abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94083623
Onze dochter van 19 heeft sinds een half jaar een vriend aan de andere kant van Nederland.

Hiervoor had ze ook in vriend bij ons in de buurt en heeft daar een relatie van 1.5 jaar mee gehad.
In die 1.5 jaar zorgde ze dat ze zoveel mogelijk bij hem en zijn ouders in huis was terwijl ze bij ons de 1ne leugen na de andere ophing. Uiteindelijk is die relatie gesprongen en alles was natuurlijk zijn schuld.
Wel probeerde ze altijd als ze vriendjes had ons zo snel mogelijk bekend te maken met de ouders, dit was dan allemaal zo gezellig, maar dat bleef niet gezellig want de leugens en vreemde verhalen koste uiteindelijk altijd het contact de kop.

Vroeger was het altijd het meisje wat heel veel aandacht opeiste en altijd het zogenaamde lieverdje was, dit ten koste van haar zusje die hier behoorlijk onder te lijden had, echter kwam dit er pas uit nadat die het op een gegeven moment psychologisch niet meer trok. Dit is zelfs zo ver gegaan dat ze hiervoor in opname is geweest. Zus interesseert het geen ene moer, want jee, je zou is aan iemand anders aandacht geven dan aan jezelf en je vriendje.

Nadat het uit was met de vorige relatie, zou ze geen relatie meer nemen voorlopig, echter alles was minder waar. Op woensdag was het uit en donderdags zou ze naar een vriendin gaan en hier blijven tot zondag. Achteraf bleek dat ze al weer bij de volgende gozer in huis zat.
Eerst zogenaamd leren kennen op een feest, achteraf klote ze hier al mee tijdens de vorige relatie en had ze hem leren kennen via een dating site.

Wij waren verbouwereerd en wilde voorlopig afstand nemen, maar elk weekend moest ze er heen. Nieuwe vriend is van buitenlandse afkomst en heeft een uitkering, geen diploma`s en verzot op blowen en heeft foute vrienden, je moet toch aan je geld komen hé??? Hij is 19 jaar.
Steeds meer en steeds vaker is ze daar en heeft haar opleiding gestopt. Vrienden en vriendinnen afgestoten. Liegt werkelijk alles aan elkaar, en als het even niet gaat zoals zij wil dreigt ze dat ze niet meer thuis komt. Echter begint ze wel gelijk met een studieschuld van 3000 euro.

Van de week werd ons in de supermarkt gevraagd waar ze werkt, of ze nog kwam omdat ze vanaf 1 april ging verhuizen. johhhhhh is dat zo, wij weten van niets. Na de nodige info uitzoeken weten we nu dat ze daar een fulltime baan heeft en het dus zo heeft geregeld dat ze bij zijn ouders samen met hem in huis kan wonen. Echter zijn moeder gaat nu moeilijk doen vanwege de uitkeringen en wil dus dat ze op ons adres blijft ingeschreven in verband met korten van uitkeringen en subsidies. Hier doen wij dus niet aan mee en hebben haar dus ook gemeld dat als ze weg gaat, wij haar uit laten schrijven bij ons.

Nu wordt de nood dus hoog en is ze hals over kop bezig een kamer te regelen, want ze moet tenslotte op 1 april fulltime beginnen. Dit weten wij trouwens niet direct van haar, maar van een vriendin van haar (de enigste nog) die net zo min wil dat ze naar de klote gaat en ook alles er aan doet om haar wakker te krijgen.

Wij weten even niet meer wat we er mee aan moeten. Wat zo leuk kan zijn, is het helemaal niet. Mijn vrouw heeft die vriend pas geleden aan de lijn gehad en hij is hier 2 keer thuis geweest en hij heeft dus zo,n instelling van wat ik niet wil dat doe ik dus ook niet, en wij zijn maar achterlijk want ze is een heel lief meisje. Nou je komt er nog wel achter vriend, dacht ik toen. Werken wordt word moeilijk voor hem want zonder diploma`s kom je niet ver, maar zij wil het gewoon niet zien.

Hij heeft dan op de praktijkschool gezeten en zit hierdoor dus in de wajong. Na 2 weken bij zijn eerste baas vanwege blowen eruit gekickt. Tijdens de eerste keer hier in huis mocht hij mee eten, en hij kon nog niet eens met mes en vork eten, dacht toen van wat is dit nu weerrrrrrrrrrrrrrrr.

Mijn vrouw en ik hebben het er heel erg moeilijk mee, want wat ze ook zegt, geloven doe je haar toch niet meer en buiten dat, probeert ze alle info voor ons zover mogelijk buiten de deur te houden, want oh oh oh, we zouden haar plannetjes toch maar is dwarsbomen.
We hebben nu zoiets van je hoepelt maar lekker op en ga maar is meemaken hoe het echte leven is. Misschien wordt je dan eens een keer wakker. Ze is zo blind en naïef, maar buiten dat kan ik me gewoon niet voorstellen dat ze dit nu echt leuk vindt. Maar vertrouwen is er niet meer.

Dit is dan nog de beknopte versie van het verhaal, want anders zit ik hier morgen nog.

Wat vinden jullie hiervan en wat zouden jullie doen in deze situatie als ouder??

Groet Mike...
  maandag 14 maart 2011 @ 09:55:35 #2
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_94083726
Kutsituatie Mike! Ik snap je frustratie.

Ze is 'volwassen' (volgens de wet dan :')), dus je kunt haar niet meer thuishouden. Het enige wat je kunt doen is hopen dat ze zelf ooit inziet dat ze haar leven verneukt door met een kansloze mongool samen te wonen.

Sommige mensen komen daar nooit achter, je dochter hopelijk nog voor haar 21e. Sterkte in ieder geval!
Gourmetten of steengrillen?
  maandag 14 maart 2011 @ 09:56:34 #3
113667 Keiichi
Konnichiwa!
pi_94083747
Kinderen groeien nu eenmaal op O+
  maandag 14 maart 2011 @ 09:57:32 #4
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_94083773
quote:
hij heeft dus zo,n instelling van wat ik niet wil dat doe ik dus ook niet, en wij zijn maar achterlijk want ze is een heel lief meisje. Nou je komt er nog wel achter vriend, dacht ik toen.
klaar.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  maandag 14 maart 2011 @ 10:04:49 #5
83919 freeDragon
roaming the skies
pi_94083962
quote:
We hebben nu zoiets van je hoepelt maar lekker op en ga maar is meemaken hoe het echte leven is. Misschien wordt je dan eens een keer wakker. Ze is zo blind en naïef, maar buiten dat kan ik me gewoon niet voorstellen dat ze dit nu echt leuk vindt. Maar vertrouwen is er niet meer.
Je zegt het zelf al... maar sterkte gewenst. Ook aan je dochter.
The sky is no limit
  maandag 14 maart 2011 @ 10:10:42 #6
189454 Curri
Banaantje 4 life..
pi_94084131
Gewoon als een baksteen laten zinken, alles drijft op den duur weer omhoog..
  maandag 14 maart 2011 @ 10:13:30 #7
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_94084196
Het is ook volledig de leeftijd, en wellicht valt die knul best mee.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  maandag 14 maart 2011 @ 10:14:24 #8
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_94084225
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 09:51 schreef mike112 het volgende:
Onze dochter van 19 heeft sinds een half jaar een vriend aan de andere kant van Nederland.

Vroeger was het altijd het meisje wat heel veel aandacht opeiste en altijd het zogenaamde lieverdje was, dit ten koste van haar zusje die hier behoorlijk onder te lijden had, echter kwam dit er pas uit nadat die het op een gegeven moment psychologisch niet meer trok. Dit is zelfs zo ver gegaan dat ze hiervoor in opname is geweest. Zus interesseert het geen ene moer, want jee, je zou is aan iemand anders aandacht geven dan aan jezelf en je vriendje.
Klinkt alsof jullie haar vroeger veel te veel hebben verwend en haar haar gang hebben laten gaan. M.a.w. je had eerder korte metten met haar moeten maken. Dit is slechts een voortvloeisel uit wat er allemaal eerder is gebeurd, het komt niet uit de lucht vallen. Het klinkt ook alsof ze wel serieuze problemen heeft en daarvoor probeert te vluchten, namelijk naar die (foute) vriend toe. Ik ken ook een meisje dat in praktisch dezelfde situatie zit en dat komt echt vooral door haar slechte jeugd (ouders gescheiden, mishandeld, etc). Dus eigenlijk heb je 2 keuzes: haar verbieden om weg te gaan, hulp voor haar gaan zoeken, desnoods echt drastische maatregelen als telefoon afpakken en huisarrest enz. Je moet haar echt wakker schudden. Van die baan is dan maar gewoon pech. Of je kan haar nu laten gaan en hopen dat ze het ooit zelf gaat inzien. Maar dan kan het allemaal nog erger worden.
pi_94084283
Als ze zo in elkaar zit zal het vast niet lang duren tot ze er genoeg van heeft om als enige een baan te hebben en een nutteloze gast te onderhouden.

wil ze dat wel is het uiteindelijk natuurlijk eigen schuld dikke bult, denk niet dat je er als ouder veel invloed op kan uitoefenen.
pi_94084289
When parenting goes wrong.
  maandag 14 maart 2011 @ 10:21:28 #11
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_94084400
Kleine meiskes worden groot en als je naar de dichsbijzijnde muur kijkt dan weet je dat ie hard is, maar kinderen leren dat pas als ze er keihard tegenaan knallen. Dus laat haar die fout maar ff maken en ben er dan voor haar als ze je nodig heeft :)
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  maandag 14 maart 2011 @ 10:22:16 #12
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_94084419
En wat hiervoor gezegd werd is ook waar; Klinkt alsof ze teveel verwend is. Een vriend van me is ook teveel verwend en ik herken veel van hem in jullie dochter.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_94084472
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 10:22 schreef Maanvis het volgende:
En wat hiervoor gezegd werd is ook waar; Klinkt alsof ze teveel verwend is. Een vriend van me is ook teveel verwend en ik herken veel van hem in jullie dochter.
Aan de hand van een post :')

uhu
pi_94084530
Gewoon laten gaan, geen geld geven, komt vanzelf wel weer terug.
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
pi_94084547
klinkt iig niet als een goede ouder-kind relatie.

in je post klink je ook meer geirriteerd over wat je dochter "nu weer uitvreet" dan ongerust en/of bezorgd.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_94084573
Niet geirriteerd hoor, alleen wel moedeloos en uiteraard wel bezorgt over wat er gebeurt.
  maandag 14 maart 2011 @ 10:34:57 #17
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_94084713
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 10:29 schreef mike112 het volgende:
Niet geirriteerd hoor, alleen wel moedeloos en uiteraard wel bezorgt over wat er gebeurt.
Ja dat zou ik ook zijn onderhand.. Ik denk dat je op zich weinig kunt doen, want ze is toch oud genoeg om zelf te beslissen wat ze doet. En op die leeftijd werkt 'dwingen' toch niet, raak je zelf alleen maar meer gefrustreerd van. Helemaal laten vallen zou ik niet kunnen, het blijft toch je kind he. Maar ze zal er toch zelf achter moeten komen.. Sterkte.
I'm in the basement, you're in the sky
I'm in the basement baby, drop on by
~ this world is only gonna break your heart ~
pi_94084740
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 09:51 schreef mike112 het volgende:

Echter zijn moeder gaat nu moeilijk doen vanwege de uitkeringen en wil dus dat ze op ons adres blijft ingeschreven in verband met korten van uitkeringen en subsidies. Hier doen wij dus niet aan mee en hebben haar dus ook gemeld dat als ze weg gaat, wij haar uit laten schrijven bij ons.
Ik zou daar ook absoluut nooit aan meewerken. Dat is het probleem van die familie en niet van jouw dochter. Dat zij daar voor kiest is één, maar dan hoef je er nog niet aan meewerken.

quote:
Nu wordt de nood dus hoog en is ze hals over kop bezig een kamer te regelen, want ze moet tenslotte op 1 april fulltime beginnen.
Helemaal aan haar overlaten. Niet mee bemoeien. Wellicht is het nog wel een idee alle dingen die ze wel meldt (kijk eens pap, ik heb een kamer helemaal alleen zelf geregeld!) straal te negeren. Of het afdoen als iets onbelangrijks (joh, leuk joh, ik ga weer eten/de hond uitlaten, mazzel)

quote:
Mijn vrouw en ik hebben het er heel erg moeilijk mee, want wat ze ook zegt, geloven doe je haar toch niet meer en buiten dat, probeert ze alle info voor ons zover mogelijk buiten de deur te houden, want oh oh oh, we zouden haar plannetjes toch maar is dwarsbomen.
Het zij zo.

quote:
quote:
Wat vinden jullie hiervan en wat zouden jullie doen in deze situatie als ouder??
Zolang het geen gewonden, of erger, oplevert zou ik haar inderdaad haar eigenwijze gang laten gaan. Wel zou ik zoveel mogelijk nagaan hoe het met haar is (via anderen natuurlijk). Daarnaast bijhouden en controleren wat ze tegen je zegt. Liegt ze weer, vind ze het ellendig, is ze een beetje gelukkig? Niet om haar daar mee te veroordelen, maar duidelijk te maken waarom je bepaalde uitspraken je teleurgesteld maken.

Wellicht gaat het goed, als ze een sterke meid is, en weet ze een mooi leventje op te bouwen. Dat ze niet voldoet aan je verwachting is natuurlijk altijd waar.

Houd rekening dat ze weer op hangende pootjes terugkomt en veroordeel haar dan niet meteen. Iedereen mag op zijn bek gaan in de maatschappij en het opnieuw proberen. Vraag wel meteen kostgeld, want ze moet niet terugvallen op een compleet gespreid bedje. :)

En krijg je de kans, neem haar dan eens een middagje mee naar zo'n verslaafdenkliniek. Kan ze eens zien hoeveel er van de mensen overblijft als ze alleen de hele dag aan de genotsmiddelen zitten.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_94085213
Tja moeilijk voor jullie als ouders, maar zo als Wim Sonneveld al zei:

"Je moet ze de hemel in prijzen".

Verder denk ik dat het buiten jullie als ouders omgaat, ze heeft de leeftijd om zelfstandig te kunnen gaan en ook de leeftijd dat ze haar eigen fouten mag gaan oplossen.

Dat je als ouders het nakijken hebt is niet leuk, maar zo is het wel.

Probeer in ieder geval het contact goed te houden, ook al moet je als ouders dan vaak het puntje van je tong afbijten en laat haar weten dat de deur open staat als het mis loopt.

Kortom leg je neer bij haar keuze (hoe moeilijk ook) en wacht af hoe het verder zal gaan.

Jij en je vrouw iig veel sterkte dit te accepteren.
  maandag 14 maart 2011 @ 11:01:41 #20
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_94085528
Papa heeft moeite zijn dochter los te laten :r

19 is de leeftijd waarop je het volste recht hebt je eigen fouten te maken, je eigen vrienden te kiezen en zelf te weten of je een nieuw vriendje neemt ja of nee.

Het klinkt of ze nodig op zichzelf moet gaan wonen. Jullie bemoeien je echt veel te veel met haar leven. Het goede nieuws lijkt mij dat ik veel mensen door zo'n fase heen heb zien gaan en de meeste zijn allemaal respectabele mensen nu.

Zo te lezen ben je zo gefixeerd op de maakbaarheid (door jullie) van het leven van je dochter, dat je haar alleen maar verder afstoot, iemand van 19 heeft daar namelijk helemaal niet zo'n zin in dat ouders alles voorkauwen.

Hoe lang geleden was het dat jij nog 19 en jong snel en wild was?
pi_94085534
Kutjeugd is geen excuus om je kut te gedragen, er zijn zat mensen die problemen hebben gehad vroeger en toch nog steeds netjes een opleiding doen / een baan hebben en prettig zijn in de omgang :). Mensen die een excuus zoeken om maar niet zelf verantwoordelijkheid te hoeven nemen :r .

En zo doende! Dochter is een manipulatief wicht momenteel, maar zoals iemand terecht opmerkte, dat komt niet zomaar aanwaaien. Tenzij je te maken hebt met iemand met een persoonlijkheidsstoornis (narcisme e.d.) natuurlijk, maar voor een diagnose moet je bij een psych zijn en niet op het internet. Wat mij momenteel betreft (afgaande van het verhaal hier) heeft ze gewoon nooit grenzen geleerd als kind/puber en daar plukken jullie nu de vruchten van.

Hebben jullie ooit hulp voor haar gezocht? Je zegt dat je het wel voor de zus hebt gedaan, maar voor haarzelf? Iemand die dwangmatig liegt e.d. is ook ziek en heeft ook hulp nodig.

Ohja, ze is 19 en dus volwassen volgens de wet, ze mag gaan en staan waar ze wil. Hou gewoon afstand als je het gedoe beu bent zou ik zeggen.
pi_94086141
Jehebt haar te los opgevoed, een goede ouder voedt zijn kind op met het beeld dat mensen die niet werken en alleen maar blowen niet deugen. Wat is die baan? Meneer klinkt als een loverboy.
  maandag 14 maart 2011 @ 11:19:46 #23
194833 Hanoying
vereert Zeus, zoals het hoort.
pi_94086168
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 11:01 schreef Daniel1976 het volgende:
Papa heeft moeite zijn dochter los te laten :r

19 is de leeftijd waarop je het volste recht hebt je eigen fouten te maken, je eigen vrienden te kiezen en zelf te weten of je een nieuw vriendje neemt ja of nee.

Het klinkt of ze nodig op zichzelf moet gaan wonen. Jullie bemoeien je echt veel te veel met haar leven. Het goede nieuws lijkt mij dat ik veel mensen door zo'n fase heen heb zien gaan en de meeste zijn allemaal respectabele mensen nu.

Zo te lezen ben je zo gefixeerd op de maakbaarheid (door jullie) van het leven van je dochter, dat je haar alleen maar verder afstoot, iemand van 19 heeft daar namelijk helemaal niet zo'n zin in dat ouders alles voorkauwen.

Hoe lang geleden was het dat jij nog 19 en jong snel en wild was?
Papa heeft moeite zijn dochter over te geven aan een werkloze blowende lamzak en een fulltime baan als supermarktmedewerker klasse A..

Je hebt zelf zeker geen kinderen anders zou je niet zo reageren. "je hebt veel mensen door zo'n fase heen zien gaan en de meeste zijn allemaal respectabele mensen nu"... yeah right.... De meeste mensen die door een fase gaan zoals door TS beschreven eindigen met een uitkering, een huurflatje en een gezellig kindje helemaal alleen voor hunzelf. Dat alles binnen nu en 2 jaar.
Laat ons Δωδεκάθεον's lied'ren zingen!
  maandag 14 maart 2011 @ 11:31:29 #24
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_94086614
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 11:19 schreef Hanoying het volgende:

[..]

Papa heeft moeite zijn dochter over te geven aan een werkloze blowende lamzak en een fulltime baan als supermarktmedewerker klasse A..

Je hebt zelf zeker geen kinderen anders zou je niet zo reageren. "je hebt veel mensen door zo'n fase heen zien gaan en de meeste zijn allemaal respectabele mensen nu"... yeah right.... De meeste mensen die door een fase gaan zoals door TS beschreven eindigen met een uitkering, een huurflatje en een gezellig kindje helemaal alleen voor hunzelf. Dat alles binnen nu en 2 jaar.
Ik heb en kinderen en ik kan me herinneren hoe mijn leven was toen ik 19 was.
En dat ik toen dacht dat ik alles wist en alles zelf kon bepalen en ik had vooral geen boodschap aan mijn ouders. Dat hoort bij de levensfase. Je afzetten tegen je ouders, op kamers gaan zelf je boontjes doppen en dan na een tijdje wordt het contact met je ouders weer beter.

Tsja verder heeft dochterlief het recht dus om haar eigen fouten te maken. Er achter komen dat je met een constant blowend ventje niet ver komt in deze wereld, dat zal ze toch zelf moeten doen.

Je mag wel hopen dat TS zijn dochter toch al in eerdere fases van haar leven heeft gewezen op de gevaren van een zwangerschap.

Maargoed, wil TS zijn dochter nog verder kwijt raken, dan moet hij haar nog harder naar zich toe trekken.
pi_94088639
lijkt me een goed plan dat je dochter op zichzelf gaat wonen. Je kunt haar toch niet dwingen thuis te blijven, veel sterkte ermee.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')