Wow, wat een tijd.quote:
Ziek afgezegd. Voorhuis verving haar.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 15:24 schreef marcodej het volgende:
Indrukwekkend.
Maar Leenstra niet gekwalificeerd?
Die is ziek.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 15:24 schreef marcodej het volgende:
Indrukwekkend.
Ziek.quote:
Ze is ziek in plaats van haar reed Voorhuis.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 15:24 schreef marcodej het volgende:
Indrukwekkend.
Snoeks.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 15:25 schreef vaarsuvius het volgende:
lol als Herbert al van te voren de winnaar uitroept...... waar gaat het heen met de wereld.....
Netjes.quote:
ohquote:
Het wordt in 180 landen nu live uitgezonden.quote:
Wereldsport is nou ook weer overdreven. Marginaal dan.quote:
| 1 2 3 4 | Rank: No.: Name: Nation: Time: Behind: 1 39 Ireen WÜST NED 1:54.80 2 42 Diane VALKENBURG NED 1:56.27 1.47 3 45 Jorien VOORHUIS NED 1:57.30 2.50 |
Wereldsport in Nederlandquote:Op vrijdag 11 maart 2011 15:30 schreef golfer het volgende:
[..]
Wereldsport is nou ook weer overdreven. Marginaal dan.
zeker wetenquote:Op vrijdag 11 maart 2011 15:30 schreef Ericr het volgende:
Ongekend, Wust gaat die vier keer goud ook gewoon pakken.
quote:Op vrijdag 11 maart 2011 15:29 schreef Arcee het volgende:
Het wordt in 180 landen nu live uitgezonden.
Hup Bob, Wouter en Jan.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 15:30 schreef borisz het volgende:
Voor straks nog maar eens.
[ afbeelding ]
Ah, tijd om weer iets anders te gaan doen.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 15:30 schreef borisz het volgende:
Voor straks nog maar eens.
[ afbeelding ]
En dan mogen we ook nog wat Bob verwachten, hopelijk.quote:
Oh, mijn oren.quote:
ik verwacht daar geen goud van, denk dat Skobrev goud wintquote:Op vrijdag 11 maart 2011 15:35 schreef Felagund het volgende:
[..]
En dan mogen we ook nog wat Bob verwachten, hopelijk.
quote:Wüst: Volgend jaar moet ik écht oogsten
Ireen Wüst. © anp
UPDATE INZELL - Ze werd wereldkampioene allround, veroverde zilver bij de EK en eindigde dit seizoen al negen keer op het podium bij een wereldbekerwedstrijd. Toch meldde Ireen Wüst in aanloop naar de WK afstanden dat ze op 85 procent van haar kunnen zit. ,,Dit moest mijn investeringsjaar worden", zei ze doodleuk. ,,Volgend jaar moet ik écht gaan oogsten."
© anp Wüst raakt in 2008 overtraind en krabbelde twee jaar later langzaam uit dat diepe dal. Puur op wilskracht veroverde ze in Vancouver 2010 de olympische titel, waarna de Brabantse dit schaatsjaar die stijgende lijn verder wilde doortrekken. ,,Maar mijn beste tijd moet nog komen", sprak de rijdster die bij de WK afstanden zichzelf op vier afstanden een reële kans op goud toedicht. ,,Ik heb de afgelopen jaren veel ingeteerd. Voor mijn gevoel zit ik nog lang niet aan mijn plafond."
De kopvrouw van de TVM-ploeg won afgelopen weekeinde tijdens de wereldbekerfinale in Heerenveen zowel op de 1000 als 1500 meter, waarmee ze nogmaals onderstreepte in topvorm te verkeren. Ze durft daarom ook uit te spreken dat ze zowel bij de 1000, 1500, 3000 en ploegachtervolging een serieuze kandidate voor de wereldtitel is.
,,Maar het is ook weer niet zo dat ik 'm even binnentik, dat het een schot voor open doel is'', benadrukt Wüst. ,,De concurrentie is groot, maar ik ga voor het hoogst haalbare.''
De tegenstand komt vooral van de Canadese Christine Nesbitt (1000 en 1500), Marrit Leenstra (1000, 1500), Margot Boer (1000), Martina Sablikova uit Tsjechië (3000) en de Duitse Stephanie Beckert (3000). Haar medaillejacht begint donderdag op de 3 kilometer, waarna vrijdag de 1500 meter het programma staat. Juist op de laatstgenoemde afstand hoopt de regerend olympisch kampioene haar slag te slaan. Gewoon omdat ze de 1500 meter de mooiste afstand vindt. ,,Ik wil het inpakken en meenemen'', spreekt ze vol bravoure.
Mocht de Brabantse één keer goud veroveren, dan wordt ze meteen de meest succesvolle Nederlandse schaatsster bij de WK afstanden. Op dit moment deelt Wüst die eer met Annemarie Thomas en Marianne Timmer die allemaal twee individuele titels pakten. Het zijn statistieken waar ze geen aandacht aan besteedt. ,,Ik ben geen 'Piet Statistiek''', zegt ze lachend. ,,Misschien dat ik na mijn carrière daar nog eens op terugkijk. Nu doet het me niets.''
Hoe de statistieken deze week ook uitvallen, de pupil van coaches Gerard Kemkers en Bart Veldkamp zal hoe dan ook met een grote glimlach op vakantie gaan. ,,Een wereldtitel allround weegt voor mij zwaarder dan goud bij de WK afstanden'', zegt Wüst. ,,Dus, wat er ook gebeurt; mijn seizoen is zeker al geslaagd. Dat geeft rust.'' (ANP/BVDL)
Ook niet even voelen?quote:Op vrijdag 11 maart 2011 15:37 schreef JimboSlice het volgende:
Ik wil met geen enkel zintuig met voorhuis geconfronteerd worden als het ff kan
Haha..even lafjes tegenaan hangen...quote:
Ik ben ook benieuwd naar wat Lee kan, hij heeft zicht dit seizoen maar weinig laten.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 15:50 schreef marcodej het volgende:
5k wordt leuk, met rechtstreeks duel Skobrev - Bob en een Bokko op vleugels.
Ik 'ben bang dat hij op Bob gaat rijden en er dan in de laatste twee rondes overheen gaat. Bob zal dus gelijk tempo moeten maken om hem te breken.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 15:59 schreef roos85 het volgende:
ik denk toch dat Skobrev goud gaat winnen
En Bob kent de tactiek van Skobrev, hij is denk ik beter in staat om daarop te tarreren als een Blokhuijsen of een Verweij. Als hij zich niet gek laat maken, bij Bob weet je het nooit, al lijkt hij dit seizoen een stuk stabieler zijn te geworden.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 15:59 schreef marcodej het volgende:
[..]
Ik 'ben bang dat hij op Bob gaat rijden en er dan in de laatste twee rondes overheen gaat. Bob zal dus gelijk tempo moeten maken om hem te breken.
nou heb liever een andere kampioenquote:Op vrijdag 11 maart 2011 16:02 schreef tennisboy het volgende:
Bob is normaal gesproken niet mijn favouriete schaatser.
Maar dit weekend mag hij 2 keer Goud winnen
Gister was anders aardig spannend met Sablikova.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 16:05 schreef Norrage het volgende:
Wust piekt goed dit jaar
Jammer dat het niet wat spannender is maar dit is sowieso supermooi
Bob is al viervoudig wereldkampioen en olympisch kampioen. Daar ging hij ook van naast zijn schoenen lopen.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 16:06 schreef roos85 het volgende:
[..]
nou heb liever een andere kampioen![]()
anders gaat meneertje nog meer naast zijn schoenen lopen
Ik bedoel vooral dat het jammer is dat Nesbitt ineens helemaal niks meer waard isquote:Op vrijdag 11 maart 2011 16:08 schreef Arcee het volgende:
[..]
Gister was anders aardig spannend met Sablikova.
ja daarom juist, heeft ie al lopen zwetsen dat hij het wereldrecord van Sven gaat verbreken?quote:Op vrijdag 11 maart 2011 16:11 schreef oxylus11 het volgende:
[..]
Bob is al viervoudig wereldkampioen en olympisch kampioen. Daar ging hij ook van naast zijn schoenen lopen.
Tsja, wie kan er inderdaad haar op de 1000 meter bijhouden...Alleen Nesbitt, en die is nog slechter dan vorige week lijkt wel..En Wust wordt alleen maar beterquote:
dat zal wel weerquote:Op vrijdag 11 maart 2011 16:42 schreef DeeBee het volgende:
Sablikov straks voor de 5 kilometer weer miraculeus hersteld natuurlijk...
Leenstra is ook ziek. Vorige week moest de tegenstand vooral van de overige Nederlandse deelnemers komen.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 16:37 schreef Norrage het volgende:
[..]
Tsja, wie kan er inderdaad haar op de 1000 meter bijhouden...Alleen Nesbitt, en die is nog slechter dan vorige week lijkt wel..En Wust wordt alleen maar beter
Waarom?quote:Op vrijdag 11 maart 2011 16:46 schreef roos85 het volgende:
dat zal wel weer
echt zo triest als sporters zich zo gedragen
Maar zeg dan niet dat je ziek bent.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 16:49 schreef golfer het volgende:
[..]
Waarom?
Als je niet goed in vorm bent en weet dat je kansloos bent voor de titel op de 1.500 meter, waarom zou je je lichaam dan zo voor niets inspannen i.p.v. te sparen voor de afstand waar je wel goed in bent.
Ik kan die keuze van haar goed begrijpen.
Sablikova komt om te winnen en niet om anoniem ergens 5e of 6e op een afstand te worden.
Sablikova is altijd ziek,zwak,misselijk of geblesseerd..quote:Op vrijdag 11 maart 2011 16:49 schreef golfer het volgende:
[..]
Waarom?
Als je niet goed in vorm bent en weet dat je kansloos bent voor de titel op de 1.500 meter, waarom zou je je lichaam dan zo voor niets inspannen i.p.v. te sparen voor de afstand waar je wel goed in bent.
Ik kan die keuze van haar goed begrijpen.
Sablikova komt om te winnen en niet om anoniem ergens 5e of 6e op een afstand te worden.
Nee,. dat is wel zo. Ze kan zich ook gewoon terugtrekken zonder zich ziek te melden.quote:
zou me verbazen...quote:
Art, nee Patrick, of nee...toch Blokhuijsenquote:
quote:Op vrijdag 11 maart 2011 17:21 schreef golfer het volgende:
[..]
Art, nee Patrick, of nee...toch Blokhuijsen
Die gaat het niet worden.quote:
quote:Op vrijdag 11 maart 2011 17:34 schreef The_BoezelaaR het volgende:
Bob de Jong, daar gaan we toch niet echt voor juichen he people
Ik vind dat wel zo'n dweil, hup Skobrev
Natuurlijk wel. Bob is een koning!quote:Op vrijdag 11 maart 2011 17:34 schreef The_BoezelaaR het volgende:
Bob de Jong, daar gaan we toch niet echt voor juichen he people
Ik vind dat wel zo'n dweil, hup Skobrev
12 seconden sneller.quote:
Dat geldt voor allebei, t zou mooi zijn als ze tegen elkaar moeten rijden.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 17:40 schreef Felagund het volgende:
Lee moet je ook rekening mee houden op de 10 km. Dat is zijn betere afstand.
Ja, klopt. Maar het is niet zomaar binnen voor De Jong.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 17:41 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Dat geldt voor allebei, t zou mooi zijn als ze tegen elkaar moeten rijden.
Bobquote:Op vrijdag 11 maart 2011 17:40 schreef I.R.Baboon het volgende:
Wow, geweldige race!
200m 19.98 19.9
600m 49.32 29.3
1000m 1:19.44 30.1
1400m 1:49.66 30.2
1800m 2:19.67 30.0
2200m 2:49.55 29.8
2600m 3:19.21 29.6
3000m 3:48.85 29.6
3400m 4:18.31 29.4
3800m 4:47.67 29.3
4200m 5:16.92 29.2
4600m 5:46.17 29.2
5000m 6:15.41 29.2
Veel beter krijg je het niet...
Beetje flauw, alle afstanden vallen tegen.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 17:42 schreef roos85 het volgende:
[..]
![]()
dat ging hij toch eventjes verbeteren?
hij heeft toch altijd zo'n grote bek?quote:Op vrijdag 11 maart 2011 17:43 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Beetje flauw, alle afstanden vallen tegen.
Mooi toch en toch wint hij genoeg met die grote bek.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 17:44 schreef roos85 het volgende:
[..]
hij heeft toch altijd zo'n grote bek?
En hij wint goud. Lijkt me genoeg.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 17:44 schreef roos85 het volgende:
[..]
Valt heel erg mee hoor.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 17:44 schreef roos85 het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 11 maart 2011 17:44 schreef roos85 het volgende:
[..]
Nou ja, tussen Lee en Skobrev zat maar 0.02 seconde.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 17:53 schreef Montov het volgende:
Lee zit er toch weer bij, en Skobrev en Bokko konden toch niet de tegenstand bieden.
Ja, maar Lee was even van het toneel verdwenen en Skobrev had de SB op de 5km.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 18:01 schreef Arcee het volgende:
[..]
Nou ja, tussen Lee en Skobrev zat maar 0.02 seconde.
Dat hij uit het vizier van ons nederlanders verdwijnt wilt niks zeggen, Hij heeft gewoon de asian games geschaatst.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 18:39 schreef Montov het volgende:
[..]
Ja, maar Lee was even van het toneel verdwenen en Skobrev had de SB op de 5km.
1984 10.000m vrouwen recordquote:Op vrijdag 11 maart 2011 21:35 schreef Arcee het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Inzell doet al goeie zaken met de nieuwe baanrecords.
Carla Zijlstra deed het ooit eens in 14 en nog wat. (maar dat was in Calgary)quote:Op vrijdag 11 maart 2011 22:54 schreef I.R.Baboon het volgende:
hmm... 17.38, ik zou dr voor tekenen!
Amateurs.quote:Weer blunder op WK afstanden
INZELL - De organisatie van de wereldkampioenschappen afstanden in Inzell ging vrijdag opnieuw in de fout. Na afloop van de 5 kilometer voor mannen werd voor de Russische schaatser Ivan Skobrev, die als derde eindigde, de Franse vlag gehesen. Skobrev liet zelf na de huldiging de Russische vlag zien.
Ook bij het laten horen van het Wilhelmus, voor winnaar Bob de Jong, ging het bijna mis. Eerst werd een ander lied ingestart, maar de organisatie herstelde zich snel.
Ireen Wüst kreeg donderdag, na haar zege op de 3000 meter voor vrouwen, de medaille omgehangen die toebehoort aan de winnaar van de 10 kilometer voor mannen. Die afstand staat zaterdag pas op het programma.
Ja, maar hoe goed zal ze zijn na ziekte?quote:Op zaterdag 12 maart 2011 11:18 schreef Eppie_NL het volgende:
Hup Leenstra!
Ze start gelukkig gewoon op de 1.000 meter.
Het is de KNSB die bepaalt wie er afgevaardigd wordt voor welke afstanden bij dit WK. Als een sporter dan ook nog eens aangeeft niet zo fit te zijn als vorige week, maar toch wil gaan rijden, vind ik het niet zo vreemd als de bondscoach zou ingrijpen. "We" willen toch zoveel mogelijk medailles halen, dus kun je beter de beste mensen aan de start laten verschijnen.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 12:05 schreef Felagund het volgende:
Wat een onzin, het is toch logisch dat het eerst aan de sporter zelf om te beslissen of hij/zij goed genoeg is om te starten?
Ja dat had ik ook gezienquote:Op zaterdag 12 maart 2011 12:09 schreef Tornadovis het volgende:
Kreeg Kjeld Nuis nu een zoen van Hege Bokko trouwens?
http://nos.nl/video/224910-wk-afstanden-1000-meter-m.html
4:49 - 4:52
De KNSB bepaald alleen wie er startrecht op het WK krijgt, via bepaalde criteria. Als je dat startrecht hebt verkregen, dan mag je zelf toch wel weten wat je er wil mee doen?quote:Op zaterdag 12 maart 2011 12:09 schreef Lookbehind het volgende:
[..]
Het is de KNSB die bepaalt wie er afgevaardigd wordt voor welke afstanden bij dit WK. Als een sporter dan ook nog eens aangeeft niet zo fit te zijn als vorige week, maar toch wil gaan rijden, vind ik het niet zo vreemd als de bondscoach zou ingrijpen. "We" willen toch zoveel mogelijk medailles halen, dus kun je beter de beste mensen aan de start laten verschijnen.
Het lijkt mij dat als Marrit Leenstra niet fit is, dat beter Laurine van Riessen kan starten, die reed vorige week ook sterk.
Vind ik niet, als gisteren Leenstra had besloten om toch te gaan rijden, en al kotsend over het ijs was gegaan, denk ik niet dat dat een goed besluit was geweest en dat ingrijpen noodzakelijk is.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 12:11 schreef Felagund het volgende:
[..]
De KNSB bepaald alleen wie er startrecht op het WK krijgt, via bepaalde criteria. Als je dat startrecht hebt verkregen, dan mag je zelf toch wel weten wat je er wil mee doen?
Dat was gisteren ook het gevalquote:Op zaterdag 12 maart 2011 12:05 schreef Wilskracht het volgende:
Schandalig de NOS vindt het weer nodig om de eerste rit met de wereldkampioen junioren Erbanova niet uit te zenden.
Winnen.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 12:09 schreef Norrage het volgende:
Aah nu al de 1000. Leuk, even zien wat Wust doet
het is erg om te zeggen maar alles minder dan winst valt nu eigenlijk tegenquote:
Grote kans, beiden zijn niet meer heel erg in vorm. Zeker Nesbitt niet.quote:
quote:
quote:Op zaterdag 12 maart 2011 12:25 schreef Ericr het volgende:
Daar komt niemand meer aan, Nesbitt heeft de vorm gewoon niet.
Hmm?quote:Op zaterdag 12 maart 2011 12:25 schreef Ericr het volgende:
Daar komt niemand meer aan, Nesbitt heeft de vorm gewoon niet.
Geen 6/10 seconde...quote:Op zaterdag 12 maart 2011 12:35 schreef Wilskracht het volgende:
Toch had Nesbitt langzamer gereden als ze de laatste buitenbocht had geloot.
Nesbitt is op deze afstand gewoon beter. Tijd van Nesbitt was zeer goed.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 12:36 schreef Ericr het volgende:
Wust heeft gewoon een zeer goed jaar, je kan niet alles winnen.
Weet ik niet 1100 m gisteren was Nesbitt 4/10 seconde langzamer.quote:
inderdaad, erg sterk gereden van Nesbittquote:Op zaterdag 12 maart 2011 12:36 schreef komrad het volgende:
Erg sterk van Nesbitt, onverwacht sterk zelfs. Betere opening, betere 1e ronde, gelijke laatste ronde tov Wust dus erg overtuigend van Nesbitt.
Ook erg goed van Wust trouwens
Nesbitt is het hele jaar veruit de snelste geweest op de 1000m; het ligt dus echt niet aan de laatste binnenbocht dat ze vandaag won.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 12:40 schreef Wilskracht het volgende:
[..]
Weet ik niet 1100 m gisteren was Nesbitt 4/10 seconde langzamer.
Je kan eurovisionsports.tv proberen maar ik weet niet of daar het WK op wordt uitgezonden.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 13:08 schreef Rewimo het volgende:
Is er toevallig ook een sopcast voor het schaatsen? Nos.nl doet het hier niet
Ik ga eens kijken, dank jequote:Op zaterdag 12 maart 2011 13:11 schreef Felagund het volgende:
Je kan eurovisionsports.tv proberen maar ik weet niet of daar het WK op wordt uitgezonden.
Ik zie nu dat ze alleen maar de World Cups uitzenden. Dan weet ik het ook niet.quote:
Op normale schaatsen.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 13:34 schreef Falco het volgende:
Koss was in Hamar 94 sneller dan deze 6 koekenbakkers.
En laaglandbaanquote:
De bochten zouden korter zijn dus de rechte stukken wat langer lijkt me.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 13:43 schreef Montov het volgende:
Hoelang zijn de rechte stukken in Inzell, ten opzichte van andere banen?
Ja, maar om hoeveel meter gaat dat dan?quote:Op zaterdag 12 maart 2011 13:44 schreef Agüero het volgende:
[..]
De bochten zouden korter zijn dus de rechte stukken wat langer lijkt me.
Geen idee, ik heb het alleen maar gehoord van de tv-commentaar.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 13:47 schreef Montov het volgende:
[..]
Ja, maar om hoeveel meter gaat dat dan?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |