abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93857604
Sinds afgelopen vrijdag zijn wij de eigenaar geworden van ons eerste eigen koopappartement in Utrecht. *O* De overdracht zal op zin vroegst ergens in mei zijn maar de voorpret is al aanwezig!

Aangezien er redelijk wat in gedaan moet worden dacht ik wel dat dit een eigen topic waardig was. ik zal zoveel mogelijk proberen het topic up to date te houden ( daar waar mogelijk met foto's )

In de planning staan:
- volledig vernieuwen badkamer ( Tegels, vloeren, sanitair etc )
- vernieuwen van toilet ( tegels, vloer, pot )
- verwijderen schrootjes plafonds
- verwijderen steenstrips
- verwijderen behang
- aanleggen extra stopcontacten en evt verplaatsen van aanwezige stopcontacten
- stucen van alle wanden en indien nodig plafond
- leggen vloer woonkamer
- leggen vloer entreehal
- schilderen van wanden, deuren, kozijnen
- Vernieuwen van keuken. ( kastjes, werkbladen, apparatuur, vloeren en wanden)

Op dit moment aan het onderzoeken of wij van de VvE toestemming krijgen om Easy Vent aan te brengen. Het lijkt ons de ideale oplossing om je huis goed te ventileren. Nadeel is dat er door de gevel geboord moet worden.

http://www.spirair.nl/downloads/easy-vent/brochure_easy-vent.pdf

Kortom genoeg te doen, genoeg beslissingen te maken en genoeg zaken waarvoor ik jullie hulp waarschijnlijk wel kan gebruiken ;)

Maar eerst maar eens even zorgen dat de financiele kant etc geregeld wordt voordat we met gereedschap in de weer moeten.

Trouwens over gereedschap gesproken Het grote aanschaf-van-gereedschap-tips-topic!

edit ook nog even een plattegrond toegevoegd hoe het ongeveer gaat worden. Meer een idee van de ruimtes te krijgen

[ Bericht 7% gewijzigd door RoaRRR op 09-03-2011 13:44:27 ]
Realiteit is een illusie die ontstaat bij een gebrek aan alcohol
pi_93857636
Leuk projectje :7

succes!!
Een goed begin is het halve werk
Maar een goed begin is maar de helft
pi_93893214
Jij gaat even bezig zijn :) Leuk!
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_93894289
huh mijn post is weg :D dan maar opnieuw

Gelukkig hebben we wat vrienden en handige klus-ooms kunnen strikken dus hoeven we niet alles zelf te doen. Oom van mijn vriendin is stukadoor dus dat is wel mooi meegenomen.

Veel vrienden hebben last van opgekropte agressie zo te horen want iedereen wil komen slopen |:(
  dinsdag 15 maart 2011 @ 18:23:54 #5
339088 iOPPi
creatie & inspiratie
pi_94152123
Altijd leuk, een nieuw huis verbouwen en inrichten!

Heb zelf ruime ervaring met verbouwen, verhuizen en inrichten en ben prof. styliste, dus als je vragen hebt of tips wilt hoor ik het wel!

Veel plezier en succes!

Natasha
pi_94195070
Bedankt voor het aanbod!

Maandag officieel getekend en als de bank een beetje meewerkt kunnen we er misschien wel eerder in dan gepland.
pi_94292714
gefeliciteerd! heb je ook foto's? ik ben dol op foto's :9 haha
~ Bonito La Risa ~
pi_94296202
Neen nog geen foto's iig niet digitaal op dit moment, zal kijken of ik de brochure kan scannen ;)
pi_94379190
Om goed te klussen is er ook gereedschap nodig.

Een breekijzer van Stanley om de schroten mee te verwijderen *O*

Daarnaast een grotere aanwinst, een accu-schroefmachine.

De keuze is gevallen op een Metabo BS 14,4 Li set met 2 accu's.

Denk dat we hier veel plezier van gaan hebben :Y

foto natuurlijk geleend via google ;)
  Moderator zondag 20 maart 2011 @ 17:55:14 #10
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_94383277
Goed gereedschap is het halve werk !

Waarom is jou keuze gevallen op deze Metabo ? Ik vind die machines zelf altijd een beetje lomp en zwaar aanvoelen.
pi_94409741
Ik vond deze fijner in de hand liggen dan een DeWalt. En ook lichter dan een DeWalt.

Daarbij was deze toch wat voordeliger dan een Bosch of een DeWalt.
pi_95332064
De verzekering laat op zich wachten :(

Maar goed aangezien de koop toch wel doorgaat lopen we alvast vooruit en konden we de volgende aanbieding niet laten staan:

Een smeg fornuis + RVS achterwand + afzuigkap.

Alleen jammer dat ik dit nu allemaal ook nog moet verhuizen
pi_95332223
Oh en foto's via Funda.

Let niet op de afschuwelijke inrichting.

pi_95349723
stiekem vind ik de inrichting helemaal niet zo lelijk :@ op een paar dingen na dan he. (o.a. bank, badkamer haha)
maar ziet er lekker ruimtelijk uit zeg! mooi uitzicht ook ^O^
~ Bonito La Risa ~
pi_95664976
Thnx! Uiterlijk 6 mei krijgen we de sleutel en kan het klussen beginnen *O*

Ik zit weer met een vraag en om alles maar centraal te houden gooi ik ze hier naar neer.

- Ik lees hier en daar dat er direct gestuct kan worden op glasvezelbehang? Heeft iemand hier ervaring mee want dat zou een hoop werk schelen :Y
  maandag 18 april 2011 @ 13:53:47 #16
331499 Hallie
Klusser in wording
pi_95665356
Leuk appartement! 6 mei schiet al lekker op.
Heb je behalve gereedschap en het Smeg fornuis (mooi!) met toebehoren al meer ingekocht?

Sorry ik heb geen ervaring met stucen over glasvezelbehang. Misschien toch even een losse vragen stellen in het forum? Daar krijg je waarschijnlijk meer reacties op.
pi_95666332
De tegels worden deze week, indien nodig, besteld. De tegels die wij willen hebben ze gelukkig op ruim op voorraad maar wil toch het zekere voor het onzekere nemen.

Verder weten we pas sinds vrijdag dat het uiterlijk 6 mei gaat worden dus deze week zal er veel besteld/ aangekocht gaan worden. Meeste hebben we wel al uitgezocht dus dat proces hebben we (gelukkig ) achter de rug. Tis een kwestie van alle winkels bezoeken en doorgeven wat we willen hebben.

Een groot deel van de "bouwmaterialen" zullen pas gekocht kunnen worden als we weten welke verassingen we tegenkomen met het slopen
  maandag 18 april 2011 @ 17:54:26 #18
331499 Hallie
Klusser in wording
pi_95675913
Wel erg prettig dat je de 'gang' langs de winkels al hebt gehad om alles uit te zoeken.
Leuk om te doen nieuwe dingen uitzoeken maar ik heb me er erg in vergist hoeveel tijd daarin gaat zitten.

Ik hoop voor je dat je geen al te grote verrassingen tegenkomt bij het slopen!
  maandag 18 april 2011 @ 19:14:51 #19
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_95679839
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2011 09:11 schreef RoaRRR het volgende:
Oh en foto's via Funda.

Let niet op de afschuwelijke inrichting.

jij mag het afschuwelijk vinden, maar ik zie daar toch een aantal design stoelen en bank (onder een gedateerd kleed) staan (maar hoofdzakelijk jaren 70 stijl)
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_96000554
weer een update:

Na nog meer winkelen zijn en keuzes maken hebben we nu de meeste beslissingen echt genomen.Dat moet ook wel want as maandag ( 2 mei :Y ) krijgen we de sleutel al een gaat de sloop beginnen.

Zal zorgen dat de camera meegaat en er hier wat foto;s verschijnen
pi_96001650
quote:
- Ik lees hier en daar dat er direct gestuct kan worden op glasvezelbehang?
Uit mijn schildersberoep zeg ik:

Behang en glasvezelbehang worden meestal met een waterbasislijm verlijmt.
Stuc is ook op waterbasis.
Er bestaat een kans dat de lijm/behang los komt, maar of de mogelijke kans opweegt tegen de moeite van het erafhalen?

Succes!
pi_96002490
*O* bijna 2 mei!
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  Moderator dinsdag 26 april 2011 @ 19:16:18 #24
92034 crew  Vonkenboer
  dinsdag 26 april 2011 @ 20:01:11 #25
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_96009710
Mij lijkt glasvezelbehang er met geen mogelijkheid af te halen. Erover stuccen zou gewoo moeten lukken. Succes met klussen en op naar de sleuteloverdracht!
@Hieronder: let me rephrase that: ik zou er niet aan beginnen om glasvezelbehang los te krijgen. Ik heb dat ooit eens geprobeerd en ongeveer de helft van het stucwerk kwam mee.

Glasweefsel wordt soms idd gebruikt om scheuren te verbergen, maar vergeet niet dat het een ultrasterke laag vormt over het oude stucwerk (het is niet voor niets dat de scheuren niet terugkomen). Erover stuccen zou dus betekenen dat die scheuren niet per se hoeven terug te komen. Grote zettingsvoegen ed daarbuiten gelaten natuurlijk.

Het is me hier trouwens niet duidelijk of het over glasvezelbehang met structuur is of glasvliesbehang zonder structuur. Het eerste verwijderen kan misschien wel nog lukken.

[ Bericht 37% gewijzigd door MMach op 27-04-2011 10:41:27 ]
pi_96017945
Hoewel MMach een groot klusser/ verbouwer is, kijk toch eens op:
http://www.behanginfo.nl/tag/glasvezelbehang-verwijderen

Het is het beste om op een "kale" muur te stuccen.
Glasvezel/weefselbehang heeft tot doel om scheuren in de muur te verbergen.
Als je over glasvezelbehang heb je ook de kans dat je stucwerk gaat scheuren.
pi_96035405
Plan van aanpak:

- Maandagochtend laatste inspectie met de aankoopmakelaar
- 12.00 uur overdracht bij de notaris
- daarna terug naar het appartement en proberen te bevatten dat het nu echt van jou is :D
- al ons gereedschap en klusmaterialen verhuizen

Op dinsdag beginnen we dan met klussen. Voordat we erin willen trekken willen we dat de badkamer en toilet iig vernieuwd en klaar zijn. Deze 2 ruimtes hebben dan ook de hoogste prioriteit. Gelukkig heeft mijn vriendin dan net een week vakantie en hopen we veel te kunnen doen.

We geven ons een maand om badkamer en toilet af te krijgen + al het sloopwerk te doen wat nodig is zodat we er daarna kunnen wonen.

De slaapkamer wordt tijdelijk woonkamer en de kleinste kamer bij het balkon tijdelijk slaapkamer. Op die manier kunnen we verder met de rest van de woning. Wanneer eenmaal de woonkamer af is kunnen we de 2 slaapkamers aanpakken.

Oom van mijn vriendin is stukadoor dus daar hebben we veel geluk mee. Jammer is dat hij uit Limburg moet komen en dus waarschijnlijk pas komt wanneer hij in 1 weekend dus alles kan doen.

Met betrekking tot het behang gaan we even overleggen met de oom om te vragen wat zijn ervaringen zijn.Ook kunnen we dan eens goed bekijken wat voor behang het is. Moet het eraf dan is dat een mooie klus voor alle vrienden die willen komen helpen _O-
pi_96069270
quote:
Met betrekking tot het behang gaan we even overleggen met de oom om te vragen wat zijn ervaringen zijn.Ook kunnen we dan eens goed bekijken wat voor behang het is. Moet het eraf dan is dat een mooie klus voor alle vrienden die willen komen helpen _O-
Ben wel nieuwsgierig naar de mening van de vakman.
Wil je het laten weten wat ie te melden heeft over het stuccen over glasvezelbehang?
pi_96069335
Als je professioneel advies over schilderen wil, kan ik je die wel geven
pi_96081495
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 22:45 schreef bobenjanneke het volgende:

[..]

Ben wel nieuwsgierig naar de mening van de vakman.
Wil je het laten weten wat ie te melden heeft over het stuccen over glasvezelbehang?
Zo snel ik wat weet zal ik het hier delen.
pi_96263131
2 mei dus sleuteldag!

Om 11.15 laatste inspectie van het appartement gehad. Daarna om 12.00 uur overdracht bij de notaris. Een uur later stonden we weer buiten met de sleutel :)

Natuurlijk konden we niet stil zitten dus snel weer terug naar huis, auto volladen met gereedschap en weer naar het appartement.

Voorzichtig de eerste schroten van het plafond gehaald om te kijken wat er onder zit. Gelukkig geen verassingen en het betonplafond waar we op gehoopt hadden.

Woonkamer met tussenwand

Uurtje later --> woonkamer zonder tussenwand

Achterzijde woonkamer

Toilet

Badkamer

:X :r

Vieze koelkast '84 _O-

Die is dus ook al verwijdert uit de keuken. En de nieuwe staat er ook al.

En natuurlijk al de eerste pleister nodig gehad. :D
pi_96263566
quote:
Voorzichtig de eerste schroten van het plafond gehaald om te kijken wat er onder zit. Gelukkig geen verassingen en het betonplafond waar we op gehoopt hadden.
Daar heb je veel geluk mee, met een normaal plafond achter de schroten.
Weleens zo erg dat ze de schroten weer meteen terug schroefden omdat ze geen geld voor een stucadoor hadden. haha

Succes en ik volg je!
pi_96266670
Oh en natuurlijk de vonkerboerfoto

pi_96302678
Dag 2 is voorbij voor ons ^O^

Voornamelijk in de woonkamer en badkamer bezig geweest. Begonnen met het verwijderen van de wastafel, kraan, spiegel en lampjes. Waterleiding afdoppen waarvoor 2 keer een ritje bouwmarkt nodig was. 8)7

Maar goed daarna een halve dag met de boorhamer aan de slag. Resultaat = een halve badkamer zonder wandtegels.

Omdat het stof toch even tijd moest hebben om neer te slaan verder gegaan met de schroten in de woonkamer.

Met schroten

Zonder *O*

Het houtwerk even laten zitten totdat het zeker was dat het plafond in orde is. Anders konden we die mooi gebruiken om de gipsplaat tegenaan de schroeven. Nu gaan die ook weg want plafond is strak en zonder verassingen.

Morgen krijgen we gelukkig wat hulp. En mijn ouders komen natuurlijk even langs om te kijken. Maken we meteen gebruik van de trekhaak en zullen daarom morgenmiddag proberen om zoveel mogelijk puin af te voeren want het begint aardig vol te liggen overal.

Tevens morgen op het programma:
- Houtwerk woonkamer verwijderen
- Plafond slaapkamer verwijderen
- en natuurlijk verder met de badkamer.
pi_96302800
Het houtwerk is ideaal als je een verlaagd plafond met spotjes wil?

Heb je daar al aangedacht?

Succes
pi_96302925
Zijn geen fan van verlaagd plafond en zeker niet van spotjes in de woonkamer. Dus dat gaat hem niet worden.

Zullen onze woonkamer gaan verlichten met een paar mooie lampen ipv spotjes :Y
pi_96304179
Veel werk verzet al!

En wat een prachtig uitzicht!
pi_96310968
Ik heb zelf ook een keer glasweefselbehang moeten verwijderen,
Omdat er op die plek betegeld moest worden.

Ook ik las overal dat dit een drama zou worden
Maar ik heb Behangverwijderaar van HG geprobeerd
En ik kon het er zo aftrekken!

Mss de moeite waard om toch even te proberen.
pi_96313083
Toevallig vanmiddag bij onze ijzerwinkel een bus van meegenomen. Hoop dat het doet wat het beloofd ;)
pi_96358629
Dag 3

Veel kunnen doen vandaag want we hadden een helper.

- Overal is het plafond kaal. Badkamer + woonkamer + hal + slaapkamer schroten verwijdert
- Badkamer is voor 99% tegelvrij. Wanden + vloer. Ben er 8 vergeten boven de deur :D
- Steenstrips in de woonkamer volledig verwijderd
- HEEL VEEL puin naar de stort gebracht.
pi_96359068
Woonkamer

Slaapkamer

Badkamer tegelvrij en plafond vrij

Hal schroten vrij

Woonkamer zonder steenstrips *O*

Bergje puin wat nog weg moet. Ongeveer een 1/6 van wat al weg is
pi_96360140
Goed bezig!

En thank God zijn die steenstrips weg!
pi_96360500
Thnx

Iemand trouwens nog ideeën voor dit probleem?

Graniet drempel verwijderen
pi_96398110
Dag 4

Op 1 muur na zijn alle muren in de woonkamer gestript van het glasvezel behang. Dankzij HG en een perforator ging het redelijk.

Ook de granito drempel/ verhoging in de badkamer eruit gesloopt. En alle afgeronde hoeken uitgehakt zodat we strak kunnen tegelen. Als laatste Electra omgelegd voor een ventilator, stopcontact in wandmeubel en spotjes.

Morgen eerst een hoop puin afvoeren voordat we verder kunnen. Hopen morgen het toilet kaal te krijgen. En alle afgeronde hoeken van de granito vloer te kunnen wegbikken. Plafond uit het toilet slopen en dan zijn de sloopwerkzaamheden heden allemaal gedaan.
  vrijdag 6 mei 2011 @ 17:25:39 #45
294731 Mixende_match
Matchende mix
pi_96441211
je gaat haahaard! Lekker hoor om zo bezig te zijn in je 'eigen huisje'. Heerlijk toch?

suc6!
~ Bonito La Risa ~
pi_96446922
Dag 5

Na de morgen besteed te hebben aan puin afvoeren weer aan de slag gegaan

De woonkamer is volledig behangloos

Toilet is kaal

Foto's van gisteren
Drempel is uit de douche

Oude plaats vd schouw + kolenkachen ontdekt

Morgen verder met de badkamer want er moet nog een laag van de muur voordat er gestuct kan worden.

De ondersta laag tegels + stucwerk wat erachter zit gaat er ook nog vanaf. Dit zodat er 1 nieuwe laag stuc opkan waardoor we weer een mooie nieuwe wand krijgen. Iets meer sloopwerk maar dit betaald zich terug in het feit dat we niet hoeven te gaan kloten met 2 soorten tegellijm etc.

Morgen de wanden van het toilet opsmeren zodat deze tegelklaar zijn. Daarna nog een vloertje gieten. Ook proberen we meteen het gat in badkamer waar de drempel heeft gezeten te egaliseren.

Zondag hopen we dan de wanden van de badkamer te kunnen stuccen. Mocht die nog niet kunnen of als we besluiten het toch niet zelf te gaan doen dan wachten er nog veel gaten in het plafond van de woonkamer, slaapkamer en hal die nog dichtgesmeerd moeten worden.
  zaterdag 7 mei 2011 @ 10:30:09 #47
331499 Hallie
Klusser in wording
pi_96467111
Jullie zijn al lekker bezig geweest met strippen en slopen!
  Moderator zaterdag 7 mei 2011 @ 12:44:43 #48
92034 crew  Vonkenboer
pi_96470063
Poeh, dat gaat hard hier zeg !
Maar nu mag je ook van geluk spreken dat bijvoorbeeld de tegels niet echt vast zaten in beton oid. en dat jullie volgens mij best wel wat mensen qua hulp ter beschikking hebt :)
pi_96478618
Dagje 6 erop zitten.

Nou ja eigenlijk een half dagje. De eerste helft besteed aan puin wegbrengen en materiaal halen @bouwmaat.

Vandaag dus niet zoveel gedaan. Poging tot stuccen ondernomen. De wanden van het toilet zijn gesmeerd. Aangezien dit voor ons allebei de eerste keer was is hier aardig wat tijd in gaan zitten. De juiste techniek hebben we nog niet te pakken maar het zit erop. Zal vast niet waterpas zijn maar we hebben ook nog wat speling met de tegellijm.

@Vonkenboer: we hebben idd geluk dat de tegels er redelijk makkelijk afkomen. Verder hebben we tot nu toe 1 dag hulp gehad van 1 persoon en de rest met zijn 2en gedaan. De hoeveelheid hulp valt dus wel mee/ tegen -O- Wél hebben wij alletwee een week vakantie dus hele dagen kunnen klussen tot nu toe. Vanaf maandag zal dat wel iets minder worden. Ik heb af en toe nog een dagje vrij maar mijn vriendin die werkt full-time.
pi_96478806
Als er nog iemand stuc tips heeft hoor ik het graag.

Eerste wanden van mijn leven dicht gesmeerd. Moeilijk te zien op de foto maar volgens mij heb ik het niet onaardig gedaan :7

Morgen de waterpas er maar eens tegenhouden en anders een keertje naschuren en dan zal er wel op te tegelen zijn :D
pi_96506339
Noem het beginnersgeluk maar de muren van het toilet waren waterpas :D Beginnersgeluk of niet. Wij zijn er erg blij mee.

Vandaag de laatste tegels uit de badkamer gesloopt en een de vloer van het toilet geëgaliseerd.

Morgen ben ik alleen en dan eerst het laatste puin en hoop ik ook stof afvoeren, daarna naar de bouwmaat voor nieuwe materialen en dan beginnen aan het smeren van de badkamerwanden.

foto;s --> volgen vanavond
pi_96621379
Het werk is weer begonnen dus het klustempo is iets omlaag gegaan.

Maandag eerst het toilet afgewerkt. Het gehele toilet is nu tegelklaar. Daarna een poging gedaan om de badkamer te stuccen. Na het toilet was ik lekker op dreef. Tijd lang bezig geweest maar recht krijgen lukt gewoon niet. Mijn carriere als stukadoor blijft denk ik daarom maar bij het toilet. :@

Via internet snel een vakman gevonden die nog een gaatje vrij had morgen ( woensdag dus ) De primer zit nu net erop en morgen komt de stukadoor mijn probeersel gladmaken en de rest van de wanden egaliseren/ tegelklaar maken. Gelukkig komt de oom van mijn vriendin de gehele woonkamer binnenkort doen dus daar hoeven we niemand voor in te huren. Scheelt een bom duiten.

Morgen ga ik gaten in de slaapkamer vullen zodat het plafond geverfd kan worden. We willen testen of we de dichtgesmeerde gaten blijven zien of niet. Wanneer we ze namelijk blijven zien en het storend is zal het plafond in de woonkamer ook een stuc laag nodig hebben. Slaapkamer vind ik iets minder belangrijk dus dat wordt onze testruimte.

Morgen ook nog even electra verleggen in de woonkamer en sleuven maken voor verschillende soorten kabels zodat de gehele woonkamer klaar is om gestuct te kunnen worden.
  dinsdag 10 mei 2011 @ 22:00:09 #53
331499 Hallie
Klusser in wording
pi_96622225
Zo je blijft hard gaan!
Wel zo prettig dat de vakman voor het stuccen zo snel al kan! Heb je mazzel mee.
pi_96660167
Stukadoor is geweest.

Beginnersgeluk bij het toilet

Ook de vloer ligt er sinds zondag al strak bij

Vandaag 3 nieuwe stopcontacten gemaakt, sleuven gemaakt + draad getrokken.

Morgen nog 1 op de andere wand en dan hebben we gelukkig geen stopcontacten meer op ooghoogte.
pi_96756404
Er is weer geklust!

Vandaag het laatste stopcontact gemaakt op de andere wand. Was een bitch want de wand was veel harder dus het sleuven maken schoot niet echt op. Ook nog een antennekabel weggewerkt toen ik toch bezig was.

Morgen radiatoren in de woonkamer verwijderen zodat ook daar het laatste stukje behang af gehaald kan worden. Als dat eraf is is namelijk de woonkamer stuc klaar. We hopen dat de oom van mijn vriendin dan vrijdag komt en de woonkamer dus aan het eind van volgend weekend volledig strak is.

Ook zal er een begin worden gemaakt met het dichtsmeren van de gaten in de plafonds.
pi_96762284
Dat vloertje ziet er ook mooi strak uit zeg :o En tof dat beginnersgeluk :D
pi_97034036
Update

- alle kozijnen en al het overig houtwerk in de woning is geschuurd en kan geverfd worden
- Alle 12 deuren zijn geschuurd
- gaten in de slaapkamer en de hal zijn gevuld
- Plafond in de slaapkamer moesten we helaas helemaal afsteken met een plamuurmes
- vloer badkamer is geëgaliseerd
- Laatste sleuf in de woonkamer gemaakt voor de bekabeling van de Thermostaat
- Berging is schoongemaakt zodat we daar ook spullen kunnen opslaan

Vanavond badkamer voorstrijken zodat we dit weekend kunnen tegelen in badkamer en evt het toilet.

Woensdag + do + vrij is de stukadoor in huis om in de woonkamer wanden + plafond strak te trekken.
  vrijdag 20 mei 2011 @ 15:31:39 #58
345557 Luxalonplafonds
Creëer je eigen sfeer!
pi_97077435
*knip*

Reclame maken is op deze manier niet toegestaan.
Wil je FOK! toch als bron gebruiken informeer eens naar de mogelijkheden via pr@fok.nl

[ Bericht 70% gewijzigd door Vonkenboer op 20-05-2011 17:46:49 ]
pi_97121250
Vanmorgen zijn de tegels geleverd en we zijn erg blij met de keuze die we hebben gemaakt. De badkamer wordt op dit moment betegeld. Ik moet zo werken dus ik hoop dat als ik morgen er weer naar toe ga er veel betegeld is.

Plafond slaapkamer NOG een keer moeten afsteken. |:( Ook deze laag kwam namelijk mee met de verftroller. Waarschijnlijk een oude kalklaag oid. Nu is iig alles eraf tot op de kale beton/stuc.

Morgen dus een start maken met poging 3 om de slaapkamer te verven.

Ik zal proberen om zondagavond weer een fotoupdate te doen.
  zaterdag 21 mei 2011 @ 16:36:44 #60
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_97121361
Ik zie al behoorlijk vaak dezelfde plattegrond voorbij komen als die van ts, op welke website kun je deze bewerken?

[ Bericht 7% gewijzigd door MisterJ.Lo op 21-05-2011 16:54:53 ]
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
pi_97121569
Plattegrond kun je maken op www.floorplanner.com
pi_97370796
Druk geweest want we gaan dit weekend verhuizen *O*

Woonkamer is volledig strak en glad getrokken in 2 dagen.
Bijna alle kozijnen en deuren zitten in de lak
Slaapkamer is klaar
Werkkamer is klaar
Toilet moet alleen nog even gevoegd worden en de pot kan dan weer terug.

Zaterdag poetsen
Zondag verhuizen

Daarna de badkamer voegen en inrichten. De woonkamer moet goed drogen dus in de tussentijd kunnen we de laatste kozijnen verven. Is nu nog niet handig zo lang er mensen bezig zijn ;)

De beloofde foto's komen dus wat later.
  Moderator maandag 30 mei 2011 @ 22:06:12 #63
92034 crew  Vonkenboer
pi_97516610
En nog last van verhuis stress ? :)
Hoe is het verlopen ? Ben erg nieuwsgierig namelijk !
pi_97733884
Verhuizing is helemaal goed gegaan!

Bijna alle spullen staan nu in de berging en we leven in 2 slaapkamers aangezien de woonkamer nog moet drogen.

Wij zijn helaas sneller verhuist dan het internet dus heb een enkele keer de mogelijkheid om internet te "lenen" hier. O-)

Op dit moment volledig bezig met de badkamer. De tegels zijn gisteren gevoegd en dus kunnen we nu doorpakken met de laatste loodjes.
pi_98470131
Wat tegenslag gehad in de badkamer. 2 wandtegels en 2 vloertegels waren niet naar onze zin. De wandtegels zaten haarscheuren in en de vloertegel lag niet goed vast. Helaas was onze tegelzetter op vakantie dus het heeft even geduurd voordat dat opgelost was.

Badkamer is nu op het plafond, radiator en een douchewand na klaar. We kunnen igg douchen en tanden poetsen *O*

Ventilator zit erin.
Watafel + meubel hangt
Spiegelkast hangt
Kraan en douchestang zijn al veelvuldig in gebruik geweest

Erg blij met de badkamer. :7

De stuc in de woonkamer is bijna droog dus we kunnen na de badkamer door met klussen :D Al moet ik eerlijk bekennen dat een weekje niet klussen ook wel aantrekkelijk klinkt.
  dinsdag 21 juni 2011 @ 20:13:53 #66
306043 tomaat52
Hallo Boppers!
pi_98477644
Netjes hoor. ^O^
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '@_
  dinsdag 21 juni 2011 @ 20:56:44 #67
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_98480176
Wat zijn jullie hard gegaan die eerste weken!
Ik krijg over een paar weken sleutel van m'n huis maar geloof niet dat ik zo'n enorme sprongen ga maken! Ga ook wel minder zelf doen, dat scheelt.
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
pi_98608879
Intussen ook eindelijke een douchewand gevonden die we én mooi vinden én niet te groot is.

Probleem is dat de badkamer niet heel groot is en daardoor de glazenwand niet te breed mag worden ivm de instapruimte.

De volgende wand is het geworden. Mede omdat het muurprofiel bij deze een stuk smaller is dan bij andere en hij behandelt is met een anti-kalk laag. Hij zal dus naast de wastafel geplaatst worden.

We hopen hem binnen enkele dagen in huis te hebben. Dankzij internet weer mooi een hoop geld en levertijd bespaard *O*

Hieronder nog 2 foto's van de wanden in de woonkamer

Oh ja, na een weekje rustig aan gedaan te hebben en een beetje bijgekomen te zijn krijg ik er weer helemaal zin in. Het streven is dan ook om volgend weekend de badkamer helemaal klaar te hebben. Alleen nog wandje + plafond met spotjes erin en dan kunnen we weer een ruimte afstrepen van onze lijst.
  vrijdag 24 juni 2011 @ 15:33:17 #69
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_98609352
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 15:21 schreef RoaRRR het volgende:
Intussen ook eindelijke een douchewand gevonden die we én mooi vinden én niet te groot is.

Probleem is dat de badkamer niet heel groot is en daardoor de glazenwand niet te breed mag worden ivm de instapruimte.

De volgende wand is het geworden. Mede omdat het muurprofiel bij deze een stuk smaller is dan bij andere en hij behandelt is met een anti-kalk laag. Hij zal dus naast de wastafel geplaatst worden.

[ afbeelding ]

Hieronder nog 2 foto's van de wanden in de woonkamer

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Heb je de douchewand al gekocht? Ik neem aan dat je een inloopdouche gaat maken zoals op de foto. Heb je al gekeken naar deze vouwdeuren van Huppe? Op het plaatje hangen ze boven een douchebak maar gaan dus prima bij een inloopdouche. Je kunt ze dubbelvouwen en tegen je muur aanzetten zodat je veel loop overhebt wanneer je niet staat te douchen. Ze zijn er in 80, 90 en 100 cm breed.

Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
pi_98609909
Zou ook een oplossing kunnen zijn maar ik ben bang dat de wand tegen de kraan gaat aankomen als ik hem vouw.

Daarbij met een vaste wand kan ik de onderkant afkitten welke meteen ervoor zorgt dat het water aan de goede kant blijft. Met een vouwdeur ben ik bang dat dit lastiger wordt.

En ik moet eerlijk bekennen dat ik de scharnieren in het midden niet zo mooi vind :N
  vrijdag 24 juni 2011 @ 16:04:50 #71
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_98610890
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 15:46 schreef RoaRRR het volgende:
Zou ook een oplossing kunnen zijn maar ik ben bang dat de wand tegen de kraan gaat aankomen als ik hem vouw.

Daarbij met een vaste wand kan ik de onderkant afkitten welke meteen ervoor zorgt dat het water aan de goede kant blijft. Met een vouwdeur ben ik bang dat dit lastiger wordt.

En ik moet eerlijk bekennen dat ik de scharnieren in het midden niet zo mooi vind :N
Als de kraan al zit zou dat kunnen. Ik ben bezig met een nieuwe badkamer voor in m'n nieuwe huisje en wil daar deze deuren in omdat de ruimte heel klein is. Badkamer wordt volledig nieuw gelegd dus kraan kan uit het midden of in de hoek zodat de deur dubbel kan en de vloer kan goed aflopend gelegd worden.
Ik geloof dat er wel een rubberen rand onder de deuren zit die het water tegenhoudt. Verder zuigen de deuren zich een soort van vacuüm wanneer ze tegen elkaar zitten zodat je een stabiele vierkante cel krijgt.
Die scharnieren is natuurlijk smaak en per persoon verschillend ;)
Ze hebben ze overigens ook met een stuk matglas

Miauw
pi_98611046
Maar als de vloer aflopend is dan krijg je dit toch nooit gecompenseerd met een rubberstrip? Volgens mij zijn ze meer bedoelt voor douchbakken ( al dan niet verzonken in de vloer ) dan voor een aflopende tegelvloer.
  vrijdag 24 juni 2011 @ 16:10:09 #73
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_98611178
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 16:07 schreef RoaRRR het volgende:
Maar als de vloer aflopend is dan krijg je dit toch nooit gecompenseerd met een rubberstrip? Volgens mij zijn ze meer bedoelt voor douchbakken ( al dan niet verzonken in de vloer ) dan voor een aflopende tegelvloer.
Nee ze zijn juist voor een inloopdouches naar wat ik begrepen heb. En met een aflopende vloer bedoel ik gewoon minimaal niet-waterpas in het douchegedeelte zoals eigenlijk bij iedere badkamer met inloopdouche (zo duidelijker??) :D

Mijn bouwmarkt heeft de deuren hangen. Als je ze niks vindt, vind je het niks. Mocht je niet meteen geheel afkeurend zijn kan je ze misschien gaan bekijken.
Wilde je de tip even geven omdat ik deze deuren een geweldige oplossing vind voor mijn kleine badkamer *)
Miauw
pi_98615019
De deuren zijn idd een goede oplossing voor de kleinere ruimtes. Tis niet dat ik je idee met de grond wil gelijk maken want ik vind het juist fijn dat er mensen meedenken.

Tis meer dat ik de deuren probeerde voor te stellen in onze eigen badkamer waar de vloer een aardig verloop heeft waardoor ik bang ben dat de rubberstrip niet voldoende is om het water te weren.

De wand is nog niet besteld dus we staan nog steeds open voor alternatieven. Ik ga eens kijken of ik ze ergens in het echt kan bekijken voordat ik problemen ga bedenken die er niet hoeven zijn. De deuren zijn namelijk wel ruimtebesparend en dat is natuurlijk altijd een plus in een kleine badkamer

Ben trouwens wel benieuwd naar wat jij allemaal gaat doen!
  vrijdag 24 juni 2011 @ 18:16:47 #75
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_98616742
Ben ook niet 'beledigd' door je twijfels hoor!
Je kan mijn project hier vinden :D
Miauw
pi_99455648
Zo slecht weer dus weer aan de klus.

Hele woonkamer voorzien van voorstrijk. Nu alle kozijnen verfen en dan morgen plafond en wanden.

Volgende week komt de lamelparket vloer. Dus daar zijn we ook even zoet mee.

Tussendoor als de verf droogt ff plafond maken in de badkamer.
pi_99499629
Gloeiende gloeiende ¤&@¤ :(

Nadat mij drie keer verzekerd is door een stukadoor dat het plafond in de woonkamer geen problemen zou gaan opleveren zit ik toch in de shit.

Na gister de voorstrijk erop gedaan te hebben en vandaag alles gewit te hebben komt het er op delen vanaf :')

Dat wordt dus drie dagen plafond afsteken. Glad strijken en opnieuw witten.

Iemand nog vrije tijd over? :')
pi_99499887
Was het plafond gestuct, of was het bestaand?

Anders moet je eerst heel je plafond afwassen met een spons en lauw water.
pi_99501077
Een bestaand plafond waar de stukadoor gaten heeft dichtgemaakt.

Dus het bestaande plafond zal witkalk zijn en de gedeeltes die dichtgesmeerd zijn is pleisterwerk.

Ben bang dat dus nu alles eraf moet en opnieuw glad gemaakt moet worden. Beetje jammer want dat had ik ook kunnen doen voordat de stukadoor komt.
pi_99711394
Plafond kunnen redden door een dun laagje brander plast. Nu zitten er 2 lagen op en het ziet er goed uit.

Druk bezig geweest afgelopen dagen:
Wanden woonkamer nagelopen, glad geschuurd en vandaag voorzien van verf. 70+ m² voorzien van verf.

Plafond in de badkamer gemaakt met mooie spotjes erin.

Toiletruimte voorzien van verf.

Vloer plus ondervloer gekocht en al in huis. Ook de oude vloer eruit gesloopt en naar de stort gebracht.

Vrijdag komt de douchewand dus dan kunnen we de badkamer klaar maken. Ook vrijdag ff ondervloer leggen.

Van het weekend vloer leggen en in de olie zetten.

Volgende week lekker op vakantie en als we dan terugkomen kunnen we de woonkamer in gebruik nemen *O*
pi_99799963
foto update *O*

De badkamer is klaar

Van het weekend vloer leggen

vrijdag 22 juli 2011 @ 16:34:15 #83
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_99801108
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 16:13 schreef RoaRRR het volgende:
foto update *O*

De badkamer is klaar

zitten je tegels nou versprongen op de muren?
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_99804191
:D * loopt naar badkamer

Hmm nee, vertekend beeld op de foto?
pi_99806118
Dat zag ik dus ook, ook op de foto van je wastafelmeubel. Lijkt of de tegels om de hoek een halve cm of zo hoger/lager zitten tov elkaar. Zund.
En dat buisje boven in die hoek, wat is dat en ga je daar nog een koofje of zo voor maken? (vast wel)
Verder netjes hoor :Y
Ooit zei iemand over mij: die geeft haar handen en ziel nog weg aan een ander.
Ik heb ze beiden toch maar gehouden
pi_100616695
Na 3 maanden zitten bijna alle grote klussen erop

De vloer ligt erin. Alleen nog plinten. Worden witte hoge plinten. Tis nog wel een rommeltje :D

Kleine klusjes gedaan:
* 2 ramen voorzien van rolgordijnen
* overal zit nu ook een stopcontact in. Geen gaten meer in de muur *O*
* de slaapkamer is nu ook echt slaapkamer
* eindelijk de woonkamer in gebruik kunnen nemen. _O_
* deur voor hal-woonkamer besteld. Simpele rechte deur met matglas zodat er ook wat meer licht in de hal komt.

Volgende week dus plinten plakken en deur erin hangen. Dan zijn we even klaar met klussen en gaan we de woonkamer verder inrichten en eerst maar eens even genieten van ons huisje.
pi_100620370
Succes met de hoge plinten ;)
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_100626153
Ziet er goed uit!

Mooi tv meubel ook! :)
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 01:49:26 #89
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_100628411
Nu all;een je vissekom nog moderniseren ;)
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_100651402
Je bedoelt mijn tv _O-
pi_100663801
quote:
2s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 22:12 schreef junkiexp het volgende:
Succes met de hoge plinten ;)
Is dat lastig om te doen ofzo?

Roarr, mooi huisje wordt het zo! Ik ben best jaloers, ik hoop dat we over een paar weken ook zo een woonkamer hebben (MET vloer :P )
Klussen deel 1 en 2
pi_100797067
Wat voor vloer ligt er nu in de woonkamer ? Is dat echt hout ?
pi_100799123
Er ligt nu een eiken lamelparket vloer in. Deze is wit geolied.

De toplaag is dus eikenhout.

Dit dus:

pi_100800270
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 16:13 schreef RoaRRR het volgende:
foto update *O*

De badkamer is klaar

[ afbeelding ]

Klopt het nu dat er in de rechterwand, bovenin een extra voeg zit, dus hebben ze daar geen hele tegel gesneden?

Mag ik verder vragen waarom die afvoer nog uit je muur steekt?
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_100804912
In de rechterwand zit geen extra voeg. Ik denk vuiligheid ofzo :D . Het is igg een hele tegel.

De afvoer steekt uit de muur omdat we voor het verplaatsten van die afvoer toestemming moesten krijgen van de VvE. Het is namelijk een afvoer van de bovenburen. Hadden we hem weg willen werken hadden we veel extra sloopwerk gehad. -O-

We zijn nog aan het twijfelen of we er een koofje omheen maken of niet. Ben alleen bang dat een koof erom heen nog lelijker is dan die buis.
pi_100840742
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 13:54 schreef RoaRRR het volgende:
We zijn nog aan het twijfelen of we er een koofje omheen maken of niet. Ben alleen bang dat een koof erom heen nog lelijker is dan die buis.
Duidelijk, toch had ik al direct een koof mee genomen. Gewoon zo klein mogelijk maar dan helemaal langs de wand. Dus ook boven de douche. Hierin hadden enkele van de spotjes geplaatst kunnen worden.
Jeroentje.
pi_105490126
En het eindresultaat is te zien:

Mag ik even binnen kijken #5

In de kerstvakantie puntjes op de I zetten. Nog wat kleine klusjes die zijn blijven liggen afmaken.
Daarna beginnen we met het plannen van de keuken. Ontwerpen en zoeken naar materialen.

Om vervolgens vol goede moed de sloophamer weer te pakken en de keuken eruit te slaan :7
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')