True, true. Laten we hopen dat de rest van de hulp dan snel op gang komt.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 12:14 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Ze doen wel wat he, ze kunnen melden waar die mensen zitten zodat er echte reddingswerkers heen kunnen.
Filmen en een laddertje eruit. Weinig moeite lijkt me.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 12:14 schreef Laniboekje het volgende:
[..]
Ja, dat ze in ieder geval voor beiden uitgerust zijn ofzo...
Damn hoe kortzichtig kun je zijn manquote:Op vrijdag 11 maart 2011 12:15 schreef Mishu het volgende:
[..]
Filmen en een laddertje eruit. Weinig moeite lijkt me.
quote:Op vrijdag 11 maart 2011 12:16 schreef kitao het volgende:
[..]
gaan we weer![]()
staat toch echt onder haar nick hoor
quote:Regio met 2,5 miljoen Japanners onder de modder
In een groot gebied van de Japanse prefectuur Miyagi hebben enorme modderstromen woonwijken en bedrijven onder water gezet. Er wonen bijna 2,5 miljoen mensen. De tsunami, die volgde op de krachtige aardbevingen van vrijdag, spoelde ook voertuigen, boten en een opslagtank weg in het noordoosten van Japan. De beving had een kracht van 8.9 op de schaal van Richter.
Sommige bruggen zouden naar verluidt zijn ingestort in de prefecturen Saitama en Iwate. Er woedden ook branden in sommige industriële bedrijven zoals Cosmo Oil Co., Sumitomo Metal Industries Ltd. en Nissan Motor Corp. De modderstromen treffen ondertussen boten, voertuigen in de buurt van de rivier Hirosegawa in Sendai, de hoofdstad van Miyagi.
Ten minste twee patrouilleboten van de Japanse kustwacht van het regionale hoofdkwartier in havenstad Shiogama in Miyagi zijn weggespoeld door de tsunami. Volgens de politie drijven er in de zee voor de kust van Kamaishi in de prefectuur Iwate een twintigtal voertuigen. Een groot aantal gebouwen, waaronder huizen, zouden daarnaast zwaar beschadigd zijn door de beving.
Narita Airport, een van drukste luchthavens in het oosten van Japan, ten oosten van Tokio, is ondertussen gesloten. Passagiers en bezoekers werden er geëvacueerd. Haneda Airport maakt geen gebruik van twee van haar vier start-en landingsbanen.(afp/mvl)
-edit-Enig idee hoe ingewikkeld het is om het precieze verloop van zo'n golf te bepalen voor de halve fucking aarde?quote:Op vrijdag 11 maart 2011 12:14 schreef kitao het volgende:
[..]
als je het overdreven paniek vind dan heb je dat te danken aan de onkunde van de zgn. wetenschappers die er blijkbaar geen zak van snappen.
diezelfde geleerden die kernenergie ook veilig verklaren dus.
Thanks. Ik herinner me ook nog dat verhaal van die duikers bij de tsunami van 2004 die (praktisch) niets gemerkt hadden.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 12:15 schreef dubidub het volgende:
[..]
Die merken niets. Het is een verschuiving van de zeebodem, waardoor een massa water verplaatst wordt. Op zee merk je hier niet zoveel van, door de grote diepte. Naarmate deze massa de kust nadert, vormen de hoge golven zich die in verschillende steden gemeld zijn. En het is ook deze massa die het land indendert, getuige de verschillende filmpjes op youtube/CNN/NOS/AJE.
"A Big One"quote:Op vrijdag 11 maart 2011 12:21 schreef SemperSenseo het volgende:
Volgens CNN: zwaarste aardbeving in Japan sinds 150 jaar!
Je kan wel spreken hier over "The Big One"..
Radio 1quote:Op vrijdag 11 maart 2011 12:24 schreef Laniboekje het volgende:
Hmpf, ik moet naar mijn werk. Ga mijn best doen om het daar ook te volgen maar gaat moeilijk worden denk ik zo.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |