klaar.quote:hij heeft dus zo,n instelling van wat ik niet wil dat doe ik dus ook niet, en wij zijn maar achterlijk want ze is een heel lief meisje. Nou je komt er nog wel achter vriend, dacht ik toen.
Je zegt het zelf al... maar sterkte gewenst. Ook aan je dochter.quote:We hebben nu zoiets van je hoepelt maar lekker op en ga maar is meemaken hoe het echte leven is. Misschien wordt je dan eens een keer wakker. Ze is zo blind en naïef, maar buiten dat kan ik me gewoon niet voorstellen dat ze dit nu echt leuk vindt. Maar vertrouwen is er niet meer.
Klinkt alsof jullie haar vroeger veel te veel hebben verwend en haar haar gang hebben laten gaan. M.a.w. je had eerder korte metten met haar moeten maken. Dit is slechts een voortvloeisel uit wat er allemaal eerder is gebeurd, het komt niet uit de lucht vallen. Het klinkt ook alsof ze wel serieuze problemen heeft en daarvoor probeert te vluchten, namelijk naar die (foute) vriend toe. Ik ken ook een meisje dat in praktisch dezelfde situatie zit en dat komt echt vooral door haar slechte jeugd (ouders gescheiden, mishandeld, etc). Dus eigenlijk heb je 2 keuzes: haar verbieden om weg te gaan, hulp voor haar gaan zoeken, desnoods echt drastische maatregelen als telefoon afpakken en huisarrest enz. Je moet haar echt wakker schudden. Van die baan is dan maar gewoon pech. Of je kan haar nu laten gaan en hopen dat ze het ooit zelf gaat inzien. Maar dan kan het allemaal nog erger worden.quote:Op maandag 14 maart 2011 09:51 schreef mike112 het volgende:
Onze dochter van 19 heeft sinds een half jaar een vriend aan de andere kant van Nederland.
Vroeger was het altijd het meisje wat heel veel aandacht opeiste en altijd het zogenaamde lieverdje was, dit ten koste van haar zusje die hier behoorlijk onder te lijden had, echter kwam dit er pas uit nadat die het op een gegeven moment psychologisch niet meer trok. Dit is zelfs zo ver gegaan dat ze hiervoor in opname is geweest. Zus interesseert het geen ene moer, want jee, je zou is aan iemand anders aandacht geven dan aan jezelf en je vriendje.
Aan de hand van een postquote:Op maandag 14 maart 2011 10:22 schreef Maanvis het volgende:
En wat hiervoor gezegd werd is ook waar; Klinkt alsof ze teveel verwend is. Een vriend van me is ook teveel verwend en ik herken veel van hem in jullie dochter.
Ja dat zou ik ook zijn onderhand.. Ik denk dat je op zich weinig kunt doen, want ze is toch oud genoeg om zelf te beslissen wat ze doet. En op die leeftijd werkt 'dwingen' toch niet, raak je zelf alleen maar meer gefrustreerd van. Helemaal laten vallen zou ik niet kunnen, het blijft toch je kind he. Maar ze zal er toch zelf achter moeten komen.. Sterkte.quote:Op maandag 14 maart 2011 10:29 schreef mike112 het volgende:
Niet geirriteerd hoor, alleen wel moedeloos en uiteraard wel bezorgt over wat er gebeurt.
Ik zou daar ook absoluut nooit aan meewerken. Dat is het probleem van die familie en niet van jouw dochter. Dat zij daar voor kiest is één, maar dan hoef je er nog niet aan meewerken.quote:Op maandag 14 maart 2011 09:51 schreef mike112 het volgende:
Echter zijn moeder gaat nu moeilijk doen vanwege de uitkeringen en wil dus dat ze op ons adres blijft ingeschreven in verband met korten van uitkeringen en subsidies. Hier doen wij dus niet aan mee en hebben haar dus ook gemeld dat als ze weg gaat, wij haar uit laten schrijven bij ons.
Helemaal aan haar overlaten. Niet mee bemoeien. Wellicht is het nog wel een idee alle dingen die ze wel meldt (kijk eens pap, ik heb een kamer helemaal alleen zelf geregeld!) straal te negeren. Of het afdoen als iets onbelangrijks (joh, leuk joh, ik ga weer eten/de hond uitlaten, mazzel)quote:Nu wordt de nood dus hoog en is ze hals over kop bezig een kamer te regelen, want ze moet tenslotte op 1 april fulltime beginnen.
Het zij zo.quote:Mijn vrouw en ik hebben het er heel erg moeilijk mee, want wat ze ook zegt, geloven doe je haar toch niet meer en buiten dat, probeert ze alle info voor ons zover mogelijk buiten de deur te houden, want oh oh oh, we zouden haar plannetjes toch maar is dwarsbomen.
quote:We hebben nu zoiets van je hoepelt maar lekker op en ga maar is meemaken hoe het echte leven is. Misschien wordt je dan eens een keer wakker. Ze is zo blind en naïef, maar buiten dat kan ik me gewoon niet voorstellen dat ze dit nu echt leuk vindt. Maar vertrouwen is er niet meer.
Zolang het geen gewonden, of erger, oplevert zou ik haar inderdaad haar eigenwijze gang laten gaan. Wel zou ik zoveel mogelijk nagaan hoe het met haar is (via anderen natuurlijk). Daarnaast bijhouden en controleren wat ze tegen je zegt. Liegt ze weer, vind ze het ellendig, is ze een beetje gelukkig? Niet om haar daar mee te veroordelen, maar duidelijk te maken waarom je bepaalde uitspraken je teleurgesteld maken.quote:Wat vinden jullie hiervan en wat zouden jullie doen in deze situatie als ouder??
Papa heeft moeite zijn dochter over te geven aan een werkloze blowende lamzak en een fulltime baan als supermarktmedewerker klasse A..quote:Op maandag 14 maart 2011 11:01 schreef Daniel1976 het volgende:
Papa heeft moeite zijn dochter los te laten
19 is de leeftijd waarop je het volste recht hebt je eigen fouten te maken, je eigen vrienden te kiezen en zelf te weten of je een nieuw vriendje neemt ja of nee.
Het klinkt of ze nodig op zichzelf moet gaan wonen. Jullie bemoeien je echt veel te veel met haar leven. Het goede nieuws lijkt mij dat ik veel mensen door zo'n fase heen heb zien gaan en de meeste zijn allemaal respectabele mensen nu.
Zo te lezen ben je zo gefixeerd op de maakbaarheid (door jullie) van het leven van je dochter, dat je haar alleen maar verder afstoot, iemand van 19 heeft daar namelijk helemaal niet zo'n zin in dat ouders alles voorkauwen.
Hoe lang geleden was het dat jij nog 19 en jong snel en wild was?
Ik heb en kinderen en ik kan me herinneren hoe mijn leven was toen ik 19 was.quote:Op maandag 14 maart 2011 11:19 schreef Hanoying het volgende:
[..]
Papa heeft moeite zijn dochter over te geven aan een werkloze blowende lamzak en een fulltime baan als supermarktmedewerker klasse A..
Je hebt zelf zeker geen kinderen anders zou je niet zo reageren. "je hebt veel mensen door zo'n fase heen zien gaan en de meeste zijn allemaal respectabele mensen nu"... yeah right.... De meeste mensen die door een fase gaan zoals door TS beschreven eindigen met een uitkering, een huurflatje en een gezellig kindje helemaal alleen voor hunzelf. Dat alles binnen nu en 2 jaar.
Mmmmmmmmmm nou, jij weet wel hou je iemand aan het lachen moet krijgen. Als clown zou je geen gek figuur slaan. Maar zwanger, ik moet er niet aan denken eerlijk gezegt.quote:Op maandag 14 maart 2011 14:13 schreef SebasM het volgende:
Och Mike, het valt nu allemaal nog zo mee. Over twee maanden is ze zwanger, dan kan je pas echt lachen.
Zonder je te willen beledigen; Het zou wel een flinke eye-opener voor je dochter en haar vriendje kunnen zijn...quote:Op maandag 14 maart 2011 14:20 schreef mike112 het volgende:Mmmmmmmmmm nou, jij weet wel hou je iemand aan het lachen moet krijgen. Als clown zou je geen gek figuur slaan. Maar zwanger, ik moet er niet aan denken eerlijk gezegd.
Nou ook van ons uit, zonder hiermee beledigend te zijn, mag ik toch zeggen dat als hun samen een kind kijgen, ik hier doodziek van zou zijn. Niet voor hun, maar wel voor het eventuele kindje zelf.quote:Op maandag 14 maart 2011 14:34 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
Zonder je te willen beledigen; Het zou wel een flinke eye-opener voor je dochter en haar vriendje kunnen zijn...
Als God dan ook effe het kind redelijk normaal opvoed, te eten geeft en kans op studie geeft, vind ik God een hele toffe gozer. Tot die tijd vind ik dat niet.quote:Op maandag 14 maart 2011 14:48 schreef Maanvis het volgende:
Een kind doet vaak ogen openen. En waarom zo doodziek zijn, het is een klein lief wondertje van God!
We leven niet in een 3e wereld land. En dat een kind niet studeert betekent niet dat het geen gelukkig leven heeft.quote:Op maandag 14 maart 2011 15:00 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
Als God dan ook effe het kind redelijk normaal opvoed, te eten geeft en kans op studie geeft, vind ik God een hele toffe gozer. Tot die tijd vind ik dat niet.
Ze wordt niet gedwongen om op zichzelf te wonen. Dit is gewoon het gevolg van keuzes die ze zelf neemt. Volgens mij mag ze gewoon thuis blijven wonen (ook al zijn daar natuurlijk de regels van der ouders).quote:Op maandag 14 maart 2011 16:40 schreef RivellaDark het volgende:
Ik denk dat door haar op zichzelf te laten wonen (waar ze toe gedwongen word omdat ze niet bij die mensen ingeschreven mag worden) dat ze een flinke sprong in het diepe neemt en dus er vanzelf achterkomt dat het leven niet altijd over rozen gaat en aan komt waaien.
Zucht, sommige mensen kunnen zo vermoeiend reageren, maar die dingen gebeuren op een forum. Misschien heb ik dat stukje iets wat verkeerd geformuleerd. Maar dat terzijde, we hebben er werkelijk alles aan gedaan, is niet iets wat in 2 weken opgekomen is als poepen.quote:Op maandag 14 maart 2011 17:30 schreef Mwanatabu het volgende:
Uit de hele toon van de OP blijkt dat ts het al jarenlang zat is met zijn dochter. "Zogenaamde lieverdje" en dat soort termen getuigen niet van een liefdevolle blik op het eigen kroost. Heb je uberhaupt een band met haar gehad ooit?
3 dingen:
1- laat haar in godsnaam haar eigen goddelijke gang gaan, laat haar haar neus maar stoten, naar jullie luistert ze tochniet, laat haar het zelf maar ondervinden
2- misschien komt door de afstand de gespannen situatie wat meer tot rust en komen jullie wat nader tot elkaar want zo kan het echt niet verder; het lijkt me verschrikkelijk om zo in 1 huishouden te moeten leven terwijl je zo'n hekel aan elkaar hebt
3- hebben jullie ooit hulp gehad met haar, is er iets met haar wat dit gedrag verklaart?
Ja zou je denken? Lees voor de lol eens je eigen OP door de ogen van een ander. Dan kun je mij vermoeiend vinden reageren, maar ik signaleer ook alleen maar wat ik erin zie. Dat is geen persoonlijke aanval, maar een observatie van mijn kant.quote:Op maandag 14 maart 2011 17:49 schreef mike112 het volgende:
[..]
Zucht, sommige mensen kunnen zo vermoeiend reageren, maar die dingen gebeuren op een forum. Misschien heb ik dat stukje iets wat verkeerd geformuleerd.
Natuurlijk niet. Dat snap ik ook best uit je stukje! Een ouder zal echt niet zomaar opeens zijn kind zo afvallen. Je zegt zelf al dat je andere dochter er aan onderdoor is gegaan, dat op zich lijkt me al een signaal hoe ver het al is gekomen.quote:Maar dat terzijde, we hebben er werkelijk alles aan gedaan, is niet iets wat in 2 weken opgekomen is als poepen.
Het lijkt mij zelfs tegen onleefbaar aan...veel sterkte ermee en sorry als je je aangevallen voelt. Ik wil geenszins suggereren dat je een ongevoelige ouder bent, ik probeerde je alleen een spiegel voor te houden van wat ik begreep uit je OP hoe hoog het je al zat tov haar.quote:Uiteraard laten we haar, haar eigen gang gaan, erin tegen blijven gaan heeft geen nut, dat kweekt alleen maar meer afstand, maar dat neemt niet weg dat de situatie behoorlijk vervelend is.
Ik bedoelde meer het gevoel van haar zelf, ze wil niet thuis wonen, en kan niet bij die mensen wonen omdat ze dan nergens ingeschreven staat, vandaar dat ik het woord "gedwongen" typte.quote:Op maandag 14 maart 2011 16:51 schreef CoiLive het volgende:
[..]
Ze wordt niet gedwongen om op zichzelf te wonen. Dit is gewoon het gevolg van keuzes die ze zelf neemt. Volgens mij mag ze gewoon thuis blijven wonen (ook al zijn daar natuurlijk de regels van der ouders).
Beste Mike,quote:Op maandag 14 maart 2011 09:51 schreef mike112 het volgende:
Onze dochter van 19 heeft sinds een half jaar een vriend aan de andere kant van Nederland.
Hiervoor had ze ook in vriend bij ons in de buurt en heeft daar een relatie van 1.5 jaar mee gehad.
In die 1.5 jaar zorgde ze dat ze zoveel mogelijk bij hem en zijn ouders in huis was terwijl ze bij ons de 1ne leugen na de andere ophing. Uiteindelijk is die relatie gesprongen en alles was natuurlijk zijn schuld.
Wel probeerde ze altijd als ze vriendjes had ons zo snel mogelijk bekend te maken met de ouders, dit was dan allemaal zo gezellig, maar dat bleef niet gezellig want de leugens en vreemde verhalen koste uiteindelijk altijd het contact de kop.
Vroeger was het altijd het meisje wat heel veel aandacht opeiste en altijd het zogenaamde lieverdje was, dit ten koste van haar zusje die hier behoorlijk onder te lijden had, echter kwam dit er pas uit nadat die het op een gegeven moment psychologisch niet meer trok. Dit is zelfs zo ver gegaan dat ze hiervoor in opname is geweest. Zus interesseert het geen ene moer, want jee, je zou is aan iemand anders aandacht geven dan aan jezelf en je vriendje.
Nadat het uit was met de vorige relatie, zou ze geen relatie meer nemen voorlopig, echter alles was minder waar. Op woensdag was het uit en donderdags zou ze naar een vriendin gaan en hier blijven tot zondag. Achteraf bleek dat ze al weer bij de volgende gozer in huis zat.
Eerst zogenaamd leren kennen op een feest, achteraf klote ze hier al mee tijdens de vorige relatie en had ze hem leren kennen via een dating site.
Wij waren verbouwereerd en wilde voorlopig afstand nemen, maar elk weekend moest ze er heen. Nieuwe vriend is van buitenlandse afkomst en heeft een uitkering, geen diploma`s en verzot op blowen en heeft foute vrienden, je moet toch aan je geld komen hé??? Hij is 19 jaar.
Steeds meer en steeds vaker is ze daar en heeft haar opleiding gestopt. Vrienden en vriendinnen afgestoten. Liegt werkelijk alles aan elkaar, en als het even niet gaat zoals zij wil dreigt ze dat ze niet meer thuis komt. Echter begint ze wel gelijk met een studieschuld van 3000 euro.
Van de week werd ons in de supermarkt gevraagd waar ze werkt, of ze nog kwam omdat ze vanaf 1 april ging verhuizen. johhhhhh is dat zo, wij weten van niets. Na de nodige info uitzoeken weten we nu dat ze daar een fulltime baan heeft en het dus zo heeft geregeld dat ze bij zijn ouders samen met hem in huis kan wonen. Echter zijn moeder gaat nu moeilijk doen vanwege de uitkeringen en wil dus dat ze op ons adres blijft ingeschreven in verband met korten van uitkeringen en subsidies. Hier doen wij dus niet aan mee en hebben haar dus ook gemeld dat als ze weg gaat, wij haar uit laten schrijven bij ons.
Nu wordt de nood dus hoog en is ze hals over kop bezig een kamer te regelen, want ze moet tenslotte op 1 april fulltime beginnen. Dit weten wij trouwens niet direct van haar, maar van een vriendin van haar (de enigste nog) die net zo min wil dat ze naar de klote gaat en ook alles er aan doet om haar wakker te krijgen.
Wij weten even niet meer wat we er mee aan moeten. Wat zo leuk kan zijn, is het helemaal niet. Mijn vrouw heeft die vriend pas geleden aan de lijn gehad en hij is hier 2 keer thuis geweest en hij heeft dus zo,n instelling van wat ik niet wil dat doe ik dus ook niet, en wij zijn maar achterlijk want ze is een heel lief meisje. Nou je komt er nog wel achter vriend, dacht ik toen. Werken wordt word moeilijk voor hem want zonder diploma`s kom je niet ver, maar zij wil het gewoon niet zien.
Hij heeft dan op de praktijkschool gezeten en zit hierdoor dus in de wajong. Na 2 weken bij zijn eerste baas vanwege blowen eruit gekickt. Tijdens de eerste keer hier in huis mocht hij mee eten, en hij kon nog niet eens met mes en vork eten, dacht toen van wat is dit nu weerrrrrrrrrrrrrrrr.
Mijn vrouw en ik hebben het er heel erg moeilijk mee, want wat ze ook zegt, geloven doe je haar toch niet meer en buiten dat, probeert ze alle info voor ons zover mogelijk buiten de deur te houden, want oh oh oh, we zouden haar plannetjes toch maar is dwarsbomen.
We hebben nu zoiets van je hoepelt maar lekker op en ga maar is meemaken hoe het echte leven is. Misschien wordt je dan eens een keer wakker. Ze is zo blind en naïef, maar buiten dat kan ik me gewoon niet voorstellen dat ze dit nu echt leuk vindt. Maar vertrouwen is er niet meer.
Dit is dan nog de beknopte versie van het verhaal, want anders zit ik hier morgen nog.
Wat vinden jullie hiervan en wat zouden jullie doen in deze situatie als ouder??
Groet Mike...
Wát dan?quote:Op maandag 14 maart 2011 22:23 schreef Xenzo het volgende:
[..]
Beste Mike,
Ik lees dat u en uw vrouw alles eraan gedaan- en geprobeerd hebben om uw dochter wakker te schudden.
Nou, simpel: ik lees uit zijn verhaal dat hij en zijn vrouw heel wat gesprekken gevoerd hebben met hun dochter, wellicht is Bureau Jeugdzorg en andere instanties ook ingeschakeld geweest om de problemen proberen op te lossen.quote:
Ik ben er heilig van overtuigd, dat als TS zijn dochter fatsoenlijk heeft opgevoed, dat dat NIET zal gebeuren. Als de opvoeding aan alle kanten rammelde, dan waarschijnlijk wel.quote:Op maandag 14 maart 2011 11:19 schreef Hanoying het volgende:
[..]
Papa heeft moeite zijn dochter over te geven aan een werkloze blowende lamzak en een fulltime baan als supermarktmedewerker klasse A..
Je hebt zelf zeker geen kinderen anders zou je niet zo reageren. "je hebt veel mensen door zo'n fase heen zien gaan en de meeste zijn allemaal respectabele mensen nu"... yeah right.... De meeste mensen die door een fase gaan zoals door TS beschreven eindigen met een uitkering, een huurflatje en een gezellig kindje helemaal alleen voor hunzelf. Dat alles binnen nu en 2 jaar.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |