Jammer weer van je laatste zin. Centrales in Japan zijn gebouwd om een aardbeving met een kracht van minimaal 7,5 op de schaal van richter te weerstaan, aldus CNN. Je kan een bom op de koepel gooien, en die zal neit kapot gaan.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 11:43 schreef kitao het volgende:
[..]
jawel, en dit topic dreigt off-topic te gaan.
maar toch, in hoeverre zijn die centrales en de opslagloodsen bestand tegen dit soort (potentiele) rampen ?
en wanneer gaan de mensen eens wijs worden ?
Ach dat nieuws moet je ook niet meteen te serieus nemen. Voor hetzelfde geld staat er slechts een bijgebouwtje met een kantine in de brand.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 11:44 schreef Mishu het volgende:
[..]
Zie nieuws, 1tje in brand en iedereen is opeens in paniek en verbaasd. Oh maar dat wisten we niet. Ik weet niet ik was voor kernenergie maar ik had nooit gedacht dat zo'n ding ooit in de fik zou vliegen.
Hij staat ook niet in de fik. Er is brand in een turbine bij de centrale, die stroom opwekt uit stoom. Daar is niets radioactiefs aan.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 11:44 schreef Mishu het volgende:
[..]
Zie nieuws, 1tje in brand en iedereen is opeens in paniek en verbaasd. Oh maar dat wisten we niet. Ik weet niet ik was voor kernenergie maar ik had nooit gedacht dat zo'n ding ooit in de fik zou vliegen.
Dubbele topics aanprijzen, waar gaat het heen op Fokquote:Op vrijdag 11 maart 2011 11:45 schreef paddy het volgende:
Ik wil ook nog even linken naar DE. Tsunami in Japan na zeer zware aardbeving (8.9) Daar kan je heerlijk lurken voor updates
Wel jammer dat deze aardbeving dan sterker wasquote:Op vrijdag 11 maart 2011 11:45 schreef dubidub het volgende:
[..]
Jammer weer van je laatste zin. Centrales in Japan zijn gebouwd om een aardbeving met een kracht van 7,5 op de schaal van richter te weerstaan. Je kan een bom op de koepel gooien, en die zal neit kapot gaan.
Dat is duidelijkquote:Op vrijdag 11 maart 2011 11:45 schreef Mishu het volgende:
Tja, ik weet het gewoon niet met die kerncentrale...
Je kan je ook niet voorstellen dat dit maar 29 doden kostquote:Op vrijdag 11 maart 2011 11:44 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dat moest ik ook gelijk denken ja
Ze bouwen die dingen niet in de oceaan op de breuklijn.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 11:46 schreef Mishu het volgende:
[..]
Wel jammer dat deze aardbeving dan sterker was
Tokyo niet, manquote:Op vrijdag 11 maart 2011 11:47 schreef kitao het volgende:
aardbeving vond plaats 400 km vanaf tokio.
en dan nog vliegt die halve stad in de fik.
Lekker zieke gedachte zegquote:Op vrijdag 11 maart 2011 11:33 schreef Mishu het volgende:
Ik hoop stiekem dat die kerncentrale ontploft zodat mensen niet meer zo naïef zijn over kernenergie.
hmm. dat valt toch wel mee?quote:Op vrijdag 11 maart 2011 11:47 schreef kitao het volgende:
aardbeving vond plaats 400 km vanaf tokio.
en dan nog vliegt die halve stad in de fik.
Op tighonderd km afstand. Maar dat zeg je er dan weer niet bij.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 11:46 schreef Mishu het volgende:
[..]
Wel jammer dat deze aardbeving dan sterker was
ok, maar in dit verband is meer de vraag wat gebeurt als centrale onderloopt ?quote:Op vrijdag 11 maart 2011 11:46 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Hij staat ook niet in de fik. Er is brand in een turbine bij de centrale, die stroom opwekt uit stoom. Daar is niets radioactiefs aan.
quote:Op vrijdag 11 maart 2011 11:48 schreef OVchipkaart het volgende:
Grappig die kerncentrale discussie, het is één van de meest groene soorten stroom.
neequote:Op vrijdag 11 maart 2011 11:48 schreef OVchipkaart het volgende:
Grappig die kerncentrale discussie, het is één van de meest groene soorten stroom.
Alweer? Die stond al in de OPquote:Op vrijdag 11 maart 2011 11:45 schreef paddy het volgende:
Ik wil ook nog even linken naar DE. Tsunami in Japan na zeer zware aardbeving (8.9) Daar kan je heerlijk lurken voor updates
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |