abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 12 maart 2011 @ 11:00:33 #1
20919 Kugari-Ken
Scandal Beauty
pi_93995945
Ik gebruik het sterk verouderde medium van televisie eens in de zoveel tijd, en tot mijn grote verbazing kom ik een spotje van de Partij van de Dieren tegen waarin een paar basisschoolleerlingen heel ongemakkelijk in de camera kijken en een stukje opdreunen terwijl hun kleine oogjes met regelmaat verschieten naar een onbekend iemand achter de camera.

Het is allemaal heel braaf in lijn met wat de Partij van de Dieren verkondigt. Vleeseters zijn slecht is de grote conclusie van het hele riedeltje.

Maar is het gebruik van kinderen in politieke spotjes zoals deze gangbaar in de Nederlandse politiek? Ik was altijd in de veronderstelling dat je kinderen niet ronselt voor je politieke boodschap, het is goodkoop scoren en er kleeft altijd een element van indoctrinatie aan. Een kind kun je alles wijsmaken en je kan iedere boodschap zo simplificeren dat het een aannemelijk idee klinkt. Kinderen zullen het toch niet in twijfel trekken.

Dus waarom doen onze vrijgevochten vegetariers dit?
There Is No Gravity.
The Earth Sucks.
--Brett Easton Ellis
  zaterdag 12 maart 2011 @ 11:10:48 #2
247161 ikke043
Skippy, the rain won`t come !
pi_93996193
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 11:00 schreef Kugari-Ken het volgende:
Ik gebruik het sterk verouderde medium van televisie eens in de zoveel tijd, en tot mijn grote verbazing kom ik een spotje van de Partij van de Dieren tegen waarin een paar basisschoolleerlingen heel ongemakkelijk in de camera kijken en een stukje opdreunen terwijl hun kleine oogjes met regelmaat verschieten naar een onbekend iemand achter de camera.

Het is allemaal heel braaf in lijn met wat de Partij van de Dieren verkondigt. Vleeseters zijn slecht is de grote conclusie van het hele riedeltje.

Maar is het gebruik van kinderen in politieke spotjes zoals deze gangbaar in de Nederlandse politiek? Ik was altijd in de veronderstelling dat je kinderen niet ronselt voor je politieke boodschap, het is goodkoop scoren en er kleeft altijd een element van indoctrinatie aan. Een kind kun je alles wijsmaken en je kan iedere boodschap zo simplificeren dat het een aannemelijk idee klinkt. Kinderen zullen het toch niet in twijfel trekken.

Het is politiek. Alles kan, zolang je niet gepakt wordt.
Don't know where to go
But I lock and load
Shoot that sky till the moon explode
Moon explode
  zaterdag 12 maart 2011 @ 11:12:42 #3
314999 Zeeland
Afgezant van Blekerbaai
pi_93996241
Weer een topic over het inzetten van kinderen. Boehoe... Die kinderen gaan er echt niet aan dood en zullen ook niet automatisch de gedachte van de PvdD overnemen... Kortom: Het is zielig gehuil.

quote:
In principe hebben ze wel gelijk, vleesproductie is een enorm milieuprobleem. Daarom pleit ik voor Invoering vleestaks en hoop ik dat we in de toekomst minder vlees zullen eten. Daarbij komt de PvdD op voor dierenwelzijn, iets waar alle partij voor zeggen te staan. Met de PvdD komt er misschien eindelijk een redelijk aanpak.
Nou, misbruik is niet zo netjes. In mijn ogen niet. Nee, dat hoort niet zo.
  zaterdag 12 maart 2011 @ 11:13:36 #4
165633 eriksd
The grand facade...
pi_93996263
Suffer not the children?
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  zaterdag 12 maart 2011 @ 11:17:35 #5
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_93996374
Ik dacht het zelfde toen ik het spotje zag. Kinderen teksten laten oplezen die ze zelf niet eens begrijpen. :')
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
  zaterdag 12 maart 2011 @ 11:18:20 #6
165633 eriksd
The grand facade...
pi_93996400
Dat deden toch zo'n beetje alle partijen ter linkerzijde overigens?
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  zaterdag 12 maart 2011 @ 11:21:05 #7
285174 Evienne
never odd or even
pi_93996480
Kinderen worden sowieso dagelijks geïndoctrineerd teneinde consumerende egocentrische monstertjes te worden.

Van heel klein (plakje worst bij de slager?) tot heel groot (geschiedenis op school, honderden indringende reclames per dag?)

Waarom zou dit dan zo erg zijn? If anything, worden deze kinderen zich misschien meer bewust van de waarheid.
think for yourself, question authority
while it is always possible to wake a person who's sleeping, no amount of noise will wake a person who is pretending to be asleep
  zaterdag 12 maart 2011 @ 11:25:21 #8
314999 Zeeland
Afgezant van Blekerbaai
pi_93996602
quote:
13s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 11:21 schreef Evienne het volgende:
Kinderen worden sowieso dagelijks geïndoctrineerd teneinde consumerende egocentrische monstertjes te worden.

Van heel klein (plakje worst bij de slager?) tot heel groot (geschiedenis op school, honderden indringende reclames per dag?)

Waarom zou dit dan zo erg zijn? If anything, worden deze kinderen zich misschien meer bewust van de waarheid.
Ik zie het probleem ook niet. ;(
pi_93999409
Laat kinderen maar gewoon kind zijn en niet nadenken over allerlei politieke dingen.
(...) Misschien worden jullie[Nederlanders] wel de economische vluchtelingen aan de grens met de afsluitdijk tussen Nederland en Fryslan.
-Linkse Boomknuffelaar
pi_93999899
quote:
13s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 11:21 schreef Evienne het volgende:

Dit zie je verkeerd. Jonge mensen worden niet daartoe geïndoctrineerd, mensen (en alle andere dieren) zijn van nature zo. Daarom werkt kapitalisme ook zo goed. Het zijn juist programma's als het Jeugdjournaal die mensen al vanaf hun jeugd links kunnen maken.
  zaterdag 12 maart 2011 @ 14:54:03 #11
177885 JoaC
Het is patat
pi_94003124
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 13:10 schreef twaalf het volgende:

[..]

Dit zie je verkeerd. Jonge mensen worden niet daartoe geïndoctrineerd, mensen (en alle andere dieren) zijn van nature zo. Daarom werkt kapitalisme ook zo goed. Het zijn juist programma's als het Jeugdjournaal die mensen al vanaf hun jeugd links kunnen maken.
De geest werkt iets ingewikkelder
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
  zaterdag 12 maart 2011 @ 15:43:55 #12
285174 Evienne
never odd or even
pi_94004874
quote:

[..]

Wat JoaC al zegt. Maar jouw post bewijst een hoop, je lijkt een schoolvoorbeeld van een gehersenspoelde ziel. Het kapitalisme werkt omdat wij worden gepushed erin te geloven, door in te spelen op het ego, onderwijl alle andere samenlevingsvormen afkrakend. Zoals jij hier doet met links.
while it is always possible to wake a person who's sleeping, no amount of noise will wake a person who is pretending to be asleep
  zaterdag 12 maart 2011 @ 15:53:35 #13
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_94005184
quote:
Partij van de Dieren
Beesten zijn het!
pi_94005261
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 11:13 schreef eriksd het volgende:
Suffer not the children?
Inderdaad, hele topic weer vergald door steenkolen Engrish.

quote:

[..]

Verder dit inderdaad, de jeugd van tegenwoordig wordt zwaar geindoctrineerd dat alles van de afgelopen 40 jaar slecht is, en we allemaal terug moeten naar een soort van holbewoner staat van leven. Je kan je kinderen beter naar private scholen sturen waar dergelijk geneuzel minder aan de orde is.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  zaterdag 12 maart 2011 @ 17:08:50 #15
285174 Evienne
never odd or even
pi_94007738
quote:
3s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 15:55 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

[..]

Verder dit inderdaad, de jeugd van tegenwoordig wordt zwaar geindoctrineerd dat alles van de afgelopen 40 jaar slecht is, en we allemaal terug moeten naar een soort van holbewoner staat van leven. Je kan je kinderen beter naar private scholen sturen waar dergelijk geneuzel minder aan de orde is.
Besef je je wel dat het kapitalisme slechts voor een paar gelukkigen zo goed is? De grootste helft van de wereld wordt leeggeroofd en uitgebuit, en in het geval van dieren is het een pure holocaust, grotendeels omdat kapitalisten de lusten en de lasten niet eerlijk willen of kunnen delen.

Je trekt het wel weer lekker in het belachelijke, met je verwijzing naar holbewoners, maar het zou de Westerse mens sieren iets bescheidener te zijn, zodat anderen, mens én dier, ook van de geneugten des levens kunnen proeven.
pi_94007790
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 17:08 schreef Evienne het volgende:

[..]

Besef je je wel dat het kapitalisme slechts voor een paar gelukkigen zo goed is? De grootste helft van de wereld wordt leeggeroofd en uitgebuit, en in het geval van dieren is het een pure holocaust, grotendeels omdat kapitalisten de lusten en de lasten niet eerlijk willen of kunnen delen.
_O-
  zaterdag 12 maart 2011 @ 17:12:23 #17
285174 Evienne
never odd or even
pi_94007850
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 17:10 schreef twaalf het volgende:

[..]

_O-
:?
pi_94007869
quote:
15s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 17:12 schreef Evienne het volgende:

[..]

:?
Zoek eens de betekenis van 'helft' op.
  zaterdag 12 maart 2011 @ 17:17:45 #19
285174 Evienne
never odd or even
pi_94008028
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 17:12 schreef twaalf het volgende:

[..]

Zoek eens de betekenis van 'helft' op.
Grootste helft is een prima, doch enigzins tegenstrijdige, Nederlandse uitdrukking. Eerst denken voor je iets doms roept.
pi_94008208
quote:
13s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 17:17 schreef Evienne het volgende:

[..]

Grootste helft is een prima, doch enigzins tegenstrijdige, Nederlandse uitdrukking. Eerst denken voor je iets doms roept.
_O-
  zaterdag 12 maart 2011 @ 17:24:31 #21
285174 Evienne
never odd or even
pi_94008275
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 17:22 schreef twaalf het volgende:

[..]

_O-
Iets inhoudelijks toe te voegen, of geef je met je flauwe smilies toe dat ik toch gelijk heb?
  zaterdag 12 maart 2011 @ 17:24:37 #22
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_94008279
quote:
13s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 17:17 schreef Evienne het volgende:

[..]

Als iets groter dan de helft is is het de helft niet meer. Je kunt het wel hebben over een grote minderheid of kleine meerderheid daarintegen.
pi_94008381
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 17:24 schreef Evienne het volgende:

[..]

Iets inhoudelijks toe te voegen, of geef je met je flauwe smilies toe dat ik toch gelijk heb?
Nee. Iedereen, waar dan ook ter wereld, hoe 'sociaal' het land ook is, gedraagt zich kapitalistisch. Maar die discussie is overigens al lang grijsgedraaid.
  zaterdag 12 maart 2011 @ 17:28:57 #24
285174 Evienne
never odd or even
pi_94008422
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 17:24 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

[..]

Als iets groter dan de helft is is het de helft niet meer. Je kunt het wel hebben over een grote minderheid of kleine meerderheid daarintegen.
Uh, denk je dat ik het begrip 'helft' niet snap?

Ik zeg niet dat mijn woordkeuze wiskundig correct is, dat geef ik een paar posts hierboven al aan, maar het is een uitdrukking en ik ga het nu toch zeker niet meer editten. Jullie focus op zulke futiliteiten zegt voldoende.
  zaterdag 12 maart 2011 @ 17:34:07 #25
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_94008635
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 17:28 schreef Evienne het volgende:

[..]

Uh, denk je dat ik het begrip 'helft' niet snap?

Ik zeg niet dat mijn woordkeuze wiskundig correct is, dat geef ik een paar posts hierboven al aan, maar het is een uitdrukking en ik ga het nu toch zeker niet meer editten. Jullie focus op zulke futiliteiten zegt voldoende.
Consumptievee overleeft ook niet op eigen houtje hoor, een melk koe kan niet eens op een normale manier een kalf werpen, als om welke reden dan geen dierenproducten meer genuttigd worden zijn ze niet rendabel en sterven ze vanzelf uit
Daarbij heeft de mens niet voor niks snij en hoektanden en worden het omnivoren genoemd.
  zaterdag 12 maart 2011 @ 17:35:35 #26
20919 Kugari-Ken
Scandal Beauty
pi_94008682
quote:
3s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 15:55 schreef Voorschrift het volgende:
:')
There Is No Gravity.
The Earth Sucks.
--Brett Easton Ellis
pi_94008761
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 11:12 schreef Zeeland het volgende:

In principe hebben ze wel gelijk, vleesproductie is een enorm milieuprobleem. Daarom pleit ik voor Invoering vleestaks en hoop ik dat we in de toekomst minder vlees zullen eten. Daarbij komt de PvdD op voor dierenwelzijn, iets waar alle partij voor zeggen te staan. Met de PvdD komt er misschien eindelijk een redelijk aanpak.
^O^

Verder vind ik het desbetreffende reclamespotje ook wel stom eigenlijk. Maar het zal wel overtuigend werken denk ik?
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
  zaterdag 12 maart 2011 @ 17:48:10 #28
306743 Opa2012
© 2010..2017
pi_94009146
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 17:37 schreef Njosnavelin het volgende:

[..]

^O^

Verder vind ik het desbetreffende reclamespotje ook wel stom eigenlijk. Maar het zal wel overtuigend werken denk ik?
Voor vleeseters wel ja; niet-vleeseters blijken behoorlijk achterlijk te zijn. Logisch want het menselijke verstand is ontstaan door vlees te gaan eten.
Hans Spekman (PvdA): 'Nivelleren is een feest!' [38 11 9 zetels]
  zaterdag 12 maart 2011 @ 17:49:39 #29
285174 Evienne
never odd or even
pi_94009185
quote:
7s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 17:34 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

[..]

Consumptievee overleeft ook niet op eigen houtje hoor, een melk koe kan niet eens op een normale manier een kalf werpen, als om welke reden dan geen dierenproducten meer genuttigd worden zijn ze niet rendabel en sterven ze vanzelf uit, daarbij heeft de mens niet voor niks snij en hoektanden en worden het omnivoren genoemd.
De snij- en hoektanden van de mens zijn een lachertje. Een omnivoor danwel carnivoor kan ook rauw vlees verwerken. Probeer dat maar es een paar maanden. Het lange darmstelsel wijst op een voornamelijk plantaardig dieet.

Het huidige consumptievee heeft niks, maar dan ook niks met natuur te maken en ik zie ze nog liever uitsterven dan voort te blijven bestaan in een leven als dat in de bio-industrie. Vergeet niet dat dit een ontwikkeling is van voornamelijk de laatste 100 jaar. Vóór die tijd waren er niet zulke problemen met de voortplanting of amper volgroeide kippen die vanwege hun eigen gewicht door hun pootjes zakken. Dat is vooral door toedoen van het kapitalisme (snel veel winst, winst en nog meer winst, vooral géén toezicht, mede mogelijk gemaakt door uw corrupte overheid) zo gegroeid.
  zaterdag 12 maart 2011 @ 17:52:48 #30
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_94009295
quote:

[..]

Je trekt het wel weer lekker in het belachelijke, met je verwijzing naar holbewoners, maar het zou de Westerse mens sieren iets bescheidener te zijn, zodat anderen, mens én dier, ook van de geneugten des levens kunnen proeven.
Mensen die het slachten van dieren in één adem noemen met de holocaust mogen van mij in een gesloten inrichting worden opgesloten
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 12 maart 2011 @ 17:54:16 #31
45206 Pietverdriet
pi_94009350
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 17:49 schreef Evienne het volgende:

[..]

De snij- en hoektanden van de mens zijn een lachertje. Een omnivoor danwel carnivoor kan ook rauw vlees verwerken. Probeer dat maar es een paar maanden. Het lange darmstelsel wijst op een voornamelijk plantaardig dieet.

Het huidige consumptievee heeft niks, maar dan ook niks met natuur te maken en ik zie ze nog liever uitsterven dan voort te blijven bestaan in een leven als dat in de bio-industrie. Vergeet niet dat dit een ontwikkeling is van voornamelijk de laatste 100 jaar. Vóór die tijd waren er niet zulke problemen met de voortplanting of amper volgroeide kippen die vanwege hun eigen gewicht door hun pootjes zakken. Dat is vooral door toedoen van het kapitalisme (snel veel winst, winst en nog meer winst, vooral géén toezicht, mede mogelijk gemaakt door uw corrupte overheid) zo gegroeid.
Laat me raden, je bent vegetarier en heet Bregje, je hebt een piercing in je neus en zwarte makeup
pi_94009366
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 17:54 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Laat me raden, je bent vegetarier en heet Bregje, je hebt een piercing in je neus en zwarte makeup
(...) Misschien worden jullie[Nederlanders] wel de economische vluchtelingen aan de grens met de afsluitdijk tussen Nederland en Fryslan.
-Linkse Boomknuffelaar
pi_94009398
quote:

[..]

Het is wel natuur. Kapitalisme is namelijk natuur. De mens is natuur. Dieren die de baas zijn over andere dieren is natuur.
pi_94009423
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 17:48 schreef Opa2012 het volgende:

[..]

Voor vleeseters wel ja; niet-vleeseters blijken behoorlijk achterlijk te zijn. Logisch want het menselijke verstand is ontstaan door vlees te gaan eten.
Nou nou.. Ik eet zelf geen vlees en ik vind het alsnog een stom filmpje ;)
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
  zaterdag 12 maart 2011 @ 17:57:41 #35
45206 Pietverdriet
pi_94009489
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 17:54 schreef Dutchnative het volgende:

[..]

Ze zou ook Sanne kunnen heten, dan had ze een krakervriendje die Giel heet
  zaterdag 12 maart 2011 @ 18:01:39 #36
285174 Evienne
never odd or even
pi_94009647
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 17:52 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Mensen die het slachten van dieren in één adem noemen met de holocaust mogen van mij in een gesloten inrichting worden opgesloten
Snavels afknippen of -branden, jonggeborenen die hun moeder nooit te zien krijgen, tot extreme proporties vetmesten, eenzame opsluiting, bloedige transporten, massale doding, zieke experimenten, ik zie wel degelijk gelijkenissen.

Echter nu jij met je posts in dit topic niks bijdraagt behalve uitlokkingen jegens mij persoonlijk, mag je in je eentje verder spelen.
pi_94009727
Dit lijkt me een klusje voor:
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zaterdag 12 maart 2011 @ 18:04:04 #38
45206 Pietverdriet
pi_94009728
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 18:01 schreef Evienne het volgende:

[..]

Snavels afknippen of -branden, jonggeborenen die hun moeder nooit te zien krijgen, tot extreme proporties vetmesten, eenzame opsluiting, bloedige transporten, massale doding, zieke experimenten, ik zie wel degelijk gelijkenissen.
Ik zie vooral een pubermeisje wat ieder gevoel met realiteit kwijt is als ze dit vergelijkt met de geplande moord op vele miljoenen mensen.
  zaterdag 12 maart 2011 @ 18:09:37 #39
20919 Kugari-Ken
Scandal Beauty
pi_94009893
quote:
Dat is vooral door toedoen van het kapitalisme (snel veel winst, winst en nog meer winst, vooral géén toezicht, mede mogelijk gemaakt door uw corrupte overheid) zo gegroeid.
Waarom ben jij uit de ghetto van het forum ontsnapt? Hop hop hop, terug naar waar je vandaan komt jongedame:

The Truth is in Here...
Brave New World
There Is No Gravity.
The Earth Sucks.
--Brett Easton Ellis
pi_94009928
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 18:01 schreef Evienne het volgende:

[..]

Echter nu jij met je posts in dit topic niks bijdraagt behalve uitlokkingen jegens mij persoonlijk, mag je in je eentje verder spelen.
Ligt dat bij dieren niet heel anders? Moet je de jongen niet van de ouders beschermen omdat die de jongen anders opeten?
-Linkse Boomknuffelaar
  zaterdag 12 maart 2011 @ 18:11:29 #41
314999 Zeeland
Afgezant van Blekerbaai
pi_94009935
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 18:04 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik zie vooral een pubermeisje wat ieder gevoel met realiteit kwijt is als ze dit vergelijkt met de geplande moord op vele miljoenen mensen.
Dat ligt vooral aan jou.
  zaterdag 12 maart 2011 @ 18:12:52 #42
45206 Pietverdriet
pi_94009972
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 18:11 schreef Zeeland het volgende:

[..]

Dat ligt vooral aan jou.
Jij wil het ook met de holocaust gelijktrekken?
  zaterdag 12 maart 2011 @ 18:14:56 #43
177885 JoaC
Het is patat
pi_94010025
Mensen en dieren ervaren ouderschap anders.

Daarbij komt nog het feit dat in mijn ogen een mensenleven meer gevoelswaarde heeft.
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
  zaterdag 12 maart 2011 @ 18:16:16 #44
314999 Zeeland
Afgezant van Blekerbaai
pi_94010057
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 18:12 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Jij wil het ook met de holocaust gelijktrekken?
Nou ja, ik zie toch wel grote overeenkomsten. Eigenlijk mag ik als vleeseter niet veel zeggen, maar hoe wij omgaan met dieren in te kleinen stallen is vergelijkbaar met de holocaust. Holocaust was een slagje erger om dat het mensen betrof dat ben ik met je eens.
pi_94010141
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 18:16 schreef Zeeland het volgende:

[..]

Nou ja, ik zie toch wel grote overeenkomsten. Eigenlijk mag ik als vleeseter niet veel zeggen, maar hoe wij omgaan met dieren in te kleinen stallen is vergelijkbaar met de holocaust. Holocaust was een slagje erger om dat het mensen betrof dat ben ik met je eens.
Het verschil, waardoor elke vergelijking met de holocaust mank loopt, is dat mensen onderling gelijkwaardig zijn en mensen en andere diersoorten niet. De mens moet zich staande houden tegenover pesterijen als natuurgeweld en andere diersoorten. Dus is het logisch dat de mens er het beste van maakt.
  zaterdag 12 maart 2011 @ 18:19:54 #46
45206 Pietverdriet
pi_94010148
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 18:16 schreef Zeeland het volgende:

[..]

Ik vind dat je knettergek bent als je het vergelijkt.
  zaterdag 12 maart 2011 @ 18:22:31 #47
20919 Kugari-Ken
Scandal Beauty
pi_94010209
Voor mensen zoals Zeeland en Evienne hebben we twee uiterst wereldvreemde sub-fora in het leven geroepen. Waar mensen wild om zich heen kunnen slaan en schreeuwen dat alles een complot is, dat alles een holocaust is, en dat alles de schuld van grijze mannetjes/overheidscomplotten/eeuwenoude ridderordes/satanisten/de paus/Beatrix/Pietje van op de hoek die ene met dat rare armpje.
There Is No Gravity.
The Earth Sucks.
--Brett Easton Ellis
pi_94010225
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 18:22 schreef Kugari-Ken het volgende:
Voor mensen zoals Zeeland en Evienne hebben we twee uiterst wereldvreemde sub-fora in het leven geroepen. Waar mensen wild om zich heen kunnen slaan en schreeuwen dat alles een complot is, dat alles een holocaust is, en dat alles de schuld van grijze mannetjes/overheidscomplotten/eeuwenoude ridderordes/satanisten/de paus/Beatrix/Pietje van op de hoek die ene met dat rare armpje.
Dit slaat nergens op.
-Linkse Boomknuffelaar
  zaterdag 12 maart 2011 @ 18:28:00 #49
20919 Kugari-Ken
Scandal Beauty
pi_94010359
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 18:23 schreef Dutchnative het volgende:
Dit slaat nergens op.
Het slaat ook nergens op dat mensen er de holocaust bijsleuren en alle schuld van de wereld afschuiven op ingebeelde corruptie van "de overheid".
There Is No Gravity.
The Earth Sucks.
--Brett Easton Ellis
  zaterdag 12 maart 2011 @ 18:28:24 #50
285174 Evienne
never odd or even
pi_94010371
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 18:11 schreef Dutchnative het volgende:

[..]

Ligt dat bij dieren niet heel anders? Moet je de jongen niet van de ouders beschermen omdat die de jongen anders opeten?
Wat is dat nou weer voor nonsens. Als dit waar was, zou er al millennia geen enkel dier meer in het wild leven. Soit, in de bio-industrie heeft een jong dier geen schijn van kans, te weinig ruimte, geen daglicht, slecht eten, dat weet moeders wel, dus zal zij haar jongen dat leed besparen, zoals bij een ziek jong, en het doden. Weer een teken aan de wand tegen de bio-industrie.

Wat ik overigens schrijnend vind is dat vooral degenen die zó overtuigd zijn van hun eigen gelijk, niet met fatsoenlijke argumenten kunnen komen. Enkel anderen in het belachelijke trekken.

Ik wil eigenlijk niet meer meedoen met deze discussie maar ben toch benieuwd of Piet zijn stokpaardje weer eens van stal gaat halen.
  zaterdag 12 maart 2011 @ 18:31:23 #51
45206 Pietverdriet
pi_94010473
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 18:28 schreef Evienne het volgende:

[..]

Wat is dat nou weer voor nonsens. Als dit waar was, zou er al millennia geen enkel dier meer in het wild leven. Soit, in de bio-industrie heeft een jong dier geen schijn van kans, te weinig ruimte, geen daglicht, slecht eten, dat weet moeders wel, dus zal zij haar jongen dat leed besparen, zoals bij een ziek jong, en het doden. Weer een teken aan de wand tegen de bio-industrie.

Wat ik overigens schrijnend vind is dat vooral degenen die zó overtuigd zijn van hun eigen gelijk, niet met fatsoenlijke argumenten kunnen komen. Enkel anderen in het belachelijke trekken.

Ik wil eigenlijk niet meer meedoen met deze discussie maar ben toch benieuwd of Piet zijn stokpaardje weer eens van stal gaat halen.
Volgens mij had jij hier vooral een stokpaardje, het met de Holocaust vergelijken, dat is een domme, trieste en hufterige vergelijking.
Het toont aan dat je geen enkel gevoel van realiteit hebt.
  zaterdag 12 maart 2011 @ 18:31:24 #52
285174 Evienne
never odd or even
pi_94010474
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 18:22 schreef Kugari-Ken het volgende:
Err... Wie is hier nu wild om zich heen aan het slaan en schreeuwen? Er zijn een paar mensen in dit topic die op persoonlijk niveau zeer respectloos worden, maar Zeeland en ik zijn wel de laatsten.
  zaterdag 12 maart 2011 @ 18:32:34 #53
45206 Pietverdriet
pi_94010508
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 18:31 schreef Evienne het volgende:

[..]

Err... Wie is hier nu wild om zich heen aan het slaan en schreeuwen? Er zijn een paar mensen in dit topic die op persoonlijk niveau zeer respectloos worden, maar Zeeland en ik zijn wel de laatsten.
Bioindustrie met de holocaust vergelijken vraagt erom dat je eens flink op je plek wordt gezet, domme muts die je er bent.
pi_94010546
quote:

[..]

Je hebt gelijk, George W. Bush zei het al, we moeten een wereld creëren waar mens en vis vredig samen kunnen leven.

:D
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  zaterdag 12 maart 2011 @ 18:45:02 #55
285174 Evienne
never odd or even
pi_94010925
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 18:32 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Bioindustrie met de holocaust vergelijken vraagt erom dat je eens flink op je plek wordt gezet, domme muts die je er bent.
Waar zit 'm het verschil? Dat het mensen versus dieren is, dús trekt een dier altijd aan het kortste eind? Daar mensen zichzelf een onterechte superioriteit hebben aangemeten terwijl we willens en wetens veel meer kapot maken dan goed doen?

Laatste wat ik tegen jou zeg op dit forum, want antwoorden doe je toch niet.
pi_94010987
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 18:45 schreef Evienne het volgende:

[..]

Waar zit 'm het verschil? Dat het mensen versus dieren is, dús trekt een dier altijd aan het kortste eind? Daar mensen zichzelf een onterechte superioriteit hebben aangemeten terwijl we willens en wetens veel meer kapot maken dan goed doen?
We zijn ook superieur aan dieren, wie heeft jou wijs gemaakt dat dieren en mensen op een lijn staan? Ja je hoeft ze niet buitensporig te mishandelen, maar om te stellen dat ze gelijk staan aan mensen is natuurlijk weer een heel ander extreem.

Cognitieve vermogens van mens en dier verschillen op een dermate hoog niveau dat je wat mij betreft niet kan spreken van een gelijkstelling.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  zaterdag 12 maart 2011 @ 18:49:51 #57
336790 dotCommunism
taxes? TAXES!?
pi_94011098
quote:
3s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 18:47 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

We zijn ook superieur aan dieren, wie heeft jou wijs gemaakt dat dieren en mensen op een lijn staan? Ja je hoeft ze niet buitensporig te mishandelen, maar om te stellen dat ze gelijk staan aan mensen is natuurlijk weer een heel ander extreem.

Cognitieve vermogens van mens en dier verschillen op een dermate hoog niveau dat je wat mij betreft niet kan spreken van een gelijkstelling.
Sommige apen zijn even slim als kleuters. Neem dus aan dat je dus voorstander bent van apen minimaal hetzelfde te behandelen als kleuters, en dus mensenrechten te geven?

En mensen die door wat voor reden dan ook op het niveau van een tweejarige blijven zitten mogen we in kooitjes opsluiten, want hey, hun cognitieve vermogens zitten op hetzelfde niveau en dat is volgens jou het enige criterium.
I'm just really stupid with my money, which is why I'll never have a lot of it! Problem solved, dilemma deleted!
pi_94012049
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 18:28 schreef Evienne het volgende:

[..]

Ik herhaal wat anderen hebben gezegd, ga alsjeblieft naar BNW met je complotdenken tegen de bio-industrie.
pi_94012074
quote:
14s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 18:49 schreef dotCommunism het volgende:

[..]

Sommige apen zijn even slim als kleuters. Neem dus aan dat je dus voorstander bent van apen minimaal hetzelfde te behandelen als kleuters, en dus mensenrechten te geven?
Nee, want apen zijn een andere diersoort. Die hoeven wij niet te beschermen. Kleuters wel, want die helpen onze eigen soort.
pi_94013237
quote:
14s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 18:49 schreef dotCommunism het volgende:

[..]

En mensen die door wat voor reden dan ook op het niveau van een tweejarige blijven zitten mogen we in kooitjes opsluiten, want hey, hun cognitieve vermogens zitten op hetzelfde niveau en dat is volgens jou het enige criterium.
Apen blijven apen, dat zijn geen mensen-kleuters.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  † In Memoriam † zaterdag 12 maart 2011 @ 19:52:55 #61
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_94013644
Hun leiderin is een zevendedagsadventist. Nuff said.
Carpe Libertatem
pi_94015359
quote:

Ah, die goeie ouwe tijd.. Vroeger promootten we de SP niet alleen door de Rooie Jehova uit te hangen, maar ook door heliumballonnetjes uit te delen. Kinderen waren er dol op. :Y
Hoe vaak we niet commentaar hebben gehad van boze ouders die vonden dat we hun kinderen gebruikten om onze boodschap uit te dragen.. Tja, als je een mooi rood ballonnetje van je kind afpakt vanwege de politieke boodschap die je niet bevalt, dan doe je je kind verdriet he?
Was eigenlijk best een teringstreek, maar ik vond het heerlijk })

quote:
Omdat ze hypocriet zijn. Dat lekkere ding van de PvD is zelf een groot kattenliefhebber. Ze moet dus de vleesindustrie steunen om die beesten te laten vreten.
pi_94018415
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 17:52 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

De ironie is nu juist dat dit soort denken typische Westerse decadentie is, iets waar ze zo hard tegen lijken te vechten :')
pi_94018445
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 21:33 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

De ironie is nu juist dat dit soort denken typische Westerse decadentie is, iets waar ze zo hard tegen lijken te vechten :')
-Linkse Boomknuffelaar
pi_94027203
quote:

[..]

_O- _O- _O-
pi_94027390
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 00:42 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

_O- _O- _O-
Dat komt omdat vrijwel alle kinderen Links zijn :) Zo rond de puberteit veranderd dat.
-Linkse Boomknuffelaar
pi_94036282
quote:

[..]

'Links' is een ziekte volgens jou?
Als je zelf kinderen krijgt, laat ze dan vooral niet naar het Jeugdjournaal kijken en leer ze bovendien niet eerlijk delen en dat liegen slecht is. Daar krijgen ze maar rare linkse ideeën van.
  zondag 13 maart 2011 @ 10:54:37 #68
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_94037620
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 17:48 schreef Opa2012 het volgende:

[..]

Hmmm, daar getuig jij nou niet bepaald van _O-

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  zondag 13 maart 2011 @ 10:56:58 #69
136 V.
pi_94037682
quote:
3s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 18:47 schreef Voorschrift het volgende:

Jammer dat 'de mens' er zo weinig mee doet. Net een kind met lucifers. Ja ze zijn handig, maar door onverantwoord gebruik kun je de hele boel in de hens steken.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  zondag 13 maart 2011 @ 10:58:18 #70
136 V.
pi_94037714
En mens en dier (en plant) staan wellicht niet op één lijn, maar wel in hetzelfde raster.

En die superioriteit is subjectief.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_94049636
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 10:58 schreef Verbal het volgende:
En mens en dier (en plant) staan wellicht niet op één lijn, maar wel in hetzelfde raster.

En die superioriteit is subjectief.

V.
De mens is het hoogste voor de mens. 'nuff said.
Burning bridges gives you so much more
  zondag 13 maart 2011 @ 16:07:54 #72
322645 Voorschrift
See if I care
pi_94049721
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 10:56 schreef Verbal het volgende:

[..]

Jammer dat 'de mens' er zo weinig mee doet. Net een kind met lucifers. Ja ze zijn handig, maar door onverantwoord gebruik kun je de hele boel in de hens steken.

V.
Wat een onzin, er wordt vaak genoeg stilgestaan bij de rechten van de dier, en ze zijn wettelijk zelfs vastgelegd. Het beeld dat nu geschetst wordt door de milieuactivisten is gewoon compleet onwaar. Er zijn altijd "misstanden" maar die zal je ook altijd houden.

Er is helemaal geen buitensporigheid wat dat betreft.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_94054528
quote:
3s.gif Op zondag 13 maart 2011 16:07 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Wat een onzin, er wordt vaak genoeg stilgestaan bij de rechten van de dier, en ze zijn wettelijk zelfs vastgelegd. Het beeld dat nu geschetst wordt door de milieuactivisten is gewoon compleet onwaar. Er zijn altijd "misstanden" maar die zal je ook altijd houden.

Hier ben ik het wel mee eens. En dan vooral van die eco-terroristen als Sea Shepherd :r
-Linkse Boomknuffelaar
  zondag 13 maart 2011 @ 18:45:57 #74
136 V.
pi_94057246
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 16:06 schreef Gatenkaas het volgende:

[..]

De mens is het hoogste voor de mens. 'nuff said.
Vind jij. Ergo: subjectief.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  zondag 13 maart 2011 @ 18:46:35 #75
136 V.
pi_94057287
quote:
3s.gif Op zondag 13 maart 2011 16:07 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Wow, wat je allemaal uit mijn post denkt te halen. Impressive.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  zondag 13 maart 2011 @ 18:50:21 #76
136 V.
pi_94057517
Overigens tekenend dat TS het over de vorm van het spotje moet hebben. Want o wee als het over de inhoud gaat.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_94057672
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 18:50 schreef Verbal het volgende:
Overigens tekenend dat TS het over de vorm van het spotje moet hebben. Want o wee als het over de inhoud gaat.

V.
Nee hoor, TS heeft gewoon een klacht over de vorm. Dat mag niet?
-Linkse Boomknuffelaar
  zondag 13 maart 2011 @ 18:54:22 #78
322645 Voorschrift
See if I care
pi_94057725
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 18:46 schreef Verbal het volgende:

[..]

Wow, wat je allemaal uit mijn post denkt te halen. Impressive.

V.
Ja, groot denker ben ik hè?

V.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  zondag 13 maart 2011 @ 18:56:52 #79
136 V.
pi_94057878
quote:
7s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 17:34 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

Daarbij heeft de mens niet voor niks snij en hoektanden

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  zondag 13 maart 2011 @ 18:57:38 #80
136 V.
pi_94057918
quote:
12s.gif Op zondag 13 maart 2011 18:54 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Ja, groot denker ben ik hè?

V.
Dat haal ik dan weer niet uit jouw post, sorry ;)

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  zondag 13 maart 2011 @ 18:59:52 #81
322645 Voorschrift
See if I care
pi_94058044
quote:
9s.gif Op zondag 13 maart 2011 18:57 schreef Verbal het volgende:

[..]

Dat haal ik dan weer niet uit jouw post, sorry ;)

V.
Toegegeven, ik moest lachen.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  zondag 13 maart 2011 @ 19:02:22 #82
136 V.
pi_94058181
Da's dan wel goed voor de sfeer :)

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  zondag 13 maart 2011 @ 19:04:07 #83
322645 Voorschrift
See if I care
pi_94058294
Zeker, je dedain bevalt me wel, bovendien zijn zelfspot en ik goede vrienden.

Het is immers zondag.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  zondag 13 maart 2011 @ 19:05:53 #84
136 V.
pi_94058402
quote:
6s.gif Op zondag 13 maart 2011 19:04 schreef Voorschrift het volgende:
Zeker, je dedain bevalt me wel, bovendien zijn zelfspot en ik goede vrienden.

Het is immers zondag.
Dédain komt in deze discussie aan alle kanten voor. En er is veel disinformatie en droggeredeneer dat de discussie vervuilt, helaas.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  zondag 13 maart 2011 @ 19:08:46 #85
322645 Voorschrift
See if I care
pi_94058561
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 19:05 schreef Verbal het volgende:

[..]

Dédain komt in deze discussie aan alle kanten voor. En er is veel disinformatie en droggeredeneer dat de discussie vervuilt, helaas.

V.
Een direct gevolg van het feit dat een discussie over dieren vaak een emotionele discussie is, derhalve wel een logisch verband denk ik zo. Maar inderdaad, feitelijk gezien zal je dit onderwerp nooit kunnen aansnijden in een generale omgeving, dat dient dan meer onder serieuze omstandigheden plaats te vinden.

Maar ach, de wetenschappen van ethiek, biologie en psychologie zijn denk ik toch zwaar ondervertegenwoordigd op dit forum, dus een ander platform zou beter zijn.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  zondag 13 maart 2011 @ 19:11:26 #86
136 V.
pi_94058712
quote:
14s.gif Op zondag 13 maart 2011 19:08 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Een direct gevolg van het feit dat een discussie over dieren vaak een emotionele discussie is, derhalve wel een logisch verband denk ik zo.
Daarmee impliceer je denk ik dat de emotie aan de kant van de 'dierenvoorvechters' zit, terwijl ik juist vaak heel veel emotie ontdek bij de voorvechters van de kiloknallers.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  zondag 13 maart 2011 @ 19:13:32 #87
322645 Voorschrift
See if I care
pi_94058816
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 19:11 schreef Verbal het volgende:

[..]

Daarmee impliceer je denk ik dat de emotie aan de kant van de 'dierenvoorvechters' zit, terwijl ik juist vaak heel veel emotie ontdek bij de voorvechters van de kiloknallers.

V.
Nee, emotie zit aan beide kanten. Ik heb ook aardig wat boeren over de rooie gezien om voorstellen van de activisten kant.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  maandag 14 maart 2011 @ 11:58:30 #88
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_94087775
quote:
Op zaterdag 12 maart 2011 17:49 schreef Evienne het volgende:

[..]

Mensen zijn geëvolueerd als omnivoren. Dus argumenten als ''snijtanden'' enerzijds en ''lange darmstelsel wijst op'' anderzijds slaan nergens meer op. We eten als duizenden jaren vlees, en eerder in onze evolutie zelfs het vlees van onze dode medemens. Dus dit lamme geneuzel over ''zoals de natuur bedoeld heeft'' kan ik direct naar de prullenmand verwijzen.

Mensen zijn omnivoren, en bij dat dieet hoort groente, maar ook vlees. Iets anders beweren is pure onzin.
  maandag 14 maart 2011 @ 13:10:44 #89
136 V.
pi_94090301
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 11:58 schreef Vader_Aardbei het volgende:

Mensen zijn omnivoren, en bij dat dieet hoort groente, maar ook vlees. Iets anders beweren is pure onzin.
Nog afgezien van dat dat een heel lange discussie kan worden, gaat het vooral op het hoe vna de vleesconsumptie.

Op dit moment zorgt de grootschaligheid voor onnoemelijk leed. Dat ontkennen is sowieso pure onzin.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  maandag 14 maart 2011 @ 14:09:32 #90
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_94092563
quote:
Op maandag 14 maart 2011 13:10 schreef Verbal het volgende:

[..]

Nog afgezien van dat dat een heel lange discussie kan worden, gaat het vooral op het hoe vna de vleesconsumptie.

Op dit moment zorgt de grootschaligheid voor onnoemelijk leed. Dat ontkennen is sowieso pure onzin.

V.
Leed van wie? Een paar stomme varkens met amper zelfbewustzijn? Het maakt zo'n beest echt nauwelijks wat uit of ze in een kamertje van 1 bij 1 staan te schijten of in een zonnige weide. De ''vlees van blije varkens'' mythe.

Altijd dat geromantiseer van die stomme dieren. :')
  maandag 14 maart 2011 @ 14:17:44 #91
136 V.
pi_94092902
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 14:09 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Leed van wie? Een paar stomme varkens met amper zelfbewustzijn? Het maakt zo'n beest echt nauwelijks wat uit of ze in een kamertje van 1 bij 1 staan te schijten of in een zonnige weide. De ''vlees van blije varkens'' mythe.

Altijd dat geromantiseer van die stomme dieren. :')
Kijk, daar ga je alweer. Denk je dat dit gechargeerde geblaat (pun intended) de discussie ook maar enigszins helpt?

Om antwoord te geven op je vraag: onder meer, ja. En van die stomme kippen en debiele koeien. En 'zelfbewustzijn' is geen kriterium voor pijn en leed.

En een 'paar' varkens? Meer iets van 20 miljoen. En 'stom'? Varkens zijn behoorlijk intelligent. De varkens als soort staan 4e op de ranglijst van intelligentie, na mens, mensaap en dolfijn/walvis. Als individu zijn er volgens mij meerdere die intelligenter zijn dan diverse mensen op FOK!.

En het voert nog verder... milieu-impact, volksgezondheid... de hele flikkerse bende.

V.

[ Bericht 6% gewijzigd door V. op 14-03-2011 14:30:53 ]
Ja inderdaad, V. ja.
pi_94114795
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 18:31 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Volgens mij had jij hier vooral een stokpaardje, het met de Holocaust vergelijken, dat is een domme, trieste en hufterige vergelijking.
Het toont aan dat je geen enkel gevoel van realiteit hebt.
Beargumenteer je mening dan eens. Waarom zou je ze niet kunnen vergelijken, volgens jou? Maar dat is waarschijnlijk zo moeilijk dat je met persoonlijke aanvallen als "domme muts" moet smijten.
  maandag 14 maart 2011 @ 21:34:41 #93
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_94115941
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 21:17 schreef tomatenrood het volgende:

[..]

Beargumenteer je mening dan eens. Waarom zou je ze niet kunnen vergelijken, volgens jou? Maar dat is waarschijnlijk zo moeilijk dat je met persoonlijke aanvallen als "domme muts" moet smijten.
De vega-lobby komt met een vergelijking aanzetten met een de grootste genocides in de geschiedenis, en iemand die een graag een lapje vlees op zn bord ziet moet met bewijzen komen dat dat niet zo is?

Zolang ik er het geld voor heb koop ik ook liever een lapje vlees bij de biologische slager en mn vlees koop ik sowieso altijd bij de slager, omdat het kwalitatief een stuk beter is dan de kiloknaller, die ik als alleenstaande toch voor de helft weg kan kieperen. Toch zijn er wmb geen smakelijke vleesvervangers(ben in mn jeugd doodgegooid met 'soja' vlees en ik een allergie heb voor smaakverstekende groenten als paprika, waardoor bijna alle 'groente' burgers ook not done zijn) en ik laat mij dat stukje vlees wat ik wel hebben kan echt niet van mijn bord af praten door een stelletje veganisten, zelfs al zou ik er 'vleestax' over zou moeten betalen.
  maandag 14 maart 2011 @ 21:54:06 #94
136 V.
pi_94117408
Wie zegt dat je veganist moet worden :?

Waarom toch altijd weer die extreme uitersten in deze discussie?

Althans, het zou een discussie moeten zijn, maar we chargeren er maar op los als het hierover gaat.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  maandag 14 maart 2011 @ 21:55:53 #95
136 V.
pi_94117566
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 18:53 schreef Dutchnative het volgende:

[..]

Nee hoor, TS heeft gewoon een klacht over de vorm. Dat mag niet?
Jawel? Waar zeg ik van niet?

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  maandag 14 maart 2011 @ 22:07:42 #96
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_94118644
quote:
9s.gif Op maandag 14 maart 2011 21:54 schreef Verbal het volgende:
Wie zegt dat je veganist moet worden :?

Waarom toch altijd weer die extreme uitersten in deze discussie?

Althans, het zou een discussie moeten zijn, maar we chargeren er maar op los als het hierover gaat.

V.
Ik heb door mn paprika allergie al problemen genoeg als ik de tijd niet heb om te koken in de supermarkt iets te eten moet vinden (groentenmixen, diepvriespizzas), daarbij is er een tijd geweest dat er thuis vegetarisch gegeten werd, en heb ik daar niet zulke goede herrineringen aan(smakeloos eten en als er smaak aan zat waren het vaak dus producten waar ik allergisch voor was en ik enorme maagpijn en uitslag van kreeg, afgezien dat je als je drie jaar lang 'smiddags danwel 'savonds soja vlees moet eten) dat ik dat soort spul liever niet op mn bord hoef te zien

Ik begrijp ook wel dat niet al het vlees even eerlijk/diervriendelijk geproduceerd word, en geef dus ook aan dat zolang mn budget dat toelaat ik voor de bio-slager ga, maar op het moment dat tegenstanders van vlees met holocaust vergelijkingen aankomen en de bewijslast omdraaien zodra ze op deze vergelijking aangesproken worden, chargeer ik ook graag.

[ Bericht 0% gewijzigd door PaRoDiUzZ op 14-03-2011 22:26:58 ]
  dinsdag 15 maart 2011 @ 10:04:28 #97
136 V.
pi_94133083
Maar goed, volgens mij zijn er genoeg punten in het grote midden waar we elkaar zouden moeten kunnen vinden. De bio-industrie-discussie is er namelijk niet één van links-rechts (al zijn er diverse FOK!'ers die dat er wel van proberen te maken) en met holocaustvergelijkingen of mensen wegzetten als emo's met Volkert van der Graaf-affiliaties blijft het hangen in dom ge-welles-nietes.

En het onderwerp verdient meer dan dat. Veel meer.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_94149289
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 10:04 schreef Verbal het volgende:
Maar goed, volgens mij zijn er genoeg punten in het grote midden waar we elkaar zouden moeten kunnen vinden. De bio-industrie-discussie is er namelijk niet één van links-rechts (al zijn er diverse FOK!'ers die dat er wel van proberen te maken) en met holocaustvergelijkingen of mensen wegzetten als emo's met Volkert van der Graaf-affiliaties blijft het hangen in dom ge-welles-nietes.
Het gaat inderdaad niet om links-rechts, maar er zijn wel duidelijk twee kanten: niet reguleren of wel reguleren. Dan kun jij daar de klassieke truc op loslaten van het midden zoeken, maar 'een beetje reguleren' valt ook onder reguleren.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 20:02:05 #99
136 V.
pi_94157252
Ik voer geen truc op.

En kunstmatig de prijs van bio-industrievlees laag houden is geen regulering?

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 20:08:48 #100
37769 erodome
Zweefteef
pi_94157669
quote:

Ach, de reclame's van "kip, het meest veelzijdige stukje vlees, kip!" zijn door de overheid(lees de burger) betaald, dus tja....
Dat vind ik eigenlijk veel kwalijker.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')