Bron?quote:Op zaterdag 17 april 2010 13:57 schreef TomLievense het volgende:
Het eten van één biefstuk komt overeen met een autoritje van 50 kilometer.
Nee, niet logisch. Meer details graag. Waarom vergelijk je het op deze manier?quote:zou het dan niet logisch zijn dat we dan op één biefstuk 210ct belasting betalen.
Mogelijk, maar daar kunnen veel kanttekeningen bij worden gezet.quote:Een belasting van 210 ct op een biefstuk is veel, maar is het niet raar dat we via onze vleesconsumptie bedragen aan het milieuprobleem en daar niet voor betalen.
Wat een onzin-op zeg!quote:Op zaterdag 17 april 2010 13:57 schreef TomLievense het volgende:
Het eten van één biefstuk komt overeen met een autoritje van 50 kilometer. Dit houd in dat één biefstuk evenveel bijdraag aan de opwarming van het klimaat dan (???) 3 Liter benzine. Op één liter benzine betalen wij in Nederland 70ct, zou het dan niet logisch zijn dat we dan op één biefstuk 210ct belasting betalen.
Een belasting van 210 ct op een biefstuk is veel, maar is het niet raar dat we via onze vleesconsumptie bedragen aan het milieuprobleem en daar niet voor betalen. Een toevoeging van zo'n belasting zou een verdubbeling van de prijs betekenen, daarom lijkt het me beter te beginnen met een vleesaccijns van ¤0,50 per biefstuk. Deze moet dan elk jaar met 10% worden verhoogd tot dat de vleestax rond de twee euro ligt.
Bedank voor het lezen van mijn betoog, graag een reactie.
Schaf dan ook gelijk de importheffingen op Argentijns vlees af, kost een biefstukje nog een derde van wat het nu kost...quote:Op zaterdag 17 april 2010 14:06 schreef Bowlingbal het volgende:
Als die subsidie ophoudt betaalt men tenminste een beetje de normale prijs voor vlees.
Prima, maar importheffing is een ander verhaal.quote:Op zaterdag 17 april 2010 14:07 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Schaf dan ook gelijk de importheffingen op Argentijns vlees af, kost een biefstukje nog een derde van wat het nu kost...
FIXEDquote:Op zaterdag 17 april 2010 14:08 schreef Socios het volgende:
Prima idee. Ik opteer al jaren om de vleesconsumptie drastisch omlaag te krijgen. 1 of 2 keer per week dag is ruim voldoende.
Een beetje is prima, maar de gemiddelde Nederlander eet 2x zoveel vlees dan dat voor hem of haar gezond is.quote:Op zaterdag 17 april 2010 14:10 schreef geelkuikentje het volgende:
[..]
FIXED
Niks mis met een beetje vlees eten. Ga maar bomen knuffelen of zo.
Waarom is dit?quote:Op zaterdag 17 april 2010 13:57 schreef TomLievense het volgende:
als.quote:Dit houd in dat één biefstuk evenveel bijdraag aan de opwarming van het klimaat dan 3 Liter benzine.
Nee. De heffing van accijns op benzine is niet alleen maar vanwege het milieu...quote:Op één liter benzine betalen wij in Nederland 70ct, zou het dan niet logisch zijn dat we dan op één biefstuk 210ct belasting betalen.
Ik eet ook wel een vegetarisch hoor. Ben niet een pure carnivoor of zo maar altijd dat geneuzel dat vlees slecht is voor het milieu blablabla. Er zijn zo veel dingen slecht.quote:Op zaterdag 17 april 2010 14:11 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Een beetje is prima, maar de gemiddelde Nederlander eet 2x zoveel vlees dan dat voor hem of haar gezond is.
Een koe stoot methaangas uit. En da's een broeikasgas.quote:Op zaterdag 17 april 2010 14:06 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Wat een onzin-op zeg!
Om over na te denken: biodiesel heet klimaat-neutraal, omdat het uit plantjes komt. Waar denk je dat die koe vandaan komt? Uit plantjes!
Door al het veevoer dat geproduceerd wordt. Voornamelijk soja in landen waar voor het verbouwen ervan dan ook nog eens tropische regenwouden voor wijken.quote:Op zaterdag 17 april 2010 14:12 schreef Jordy-B het volgende:
Waarom is dit?
Ik vind niet dat wij daar belasting voor moeten betalen. Het wordt een ander verhaal als we belasting gaan betalen omdat ons regenwoud moet wijken voor ons vlees.quote:Op zaterdag 17 april 2010 14:16 schreef Socios het volgende:
[..]
Door al het veevoer dat geproduceerd wordt. Voornamelijk soja in landen waar dan ook nog eens tropische regenwouden voor wijken.
1 of 2 keer per jaar seks is ook ruim voldoende.quote:Op zaterdag 17 april 2010 14:08 schreef Socios het volgende:
Prima idee. Ik opteer al jaren om de vleesconsumptie drastisch omlaag te krijgen. 1 of 2 keer per week is ruim voldoende.
Een stuwmeer in Brazilie ook. Veel meer dan een oliecentrale zelfs. Your point being?quote:Op zaterdag 17 april 2010 14:13 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Een koe stoot methaangas uit. En da's een broeikasgas.
Varkensflats zijn daar ideaal voor, mooi compact, alles bij elkaar, en de uitstoot is prima op te vangen.quote:Op zaterdag 17 april 2010 14:18 schreef Yi-Long het volgende:
Vlees is al duur genoeg. Je kunt er beter voor zorgen dat de uitstoot van die beesten wat minder wordt, en daar zijn ze momenteel mee bezig geloof ik.
Nee, ik ben een vleeseter. Ik ben er wel toe bereid extra geld te betalen voor mijn milieu vervuiling.quote:laat me raden... Jij bent vegetariër..
http://www.biteback.be/news/detail.php?news_id=3234quote:Op zaterdag 17 april 2010 13:57 schreef TomLievense het volgende:
Bron?
Jawel, we betalen genoeg belating in Nederland. Met inkomsten van de vleestaks kunnen we bijvoorbeeld de inkomsten belasting verlagen. Het gaat mij er om dat de vervuiler betaald.quote:Want we betalen nog niet genoeg belasting in Nederland?
Wat jij beweert is fundamenteel onjuist, een koe verbrand plantaardig materiaal voor zijn eigen metabolisme. Het direct eten van plantaardig materiaal is veel beter voor het milieu.quote:Om over na te denken: biodiesel heet klimaat-neutraal, omdat het uit plantjes komt. Waar denk je dat die koe vandaan komt? Uit plantjes!
Eens, de prijs van benzine is deels ook om files te beperken. Ik heb mijn betoog een beetje aangesterkt om reacties uit te lokken.quote:Nee. De heffing van accijns op benzine is niet alleen maar vanwege het milieu...
En je kan sowieso niet zomaar vlees gaan vergelijken met brandstof, omdat beiden toevallig een belasting voor het milieu vormen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |