Aangezien er nogal wat kennis op Fok! zit en ik me in een project ga storten waar ik amper kennis van heb, lijkt het me wel zinnig hier ook een topic te openen. Behalve dat bied ik jullie graag het nodige leesvoer om de dag mee door te komen

Een aantal weken geleden, net voor mijn vakantie ben ik hals over kop verliefd geworden op een huisje wat inmiddels gedoopt is tot Villa Kakelbond (met een d ja, omdat het kan

). De dag voor mijn vakantie heb ik nog even snel (met een fles bubbels natuurlijk, want ik ging voor het eerst een huis kopen) het koopcontract getekend. Vervolgens ben ik vol goede moed op vakantie gegaan, waar ik me rustig aan begon te beseffen wat ik had gedaan... Ik heb een huis gekocht uit 1944 wat voordat ik het kocht nog een huurhuis was. Nu staan huurders er om bekend dat ze niks investeren in hun woning (ik maak me er ook schuldig aan) maar deze huurders waren niet te beroerd de woning in ieder geval een leuk kleurtje te geven! Of eigenlijk.... alle kleuren... Alle plinten en deurposten zijn goud, in de woonkamer zit rood en groen, de keuken is blauw met roze, de wc is blauw (ook de vloer), er zijn wat muren paars en oranje, het plafond van de kamer waar ik wil gaan slapen is goud en de badkamer is boven de tegels met mooi blauw mozaïekrandje lekker oranje geschilderd. Ik heb serieus pas een paar stukken muur kunnen ontdekken die wit zijn

Er zit een oude huurkeuken in, dus meer dan 3 onderkastjes en 3 bovenkastjes is het niet. Maar de keuken is ook nog eens erg klein (190 x 285 cm) met op allebei de korte muren een deur. Die deuren zitten natuurlijk ook nog eens niet tegenover elkaar maar schuin.
De badkamer is met 133 x 249 cm ook wat aan de krappe kant, maar ik heb wel fijn 4 slaapkamers. Natuurlijk van minuscuul formaat, maar het zijn er 4 (2 van nog geen 4m2 en 2 van 7,5m2).
Maar waarom ik verliefd ben geworden is omdat het huisje in de woonkamer een echte houten vloer heeft, en dan niet op beton maar op balken, en een redelijke tuin (24m2) op het westen met een fatsoenlijke schuur er in. Ik zit nu in een appartement en ik wil zo graag een tuintje

Maar ik wil dus ook een huisje waar ik fijn in kan leven en wat helemaal naar m'n zin is, dus er moeten nogal wat klussen gebeuren:
* Omdat de muren allemaal rare kleuren hebben wil ik alles laten stuken ipv 6 lagen tex er tegenaan te gooien. Hierna ga ik het wel verven.
* Alle deurposten en plinten zijn goud, de deuren hebben weer allerlei kleuren. Dit wordt dus schuren tot ik er bij neerval en dan waarschijnlijk alles wit maken.
* Ik wil een andere keuken (waarbij ook meteen de wasmachineaansluiting naar boven moet) maar de handicap hier is de breedte van 190 cm dus je moet aan 1 kant met ondiepere kasten / lades werken.
* Ik wil de huidige badkamer behouden (zonder de oranje verf) en daar de wasmachine inzetten met een kast voor handdoeken, beddengoed, wasmiddel etc. Eventueel (als het budget dat toelaat) wil ik ook een sanibroyeur in deze ruimte. Er ligt boven geen afvoer dus dit is de enige mogelijkheid tot een toilet boven. Als ik dat niet doe en ik moet snachts naar de wc moet ik slaapkamer af, naar beneden, via hal door woonkamer, door keuken, door halletje naar wc. Zie ik niet echt zitten

* Ik wil in 1 van de kleine slaapkamers een badkamer laten maken met douche, wc en badkamermeubel. Voordeel is dat deze kamer naast de kast met de cv ketel zit.
* CV ketel is echter uit 1996 dus daar moet ook maar een nieuwe in (iemand nog tips voor een nieuwe ketel in een tochtig en slecht geïsoleerd huis??).
* De vloer in de woonkamer moet een keer goed geschuurd worden en dan gelakt of gerookt ofzo maar moet er eerst achter komen wat voor hout er in ligt.
* Meterkast heeft maar 4 groepen, is waarschijnlijk niet genoeg dus daar moet nog wat aan veranderen.
* Hal bij de voordeur, halletje na de keuken en de wc moeten betegeld worden.
* Er zit een grote scheur in de muur van de schuur, die moet gemaakt worden ('beloofd' aan de makelaar).
Als ik het zo allemaal opschrijf vraag ik me weer af waar ik aan begin
Maar 14 juli krijg ik gewoon de sleutel van Villa Kakelbond en mag ik aan de slag. Momenteel druk bezig met afspraken met keukenboeren en badkamerboeren. Heb inmiddels ook besloten aangezien ik niet veel zelf kan (behalve het schilderen) en niet zo veel handige mensen in mijn omgeving heb, dat ik 1 persoon aan wil trekken die eigenlijk als aannemer fungeert. Een aanspreekpunt voor alle werkzaamheden die ik wil laten doen zodat de kans op vertragingen die elkaar beïnvloeden ook zo klein mogelijk wordt.
Ik zal jullie wat foto's laten zien die ik heb gemaakt toen ik ging tekenen zodat je een idee hebt waar ik aan begin

Woonkamer:
![Foto-K8GU8OOR.jpg]()
![Foto-U7USMOFN.jpg]()
Tuin met schuurtje:
![Foto-M3XBZIVA.jpg]()
Achtergevel:
![Foto-CM44MME6.jpg]()
Halletje naar wc
![Foto-PDBRWNAD.jpg]()
Slaapkamers:
![Foto-4D7FCNVV.jpg]()
![Foto-D4DKMYLD.jpg]()
![Foto-LVVWNYEK.jpg]()
Huidige badkamer:
![Foto-D7CDEOFP.jpg]()
Ben helemaal verliefd op de deuren

(niet op de kleuren natuurlijk)
Miauw
Op
dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.