Wow, wat een tijd.quote:
Ziek afgezegd. Voorhuis verving haar.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 15:24 schreef marcodej het volgende:
Indrukwekkend.
Maar Leenstra niet gekwalificeerd?
Die is ziek.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 15:24 schreef marcodej het volgende:
Indrukwekkend.
Ziek.quote:
Ze is ziek in plaats van haar reed Voorhuis.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 15:24 schreef marcodej het volgende:
Indrukwekkend.
Snoeks.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 15:25 schreef vaarsuvius het volgende:
lol als Herbert al van te voren de winnaar uitroept...... waar gaat het heen met de wereld.....
Netjes.quote:
ohquote:
Het wordt in 180 landen nu live uitgezonden.quote:
Wereldsport is nou ook weer overdreven. Marginaal dan.quote:
| 1 2 3 4 | Rank: No.: Name: Nation: Time: Behind: 1 39 Ireen WÜST NED 1:54.80 2 42 Diane VALKENBURG NED 1:56.27 1.47 3 45 Jorien VOORHUIS NED 1:57.30 2.50 |
Wereldsport in Nederlandquote:Op vrijdag 11 maart 2011 15:30 schreef golfer het volgende:
[..]
Wereldsport is nou ook weer overdreven. Marginaal dan.
zeker wetenquote:Op vrijdag 11 maart 2011 15:30 schreef Ericr het volgende:
Ongekend, Wust gaat die vier keer goud ook gewoon pakken.
quote:Op vrijdag 11 maart 2011 15:29 schreef Arcee het volgende:
Het wordt in 180 landen nu live uitgezonden.
Hup Bob, Wouter en Jan.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 15:30 schreef borisz het volgende:
Voor straks nog maar eens.
[ afbeelding ]
Ah, tijd om weer iets anders te gaan doen.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 15:30 schreef borisz het volgende:
Voor straks nog maar eens.
[ afbeelding ]
En dan mogen we ook nog wat Bob verwachten, hopelijk.quote:
Oh, mijn oren.quote:
ik verwacht daar geen goud van, denk dat Skobrev goud wintquote:Op vrijdag 11 maart 2011 15:35 schreef Felagund het volgende:
[..]
En dan mogen we ook nog wat Bob verwachten, hopelijk.
quote:Wüst: Volgend jaar moet ik écht oogsten
Ireen Wüst. © anp
UPDATE INZELL - Ze werd wereldkampioene allround, veroverde zilver bij de EK en eindigde dit seizoen al negen keer op het podium bij een wereldbekerwedstrijd. Toch meldde Ireen Wüst in aanloop naar de WK afstanden dat ze op 85 procent van haar kunnen zit. ,,Dit moest mijn investeringsjaar worden", zei ze doodleuk. ,,Volgend jaar moet ik écht gaan oogsten."
© anp Wüst raakt in 2008 overtraind en krabbelde twee jaar later langzaam uit dat diepe dal. Puur op wilskracht veroverde ze in Vancouver 2010 de olympische titel, waarna de Brabantse dit schaatsjaar die stijgende lijn verder wilde doortrekken. ,,Maar mijn beste tijd moet nog komen", sprak de rijdster die bij de WK afstanden zichzelf op vier afstanden een reële kans op goud toedicht. ,,Ik heb de afgelopen jaren veel ingeteerd. Voor mijn gevoel zit ik nog lang niet aan mijn plafond."
De kopvrouw van de TVM-ploeg won afgelopen weekeinde tijdens de wereldbekerfinale in Heerenveen zowel op de 1000 als 1500 meter, waarmee ze nogmaals onderstreepte in topvorm te verkeren. Ze durft daarom ook uit te spreken dat ze zowel bij de 1000, 1500, 3000 en ploegachtervolging een serieuze kandidate voor de wereldtitel is.
,,Maar het is ook weer niet zo dat ik 'm even binnentik, dat het een schot voor open doel is'', benadrukt Wüst. ,,De concurrentie is groot, maar ik ga voor het hoogst haalbare.''
De tegenstand komt vooral van de Canadese Christine Nesbitt (1000 en 1500), Marrit Leenstra (1000, 1500), Margot Boer (1000), Martina Sablikova uit Tsjechië (3000) en de Duitse Stephanie Beckert (3000). Haar medaillejacht begint donderdag op de 3 kilometer, waarna vrijdag de 1500 meter het programma staat. Juist op de laatstgenoemde afstand hoopt de regerend olympisch kampioene haar slag te slaan. Gewoon omdat ze de 1500 meter de mooiste afstand vindt. ,,Ik wil het inpakken en meenemen'', spreekt ze vol bravoure.
Mocht de Brabantse één keer goud veroveren, dan wordt ze meteen de meest succesvolle Nederlandse schaatsster bij de WK afstanden. Op dit moment deelt Wüst die eer met Annemarie Thomas en Marianne Timmer die allemaal twee individuele titels pakten. Het zijn statistieken waar ze geen aandacht aan besteedt. ,,Ik ben geen 'Piet Statistiek''', zegt ze lachend. ,,Misschien dat ik na mijn carrière daar nog eens op terugkijk. Nu doet het me niets.''
Hoe de statistieken deze week ook uitvallen, de pupil van coaches Gerard Kemkers en Bart Veldkamp zal hoe dan ook met een grote glimlach op vakantie gaan. ,,Een wereldtitel allround weegt voor mij zwaarder dan goud bij de WK afstanden'', zegt Wüst. ,,Dus, wat er ook gebeurt; mijn seizoen is zeker al geslaagd. Dat geeft rust.'' (ANP/BVDL)
Ook niet even voelen?quote:Op vrijdag 11 maart 2011 15:37 schreef JimboSlice het volgende:
Ik wil met geen enkel zintuig met voorhuis geconfronteerd worden als het ff kan
Haha..even lafjes tegenaan hangen...quote:
Ik ben ook benieuwd naar wat Lee kan, hij heeft zicht dit seizoen maar weinig laten.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 15:50 schreef marcodej het volgende:
5k wordt leuk, met rechtstreeks duel Skobrev - Bob en een Bokko op vleugels.
Ik 'ben bang dat hij op Bob gaat rijden en er dan in de laatste twee rondes overheen gaat. Bob zal dus gelijk tempo moeten maken om hem te breken.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 15:59 schreef roos85 het volgende:
ik denk toch dat Skobrev goud gaat winnen
En Bob kent de tactiek van Skobrev, hij is denk ik beter in staat om daarop te tarreren als een Blokhuijsen of een Verweij. Als hij zich niet gek laat maken, bij Bob weet je het nooit, al lijkt hij dit seizoen een stuk stabieler zijn te geworden.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 15:59 schreef marcodej het volgende:
[..]
Ik 'ben bang dat hij op Bob gaat rijden en er dan in de laatste twee rondes overheen gaat. Bob zal dus gelijk tempo moeten maken om hem te breken.
nou heb liever een andere kampioenquote:Op vrijdag 11 maart 2011 16:02 schreef tennisboy het volgende:
Bob is normaal gesproken niet mijn favouriete schaatser.
Maar dit weekend mag hij 2 keer Goud winnen
Gister was anders aardig spannend met Sablikova.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 16:05 schreef Norrage het volgende:
Wust piekt goed dit jaar
Jammer dat het niet wat spannender is maar dit is sowieso supermooi
Bob is al viervoudig wereldkampioen en olympisch kampioen. Daar ging hij ook van naast zijn schoenen lopen.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 16:06 schreef roos85 het volgende:
[..]
nou heb liever een andere kampioen![]()
anders gaat meneertje nog meer naast zijn schoenen lopen
Ik bedoel vooral dat het jammer is dat Nesbitt ineens helemaal niks meer waard isquote:Op vrijdag 11 maart 2011 16:08 schreef Arcee het volgende:
[..]
Gister was anders aardig spannend met Sablikova.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |