quote:Op donderdag 10 maart 2011 18:07 schreef Sokz het volgende:
Achja, als ze op de 5 cent staan kunnen ze ook wel naar 1 cent.Dus óf je koopt nu omdat je denkt dat ze hoger kunnen; of je koopt niet.
quote:Persoon springt van drie hoog op voetganger
AMSTERDAM - Op het Damrak in Amsterdam is iemand vanaf drie hoog uit een hotelraam gevallen of gesprongen. Hij kwam bovenop een voorbijganger terecht, die gewond is geraakt.
Afzetting op het Damrak
Foto: @cliff39/yfrog.com
Door het incident lag het tramverkeer op de drukke route enige tijd stil, meldt AT5. De persoon die uit het raam van het het Damrak Inn Hotel sprong of viel is nog in leven en is zwaargewond naar het ziekenhuis gebracht. De verwondingen van de voetganger vielen uiteindelijk mee.
Iemand van de directie van Pharming die het niet meer zag zitten vanmorgen ? Die waren daarquote:
Blijf nu van die producten af. Dat gaat je alleen maar geld kosten. Heus.quote:Op donderdag 10 maart 2011 19:27 schreef Lucas15 het volgende:
Kan ik bij Rabobank speeders kopen? Want ik kan namelijk niet vinden!!
Inderdaad, en KPN. Eigenlijk wel sneu dat zij om die reden stijgen.quote:Op donderdag 10 maart 2011 16:04 schreef Burnie88 het volgende:
Ahold drijft weer helemaal omhoog vanwege het defensieve karakter, toch wel grappig om altijd weer te zien.
Zelf heb ik ook obligaties, KPN en Ahold gekocht om die reden (tijdje terug). Het is gewoon een effectieve manier om de volatiliteit in je portefeuille omlaag te brengen in tijden van onrust. En voor een fonds als KPN geldt toch wel dat ze gewoon een stabiele cashflow en een goed dividend hebben. Het is (tegenwoordig!) een fonds dat je met een gerust hart in de porto kunt hebben als er wat meer onzekerheid is. En mocht KPN dalen naar 8 ofzo, op sentiment, dan koop ik gewoon bij.quote:Op donderdag 10 maart 2011 20:55 schreef Arcee het volgende:
[..]
Inderdaad, en KPN. Eigenlijk wel sneu dat zij om die reden stijgen.
5 kratten HJ + verzendkosten voor het versturen naar het hoge noorden?quote:Op donderdag 10 maart 2011 23:07 schreef Sokz het volgende:
Wie wil 2 aperammetjes overkopen?
¤45 + je betaald mijn verkoopkosten. ( = ¤55,- )
maak je alsnog 1 euro direct winst.![]()
De macht van moodies is wel belachelijk groot eigenlijk.quote:Op donderdag 10 maart 2011 15:16 schreef jaco het volgende:
Even een lachmomentje om de spanning te doorbreken ....
[..]
http://www.iex.nl/Nieuws/(...)laars-aanpakken.aspx
Haha ben je volgens mij nog duurder uit.quote:Op donderdag 10 maart 2011 23:18 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
5 kratten HJ + verzendkosten voor het versturen naar het hoge noorden?
beetje raar toch, Tokio was nog open toen dat gebeurde?quote:Op vrijdag 11 maart 2011 11:30 schreef Arcee het volgende:
Door de tsunami in Japan wordt een daling van 5% verwacht voor de beurs in Tokio maandag.
Ja, nog net.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 11:32 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
beetje raar toch, Tokio was nog open toen dat gebeurde?
van de andere kant, met 9/11 duurde het ook uren voordat de beurs crashte. Kan me nog herinneren dat ik in de lobby (van het hoofdkantoor van een grote bank nota bene) stond te kijken naar de beelden, en toen na een kwartier totale verbazing rustig naar een computer ben gehobbeld en alles bestens verkocht heb. Nog steeds verbaasd dat dat probleemloos ging, de koersen hadden nog nauwelijks gereageerd.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 11:35 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ja, nog net.
Sowieso hebben dat soort voorspellingen niet veel waarde, maar goed, NOS meldde het.
De Nikkei futures staan op 'slechts' minus 2,3 %.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 11:30 schreef Arcee het volgende:
Door de tsunami in Japan wordt een daling van 5% verwacht voor de beurs in Tokio maandag.
Precies. Ook weinig vertrouwen in de CFD rommel, maar ieder zijn meug. Twijfel nu ook om KPN bij te kopen. Prima dividend rendement.quote:Op donderdag 10 maart 2011 20:13 schreef LXIV het volgende:
[..]
Blijf nu van die producten af. Dat gaat je alleen maar geld kosten. Heus.
Sneu? Hoezo? dat ze niet zakken?quote:Op donderdag 10 maart 2011 20:55 schreef Arcee het volgende:
Inderdaad, en KPN. Eigenlijk wel sneu dat zij om die reden stijgen.
Rommel is 1 ding. Ik neem aan dat je inziet dat er ook wel winst gemaakt kan worden met CFDs. Het is prima dat je derivaten zoals CFDs als garbage beschouwd. Maar volledig afschrijven als waardeloze producten gaat mij natuurlijk te ver. Het percentage beleggers die hier compleet plat op gaan is inderdaad hoger maar de producten zijn een stuk beter dan turbo's, speeders, sprinters, etc.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 11:47 schreef macondo het volgende:
[..]
Precies. Ook weinig vertrouwen in de CFD rommel, maar ieder zijn meug. Twijfel nu ook om KPN bij te kopen. Prima dividend rendement.
Ten opzichte van het slot van vandaag?quote:Op vrijdag 11 maart 2011 11:45 schreef jaco het volgende:
De Nikkei futures staan op 'slechts' minus 2,3 %.
Nee, dat ze niet op eigen krachten stijgen, maar door de zwakte van de overige bedrijven.quote:
En ze dalen op de sterkte van de overige bedrijven. Omgekeerde wereld en dat maakt ze zo betrouwbaar in een gespreidde portefeuille.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 12:45 schreef Arcee het volgende:
[..]
Nee, dat ze niet op eigen krachten stijgen, maar door de zwakte van de overige bedrijven.
Ik heb gewoon een voorkeur voor de echte producten, die niet zijn uitgegeven door financiële instellingen.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 12:18 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Rommel is 1 ding. Ik neem aan dat je inziet dat er ook wel winst gemaakt kan worden met CFDs. Het is prima dat je derivaten zoals CFDs als garbage beschouwd. Maar volledig afschrijven als waardeloze producten gaat mij natuurlijk te ver. Het percentage beleggers die hier compleet plat op gaan is inderdaad hoger maar de producten zijn een stuk beter dan turbo's, speeders, sprinters, etc.
Koop trackers, zoals de iShares Japan ETF als je graag Japanse aandelen wilt kopen. Verder is het maar zeer de vraag in welke mate de Nikkei onderuit gaat. Weet even niet wat de Nikkei futures doen momenteel.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 12:38 schreef PaulieWalnuts het volgende:
Zijn Japanse aandelen te koop via Binck? Moet maar eens een paar duizend euro aan Japanse aandelen kopen over een aantal dagen.
Misschien moet je je beeld van aandelen wat bijstellen. Er zit geen motortje in of zo, er is geen sprake van "kracht" maar gewoon vraag & aanbod. Defensieve aandelen hebben gewoon een lage beta (beweegt minder mee met de trend van de index)..quote:Op vrijdag 11 maart 2011 12:45 schreef Arcee het volgende:
Nee, dat ze niet op eigen krachten stijgen, maar door de zwakte van de overige bedrijven.
Lage beta, dus ongevoelig voor trends. Vaak serieuze cash flow en stabiel dividend.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 12:56 schreef Sokz het volgende:
En ze dalen op de sterkte van de overige bedrijven. Omgekeerde wereld en dat maakt ze zo betrouwbaar in een gespreidde portefeuille.
Wou je ontkennen dat die trend er is dan?quote:Op vrijdag 11 maart 2011 12:57 schreef macondo het volgende:
Misschien moet je je beeld van aandelen wat bijstellen. Er zit geen motortje in of zo, er is geen sprake van "kracht" maar gewoon vraag & aanbod. Defensieve aandelen hebben gewoon een lage beta (beweegt minder mee met de trend van de index)..
Zeg nou gewoon wat je niet begrijpt, dan kan ik het misschien anders uitleggen. Conjuctuur ongevoelige aandelen, met een lage beta, schommelen dus minder dan de rest van de markt.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 14:13 schreef Arcee het volgende:
[..]
Wou je ontkennen dat die trend er is dan?
Het zegt denk ik meer over het beeld van aandelen dat men tegenwoordig heeft. Er wordt al lang niet meer gedacht aan de bedrijven die er achter zitten, terwijl dat toch de insteek zou moeten zijn.
En nu, wil je je geld terug?quote:Op vrijdag 11 maart 2011 16:26 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
ow, en Edward Loef is een debiel: http://www.fd.nl/artikel/21641341/aardbeving-japan-goed-economie
Echt zaagsel als hersens, een te strakke stropdas, en muntjes in zijn ogen. Een juweel voor de financiele branch en het schrijversgilde in zijn algemeenheid. De overtreffende trap van inhoudsloos gewauwel. Maar wel mooie grafiekjes.
Hij wist vandaag niet zo goed wat te schrijven. Evenmin die andere 364 dagen per jaar trouwens. Hij weet alleen twee letters goed te combineren in een schrikkeljaar, vermoedelijk.
Dinoquote:Op vrijdag 11 maart 2011 16:26 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
ow, en Edward Loef is een debiel: http://www.fd.nl/artikel/21641341/aardbeving-japan-goed-economie
Echt zaagsel als hersens, een te strakke stropdas, en muntjes in zijn ogen. Een juweel voor de financiele branch en het schrijversgilde in zijn algemeenheid. De overtreffende trap van inhoudsloos gewauwel. Maar wel mooie grafiekjes.
Hij wist vandaag niet zo goed wat te schrijven. Evenmin die andere 364 dagen per jaar trouwens. Hij weet alleen twee letters goed te combineren in een schrikkeljaar, vermoedelijk.
Nah, Dino loopt al vanaf het begin van #beursvloer topic 1 zijn gal te spuien over dit soort malafide 'zo genaamde' TA analisten.quote:
Maar aan de andere kant is Japan typisch een land van deflatie, mensen en bedrijven houden het geld graag op de rekening. Misschien dat het voor Japan wél goed werkt.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 16:52 schreef tjoptjop het volgende:
hehe, en voor de mensen die zeggen dat het goed is voor de economie van Japan (wederopbouw e.d.) -> http://en.wikipedia.org/wiki/Broken_window_fallacy
Wat dan weer een enorme weerslag op de staatschuld zal hebben (veel intern gefinancieerd), dus ik vermoed dat ook dat scenario negatief is voor een land als Japan.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 16:58 schreef macondo het volgende:
[..]
Maar aan de andere kant is Japan typisch een land van deflatie, mensen en bedrijven houden het geld graag op de rekening. Misschien dat het voor Japan wél goed werkt.
ik vind het best als iemand gelooft in TA, maar vriend Edward wist echt niet hoe hij er vandaag weer eens een slinger aan moest geven. Schrijf dan gewoon een keer niks, denk ik danquote:Op vrijdag 11 maart 2011 16:38 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Nah, Dino loopt al vanaf het begin van #beursvloer topic 1 zijn gal te spuien over dit soort malafide 'zo genaamde' TA analisten.
Ik denk dat de meeste hier erg kritisch zijn over TA. Je zult hier niet iemand snel vinden die zal beweren dat TA werkt en/of fantastisch is.
Ik heb het gelezen, ik dacht eerst dat er een stuk tekst vergeten was. Maar de punchline is dus echt die zogenaamd vergelijkbare vakjes in die grafiek?quote:Op vrijdag 11 maart 2011 17:05 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
ik vind het best als iemand gelooft in TA, maar vriend Edward wist echt niet hoe hij er vandaag weer eens een slinger aan moest geven. Schrijf dan gewoon een keer niks, denk ik dan
Niet zozeer staatsschuld, ook veel retail geld wat op de bank staat. Dat indirect weer de staatsschuld financiert, dat wel ja. Maar we zijn nog niet eens 2 % lager. Weinig verschil met de AEX.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 17:00 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Wat dan weer een enorme weerslag op de staatschuld zal hebben (veel intern gefinancieerd), dus ik vermoed dat ook dat scenario negatief is voor een land als Japan.
Ja zo bedoel ik het ook, wist niet de precieze naam ervan.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 17:18 schreef macondo het volgende:
[..]
Niet zozeer staatsschuld, ook veel retail geld wat op de bank staat. Dat indirect weer de staatsschuld financiert, dat wel ja. Maar we zijn nog niet eens 2 % lager. Weinig verschil met de AEX.
http://www.marketwatch.co(...)ter-quake-2011-03-11
Dus beleggers schuiven bij een dalende markt hun geld naar KPN, omdat ze op dat moment geloven in KPN en niet omdat ze minder geloven in de bedrijven waar ze hun geld uithalen?quote:Op vrijdag 11 maart 2011 14:26 schreef macondo het volgende:
Zeg nou gewoon wat je niet begrijpt, dan kan ik het misschien anders uitleggen. Conjuctuur ongevoelige aandelen, met een lage beta, schommelen dus minder dan de rest van de markt.
Dat is ook logisch, juist als je kijkt naar de bedrijven zelf. Dat heeft verder niets met de "kracht" of "zwakte" van andere aandelen te maken.
Je zou in het geval van Cisco kunnen stellen dat het valutarisico al inherent wordt afgedekt. Cisco haalt z'n omzet uit zeer veel verschillende landen.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 17:32 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
PS: ow, en het liefst zou ik het `USD risico willen afdekken, maar hoe zou ik dat het goedkoopst kunenn doen?
ik geloof 80% uit de USA..., in ieder geval bovengemiddeld veel. En omzet in andere valuta hebben ze ws zelf gehedged naar USD.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 18:07 schreef jaco het volgende:
[..]
Je zou in het geval van Cisco kunnen stellen dat het valutarisico al inherent wordt afgedekt. Cisco haalt z'n omzet uit zeer veel verschillende landen.
gebeld: ze weten het zelf zo 1-2-3 ook nietquote:Op vrijdag 11 maart 2011 18:12 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
irritant trouwens dat ik nergens kan vinden hoe SNS aankopen in vreemde valuta verrekend (middenkoers met op/afslag?)
Marc Faber ziet russische bonds als een goede belegging. Ideetje miscchien?quote:Op vrijdag 11 maart 2011 18:35 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
En een ander beleggingsideejte van de afgelopen weken. Ik ben op reis zoveel middenklasse Russen tegengekomen, dat ik heb besloten dat de economie daar absoluut booming moet zijnNog geen idee hoe ik daar het beste en veiligste exposure op zou moeten hebben, echter
Daarnaast hebben russen de neiging om overal ter wereld stukken grond aan de kust op te kopen. Volgens mij zou dat helemaal geen verkeerde belegging zijn (tenzij er een tsunami overeen komt natuurlijk, zo heb je grond, zo heb je 10 meter oceaan in je bezit). Ook nog geen idee hoe ik dat handen en voeten moet geven
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |