abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93858055
Het komt ook doordat een goede opleiding niet meer iets voor de elite is.

Er komen jaarlijks duizenden goedopgeleide mensen op de markt. Mensen die hoge verwachtingen koesteren. Ze hebben gestudeerd, dus ze zijn wat waard. Ze zien het vrijstaande huisje, en de interessante banen al voor zich. Ze denken dat hun seizoenskaart voor De Hogere Klasse al op de bus is gedaan.

De werkgevers hebben het voor het uitkiezen. En zij pikken natuurlijk de meest slimme/gezonde sociale exemplaren uit. De rest vangt achter het net, een behoorlijke teleurstelling. Men vraagt zich af waarom al die mensen dan niet slagen, men gaat er dan vanuit dat er iets 'mis' met ze is.

En ambitieuze ouders gaan opletten of er ook iets 'mis' is met hun eigen kind, in de hoop dat nog te kunnen verhelpen. Maar er is niks mis met ze, ze zijn gewoon niet 'de ideale werknemer'.
  woensdag 9 maart 2011 @ 13:56:37 #72
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_93858376
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 13:40 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Links leent 't geld, net zoals Rechts dat doet. Bijde landen lenen.

Sorrie hoor, maar kon je dat zelf niet bedenken?

Edit:En ga je me nu vragen hoe Links dat geld gaat terugbetalen?
Want dan is 't circeltje bijna rond!
Contant of lening is irrelevant voor de vraag wie er betaald.
The view from nowhere.
  woensdag 9 maart 2011 @ 13:58:06 #73
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_93858423
Wat Muy zegt..
dat heeft te maken met de generatie waar we inzitten. mijn ouders moesten ook vanuit niets iets opbouwen, maar dat ging toen qua werk krijgen /carriere maken een stuk makkelijker dan heden ten dage. Nu moet je 22 zijn met 15 jaar werkervaring en 10.000 euro aan cursussen, wil je aan de bak komen.

'vroeger' draaide je een dag mee, om te kijken of je het kon of niet.

Ook is een hypotheek niet meer op een salaris te krijgen. je MOET nu werken wil je het redden. Leuk, emancipatie.
  woensdag 9 maart 2011 @ 14:10:55 #74
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_93858838
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 13:58 schreef Swiffer het volgende:
Wat Muy zegt..
dat heeft te maken met de generatie waar we inzitten. mijn ouders moesten ook vanuit niets iets opbouwen, maar dat ging toen qua werk krijgen /carriere maken een stuk makkelijker dan heden ten dage. Nu moet je 22 zijn met 15 jaar werkervaring en 10.000 euro aan cursussen, wil je aan de bak komen.

'vroeger' draaide je een dag mee, om te kijken of je het kon of niet.

Ook is een hypotheek niet meer op een salaris te krijgen. je MOET nu werken wil je het redden. Leuk, emancipatie.
Mijn pa wilde als schooljongen een middag vrij om te vissen. Als smoes zei hij tegen de congierge dat-ie ging solliciteren, en wel bij die en die. Voor de vorm is ie ook nog even bij dat bedrijf langsgewipt.

Twee maanden later lag er een brief in de bus: Hij was aangenomen. Tot zijn stomme verbazing. Heeft tot aan zijn pensioen bij dat bedrijf gewerkt en een aardige carrière gemaakt.

Kom daar nu maar eens om, met alle carrièregidsen, CV-pimperij en kledingkleuradviezen.

Toch grappig dat het onderwerp van dit topic verband lijkt te hebben met het hoog leggen van de lat, het onderwerp uit het andere topic.
  woensdag 9 maart 2011 @ 14:19:50 #75
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_93859184
staat zeker met elkaar in verband. Hogere prestatie-eisen, voor velen niet haalbaar, dan zijn ze 'ziek',of worden dat wel door de werkdruk en stress.
  woensdag 9 maart 2011 @ 14:25:21 #76
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_93859370
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 14:19 schreef Swiffer het volgende:
staat zeker met elkaar in verband. Hogere prestatie-eisen, voor velen niet haalbaar, dan zijn ze 'ziek',of worden dat wel door de werkdruk en stress.
Nu moet ik wel zeggen dat we onszelf dat wel opleggen. Mijn vader solliciteerde vanuit een LTS opleiding. Dat was toen normaal. Nu beschouwen we onszelf als mislukt als we niet naar de universiteit gaan.

En gaan we dus en masse studeren. En ja, dan wordt het dringen bij de werkplek. De baas heeft het voor het kiezen. Daar komen voor een deel die hoge eisen vandaan.

Ik denk niet dat ze een aspirant bankwerker naar 'exracurriculaire activiteiten' vragen.
pi_93859480
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 13:38 schreef deelnemer het volgende:
Wie betaald dat? Als de mensen het zelf betalen kiezen ze helemaal niet voor slecht gebouwde woningen.
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 13:56 schreef deelnemer het volgende:
Contant of lening is irrelevant voor de vraag wie er betaald.
Je spreekt jezelf wel veel tegen, he? :P
pi_93859567
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 14:19 schreef Swiffer het volgende:
Wat gaan we er aan doen?
We kunnen wel met'z'n allen klagen (zoals sommigen wel eens aangeven), maar moeten we met z'n allen niet naar oplossingen op zoek gaan?
Wegmaken kan natuurlijk niet, maar het kan toch wel beperkt worden?

Ik denk:Hoe minder mensen ziek (of "ziek"), hoe beter. Eens?
  woensdag 9 maart 2011 @ 14:47:00 #79
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_93860097
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 14:31 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Wat gaan we er aan doen?
We kunnen wel met'z'n allen klagen (zoals sommigen wel eens aangeven), maar moeten we met z'n allen niet naar oplossingen op zoek gaan?
Wegmaken kan natuurlijk niet, maar het kan toch wel beperkt worden?

Ik denk:Hoe minder mensen ziek (of "ziek"), hoe beter. Eens?
Mijn oplossing heb ik al aangedragen: Behandel autisme niet langer als ziekte. Behandel het als vorm van diversiteit.
  woensdag 9 maart 2011 @ 15:00:12 #80
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_93860568
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 14:25 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]

Nu moet ik wel zeggen dat we onszelf dat wel opleggen. Mijn vader solliciteerde vanuit een LTS opleiding. Dat was toen normaal. Nu beschouwen we onszelf als mislukt als we niet naar de universiteit gaan.

En gaan we dus en masse studeren. En ja, dan wordt het dringen bij de werkplek. De baas heeft het voor het kiezen. Daar komen voor een deel die hoge eisen vandaan.

Ik denk niet dat ze een aspirant bankwerker naar 'exracurriculaire activiteiten' vragen.
Het alom bekende naar school gaan, hard werken, dan heb je geld gaat gewoon niet voor iedereen op. Wie dat ooit verzonnen heeft. Het is nu dringen op de arbeidsmarkt. Daar zijn meerdere redenen voor, o.a. dat NL is verworden tot kennis-economie.

Ik vraag me gewoon af waar die ophemeling voor hoogopgeleiden vandaan komt. Zonder vuilnisman gaat het aardig stinken op straat..
  woensdag 9 maart 2011 @ 15:11:53 #81
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_93860951
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 15:00 schreef Swiffer het volgende:

[..]

Het alom bekende naar school gaan, hard werken, dan heb je geld gaat gewoon niet voor iedereen op. Wie dat ooit verzonnen heeft.
Iedereen in Nederland heeft geld. Dus als je hard werkt, dan heb je geld, dat klopt wel. Ook als je niet hard werkt, trouwens. Het verschil is hoeveel luxe we ons kunnen veroorloven.

Maar mensen balen als ze onder gemiddeld veel geld hebben. Of zelfs gemiddeld.
  woensdag 9 maart 2011 @ 15:33:11 #82
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_93861764
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 15:11 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]

Iedereen in Nederland heeft geld. Dus als je hard werkt, dan heb je geld, dat klopt wel. Ook als je niet hard werkt, trouwens. Het verschil is hoeveel luxe we ons kunnen veroorloven.

Maar mensen balen als ze onder gemiddeld veel geld hebben. Of zelfs gemiddeld.
Ik verdien gemiddeld. En ik kan er ondergemiddeld van leven. Das meer wat ik bedoel.
  woensdag 9 maart 2011 @ 15:47:51 #83
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_93862458
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 15:33 schreef Swiffer het volgende:

[..]

Ik verdien gemiddeld. En ik kan er ondergemiddeld van leven. Das meer wat ik bedoel.
Ik leef waarschijnlijk ook onder gemiddeld. Maar dat vind ik niet erg. Heel mijn familie verdiende vroeger beneden modaal.

En het is echt niet zo dat je er vroeger prima van een beneden modaal salaris kon leven en nu ineens niet meer. Vroeger waren we echt nog een slagje armer dan nu. Vlees was er niet elke dag, en als we al op vakantie gingen, dan was het een tentje in Denekamp.

Nu heet dat 'arm'. Vroeger was het niet erg om bij de gewone mensen te horen.

Ik heb 10 x liever dat ik benendenmodaal verdien, dan dat ik in een uitkering gedrukt word door een ratrace systeem en speelbal ben van alle opvolgende kabinetten.
  woensdag 9 maart 2011 @ 16:25:24 #84
297051 schaal_9
Caissière B
pi_93864172
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 15:47 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]

Ik leef waarschijnlijk ook onder gemiddeld. Maar dat vind ik niet erg. Heel mijn familie verdiende vroeger beneden modaal.

En het is echt niet zo dat je er vroeger prima van een beneden modaal salaris kon leven en nu ineens niet meer. Vroeger waren we echt nog een slagje armer dan nu. Vlees was er niet elke dag, en als we al op vakantie gingen, dan was het een tentje in Denekamp.

Nu heet dat 'arm'. Vroeger was het niet erg om bij de gewone mensen te horen.

Ik heb 10 x liever dat ik benendenmodaal verdien, dan dat ik in een uitkering gedrukt word door een ratrace systeem en speelbal ben van alle opvolgende kabinetten.
Hier is het niet veel anders. Toch zeggen mijn ouders: slecht was het niet, we wisten gewoon niet beter. Dus in werkelijkheid waren mensen in de jaren zestig misschien tamelijk rijk. Ik geloof dat mijn vader de eerste in de familie was die bovengemiddeld verdiende.

Modaal is trouwens ruim onder het mediane inkomen: 33.000 euro bruto per jaar. Het is een door het CPB geprikt inkomensniveau. Als je best scenario speelt, is het vrij normaal dat je er op 35-jarige leeftijd boven zit (hier bij de overheid is het einde van schaal 6 al iets boven modaal en dat is mbo-niveau, schaal 7 is mbo4).
Eindoordeel: je gaat boven de gestelde eisen uit.
  woensdag 9 maart 2011 @ 16:43:30 #85
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_93864986
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 14:28 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

[..]

Je spreekt jezelf wel veel tegen, he? :P
Ik kan er geen tegenspraak in ontdekken.
The view from nowhere.
pi_93865622
Stigmatiseren noem je dat
daar schijnen mensen zich beter door te gaan voelen
  woensdag 9 maart 2011 @ 19:43:30 #87
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_93872963
Er zijn genoeg mensen met een stoornis die wel een goede baan vinden... Mischien ligt het ook aan je eigen instelling Maar aan de andere kant zijn dat vaak mensen die nooit een diagnose e.d hebben gehad
pi_93882377
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 16:43 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Ik kan er geen tegenspraak in ontdekken.
Eerst vraag je wie dat moet betalen, vervolgens zeg je dat het er niet toe doet wie dat betaald?

Even voor de duidelijkheid, je bent je er wel van bewust dat overheden kunnen lenen, niet?
Land Links leent dus geld, en land Rechts leent ook geld, net zoals zoveel overheden dat doen.

Trouwens, het hoeft op zich niet eens om lenen te gaan. Ik ben alleen maar hierin meegegaan omdat dit mechanisme dichter bij dat van Nederland staat.

[ Bericht 13% gewijzigd door magnetronkoffie op 09-03-2011 22:32:09 ]
pi_93882583
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 14:47 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]

Mijn oplossing heb ik al aangedragen: Behandel autisme niet langer als ziekte. Behandel het als vorm van diversiteit.
Dat is een goed begin, maar ik had 't meer over "the big picture". Heel veel dingen zijn verbonden met elkaar en ingrijpen heeft weer direct invloed op iets anders.

Naar mijn mening heeft 't geen zin om als een ongecoördineerde massa alleen op onze individuele problemen af gaan. Er moet een globale visie achter zitten.
Anders vul je 1 gat door er elders weer 1tje te graven, en dat schiet niet op. Dat schiet nooit op, zo kom je uiteindelijk nergens.
pi_93892597
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 22:26 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Eerst vraag je wie dat moet betalen, vervolgens zeg je dat het er niet toe doet wie dat betaald?
Nee. Ik vraag wie de woningen betaald en jij zegt dat het geld wordt geleend. Ik zeg dat het er niet toe doet of het geld geleend wordt of niet, het gaat erom wie de eigenaar is van het huis.

quote:
Even voor de duidelijkheid, je bent je er wel van bewust dat overheden kunnen lenen, niet?
Land Links leent dus geld, en land Rechts leent ook geld, net zoals zoveel overheden dat doen.

Trouwens, het hoeft op zich niet eens om lenen te gaan. Ik ben alleen maar hierin meegegaan omdat dit mechanisme dichter bij dat van Nederland staat.
Leningenmoeten worden terugbetaald, dus het huis is in dat geval niet gratis. Wie betaald? Als dat de huurder is, dan kun je je voorstellen dat goede huizen duurder zijn en een hogere huur moeten opbrengen. Daarom goedkope woningen.

Jou redenering lijkt als volgt. Goedkoop is duurkoop. In land Links snapt men dat, en bouwt men goede huizen. In land Rechts snapt men dat niet, en bouwt men goedkope slechte huizen. dit probleem ontstaat omdat mensen zelf niet kunnen kiezen welke huizen er worden gebouwd. Dat is een klassiek probleem als je dat door de overheid laat bepalen en niet door de markt. Het is opgelost als de woningmarkt een vrije markt is.
The view from nowhere.
  donderdag 10 maart 2011 @ 08:20:04 #91
337757 Transport_Ink
...is een gaar man
pi_93893268
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 19:43 schreef skippy22 het volgende:
Er zijn genoeg mensen met een stoornis die wel een goede baan vinden... Mischien ligt het ook aan je eigen instelling Maar aan de andere kant zijn dat vaak mensen die nooit een diagnose e.d hebben gehad
Zal ook aan de stoornis liggen, denk je niet? :)
My heart is broke
May I have some glue?
Help me inhale
And mend it with you
  donderdag 10 maart 2011 @ 08:33:37 #92
262 Re
Kiss & Swallow
pi_93893432
en de zwaarte van de stoornis...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_93893497
De hele maatschappij is aan het doordraaien. Kinderen moeten minstens 2 labeltjes hebben, anders tel je niet meer mee. Vroeger was een kind druk, nu heeft hij autisme met PDD-NOS erdoorheen gemengd en moeten we een volledig op maat gesneden vorm van onderwijs bieden.
  donderdag 10 maart 2011 @ 08:40:11 #94
337757 Transport_Ink
...is een gaar man
pi_93893534
quote:
13s.gif Op donderdag 10 maart 2011 08:37 schreef Scorpie het volgende:
De hele maatschappij is aan het doordraaien. Kinderen moeten minstens 2 labeltjes hebben, anders tel je niet meer mee. Vroeger was een kind druk, nu heeft hij autisme met PDD-NOS erdoorheen gemengd en moeten we een volledig op maat gesneden vorm van onderwijs bieden.
:')
My heart is broke
May I have some glue?
Help me inhale
And mend it with you
pi_93893585
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 08:40 schreef Transport_Ink het volgende:

[..]

:')
Ja dan kan je wel met zo`n nietszeggende kut smiley aankomen, maar dit is de praktijk van alledag. Horde moeders staan als eerste bij het bureau van de schooldirecteur als ze vinden dat hun zun/dochter met <insert random label> unfair is behandeld, want hij/zij kon er toch ook niks aan doen? Nee mevrouw, het feit dat uw kind zich misdraagt in de klas is inderdaad volledig toe te schrijven aan zijn labeltjes en niet aan het feit dat hij zich gewoon baldadig heeft gedragen.

Als je denkt dat het geen groot maatschappelijk issue is, kruip dan eens onder die steen vandaan. Het is niet voor niets zo dat de TV-wereld erop inspringt met programma`s als Eerste Hulp Bij Opvoeding en Help Mijn Kind Is Te Dik :')
  donderdag 10 maart 2011 @ 09:00:25 #96
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_93893835
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 08:44 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ja dan kan je wel met zo`n nietszeggende kut smiley aankomen, maar dit is de praktijk van alledag. Horde moeders staan als eerste bij het bureau van de schooldirecteur als ze vinden dat hun zun/dochter met <insert random label> unfair is behandeld, want hij/zij kon er toch ook niks aan doen? Nee mevrouw, het feit dat uw kind zich misdraagt in de klas is inderdaad volledig toe te schrijven aan zijn labeltjes en niet aan het feit dat hij zich gewoon baldadig heeft gedragen.

Als je denkt dat het geen groot maatschappelijk issue is, kruip dan eens onder die steen vandaan. Het is niet voor niets zo dat de TV-wereld erop inspringt met programma`s als Eerste Hulp Bij Opvoeding en Help Mijn Kind Is Te Dik :')
dat heeft niets met stoornissen te maken, maar met ouders die voor kinderen alles 'leuk' willen maken, en falen in opvoeding.
  donderdag 10 maart 2011 @ 09:10:14 #97
262 Re
Kiss & Swallow
pi_93894016
quote:
13s.gif Op donderdag 10 maart 2011 08:37 schreef Scorpie het volgende:
autsime is een PDD he :P...

Ik denk niet dat de maatschappij aan het doordraaien is, er zijn wel andere aspecten aangaande kinderen met psychiatrische problemen. Enerzijds omdat er gewoon meer over wordt gesproken dan voreger, en anderzijds dat de diagnosering is een stuk verbeterd. Wel is het zo dat veel ouders idd nu het idee hebben dat als ze denken dat er iets mis is met hun kind dat er idd een labeltje op moet, wat niets zegt over of dat labeltje dan wel niet correct is, dat is aan de specialst die gewoon wat strengere richtlijnen moet gebruiken en ook onderwezen moet worden over die richtlijnen die een stuk scherper zijn aangesteld maar nog niet echt worden doorgevoerd (dat duurt even)
  donderdag 10 maart 2011 @ 09:16:18 #98
337757 Transport_Ink
...is een gaar man
pi_93894146
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 08:44 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ja dan kan je wel met zo`n nietszeggende kut smiley aankomen, maar dit is de praktijk van alledag.
Ik kom met zo'n kutsmiley aan omdat je zo'n kutpost plaatst :)

Dat er op het oog wat makkelijk met labeltjes gestrooid wordt, dat zie ik ook wel. Maar door alleen dat punt er uit te lichten en de rest ongemoeid te laten, geef je het beeld af dat al die stoornissen maar onzin zouden zijn.

Dan lijkt deze rakker " :') " me wel op z'n plaats.

quote:
Horde moeders staan als eerste bij het bureau van de schooldirecteur als ze vinden dat hun zun/dochter met <insert random label> unfair is behandeld, want hij/zij kon er toch ook niks aan doen? Nee mevrouw, het feit dat uw kind zich misdraagt in de klas is inderdaad volledig toe te schrijven aan zijn labeltjes en niet aan het feit dat hij zich gewoon baldadig heeft gedragen.
Nou, geloof het of niet... Maar dat kán inderdaad ja :D

Niet alle gedragingen kun je er natuurlijk zomaar mee vergoeilijken, maar doen alsof er eigenlijk geen onderliggende oorzaak is, dat is al net zo stupide.

quote:
Het grappigste is nog de overtuiging waarmee je je simplistische visie de wereld inslingert.
My heart is broke
May I have some glue?
Help me inhale
And mend it with you
pi_93894316
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 09:16 schreef Transport_Ink het volgende:

[..]

Ik kom met zo'n kutsmiley aan omdat je zo'n kutpost plaatst :)
Goh, de pot verwijt de ketel :') :') :')

quote:
Dat er op het oog wat makkelijk met labeltjes gestrooid wordt, dat zie ik ook wel. Maar door alleen dat punt er uit te lichten en de rest ongemoeid te laten, geef je het beeld af dat al die stoornissen maar onzin zouden zijn.
De stoornissen an sich heb ik nooit genoemd als zijnde onzin. Dat jij faalt in begrijpend lezen moet je niet op mij afschuiven, vriend.

quote:
Dan lijkt deze rakker " :') " me wel op z'n plaats.
Mwah, ik kan hem eerder naar jou terugkaatsen aangezien je blijkbaar het totale punt gemist hebt.

quote:
Nou, geloof het of niet... Maar dat kán inderdaad ja :D
Ja hoor, als je je eigen kind omdoopt tot een lopende pilaar van labeltjes kan je inderdaad alles toe schrijven aan die labels, zodat je je eigen verantwoordelijkheid mooi kan ontlopen als ouders zijnde.

quote:
Niet alle gedragingen kun je er natuurlijk zomaar mee vergoeilijken, maar doen alsof er eigenlijk geen onderliggende oorzaak is, dat is al net zo stupide.
Ja hoor, want een kind dat ondeugend is in de klas en het een keer te bont maakt heeft altijd diepere emotionele beweegredenen ervoor. Geloof je het zelf? Je neigt zelf nogal naar het labeltje plakken of niet?

quote:
Het grappigste is nog de overtuiging waarmee je je simplistische visie de wereld inslingert.
Tot nu toe heb ik anders vrij weinig echte argumentatie van jouw kant gehoord wat mijn visie zou moeten doen omkeren. Hell, ik durf zelfs te stellen dat jouw posts mij alleen maar sterkt in mijn opvatting dat we als maatschappij aardig van het padje af aan het raken zijn als het gaat om de opvoeding van kinderen.
pi_93894360
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 09:10 schreef Re het volgende:

[..]

autsime is een PDD he :P...

Ik denk niet dat de maatschappij aan het doordraaien is, er zijn wel andere aspecten aangaande kinderen met psychiatrische problemen. Enerzijds omdat er gewoon meer over wordt gesproken dan voreger, en anderzijds dat de diagnosering is een stuk verbeterd. Wel is het zo dat veel ouders idd nu het idee hebben dat als ze denken dat er iets mis is met hun kind dat er idd een labeltje op moet, wat niets zegt over of dat labeltje dan wel niet correct is, dat is aan de specialst die gewoon wat strengere richtlijnen moet gebruiken en ook onderwezen moet worden over die richtlijnen die een stuk scherper zijn aangesteld maar nog niet echt worden doorgevoerd (dat duurt even)
Je kan van mij geloven dat er tijden zijn geweest dat de huisarts notabene vaststelde dat het kind in kwestie ADHD had door een vragenlijstje in te vullen :') Hoe subjectief wil je het hebben _O-
  donderdag 10 maart 2011 @ 09:28:32 #101
262 Re
Kiss & Swallow
pi_93894407
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 09:26 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Je kan van mij geloven dat er tijden zijn geweest dat de huisarts notabene vaststelde dat het kind in kwestie ADHD had door een vragenlijstje in te vullen :') Hoe subjectief wil je het hebben _O-
ik weet er alles van, ik werk in het veld :)
pi_93894471
quote:
6s.gif Op donderdag 10 maart 2011 09:28 schreef Re het volgende:

[..]

ik weet er alles van, ik werk in het veld :)
Vind jij dat geen zorgelijke ontwikkeling, dat we in die tijden zo ontzettend veel mensen zo weg hebben kunnen zetten?
  donderdag 10 maart 2011 @ 09:31:48 #103
337757 Transport_Ink
...is een gaar man
pi_93894482
quote:
10s.gif Op donderdag 10 maart 2011 09:24 schreef Scorpie het volgende:

De stoornissen an sich heb ik nooit genoemd als zijnde onzin. Dat jij faalt in begrijpend lezen moet je niet op mij afschuiven, vriend.
Tussen de regels door lezen heet dat. Jij moet gewoon wat vollediger zijn.

quote:
Ja hoor, als je je eigen kind omdoopt tot een lopende pilaar van labeltjes kan je inderdaad alles toe schrijven aan die labels, zodat je je eigen verantwoordelijkheid mooi kan ontlopen als ouders zijnde.
Maar ik heb het dus over kinderen cq mensen die wel terecht een labeltje hebben.

quote:
Ja hoor, want een kind dat ondeugend is in de klas en het een keer te bont maakt heeft altijd diepere emotionele beweegredenen ervoor. Geloof je het zelf? Je neigt zelf nogal naar het labeltje plakken of niet?
Je draait oorzaak en gevolg om. Niet ieder kind dat zich misdraagt heeft een stoornis nee. Zegt niemand ook, dat verzin je zelf allemaal in je hysterie.

Maar kinderen die een bepaalde stoornis hebben waar bepaald gedrag uit voortvloeit... Tsjah, dat is nu eenmaal zo.

quote:
Tot nu toe heb ik anders vrij weinig echte argumentatie van jouw kant gehoord wat mijn visie zou moeten doen omkeren. Hell, ik durf zelfs te stellen dat jouw posts mij alleen maar sterkt in mijn opvatting dat we als maatschappij aardig van het padje af aan het raken zijn als het gaat om de opvoeding van kinderen.
Die hysterie, heb je dat van je moeder? Als we het toch even over opvoeding hebben.

Mijn argumentatie is even simpel als feitelijk juist: als je een stoornis hebt dan kan daar bepaald gedrag uit voortvloeien. Dat is iets anders dan ouders die hopen op een labeltje, of kinderen die te makkelijk een labeltje hebben opgeplakt.

En dat onderscheid miste ik in jouw post dus.
My heart is broke
May I have some glue?
Help me inhale
And mend it with you
  donderdag 10 maart 2011 @ 09:38:59 #104
262 Re
Kiss & Swallow
pi_93894672
quote:
5s.gif Op donderdag 10 maart 2011 09:31 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Vind jij dat geen zorgelijke ontwikkeling, dat we in die tijden zo ontzettend veel mensen zo weg hebben kunnen zetten?
zoals gezegd, dat heeft 2 oorzaken (nou ja er is een derde maar daar wil ik de discussie niet mee vervuilen anders heb ik lambiekje op mijn dak), er is uit de taboesfeer en de diagnose is verbeterd over de jaren (het neven effect is inderdaad omdat het meer zichtbaar is men eerder denkt aan een stoornis). Voor ouders is het vaak een klok/klepel verhaal, voor arten is het vaak werkdruk of gebrek aan tijd voor diagnosering (alhoewel dat nu een stuk aan het verbeteren is). Ik denk persoonlijk dat het wel mevalt qua aantal diagnoses als ik even doordenk, volgens mij zijn de percentages niet echt schrikbarend meer aan het stijgen tegenwoordig, wat alleen maar goed is
pi_93894751
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 09:31 schreef Transport_Ink het volgende:

[..]

Tussen de regels door lezen heet dat. Jij moet gewoon wat vollediger zijn.

Nee, dat heet dingen toeschrijven aan mij die ik nooit gezegd heb. En dan ook nog eens de blatante onzin de wereld inpompen dat ik maar vollediger zou moeten zijn :') Waar haal je het lef vandaan :D

quote:
Maar ik heb het dus over kinderen cq mensen die wel terecht een labeltje hebben.
En dan zeg je dat ik volledig moet zijn? Je maakt dit nu pas duidelijk..........pot, ketel wederom.

quote:
Je draait oorzaak en gevolg om. Niet ieder kind dat zich misdraagt heeft een stoornis nee. Zegt niemand ook, dat verzin je zelf allemaal in je hysterie.
En wederom omschrijf je iets wat ik helemaal niet gezegd heb. Ben je weer aan het 'tussen de regels lezen' ? :') Doe maar niet. Je bent er niet zo goed in. Ik beschrijf simpelweg het feit dat veel van de labeltjes misbruikt worden om bepaalde situaties goed te praten.

quote:
Maar kinderen die een bepaalde stoornis hebben waar bepaald gedrag uit voortvloeit... Tsjah, dat is nu eenmaal zo.
Tuurlijk, als de uitgangssituatie zou zijn dat de stoornis goed gediagnoseerd is.

quote:
Die hysterie, heb je dat van je moeder? Als we het toch even over opvoeding hebben.
Aw god, moeten we persoonlijk worden? Dat tussen de regels lezen gaat je bijzonder slecht af blijkbaar :')

quote:
Mijn argumentatie is even simpel als feitelijk juist: als je een stoornis hebt dan kan daar bepaald gedrag uit voortvloeien. Dat is iets anders dan ouders die hopen op een labeltje, of kinderen die te makkelijk een labeltje hebben opgeplakt.
Wow, werk je bij de Open Deur Stichting ? Je argumentatie is inderdaad zo simpel dat hij wel feitelijk juist moet zijn namelijk. Een appel is geen peer, bel de campingzender :')

quote:
En dat onderscheid miste ik in jouw post dus.
Dan had je dat 3 posts geleden moeten posten in plaats van 'tussen de regels door lezen'.
Maar goed, laten we maar weer ontopic gaan, echt constructief is dit geneuzel van jou (en mij) namelijk niet.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 10-03-2011 09:42:38 ]
  donderdag 10 maart 2011 @ 09:47:09 #106
337757 Transport_Ink
...is een gaar man
pi_93894924
quote:
14s.gif Op donderdag 10 maart 2011 09:40 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Nee, dat heet dingen toeschrijven aan mij die ik nooit gezegd heb. En dan ook nog eens de blatante onzin de wereld inpompen dat ik maar vollediger zou moeten zijn :') Waar haal je het lef vandaan :D

Je bericht was wat eenzijdig, vandaar.

quote:
En dan zeg je dat ik volledig moet zijn? Je maakt dit nu pas duidelijk..........pot, ketel wederom.
Jij neemt aan dat ik misdragingen van kinderen direct toeschrijf aan een mogelijke stoornis? Vind je dat een erg logische aanname van jezelf?

quote:
En wederom omschrijf je iets wat ik helemaal niet gezegd heb. Ben je weer aan het 'tussen de regels lezen' ? :') Doe maar niet. Je bent er niet zo goed in. Ik beschrijf simpelweg het feit dat veel van de labeltjes misbruikt worden om bepaalde situaties goed te praten.
Geef eens een voorbeeld dan.

quote:
Aw god, moeten we persoonlijk worden? Dat tussen de regels lezen gaat je bijzonder slecht af.
Ik vraag me alleen af waarom je zo hysterisch doet.

quote:
Wow, werk je bij de Open Deur Stichting ? Je argumentatie is inderdaad zo simpel dat hij wel feitelijk juist moet zijn namelijk.
Ik dacht ik trap hem toch even open, aangezien jij in vrij algemene zin stelt dat het allemaal maar onzin is om mensen cq kinderen met labeltjes te ontzien.

quote:
Dan had je dat 3 posts geleden moeten posten in plaats van 'tussen de regels door lezen'.
Maar goed, laten we maar weer ontopic gaan, echt constructief is dit geneuzel van jou (en mij) namelijk niet.
Je moet gewoon wat vollediger zijn als je graag met de botte bijl werkt. Dat voorkomt misverstanden.
My heart is broke
May I have some glue?
Help me inhale
And mend it with you
pi_93895214
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 09:47 schreef Transport_Ink het volgende:

[..]

Je bericht was wat eenzijdig, vandaar.

[..]

Jij neemt aan dat ik misdragingen van kinderen direct toeschrijf aan een mogelijke stoornis? Vind je dat een erg logische aanname van jezelf?

[..]

Geef eens een voorbeeld dan.

[..]

Ik vraag me alleen af waarom je zo hysterisch doet.

[..]

Ik dacht ik trap hem toch even open, aangezien jij in vrij algemene zin stelt dat het allemaal maar onzin is om mensen cq kinderen met labeltjes te ontzien.

[..]

Je moet gewoon wat vollediger zijn als je graag met de botte bijl werkt. Dat voorkomt misverstanden.
Prima, ik heb je betoog niet gelezen maar je zal vast gelijk hebben. Gaan we weer ontopic.
  donderdag 10 maart 2011 @ 09:57:18 #108
337757 Transport_Ink
...is een gaar man
pi_93895247
quote:
14s.gif Op donderdag 10 maart 2011 09:56 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Prima, ik heb je betoog niet gelezen maar je zal vast gelijk hebben. Gaan we weer ontopic.
Je bent in ieder geval amusant.
My heart is broke
May I have some glue?
Help me inhale
And mend it with you
pi_93895351
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 09:57 schreef Transport_Ink het volgende:

[..]

Je bent in ieder geval amusant.
Je blijft wel lekker bezig met drammen en persoonlijk blijven he? Wil je dat Re gaat ingrijpen ofzo? Beter ga je gewoon ff wieberen of ontopic, dit is geen ONZ ofzo.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 10-03-2011 10:00:48 ]
  donderdag 10 maart 2011 @ 10:02:57 #110
337757 Transport_Ink
...is een gaar man
pi_93895415
quote:
14s.gif Op donderdag 10 maart 2011 10:00 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Je blijft wel lekker bezig met drammen en persoonlijk blijven he? Wil je dat Re gaat ingrijpen ofzo? Beter ga je gewoon ff wieberen of ontopic, dit is geen ONZ ofzo.
Je had ook gewoon nog even in kunnen gaan op wat ik zei. Maar je laat liever je vrouwelijke kant zien.

Prima. Ik vind dat amusant, dat is alles.

Ga maar gauw Re erbij halen ja :D

Ontopic: Onterechte labels zijn inderdaad onterecht, en daaraan zou men geen rechten moeten kunnen ontlenen. Grote doorbraak dus in dit topic!
My heart is broke
May I have some glue?
Help me inhale
And mend it with you
  donderdag 10 maart 2011 @ 10:03:39 #111
262 Re
Kiss & Swallow
pi_93895442
laten we idd gewoon normaal discussieren ipv elkaar proberen af te troeven met onbenulligheden :)
pi_93895596
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 10:02 schreef Transport_Ink het volgende:

[..]

Je had ook gewoon nog even in kunnen gaan op wat ik zei. Maar je laat liever je vrouwelijke kant zien.

In gaan op wat? Het geneuzel? Het gebazel? Het 'tussen de regels doorlezen' wat niks anders is dan mijn post verkeerd interpreteren? :D

Mijn moeder heeft me altijd geleerd dat ik zulke mensen beter links (in de goot) kan laten liggen ;)

Vraagje, werk je toevallig in de financiele wereld / ben je een verkoper? Je hebt namelijk dezelfde miserable retorische vermogens; veel gebakken lucht, veel drogredenaties en veel open deuren intrappen.

quote:
Prima. Ik vind dat amusant, dat is alles.

Ga maar gauw Re erbij halen ja :D
Ik vind jouw manier van 'tussen de regels doorlezen' ook amusant. Zeker als je dat dan ook nog eens verbind aan het feit dat ik niet volledig zou posten _O- .

Niet alleen moet ik hard lachen daarom, ik zit hier nu met mijn Label-bingo spel te kijken welke labeltjes we op jou zouden moeten plakken gezien je licht autistische aandrang en je manier van discussieren. Misschien moet je een keer langs de huisarts? ;)

quote:
Ontopic: Onterechte labels zijn inderdaad onterecht, en daaraan zou men geen rechten moeten kunnen ontlenen. Grote doorbraak dus in dit topic!
En tot zover jouw nuttige bijdrage in dit topic, waarvoor hartelijk dank :)

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 10-03-2011 10:11:04 ]
pi_93895781
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 09:38 schreef Re het volgende:

[..]

zoals gezegd, dat heeft 2 oorzaken (nou ja er is een derde maar daar wil ik de discussie niet mee vervuilen anders heb ik lambiekje op mijn dak), er is uit de taboesfeer en de diagnose is verbeterd over de jaren (het neven effect is inderdaad omdat het meer zichtbaar is men eerder denkt aan een stoornis). Voor ouders is het vaak een klok/klepel verhaal, voor arten is het vaak werkdruk of gebrek aan tijd voor diagnosering (alhoewel dat nu een stuk aan het verbeteren is). Ik denk persoonlijk dat het wel mevalt qua aantal diagnoses als ik even doordenk, volgens mij zijn de percentages niet echt schrikbarend meer aan het stijgen tegenwoordig, wat alleen maar goed is
Hmja, misschien. Zijn er cijfers bekend van de afgelopen jaren?
  donderdag 10 maart 2011 @ 10:22:40 #114
337757 Transport_Ink
...is een gaar man
pi_93895944
quote:
10s.gif Op donderdag 10 maart 2011 10:10 schreef Scorpie het volgende:

[..]

In gaan op wat? Het geneuzel? Het gebazel? Het 'tussen de regels doorlezen' wat niks anders is dan mijn post verkeerd interpreteren? :D

Mijn moeder heeft me altijd geleerd dat ik zulke mensen beter links (in de goot) kan laten liggen ;)

Vraagje, werk je toevallig in de financiele wereld / ben je een verkoper? Je hebt namelijk dezelfde miserable retorische vermogens; veel gebakken lucht, veel drogredenaties en veel open deuren intrappen.
Mijn retorische vermogens zijn prima in orde hoor. Meer dan dat nog zelfs.

quote:
Ik vind jouw manier van 'tussen de regels doorlezen' ook amusant. Zeker als je dat dan ook nog eens verbind aan het feit dat ik niet volledig zou posten _O- .
Volgens mij vind je het helemaal niet zo amusant, weet je dat?

quote:
Niet alleen moet ik hard lachen daarom, ik zit hier nu met mijn Label-bingo spel te kijken welke labeltjes we op jou zouden moeten plakken gezien je licht autistische aandrang en je manier van discussieren. Misschien moet je een keer langs de huisarts? ;)
Ik zit al in de diagnostische molen, maar niet voor autisme. Lijkt me ook niet echt mijn ding.

quote:
En tot zover jouw nuttige bijdrage in dit topic, waarvoor hartelijk dank :)
Die doorbraak hebben we aan jou te danken mijn waarde. Ere wie ere toekomt! :)
My heart is broke
May I have some glue?
Help me inhale
And mend it with you
  donderdag 10 maart 2011 @ 10:45:20 #115
262 Re
Kiss & Swallow
pi_93896717
ja ho!, take a break
  donderdag 10 maart 2011 @ 10:46:40 #116
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_93896763
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 09:38 schreef Re het volgende:

[..]

Je hebt gelijk, ook met je vorige post. Maar 1 ding vind ik schrikbarend, dat huisartsen nog steeds duagnoses stellen als eerste lijns hulpverlener, in plaats van dat dit wordt overgelaten aan de mensen die hiervoor geleerd hebben, en bijbehorende instanties. Juist ook door de snelle pillenschuiverij van huisartsen is het aantal mensen/'diagnoses' gestegen. Naast de vooruitgang in diagnostiek that is.
  donderdag 10 maart 2011 @ 10:48:42 #117
337757 Transport_Ink
...is een gaar man
pi_93896845
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 10:46 schreef Swiffer het volgende:

[..]

Je hebt gelijk, ook met je vorige post. Maar 1 ding vind ik schrikbarend, dat huisartsen nog steeds duagnoses stellen als eerste lijns hulpverlener, in plaats van dat dit wordt overgelaten aan de mensen die hiervoor geleerd hebben, en bijbehorende instanties. Juist ook door de snelle pillenschuiverij van huisartsen is het aantal mensen/'diagnoses' gestegen. Naast de vooruitgang in diagnostiek that is.
Mogen huisartsen diagnostiseren dan?
My heart is broke
May I have some glue?
Help me inhale
And mend it with you
  donderdag 10 maart 2011 @ 10:53:36 #118
262 Re
Kiss & Swallow
pi_93897052
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 10:17 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Hmja, misschien. Zijn er cijfers bekend van de afgelopen jaren?
kinderen moet ik nog ff verder op zoeken, in de tussentijd kun je dit raportje wel even lezen... staan interessante dingen in :P

http://www.trimbos.nl/web(...)%20nemesis%20ii.ashx
  donderdag 10 maart 2011 @ 11:06:26 #119
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_93897474
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 10:48 schreef Transport_Ink het volgende:

[..]

Mogen huisartsen diagnostiseren dan?
Ik ken genoeg mensen die antidepressiva of ritalin via een huisarts krijgen, dus de sticker ADHD of depressief, zonder verder GGZ onderzoek.
  donderdag 10 maart 2011 @ 11:17:34 #120
337757 Transport_Ink
...is een gaar man
pi_93897876
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 11:06 schreef Swiffer het volgende:

[..]

Ik ken genoeg mensen die antidepressiva of ritalin via een huisarts krijgen, dus de sticker ADHD of depressief, zonder verder GGZ onderzoek.

Dat lijkt me geen beste zaak nee. Mijn huisarts wist me toen ik een doorverwijzing kwam halen te vertellen dat ik "een verschrikkelijk groot probleem" had.

Moet er toch niet aan denken dat zo'n man in al zijn wijsheid zelfstandig aan de slag gaat met diagnoses.
My heart is broke
May I have some glue?
Help me inhale
And mend it with you
  donderdag 10 maart 2011 @ 11:19:00 #121
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_93897927
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 11:17 schreef Transport_Ink het volgende:

[..]

Dat lijkt me geen beste zaak nee. Mijn huisarts wist me toen ik een doorverwijzing kwam halen te vertellen dat ik "een verschrikkelijk groot probleem" had.

Moet er toch niet aan denken dat zo'n man in al zijn wijsheid zelfstandig aan de slag gaat met diagnoses.
Dat is precies de reden waarom mensen 'vroeger' minder snel met hun problemen over de brug kwamen. Taboe. Als je naar een psych werd doorverwezen was je gewoon gek. De huisarts onderstreept dit echt met zo'n opmerking...

[ Bericht 0% gewijzigd door Swiffer op 10-03-2011 11:55:00 (typootje) ]
  donderdag 10 maart 2011 @ 11:24:25 #122
337757 Transport_Ink
...is een gaar man
pi_93898117
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 11:19 schreef Swiffer het volgende:

[..]

Dat is precies de reden waarom mensen 'vroeger' minder snel met hun problemen over de burg kwamen. Taboe. Als je naar een psych werd doorverwezen was je gewoon gek. De huisarts onderstreept dit echt met zo'n opmerking...
Ik mocht 'm toch al niet :P
My heart is broke
May I have some glue?
Help me inhale
And mend it with you
  donderdag 10 maart 2011 @ 11:55:49 #123
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_93899234
Snap ik, maar dat 'je bent gek als je naar een psych gaat' zorgt ervoor dat de huisarts dus zelf gaat diagnosticeren. Slechte zaak lijkt me.
  donderdag 10 maart 2011 @ 11:58:42 #124
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_93899335
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 11:17 schreef Transport_Ink het volgende:

[..]

Wat was bij jou de diagnose?
The love you take is equal to the love you make.
  donderdag 10 maart 2011 @ 11:59:49 #125
337757 Transport_Ink
...is een gaar man
pi_93899385
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 11:58 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Wat was bij jou de diagnose?
Is er nog niet. Diagnostisch onderzoek moet nog komen.
My heart is broke
May I have some glue?
Help me inhale
And mend it with you
pi_93899565
Toen ik met klachten naar de huisarts ging was haar reactie: 'Ik kan je anti-depressiva voorschrijven, je kan er ook voor kiezen om verder onderzoek te laten doen.' wtf?

Het is bizar dat ze zonder verder onderzoek of diagnose na een gesprek van nog geen 10 minuten voorstelt om me anti-depressiva voor te schijven. Ik ben blij dat ik er voor gekozen heb om me door te laten verwijzen, maar ik blijf het bizar vinden dat ze zo snel bereid was om medicijnen voor te schijven zonder onderzoek wat nou de oorzaak van de klachten was. Het vertrouwen in je huisarts daalt ook wel op die manier.
  donderdag 10 maart 2011 @ 12:10:36 #127
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_93899765
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 12:04 schreef Horchata het volgende:
Toen ik met klachten naar de huisarts ging was haar reactie: 'Ik kan je anti-depressiva voorschrijven, je kan er ook voor kiezen om verder onderzoek te laten doen.' wtf?

Het is bizar dat ze zonder verder onderzoek of diagnose na een gesprek van nog geen 10 minuten voorstelt om me anti-depressiva voor te schijven. Ik ben blij dat ik er voor gekozen heb om me door te laten verwijzen, maar ik blijf het bizar vinden dat ze zo snel bereid was om medicijnen voor te schijven zonder onderzoek wat nou de oorzaak van de klachten was. Het vertrouwen in je huisarts daalt ook wel op die manier.
Er zijn genoeg mensen die hier wel in trappen helaas.. Mijn moeder na navraag niet, die overigens naar de huisarts ging vanwege gevaarlijk hoge bloeddruk, werd weggestuurd met AD. Terwijl haar ijzergehalte te laag bleek, en de huisarts haar 3 weken eerder van haar suikermedicatie had afgeholpen wat niet de bedoeling was.. Het merk ging uit de running en het ging al 10 jaar goed, dus stop maar :S En die bloeddruk komt omdat je depressief bent. NOt.

Leuk als je in een boerengat woont waar maar 1 praktijk zit.. :( Maar nu misschien weer ontopic :P
pi_93912792
Ik denk trouwens dat het aantal echt zieken gehandicapten juist gaat afnemen. De sceenings mogelijkheden nemen toe, Down kan je nu opsporen met een buisje bloed.

De voorzieningen voor gehandicapten nemen af. Minder speciaal onderwijs, minder PGB, minder sociale werkplaatsen, enz.

Als ouder hoor je dat soort dingen niet mee te nemen wanneer de dokter je vraagt of je je veel te vroeg geboren baby wilt behandelen.

Maar ik denk toch dat je het wel mee neemt..
  donderdag 10 maart 2011 @ 17:19:43 #129
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_93912956
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 17:16 schreef MuyTrabajo het volgende:

Als ouder hoor je dat soort dingen niet mee te nemen wanneer de dokter je vraagt of je je veel te vroeg geboren baby wilt behandelen.

Hoezo 'hoor je het niet mee te nemen'.

Het is de maatschappij waarbij de rekening voor zo'n kind wordt neergelegd. Niet meer dan logisch dat je dat ook meeneemt in je beslissing.

De doorslaggevende factor hoort het natuurlijk niet te zijn.
pi_93939338
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 08:44 schreef Scorpie het volgende:dat heeft niets met stoornissen te maken, maar met ouders die voor kinderen alles 'leuk' willen maken, en falen in opvoeding.
Dan ligt 't probleem niet bij 't kind, noch bij 't Nederlandse labeltjessysteem, maar bij de ouders.

Dit kan trouwens wel weer veroorzaakt worden door een maatschappelijk probleem.
Vraag:Waarom willen ouders dit dan?
pi_93943288
Topic niet doorgelezen, maar ik zeg ja. Het is hier in Nederland zo fucking chill dat je behalve het weer gewoon nergens legitiem over kan klagen. Men verveelt zich en diagnosticeert zichzelf via internet om betekenis aan zijn of haar leven te geven. "Ik heb borderline, PDD-NOS, OCS, bijna een kwartet _O_" Hou je tiefusbek, je bent normaal. Ga gewoon studeren/werken zoals de rest van het volk :)
Prins der kikkers
  vrijdag 11 maart 2011 @ 08:55:17 #132
337757 Transport_Ink
...is een gaar man
pi_93945164
Het is tyfusbek, sukkel.
My heart is broke
May I have some glue?
Help me inhale
And mend it with you
  vrijdag 11 maart 2011 @ 09:03:34 #133
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_93945307
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 17:16 schreef MuyTrabajo het volgende:
Ik denk trouwens dat het aantal echt zieken gehandicapten juist gaat afnemen. De sceenings mogelijkheden nemen toe, Down kan je nu opsporen met een buisje bloed.

De voorzieningen voor gehandicapten nemen af. Minder speciaal onderwijs, minder PGB, minder sociale werkplaatsen, enz.

Maar ik denk toch dat je het wel mee neemt..
Niet iedere gehandicapte heeft het syndroom van down :+ alsof je autisme of een andere stoornis / geestelijk niveau in bloed kan terugvinden bij een embryo..
  vrijdag 11 maart 2011 @ 09:05:53 #134
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_93945359
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 02:38 schreef Kikkerpr1ns het volgende:
Topic niet doorgelezen, maar ik zeg ja. Het is hier in Nederland zo fucking chill dat je behalve het weer gewoon nergens legitiem over kan klagen. Men verveelt zich en diagnosticeert zichzelf via internet om betekenis aan zijn of haar leven te geven. "Ik heb borderline, PDD-NOS, OCS, bijna een kwartet _O_" Hou je tiefusbek, je bent normaal. Ga gewoon studeren/werken zoals de rest van het volk :)
Ja, gewoon net als ieder ander doen alsof je eenheidsworst bent, niemand is uniek! :')
  vrijdag 11 maart 2011 @ 11:30:32 #135
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_93949454
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 09:03 schreef Swiffer het volgende:

[..]

Niet iedere gehandicapte heeft het syndroom van down :+ alsof je autisme of een andere stoornis / geestelijk niveau in bloed kan terugvinden bij een embryo..
Nee, daarom zeg ik dat de screeningsmogelijkheden verbeteren, niet dat ze al perfect zijn.
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 02:38 schreef Kikkerpr1ns het volgende:
Het zijn niet alleen de mensen zelf, het is ook de maatschappij. Ze willen zelfs alle PEUTERS screenen op autisme.

Daar zit je dan, op een leeftijd waarop de een nou eenmaal wat harder gaat dan de ander. Kom je ook niet meer vanaf, want een wondermiddel is er niet. Als mensen eenmaal een bepaalde bril ophebben hebben ze ook de neiging al je acties met die bril te interpreteren.

Zo helpt een screening niet, zo weten we alleen op 2 jarige leeftijd al dat je Wajong gaat trekken ipv op 18 jarige leeftijd. Ook nog iets met een self-fulfilling prophecy. :')
  vrijdag 11 maart 2011 @ 11:39:37 #136
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_93949731
Ik snap je laatste punt, ben het er ook mee eens. Ben zelf pas 2 jr geleden gediagnosticeer en das maar goed ook anders was ik ook zo'n wajonger geworden. Maar op andere vlakken had het handig geweest als ik het eerder had geweten want dan had ik een andere keus kunnen maken in opleiding En ook had ik anders kunnen omgaan met bepaalde beperkingen. Oftewel dan had ik beter in de carrierewereld kunnen staan dan nu het geval is.

Er zijn imho voors en tegens met betrekking tot testen om jonge leeftijd.
Ik vind overigens wel dat kinderen gewoon kind moeten kunnen zijn en niet een sticker. Laat een kind 'getest' worden aan de hand van bv wat vragen in een cito toets. En niet specifiek met het doel om een etiket op te plakken maar om handvatten te creeren voor de verdere leerweg.

[ Bericht 1% gewijzigd door Swiffer op 11-03-2011 11:52:21 ]
pi_93950597
Ik pik even wat van Wikipedia af.

Het syndroom kenmerkt zich door beperkingen in de sociale interacties en een beperkt repertoire aan interesses en activiteiten.

Is dit werkelijk zo raar? Iedereen heeft voorkeur tot bepaalde sporten of activiteiten. Zelf heb ik ook niet altijd zin in een verjaardag oid, maar dan ben ik toch niet gelijk iemand met asperger?

Waarschijnlijk zou iemand die asperger heeft maar het niet weet gewoon overheen groeien.
  vrijdag 11 maart 2011 @ 12:09:13 #138
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_93950756
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 12:04 schreef dikke_donder het volgende:
Waarschijnlijk zou iemand die asperger heeft maar het niet weet gewoon overheen groeien.
Nee, bij mij was het juist andersom.

Tijdens mijn jeugd relatief weinig last van gehad, dus wist ik het toen niet.

Tijdens mijn studie in enorme (sociale) problemen terecht gekomen, en ik had geen idee waardoor het kwam. Dacht eerst dat het aan mijn houding lag, ben daardoor een aantal jaren ermee doorgelopen, en pas achteraf kwam ik erachter dat het Asperger was.

Had ik het eerder geweten, dan had ik niet 4 jaar van mijn leven verprutst.

[ Bericht 0% gewijzigd door von_Preussen op 11-03-2011 14:48:49 ]
  vrijdag 11 maart 2011 @ 12:12:36 #139
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_93950873
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 12:04 schreef dikke_donder het volgende:
Ik pik even wat van Wikipedia af.

Het syndroom kenmerkt zich door beperkingen in de sociale interacties en een beperkt repertoire aan interesses en activiteiten.

Is dit werkelijk zo raar? Iedereen heeft voorkeur tot bepaalde sporten of activiteiten. Zelf heb ik ook niet altijd zin in een verjaardag oid, maar dan ben ik toch niet gelijk iemand met asperger?

Nope, juist niet, het is nl niet iets waar je overheen groeit als een hooikoorts, het is een aantal missende verbindingen in je koppie. Naarmate je ouder wordt krijg je het juist moeilijker omdat je geen workarounds hebt ontwikkeld in jongere jaren. Aanpassen gaat moeilijker naarmate je ouder wordt.
  vrijdag 11 maart 2011 @ 12:13:15 #140
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_93950902
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 12:09 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Nee, bij mij was het juist andersom.

Tijdens mijn jeugd relatief weinig last van gehad, dus wist ik het doen niet.

Tijdens mijn studie in enorme (sociale) problemen terecht gekomen, en ik had geen idee waardoor het kwam. Dacht eerst dat het aan mijn houding lag, ben daardoor een aantal jaren ermee doorgelopen, en pas achteraf kwam ik erachter dat het Asperger was.

Had ik het eerder geweten, dan had ik niet 4 jaar van mijn leven verprutst.
Same here, wel met meerdere stoornissen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')