wij merken daar zelf echt helemaal niets vanquote:Op vrijdag 11 maart 2011 22:52 schreef Vanyel het volgende:
Is prima goedgekomen hoor.
Doen jullie ook wel eens een ui voor dichtzittende kindjes? Deden wij laatst, waren allebei geschokt over hoe open we er ook zelf van gingen. Was lang geleden.
In de bijsluiter staat dit:quote:Op vrijdag 11 maart 2011 20:47 schreef Troeta het volgende:
Mooi Claudia! En grappig dat je die zoutoplossing toch elke dag mag blijven gebruiken, adviezen veranderen ook met de dag he..
Ah oke!quote:Op zaterdag 12 maart 2011 19:51 schreef MamaPurk het volgende:
Dank Takkembah
Hier nog geen verkouden babytje gelukkig dus ook niks geen ui ofzo!
We zijn erg aan het zoeken naar een ritme, maar het is elke dag anders![]()
Ik las een vraag of we Sarah niet wakker moesten maken tussen 12 en 7 ivm suikerspiegel, dit heb ik gevraagd aan de kraamhulp (Jaël moesten we namelijk wel wakker maken voor voeding na 5 uur) maar volgens haar hoeft dat echt niet en zeker niet als ze overdag gewoon al haar flesjes netjes drinkt.
Het maakt volgens mij weinig verschil of je flesvoeding of borstvoeding geeft. Het idee is dat een pasgeborene niet te veel tijd tussen voedingen in mag laten omdat de suikerspiegel zozeer kan dalen dat de baby niet meer uit zichzelf om een voeding vraagt. Het gaat er dus niet alleen om dat je kind over een hele dag genoeg voedsel krijgt (wat je met flesvoeding precies weet). Het is wel zo dat borstvoeding sneller verteerd is, maar ik weet niet precies wat daar het effect van is op de suikerspiegel.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 20:00 schreef mrien het volgende:
[..]
Ah oke!
Ik ken het niet met flesvoeding (geef borstvoeding), vandaar de vraag
Weet je nog welk park, of waar ongeveer?quote:Op zaterdag 12 maart 2011 16:51 schreef BarbaBientje01 het volgende:
Wij zijn vandaag op kraambezoek geweest bij een achternichtje van Bientje. Het scheelt maar 2.5 maand maarwat is bientje dan een klein dikzakje zeg. Ook nog even door een of ander park in amsterdam gelopen, heerlijk zeg.
Ivan was 4900 gram bij geboorte en bij hem moest ik juist extra alert erop zijn dat er niet te veel tijd tussen de voedingen zat. Hij had veel voeding gehad in de baarmoeder en het was lastig om daar tegenop te drinken buiten de baarmoeder, zeg maar. Zijn bloedsuikerspiegel was in ieder geval erg gevoelig voor schommelingen. Om die reden is het zelfs protocol om (heel) zware kindjes een aantal uren (24 of 48 uur) in het ziekenhuis te houden na de geboorte.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 20:44 schreef Troeta het volgende:
Alleen boven een bepaald gewicht hoeft het niet meer, weet niet meer wat voor gewicht hoor..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |