Alles over klussen en het huishouden in en om het huis: witgoed, meubels, kleuren en andere interieurtrends, schoonmaak en de-cluttertips. Laat zien wat je kan, stel je vragen, help een ander op weg of show je gloednieuwe keuken, pantry of herinrichting.
Op onze plafonds is in de loop der jaren aan aantal lagen witkalk gesmeerd. Nu wil ik de plafonds (en muren) opnieuw schilderen maar op sommige stukken rolt de oude verf mee op de roller en smeert verderop weer uit op het stuk dat je aan het schilderen bent. Erg lastig dus. Hoe krijg ik het voor elkaar dat dat niet meer gebeurt, kan ik het fixeren op de één of andere manier?
Nu e.e.a. er al af is, is compleet weghalen eigenlijk de enige oplossing. Met water en een borstel borstel je het er zo af. Daarna de kleine kuiltjes e.d. repareren met een beetje plamuur of gips en dan voorstrijken met een voorstrijkmiddel voor zuigende ondergronden.
Had ik hier ook last van. Volgens de woningbouwvereniging moest ik er dan fixatiemiddel opsmeren maar dat hielp dus echt voor geen meter. Uiteindelijk hebben ze het er helemaal afgeschrobd en gestoken en opnieuw gestuct.
In het verleden kreeg ik het er in een keer vanaf. Had dus niet door dat er witkalk op zat en heb dus het hele plafond voorzien van een laagje latex, bij de laatste meter kwam het dus los, gelukkig kon ik de rest er met een schrapmes in een keer vanaf halen en dat ging gelukkig zonder moeite.
Gelukkig was het nog leeg, anders was ik verder van huis geweest.
[ Bericht 0% gewijzigd door klipper op 22-04-2007 20:05:35 ]