quote:Op woensdag 9 maart 2011 13:27 schreef Vanyel het volgende:
Net bij cb geweest en met precies 4 weken is ze 4350 gram en 53 cm. Netjes, met een laagste gewicht van 3300
Oeh, dankjewel! Dan heeft mijn lief bij de Etos niet goed gekeken.quote:Op woensdag 9 maart 2011 15:14 schreef Pvoesss het volgende:
Aah volgen mij was je er nog niet toen het over zoutoplossing ging Claudia.
Die Daro pipetjes zijn ook te koop van Otrivin.
De Daro bevat iets meer zout in percentage vergeleken met otrivin.
Maar Beide zijn geschikt voor baby's. Hier verkopen ze beide bij de kruidvat, en Etos
Ik zweer bij die dingen. En bij de opvang waren ze er ook helemaal weg van.
Tijdje terug had ik er ook al een jubelpost over.
Ja, borstvoedingskindjes groeien in het begin harder dan flesvoedingskindjes en daarna is dat andersom. Ivan is rond zijn 1e verjaardag bijvoorbeeld veel aangekomen. Op de groeicurve van het consultatiebureau zag dat er prima uit terwijl het op de groeicurve van borstvoeding.com een gigantische uitschieter was.quote:Op woensdag 9 maart 2011 13:39 schreef Vanyel het volgende:
Wel grappig hoe mooi ze de lijn van borstvoeding.com volgt en hoe ze bij het cb ver boven de lijn uitschoot. Overigens vond de arts dat ook heel logisch. Eerste ervaring daar is prima.
Ik heb dat altijd voor lief genomen, geloof ik. Ivan was een rustige baby en Lena is dat ook. Dat bedoel ik op een heel fysieke manier: als ze in je armen ligt dan is ze volkomen ontspannen. Ik dacht dat alle baby's dat hadden, die volledige overgave en onverstoorbaarheid, maar de visite verwondert zich er erg over. Klaarblijkelijk kunnen niet alle baby's rustig bij je liggen. Ons neefje was zo en is eigenlijk nog steeds zo. Die heeft geen rust in z'n kont!quote:Op woensdag 9 maart 2011 16:24 schreef DJMO het volgende:
Hij doet het echt goed, is net zo rustig en tevreden als Jan als (pasgeboren) baby (...)
ja!quote:Op donderdag 10 maart 2011 20:58 schreef Claudia_x het volgende:
Wow, die lengte-groeicurve!Fijn dat je nu met Zantac aan de slag kunt, huup.
DML, fijn dat het slapen goed ging! Misschien heeft het nut om te googelen op tips om het dag- en nachtritme om te draaien?
quote:Op vrijdag 11 maart 2011 11:27 schreef Hik het volgende:
Jeetje Huup, wat een curve. Maar te hopen dat het een beetje afvlakt, anders is ze 1,90m als ze twee is!Maar fijn hoor, dat ze zo goed groeit!
Wat gaaf!! Ik las pas ergens dat het lachen van baby's in het begin niets te maken heeft met wat de ouders al dan niet doen. Het zit er gewoon ingebakken en alle baby's gaan het vroeg of laat doen. Zelfs blinde baby's schijnen te lachen.quote:Op donderdag 10 maart 2011 23:13 schreef huuphuup het volgende:
Ze lachte net naar meheel bewust en gericht, de eerste echte
oh de kriebels die je daar toch van krijgt, heerlijk <3
Hopelijk komen jullie lekker bij.quote:Op donderdag 10 maart 2011 23:08 schreef kaatjejannie het volgende:
Ik hoop me snel weer bij jullie te voegen, en dan weer mee te kunnen doen!
wij merken daar zelf echt helemaal niets vanquote:Op vrijdag 11 maart 2011 22:52 schreef Vanyel het volgende:
Is prima goedgekomen hoor.
Doen jullie ook wel eens een ui voor dichtzittende kindjes? Deden wij laatst, waren allebei geschokt over hoe open we er ook zelf van gingen. Was lang geleden.
In de bijsluiter staat dit:quote:Op vrijdag 11 maart 2011 20:47 schreef Troeta het volgende:
Mooi Claudia! En grappig dat je die zoutoplossing toch elke dag mag blijven gebruiken, adviezen veranderen ook met de dag he..
Ah oke!quote:Op zaterdag 12 maart 2011 19:51 schreef MamaPurk het volgende:
Dank Takkembah
Hier nog geen verkouden babytje gelukkig dus ook niks geen ui ofzo!
We zijn erg aan het zoeken naar een ritme, maar het is elke dag anders![]()
Ik las een vraag of we Sarah niet wakker moesten maken tussen 12 en 7 ivm suikerspiegel, dit heb ik gevraagd aan de kraamhulp (Jaël moesten we namelijk wel wakker maken voor voeding na 5 uur) maar volgens haar hoeft dat echt niet en zeker niet als ze overdag gewoon al haar flesjes netjes drinkt.
Het maakt volgens mij weinig verschil of je flesvoeding of borstvoeding geeft. Het idee is dat een pasgeborene niet te veel tijd tussen voedingen in mag laten omdat de suikerspiegel zozeer kan dalen dat de baby niet meer uit zichzelf om een voeding vraagt. Het gaat er dus niet alleen om dat je kind over een hele dag genoeg voedsel krijgt (wat je met flesvoeding precies weet). Het is wel zo dat borstvoeding sneller verteerd is, maar ik weet niet precies wat daar het effect van is op de suikerspiegel.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 20:00 schreef mrien het volgende:
[..]
Ah oke!
Ik ken het niet met flesvoeding (geef borstvoeding), vandaar de vraag
Weet je nog welk park, of waar ongeveer?quote:Op zaterdag 12 maart 2011 16:51 schreef BarbaBientje01 het volgende:
Wij zijn vandaag op kraambezoek geweest bij een achternichtje van Bientje. Het scheelt maar 2.5 maand maarwat is bientje dan een klein dikzakje zeg. Ook nog even door een of ander park in amsterdam gelopen, heerlijk zeg.
Ivan was 4900 gram bij geboorte en bij hem moest ik juist extra alert erop zijn dat er niet te veel tijd tussen de voedingen zat. Hij had veel voeding gehad in de baarmoeder en het was lastig om daar tegenop te drinken buiten de baarmoeder, zeg maar. Zijn bloedsuikerspiegel was in ieder geval erg gevoelig voor schommelingen. Om die reden is het zelfs protocol om (heel) zware kindjes een aantal uren (24 of 48 uur) in het ziekenhuis te houden na de geboorte.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 20:44 schreef Troeta het volgende:
Alleen boven een bepaald gewicht hoeft het niet meer, weet niet meer wat voor gewicht hoor..
quote:Op zondag 13 maart 2011 22:35 schreef DJMO het volgende:
ik heb trouwens de eerste "grimlachjes" gezien bij Geert .. net alsof hij al lacht
haha ja bizarquote:Op maandag 14 maart 2011 14:09 schreef Claudia_x het volgende:
Huup, je hebt ineens gewoon tijd om overdag foto's te plaatsen!Héél fijn dat het beter gaat!
quote:Op maandag 14 maart 2011 15:35 schreef Juud79 het volgende:
Verkrijgbaar bij Brenda, De Tuinen en drogisterij. Tot zover....![]()
quote:Op maandag 14 maart 2011 15:50 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ik heb die spray ook bij de Etos gezien.
Ow dus ooit leren ze dat ding toch wel in houden?quote:Op maandag 14 maart 2011 16:23 schreef kaatjejannie het volgende:
Wat fijn dat het al wat beter gaat Fannetje, hopelijk zet dit door!
Wat een goeie tip DML dat had ik eerder moeten weten. Ilse kon ook haar speentje niet in haar mond houden. Ik heb uren met haar gezeten om het speentje vast te houden. Nu heeft ze hem bijna niet meer nodig. Soms als ze in de bondolino zit, en na de laatste fles. Dan is het een soort bevestiging voor haar dat het echt op is.
Ze heeft nu haar handjes gevonden om op te sabbelen. Soms duimt ze al zoals ik vroeger duimde
Jep, en dat moment valt ongeveer samen met het moment dat ze hem op de grond leren gooien.quote:Op maandag 14 maart 2011 16:24 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Ow dus ooit leren ze dat ding toch wel in houden?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |