abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 18 april 2011 @ 10:00:48 #226
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_95656872
'Salarisverschil op missie Kunduz'

AMSTERDAM - Nederlandse militairen die Afghaanse politieagenten gaan opleiden in Kunduz verdienen minder dan agenten die hetzelfde werk doen. Vakbonden vrezen voor scheve gezichten en willen dat het kabinet ingrijpt, schrijft De Telegraaf maandag.

Agenten die in Kunduz aan de slag gaan, krijgen een extra toelage van de Europese Unie voor hotel- en dinerkosten. Daardoor verdienen ze straks honderd euro per dag meer dan militairen en marechaussees, voor hetzelfde werk.

De vakbond Marechausseevereniging denkt dat het salarisverschil leidt tot scheve gezichten bij de militairen die worden uitgezonden.

"Het is onverteerbaar dat je als militair in de kantine naast een politieman zit die voor hetzelfde werk honderd euro per dag meer in zijn zak steekt", zegt voorzitter Ton de Zeeuw.

Geïntegreerde missie

Militaire vakbond AFMP wil dat het kabinet ingrijpt. "Juist omdat de regering rept van een geïntegreerde missie, moeten alle deelnemers hetzelfde salaris krijgen", zegt voorzitter Wim van den Burg.

Volgens het ministerie van Defensie hebben de militairen op hun beurt weer voordelen die agenten niet hebben. "Ze bouwen tijdens de missie bijvoorbeeld dubbel pensioen op, waar de politiemensen dit van de EU niet krijgen. Zo heeft iedereen zijn voor- en nadelen."

nu.nl

:') :') :')
  maandag 18 april 2011 @ 10:26:17 #227
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_95657618
haha, geinig ja.
Over een tijdje is er geen NL leger meer.. puur om het feit dat niemand nog zin heeft voor een achterlijk salaris te moeten gaan werken.
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  maandag 18 april 2011 @ 10:38:19 #228
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_95657994
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 10:26 schreef Pumatje het volgende:
haha, geinig ja.
Over een tijdje is er geen NL leger meer.. puur om het feit dat niemand nog zin heeft voor een achterlijk salaris te moeten gaan werken.
Ik weet het goed gemaakt, dan gaan ze maar in een hotel liggen en eten ze maar in de plaatselijke snackbar. Dan hebben ze net de tijd om 200 euro te verdienen, daarna hoef je ze niet meer te betalen.

Ik vind die hele redenering nogal raar, hotel- en eetvergoeding. Als ik op dienstreis ga moet ik aan alle kanten bewijzen dat ik in een hotel gelegen heb (en daar moet overigens ook nog toestemming voor zijn) en "buiten de poort" gegeten heb. Echter als ik op dienstreis ben voor ondersteuning tijdens een oefening heb ik geen recht op oefentoelage, want je bent op dienstreis. Ga ik op oefentoelagebasis die kant op krijg ik mijn reiskosten/ eten onderweg weer niet vergoed, want je bent op oefening. Het is of/of en niet en/en. Dit zou ook voor die Eupol knakkers moeten gelden. Ze liggen al op een kamp van de baas, ze krijgen eten van de baas en dan nog "extra" geld opstrijken. Ik vraag me trouwens af wat behalve die 100 euro hun vergoeding is, ik zou er niet van staan te kijken dat die al meer is dan de uitzendtoelage en hun reiskostenvergoeding etc. zal ook wel doorlopen.
  maandag 18 april 2011 @ 10:42:01 #229
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_95658089
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2011 20:21 schreef AchJa het volgende:

[..]

Nee! we spelen nog steeds Champions League! Welliswaar met 2 reservespelers, maar toch.
2 reservespelers?

we spelen met de plaatselijke voetbal vereniging in geleende shirtjes van Tottingham hotspur uit 1992 roepend dat we van FC barcelona zijn.
  maandag 18 april 2011 @ 14:40:36 #230
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_95667283
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 10:26 schreef Pumatje het volgende:
haha, geinig ja.
Er zit vooral veel dom volk bij defensie (no offence). Als ik moest kiezen tussen de lopende band of in het bos rondrennen wist ik het wel.
pi_95667333
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 14:40 schreef PLAE@ het volgende:

[..]

Er zit vooral veel dom volk bij defensie (no offence). Als ik moest kiezen tussen de lopende band of in het bos rondrennen wist ik het wel.
:|W
Op zaterdag 25 augustus 2012 11:03 schreef yvonne het volgende:
Dag kindjes, nu weer braaf met je legerautootjes spelen.
  maandag 18 april 2011 @ 16:36:54 #232
304398 leovanw
No Message No Mission
pi_95672546
quote:

[..]

:N Kan ook haast niet anders met jou 'SHIT FOR BRAINS' want je zal iig met het IQ van je, dat net zo groot is als een gemiddeld kinderschoenmaatje, immers nooit volle zalen trekken... dus op naar de lopende band met je, 'TROLL' !! :')
There is no 'I' in TEAM and life is way to short for only dreaming... So live it to the MAX! FOR THOSE WHO UNDERSTAND WHAT YOU DO, NO EXPLANATION IS NECESSARY. FOR THOSE WHO DON’T, NONE IS POSSIBLE.
http://www.dutchdefencepress.com
  dinsdag 19 april 2011 @ 11:19:41 #233
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_95706454
Nou nou, is dat nou nodig? Ik zit hier niet om te trollen. Maar goed....grappige reactie eigenlijk :D
  dinsdag 19 april 2011 @ 11:46:47 #234
278931 paintmeester
RAMMING SPEED!
pi_95707385
Wat een gelul, militairen bouwen helemaal geen dubbel pensioen op tijdens uitzending. We hebben de keuze een gedeelte van de uitzendingstijd (30%) aftrekken van onze FLO datum. Dat is iets heel anders dan dubbel pensioen opbouwen. :{

Als we ook pensioen opbouwen over onze toelages dan kunnen we allemaal met onze 40ste stoppen met werken. _O-

Dat is dan je werkgever... lekker op de hoogte -O-
How'd you like to scrape the barnacles off of me rudder?
  dinsdag 19 april 2011 @ 11:49:01 #235
278931 paintmeester
RAMMING SPEED!
pi_95707474
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 11:19 schreef PLAE@ het volgende:
Nou nou, is dat nou nodig? Ik zit hier niet om te trollen. Maar goed....grappige reactie eigenlijk :D
Waarom denk je dat er vooral dom volk bij Defensie werkt? :?
How'd you like to scrape the barnacles off of me rudder?
  woensdag 20 april 2011 @ 09:15:26 #236
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_95750312
quote:

[..]

Denk eerder juist het tegenovergestelde eerlijk gesproken.
pi_95812782
Nederlanders beginnen in Kunduz buiten poort

DEN HAAG - De eerste Nederlanders die in Kunduz Afghaanse politiemensen gaan trainen, beginnen meteen buiten de poort.

Het gaat om 165 marechaussees en andere militairen die in kleine eenheden, zogenoemde Pomlt's, de agenten tien weken in de praktijk gaan begeleiden.

In juli zullen ze daarmee beginnen. De basistraining in de politiecentra begint in januari.

Standaardlessen

De Nederlanders bekijken eerst hoe ver de Afghaanse agenten, die soms al werken, zijn met hun vaardigheden. Aan de hand daarvan krijgen ze mogelijk eerst nog wat standaardlessen en volgt daarna de tien weken praktijktraining.

Dat zei commandant der strijdkrachten Peter van Uhm donderdag tijdens een militaire briefing in de Tweede Kamer. Het zijn dus volgens hem geen recruten meer, die nog helemaal moeten worden opgeleid.

Weigeren

Nederland kan overigens recruten die niet voldoen aan de eisen, weigeren voor de opleiding. Ze worden medisch getest, ook op drugsgebruik, en er wordt naar aanbevelingsbrieven gekeken. Als ze tijdens de opleiding niet voldoen, moeten ze alsnog weg, aldus Van Uhm.

Nederland zal agenten opleiden die in de provincie Kunduz gaan werken, maar het kan volgens Van Uhm bij een enkeling voorkomen dat ze buiten de provincie terechtkomen.

Civiele taken

Op verzoek van GroenLinks en de ChristenUnie worden de door Nederland opgeleide agenten gevolgd, om er zeker van te zijn dat ze alleen civiele taken uitvoeren en niet de strijd aangaan met de moslimextremistische Taliban.

Nederland streeft er dan ook naar alle agenten die in Kunduz gaan werken, te blijven volgen. Het is de Militaire Inlichtingen- en Veiligheidsdienst (MIVD) niet bekend hoeveel agenten in Kunduz ''overlopen'' naar een vijandelijke partij, zoals in Afghanistan vaker voorkomt.

Smokkel van drugs

Kunduz is relatief nog steeds een veilige provincie in Afghanistan, zei MIVD-baas Pieter Cobelens. Het gevaar komt vooral af van criminele netwerken die daar diep zijn geworteld in de cultuur.

De meesten houden zich bezig met de smokkel van drugs. Volgens Cobelens gebruiken zij geweld omdat zij hun belangen willen beschermen.

De Tweede Kamer praat dinsdagavond over de missie.

Bron: www.nu.nl
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_95812947
'Langere politietraining in heel Afghanistan'

DEN HAAG - Een mede door Nederland ontwikkelde achtweekse basistraining voor Afghaanse agenten wordt vanaf volgend jaar zomer in heel Afghanistan ingevoerd.

Dat heeft het kabinet woensdag aan de Tweede Kamer geschreven. Nu duurt die training nog zes weken.

Maar het kabinet heeft er onder druk van de Tweede Kamer voor gekozen een basistraining van twee weken extra te geven, zodat er meer aandacht is voor zaken als mensenrechten en integriteit.

Nederland zal hiermee begin volgend jaar een proef houden in de noordelijke provincie Kunduz. Een ander land zal in een andere Afghaanse provincie een soortgelijke proef uitvoeren.

Nederlanders

Nederlanders zullen nooit de training van zes weken geven, benadrukken de ministers van Buitenlandse Zaken, van Defensie en van Veiligheid en Justitie in hun brief.

De Afghanen, de NAVO en de Europese politiemissie (Eupol) hadden begin februari afgesproken dat de basistraining zes weken blijft duren, omdat er nu vooral snel meer agenten nodig zijn.

De partijen waren het volgens het kabinet toen al wel met elkaar eens dat op termijn de duur van de opleiding moet worden verlengd.

Het begin van het Nederlandse proefproject op het Duitse trainingscentrum in Kunduz is volgens hen een belangrijk eerste resultaat om tot die kwaliteitsverbetering te komen.

Belangrijke eis

De verlengde training was een belangrijke eis van oppositiepartijen in de Tweede Kamer. Het minderheidskabinet van VVD en CDA had hun steun voor de nieuwe missie nodig, omdat gedoogpartner PVV en de grootste oppositiepartij PvdA tegen waren.

Het kabinet kreeg D66, ChristenUnie en op het laatst ook GroenLinks pas mee, toen voor hen belangrijke beloften werden gedaan over duur en inhoud van de politietraining en over de civiele taken die de agenten krijgen.

Tenten

De Nederlandse militairen zullen de eerste zes maanden in tenten met beschermingswanden overnachten. Vanaf het einde van het jaar worden de tenten vervangen door betonnen slaapvertrekken.

Duitse militairen zijn verantwoordelijk voor de beveiliging van de kampen in Kunduz en Mazar-e-Sharif. Militaire vakbonden hadden er eerder dit jaar voor gepleit de Nederlanders onder te brengen in gepantserde containers om hen te beschermen tegen mogelijke raketinslagen.

Hillen

Minister Hans Hillen van Defensie gaf toen al aan dat hun veiligheid met de genomen maatregelen afdoende is geregeld.

Als de situatie buiten het kamp te onveilig wordt om Afghaanse agenten op te leiden, zal het werk buiten de poort volgens hem worden teruggeschroefd of tijdelijk worden stopgezet.

Veiligheidssituatie

De veiligheidssituatie in de provincie Kunduz is volgens het kabinet in de afgelopen maanden niet verslechterd. Het aantal geweldsincidenten in de eerste maanden lag lager dan in dezelfde periode vorig jaar, al waren er wel vier zelfmoordaanslagen.

In de wintertijd en het vroege voorjaar zijn de opstandelingen over het algemeen minder actief. De verwachte toename van activiteiten van de Taliban is tot dusver beperkt gebleven.

''Niettemin is de verwachting dat de activiteiten van de strijders de komende tijd zullen toenemen'', schrijft het kabinet.

De Kamer krijgt donderdag opnieuw een militaire briefing over de situatie in Kunduz.

Trainingsmissie

Aan de Nederlandse trainingsmissie zullen in totaal 545 man meedoen. Tot en met augustus zijn er al ruim honderd militairen ter plaatse om de boel voor te bereiden.

Ongeveer 165 Nederlandse trainers zullen in juli aan de slag gaan met praktijkbegeleiding in het district Kunduz. Vanaf eind augustus is de F-16-eenheid van ongeveer 120 man actief in Mazar-e-Sharif. In januari volgt dan de daadwerkelijke basisopleiding.

Bron: www.nu.nl
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  donderdag 21 april 2011 @ 21:51:00 #239
253713 Maitje
Hihi.. hai
pi_95826891
Soldate randt 5 militairen aan
- door Ronald (Djeez) op 21-04-2011 @ 21:24

De Zweedse Militaire Academie heeft een vrouwelijke officier geschorst. De vrouw heeft maar liefst vijf soldaten in opleiding in de broek gegraaid.

De vrouw werd naar verluidt een beetje te persoonlijk tijdens een feestje in februari. Zo klaagde een van de militairen dat hij op de dansvloer ineens de hand van de vrouw in zijn onderbroek voelde. Een tweede soldaat vond dat de leidinggevende een beetje te handtastelijk werd en dat zij waarschijnlijk te diep in het glaasje had gekeken.

Even later werd ze intiem met een derde cadet, die later toegaf dit uit vrije wil te hebben gedaan. Het drietal maakt deel uit van een groep van vijf aspirant-militairen die hebben gemeld te zijn betast door de officier. Ze voelden zich echter niet geïntimideerd en zeggen er niet op uit te zijn de vrouw aan te klagen wegens aanranding.

De vrouw zegt op haar beurt te zijn gedrogeerd en zich maar weinig te kunnen herinneren van het feestje. De dag erna voelde ze zich vreemd en legde haar leidinggevenden uit dat ze waarschijnlijk was gedrogeerd. Twee dagen later heeft ze aangifte gedaan bij de politie.

Tijdens een onderzoek door de politie werden echter geen sporen van drugs aangetroffen. Het leger raadt aan de vrouw over te plaatsen. Zolang het onderzoek loopt, blijft de grijpgrage officier geschorst.

---> :')
Er was eens....
pi_95827057
quote:
10s.gif Op donderdag 21 april 2011 21:51 schreef Maitje het volgende:

Ze voelden zich echter niet geïntimideerd en zeggen er niet op uit te zijn de vrouw aan te klagen wegens aanranding.

_O- _O- _O-
Op zaterdag 25 augustus 2012 11:03 schreef yvonne het volgende: Dag kindjes, nu weer braaf met je legerautootjes spelen.
pi_95843526
Van Middelkoop hekelt rol Kamer bij Kunduz

HILVERSUM - Oud-defensieminister Eimert van Middelkoop heeft flinke kritiek op de manier waarop de Tweede Kamer omgaat met het kabinetsbesluit over de politietrainingsmissie in de Afghaanse provincie Kunduz. Volgens hem is het parlement te veel op de stoel van de regering gaan zitten door allerlei veranderingen te willen om partijpolitieke of binnenlandse politieke redenen.

Van Middelkoop stelt dat in een interview in het VPRO-radioprogramma Argos dat zaterdag wordt uitgezonden. Hij vindt dat de Kamer een kabinetsbesluit moet nemen zoals het er ligt en niet moet gaan winkelen in zo'n besluit door er dingen uit te halen of te verbeteren. Dat is in feite wat nu gebeurd is onder leiding van GroenLinks. Ik vind dat verkeerd, aldus Van Middelkoop.

Het minderheidskabinet van VVD en CDA had van GroenLinks, de ChristenUnie en D66 steun nodig voor de nieuwe missie, omdat gedoogpartner PVV en de PvdA en SP er tegen waren. In de onderhandelingen die volgden legden vooral GroenLinks en ChristenUnie aanvullende eisen op tafel, onder meer over de duur en inhoud van de politietraining en de civiele taken die de agenten krijgen. Na toezeggingen daarover van het kabinet gingen de partijen eind januari onder voorwaarden akkoord met de missie. De Tweede Kamer spreekt er dinsdagavond opnieuw over. Dan moet blijken of de partijen vinden dat voldoende tegemoet is gekomen aan hun wensen.

Van Middelkoop (ChristenUnie) vreest dat de gang van zaken leidt tot een ontsporing van de zogeheten artikel 100-procedure die voor de uitzending van militairen geldt. Dat artikel is mede op zijn initiatief (toen hij nog Tweede Kamerlid was) aan de grondwet toegevoegd en houdt in dat de Kamer voorafgaand aan buitenlandse missies hierover wordt geïnformeerd. De Kamer moet zich volgens de oud-minister realiseren dat zo'n besluit zorgvuldig is voorbereid in internationaal verband en op grond van militair advies. Het parlement moet alle gegevens controleren en toetsen, maar de verleiding weerstaan om een beetje op de stoel van of de Commandant der Strijdkrachten of de regering te gaan zitten om iets aan die missie te veranderen om partijpolitieke of binnenlandse politieke redenen.

Van Middelkoop voorspelt dat de ministers de komende jaren een beetje met de gebakken peren zitten. Maar het besluit is wel genomen en zal volgens hem dus ook worden uitgevoerd. Dat lijkt me wel zo verstandig. Daar kun je ook als Kamer niet telkens weer op terugkomen.

Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)_.html?sn=binnenland
  zaterdag 23 april 2011 @ 10:54:03 #242
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_95882328
quote:
'Geheime deelname Nederlanders aan missie in Afrika'

AMSTERDAM - In Afrika nemen al enkele jaren Nederlandse militairen in het geheim deel aan een Amerikaanse missie tegen al-Qaida. De missies vinden zonder toestemming van de Tweede Kamer plaats in Mali, Senegal en Tsjaad.

Dat blijkt uit informatie en documenten van het Amerikaanse Congres en ministerie van Defensie die in handen zijn van het AD.

Volgens de krant gaat het om een trainingsmissie die onderdeel is van de Amerikaanse oorlog tegen terreur.

Toestemming van de Tweede Kamer is volgens Defensie niet noodzakelijk. "Een mandaat van de Kamer is niet nodig. Het betreft een oefening, geen operatie met een VN-resolutie."

SP en Christenunie

De SP en ChristenUnie reageren echter verbaasd. "Dit is een oorlogsgebied", zegt SP-Kamerlid Harry van Bommel.

"Dit is meer dan een gewone oefening. Als we daarbij betrokken zijn, brengt dat risico's met zich mee voor de Nederlandse militairen daar, de Nederlandse belangen in het buitenland en Nederland zelf." Hij heeft het kabinet om opheldering gevraagd.

De Nederlandse militairen zouden als sinds 2008 meedoen met de missie. De deelname is opmerkelijk te noemen omdat de politiek de afgelopen jaren meerdere malen struikelde over de discussies over het wel of niet meedoen met missies naar Uruzgan en Kunduz.

© Novum
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
pi_95882447
Ik kan niet wachten op de uitleg van Hillen. Die zal het wel weer af doen als een onbelangrijk iets. :D
pi_95883723
Ik verwacht eerder "geen commentaar" :)
pi_95885129
Wel een interessant stuk dat ik in het Nieuws-forum hier tegenkwam, over de MIVD in Afghanistan..

http://www.depers.nl/binn(...)ijt-van-zich-af.html
Krijg het artikel hier niet goed geplakt, is blijkbaar te lang.
pi_95885323
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2011 10:54 schreef Rave_NL het volgende:

[..]

African Lion is toch ook weer pas geleden geweest?
Blood Sugar Sex Magik
pi_95983179
'Erewacht op de Dam'

AMSTERDAM - Ondernemers op het Amsterdamse Damrak willen dat de Dam meer allure krijgt. De kermis moet volgens hen verdwijnen en er zou een erewacht moeten worden ingesteld.

"Maak een soort koninklijke garde, zoals bij Buckingham Palace of in Kopenhagen," aldus Ruud Wildeman, voorzitter van de ondernemersvereniging Damrak tegen AT5.

Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)innenland,buitenland
pi_95983240
Kamer beoordeelt afspraken Kunduz-missie

DEN HAAG - De Tweede Kamer praat dinsdagavond over de nadere afspraken die het kabinet met de Afghaanse autoriteiten en de NAVO heeft gemaakt over de politietrainingsmissie in Kunduz. Een krappe meerderheid van de Kamer ging in januari akkoord met de missie in Noord-Afghanistan, maar met name GroenLinks en de ChristenUnie wensten meer garanties over de duur en de inhoud van de opleiding en de beoogde civiele taken.

Het kabinet heeft die afspraken inmiddels gemaakt en naar de Tweede Kamer gestuurd. De fractie van GroenLinks zal dinsdag erover vergaderen, net als de meeste andere fracties. De ChristenUnie heeft al gezegd nog grote zorgen te hebben over een aantal zaken en wil het finale oordeel laten afhangen van de antwoorden. De regeringspartijen VVD en CDA zijn tevreden, zo lieten ze al weten. De steun van GroenLinks, ChristenUnie en D66 is nodig voor het kabinet om een meerderheid te halen, omdat gedoogpartij PVV en ook de oppositiepartijen PvdA en SP tegen zijn.

Vooruitlopend op de missie, die in de zomer begint, zijn er al ruim zeventig kwartiermakers in Kunduz.

dinsdag 26 april 2011 @ 07:52:07 #249
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_95983264
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 07:41 schreef Cobra4 het volgende:
'Erewacht op de Dam'

AMSTERDAM - Ondernemers op het Amsterdamse Damrak willen dat de Dam meer allure krijgt. De kermis moet volgens hen verdwijnen en er zou een erewacht moeten worden ingesteld.

"Maak een soort koninklijke garde, zoals bij Buckingham Palace of in Kopenhagen," aldus Ruud Wildeman, voorzitter van de ondernemersvereniging Damrak tegen AT5.

:')
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
pi_95983274
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 07:52 schreef Rave_NL het volgende:

[..]

:')
Dat was ook mijn eerste gedachte. :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')