abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93968381

Welkom in het [AEX]-topic waarin je de beurzen en de laatste economische nieuws kunt volgen. De OP voor het openen van een nieuw topic staat hier. Voeg onderaan in de Wiki het vorig topic toe.

Noot: het innemen van een bepaalde positie geschiedt geheel op eigen risico, ook het overnemen van een beleggingsstrategie van andere users is dus geheel op eigen risico.

BNR Nieuwsradio
Forex Factory (alle economische data's op een rij)
Bloomberg
CNBC
MarketWatch (Dow Jones)
Briefing.com (incl. economische kalenders)
RTL Z (streaming TV)
CNBC Europe TV (streaming TV, alleen 's ochtends)

AEX

Europese Indices

Federal Funds Futures (indicatie van aankomende rentebesluiten, info)
CBOT - Federal Funds Futures - Semi-real-time

Intraday S&P 500-index en dagverschil in percentage

Een uitgebreide begrippenlijst vind je hier.

Alle oude topics, mét titel, vind je door hier te klikken
Beursvloer #186 Geef ons brood en spelen
Beursvloer #187 waar inflatie zijn tol eist
Beursvloer #188 Waar zelfs de grond onder onze voeten niet veilig is
pi_93968453
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 18:40 schreef fedsingularity het volgende:

[..]

Marc Faber ziet russische bonds als een goede belegging. Ideetje miscchien?
dank voor de tip, daar ga ik eens naar zoeken? Misschien een ETF oid?
pi_93968523
Ik zal de oude reports eens doorlezen hoe hij daarop inspeelt.
Waarschijnlijk bedoelt hij echt de obligaties zelf maar ik weet niet of je die zomaar kunt kopen.
Escaping from a liquidity trap may be impossible, much like light trapped in a black hole.
Op zaterdag 19 november 2011 13:27 schreef Perrin het volgende: En net als van voetbal, heeft iedereen verstand van macro-economie
pi_93968561
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 19:01 schreef fedsingularity het volgende:
Ik zal de oude reports eens doorlezen hoe hij daarop inspeelt.
Waarschijnlijk bedoelt hij echt de obligaties zelf maar ik weet niet of je die zomaar kunt kopen.
vast niet, maar spreiding is denk ik wel belangrijk in dit soort landen/regimes :)
  vrijdag 11 maart 2011 @ 20:58:42 #5
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_93974978
Als de winsten van cisco in de toekomst niet sterk afnemen is het op de huidige koers geen duur aandeel. Hetzelfde geldt wellicht voor Microsoft. Die hebben ook mega veel cash en genereren veel vrije kasstroom. Ook las ik dat de kinect een enorm succes is (ze hebben er al 10 miljoen van verkocht) dus zijn ze nog best in staat succesvolle nieuwe producten te lanceren.

[ Bericht 0% gewijzigd door JimmyJames op 11-03-2011 21:05:11 ]
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_93979705
tvp
BlaBlaBla
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 11 maart 2011 @ 22:19:27 #7
862 Arcee
Look closer
pi_93979774
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 22:18 schreef Soldier2000 het volgende:
tvp
Die gebruiken we al tijden niet meer. :P
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_93993412
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 20:58 schreef JimmyJames het volgende:
Als de winsten van cisco in de toekomst niet sterk afnemen is het op de huidige koers geen duur aandeel. Hetzelfde geldt wellicht voor Microsoft. Die hebben ook mega veel cash en genereren veel vrije kasstroom. Ook las ik dat de kinect een enorm succes is (ze hebben er al 10 miljoen van verkocht) dus zijn ze nog best in staat succesvolle nieuwe producten te lanceren.
nieuwe producten inderdaad. Het is even de vraag hoe succesvol die zullen zijn ..
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_93993460
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 05:04 schreef Unstoppable het volgende:
Inside Job was best wel fun >:)
Die zag ik eergisteren in het vliegtuig. En wat me opviel: die shots met interviews van die man die voor de crisis -in 2005/2006- waarschuwde voor subprime. Daar liep een ticker van de Dow Jones en de S&P mee. Een DJ van ongeveer 10500 en een S&P van 1200 en een beetje.

En waar staan die nu? :)
What crisis? :D
pi_93993512
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 05:14 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Die zag ik eergisteren in het vliegtuig. En wat me opviel: die shots met interviews van die man die voor de crisis -in 2005/2006- waarschuwde voor subprime. Daar liep een ticker van de Dow Jones en de S&P mee. Een DJ van ongeveer 10500 en een S&P van 1200 en een beetje.

En waar staan die nu? :)
What crisis? :D
Ik vond wel dat er vrij heftig in werd geknipt. Iedereen die tot de bad guys behoorde werden neergezet door flink knip en plakwerk, maar bij sommige was het gestotter wel heel erg duidelijk _O-
pi_94008061
Ik had nog niet zo lang een nuclear energy ETF op de kooplijst staan... Ben eens benieuwd wat dat maandag gaat geven...
  zaterdag 12 maart 2011 @ 17:19:14 #13
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_94008088
What Does Anonymous Have on Bank of America?

http://gawker.com/?_escaped_fragment_=5781158#!5781158
Please Move The Deer Crossing Sign
  zaterdag 12 maart 2011 @ 19:29:26 #14
256829 Sokz
Livin' the life
pi_94012627
BAC was toch ook al het doelwit van die bende van Assange? :P
iets met rook & vuur ..
pi_94012831
Assange zou in Januari met documenten over BAC komen maar tot op heden leek het meer een loos dreigement. Nu lijkt Anonymous het heft in handen te nemen.
Ik ben benieuwd... die mails geloof ik wel maar wat zou er werkelijk op de balans staan?
Escaping from a liquidity trap may be impossible, much like light trapped in a black hole.
Op zaterdag 19 november 2011 13:27 schreef Perrin het volgende: En net als van voetbal, heeft iedereen verstand van macro-economie
pi_94019825
Als ik zo wat berichten lees naar aanleiding van Japan zouden het weleens erg rode dagen kunnen worden op de beurs, (A major Japanese earthquake long has been a fear for the U.S. bond market. Japan is the second-largest holder of Treasury securities, with $882 billion at the end of 2010, following China's $1.16 trillion)

http://www.telegraph.co.u(...)global-recovery.html
I'm bangin from Belize to Tel Aviv on the Red Sea
Racin' Saddam Hussein on Kawasaki jet skis-Rass Kass
pi_94039121
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 22:06 schreef Airforce1 het volgende:
Als ik zo wat berichten lees naar aanleiding van Japan zouden het weleens erg rode dagen kunnen worden op de beurs, (A major Japanese earthquake long has been a fear for the U.S. bond market. Japan is the second-largest holder of Treasury securities, with $882 billion at the end of 2010, following China's $1.16 trillion)
Ik weet niet waar je die laatste zin vandaan hebt (staat niet in het artikel). Als die angst echter werkelijk aanwezig zou zijn, dan had de markt vrijdag al alle kans om te reageren. Alle belangrijke indices in de VS zijn echter met een bescheiden plus geeindigd.

De Nikkei 225 Juni future geeft een stand van 10.005 aan. Dit is ongeveer -3% vergeleken met de Nikkei van vrijdagmorgen in Japan, dus voor de aardbeving. Dit noem ik geen crash. Die Nikkei future werd tot vrijdag 16.22 u. EST verhandeld, dus zelfs de nucleaire problemen waren toen al bekend.

In het vorige topic suggereerde Dinosaur SR dat er periode nodig is om zo'n ramp (psychologisch) te laten bezinken. Ik denk dat ook, maar na een paar uur zou je toch grote verkopen verwachten. Aangezien de Japanse beurs toen al dicht was, zou je shortsellers in die Nikkei future verwachten om tenminste nog wat risico af te dekken. Plus daarboven op nog speculanten.

Dit zagen we vrijdag maar in heel beperkte mate, dus waarom zou dit maandag ineens wel gebeuren ?
  zondag 13 maart 2011 @ 13:58:11 #18
82489 Airforce1
Gina Carano
pi_94043964
Ik heb zelf vrijdag niet al het nieuws gevolgd, en voor zover ik die dag doorkreeg leek het een zeer beperkte impact te hebben op het dagelijks leven in Japan, maar toen ik wat meer e mails kreeg op zaterdag met power plant shutdowns etc begon het bij mij in ieder geval een wat pessimistischer plaatje op te leveren.

excuus, laatste zin kom uit een ander artikel: http://online.barrons.com(...).html?mod=BOL_twm_mw
I'm bangin from Belize to Tel Aviv on the Red Sea
Racin' Saddam Hussein on Kawasaki jet skis-Rass Kass
pi_94052157
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 13:58 schreef Airforce1 het volgende:
Ik heb zelf vrijdag niet al het nieuws gevolgd, en voor zover ik die dag doorkreeg leek het een zeer beperkte impact te hebben op het dagelijks leven in Japan, maar toen ik wat meer e mails kreeg op zaterdag met power plant shutdowns etc begon het bij mij in ieder geval een wat pessimistischer plaatje op te leveren.
Ik had zelf ook een grotere reaktie verwacht, maar nu dit uitgebleven is op vrijdag, zie ik het niet alsnog gebeuren.

Verzekeringsmaatschappijen lijken mij de eerste zorg. Maar het is wel zo dat aardbevingen met een bepaalde regelmaat voorkomen en de maatschappijen dit incalculeren in hun modellen en de berekende premies. Bovendien worden risico's verder verspreid via herverzekeringsmaatschappijen. Ook is dit niet een black swan van de categorie 9/11, waarbij veel investeerders hun bestaande wereldbeeld moeten bijstellen. Allemaal redenen waarom de impact op de financiele markten mogelijk zal meevallen.

We zullen het snel genoeg weten.
  zondag 13 maart 2011 @ 16:58:45 #20
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_94052242
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 11:49 schreef jaco het volgende:

[..]

Dit zagen we vrijdag maar in heel beperkte mate, dus waarom zou dit maandag ineens wel gebeuren ?
Denk dat het nog wel leuk omlaag gaat. Van het weekend heeft men wereldwijd toch beter de schade gezien + die troep met die kerncentrales. Bijvoorbeeld infrastructuur in heel Japan is nog ontregeld en een hoop extra energie moet worden geïmporteerd.
The more debt, the better
pi_94052582
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 16:58 schreef flyguy het volgende:

[..]

Denk dat het nog wel leuk omlaag gaat. Van het weekend heeft men wereldwijd toch beter de schade gezien + die troep met die kerncentrales. Bijvoorbeeld infrastructuur in heel Japan is nog ontregeld en een hoop extra energie moet worden geïmporteerd.
Klopt. Heb bewust vrijdag nog een aantal posities verkocht en een kleine short aangegaan omdat ik verwacht dat we morgen (vanavond) rood openen.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
  zondag 13 maart 2011 @ 17:18:30 #22
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_94053189
Overigens is die situatie helemaal vervelend voor Aegon. Natuurlijk krijgen ze ook een hoop claims, maar ze hebben TransAmerica al een tijd in de etalage staan en dat is één van de grootste herverzekeraars. Dus ik denk dat mogelijke kopers ook nog wel even de boot afhouden.
The more debt, the better
pi_94053769
Ik ben ook erg benieuwd wat er maandag gaat gebeuren op de beurs met die problemen met de kerncentrales.
  zondag 13 maart 2011 @ 21:03:34 #24
256829 Sokz
Livin' the life
pi_94065626
welke indexen correleren het meest?
pi_94070682
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 21:03 schreef Sokz het volgende:
welke indexen correleren het meest?
Ga naar Yahoo Finance, download de data van de verschillende indices. Zet ze naast elkaar in excel en maak er een correlatie matrix van. Uurtje werk? :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')