abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93971093
DJMO, wat fijn dat Geert zo goed groeit! Ik herken je verdriet erover wel een beetje, maar wees ook gewoon blij dat het nu wel lukt!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 11 maart 2011 @ 19:54:53 #62
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_93971204
Oh dames, sorry dat ik verder niet reageerde, ik dach dat ik in het bv-topic zat net :@

Sarah wat ben je mooi O+
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 11 maart 2011 @ 20:04:34 #63
147316 crew  DJMO
#trut
pi_93971755
wellicht is het ook wel dat ik nu durf toe te geven dat ik destijds niet onbezorgd van Jan heb kunnen houden (de stok die jeugdzorg heet achter de deur, waardoor ik zo'n prestatiedrang en druk voelde) en dat nu veel minder heb (voor degene die mee gekregen hebben dat de raad voor de kinderbescherming nu weer een onderzoek heeft uitgevoerd; afgelopen week had ik de raadsonderzoeker aan de telefoon nav de geboorte van Geert en hij zei me zijn rapport ergens komende week op te sturen. toen ik hem vervolgens vroeg wat hij dan tot dusver in zijn rapport had staan was het antwoord "Niet veel"). Ook het consultatiebureau dat ik gisteren aan de telefoon had ("toevallig" de dame die me destijds bij Jan in de gaten hield en enorm begeleid heeft in mijn onzekerheid, gaf aan dat ik het onderzoek puur als een formaliteit moest zien en ze vertelde me dat haar collega had gezegd dat die het huisbezoek ook wel had willen doen, maar dat zij had gezegd dat zij mij perse wilde doen ivm het gedoe rondom Jan destijds).

Nu ik die stok niet zo dreigend achter de deur heb, kan ik veel meer genieten en relaxen dan met Jan. En ja, daar voel ik me toch echt schuldig over :{ kan er niks aan doen..
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_93971955
Ik ging ook in bad toen ik niet meer vloeide, dat was ver voor de 6 weken. Lekker genieten huup.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_93972237
Ik vloei nu al bijna niet meer :P maar heb helaas geen bad :(

Dank voor de lieve reacties op mijn mooie meisje!

Ik vind het toch zo bijzonder dat ze dus helemaal niet op haar grote zus lijkt..

En DJMO met schuldig voelen schiet je niets mee op! En volgens mij komt Jan nu zeker niets tekort bij jullie, dus gewoon lekker genieten dat het nu goed gaat!!
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_93974258
Zeker mooi meisje MamaPurk! En ik vind d'r ook op Mex lijken toen hij net geboren was,dat neusje en het bovenlipje en dat kuiltje boven d'r kin. Dus helemaal schattig :P

Ook centerparcs geweest Fannetje? beterschap met d'r!

Wat vervelend DJMO,jeugdzorg enzo, maar fijn dat die vrouw je wel steunt! Hoop dat je het schuldgevoel achter je kan laten, je hebt nog tijd genoeg met Jan hoor!

Vanyel, heel herkenbaar en helaas ook vrij normaal, maar het is al snel goedgekomen toch??

Mooi Claudia! En grappig dat je die zoutoplossing toch elke dag mag blijven gebruiken, adviezen veranderen ook met de dag he..

Neve ook al bijna een grote baby! Ik heb die neuspeer ook weggedaan idd, toen die klein was ging het makkelijk,maar eergister prikte ik zowat in zijn oog en scheurde ik zijn neusgat bijna groter, dus vind het maar een gevaarlijk ding! Hopen dat de zomer haar van haar verkoudheid afhelpt..

Kaatjejannie, gefeliciteerd en veel plezier!

En Mex is gelukkig weer beter, alleen nog wel benauwd, maar Luuf en douchen helpt wel.
Ben wel behoorlijk brak van de slapeloze nachten, maar als het benauwde weg is gaat hij lekker een nachtje logeren bij mijn moeder...eventjes bijtanken!
En m'n stapels was wegwerken en nog wat afwas en m'n keuken dweilen enz. bah
  vrijdag 11 maart 2011 @ 22:05:52 #67
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_93979022
DJMO, niet zo schuldig voelen hoor. Ik ben zelf groot (nou ja, 1,67 ;) ) geworden op de fles en daar is helemaal niks mis mee!

Klinkt lekker, met die neuspeer, Troeta. :') . Ik heb Neve vorige week met nagels knippen jn haar vinger geknipt en gisteren bij het opstaan uit bed met haar hoofdje tegen de muur gebonkt. Beide keren gaf ze geen kik, dus het zal wel mee vallen, maar ik voel me een goed lompe mamma. :P

Wat een schatje is Sarah, en wat een mooie naam! :)

Neve ligt inmiddels tevreden te slapen op haar verhoogde hoofdeind. (oh oh fokwet!) (de iPhone maakt van "fokwet" "fileer"! :') )
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_93979633
haha,dat zijn ook van die leuke ongelukjes ja. Gelukkig dat ze geen kik gaf, als ze hard gaan brullen voel je je helemaal slecht.
Ik had ook bijna neusspray in zijn ogen gespoten,maar gelukkig kwam er die keer niks uit.

En ij viel om half 8 in slaap op debank, terwijl die al veel geslapen had, dus ik dacht laat hem maar even liggen,straks flesje en dan naar bed, maar hij ligt gewoon in een diepe slaap nog steeds.
Denk dat ie best verwend is nu met een week vakantie en een week ziek zijn, volgende week maar extra goed m'n best doen met in bed leggen en het een beetje afwennen dat hij alleen inslaapt met mijn hand op zijn gezicht.
Wel superschattig, hij pakt mijn hand en dan beweegt hij mijn hand om zijn oogjes te strelen O+
  vrijdag 11 maart 2011 @ 22:25:24 #69
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_93980142
O+
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_93981761
Is prima goedgekomen hoor.

Doen jullie ook wel eens een ui voor dichtzittende kindjes? Deden wij laatst, waren allebei geschokt over hoe open we er ook zelf van gingen. Was lang geleden.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_93982145
Nee,helemaal niet aan gedacht en ik heb de hele week al uien liggen.
Heb zelfs een halve ui over van het avondeten over,dus die ga ik meteen neerleggen,bedankt!
pi_93984040
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 22:52 schreef Vanyel het volgende:
Is prima goedgekomen hoor.

Doen jullie ook wel eens een ui voor dichtzittende kindjes? Deden wij laatst, waren allebei geschokt over hoe open we er ook zelf van gingen. Was lang geleden.
wij merken daar zelf echt helemaal niets van :D
volgens mij een teken dat we teveel ui eten :')

maar we doen het altijd bij Amélie als ze verstopt zit en dat werkt best aardig ja
niet vergeten daarna t bordje met die ui weer onder dat bedje vandaan te halen :X :')
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  vrijdag 11 maart 2011 @ 23:42:28 #73
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_93984287
Als Bram verkouden is, zetten wij ook vaak een ui neer. Enige nadeel is die lucht, frikandel speciaal :r
pi_93990863
Die lucht inderdaad! Ik zet het dus niet neer als we een bezichtiging in huis hebben de dag erna ;)
pi_93993889
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 20:47 schreef Troeta het volgende:
Mooi Claudia! En grappig dat je die zoutoplossing toch elke dag mag blijven gebruiken, adviezen veranderen ook met de dag he..
In de bijsluiter staat dit:

"Natriumchloride is de chemische benaming voor keukenzout. De oplossing in water van ongeveer 8 mg per ml wordt fysiologische zoutoplossing genoemd. In deze sterkte is het niet irriterend voor huid en slijmvliezen." (Bron)

Zoiets zei de huisarts ook, dat het een lichaamseigen vloeistof is en het daardoor niet irriteert en er geen maximale toegestane tijd voor toediening op staat.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 12 maart 2011 @ 14:20:41 #76
147316 crew  DJMO
#trut
pi_94001953
even een snelle egopost tussendoor: het rapport van de RvdK is binnen, en het onderzoek wordt afgesloten zonder dat er een vervolg komt *O*
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_94003973
Fijn, geeft vast rust.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_94007140
Sarah O+ en mama welkom!

Djmo, fijn dat Geert zo goed groeit en dat het rapport binnen is!

Allemaal weer zieke kindjes, beterschap hoor!

Elin wat groei jij goed! Mooie curve zeg.

Fijne vakantie gehad Fannetje?

Kaatje, gefeliciteerd met je verjaardag en hopelijk loopt alles weer snel op rolletjes!

Mex O+ windt jij je mama om je vinger?

Uien, check wat een lucht komt daar vanaf. Maar het werkt inderdaad wel goed!

Wij zijn vandaag op kraambezoek geweest bij een achternichtje van Bientje. Het scheelt maar 2.5 maand maar :o wat is bientje dan een klein dikzakje zeg. Ook nog even door een of ander park in amsterdam gelopen, heerlijk zeg.
29/10/'10 - 25/03/'13
  zaterdag 12 maart 2011 @ 19:42:35 #79
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_94013197
O+ MP wat een heerlijk mooi meisje heb jij gebakken!!!

sluipt weer weg
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_94013582
Dank Takkembah :)

Hier nog geen verkouden babytje gelukkig dus ook niks geen ui ofzo!
We zijn erg aan het zoeken naar een ritme, maar het is elke dag anders :)
Ik las een vraag of we Sarah niet wakker moesten maken tussen 12 en 7 ivm suikerspiegel, dit heb ik gevraagd aan de kraamhulp (Jaël moesten we namelijk wel wakker maken voor voeding na 5 uur) maar volgens haar hoeft dat echt niet en zeker niet als ze overdag gewoon al haar flesjes netjes drinkt.
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_94013974
quote:
Op zaterdag 12 maart 2011 19:51 schreef MamaPurk het volgende:
Dank Takkembah :)

Hier nog geen verkouden babytje gelukkig dus ook niks geen ui ofzo!
We zijn erg aan het zoeken naar een ritme, maar het is elke dag anders :)
Ik las een vraag of we Sarah niet wakker moesten maken tussen 12 en 7 ivm suikerspiegel, dit heb ik gevraagd aan de kraamhulp (Jaël moesten we namelijk wel wakker maken voor voeding na 5 uur) maar volgens haar hoeft dat echt niet en zeker niet als ze overdag gewoon al haar flesjes netjes drinkt.
Ah oke!
Ik ken het niet met flesvoeding (geef borstvoeding), vandaar de vraag :)
pi_94015455
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 20:00 schreef mrien het volgende:

[..]

Ah oke!
Ik ken het niet met flesvoeding (geef borstvoeding), vandaar de vraag :)
Het maakt volgens mij weinig verschil of je flesvoeding of borstvoeding geeft. Het idee is dat een pasgeborene niet te veel tijd tussen voedingen in mag laten omdat de suikerspiegel zozeer kan dalen dat de baby niet meer uit zichzelf om een voeding vraagt. Het gaat er dus niet alleen om dat je kind over een hele dag genoeg voedsel krijgt (wat je met flesvoeding precies weet). Het is wel zo dat borstvoeding sneller verteerd is, maar ik weet niet precies wat daar het effect van is op de suikerspiegel.

Hier staat bijvoorbeeld over flesvoeding:

"Kies bij flesvoeding voor redelijk vaste tijden, maximaal om de vier uur. Zorg voor zes tot zeven voedingen per etmaal. De eerste tijd mag uw baby s nachts niet langer dan vijf uur achtereen slapen om te voorkomen dat de suikerspiegel teveel daalt. Wek de baby voor de voeding. Bied uw baby de eerste dag 10-15 ml voeding aan. Geef elke dag 10 ml meer per voeding tot 100 ml per keer. Ook bij flesvoeding geldt dat als de baby niet direct goed wil drinken een baby reserves heeft voor de eerste 24 uur."
pi_94015562
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 16:51 schreef BarbaBientje01 het volgende:

Wij zijn vandaag op kraambezoek geweest bij een achternichtje van Bientje. Het scheelt maar 2.5 maand maar :o wat is bientje dan een klein dikzakje zeg. Ook nog even door een of ander park in amsterdam gelopen, heerlijk zeg.
Weet je nog welk park, of waar ongeveer?
pi_94015753
Bij het huisbezoek van het CB werd mij verteld dat zes uur er tussen wel het maximum is voor zo'n kleine baby voorlopig.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_94015773
In slotermeer..iets met een dier Eendrachtspark! Woon je daar vlakbij?
29/10/'10 - 25/03/'13
pi_94015866
Oh, nee, dat ken ik helemaal niet. :+ Ik woon bij het Flevopark. Doet er verder niet toe, maar was wel geinig geweest als je hier had gewandeld!
pi_94016053
Geen idee waar dat is. Ik heb nog wel even rond gekeken of ik fok kindjes zag.
Mijn tante woont bij de Nemo dus daar ben ik ook nog even geweest, maar verder geen verstand van plekken in Amsterdam. Ik vindt het wel echt een super stad! Zou er best een huisje willen kopen.. Ooit..
29/10/'10 - 25/03/'13
pi_94016060
mamaPurk, wij moesten het wel doen in de kraamweek. Ze schrok ook best wel toen wij vertelden dat hij zo lang geslapen had. En hij dronk overdag ook al goed.
Alleen boven een bepaald gewicht hoeft het niet meer, weet niet meer wat voor gewicht hoor..
Misschien kan je even googlen of het aan de verloskundige vragen als die nog langskomt? Of het CB?
maar hij heeft dat maar 1 nacht gedaan hoor, we hebben hem na die nacht nooit meer wakker hoeven maken.
pi_94017036
Barbabientje, dat is in Oost! Ik kijk ook vaak of ik fokkindjes zie, maar dat is omdat ik weet welke er bij mij in de buurt wonen, haha. Senna woont hier heel dichtbij.

We wonen hier heel mooi maar huizen zijn zo duur... En er zijn weinig huizen met tuin binnen de ring. Wij gaan naar Noord verhuizen om die reden. Dan zitten we trouwens dichtbij het Florapark, om in het parkenthema te blijven. :+

[ Bericht 0% gewijzigd door Claudia_x op 12-03-2011 21:09:27 ]
pi_94017235
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 20:44 schreef Troeta het volgende:
Alleen boven een bepaald gewicht hoeft het niet meer, weet niet meer wat voor gewicht hoor..
Ivan was 4900 gram bij geboorte en bij hem moest ik juist extra alert erop zijn dat er niet te veel tijd tussen de voedingen zat. Hij had veel voeding gehad in de baarmoeder en het was lastig om daar tegenop te drinken buiten de baarmoeder, zeg maar. Zijn bloedsuikerspiegel was in ieder geval erg gevoelig voor schommelingen. Om die reden is het zelfs protocol om (heel) zware kindjes een aantal uren (24 of 48 uur) in het ziekenhuis te houden na de geboorte.

Ik heb even opgezocht hoe het zit. Van Wikipedia:

"Een andere belangrijke complicatie is het ontstaan van hypoglycemie vlak na de geboorte. Doordat het kind gewend is aan een hoge glucosespiegel via de moeder, en dit na de geboorte ineens wegvalt, maar de insulineproductie van het kind nog steeds hoog is, kan deze complicatie optreden. Baby's van moeders met diabetes worden opgenomen in het ziekenhuis en krijgen zo nodig glucose per infuus voor een korte periode."

Ik wil er maar mee zeggen dat gewicht niet allesbepalend is. (Ik had trouwens geen zwangerschapsdiabetes.)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')