abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 16 april 2007 @ 11:17:34 #1
153745 525TDS
Dat zeg ik dus.
pi_48375370
Hoi,

Op onze plafonds is in de loop der jaren aan aantal lagen witkalk gesmeerd. Nu wil ik de plafonds (en muren) opnieuw schilderen maar op sommige stukken rolt de oude verf mee op de roller en smeert verderop weer uit op het stuk dat je aan het schilderen bent. Erg lastig dus.
Hoe krijg ik het voor elkaar dat dat niet meer gebeurt, kan ik het fixeren op de één of andere manier?

Groeten.
pi_48375962
Ja hoor, met een fixatiemiddel (diepgrond)
  FOK!fotograaf maandag 16 april 2007 @ 12:28:37 #3
18921 freud
Who's John Galt?
pi_48377664
Onbeschaamde tvp.

Zelfde probleem. Ik heb inderdaad ook van fixatiemiddel gehoord, maar dan mag het niet een te dikke laag kalk zijn.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_48377865
Nu e.e.a. er al af is, is compleet weghalen eigenlijk de enige oplossing. Met water en een borstel borstel je het er zo af. Daarna de kleine kuiltjes e.d. repareren met een beetje plamuur of gips en dan voorstrijken met een voorstrijkmiddel voor zuigende ondergronden.

Darna kun je het sauzen met latex.
pi_48608982
Had ik hier ook last van. Volgens de woningbouwvereniging moest ik er dan fixatiemiddel opsmeren maar dat hielp dus echt voor geen meter. Uiteindelijk hebben ze het er helemaal afgeschrobd en gestoken en opnieuw gestuct.
pi_48609055
Weghalen, laat je het zitten krijg je op den duur problemen dat er stukken gaan loslaten.
Mijn ervaring is of witkalk, of Latex.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_48609157
In het verleden kreeg ik het er in een keer vanaf.
Had dus niet door dat er witkalk op zat en heb dus het hele plafond voorzien van een laagje latex, bij de laatste meter kwam het dus los, gelukkig kon ik de rest er met een schrapmes in een keer vanaf halen en dat ging gelukkig zonder moeite.

Gelukkig was het nog leeg, anders was ik verder van huis geweest.

[ Bericht 0% gewijzigd door klipper op 22-04-2007 20:05:35 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')