Hier gaat het fout.quote:the typical public worker is better off than the people he is supposed to serve
En hier ben ik gestopt met lezen. Niet om vervelend of reactionair te zijn, maar het eerste is gewoon elitair, en het tweede is een leugen.quote:Public-sector unions are some of the worlds most powerful interest groups
Vijf van de tien belangrijkste donoren (dwz meeste geld) aan de verkiezingscampagne van Obama waren Amerikaanse vakbonden. Hoe veel duidelijker wil je het hebben?quote:Op woensdag 23 maart 2011 03:59 schreef truepositive het volgende:
En hier ben ik gestopt met lezen. Niet om vervelend of reactionair te zijn, maar het eerste is gewoon elitair, en het tweede is een leugen.
Het gemiddelde inkomen van Amerikaanse ambtenaren, met name de federale ambtenaren, ligt hoger dan die van de gemiddelde Amerikaan. Daarnaast genieten ambtenaren uitstekende secundaire voorwaarden, wederom beter dan die van de gemiddelde Amerikaan.quote:
Dat de Amerikaanse politiek niets te maken heeft met het fatsoenlijk besturen van een land, en alles met het kopen van belangen, was ons al bekend.quote:Op woensdag 23 maart 2011 10:57 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Vijf van de tien belangrijkste donoren (dwz meeste geld) aan de verkiezingscampagne van Obama waren Amerikaanse vakbonden. Hoe veel duidelijker wil je het hebben?
Nee, de werknemers van de private sector zijn eerst te gronde gericht, dat zei ik al.quote:
Er is een prachtige youtube clip van een pas gekozen gouverneur, ik meen van New Jersey, die tijdens een publieke Q&A sessie wordt besprongen door een lerares en zo te zien ook radicaal vakbondslid. Die geeft helder en duidelijk aan hoe het zover heetft kunnen komen dat hij zo hard moet snijden in de budgetten, en wat de rol van de unions daar in waren.quote:Op woensdag 23 maart 2011 10:59 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Het gemiddelde inkomen van Amerikaanse ambtenaren, met name de federale ambtenaren, ligt hoger dan die van de gemiddelde Amerikaan. Daarnaast genieten ambtenaren uitstekende secundaire voorwaarden, wederom beter dan die van de gemiddelde Amerikaan.
Deels komt dit doordat ambtenaren gemiddeld gezien hoger opgeleid zijn. Maar dat verklaart niet alles.
Die lerares had de Koch bros. moeten bespringen.quote:Op woensdag 23 maart 2011 11:05 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Er is een prachtige youtube clip van een pas gekozen gouverneur, ik meen van New Jersey, die tijdens een publieke Q&A sessie wordt besprongen door een lerares en zo te zien ook radicaal vakbondslid. Die geeft helder en duidelijk aan hoe het zover heetft kunnen komen dat hij zo hard moet snijden in de budgetten, en wat de rol van de unions daar in waren.
Chris Christie is briljant. Zie ook: [US 2012] Chris Christie for Presidentquote:Op woensdag 23 maart 2011 11:05 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Er is een prachtige youtube clip van een pas gekozen gouverneur, ik meen van New Jersey, die tijdens een publieke Q&A sessie wordt besprongen door een lerares en zo te zien ook radicaal vakbondslid. Die geeft helder en duidelijk aan hoe het zover heetft kunnen komen dat hij zo hard moet snijden in de budgetten, en wat de rol van de unions daar in waren.
De wetten in Wisconsin zijn een poging om het kopen van belangen minder eenvoudig te maken.quote:Op woensdag 23 maart 2011 11:01 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat de Amerikaanse politiek niets te maken heeft met het fatsoenlijk besturen van een land, en alles met het kopen van belangen, was ons al bekend.
Dat maakt jouw standpunt (en "mening" of die van het Cato-instituut) ook zo zwak.
Het zou mooi zijn als het hem lukte, maar dan zit hij nog steeds met die jokers met hun "pork barrels" van het congres en de senaat. Uit beide partijen.quote:Op woensdag 23 maart 2011 11:46 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Chris Christie is briljant. Zie ook: [US 2012] Chris Christie for President
De Koch bros kopen politieke invloed om het kopen van politieke invloed moeilijker te maken?quote:Op woensdag 23 maart 2011 11:58 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
De wetten in Wisconsin zijn een poging om het kopen van belangen minder eenvoudig te maken.
Als jij met een bron komt die niet door George Soros wordt gesponsord (die per jaar miljoenen uitgeeft om zijn linkse droom te realiseren), dan kunnen we daarover discussieren.quote:Op woensdag 23 maart 2011 12:36 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
De Koch bros kopen politieke invloed om het kopen van politieke invloed moeilijker te maken?
Als jij met objectieve bronnen komt om jouw zaak te ondersteunen, zal ik gaan kijken.quote:Op woensdag 23 maart 2011 13:29 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Als jij met een bron komt die niet door George Soros wordt gesponsord (die per jaar miljoenen uitgeeft om zijn linkse droom te realiseren), dan kunnen we daarover discussieren.
Ik heb je eerder de NYT (fanclubblad van de Democraten) als bron gegeven.quote:Op woensdag 23 maart 2011 13:32 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Als jij met objectieve bronnen komt om jouw zaak te ondersteunen, zal ik gaan kijken.
Nou roep je zelf dat het geen objectieve bron is.quote:Op woensdag 23 maart 2011 14:14 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Ik heb je eerder de NYT (fanclubblad van de Democraten) als bron gegeven.
De Tea party is zwaar allergisch voor pork, en bij de Republikeinen is dat langzamerhand doorgedrongen - alhoewel er nog steeds volksvertegenwoordigers zijn die voor zijn, maar die zullen het moeilijk krijgen om hun herverkiezing veilig te stellen. De Democraten zijn voor zover ik weet nog steeds verslaafd aan pork.quote:Op woensdag 23 maart 2011 12:36 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Het zou mooi zijn als het hem lukte, maar dan zit hij nog steeds met die jokers met hun "pork barrels" van het congres en de senaat. Uit beide partijen.
De NYT staat niet aan de kant van Koch en CATO, maar wel aan de kant van de bonden en de Democraten. Als het gaat om nieuwe wetgeving voor vakbonden, dan ben ik bij de NYT dus aan het juiste adres. Zij zullen niet in het nadeel van de bonden schrijven.quote:Op woensdag 23 maart 2011 14:17 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nou roep je zelf dat het geen objectieve bron is.![]()
![]()
Hij doet nog zoveel meer dan dat, dit is kinderspel voor die man. Maak je niet de illusie dat hij uberhaubt 'links of rechts' is want hij staat ver boven de gangbare Amerikaanse politiek.quote:Op woensdag 23 maart 2011 13:29 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Als jij met een bron komt die niet door George Soros wordt gesponsord (die per jaar miljoenen uitgeeft om zijn linkse droom te realiseren), dan kunnen we daarover discussieren.
Wat is daarvan dan het verwerpelijke?quote:Op woensdag 23 maart 2011 10:57 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Vijf van de tien belangrijkste donoren (dwz meeste geld) aan de verkiezingscampagne van Obama waren Amerikaanse vakbonden. Hoe veel duidelijker wil je het hebben?
Unions verschillen per staat maar zoals dat hier geschetst wordt, in NJ, zullen die ambtenaren echt eens een toontje lager moeten gaan zingen. Het nadeel van unions wordt hier vrij duidelijk aangegeven.quote:Op woensdag 23 maart 2011 11:05 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Hier in Europa kunnen we er ook wat van overigens, er is een Duitse metaal-bond die elk jaar standaard 10% loonsverhoging eist, recessie of niet..quote:Op donderdag 24 maart 2011 02:44 schreef popolon het volgende:
[..]
Unions verschillen per staat maar zoals dat hier geschetst wordt, in NJ, zullen die ambtenaren echt eens een toontje lager moeten gaan zingen. Het nadeel van unions wordt hier vrij duidelijk aangegeven.
Er zijn vast mensen die dat goed proberen te praten maar in mijn ogen is het belachelijk.quote:Op donderdag 24 maart 2011 08:44 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Hier in Europa kunnen we er ook wat van overigens, er is een Duitse metaal-bond die elk jaar standaard 10% loonsverhoging eist, recessie of niet..En sommige bonden in Nederland willen ook nog wel eens een bok schieten, alhoewel hier het poldermodel de scherpe randjes er bij beide partijen wel redelijk af haalt gelukkig.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |