dank voor de tip, daar ga ik eens naar zoeken? Misschien een ETF oid?quote:Op vrijdag 11 maart 2011 18:40 schreef fedsingularity het volgende:
[..]
Marc Faber ziet russische bonds als een goede belegging. Ideetje miscchien?
vast niet, maar spreiding is denk ik wel belangrijk in dit soort landen/regimesquote:Op vrijdag 11 maart 2011 19:01 schreef fedsingularity het volgende:
Ik zal de oude reports eens doorlezen hoe hij daarop inspeelt.
Waarschijnlijk bedoelt hij echt de obligaties zelf maar ik weet niet of je die zomaar kunt kopen.
Die gebruiken we al tijden niet meer.quote:
nieuwe producten inderdaad. Het is even de vraag hoe succesvol die zullen zijn ..quote:Op vrijdag 11 maart 2011 20:58 schreef JimmyJames het volgende:
Als de winsten van cisco in de toekomst niet sterk afnemen is het op de huidige koers geen duur aandeel. Hetzelfde geldt wellicht voor Microsoft. Die hebben ook mega veel cash en genereren veel vrije kasstroom. Ook las ik dat de kinect een enorm succes is (ze hebben er al 10 miljoen van verkocht) dus zijn ze nog best in staat succesvolle nieuwe producten te lanceren.
Die zag ik eergisteren in het vliegtuig. En wat me opviel: die shots met interviews van die man die voor de crisis -in 2005/2006- waarschuwde voor subprime. Daar liep een ticker van de Dow Jones en de S&P mee. Een DJ van ongeveer 10500 en een S&P van 1200 en een beetje.quote:
Ik vond wel dat er vrij heftig in werd geknipt. Iedereen die tot de bad guys behoorde werden neergezet door flink knip en plakwerk, maar bij sommige was het gestotter wel heel erg duidelijkquote:Op zaterdag 12 maart 2011 05:14 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Die zag ik eergisteren in het vliegtuig. En wat me opviel: die shots met interviews van die man die voor de crisis -in 2005/2006- waarschuwde voor subprime. Daar liep een ticker van de Dow Jones en de S&P mee. Een DJ van ongeveer 10500 en een S&P van 1200 en een beetje.
En waar staan die nu?
What crisis?
Ik weet niet waar je die laatste zin vandaan hebt (staat niet in het artikel). Als die angst echter werkelijk aanwezig zou zijn, dan had de markt vrijdag al alle kans om te reageren. Alle belangrijke indices in de VS zijn echter met een bescheiden plus geeindigd.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 22:06 schreef Airforce1 het volgende:
Als ik zo wat berichten lees naar aanleiding van Japan zouden het weleens erg rode dagen kunnen worden op de beurs, (A major Japanese earthquake long has been a fear for the U.S. bond market. Japan is the second-largest holder of Treasury securities, with $882 billion at the end of 2010, following China's $1.16 trillion)
Ik had zelf ook een grotere reaktie verwacht, maar nu dit uitgebleven is op vrijdag, zie ik het niet alsnog gebeuren.quote:Op zondag 13 maart 2011 13:58 schreef Airforce1 het volgende:
Ik heb zelf vrijdag niet al het nieuws gevolgd, en voor zover ik die dag doorkreeg leek het een zeer beperkte impact te hebben op het dagelijks leven in Japan, maar toen ik wat meer e mails kreeg op zaterdag met power plant shutdowns etc begon het bij mij in ieder geval een wat pessimistischer plaatje op te leveren.
Denk dat het nog wel leuk omlaag gaat. Van het weekend heeft men wereldwijd toch beter de schade gezien + die troep met die kerncentrales. Bijvoorbeeld infrastructuur in heel Japan is nog ontregeld en een hoop extra energie moet worden geïmporteerd.quote:Op zondag 13 maart 2011 11:49 schreef jaco het volgende:
[..]
Dit zagen we vrijdag maar in heel beperkte mate, dus waarom zou dit maandag ineens wel gebeuren ?
Klopt. Heb bewust vrijdag nog een aantal posities verkocht en een kleine short aangegaan omdat ik verwacht dat we morgen (vanavond) rood openen.quote:Op zondag 13 maart 2011 16:58 schreef flyguy het volgende:
[..]
Denk dat het nog wel leuk omlaag gaat. Van het weekend heeft men wereldwijd toch beter de schade gezien + die troep met die kerncentrales. Bijvoorbeeld infrastructuur in heel Japan is nog ontregeld en een hoop extra energie moet worden geïmporteerd.
Ga naar Yahoo Finance, download de data van de verschillende indices. Zet ze naast elkaar in excel en maak er een correlatie matrix van. Uurtje werk?quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |