abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94064507
quote:
2s.gif Op zondag 13 maart 2011 20:48 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

Tsja maar Nederland heeft ook een kerncentrale. Een dikke beving bij ijsland en er komt een vloedgolf zo op ons afgerold.
Ligt Engeland dan niet een beetje in de weg?

quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 20:47 schreef SemperSenseo het volgende:

[..]

Hm, dat vind ik nou ook niet zo'n prettige conclusie. Ze maten een drie keer zo hoge radioactiviteit bij Onagawa; dan moet er aardig wat die kant zijn opgewaaid... :{
Oh, dat is inderdaad niet al te best :o
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
  zondag 13 maart 2011 @ 20:52:37 #102
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_94064749
quote:
2s.gif Op zondag 13 maart 2011 20:18 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
(sterker nog, er worden zeldzame planten en dieren gevonden die buiten het gebied niet worden aangetroffen. Maar dit komt ook omdat de mens compleet afwezig is. De postieve effecten daarvan zijn groter dan de negatieve effecten van de straling.)
Deze conclusie zegt best veel over ons -O-
censuur :O
  zondag 13 maart 2011 @ 20:56:23 #103
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_94065042
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 19:29 schreef Document1 het volgende:
Wat is dit nou weer voor opmerking? Beetje dicht bij een dooddcerwensing als je het mij vraagt.
Een reactie op dit gezwets. Duizenden mensen dood en dan beetje suffe grapjes in NWS maken:
quote:
De walvissen nemen wraak! _O_
Haters everywhere but I don't really care.
pi_94065167
waarom staat er niks over nucleaire reactor # 3?

Ook niet in het landkaartje in de OP?

Dat is er wel hoor.
  zondag 13 maart 2011 @ 21:00:36 #105
28167 matthijst
pi_94065348
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 20:21 schreef Microtubuli het volgende:
Melding gemaakt van doodsverwensing! ^O^
Ah, je eigen opmerking over wraak van walwissen waardoor gelukkig duizenden Japanners dood zijn was wel toepasselijk |:(
  zondag 13 maart 2011 @ 21:02:18 #106
323560 Microtubuli
transporteert vesikels
pi_94065494
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 20:56 schreef matthijst het volgende:

[..]

Een reactie op dit gezwets. Duizenden mensen dood en dan beetje suffe grapjes in NWS maken:

[..]

Dit is alles behalve een grapje, ik breng het nu inderdaad heel luchtig maar Japanners gaan over het algemeen zeer respectloos met de natuur om. Zie bv ook

Japanse walvisjagers gebruiken militaire wapens
Japanse vissers slachten 23.000 dolfijnen

En de reacties in die topics waren ook niet van de poes zoals 'geweldig entertainment' en dat wordt dan gewoon gedoogd, maar als je nu in deze payback topics iets kwaads zegt over de jappen mag het ineens niet meer? Beetje hypocriet...
pi_94065548
quote:

Al hun kerncentrales liggen zo te zien aan de kust :') Voor een land dat op een actieve breuklijn zit hebben ze er ook nog 12 centrales zo ongeveer waarvan alles op de kust :')

Heel erg verstandig lijkt me. Voor een land dat altijd goed voorbereid zat :')
pi_94065564
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 20:58 schreef vergezocht het volgende:
waarom staat er niks over nucleaire reactor # 3?
Laatste dat ik erover weet is dat ze er zeewater in aan het pompen zijn, maar dat de temperatuur nog steeds oploopt. Ze houden daarom weer rekening met een explosie.
  zondag 13 maart 2011 @ 21:04:31 #109
38344 knokkels
Radio49 voor je kanus! O+
pi_94065714
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 21:02 schreef Microtubuli het volgende:

[..]

Dit is alles behalve een grapje, ik breng het nu inderdaad heel luchtig maar Japanners gaan over het algemeen zeer respectloos met de natuur om. Zie bv ook

En de reacties in die topics waren ook niet van de poes zoals 'geweldig entertainment' en dat wordt dan gewoon gedoogd, maar als je nu in deze payback topics iets kwaads zegt over de jappen mag het ineens niet meer? Beetje hypocriet...
de wraak van de walvissen ( :') ) heeft ook zoveel mee te maken met de huidige situatie in japan he. het zijn Japanners, of jij moet in een interneringskamp hebben gezeten...
Op zondag 7 oktober 2018 02:15 schreef MTheBassman het volgende:[/b]
Jij hebt wat rare shit in je lijst staan Knokkels :P
  zondag 13 maart 2011 @ 21:04:37 #110
28167 matthijst
pi_94065720
quote:
Maar als je nu in deze payback topics iets kwaads zegt over de jappen mag het ineens niet meer? Beetje hypocriet...
Van mij mag je, maar ga dan niet verontwaardigd janken als iemand op je reageert... En een doodverwensing rapporteren, alsjeblieft zeg.

/Ontopic
No harmful levels of radioactivity expected in U.S..
Today at 21:45 | Associated Press
WASHINGTON (AP) The Nuclear Regulatory Commission says harmful levels of radioactivity are not expected in the United States due to damaged nuclear reactors in Japan.

Earthquakes and a tsunami have damaged at least two nuclear complexes in Japan. Officials have declared states of emergency at six of the country's 55 reactors.
In a statement Sunday, the NRC said weather conditions appear to have taken the small releases of radioactivity from the damaged reactors out to sea.
Given the thousands of miles (kilometers) separating Japan and the U.S., including Hawaii, Alaska, U.S. territories in the Pacific and the U.S. West Coast, the agency said no harmful levels of radioactivity are expected.
The NRC is coordinating with the Energy Department and other federal agencies in providing any assistance the Japanese government requests during the crisis.
pi_94065733
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 21:02 schreef vergezocht het volgende:

Juist erg slim om dit aan de kust te doen. Aanvoer van water is hier het beste, zo ook de aanvoer van afval en brandstof.

Bij een eventuele ramp heb je de kans dat alles naar zee waait. Ook is het te evacueren gebied een stuk kleiner dan wanneer het midden in het land zou staan.
pi_94066001
quote:

[..]

Alsof het de schuld is van alle omgekomen Japanners dat er op walvissen en dolfijnen word gejaagd. Alsof er alleen maar Japanners zijn omgekomen bij deze ramp.. Zo'n opmerking kun je gewoon niet maken.
Ik hoorde dat er in ieder geval 1 stadje een bevolking had met meer dan de helft inwoners van 65+. Die hebben vast ook allemaal op walvissen gejaagd?
Begrijp me niet verkeerd, jagen op walvissen is op ieder vlak fout (als je enigszins in een beschaafde wereld leeft wel tenminste) maar je kan dit niet op deze manier generaliseren. Wil jij er toch grappen over maken dan ga je maar naar ONZ. daar staat een heel topic met grappen hierover.
Nu weer ontopic :)
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_94066193
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 21:02 schreef vergezocht het volgende:
Al hun kerncentrales liggen zo te zien aan de kust :') Voor een land dat op een actieve breuklijn zit hebben ze er ook nog 12 centrales zo ongeveer waarvan alles op de kust :')

Tja, heel verrassend is dat natuurlijk niet. Kerncentrales zijn in feite ontzettend inefficient. Ongeveer 1/4 van het opgewekte thermische vermogen wordt omgezet in electriciteit. De rest wordt (moet!) gedumpt worden. De meeste reactoren vindt je dan ook langs de grote wateren en aan rivieren.
pi_94066238
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 21:04 schreef Asschen_sukar het volgende:

[..]

Juist erg slim om dit aan de kust te doen. Aanvoer van water is hier het beste, zo ook de aanvoer van afval en brandstof.

Bij een eventuele ramp heb je de kans dat alles naar zee waait. Ook is het te evacueren gebied een stuk kleiner dan wanneer het midden in het land zou staan.
Ja das heel erg verantwoordelijk zeg, al je levensgevaaarlijke nucleaire afval lekker laten overwaaien naar een buurland. :{
  zondag 13 maart 2011 @ 21:13:47 #115
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_94066359
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 21:11 schreef vergezocht het volgende:

[..]

Ja das heel erg verantwoordelijk zeg, al je levensgevaaarlijke nucleaire afval lekker laten overwaaien naar een buurland. :{
Japan ligt in zee. 't Is niet alsof het uitmaakt voor buurlanden als ze in het "binnenland" staan.

FYI: elk land bouwt z'n nuke-plants op de grens: Duitsland heeft ze op grens staan, Frankrijk, Belgie, enz. Alleen al aan protesten hoef je je dan van de helft niets aan te trekken :)
censuur :O
pi_94066367
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 21:11 schreef vergezocht het volgende:
Normaal gesproken heb je geen afval dat wegwaait :+
  zondag 13 maart 2011 @ 21:15:50 #117
211118 klaasdj
Juice by Tappy!
pi_94066499
Karma is a bitch! Krijgen ze terug van Pearl Harbor!
Canada, the promised land!!! Places 2 be: West Michigan, New York State/Long Island (en city),
Washington, DC, Chicago.
American Studies, RuG met minor journalistiek.
  zondag 13 maart 2011 @ 21:16:29 #118
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_94066543
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 21:15 schreef klaasdj het volgende:
Ik ben benieuwd wat jij dan terug krijgt voor deze post. >:)
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_94066549
quote:
....? :{
  zondag 13 maart 2011 @ 21:17:02 #120
211118 klaasdj
Juice by Tappy!
pi_94066590
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 21:16 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd wat jij dan terug krijgt voor deze post. >:)
Een ijsje met spikkels van Budha!
Canada, the promised land!!! Places 2 be: West Michigan, New York State/Long Island (en city),
Washington, DC, Chicago.
  zondag 13 maart 2011 @ 21:17:04 #121
323560 Microtubuli
transporteert vesikels
pi_94066594
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 21:08 schreef Pannenkoekenmix het volgende:

[..]

Alsof het de schuld is van alle omgekomen Japanners dat er op walvissen en dolfijnen word gejaagd. Alsof er alleen maar Japanners zijn omgekomen bij deze ramp.. Zo'n opmerking kun je gewoon niet maken.
word moet hier met -dt, en alsof het de walvissen ook maar iets boeit dat er wellicht enkele onschuldigen slachtoffers vallen, zij hebben gewoon een bittere haat tegen dit land en geef ze eens ongelijk, en nu back ontopic
pi_94066637
quote:
  zondag 13 maart 2011 @ 21:18:27 #123
211118 klaasdj
Juice by Tappy!
pi_94066722
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 21:17 schreef Asschen_sukar het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Wat is dit?
Washington, DC, Chicago.
pi_94066788
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 21:13 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Japan ligt in zee. 't Is niet alsof het uitmaakt voor buurlanden als ze in het "binnenland" staan.

FYI: elk land bouwt z'n nuke-plants op de grens: Duitsland heeft ze op grens staan, Frankrijk, Belgie, enz. Alleen al aan protesten hoef je je dan van de helft niets aan te trekken :)
Misschien doen ze dat uit poliiteke overwegingen? Om te gaan dreigen met die kerncentrale mocht de relatie sterk achteruitgaan of zo?

Een andere motief kan zijn dat er in het geval van een ramp (of meltdown) het gewoon een probleem van beide landen wordt waardoor er nu 2 landen in het spel komen, en kunnen hun middelen samen "poolen" om het probleem te bestrijden.
pi_94066802
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 21:18 schreef klaasdj het volgende:

[..]

Wat is dit?
obvious troll is obvious
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')