abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94056717
Pfff...

Dacht ik dat het eindelijk wat beter ging met Anne, ging ze vanmiddag weer enorm spugen. Echt vijf minuten lang in grote golven. En huilen dat ze deed... echt héél erg zielig. Toen dus toch maar de huisartsenpost gebeld en we mochten vrijwel meteen langskomen.
Anne blijkt op het randje van uitdrogen te zitten...

De arts vond haar nog net alert genoeg om haar niet direct door te verwijzen naar het ziekenhuis en we moeten haar nu ieder uur ORS geven. Morgen moet ze dan weer op controle bij de eigen huisarts en als het dan niet beter gaat, moet ze alsnog worden opgenomen. Duimen jullie mee dat ze de ORS zometeen gaat drinken en dus niet naar het ziekenhuis hoeft morgen?
pi_94057172
Mijn duimen draaien al!
pi_94058501
Hier ook Fannetje!!Succes weer!!
pi_94059451
Wat zielig! Succes met de ORS.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_94059512
Ik duim ook mee! Lijkt me echt naar als zo een klein ukkie zo moet spugen.

En ik volg zeker wel mijn eigen gevoel in de zorg voor mijn kleine meisje :) Vorige keer trok ik me alles van de kraamhulp en het CB enorm aan en nu volg ik mijn gevoel.
Even een andere vraag, kan een kleintje ook te hard groeien?? Sarah gaat best hard in een stijgende lijn omhoog wat haar gewicht betreft.. Ik kan me niet herinneren dat mijn andere dochter zo hard ging, nu zijn het ook al twee echt totaal verschillende meisjes, maar ik vraag me dat gewoon af of te hard groeien ook kan..
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_94060418
Ik duim met jullie mee fannetje
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 13 maart 2011 @ 19:50:24 #107
147316 crew  DJMO
#trut
pi_94060840
ook ik duim Fannetje!

en ik zou ;t niet durven zeggen MP ...
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_94064825
Pure ORS weigerde ze dus in alle toonaarden, maar gemengd met wat melkpoeder ging het best goed! Twee doses later werd ze zelfs weer soort van actief en ik heb geen diarree meer gezien! Laten we hopen dat het zo blijft!
pi_94065218
Te hard groeien of gewoon hard groeien doe je helemaal niks aan, alleen uitkijken dat je niet maandenlang teveel melk geeft.

Al 2 doses, goed zo! Moet je het nu de hele nacht gaan doen?
pi_94065672
Gelukkig niet... van 23.00 tot 7.00 mocht ze gewoon slapen, hopelijk wil ze dat ook ;)

Ik geef nu maar alles gemixt met melkpoeder, dus 12 x 60/2 met ORS erin ipv 4 x 180/6 zonder ORS. Wel een hele planning zo, maar hopelijk werkt het!
pi_94071169
Aaiii, fannetje. Succes voor jullie! Dat je kleine meisje maar snel weer opknapt!

Ik kook elke dag de flesjes uit. De speentjes elke week.. Ik doe het wel gewoon in zo'n magnetron sterilisator.

Wij zijn net thuis. Zijn met vrienden naar de efteling geweest. Daarna nog lekker uit eten geweest. Bientje heeft het echt super goed gedaan. Ze heeft heerlijk genoten in het carnaval festival en in de draaimolen en net in het restaurant heeft ze lekker liggen brabbelen. Mijn muppet O+
29/10/'10 - 25/03/'13
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 13 maart 2011 @ 22:35:07 #112
147316 crew  DJMO
#trut
pi_94072794
ik heb trouwens de eerste "grimlachjes" gezien bij Geert .. net alsof hij al lacht O+
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

† In Memoriam † zondag 13 maart 2011 @ 22:42:15 #113
43556 miss_dynastie
pi_94073222
Fijn dat het lijkt aan te slaan fannetje, ik hoop dat het zo blijft en Anne niet hoeft te worden opgenomen :*
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 14 maart 2011 @ 10:09:56 #114
147316 crew  DJMO
#trut
pi_94084109
hoe gaat het met Anne Fannetje?

pi_94084140
Arme Anne! Hopelijk gaat het snel beter met haar en hoeft ze niet opgenomen te worden Fannetje. Ik duim voor jullie
pi_94084291
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 22:35 schreef DJMO het volgende:
ik heb trouwens de eerste "grimlachjes" gezien bij Geert .. net alsof hij al lacht O+
O+

Hoe is het met Anne fannetje? Hopelijk dusdanig opgeknapt dat opname niet nodig zal zijn
  maandag 14 maart 2011 @ 11:13:52 #117
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_94085932
We zijn vandaag met Eline naar het cb geweest voor de eerste prikjes. Bah, wat is dat toch weer een naar iets.
Ze is verder goed gegroeid, maar het houd niet over.

Ze blijft een kleine muppet O+
  maandag 14 maart 2011 @ 12:47:48 #118
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_94089571
Huup, hoe gaat het trouwens nu met Elin? Werkt de Zantac voor jullie? Eline is een stuk rustiger geworden en slobbert de Zantac zo naar binnen. Ze lijkt het lekker te vinden :?
pi_94091238
Sneu he sugarsnap. Fijn dat ze de zantac zo goed accepteert

Jelle heeft net ook z'n eerste prikjes gehad. Huilen bij de 1e en brullen bij de 2e en daarna gelukkig weer lachen. We waren op het inloopspreekuur en ze waren verbaasd dat ik hem niet ging wegen..vorige week nog gedaan en hij groeit prima.
pi_94091386
oh wauw Eline is echt een kleintje, wat een poppen-lijntjes! Maar mooi gegroeid zeg! :* voor de prikjes.

Haha gek kind, zantac slobberen :D Elin vindt het maar niks die projectielspuugt het er het liefst weer uit, en ik heb het even geproefd, kan haar geen ongelijk geven :X

Het lijkt hier vandaag ook overdag aan te slaan. Ik wil nog niet te hard juichen, 1 dag positief resultaat is natuurlijk nog te weinig om te zeggen of t werkt. Maar jemig, ik heb echt een ander kind ineens :o babbelen, lachen, maar vooral, slápen. Ik heb net geprobeerd of ze ook in haar eigen bedje wilde slapen en dat ging zowaar! Ze heeft een half uur in haar eigen bedje gelegen zonder dat ik haar rechtop hoefde te houden ofzo. Ik wist niet wat ik meemaakte :o
En nu ligt ze hier in de box weer te slapen. Jemig! :D O+ *O*

Wel nog steeds op haar buik, op de rug is toch nog wat teveel gevraagd. Nouja first things first, slapen is al heel wat. (en broodnodig voor zo'n kleintje...)
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_94091414
Och gut Jelle ook zn eerste prikjes, wat sneu :{ maar stoer is ie duidelijk wel :D

Fannetje hoe is het nu?
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_94091611
Wat fijn huup!! Hopelijk zet dit door!
pi_94092396
Hoe gaat het Fannetje??
En klinkt goed huuphuup en sugarsnap, hoop dat jullie kunnen gebieten van vele lachjes en slaapjes!

Luieruitslag is echt een ramp zeg, nadat Mex ziek was deze week kreeg hij dat, dus elke keer als hij plast wa shet brullen, ook s'nachts.
Wist eerst ook niet dat het nou daarvan kwam, hij heeft een betje pukkeltjes en hield het wel goed schoon,maar als ik over z'n buikje wreef werd hij ook rustig.
Misschien was het en krampjes en luieruitslag, arme jongen.
pi_94092425

bewijs O+

en ook van de babbels :D niet echt scherp maar goed.

Wij moeten morgen voor het eerst naar het cb trouwens, ik ben benieuwd, ik mag met 2 kinders in 1 keer, een soort dubbele afspraak zeg maar.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_94092493
oh als je kindje echt erge luieruitslag heeft dan moet je sprayen met zarqa-spray. Dat is zinkzalf maar dan in sprayvorm. Op die manier hoef je de huid niet aan te raken want dat gesmeer enzo doet natuurlijk ook pijn.
Ik heb het zelf nog niet geprobeerd het wordt hier op t durp niet verkocht }:| maar ik hoor er erg goeie verhalen over van de andere fok-mama's.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_94092572
Huup, je hebt ineens gewoon tijd om overdag foto's te plaatsen! *O* Héél fijn dat het beter gaat!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_94092854
huup, wat is ze leuk!! O+

Wij zijn weer thuis. De batterij is weer helemaal opgeladen. Ilse heeft het geweldig gedaan! We zijn zaterdag wezen winkelen, en Ilse heeft lekker geslapen in de wagenbak. Zondag zijn we naar de dierentuin geweest. We hadden in de bush de kap naar beneden gedaan, en Ilse keek haar ogen uit. In de ocean ook al. Ik was een beetje angstig voor het slapen daar, maar het ging helemaal goed. Het enige nadeel was, dat de muren van een soort karton waren en het dus supergehorig was. Ik heb zelf wat onrustig geslapen. Ilse heeft ons zondag wel enorm uit laten slapen. Om 6 uur was ze wat aan het pruttelen, maar viel weer in slaap. Om 10.30 werden N en ik wakker. Toen wij opgestaan waren werd Ilse ook wakker! :o
*poef* nu is het weg
pi_94092921
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 14:09 schreef Claudia_x het volgende:
Huup, je hebt ineens gewoon tijd om overdag foto's te plaatsen! *O* Héél fijn dat het beter gaat!
haha ja bizar :D
en tijd om een boterham te eten, de afwas te doen en stof te zuigen. B. weet niet wat em overkomt als ie straks thuiskomt :+ als ie dr maar neit aan went }:|

KJ wat fijn! Wat kun je dat nodig hebben soms, even bijtanken. Maar het klinkt heerlijk O+
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_94092950
Poeh huup, nu pas naar het cb? Wij zaten er vorige week al.

Sugarsnap, zijn jullie zelf ook zo klein of heb je gewoon een minimensje gemaakt?
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_94093447
ja normaal is de eerste afspraak met 4 weken en de tweede met 8 weken maar het is druk op het cb hier. Overmorgen is Elin 6 weken. We zijn met 4 weken naar het inloopspreekuur geweest en de kinderarts waar ik was voor die refluxtoestand heeft haar al helemaal nagekeken dus op zich verwacht ik geen verrassingen.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_94093602
Dat scheelt dan weer :)
Goed dat je t zegt van die drukte, ik moet nog kijken of wij uberhaupt kunnen op de geplande data (allebei geen agenda bij ons...).
  maandag 14 maart 2011 @ 15:03:44 #132
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_94094690
Vanyel, we zijn zelf niet echt klein, ik 1.65 en J. 1.87. Bram zat altijd aan de bovenkant van de curves (en nog wel denk ik), maar Eline is gewoon een kleintje. Snap er zelf ook niets van.

Huup, jij jompelt dan nog niet voor Elin, maar ik wel hoor *O* *O* *O*
Ik herken de zeeën van tijd die je nu hebt, heerlijk gevoel.

Jelle ook al prikjes, kusje erop :*

KJ, fijn dat jullie weer opgeladen zijn. Klinkt als een heerlijk weekend
  maandag 14 maart 2011 @ 15:35:26 #133
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_94096082
Ow Huup, wat een heerlijk kind heb jij! Wat ziet ze er goed uit!

En idd, Zarqa Spray is geweldig spul. Naar mijn mening het beste billenspul dat er is. Met inderdaad als groot voordeel dat je niet aan de zere billen hoeft te zitten (en je krijgt geen vieze handen) en als tweede voordeel dat je het dun kan aanbrengen door het sprayen. Tis wel duur, geloof tegen de 10 euro voor een flesje, maar daar doe je wel best een aantal maanden mee.
Verkrijgbaar bij Brenda, De Tuinen en drogisterij. Tot zover.... :)

pi_94096182
ooo, bedankt! Had het ook meteen hier moeten zeggen he toen hij zo'n last kreeg :D
Als hij het weer eens heeft ga ik dat halen.

Klinkt heerlijk kaatjejannie!
pi_94096710
Ik heb die spray ook bij de Etos gezien.

Mijn schoonzus gaf de tip om een doekje door de ring van de speen te halen en het doekje onder zijn shirt te stoppen. Briljant!
Na een minuut of 10 heeft Puck de box wel gezien, met een speen in rek ik het nog wat langer maar die speen ligt er dan elke 2 seconden uit. Niet meer dus en nu slaapt hij in de box.

Net als Huup heb ik nu even tijd om wat te doen i.p.v. de hele tijd rond te lopen met hem :)

Mijn schoonzus gister vond 'm ook een temperamentje hebben trouwens :P
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_94096936
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 15:35 schreef Juud79 het volgende:
Verkrijgbaar bij Brenda, De Tuinen en drogisterij. Tot zover.... :)
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 15:50 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ik heb die spray ook bij de Etos gezien.
;)
pi_94097283
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 15:56 schreef Vanyel het volgende:

[..]

[..]

;)
Ah! Lezen blijft een vak :P
Zal het slaapgebrek wel zijn ;)
The way you rock'n'roll
pi_94097765
Eline, wat een kleintje ben je!
Huup, fijn dat het zoveel beter gaat met Elin!

Met Anne gaat het gelukkig ook een stuk beter. Gisterenavond nog wel een explosieve waterige diarree-luier, maar vandaag was de ontlasting weer iets vaster. En er is niet meer gespuugd. Ze heeft ook weer wat kleur op haar wangetjes en ze speelt weer, ipv alleen maar lusteloos voor zich uit te staren.
Vandaag nog op controle geweest bij de HA en die vond haar er ook goed uitzien. Vandaag nog doorgaan met de ORS en dan morgen weer proberen zonder en kijken wat ze doet.
Mocht ze weer erg gaan spugen en/of duurt de diarree nu nog meer dan 3 dagen moeten we weer even terugkomen.
pi_94097880
Fijn dat het beter gaat Fannetje!
The way you rock'n'roll
pi_94098253
Wat fijn dat het al wat beter gaat Fannetje, hopelijk zet dit door!

Wat een goeie tip DML dat had ik eerder moeten weten. Ilse kon ook haar speentje niet in haar mond houden. Ik heb uren met haar gezeten om het speentje vast te houden. Nu heeft ze hem bijna niet meer nodig. Soms als ze in de bondolino zit, en na de laatste fles. Dan is het een soort bevestiging voor haar dat het echt op is.
Ze heeft nu haar handjes gevonden om op te sabbelen. Soms duimt ze al zoals ik vroeger duimde O+
*poef* nu is het weg
pi_94098340
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 16:23 schreef kaatjejannie het volgende:
Wat fijn dat het al wat beter gaat Fannetje, hopelijk zet dit door!

Wat een goeie tip DML dat had ik eerder moeten weten. Ilse kon ook haar speentje niet in haar mond houden. Ik heb uren met haar gezeten om het speentje vast te houden. Nu heeft ze hem bijna niet meer nodig. Soms als ze in de bondolino zit, en na de laatste fles. Dan is het een soort bevestiging voor haar dat het echt op is.
Ze heeft nu haar handjes gevonden om op te sabbelen. Soms duimt ze al zoals ik vroeger duimde O+
Ow dus ooit leren ze dat ding toch wel in houden? :P
The way you rock'n'roll
pi_94098433
Ilse kan het nog steeds niet echt. Maar het is dan ook niet meer nodig. In de bondolino en maxi cosi klem ik hem vast. We hebben op het model jas gelet dat de speen klem kwam te zitten. :@
*poef* nu is het weg
pi_94099989
Anne kan steeds beter de speen in haar mond houden. Eerst viel 'ie er wel uit als ze eenmaal sliep, nu tref ik haar na drie uur slapen nog wel eens met die speen in de mond aan. Ze heeft 'm ook steeds vaker nodig om in slaap te vallen. Jammer eigenlijk, maar goed, ik hoef nog niet zo nodig af te bouwen ;)
pi_94113367
Fijn dat ze wat opgeknapt is fannetje!

Heeft Eline nog last van de prikjes sugarsnap?
Merk bij Jelle wel dat hij er last van heeft helaas, wat verhoging, pieperig en onrustig. Hopelijk wel een betere nacht dan afgelopen nacht
pi_94116926
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 16:24 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Ow dus ooit leren ze dat ding toch wel in houden? :P
Jep, en dat moment valt ongeveer samen met het moment dat ze hem op de grond leren gooien.
pi_94117035
Ik heb donderdag een van de eerste dagen helemaal alleen met mijn meisje. Ik kijk er zo naar uit! Dan gaan we samen naar het consultatiebureau. En misschien neem ik d'r wel mee uit lunchen en gaan we naderhand nog even winkelen.
pi_94120135
haha wat een oplossing kaatjejannie! Wel een mooie jas?
Mex heeft nooit problemen gehad met z'n speen, maar ik heb hem pas de 2e maand gegeven.
Hij speelt er vanaf het begin ook al mee, nu kan die hem gelukkig zelf weer terug doen meestal.
Maar doen alle baby's dat nou dat constant er mee spelen?
Hij heeft trouwens altijd een speenafdruk rond z'n mond, dus snap wel dat hij er niet uitvalt,hij zuigt er echt hard aan.

Gelukkig dat het met Anne beter gaat!
  maandag 14 maart 2011 @ 23:04:03 #148
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_94122921
Troeta, Eline werkt de speen eruit, om op haar handjes te gaan zuigen. Ze is fanatiek op zoek naar haar duim en soms lukt het om die te pakken te krijgen. Vandaag betrapte ik haar erop dat ze zeer geïntresseerd naar die handjes aan het kijken was. Zo leuk om te zien.

Mrien, Eline heeft vrij weinig last gehad, alleen vanochtend flink last van haar beentjes, ik mocht ze niet aanraken. Toen heeft ze van mij een zetpilletje gehad en verder was ze haar vrolijke zelfje vandaag. Vanavond had ze iets verhoging, maar niet noemenswaardig. Ik hoop voor je dat de nacht rustig verloopt.
pi_94130892
Fannetje, fijn dat het weer beter gaat met Anne!

Mijn meisje is morgen een half jaar oud! :X Ze is na een maand goed ziek te zijn geweest nu eindelijk een paar dagen niet ziek. Hopelijk blijft het zo. Het is zo'n ander meisje. Alleen maar lachen en vrolijk zijn, echt compleet het tegenovergestelde. Isabelle gooit trouwens de speen ook weg, zodat we soms 's nachts dr hele kamertje aan het afzoeken zijn waar dat ding is gebleven want ze wil de speen NU >:)
  dinsdag 15 maart 2011 @ 10:03:23 #150
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_94133055
http://beta.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1077388

Uitzending van Radar, over de hoeveelheid suiker in babyvoeding en misleidende teksten op de verpakking van potjes en pakjes.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')