abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95503311
quote:
Op donderdag 14 april 2011 17:44 schreef Pumatje het volgende:
idd kappen met Libië, kappen met Kunduz...
zeg maar lekker nee tegen missies de komende 5 jaar..

wij altijd met die Can do mentaliteit.. moeten we eens mee kappen.
Worden we geen zorgenkindje van de navo zo? Hoge piefjes daar zullen wel zitten van: ja we vragen ze wat, en dan dan ze het zo. Veranderen dat we er eigenlijk niks meer aan hebben?

En idd met zulke bezuinigingen vind ik het niet kunnen dat ze dr ff 2 dure missies tegenaan gooien
Op zaterdag 25 augustus 2012 11:03 schreef yvonne het volgende:
Dag kindjes, nu weer braaf met je legerautootjes spelen.
  donderdag 14 april 2011 @ 19:15:40 #212
278931 paintmeester
RAMMING SPEED!
pi_95503427
We gaan echt geen nee zeggen tegen grote missies.
How'd you like to scrape the barnacles off of me rudder?
pi_95520725
Geen militaire taak voor getrainde Afghanen

BERLIJN - Nederland heeft de bevestiging gekregen dat Afghaanse rekruten die door Nederland tot agenten worden opgeleid, geen militaire taken krijgen. Dat stelde minister Uri Rosenthal van Buitenlandse Zaken donderdagavond na NAVO-beraad over Afghanistan in Berlijn.

Volgens Rosenthal verzekerde zijn Afghaanse collega Zalmai Rassoul hem dat politieagenten niet zullen uitwaaieren naar offensieve taken. Nederland wil voorkomen dat de rekruten worden ingezet om de vechten. De Afghaanse regering had eerder in een brief al duidelijk gemaakt dat het niet de bedoeling is dat de politieagenten andere taken gaan uitvoeren. De kwestie ligt gevoelig in de Tweede Kamer.

Het is de bedoeling dat Nederlandse agenten en militairen vanaf begin volgend jaar Afghanen gaan trainen. Volgens Rosenthal past de nieuwe missie heel goed in de huidige overgangsperiode waarin de NAVO haar inspanningen verlegt van vechten naar het opleiden van agenten en militairen.

Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)_.html?sn=binnenland
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  donderdag 14 april 2011 @ 23:47:40 #214
309335 Vronsky
Zandhappert
pi_95522999
...Ja want hier in Nederland hoeven agenten ook nooit te vechten dus dat zal vast wel werken in Afghanistan! :')
That song is straight homosexual country music special olympic gay.
pi_95524678
Ex-officier gepakt voor spionage

ENSCHEDE - Een voormalige luchtmachtofficier uit Enschede is aangehouden op verdenking van spionage.

De 37-jarige man zou volgens ingewijden hebben geprobeerd defensiegeheimen te verkopen en werd vorige maand al aangehouden in Den Haag. Dat werd echter stilgehouden door justitie, schrijft TC Tubantia.

De krant ontmaskerde hem al vorig jaar als fantast, toen hij zich presenteerde als kandidaat-exploitant van de te heropenen luchthaven Twente. Hij schermde toen met een bouwondernemer als zakenpartner, maar die zei hem nog nooit ontmoet of gesproken te hebben.

http://www.telegraaf.nl/b(...)innenland,buitenland
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  zaterdag 16 april 2011 @ 10:02:32 #216
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_95574139
Weer zelfverrijking bij Defensie

Een voormalig hoofd technische opleidingen van de Koninklijke Marine heeft zichzelf gedurende vijftien jaar kunnen verrijken door naast zijn baan als defensieambtenaar een op zijn huisadres gevestigd eigen bedrijf te exploiteren. Het bedrijf van de man verzorgde lesmateriaal en examentrainingen voor marinepersoneel.
Het ministerie van Defensie heeft deze integriteitsovertreding naar eigen zeggen drie maal geconstateerd, maar desondanks mocht de man doorgaan met zijn praktijken.

Machtsmisbruik
De belangenverstrengeling is de derde integriteitsschending bij defensie die openbaar wordt. Eerder bleek dat bij de DMO in de Haagse Frederikkazerne een cultuur heerste waarin machtsmisbruik, drugshandel, diefstal en het gebruik en doorverkopen van defensiemateriaal voor eigen gewin aan de orde van dag waren. Bij het IT-onderdeel van DMO, CAMS Force Vision, bleek eveneens sprake van ernstige integriteitsschendingen en misstanden.

Beide zaken werden met de mantel der liefde bedekt. Ook bij de nieuwe affaire werd de kwestie verbloemd en niet opgelost. Minister Hans Hillen van Defensie kwam door deze eerdere zaken onder druk te staan in de Tweede Kamer, omdat hij niet bleek te zijn ingelicht door de defensietop en omdat hij eerdere problemen als 'incident' had weggezet.

Dubbele petten
De dubbele petten en persoonlijke bijverdiensten van de defensieambtenaar om wie het nu gaat, zijn in strijd met de integriteitscodes van de overheid en de interne voorschriften bij DMO. Toch kreeg de man tot twee maal toe, in 2001 en 2007, officieel toestemming om naast zijn werk bij defensie een eigen bedrijf te runnen, dat nauw betrokken was bij de opleidingen van marinepersoneel. De permissie volgde op meldingen van klokkenluiders.

In 2001 verklaarde de toenmalige staatssecretaris van Defensie - oud marine-man Henk van Hoof (VVD) - zich akkoord met de constructie van de ambtenaar. In 2007 volgde de toestemming door het hoofd Financiële Integriteitszaken van DMO. Dit ofschoon de bezwaren tegen de dubbele petten van de man toen al bij herhaling waren vastgesteld.

Uit stukken van de Kamer van Koophandel blijkt dat er zich de afgelopen jaren een reserve van ten minste 800 duizend euro heeft opgehoopt in het bedrijf van de man. In 2009 heeft er naar aanleiding van een klokkenluidersmelding over belangenverstrengeling opnieuw een groot integriteitsonderzoek naar de man gelopen, ditmaal uitgevoerd door de Centrale Organisatie Integriteit Defensie. Uit dit onderzoek zou de belangenverstrengeling wederom zijn gebleken, toch werd de ambtenaar niet uit zijn functie gezet.

Eervol ontslag
De ambtenaar zegt zelf per 1 september vorig jaar te zijn opgestapt bij de opleidingstak van de marine. Op 1 mei zou hij 'eervol ontslag' krijgen. De ambtenaar meent dat hij zijn nevenwerkzaamheden altijd met instemming van zijn superieuren heeft verricht. 'Ik heb altijd gezegd tegen mijn leidinggevenden: Zeg maar wat mag en niet mag, dan doe ik dat. Wat heb ik er aan als ik problemen met mijn integriteit krijg?'

Volkskrant
  zaterdag 16 april 2011 @ 10:06:05 #217
278931 paintmeester
RAMMING SPEED!
pi_95574206
Dus een vent krijgt meerdere malen toestemming van zowel de lijn als van de politieke leiding en opeens mag het niet meer en wordt hij van functie gehaald? :')
  zaterdag 16 april 2011 @ 10:15:14 #218
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_95574408
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2011 10:06 schreef paintmeester het volgende:
Dus een vent krijgt meerdere malen toestemming van zowel de lijn als van de politieke leiding en opeens mag het niet meer en wordt hij van functie gehaald? :')
Dat dus, ik snap er ook weinig van. En als lesgeven/ eigen bedrijf in eigen tijd niet meer mag zouden ze eens op het OTCRIJ moeten gaan kijken... :')
  zaterdag 16 april 2011 @ 10:44:42 #219
278931 paintmeester
RAMMING SPEED!
pi_95575019
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2011 10:15 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dat dus, ik snap er ook weinig van. En als lesgeven/ eigen bedrijf in eigen tijd niet meer mag zouden ze eens op het OTCRIJ moeten gaan kijken... :')
Lesgeven mag denk ik wel, alleen niet als er sprake kan zijn van belangenverstrengeling. Dus dat je antwoorden gaat geven van examens of iets dergelijks.

Maar als ik het artikel lees gaat het hier om een hoofd technische opleidingen KM :{ Dat zou dus betekenen dat er een kolonel examentraining loopt te geven, ik zet daarom mijn vraagtekens bij het kwaliteit van het artikel. _O-
pi_95575168
Tsja, als hij zijn eigen lesmateriaal verkoopt aan Defensie, alwaar hij zelf over de inkoop gaat...
  zaterdag 16 april 2011 @ 11:19:26 #221
278931 paintmeester
RAMMING SPEED!
pi_95575719
waar lees jij dat dan?
pi_95577123
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2011 10:44 schreef paintmeester het volgende:

[..]

Lesgeven mag denk ik wel, alleen niet als er sprake kan zijn van belangenverstrengeling. Dus dat je antwoorden gaat geven van examens of iets dergelijks.

Maar als ik het artikel lees gaat het hier om een hoofd technische opleidingen KM :{ Dat zou dus betekenen dat er een kolonel examentraining loopt te geven, ik zet daarom mijn vraagtekens bij het kwaliteit van het artikel. _O-
Eveneens.
De hoogste rang waar ik les van heb gehad was een sergeant-majoor..
We, the unwilling.. led by the unqualified..
to do the unnecessary.. for the ungrateful..
pi_95582578
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2011 11:19 schreef paintmeester het volgende:
waar lees jij dat dan?
Dat wordt impliciet beweerd in het artikel:

quote:
Een voormalig hoofd technische opleidingen van de Koninklijke Marine heeft zichzelf gedurende vijftien jaar kunnen verrijken door naast zijn baan als defensieambtenaar een op zijn huisadres gevestigd eigen bedrijf te exploiteren. Het bedrijf van de man verzorgde lesmateriaal en examentrainingen voor marinepersoneel.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-04-2011 15:34:34 ]
  zaterdag 16 april 2011 @ 15:56:48 #224
278931 paintmeester
RAMMING SPEED!
pi_95583317
Waar staat dat hij zelf over de inkoop gaat? :')

Voor technische opleidingen is er wel meer lesmateriaal beschikbaar dan wat we bij de marine geven. Het artikel is veel te algemeen om er ook maar een uitspraak over te doen. :{w
pi_95650749
Boekpresentatie 'Korte lontjes'

‘Ze noemen zich de Anjerkinderen. Het zijn de kinderen van wie de vader of moeder een veteraan is die met een trauma kampt na een militaire missie. Dat heeft soms veel invloed op het gezin. Ze noemen zich Anjerkinderen omdat die bloem het symbool is van veteranen. De jongeren ontmoetten elkaar voor het eerst en ze deelden hun ervaringen.’

Aldus nieuwslezer Jeroen Overbeek in het NOS-journaal van 6 juni 2009. Ondertussen zijn we bijna twee verder. Hoe is het nu met de Anjerkinderen? Is er meer aandacht voor de problemen die zij hebben aangekaart? En helpt dat ook?

Dat en meer komt aan de orde tijdens een bijeenkomst over het boek Korte Lontjes. Chris Bos en Nicole Jongman beschrijven daarin de lotgevallen van zo’n Anjerkind. Korte Lontjes verschijnt in de succesvolle Slash-serie van uitgeverij Querido, boeken van bekende schrijvers die zijn geschreven op basis van het waargebeurde levenverhaal van een bijzondere jongere.

De bijeenkomst begint met een paneldiscussie waarin Anjerkinderen en deskundigen hun licht laten schijnen over de stand van zaken rond de Anjerkinderen. Daarna komen ook de twee auteurs aan het woord over de totstandkoming van het boek.

De boekpresentatie is op vrijdag 13 mei op de plek waar de Anjerkinderen twee jaar geleden voor het eerst bijeenkwamen: De Basis in Doorn.

Bron: Veteraneninstituut
  maandag 18 april 2011 @ 10:00:48 #226
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_95656872
'Salarisverschil op missie Kunduz'

AMSTERDAM - Nederlandse militairen die Afghaanse politieagenten gaan opleiden in Kunduz verdienen minder dan agenten die hetzelfde werk doen. Vakbonden vrezen voor scheve gezichten en willen dat het kabinet ingrijpt, schrijft De Telegraaf maandag.

Agenten die in Kunduz aan de slag gaan, krijgen een extra toelage van de Europese Unie voor hotel- en dinerkosten. Daardoor verdienen ze straks honderd euro per dag meer dan militairen en marechaussees, voor hetzelfde werk.

De vakbond Marechausseevereniging denkt dat het salarisverschil leidt tot scheve gezichten bij de militairen die worden uitgezonden.

"Het is onverteerbaar dat je als militair in de kantine naast een politieman zit die voor hetzelfde werk honderd euro per dag meer in zijn zak steekt", zegt voorzitter Ton de Zeeuw.

Geïntegreerde missie

Militaire vakbond AFMP wil dat het kabinet ingrijpt. "Juist omdat de regering rept van een geïntegreerde missie, moeten alle deelnemers hetzelfde salaris krijgen", zegt voorzitter Wim van den Burg.

Volgens het ministerie van Defensie hebben de militairen op hun beurt weer voordelen die agenten niet hebben. "Ze bouwen tijdens de missie bijvoorbeeld dubbel pensioen op, waar de politiemensen dit van de EU niet krijgen. Zo heeft iedereen zijn voor- en nadelen."

nu.nl

:') :') :')
  maandag 18 april 2011 @ 10:26:17 #227
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_95657618
haha, geinig ja.
Over een tijdje is er geen NL leger meer.. puur om het feit dat niemand nog zin heeft voor een achterlijk salaris te moeten gaan werken.
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  maandag 18 april 2011 @ 10:38:19 #228
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_95657994
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 10:26 schreef Pumatje het volgende:
haha, geinig ja.
Over een tijdje is er geen NL leger meer.. puur om het feit dat niemand nog zin heeft voor een achterlijk salaris te moeten gaan werken.
Ik weet het goed gemaakt, dan gaan ze maar in een hotel liggen en eten ze maar in de plaatselijke snackbar. Dan hebben ze net de tijd om 200 euro te verdienen, daarna hoef je ze niet meer te betalen.

Ik vind die hele redenering nogal raar, hotel- en eetvergoeding. Als ik op dienstreis ga moet ik aan alle kanten bewijzen dat ik in een hotel gelegen heb (en daar moet overigens ook nog toestemming voor zijn) en "buiten de poort" gegeten heb. Echter als ik op dienstreis ben voor ondersteuning tijdens een oefening heb ik geen recht op oefentoelage, want je bent op dienstreis. Ga ik op oefentoelagebasis die kant op krijg ik mijn reiskosten/ eten onderweg weer niet vergoed, want je bent op oefening. Het is of/of en niet en/en. Dit zou ook voor die Eupol knakkers moeten gelden. Ze liggen al op een kamp van de baas, ze krijgen eten van de baas en dan nog "extra" geld opstrijken. Ik vraag me trouwens af wat behalve die 100 euro hun vergoeding is, ik zou er niet van staan te kijken dat die al meer is dan de uitzendtoelage en hun reiskostenvergoeding etc. zal ook wel doorlopen.
  maandag 18 april 2011 @ 10:42:01 #229
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_95658089
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2011 20:21 schreef AchJa het volgende:

[..]

Nee! we spelen nog steeds Champions League! Welliswaar met 2 reservespelers, maar toch.
2 reservespelers?

we spelen met de plaatselijke voetbal vereniging in geleende shirtjes van Tottingham hotspur uit 1992 roepend dat we van FC barcelona zijn.
  maandag 18 april 2011 @ 14:40:36 #230
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_95667283
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 10:26 schreef Pumatje het volgende:
haha, geinig ja.
Er zit vooral veel dom volk bij defensie (no offence). Als ik moest kiezen tussen de lopende band of in het bos rondrennen wist ik het wel.
pi_95667333
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 14:40 schreef PLAE@ het volgende:

[..]

Er zit vooral veel dom volk bij defensie (no offence). Als ik moest kiezen tussen de lopende band of in het bos rondrennen wist ik het wel.
:|W
Op zaterdag 25 augustus 2012 11:03 schreef yvonne het volgende:
Dag kindjes, nu weer braaf met je legerautootjes spelen.
  maandag 18 april 2011 @ 16:36:54 #232
304398 leovanw
No Message No Mission
pi_95672546
quote:

[..]

:N Kan ook haast niet anders met jou 'SHIT FOR BRAINS' want je zal iig met het IQ van je, dat net zo groot is als een gemiddeld kinderschoenmaatje, immers nooit volle zalen trekken... dus op naar de lopende band met je, 'TROLL' !! :')
There is no 'I' in TEAM and life is way to short for only dreaming... So live it to the MAX! FOR THOSE WHO UNDERSTAND WHAT YOU DO, NO EXPLANATION IS NECESSARY. FOR THOSE WHO DON’T, NONE IS POSSIBLE.
http://www.dutchdefencepress.com
  dinsdag 19 april 2011 @ 11:19:41 #233
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_95706454
Nou nou, is dat nou nodig? Ik zit hier niet om te trollen. Maar goed....grappige reactie eigenlijk :D
  dinsdag 19 april 2011 @ 11:46:47 #234
278931 paintmeester
RAMMING SPEED!
pi_95707385
Wat een gelul, militairen bouwen helemaal geen dubbel pensioen op tijdens uitzending. We hebben de keuze een gedeelte van de uitzendingstijd (30%) aftrekken van onze FLO datum. Dat is iets heel anders dan dubbel pensioen opbouwen. :{

Als we ook pensioen opbouwen over onze toelages dan kunnen we allemaal met onze 40ste stoppen met werken. _O-

Dat is dan je werkgever... lekker op de hoogte -O-
  dinsdag 19 april 2011 @ 11:49:01 #235
278931 paintmeester
RAMMING SPEED!
pi_95707474
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 11:19 schreef PLAE@ het volgende:
Nou nou, is dat nou nodig? Ik zit hier niet om te trollen. Maar goed....grappige reactie eigenlijk :D
Waarom denk je dat er vooral dom volk bij Defensie werkt? :?
  woensdag 20 april 2011 @ 09:15:26 #236
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_95750312
quote:

[..]

Denk eerder juist het tegenovergestelde eerlijk gesproken.
pi_95812782
Nederlanders beginnen in Kunduz buiten poort

DEN HAAG - De eerste Nederlanders die in Kunduz Afghaanse politiemensen gaan trainen, beginnen meteen buiten de poort.

Het gaat om 165 marechaussees en andere militairen die in kleine eenheden, zogenoemde Pomlt's, de agenten tien weken in de praktijk gaan begeleiden.

In juli zullen ze daarmee beginnen. De basistraining in de politiecentra begint in januari.

Standaardlessen

De Nederlanders bekijken eerst hoe ver de Afghaanse agenten, die soms al werken, zijn met hun vaardigheden. Aan de hand daarvan krijgen ze mogelijk eerst nog wat standaardlessen en volgt daarna de tien weken praktijktraining.

Dat zei commandant der strijdkrachten Peter van Uhm donderdag tijdens een militaire briefing in de Tweede Kamer. Het zijn dus volgens hem geen recruten meer, die nog helemaal moeten worden opgeleid.

Weigeren

Nederland kan overigens recruten die niet voldoen aan de eisen, weigeren voor de opleiding. Ze worden medisch getest, ook op drugsgebruik, en er wordt naar aanbevelingsbrieven gekeken. Als ze tijdens de opleiding niet voldoen, moeten ze alsnog weg, aldus Van Uhm.

Nederland zal agenten opleiden die in de provincie Kunduz gaan werken, maar het kan volgens Van Uhm bij een enkeling voorkomen dat ze buiten de provincie terechtkomen.

Civiele taken

Op verzoek van GroenLinks en de ChristenUnie worden de door Nederland opgeleide agenten gevolgd, om er zeker van te zijn dat ze alleen civiele taken uitvoeren en niet de strijd aangaan met de moslimextremistische Taliban.

Nederland streeft er dan ook naar alle agenten die in Kunduz gaan werken, te blijven volgen. Het is de Militaire Inlichtingen- en Veiligheidsdienst (MIVD) niet bekend hoeveel agenten in Kunduz ''overlopen'' naar een vijandelijke partij, zoals in Afghanistan vaker voorkomt.

Smokkel van drugs

Kunduz is relatief nog steeds een veilige provincie in Afghanistan, zei MIVD-baas Pieter Cobelens. Het gevaar komt vooral af van criminele netwerken die daar diep zijn geworteld in de cultuur.

De meesten houden zich bezig met de smokkel van drugs. Volgens Cobelens gebruiken zij geweld omdat zij hun belangen willen beschermen.

De Tweede Kamer praat dinsdagavond over de missie.

Bron: www.nu.nl
pi_95812947
'Langere politietraining in heel Afghanistan'

DEN HAAG - Een mede door Nederland ontwikkelde achtweekse basistraining voor Afghaanse agenten wordt vanaf volgend jaar zomer in heel Afghanistan ingevoerd.

Dat heeft het kabinet woensdag aan de Tweede Kamer geschreven. Nu duurt die training nog zes weken.

Maar het kabinet heeft er onder druk van de Tweede Kamer voor gekozen een basistraining van twee weken extra te geven, zodat er meer aandacht is voor zaken als mensenrechten en integriteit.

Nederland zal hiermee begin volgend jaar een proef houden in de noordelijke provincie Kunduz. Een ander land zal in een andere Afghaanse provincie een soortgelijke proef uitvoeren.

Nederlanders

Nederlanders zullen nooit de training van zes weken geven, benadrukken de ministers van Buitenlandse Zaken, van Defensie en van Veiligheid en Justitie in hun brief.

De Afghanen, de NAVO en de Europese politiemissie (Eupol) hadden begin februari afgesproken dat de basistraining zes weken blijft duren, omdat er nu vooral snel meer agenten nodig zijn.

De partijen waren het volgens het kabinet toen al wel met elkaar eens dat op termijn de duur van de opleiding moet worden verlengd.

Het begin van het Nederlandse proefproject op het Duitse trainingscentrum in Kunduz is volgens hen een belangrijk eerste resultaat om tot die kwaliteitsverbetering te komen.

Belangrijke eis

De verlengde training was een belangrijke eis van oppositiepartijen in de Tweede Kamer. Het minderheidskabinet van VVD en CDA had hun steun voor de nieuwe missie nodig, omdat gedoogpartner PVV en de grootste oppositiepartij PvdA tegen waren.

Het kabinet kreeg D66, ChristenUnie en op het laatst ook GroenLinks pas mee, toen voor hen belangrijke beloften werden gedaan over duur en inhoud van de politietraining en over de civiele taken die de agenten krijgen.

Tenten

De Nederlandse militairen zullen de eerste zes maanden in tenten met beschermingswanden overnachten. Vanaf het einde van het jaar worden de tenten vervangen door betonnen slaapvertrekken.

Duitse militairen zijn verantwoordelijk voor de beveiliging van de kampen in Kunduz en Mazar-e-Sharif. Militaire vakbonden hadden er eerder dit jaar voor gepleit de Nederlanders onder te brengen in gepantserde containers om hen te beschermen tegen mogelijke raketinslagen.

Hillen

Minister Hans Hillen van Defensie gaf toen al aan dat hun veiligheid met de genomen maatregelen afdoende is geregeld.

Als de situatie buiten het kamp te onveilig wordt om Afghaanse agenten op te leiden, zal het werk buiten de poort volgens hem worden teruggeschroefd of tijdelijk worden stopgezet.

Veiligheidssituatie

De veiligheidssituatie in de provincie Kunduz is volgens het kabinet in de afgelopen maanden niet verslechterd. Het aantal geweldsincidenten in de eerste maanden lag lager dan in dezelfde periode vorig jaar, al waren er wel vier zelfmoordaanslagen.

In de wintertijd en het vroege voorjaar zijn de opstandelingen over het algemeen minder actief. De verwachte toename van activiteiten van de Taliban is tot dusver beperkt gebleven.

''Niettemin is de verwachting dat de activiteiten van de strijders de komende tijd zullen toenemen'', schrijft het kabinet.

De Kamer krijgt donderdag opnieuw een militaire briefing over de situatie in Kunduz.

Trainingsmissie

Aan de Nederlandse trainingsmissie zullen in totaal 545 man meedoen. Tot en met augustus zijn er al ruim honderd militairen ter plaatse om de boel voor te bereiden.

Ongeveer 165 Nederlandse trainers zullen in juli aan de slag gaan met praktijkbegeleiding in het district Kunduz. Vanaf eind augustus is de F-16-eenheid van ongeveer 120 man actief in Mazar-e-Sharif. In januari volgt dan de daadwerkelijke basisopleiding.

Bron: www.nu.nl
  donderdag 21 april 2011 @ 21:51:00 #239
253713 Maitje
Hihi.. hai
pi_95826891
Soldate randt 5 militairen aan
- door Ronald (Djeez) op 21-04-2011 @ 21:24

De Zweedse Militaire Academie heeft een vrouwelijke officier geschorst. De vrouw heeft maar liefst vijf soldaten in opleiding in de broek gegraaid.

De vrouw werd naar verluidt een beetje te persoonlijk tijdens een feestje in februari. Zo klaagde een van de militairen dat hij op de dansvloer ineens de hand van de vrouw in zijn onderbroek voelde. Een tweede soldaat vond dat de leidinggevende een beetje te handtastelijk werd en dat zij waarschijnlijk te diep in het glaasje had gekeken.

Even later werd ze intiem met een derde cadet, die later toegaf dit uit vrije wil te hebben gedaan. Het drietal maakt deel uit van een groep van vijf aspirant-militairen die hebben gemeld te zijn betast door de officier. Ze voelden zich echter niet geïntimideerd en zeggen er niet op uit te zijn de vrouw aan te klagen wegens aanranding.

De vrouw zegt op haar beurt te zijn gedrogeerd en zich maar weinig te kunnen herinneren van het feestje. De dag erna voelde ze zich vreemd en legde haar leidinggevenden uit dat ze waarschijnlijk was gedrogeerd. Twee dagen later heeft ze aangifte gedaan bij de politie.

Tijdens een onderzoek door de politie werden echter geen sporen van drugs aangetroffen. Het leger raadt aan de vrouw over te plaatsen. Zolang het onderzoek loopt, blijft de grijpgrage officier geschorst.

---> :')
Er was eens....
pi_95827057
quote:
10s.gif Op donderdag 21 april 2011 21:51 schreef Maitje het volgende:

Ze voelden zich echter niet geïntimideerd en zeggen er niet op uit te zijn de vrouw aan te klagen wegens aanranding.

_O- _O- _O-
Op zaterdag 25 augustus 2012 11:03 schreef yvonne het volgende: Dag kindjes, nu weer braaf met je legerautootjes spelen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')