abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 10 maart 2011 @ 09:28:32 #101
262 Re
Kiss & Swallow
pi_93894407
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 09:26 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Je kan van mij geloven dat er tijden zijn geweest dat de huisarts notabene vaststelde dat het kind in kwestie ADHD had door een vragenlijstje in te vullen :') Hoe subjectief wil je het hebben _O-
ik weet er alles van, ik werk in het veld :)
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_93894471
quote:
6s.gif Op donderdag 10 maart 2011 09:28 schreef Re het volgende:

[..]

ik weet er alles van, ik werk in het veld :)
Vind jij dat geen zorgelijke ontwikkeling, dat we in die tijden zo ontzettend veel mensen zo weg hebben kunnen zetten?
  donderdag 10 maart 2011 @ 09:31:48 #103
337757 Transport_Ink
...is een gaar man
pi_93894482
quote:
10s.gif Op donderdag 10 maart 2011 09:24 schreef Scorpie het volgende:

De stoornissen an sich heb ik nooit genoemd als zijnde onzin. Dat jij faalt in begrijpend lezen moet je niet op mij afschuiven, vriend.
Tussen de regels door lezen heet dat. Jij moet gewoon wat vollediger zijn.

quote:
Ja hoor, als je je eigen kind omdoopt tot een lopende pilaar van labeltjes kan je inderdaad alles toe schrijven aan die labels, zodat je je eigen verantwoordelijkheid mooi kan ontlopen als ouders zijnde.
Maar ik heb het dus over kinderen cq mensen die wel terecht een labeltje hebben.

quote:
Ja hoor, want een kind dat ondeugend is in de klas en het een keer te bont maakt heeft altijd diepere emotionele beweegredenen ervoor. Geloof je het zelf? Je neigt zelf nogal naar het labeltje plakken of niet?
Je draait oorzaak en gevolg om. Niet ieder kind dat zich misdraagt heeft een stoornis nee. Zegt niemand ook, dat verzin je zelf allemaal in je hysterie.

Maar kinderen die een bepaalde stoornis hebben waar bepaald gedrag uit voortvloeit... Tsjah, dat is nu eenmaal zo.

quote:
Tot nu toe heb ik anders vrij weinig echte argumentatie van jouw kant gehoord wat mijn visie zou moeten doen omkeren. Hell, ik durf zelfs te stellen dat jouw posts mij alleen maar sterkt in mijn opvatting dat we als maatschappij aardig van het padje af aan het raken zijn als het gaat om de opvoeding van kinderen.
Die hysterie, heb je dat van je moeder? Als we het toch even over opvoeding hebben.

Mijn argumentatie is even simpel als feitelijk juist: als je een stoornis hebt dan kan daar bepaald gedrag uit voortvloeien. Dat is iets anders dan ouders die hopen op een labeltje, of kinderen die te makkelijk een labeltje hebben opgeplakt.

En dat onderscheid miste ik in jouw post dus.
My heart is broke
May I have some glue?
Help me inhale
And mend it with you
  donderdag 10 maart 2011 @ 09:38:59 #104
262 Re
Kiss & Swallow
pi_93894672
quote:
5s.gif Op donderdag 10 maart 2011 09:31 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Vind jij dat geen zorgelijke ontwikkeling, dat we in die tijden zo ontzettend veel mensen zo weg hebben kunnen zetten?
zoals gezegd, dat heeft 2 oorzaken (nou ja er is een derde maar daar wil ik de discussie niet mee vervuilen anders heb ik lambiekje op mijn dak), er is uit de taboesfeer en de diagnose is verbeterd over de jaren (het neven effect is inderdaad omdat het meer zichtbaar is men eerder denkt aan een stoornis). Voor ouders is het vaak een klok/klepel verhaal, voor arten is het vaak werkdruk of gebrek aan tijd voor diagnosering (alhoewel dat nu een stuk aan het verbeteren is). Ik denk persoonlijk dat het wel mevalt qua aantal diagnoses als ik even doordenk, volgens mij zijn de percentages niet echt schrikbarend meer aan het stijgen tegenwoordig, wat alleen maar goed is
pi_93894751
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 09:31 schreef Transport_Ink het volgende:

[..]

Tussen de regels door lezen heet dat. Jij moet gewoon wat vollediger zijn.

Nee, dat heet dingen toeschrijven aan mij die ik nooit gezegd heb. En dan ook nog eens de blatante onzin de wereld inpompen dat ik maar vollediger zou moeten zijn :') Waar haal je het lef vandaan :D

quote:
Maar ik heb het dus over kinderen cq mensen die wel terecht een labeltje hebben.
En dan zeg je dat ik volledig moet zijn? Je maakt dit nu pas duidelijk..........pot, ketel wederom.

quote:
Je draait oorzaak en gevolg om. Niet ieder kind dat zich misdraagt heeft een stoornis nee. Zegt niemand ook, dat verzin je zelf allemaal in je hysterie.
En wederom omschrijf je iets wat ik helemaal niet gezegd heb. Ben je weer aan het 'tussen de regels lezen' ? :') Doe maar niet. Je bent er niet zo goed in. Ik beschrijf simpelweg het feit dat veel van de labeltjes misbruikt worden om bepaalde situaties goed te praten.

quote:
Maar kinderen die een bepaalde stoornis hebben waar bepaald gedrag uit voortvloeit... Tsjah, dat is nu eenmaal zo.
Tuurlijk, als de uitgangssituatie zou zijn dat de stoornis goed gediagnoseerd is.

quote:
Die hysterie, heb je dat van je moeder? Als we het toch even over opvoeding hebben.
Aw god, moeten we persoonlijk worden? Dat tussen de regels lezen gaat je bijzonder slecht af blijkbaar :')

quote:
Mijn argumentatie is even simpel als feitelijk juist: als je een stoornis hebt dan kan daar bepaald gedrag uit voortvloeien. Dat is iets anders dan ouders die hopen op een labeltje, of kinderen die te makkelijk een labeltje hebben opgeplakt.
Wow, werk je bij de Open Deur Stichting ? Je argumentatie is inderdaad zo simpel dat hij wel feitelijk juist moet zijn namelijk. Een appel is geen peer, bel de campingzender :')

quote:
En dat onderscheid miste ik in jouw post dus.
Dan had je dat 3 posts geleden moeten posten in plaats van 'tussen de regels door lezen'.
Maar goed, laten we maar weer ontopic gaan, echt constructief is dit geneuzel van jou (en mij) namelijk niet.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 10-03-2011 09:42:38 ]
  donderdag 10 maart 2011 @ 09:47:09 #106
337757 Transport_Ink
...is een gaar man
pi_93894924
quote:
14s.gif Op donderdag 10 maart 2011 09:40 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Nee, dat heet dingen toeschrijven aan mij die ik nooit gezegd heb. En dan ook nog eens de blatante onzin de wereld inpompen dat ik maar vollediger zou moeten zijn :') Waar haal je het lef vandaan :D

Je bericht was wat eenzijdig, vandaar.

quote:
En dan zeg je dat ik volledig moet zijn? Je maakt dit nu pas duidelijk..........pot, ketel wederom.
Jij neemt aan dat ik misdragingen van kinderen direct toeschrijf aan een mogelijke stoornis? Vind je dat een erg logische aanname van jezelf?

quote:
En wederom omschrijf je iets wat ik helemaal niet gezegd heb. Ben je weer aan het 'tussen de regels lezen' ? :') Doe maar niet. Je bent er niet zo goed in. Ik beschrijf simpelweg het feit dat veel van de labeltjes misbruikt worden om bepaalde situaties goed te praten.
Geef eens een voorbeeld dan.

quote:
Aw god, moeten we persoonlijk worden? Dat tussen de regels lezen gaat je bijzonder slecht af.
Ik vraag me alleen af waarom je zo hysterisch doet.

quote:
Wow, werk je bij de Open Deur Stichting ? Je argumentatie is inderdaad zo simpel dat hij wel feitelijk juist moet zijn namelijk.
Ik dacht ik trap hem toch even open, aangezien jij in vrij algemene zin stelt dat het allemaal maar onzin is om mensen cq kinderen met labeltjes te ontzien.

quote:
Dan had je dat 3 posts geleden moeten posten in plaats van 'tussen de regels door lezen'.
Maar goed, laten we maar weer ontopic gaan, echt constructief is dit geneuzel van jou (en mij) namelijk niet.
Je moet gewoon wat vollediger zijn als je graag met de botte bijl werkt. Dat voorkomt misverstanden.
My heart is broke
May I have some glue?
Help me inhale
And mend it with you
pi_93895214
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 09:47 schreef Transport_Ink het volgende:

[..]

Je bericht was wat eenzijdig, vandaar.

[..]

Jij neemt aan dat ik misdragingen van kinderen direct toeschrijf aan een mogelijke stoornis? Vind je dat een erg logische aanname van jezelf?

[..]

Geef eens een voorbeeld dan.

[..]

Ik vraag me alleen af waarom je zo hysterisch doet.

[..]

Ik dacht ik trap hem toch even open, aangezien jij in vrij algemene zin stelt dat het allemaal maar onzin is om mensen cq kinderen met labeltjes te ontzien.

[..]

Je moet gewoon wat vollediger zijn als je graag met de botte bijl werkt. Dat voorkomt misverstanden.
Prima, ik heb je betoog niet gelezen maar je zal vast gelijk hebben. Gaan we weer ontopic.
  donderdag 10 maart 2011 @ 09:57:18 #108
337757 Transport_Ink
...is een gaar man
pi_93895247
quote:
14s.gif Op donderdag 10 maart 2011 09:56 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Prima, ik heb je betoog niet gelezen maar je zal vast gelijk hebben. Gaan we weer ontopic.
Je bent in ieder geval amusant.
My heart is broke
May I have some glue?
Help me inhale
And mend it with you
pi_93895351
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 09:57 schreef Transport_Ink het volgende:

[..]

Je bent in ieder geval amusant.
Je blijft wel lekker bezig met drammen en persoonlijk blijven he? Wil je dat Re gaat ingrijpen ofzo? Beter ga je gewoon ff wieberen of ontopic, dit is geen ONZ ofzo.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 10-03-2011 10:00:48 ]
  donderdag 10 maart 2011 @ 10:02:57 #110
337757 Transport_Ink
...is een gaar man
pi_93895415
quote:
14s.gif Op donderdag 10 maart 2011 10:00 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Je blijft wel lekker bezig met drammen en persoonlijk blijven he? Wil je dat Re gaat ingrijpen ofzo? Beter ga je gewoon ff wieberen of ontopic, dit is geen ONZ ofzo.
Je had ook gewoon nog even in kunnen gaan op wat ik zei. Maar je laat liever je vrouwelijke kant zien.

Prima. Ik vind dat amusant, dat is alles.

Ga maar gauw Re erbij halen ja :D

Ontopic: Onterechte labels zijn inderdaad onterecht, en daaraan zou men geen rechten moeten kunnen ontlenen. Grote doorbraak dus in dit topic!
My heart is broke
May I have some glue?
Help me inhale
And mend it with you
  donderdag 10 maart 2011 @ 10:03:39 #111
262 Re
Kiss & Swallow
pi_93895442
laten we idd gewoon normaal discussieren ipv elkaar proberen af te troeven met onbenulligheden :)
pi_93895596
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 10:02 schreef Transport_Ink het volgende:

[..]

Je had ook gewoon nog even in kunnen gaan op wat ik zei. Maar je laat liever je vrouwelijke kant zien.

In gaan op wat? Het geneuzel? Het gebazel? Het 'tussen de regels doorlezen' wat niks anders is dan mijn post verkeerd interpreteren? :D

Mijn moeder heeft me altijd geleerd dat ik zulke mensen beter links (in de goot) kan laten liggen ;)

Vraagje, werk je toevallig in de financiele wereld / ben je een verkoper? Je hebt namelijk dezelfde miserable retorische vermogens; veel gebakken lucht, veel drogredenaties en veel open deuren intrappen.

quote:
Prima. Ik vind dat amusant, dat is alles.

Ga maar gauw Re erbij halen ja :D
Ik vind jouw manier van 'tussen de regels doorlezen' ook amusant. Zeker als je dat dan ook nog eens verbind aan het feit dat ik niet volledig zou posten _O- .

Niet alleen moet ik hard lachen daarom, ik zit hier nu met mijn Label-bingo spel te kijken welke labeltjes we op jou zouden moeten plakken gezien je licht autistische aandrang en je manier van discussieren. Misschien moet je een keer langs de huisarts? ;)

quote:
Ontopic: Onterechte labels zijn inderdaad onterecht, en daaraan zou men geen rechten moeten kunnen ontlenen. Grote doorbraak dus in dit topic!
En tot zover jouw nuttige bijdrage in dit topic, waarvoor hartelijk dank :)

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 10-03-2011 10:11:04 ]
pi_93895781
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 09:38 schreef Re het volgende:

[..]

zoals gezegd, dat heeft 2 oorzaken (nou ja er is een derde maar daar wil ik de discussie niet mee vervuilen anders heb ik lambiekje op mijn dak), er is uit de taboesfeer en de diagnose is verbeterd over de jaren (het neven effect is inderdaad omdat het meer zichtbaar is men eerder denkt aan een stoornis). Voor ouders is het vaak een klok/klepel verhaal, voor arten is het vaak werkdruk of gebrek aan tijd voor diagnosering (alhoewel dat nu een stuk aan het verbeteren is). Ik denk persoonlijk dat het wel mevalt qua aantal diagnoses als ik even doordenk, volgens mij zijn de percentages niet echt schrikbarend meer aan het stijgen tegenwoordig, wat alleen maar goed is
Hmja, misschien. Zijn er cijfers bekend van de afgelopen jaren?
  donderdag 10 maart 2011 @ 10:22:40 #114
337757 Transport_Ink
...is een gaar man
pi_93895944
quote:
10s.gif Op donderdag 10 maart 2011 10:10 schreef Scorpie het volgende:

[..]

In gaan op wat? Het geneuzel? Het gebazel? Het 'tussen de regels doorlezen' wat niks anders is dan mijn post verkeerd interpreteren? :D

Mijn moeder heeft me altijd geleerd dat ik zulke mensen beter links (in de goot) kan laten liggen ;)

Vraagje, werk je toevallig in de financiele wereld / ben je een verkoper? Je hebt namelijk dezelfde miserable retorische vermogens; veel gebakken lucht, veel drogredenaties en veel open deuren intrappen.
Mijn retorische vermogens zijn prima in orde hoor. Meer dan dat nog zelfs.

quote:
Ik vind jouw manier van 'tussen de regels doorlezen' ook amusant. Zeker als je dat dan ook nog eens verbind aan het feit dat ik niet volledig zou posten _O- .
Volgens mij vind je het helemaal niet zo amusant, weet je dat?

quote:
Niet alleen moet ik hard lachen daarom, ik zit hier nu met mijn Label-bingo spel te kijken welke labeltjes we op jou zouden moeten plakken gezien je licht autistische aandrang en je manier van discussieren. Misschien moet je een keer langs de huisarts? ;)
Ik zit al in de diagnostische molen, maar niet voor autisme. Lijkt me ook niet echt mijn ding.

quote:
En tot zover jouw nuttige bijdrage in dit topic, waarvoor hartelijk dank :)
Die doorbraak hebben we aan jou te danken mijn waarde. Ere wie ere toekomt! :)
My heart is broke
May I have some glue?
Help me inhale
And mend it with you
  donderdag 10 maart 2011 @ 10:45:20 #115
262 Re
Kiss & Swallow
pi_93896717
ja ho!, take a break
  donderdag 10 maart 2011 @ 10:46:40 #116
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_93896763
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 09:38 schreef Re het volgende:

[..]

Je hebt gelijk, ook met je vorige post. Maar 1 ding vind ik schrikbarend, dat huisartsen nog steeds duagnoses stellen als eerste lijns hulpverlener, in plaats van dat dit wordt overgelaten aan de mensen die hiervoor geleerd hebben, en bijbehorende instanties. Juist ook door de snelle pillenschuiverij van huisartsen is het aantal mensen/'diagnoses' gestegen. Naast de vooruitgang in diagnostiek that is.
  donderdag 10 maart 2011 @ 10:48:42 #117
337757 Transport_Ink
...is een gaar man
pi_93896845
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 10:46 schreef Swiffer het volgende:

[..]

Je hebt gelijk, ook met je vorige post. Maar 1 ding vind ik schrikbarend, dat huisartsen nog steeds duagnoses stellen als eerste lijns hulpverlener, in plaats van dat dit wordt overgelaten aan de mensen die hiervoor geleerd hebben, en bijbehorende instanties. Juist ook door de snelle pillenschuiverij van huisartsen is het aantal mensen/'diagnoses' gestegen. Naast de vooruitgang in diagnostiek that is.
Mogen huisartsen diagnostiseren dan?
My heart is broke
May I have some glue?
Help me inhale
And mend it with you
  donderdag 10 maart 2011 @ 10:53:36 #118
262 Re
Kiss & Swallow
pi_93897052
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 10:17 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Hmja, misschien. Zijn er cijfers bekend van de afgelopen jaren?
kinderen moet ik nog ff verder op zoeken, in de tussentijd kun je dit raportje wel even lezen... staan interessante dingen in :P

http://www.trimbos.nl/web(...)%20nemesis%20ii.ashx
  donderdag 10 maart 2011 @ 11:06:26 #119
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_93897474
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 10:48 schreef Transport_Ink het volgende:

[..]

Mogen huisartsen diagnostiseren dan?
Ik ken genoeg mensen die antidepressiva of ritalin via een huisarts krijgen, dus de sticker ADHD of depressief, zonder verder GGZ onderzoek.
  donderdag 10 maart 2011 @ 11:17:34 #120
337757 Transport_Ink
...is een gaar man
pi_93897876
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 11:06 schreef Swiffer het volgende:

[..]

Ik ken genoeg mensen die antidepressiva of ritalin via een huisarts krijgen, dus de sticker ADHD of depressief, zonder verder GGZ onderzoek.

Dat lijkt me geen beste zaak nee. Mijn huisarts wist me toen ik een doorverwijzing kwam halen te vertellen dat ik "een verschrikkelijk groot probleem" had.

Moet er toch niet aan denken dat zo'n man in al zijn wijsheid zelfstandig aan de slag gaat met diagnoses.
My heart is broke
May I have some glue?
Help me inhale
And mend it with you
  donderdag 10 maart 2011 @ 11:19:00 #121
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_93897927
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 11:17 schreef Transport_Ink het volgende:

[..]

Dat lijkt me geen beste zaak nee. Mijn huisarts wist me toen ik een doorverwijzing kwam halen te vertellen dat ik "een verschrikkelijk groot probleem" had.

Moet er toch niet aan denken dat zo'n man in al zijn wijsheid zelfstandig aan de slag gaat met diagnoses.
Dat is precies de reden waarom mensen 'vroeger' minder snel met hun problemen over de brug kwamen. Taboe. Als je naar een psych werd doorverwezen was je gewoon gek. De huisarts onderstreept dit echt met zo'n opmerking...

[ Bericht 0% gewijzigd door Swiffer op 10-03-2011 11:55:00 (typootje) ]
  donderdag 10 maart 2011 @ 11:24:25 #122
337757 Transport_Ink
...is een gaar man
pi_93898117
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 11:19 schreef Swiffer het volgende:

[..]

Dat is precies de reden waarom mensen 'vroeger' minder snel met hun problemen over de burg kwamen. Taboe. Als je naar een psych werd doorverwezen was je gewoon gek. De huisarts onderstreept dit echt met zo'n opmerking...
Ik mocht 'm toch al niet :P
My heart is broke
May I have some glue?
Help me inhale
And mend it with you
  donderdag 10 maart 2011 @ 11:55:49 #123
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_93899234
Snap ik, maar dat 'je bent gek als je naar een psych gaat' zorgt ervoor dat de huisarts dus zelf gaat diagnosticeren. Slechte zaak lijkt me.
  donderdag 10 maart 2011 @ 11:58:42 #124
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_93899335
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 11:17 schreef Transport_Ink het volgende:

[..]

Wat was bij jou de diagnose?
The love you take is equal to the love you make.
  donderdag 10 maart 2011 @ 11:59:49 #125
337757 Transport_Ink
...is een gaar man
pi_93899385
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 11:58 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Wat was bij jou de diagnose?
Is er nog niet. Diagnostisch onderzoek moet nog komen.
My heart is broke
May I have some glue?
Help me inhale
And mend it with you
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')