefde, vonden ze. Tot ze korte tijd geleden videobeelden zagen van mijzelf en mn broers als kleuters en jonge kinderen.

PM me anders even, ik heb in een soortgelijke situatie gezeten als dochter.

Ik verwijt jullie overigens niet he, laat dat even duidelijk zijn. Ze zal zeker har acties en kwetsende opmerkingen hebben, maar dit bestaat allereerst uit een misvatting van gedachten die jullie van elkaar denken te hebben. Klinkt gek, maar ik denk als je haar nog wil blijven zien, dan dat je haar zelfs gewoon moet steunen in dat ze op zichzelf gaat, sponsor een dagke IKEA oid, dan zal ze dat als positief iets zien, ik denk dat ze wat jullie ook zeggen als afkeuring zien, en daarom niet meeziet dat je wel eens gelijk kan hebben. Zij heeft het idee door iemand (WEL) gelukkig gemaakt te worden omdat ze als een psinsesje behandelt wordt, met als gevolg dat ze straks uitkering trekt en 3 jong uit heeft gepoept.. De enige manier van grip krijgen is positiviteit en aanmoediging.

[ Bericht 9% gewijzigd door Swiffer op 15-03-2011 12:20:17 ]
  dinsdag 15 maart 2011 @ 12:25:36 #81
338668 mike112
pi_94137673
Kijk, ik zou niet anders weten eerlijk gezegt waar we nog harder ons best hadden moeten doen, 100% is 100%. Laag zelfbeeld heeft ze nooit gehad en depressief ook niet, dit is ook medisch aangetoont. (Al kan dat momenteel natuurlijk anders zijn) Echter ze wil geen hulp meer.

Voor hun is het ook moeilijk geweest dat ze destijds een nieuwe vader kregen zo even in huis, maar we zijn altijd gek met elkaar geweest. Daarom nu ook de pijn dat ze ons zo diep in een hoek trapt en dit ook bewust doet, waarbij wij zoiets hebben van waarom doe je dit. Relatie met vorige vriendjes van haar gingen stuk omdat ze hun ontzettend claimde en altijd leugentjes vertelde. Ook op sexueel gebiedt als een jongen dominanter werdt was het gelijk over.

Dit laatste is begrijpelijk gezien haar verleden. Persoonlijk denk ik dat ze nu een jongen heeft gekozen wat eigenlijk echt een sappie is, zodat ze hem kan domineren en dit komt ook in veel dingen naarboven, echter heeft ze nu niet in de gaten dat het eigenlijk andersom is. Alles heft ze hier nu opgezegt. Opleiding waarvoor ze nog 1 jaar moest gestopt. Baantjes, alles weg. En daar gaat ze vrolijk verder. Soms moeilijk om dit zo allemaal even via een forum goed duidelijk te maken.

En om terug te komen op Swiffer om een dagje IKEA te sponseren, daarvoor kennen wij haar goed genoeg dat ze gelijk zoiets heeft van zie je wel, jullie willen me de deur uit.

Zolang alles gaat zoals zij het wil en dit in banen kan leiden dan gaat het goed, maar ga er niet 1cm naast.

Ze wordt trouwens met een klein maandje 20

[ Bericht 4% gewijzigd door mike112 op 15-03-2011 12:33:21 ]
  dinsdag 15 maart 2011 @ 12:32:51 #82
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_94137915
Lieve Mike,

je moet jezelf niet aanvallen, als ik dat naar je idee deed was dat niet de bedoeling. Ik bedoel wel te zeggen dat de beleving die jullie hebben (gehad0 van haar jeugd tot nu toe anders is, dan die van haar.

Een kind gaat liegen omdat ze iemand niet vertrouwt. OF omdat er (zoals bij mij) naar het gevoel een doodvonnis aan vast hangt als iets wordt opgebiecht. Oftewel, afkeuring is het meest erge wat je op dat moment zo iemand kan aandoen. En het zelf dus niet doorhebben. Ze liegt niet om te kwetsen, ze liegt omdat ze denkt dat de waarheid te erg is. daaro beter achterhouden in haar beleving dan vertellen, want misschien komen ze er achter, misschien niet. En als ze er niet achter komen scheelt dat weer, en zo wel, dan komt er de verwachte 'tirade'. auw auw auw.
Is dat geen mogelijkheid? dat je dochtern niet willens en wetens altijd maar wil kwetsen, maar dat het schuldgevoel van de daad erger voor haar is dan het liegen an sich?

Ik had toendertijd een vriendje (ik was 14, hij 19) die wel vond dat ik mn school moest afmaken enzovoorts, ik had het slechter kunnen treffen. Wel weet ik dat ik allaen maar bij hem was vanwege de geborgenheid, en het speciale gevoel wat ik kreeg van hem omdat ik, alleen ik, aandacht van hem kreeg. Klinkt misschien ziek, maar zo zat het bij mij. Mijn ouders waren er ontzettend op tegen, mn moeder wist haar mond tegen niemand te houden, waar ik bij was, hoe erg en sletterig ze het wel niet vond. Maar ze hadden niet door dat ze me zo alleen verder wegduwden. Ik heb tot mijn 26ste overigens geen enkele diagnose gekregen. Nu ben ik zwaar depressief, ADHD, emotioneel beschadigd. Maar dan nog, zo'n diagnose helpt haar niet verder, en jullie ook niet.

Maar om t voor mezelf duidelijk te krijgen;

- waarom wil ze het huis uit?
- waarom wil ze niet bij jullie zijn, maar bij hem
- wat biedt hij voor toekomst? wat was haar toekomstbeeld toen ze bv 16 was?
- hoe denkt ze daadwerkelijk over jullie, en over keuzes die door jullie voor haar zijn gemaakt?
- houdt ze van jullie?
- waarom stopt ze met school terwijl ze nog maar 1 jaar te gaan had? Wil ze haar hele leven als cassiere bij de hema werken? (niets mis mee, maar zonde van je opleiding)
- wat vind ze van de mes en vork normen en waarden die ze van jullie heeft gekregen?, en waarom laat ze deze vallen voor iemand die haar niets kan bieden?

PS ik weet dat je deze vragen al hebt beantwoord in bovenstaande berichten, maar een fulltime baan lijkt me niet de eerste reden..

[ Bericht 1% gewijzigd door Swiffer op 15-03-2011 12:39:29 ]
  dinsdag 15 maart 2011 @ 12:45:54 #83
269313 SebasM
Lolmahahaha
pi_94138298
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 12:11 schreef mike112 het volgende:

Je zegt wel, doe het dan maar als je het zo goed weet, maar 1) de manier waarop zoiets je mond uit komt is altijd sarcastisch en verwijtend en 2) je staat niet achter hetgene wat je zegt. Je dochter gaat zich echt niet gesteund voelen op die manier.

Dit is overigens echt geen verwijt, ik begrijp dat jullie keihard hebben gewerkt en nog steeds werken omdat jullie zielsveel van haar houden. Als ze nu echter precies wil doen wat zij wil, dan rest je mijn inziens echter geen andere keus dan haar daar daadwerkelijk in te steunen, ook al gaat dat recht tegen hetgene in dat je zelf voor ogen hebt.

Dus niet aanbieden iets te doen voor haar, maar haar vragen of je misschien iets voor haar zou kunnen doen.

Ik weet trouwens niet of haar huidige gedrag terug te voeren is op haar verleden; ik heb precies hetzelfde gedrag vertoond en met mijn jeugd was werkelijk niets mis.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 12:53:20 #84
338668 mike112
pi_94138515

Wij weten het echt niet, ze heeft dit al vanaf haar 17de zo,n beetje. Ze probeerd overal in huis te komen, maar het is wel pap en mam ik hou zo veel van jullie.

Omdat ze bij hem al haar zin denkt te krijgen en hier normale regels zijn waar ze geen zin in heeft.

Hij biedt niks voor de toekomst, doet niets waar hij geen zin in heeft, blowt de hele dag, heeft een wajong uitkering en geen werk en geen diploma`s en laat alles aan haar over. Haar toekomst beeld toen ze 16 was, was huisje boompje beestje, leuke baan en 2 kindjes.

- hoe denkt ze daadwerkelijk over jullie, en over keuzes die door jullie voor haar zijn gemaakt?

Konden we maar in haar hoofd kijken, dit zou een hoop duidelijk maken, ze belazerd ons op alles fronten en dan staat er vanaf daar in der msn naam, ik hou zoveel van mij ouders.

- houdt ze van jullie?

Ik denk van wel, al is de twijfel de laatste tijd erg groot.

- waarom stopt ze met school terwijl ze nog maar 1 jaar te gaan had? Wil ze haar hele leven als cassiere bij de hema werken? (niets mis mee, maar zonde van je opleiding)

Ze wil alleen nog maar bij hem zijn en stopte er te weinig tijd in, daarom redde ze het niet en is ze gestopt. Ze heeft nu alleen een studieschuld van 3000 euro, die binnen 10 jaar moet worden terugbetaald.

- wat vind ze van de mes en vork normen en waarden die ze van jullie heeft gekregen?, en waarom laat ze deze vallen voor iemand die haar niets kan bieden?

Zijn vindt dat niet vreemd, ze vindt zoiets wel schattig. En op een roze wolk is het hele leven mooi denk ik.

Het is zo verschrikkelijk moeilijk, want hier in huis is ze dan aanwezig, ze geeft aan voel me niet op mijn gemak, bij andere vrienden ook niet meer, want ze heeft zoveel aan elkaar gelogen dat die iets hebben van ja doei, wij geloven je niet meer. Ze zegt dit, en er gebeurt dat, en ze verteld hier al zo min mogelijk, want ja, shit straks zeg ik iets wat ik eerst heel anders vertelde. dan maak je het voor je zelf ook we erg moeilijk denk ik. Hier praten wij dan ook met haar over en dan zegt ze ja, vanaf nu ga ik eerlijk zijn, en vervolgens gaat ze weer op de oude voet verder. Met als enige dat ze daar in haar nieuwe situatie haar nog niet zo goed kennen, maar dat komt vanzelf.

De moeder van haar vriend is gehandicapt, zij heeft (deels) zorgopleiding dus dat is handig. heeft zijn moeder ook tegen ons verteld aan de telefoon. Ze hebben er werkelijk veel aan gedaan haar daar binnen te halen, totdat wij zeiden, ja stop, hoo, als je daar gaat wonen schrijven we je hier uit, want wij gaan niet om hun uitkeringen te spekken jou hier ingeschreven laten staan. Wij willen niet aan fraude meewerken. We hebben al genoeg meegemaakt. Ik ga de ellende niet opzoeken. Zij boos natuurlijk, want ze wil daar aan de gang, en heeft dus vanaf 1 april daar vaste baan in de thuiszorg, echter nu moet ze dus wel op kamers want zijn ouders hebben nu zoiets van shit, allemaal leuk, maar het moet ons geen geld gaan kosten. Dus je raadt wel wie hier nu de dupe van zijn :-) En hier werken en wonen is geen optie voor haar want dan ziet ze hem te weinig en hij heeft geen zin om onder moeders vleugels weg te gaan, want alles wordt voor hem geregeld.

[ Bericht 13% gewijzigd door mike112 op 15-03-2011 13:22:39 ]
  dinsdag 15 maart 2011 @ 12:56:20 #85
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_94138615
Ik moet nu toch weer an mijn werk, ik reageer later deze middag nog, dankjewel.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 13:01:17 #86
338668 mike112
pi_94138793
Nou heb een paar vrije dagen, dus heb even tijd genoeg, morgen weer aan de bak.

Werkse.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 13:28:11 #87
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_94139687
Hoe vreselijk oud ben jij toch Mike? Dat je zo'n moeite hebt om jezelf te verplaatsen in een meisje van 19?

Ik vind, ook in de latere stukken die je schrijft dat je het allemaal wel heel erg vanuit jouw visie schrijft.

Probeer eens een hele post door de ogen van je dochter te schrijven.

Want ik mis echt een stuk begrip en inleving van jouw / jullie kant. Dat is wat de zaak laat ontploffen.
Je ziet de problemen, maar je reageert op de totaal verkeerde manier.

Nu kun je wel zeggen ik ben de papa en ik reageer zoals ik wil, juist maar het gaat over je 19 jarige dochter. Is het niet handiger dat je reageert op een manier die meer bij haar aansluit?

Je kunt ook zelf hulp gaan zoeken hoe je beter met je kinderen om kunt gaan. Niemand heeft gezegd dat kinderen opvoeden simpel is.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 13:34:42 #88
61541 stbabylon
pi_94139975
Past dit topic niet beter in OUD?
  dinsdag 15 maart 2011 @ 13:41:49 #89
338668 mike112
pi_94140311
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 13:28 schreef Daniel1976 het volgende:
Hoe vreselijk oud ben jij toch Mike? Dat je zo'n moeite hebt om jezelf te verplaatsen in een meisje van 19?

Ik vind, ook in de latere stukken die je schrijft dat je het allemaal wel heel erg vanuit jouw visie schrijft.

Probeer eens een hele post door de ogen van je dochter te schrijven.

Want ik mis echt een stuk begrip en inleving van jouw / jullie kant. Dat is wat de zaak laat ontploffen.
Je ziet de problemen, maar je reageert op de totaal verkeerde manier.

Nu kun je wel zeggen ik ben de papa en ik reageer zoals ik wil, juist maar het gaat over je 19 jarige dochter. Is het niet handiger dat je reageert op een manier die meer bij haar aansluit?

Je kunt ook zelf hulp gaan zoeken hoe je beter met je kinderen om kunt gaan. Niemand heeft gezegd dat kinderen opvoeden simpel is.
In dit geval zeg ik jou visie, jou idee, heb ik niks aan, kan ik niks mee. Begrijpend lezen is voor sommige mensen eenmaal moeilijk.

Ik schrijf het vanuit onze visie, vrouw zit er naast. Als zij (dochter) haar visie hier had duidelijk willen maken had ze zelf wel een topic geopend denk ik. Dus ja, dit gaat over onze visie. En ik neem niet aan dat jij iemand bent, dat als jou kind in zo,n situatie zit dat jij het nog even stimuleert van wat goed zeg, ik help je nog wel verder van de regen in de drup. Bye the way, op de toon hoe we hier praten, zo praten we echt niet met haar. Maar dat aanvallende gedrag van jou is echt jammer. De klok horen luiden maar niet weten waar de klepel hangt.

Groet Mike.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 13:55:09 #90
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_94140897
Antwoord per DM
  dinsdag 15 maart 2011 @ 14:04:46 #91
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_94141312
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 13:41 schreef mike112 het volgende:

[..]

In dit geval zeg ik jou visie, jou idee, heb ik niks aan, kan ik niks mee. Begrijpend lezen is voor sommige mensen eenmaal moeilijk.

Ik schrijf het vanuit onze visie, vrouw zit er naast. Als zij (dochter) haar visie hier had duidelijk willen maken had ze zelf wel een topic geopend denk ik. Dus ja, dit gaat over onze visie. En ik neem niet aan dat jij iemand bent, dat als jou kind in zo,n situatie zit dat jij het nog even stimuleert van wat goed zeg, ik help je nog wel verder van de regen in de drup. Bye the way, op de toon hoe we hier praten, zo praten we echt niet met haar. Maar dat aanvallende gedrag van jou is echt jammer. De klok horen luiden maar niet weten waar de klepel hangt.

Groet Mike.
Ik vind jou manier van reageren echt ronduit belachelijk. Iemand probeert je een terechte handreiking te geven maar dat past niet in jouw straatje dus wordt het afgedaan als onzin en ik snap nu gelijk waarom je dochter zo recalcitrant is. Stiefpapa is namelijk zo flexibel als een tuinhark en als het niet zo gaat zoals hij voor ogen heeft, laat dan maar zitten.

Volgens mij moet je eens leren met kritiek om te gaan, je post op een discussieforum, dan zit het er dik in dat niet iedereen het met je eens is. En dat iedereen zijn eigen visie heeft.
Maar hé, als je denkt dat de jouwe juist is, dan kan het topic inderdaad wel dicht.

Als je nog enigzins contact wil houden met je stiefdochter zul je, hoe tegendraads het ook klinkt, haar keuze moeten respecteren. Ze is namelijk 19 en dus heeft ze haar eigen ideeën.
Verbiedt haar dus niks, je mag ook best zeggen dat je het niet verstandig vindt als je het goed kunt onderbouwen, maar dat je het wel respecteert omdat het haar keuze is. En nee, dat respect hoeft inderdaad niet zover te gaan dat je mee werkt aan haar uitkeringsfraude. Maar biedt aan om te helpen met de verhuizing en laat haar merken dat zowel zij als haar vriend welkom zijn bij jullie.

Want blijf je op deze voet door gaan dan zie ik het nog wel gebeuren dat dochter straks helemaal zoiets heeft van: :W
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  dinsdag 15 maart 2011 @ 15:02:44 #92
277627 Seven.
We are Borg.
pi_94143553
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 12:25 schreef mike112 het volgende:
Kijk, ik zou niet anders weten eerlijk gezegt waar we nog harder ons best hadden moeten doen, 100% is 100%. Laag zelfbeeld heeft ze nooit gehad en depressief ook niet, dit is ook medisch aangetoont. (Al kan dat momenteel natuurlijk anders zijn) Echter ze wil geen hulp meer.

Als haar zelfbeeld zo goed was, dan had ze d'r neus wel opgehaald voor deze gast.

quote:
Voor hun is het ook moeilijk geweest dat ze destijds een nieuwe vader kregen zo even in huis, maar we zijn altijd gek met elkaar geweest. Daarom nu ook de pijn dat ze ons zo diep in een hoek trapt en dit ook bewust doet, waarbij wij zoiets hebben van waarom doe je dit. Relatie met vorige vriendjes van haar gingen stuk omdat ze hun ontzettend claimde en altijd leugentjes vertelde. Ook op sexueel gebiedt als een jongen dominanter werdt was het gelijk over.
Ze weet niet waarom ze het doet, ze is beschadigd door haar jeugd en dat kan ze nu onmogelijk doorhebben. Pas tegen haar 25ste kan ze dat beginnen te omvatten, zoveel afstand kan ze er nu zelf ook niet van nemen.

quote:
Dit laatste is begrijpelijk gezien haar verleden. Persoonlijk denk ik dat ze nu een jongen heeft gekozen wat eigenlijk echt een sappie is, zodat ze hem kan domineren en dit komt ook in veel dingen naarboven, echter heeft ze nu niet in de gaten dat het eigenlijk andersom is. Alles heft ze hier nu opgezegt. Opleiding waarvoor ze nog 1 jaar moest gestopt. Baantjes, alles weg. En daar gaat ze vrolijk verder. Soms moeilijk om dit zo allemaal even via een forum goed duidelijk te maken.
Het is en blijft haar leven, je hebt dat grotendeels ook maar te accepteren.
quote:
En om terug te komen op Swiffer om een dagje IKEA te sponseren, daarvoor kennen wij haar goed genoeg dat ze gelijk zoiets heeft van zie je wel, jullie willen me de deur uit.

Zolang alles gaat zoals zij het wil en dit in banen kan leiden dan gaat het goed, maar ga er niet 1cm naast.

Ze wordt trouwens met een klein maandje 20
Nou ja, als je niets wil proberen, dan moet je het zelf ook maar weten. :s)
Resistance is futile.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 15:03:26 #93
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_94143573
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 12:53 schreef mike112 het volgende:

Wij weten het echt niet, ze heeft dit al vanaf haar 17de zo,n beetje. Ze probeerd overal in huis te komen, maar het is wel pap en mam ik hou zo veel van jullie.

Denk je niet dat het belangrijk is om te weten waarom ze weg wil? Die vriend biedt een uitweg, maar lijkt me niet de reden....

Omdat ze bij hem al haar zin denkt te krijgen en hier normale regels zijn waar ze geen zin in heeft.

Geen zin in, of begrijpt ze de regels gewoon niet? Da's toch geen antwoord, jullie weten dit niet? Lijkt me vrij relevant om dit toch op zijn minst te achterhalen.
Blijkbaar begrijpt ze niet hoeveel jullie om haar geven, en hoe graag jullie willen dat ze goed terecht komt. Ze ziet overduidelijk niet mee dat jullie het beste met haar voor hebben, omdat zij denkt dat de weg die ze nu gaat bewandelen haar hetzelfde brengt. Hoe komt het dat ze dit niet begrijpt dan? Hoe brengen jullie dit over?

Hij biedt niks voor de toekomst, doet niets waar hij geen zin in heeft, blowt de hele dag, heeft een wajong uitkering en geen werk en geen diploma`s en laat alles aan haar over. Haar toekomst beeld toen ze 16 was, was huisje boompje beestje, leuke baan en 2 kindjes.

Waarom heeft ze dit toekomstbeeld bijgesteld? Waarom is je dochter ineens veranderd in een 'kan mij het verreken of ik shag rook en stink, ik leef toch'... Wanneer is ze gestopt met om zichzelf geven?

Konden we maar in haar hoofd kijken, dit zou een hoop duidelijk maken, ze belazerd ons op alles fronten en dan staat er vanaf daar in der msn naam, ik hou zoveel van mij ouders.

Heb je de vraag uberhaupt wel eens gesteld? Of ze haar oordeel over jullie eens eerlijk wou uiten? Jullie willen haar volwassen gedrag van haar, maar ze is overduidelijk niet volwassen benaderd als je zulke vragen niet eens stelt hoor..

- houdt ze van jullie?

Ik denk van wel, al is de twijfel de laatste tijd erg groot.

nogmaals, waarom vraag je dit niet?

Ze wil alleen nog maar bij hem zijn en stopte er te weinig tijd in, daarom redde ze het niet en is ze gestopt. Ze heeft nu alleen een studieschuld van 3000 euro, die binnen 10 jaar moet worden terugbetaald.

Waarom begin je over de schuld, in plaats van de verloren jaren die ze er wel in heeft geinvesteerd? En stopte ze er weinig tijd om om hem, of misschien toch om iets anders?

Zijn vindt dat niet vreemd, ze vindt zoiets wel schattig. En op een roze wolk is het hele leven mooi denk ik.

nogmaals, wat vind ze van de meegegeven normen en waarden? En hoe kom je er bij dat waar ze nu zit voor haar een roze wolk is? Kan het ook zijn dat het voor haar de enige uitweg is? Kan je je misschien proberen voor te stellen, dat om welke reden dan ok, je stiefdochter thuis ZO ongelukkig is dat ze genoegen neemt met iets 'beneden haar stand' (zo noemden mijn ouders dit graag)

Samengevat;
heeft een van jullie twee haar echt eens om redenen gevraagd? Om haar mening? Om haar oordeel? Om haar 'waarom's? Kortom, een volwassen gesprek?? Op neutraal terrein?

Het is zo verschrikkelijk moeilijk, want hier in huis is ze dan aanwezig, ze geeft aan voel me niet op mijn gemak, bij andere vrienden ook niet meer, want ze heeft zoveel aan elkaar gelogen dat die iets hebben van ja doei, wij geloven je niet meer.
Of ze is bang iets verkeerd te doen, en doet dan maar niets meer?
Ze zegt dit, en er gebeurt dat, en ze verteld hier al zo min mogelijk, want ja, shit straks zeg ik iets wat ik eerst heel anders vertelde. dan maak je het voor je zelf ook we erg moeilijk denk ik. Hier praten wij dan ook met haar over en dan zegt ze ja, vanaf nu ga ik eerlijk zijn, en vervolgens gaat ze weer op de oude voet verder. Met als enige dat ze daar in haar nieuwe situatie haar nog niet zo goed kennen, maar dat komt vanzelf.
Je praat overduidelijk niet met haar hierover, je verwijt haar dat ze niet eerlijk is, maar vraagt nooit en te nimmer naar het waarom, simpelweg omdat jullie stoppen bij: je mag niet liegen.

De moeder van haar vriend is gehandicapt, zij heeft (deels) zorgopleiding dus dat is handig. heeft zijn moeder ook tegen ons verteld aan de telefoon. Ze hebben er werkelijk veel aan gedaan haar daar binnen te halen, totdat wij zeiden, ja stop, hoo, als je daar gaat wonen schrijven we je hier uit, want wij gaan niet om hun uitkeringen te spekken jou hier ingeschreven laten staan. Wij willen niet aan fraude meewerken. We hebben al genoeg meegemaakt. Ik ga de ellende niet opzoeken. Zij boos natuurlijk, want ze wil daar aan de gang, en heeft dus vanaf 1 april daar vaste baan in de thuiszorg, echter nu moet ze dus wel op kamers want zijn ouders hebben nu zoiets van shit, allemaal leuk, maar het moet ons geen geld gaan kosten. Dus je raadt wel wie hier nu de dupe van zijn :-) En hier werken en wonen is geen optie voor haar want dan ziet ze hem te weinig en hij heeft geen zin om onder moeders vleugels weg te gaan, want alles wordt voor hem geregeld.

Waarom maak je nu van GELD een issue terwijl je stiefdochter dreigt in de goot terecht te komen? Niet dat je er miljoenen voor over moet hebben, maar lijkt mij dat die uitkering zaak 2 of zelfs zaak 86 wordt, haar acties zijn een gevolg van heel iets anders. Zij heeft het gevoel daar nodig te zijn,nuttig, en gewaardeerd te worden, hoe gek dit ook voor jou en je partner kan klinken.

FF e.e.a in quote erbij gezet in Bold.

Is het niets om hier met een tussenpersoon over te praten, jij, zij, en een onpartijdige scheidsrechter?? Dit gaat niet om haar vriend, of om het uit huis gaan an sich, of je het nu wil geloven of niet, ik geloof nooit dat zij, met een gedegen opvoeding, kiest voor een partner a la slampamper terwijl ze eerder een heel ander toekomstbeeld had.

Begin eens met de vraag, WAAROM. toon interesse in haar gedachtengang, zonder deze meteen ter veroordelen als: zo hebben wij je dit niet geleerd, je stelt ons teleur.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 15:17:24 #94
338668 mike112
pi_94144082
Wij veroordelen haar ook niet, en tonen intresse in haar gedachtengang en zeggen niet zo hebben we je niet opgevoed. Ze wil gewoon niks vertellen.

Moeder van die vriend belde net al hierheen, die snapte er ook niks van, voelde zich ook al door der in de hoek gedrukt door dat er dingen waren voorgelogen wat ze eerst niet wilde geloven.

Ze komen er vanzelf wel achter, echter is het wel triest. Alles wat je in bovenstaande verteld is al lang uitgeprobeerd, echt waar. Keer op keer op keer, Net nog aan de telefoon, en ze zegt gelijk glashard, ik ga er niet over praten. En zijn moeder zegt, ja ik weet het allemaal ook niet hoor, ze zegt niets, ze zet ons alleen voor het blok en verwachten van ons financiele ondesteuning als ze daar in huis zit.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 15:20:11 #95
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_94144199
Okee dan blijft mijn voorgaande advies van kracht, probeer er voor haar te zijn als de scherven ineen vallen... meer kun je echt niet doen denk ik.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 15:23:32 #96
338668 mike112
pi_94144330
Weet je wat zo moeilijk is Swiffer, soms is het zo moeilijk dingen duidelijk te omschrijven, in een gesprek gaat dat vaak makkelijker. Soms zijn dingen onduidelijjk en vergen dan elle lange chatconversaties.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 15:28:26 #97
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_94144511
Begrijp ik volkomen Mike, die stomme beeldschermen helpen er dan ook niet bij.. daarom stelde ik je al voor of een 'mediation' misschien niets iets zou zijn.. al is het met bv een familielid waar jullie beiden goed mee kunnen opschieten..
Maar ik maak op uit je relaas dat ze gewoon helemaal niets wil, ik vrees dat je dan niets meer kan doen naast dat te accepteren..
Ze zal pas over een paar jaar beseffen waar ze staat in haar leven, probeer er dan in elk geval te zijn, ookal heeft ze jullie zovaak gekwetst..
  dinsdag 15 maart 2011 @ 15:38:10 #98
338668 mike112
pi_94144913
Nou precies, we blijven altijd voor haar klaar staan, welke domme actie ze ook doet. Ze denkt alles met leugens te kunnen regeren en zo werkt het nu eenmaal niet. En ze zal hier inderdaad dan zelf achter moeten komen. En we hebben echt alles geprobeerd, maar op een gegeven moment houd dat ergens op. Ze heeft elke hand aanreiking afgeslagen. en op een gegeven moment heeft het niets meer te maken met liefde voor haar, maar pure afzetting door haar zelf.

Net bv nog als voorbeeld. Vrouw verteld paar dingen die ze dan hier verteld heeft aan zijn moeder, en zij zit daar glashard te bleren dat daar niks van waar is. En zijn moeder zit dan van ja, ja, ja ik weet het ook allemaal niet hoor. maar ze voelde zich al wel lullig dat zowel wij als hun nu in een hoek staan omdat zij haar zin aan het doorduwen is ivm samenwonen. Ze had daar gezegt ik ga voor kamers kijken, maar doet dat vervolgens niet, maar gaat daar in huis zitten en dan de zooi onderdruk zetten ivm subsidies daar. Maar daar heeft zij geen boodschap aan, ze wil haar zin doorzetten.

En praten met een goed familielid van 2 kanten is ook al meerdere malen gebeurt, echter zegt ze dan op alles ja en ik zal niet meer liegen en ze hebben gelijk. En gaat daarna in het oude patroon vervolgens lekker verder.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 15:48:38 #99
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_94145322
Ik ben wel van mening dat je toch van een andere kant moet bekijken waarom ze liegt. Reken haar af o de reden van liegen, niet om de leugens zelf.. Ze ziet niet dat dat een vicieuze cirkel is en hoe ze eruit komt. En hetgeen wat jullie aanboden als handreiking, is voor haar gewoon niet als handreiking overgekomen. Lijkt mij dat ze gewoon echt zo met zichzelf in de knoop zit dat goed of fout niet meer herkenbaar is, en de weg van minste weerstand dan maar het beste lijkt. In haar ogen is dat liegen.

Ze liegt om aandacht, niet om te kwetsen, houd daar alsjeblief rekening mee, hoe moeilijk ook. Ze wil controle over zaken, en als zij de waarheid controleert heeft ze nog een gevoel van 'macht; oftewel controle. Over de rest is ze die naar alle waarschijnlijkheid in haar eigen ogen allang kwijt.

Ik begrijp je frustratie helemaal mike, maar geef haar wat dat betreft een voordeel van de twijfel, of meen je serieus dat ze dat liegen doet om zichzelf beter te voelen dan?
  dinsdag 15 maart 2011 @ 15:50:50 #100
324703 Chilled
Bazinga!
pi_94145422
Beste Mike,

Wat een nare situatie zeg. Ik herken het ontzettend, maar dan in mijn exvriend die in zijn verleden ook ontzettend veel heeft meegemaakt en ook op dezelfde manier met situaties omging zoals jouw dochter. Ik geloof helemaal dat je alles al hebt geprobeerd; de harde manier, de liefdevolle manier, de negeermanier, alles.. Maar zoals iedereen hier zegt, ergens denk ik echt dat zij er zelf achter moet komen en dan moet het inderdaad op de harde manier. Maar dan is het wel op een manier zonder dat jullie daar invloed op hadden en ze dus ook jullie niet de schuld kan geven en dus niet boos op jullie kan zijn. En dan zal jullie deur open staan..

Wat wel in me opkomt; is het misschien een idee om een hele oprechte brief samen met je vrouw voor haar te schrijven? Dan heeft ze iets waar ze zelf rustig over na kan denken zonder dat ze direct in de verdediging kan schieten. Ik zou dan ook heel oprecht als ouders je angsten opschrijven en dat dit volledig ligt aan het feit dat jullie zoveel van haar houden. Dit zullen jullie vast al wel tegen haar gezegd hebben, maar als het uitgelegd in een brief staat, is dat toch anders. Ik zou haar dan in die brief ook niks kwalijk nemen, maar dat de brief centraal staat als bezorgdheid, angst en liefde en dat jullie er alles aan willen doen om haar gelukkig te maken. Natuurlijk moet zij daar ook dingen voor doen, maar ik denk dat het in eerste instantie heel belangrijk is dat zij ook daadwerkelijk beseft wat jullie intentie is.

Ik wens je in ieder geval heel veel sterkte en succes!
Que Sera ~
  dinsdag 15 maart 2011 @ 15:52:43 #101
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_94145490
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 15:28 schreef Swiffer het volgende:
Begrijp ik volkomen Mike, die stomme beeldschermen helpen er dan ook niet bij.. daarom stelde ik je al voor of een 'mediation' misschien niets iets zou zijn.. al is het met bv een familielid waar jullie beiden goed mee kunnen opschieten..
Maar ik maak op uit je relaas dat ze gewoon helemaal niets wil, ik vrees dat je dan niets meer kan doen naast dat te accepteren..
Ze zal pas over een paar jaar beseffen waar ze staat in haar leven, probeer er dan in elk geval te zijn, ookal heeft ze jullie zovaak gekwetst..
Soms helpt het ook weleens om gewoon eens even afstand te nemen met z'n allen. Laat alles eerst nou maar eens bezinken. Ga nu allemaal eerst even een tijdje je eigen weg. De de situatie nog niet te hard geëscaleerd is, dan komt het vanzelf wel weer goed ooit.
Anders kan het ook nog wel goed komen, maar dan heeft het wat meer tijd nodig of wat meer inspanning.

Ik denk ieder geval dat iedereen nu vooral even losgelaten moet worden. Scheelt iedereen een hoop ellende. Zij doet toch wat ze zelf wil, jullie zijn het daar niet mee eens en ageren daarop.
Dat is zo zinloos.
Probeer een klein beetje vertrouwen in je dochter, en in jouw opvoedkundige kwaliteiten van de afgelopen 15 jaar te hebben. De meeste mensen vernietigen zich niet en zelf in het extreme geval dat ze dat wel doet, jij bent niet in de positie nu om daar verandering in te kunnen brengen.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 15:55:47 #102
338668 mike112
pi_94145635
We geven haar ook het voordeel van de twijffel, deze krijgt ze elke keer. En liegen om aandacht, ja negatieve aandacht is ook aandacht zou je zeggen. Het is wel zo dat zij vroeger zoals ik ook in het start topic vertelde altijd veel aandacht kreeg, Toen de jongste dochter door het gebeuren meer aandacht nodig had kon ze dit moeilijk verkropen want zij wilde alle aandacht. Ze kon dit moeilijk accepteren. Dit betekend dus niet dat ze geen aandacht kreeg, in tegendeel zelf, maar ze leek wel jaloers toen. En denk ook dat dat het punt is, waar het is fout gegaan. Zij wilde het belangrijkst zijn en zo manifisteert ze zich eigenlijk nog steeds.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 16:05:37 #103
338668 mike112
pi_94146126
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 15:52 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Soms helpt het ook weleens om gewoon eens even afstand te nemen met z'n allen. Laat alles eerst nou maar eens bezinken. Ga nu allemaal eerst even een tijdje je eigen weg. De de situatie nog niet te hard geëscaleerd is, dan komt het vanzelf wel weer goed ooit.
Anders kan het ook nog wel goed komen, maar dan heeft het wat meer tijd nodig of wat meer inspanning.

Ik denk ieder geval dat iedereen nu vooral even losgelaten moet worden. Scheelt iedereen een hoop ellende. Zij doet toch wat ze zelf wil, jullie zijn het daar niet mee eens en ageren daarop.
Dat is zo zinloos.
Probeer een klein beetje vertrouwen in je dochter, en in jouw opvoedkundige kwaliteiten van de afgelopen 15 jaar te hebben. De meeste mensen vernietigen zich niet en zelf in het extreme geval dat ze dat wel doet, jij bent niet in de positie nu om daar verandering in te kunnen brengen.
We gaan het nu ook loslaten, hebben min of meer al een beslissing genomen. We laten haar daar haar gang gaan, want we kunnen het toch niet tegenhouden. Echter hebben we hier bij duidelijk gemaakt dat ze tot 1 mei de tijd hebben en vanaf dat punt schrijven we haar hier uit.
En zal ze ook de verantwoordingen moeten dragen van op je zelf wonen. En dat met haar vriend die niks wil is toch haar probleem en niet de onze. Zij zal daar straks vanzelf de narigheid van ondervinden. Maar we laten niet het gezin ten onder gaan vanwege 1 die niks wil. Hiervoor hebben we te hard moeten knokken. Hopelijk land ze vanzelf weer op aarde.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 16:05:43 #104
324703 Chilled
Bazinga!
pi_94146133
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 15:55 schreef mike112 het volgende:
We geven haar ook het voordeel van de twijffel, deze krijgt ze elke keer. En liegen om aandacht, ja negatieve aandacht is ook aandacht zou je zeggen. Het is wel zo dat zij vroeger zoals ik ook in het start topic vertelde altijd veel aandacht kreeg, Toen de jongste dochter door het gebeuren meer aandacht nodig had kon ze dit moeilijk verkropen want zij wilde alle aandacht. Ze kon dit moeilijk accepteren. Dit betekend dus niet dat ze geen aandacht kreeg, in tegendeel zelf, maar ze leek wel jaloers toen. En denk ook dat dat het punt is, waar het is fout gegaan. Zij wilde het belangrijkst zijn en zo manifisteert ze zich eigenlijk nog steeds.
Als een kind gewend is om in eerste instantie veel aandacht te krijgen en daarna niet meer, dan is dat ook een behoorlijke verandering. Het klinkt aanstellerig, maar zo werken kinderen nou eenmaal. Ik denk dat er ontzettend veel boosheid in haar zit wat deels terecht is en deels puur emotie waar ze zelf geen controle over heeft omdat ze het niet weet.
Que Sera ~
  dinsdag 15 maart 2011 @ 16:06:55 #105
324703 Chilled
Bazinga!
pi_94146209
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 16:05 schreef mike112 het volgende:

[..]

We gaan het nu ook loslaten, hebben min of meer al een beslissing genomen. We laten haar daar haar gang gaan, want we kunnen het toch niet tegenhouden. Echter hebben we hier bij duidelijk gemaakt dat ze tot 1 mei de tijd hebben en vanaf dat punt schrijven we haar hier uit.
En zal ze ook de verantwoordingen moeten dragen van op je zelf wonen. En dat met haar vriend die niks wil is toch haar probleem en niet de onze. Zij zal daar straks vanzelf de narigheid van ondervinden. Maar we laten niet het gezin ten onder gaan vanwege 1 die niks wil. Hiervoor hebben we te hard moeten knokken. Hopelijk land ze vanzelf weer op aarde.
Heb je nog m'n post gelezen om haar een oprechte brief te schrijven zodat ze iets om handen heeft als het haar allemaal te veel wordt? Dan hoeft ze nog niet eens direct naar jullie toe te gaan, maar ik denk dat het haar wel zou helpen. Het klinkt als een kind met heel veel trots die zichzelf niet wil laten kennen. (wat ze onbewust natuurlijk wel doet, maar dat heeft ze zelf niet in de gaten)
Que Sera ~
  dinsdag 15 maart 2011 @ 16:07:37 #106
338668 mike112
pi_94146231
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 16:05 schreef Chilled het volgende:

[..]

Als een kind gewend is om in eerste instantie veel aandacht te krijgen en daarna niet meer, dan is dat ook een behoorlijke verandering. Het klinkt aanstellerig, maar zo werken kinderen nou eenmaal. Ik denk dat er ontzettend veel boosheid in haar zit wat deels terecht is en deels puur emotie waar ze zelf geen controle over heeft omdat ze het niet weet.
Begrijp het goed he, zeg dus niet dat ze minder aandacht kreeg, alleen de jongste had meer aandacht nodig, en ze was toen zelf net 17 en geen 5 bijvoorbeeld.

Ja dat van die brief dat gaan we zeker doen, mijn vrouw vondt het ook een zeer goed idee. :-)
  dinsdag 15 maart 2011 @ 16:15:02 #107
324703 Chilled
Bazinga!
pi_94146624
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 16:07 schreef mike112 het volgende:

[..]

Begrijp het goed he, zeg dus niet dat ze minder aandacht kreeg, alleen de jongste had meer aandacht nodig, en ze was toen zelf 17 en geen 5 bijvoorbeeld.
Ik snap je juist heel goed, daarom zeg ik er ook bij dat het ietwat aanstellerig klinkt, maar dat is het niet. En ook al is ze 17, dan juist spelen dat soort dingen heel erg. Vooral bij een meisje wat al heel wat in haar leven heeft meegemaakt. Ik wil daarbij jou of je vrouw niet de schuld geven, want dat is niet iets waar je constant mee bezig bent als ouders.

Ik denk persoonlijk dat doordat ze zich zo "volwassen" gedraagt dat jij onbewust haar in sommige opzichten ook volwassen ziet. Natuurlijk zie je haar ook als een kind, maar..(ik weet niet zo goed hoe ik het in woorden moet omschrijven, maar ik probeer het toch) dat je toch denkt van.. "als jij het allemaal zo goed weet, dan doe je dat toch" maar je weet zelf ook dat ze het allemaal helemaal niet weet. Alleen is het heel moeilijk om daar op een "juiste" manier om te gaan. Als er überhaupt al een "juiste" manier bestaat.

Als ouders zijnde, en vooral als vader zijnde, is het erg moeilijk om te laten zien dat je zelf ook angsten hebt en onzeker bent over hoe je het allemaal doet.. Maar ik kan je zeggen, als je dat oprecht aan je kind laat zien, zonder je kind op dat moment te veroordelen, dat ze dan ineens veel meer respect voor je heeft.

Goed om te lezen dat jullie haar in ieder geval een brief willen schrijven. Het komt toch anders over dan wanneer je een zoveelste gesprek met haar wil voeren en het altijd op iets anders uitloopt dan dat je aan het begin wilde. Nogmaals, probeer het dan oprecht als een liefdevol medemens te schrijven dan de vader die het allemaal zo goed weet. Ik weet dat jij het niet zo bedoelt, maar bij een puber komt het eigenlijk altijd zo over..

Veel succes! :)
Que Sera ~
  dinsdag 15 maart 2011 @ 16:22:15 #108
338668 mike112
pi_94146946
Dank je wel Chilled. En wat je verteld klopt precies, ze denkt dat ze heel volwassen is, en dat ze het allemaal weet, maar uit veel dingen blijken al dat ze met haar koppie tegen de muur loopt. Ze heeft zoiets van samenzijn en de rest zie ik wel. Daar gaat ze nu achter komen dat dat niet zo werkt. En hiermee zullen we het moeten doen. We blijven meekijken op afstand maar geven haar buiten dat ook gelijk een dosis verantwoording waar ze zelf mee zal moeten omgaan, en dat gaat het haar nog knap lastig maken ben ik bang.

En ze weet heel goed dat wij angsten hebben, mede omdat ze ergens wel weet dat het geene waar ze mee bezig is niet klopt. Alleen dan altijd de vraag van waarom doorzetten? Bewijzingsdrang? waarschijnlijk wel. Van ons hoeft ze zich niet te bewijzen, zo is ze ook niet opgevoed. Doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg. Nogmaals bedankt voor je antwoorden.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 16:30:23 #109
130924 Twinkle20
pi_94147313
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 13:31 schreef Mishu het volgende:
Niet financieel ondersteunen, eigen boontjes laten doppen maar wel open blijven staan voor liefde en aandacht. Klaar. Meer kan ze niet verwachten.
Dit dus.

Maar als ze dan terug zou komen en ze zit financieel finaal aan de grond, dan ook zo sterk zijn om geen poot uit te steken.

Blijkbaar moet ze ervaren hoe het echte leven in elkaar zit. Laten gaan dus. Hoe moeilijk dat ook is.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 16:43:00 #110
338668 mike112
pi_94147831
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 16:30 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Dit dus.

Maar als ze dan terug zou komen en ze zit financieel finaal aan de grond, dan ook zo sterk zijn om geen poot uit te steken.

Blijkbaar moet ze ervaren hoe het echte leven in elkaar zit. Laten gaan dus. Hoe moeilijk dat ook is.
Precies, dat is ook exact het gene wat we gaan doen. Kom je op hangende pootjes terug of kom je financieel in de nesten dan zal je er knijterhard voor moeten werken.En gebeurt het binnen de relatie, ja ach dan zal vriendlief met schoffelcertificaat ook maar is wat moeten gaan doen. Voorlopig hangt die liever met zijn vrienden in de koffieshop, dus hiervoor bestaat wel is een reële kans helaas. Maar wij schuiven niet eerder ook maar 1 cent, zolang hij niet werkt en lekker blowt.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 17:37:13 #111
324703 Chilled
Bazinga!
pi_94150186
Leest je vrouw trouwens ook mee? Ik ben best benieuwd of jullie beiden 1 lijn trekken in dit verhaal, of dat jullie in bepaalde dingen toch niet echt dezelfde ideeën hebben. Mannen zijn meestal ietwat strenger dan vrouwen of in sommige situaties juist andersom. Als er bijvoorbeeld sommige dingen bij jullie samen niet duidelijk zijn, dan kan dat ook verwarrend voor je dochter zijn. Misschien is dit helemaal niet zo, maar ben er wel benieuwd naar!
Que Sera ~
  dinsdag 15 maart 2011 @ 17:38:10 #112
337202 Menu_69
Is toch heerlijk man.
pi_94150232
Wat dacht je van de wens van een volwassen persoon respecteren?
  dinsdag 15 maart 2011 @ 17:40:37 #113
324703 Chilled
Bazinga!
pi_94150342
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 17:38 schreef Menu_69 het volgende:
Wat dacht je van de wens van een volwassen persoon respecteren?
Ik zou eerst eens het hele topic lezen. Ik ga er vanuit dat in dezelfde post dan "Bericht 100% gewijzigd door Menu_96" staat.
Que Sera ~
  dinsdag 15 maart 2011 @ 17:42:21 #114
337202 Menu_69
Is toch heerlijk man.
pi_94150424
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 17:40 schreef Chilled het volgende:

[..]

Ik zou eerst eens het hele topic lezen. Ik ga er vanuit dat in dezelfde post dan "Bericht 100% gewijzigd door Menu_96" staat.
Wie weet, maar ik ga natuurlijk niet een heel topic over zoiets doorlezen.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 18:24:41 #115
338668 mike112
pi_94152162
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 17:37 schreef Chilled het volgende:
Leest je vrouw trouwens ook mee? Ik ben best benieuwd of jullie beiden 1 lijn trekken in dit verhaal, of dat jullie in bepaalde dingen toch niet echt dezelfde ideeën hebben. Mannen zijn meestal ietwat strenger dan vrouwen of in sommige situaties juist andersom. Als er bijvoorbeeld sommige dingen bij jullie samen niet duidelijk zijn, dan kan dat ook verwarrend voor je dochter zijn. Misschien is dit helemaal niet zo, maar ben er wel benieuwd naar!
Hoi Chilled,

ja mijn vrouw leest ook mee, we staan hierin alle 2 in 1 rechte lijn. Hebben er alle 2 het zelfde idee over. Bij ons is rechtlijnigheid een belangrijk punt, want beide werken van een andere kant heeft geen nut en zorgt voor een hoop onbedoelde problemen.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 18:38:53 #116
339111 saartjess
pi_94152691
Ik heb hetzelfde meegemaakt vroeger...

Ik was net zo.. kreeg ook vriendjes en wilde ook alleen maar bij diegene zijn.

Wat mijn ouders toen deden na veel pogingen mij loslaten... mijn keuzes respecteren, waardoor ik me gehoord voelde en uiteindelijk ook respect kreeg voor mijn ouders.

Probeer hoe moeilijk het ook is de keuze van je dochter te respecteren... uiteindelijk zal ze het zelf wel inzien. Ze is nog jong. Probeer te helpen waar mogelijk op een goede manier.

Ik snap heel erg goed dat je grip op de situatie wilt houden, maar op deze manier stoot je haar juist van je af...

Succes!!
  dinsdag 15 maart 2011 @ 19:19:01 #117
324703 Chilled
Bazinga!
pi_94154564
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 18:24 schreef mike112 het volgende:

[..]

Hoi Chilled,

ja mijn vrouw leest ook mee, we staan hierin alle 2 in 1 rechte lijn. Hebben er alle 2 het zelfde idee over. Bij ons is rechtlijnigheid een belangrijk punt, want beide werken van een andere kant heeft geen nut en zorgt voor een hoop onbedoelde problemen.
Ok goed om te horen :) Heel belangrijk.. Zorgt inderdaad voor problemen in heel veel gezinnen als vader en moeder niet op 1 lijn zitten. Ik wens jullie in ieder geval veel succes met het schrijven van de brief, meestal roept dat wel wat emoties op omdat je dan ook zelf leest hoeveel jullie dochter voor jullie betekent. Good luck ^O^
Que Sera ~
  dinsdag 15 maart 2011 @ 20:09:52 #118
338668 mike112
pi_94157753
Dank je wel en hou je wel op de hoogte mits je dat wil uiteraard.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 20:11:39 #119
324703 Chilled
Bazinga!
pi_94157867
Ja natuurlijk! Ik hoop dat er voor "beide partijen" een goede afloop komt natuurlijk en dat jullie hoe dan ook een hele fijne relatie tegemoet kunnen gaan.
Que Sera ~
  dinsdag 15 maart 2011 @ 20:36:06 #120
338668 mike112
pi_94159721
Jij bijzonder bedankt voor alle antwoorden Chilled, en uiteraard ook alle andere bedankt.

Groet Mike...
  woensdag 16 maart 2011 @ 03:42:49 #121
330738 jstrike
pi_94179059
quote:
14s.gif Op maandag 14 maart 2011 10:27 schreef drumstickNL het volgende:
Gewoon laten gaan, geen geld geven, komt vanzelf wel weer terug.
in deze maatschappij is het makkelijk veel geld te lenen en je diep in de schulden te werken voordat het een probleem is. Denk maar eens. Inschrijven bij een hbo, maximale lening van IB-Groep en dan even een studentenrekening met roodstaan + creditcard. Je komt dan toch wel een aardig eind. Schat zo in dat je makkelijk tot 50.000 euro kan komen. Als het niet meer is.

quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 11:31 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Ik heb en kinderen en ik kan me herinneren hoe mijn leven was toen ik 19 was.
En dat ik toen dacht dat ik alles wist en alles zelf kon bepalen en ik had vooral geen boodschap aan mijn ouders. Dat hoort bij de levensfase. Je afzetten tegen je ouders, op kamers gaan zelf je boontjes doppen en dan na een tijdje wordt het contact met je ouders weer beter.

afzetten, ja. Maar er is een verschil tussen afzetten tegen ouders en al je vrienden afstoten, vreemdgaan en verhuizen naar de andere kant van het land. Ik hoop dat je zelf ook wel inziet dat daar wel een nuance verschil in zit.
  woensdag 16 maart 2011 @ 03:50:16 #122
330738 jstrike
pi_94179102
quote:
mensen, we hebben het hier toch niet over marvin en desteni he?

[ Bericht 0% gewijzigd door jstrike op 16-03-2011 04:44:26 ]
  dinsdag 22 maart 2011 @ 12:10:02 #123
183190 mane
pi_94462852
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 18:24 schreef mike112 het volgende:

[..]

Hoi Chilled,

Het wordt nu misschien tijd om als ouders een stapje terug te nemen en je meer te richten op jezelf. De jaren van zorg zijn voor jullie ook zwaar geweest. Je mag ook met z'n tweetjes bepalen hoeveel tijd en energie jullie kunnen besteden aan haar problemen.

Met het bepalen van je eigen grenzen dien je ook als voorbeeld voor haar. Als ouders zelf niet in staat zijn om emotionele grenzen aan te geven, dan zal het voor het kind ook lastig zijn zich aan zulke grenzen te houden (bij anderen maar ook bij zichzelf). Probeer ondertussen wel gewoon die stabiele basis voor haar te zijn, zodat ze weet dat ze wel altijd op jullie kan terugvallen. Volgens mij is dat het beste wat je als ouders in deze situatie kunt doen.

[ Bericht 0% gewijzigd door mane op 22-03-2011 12:15:22 ]
The real is always way ahead of what we can imagine.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')