Justitie stelt dat als waarschijnlijke oorzaak en dan nog zo'n lage eis??quote:Op dinsdag 8 maart 2011 12:50 schreef kingmob het volgende:
[..]
Lees nou eens. De uitspraak moet nog komen, de politie denkt dat het daar door komt.
Wat een domme kut reactie zeg. Jouw ouders letten 24/7 op je toen je 10 jaar oud was? Wij speelden ook op die leeftijd overal en nergens zonder enige vorm van toezicht.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 12:21 schreef Transport_Ink het volgende:
[..]
Of je had op je kinderen gelet natuurlijk.
Maar dat is wel heel veel gevraagd
Dus ontneem je hem zijn rijbewijs ten veiligheid van de rest van Nederland en een proportionele straf. Gek genoeg precies wat er gebeurd, al had de ontzegging van mij idd langer gemogen.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 12:51 schreef aeque het volgende:
Als jullie het bericht goed lezen zul je zien dat hij nu 3 jaar zijn rijbewijs heeft, en dus beginnend bestuurder is. Daarbij heeft is hij ook al eerder betrokken geweest bij een ongeluk.
Dan is hij ofwel niet geschikt als bestuurder van een auto of is inderdaad zijn rijstijl en daarmee ook zijn houding in de auto niet goed.
Het is niet alleen de onderuitgezakte houding die er toe doet. Ik denk het algehele plaatje. Dus ook de denkwijze van deze meneer.
Dat is overigens 9 van de 10 keer het probleem. Mensen denken vaak te makkelijk over bepaalde dingen.
ehhh, een boom is nogal hoog en zie je ook als je onderuit gezakt bent, itt tot alles wat vlak voor dichter bij de grond aanwezig isquote:Op dinsdag 8 maart 2011 12:35 schreef kingmob het volgende:
Komop, 'onderuitgezakt', dat kan logischerwijs nooit een enorm risico zijn geweest, anders beland je tegen de eerste de beste boom natuurlijk.
Dat zou toch te denken moeten geven hequote:Op dinsdag 8 maart 2011 12:51 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Justitie stelt dat als waarschijnlijke oorzaak en dan nog zo'n lage eis??
Dat zullen we ook zeggen als jij verongelukt, deal?quote:Op dinsdag 8 maart 2011 12:48 schreef kingmob het volgende:
[..]
Verder kan ieder ongeluk natuurlijk voorkomen worden als de veroozaker maar ... (vul maar in). Shit gebeurd nou eenmaal.
Jaja, kutvoorbeeld. het gaat niet om die boom, het gaat er om dat als het echt je zicht significant belemmerd je amper je oprit af kan komen. En dat weten jullie ook wel...quote:Op dinsdag 8 maart 2011 12:54 schreef computergirl het volgende:
[..]
ehhh, een boom is nogal hoog en zie je ook als je onderuit gezakt bent, itt tot alles wat vlak voor dichter bij de grond aanwezig is
er zijn verdacht weinig mensen die er dit soort denkbeelden op nahouden, of lees jij altijd in de krant dat de ouders van doodgereden kinderen het recht in eigen handen nemen om wraak te nemen op de dader op een zo pijnlijk mogelijke wijze?quote:Op dinsdag 8 maart 2011 12:53 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:
[..]
Wacht maar tot het je eigen kind is. Kijken hoe je er dan over denkt.
Kluivert kreeg ook een soortgelijke lage straf toen hij met 110 iemand dood reedt in de binnenstad.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 12:54 schreef kingmob het volgende:
[..]
Dat zou toch te denken moeten geven he
Dat zal de politie idd een goed argument vinden als ze je met kaasschaaf en al oppakken.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 12:53 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:
[..]
Wacht maar tot het je eigen kind is. Kijken hoe je er dan over denkt.
quote:Op dinsdag 8 maart 2011 12:55 schreef kingmob het volgende:
[..]
Jaja, kutvoorbeeld. het gaat niet om die boom, het gaat er om dat als het echt je zicht significant belemmerd je amper je oprit af kan komen. En dat weten jullie ook wel...
Als er bijvoorbeeld 2 dode kinderen onder zijn bumper liggen....quote:
Hij rijdt nog steeds zo en gaat pas rechtop zitten als hij wil zien wat er vlak voor zijn auto aan de hand is. ...
'vlak' is een relatief begrip.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 12:57 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
[..]
Als er bijvoorbeeld 2 dode kinderen onder zijn bumper liggen....
Tuurlijk weten wij dat ook. Het punt is alleen dat dat bij de betreffende bestuurder niet is doorgedrongen. Hij heeft immers al twee ongelukken veroorzaakt. Hij heeft nu twee kinderen doodgereden juist door die houding en wat doet meneer.....hij blijft gewoon zo rijden alsof er niks is gebeurt (meneer vind het blijkbaar belangrijker om zijn instrumentpaneel te kunnen zien dan de weg voor hem).quote:Op dinsdag 8 maart 2011 12:55 schreef kingmob het volgende:
[..]
Jaja, kutvoorbeeld. het gaat niet om die boom, het gaat er om dat als het echt je zicht significant belemmerd je amper je oprit af kan komen. En dat weten jullie ook wel...
Ik vind dit geen proportionele straf.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 12:53 schreef kingmob het volgende:
[..]
Dus ontneem je hem zijn rijbewijs ten veiligheid van de rest van Nederland en een proportionele straf. Gek genoeg precies wat er gebeurd, al had de ontzegging van mij idd langer gemogen.
Ik denk dat iedere ouder waarbij een kind is doodgereden dit soort dingen bedenkt. Of ze het zullen uitvoeren is een ander verhaal.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 12:56 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
er zijn verdacht weinig mensen die er dit soort denkbeelden op nahouden, of lees jij altijd in de krant dat de ouders van doodgereden kinderen het recht in eigen handen nemen om wraak te nemen op de dader op een zo pijnlijk mogelijke wijze?
ik heb dat iig nog nooit gelezen..
Dit is de situatie:quote:
ik denk het niet eigenlijk, want normaal is het nietquote:Op dinsdag 8 maart 2011 13:01 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:
[..]
Ik denk dat iedere ouder waarbij een kind is doodgereden dit soort dingen bedenkt. Of ze het zullen uitvoeren is een ander verhaal.
Maar dank je voor een inzicht op mijn psyschische gestel
Hoe hard heeft hij eigenlijk gereden. Erg hard kun je al niet rijden lijkt me, dan wordt je gelanceerrd, zo te zien.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 13:02 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Dit is de situatie:
[ afbeelding ]
Als hij daar normaal gereden had was het waarschijnlijk niet eens gebeurt man. Op zo'n bruggetje ben je toch alert als automobilist??
En zijn verleden spreekt ook al niet voor hem.
Het is zeker niet normaal, maar als dit je overkomt denk je ook niet normaal.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 13:02 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
ik denk het niet eigenlijk, want normaal is het niet
Geen idee. Maar hij remt sowieso pas als er 'iets vlak voor zijn wielen gebeurt'quote:Op dinsdag 8 maart 2011 13:03 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Hoe hard heeft hij eigenlijk gereden. Erg hard kun je al niet rijden lijkt me, dan wordt je gelanceerrd, zo te zien.
Jij weet net zo min als ik hoe dit gebeurd is. Politie en justitie heeft daar schijnbaar een beter beeld van en komt met dit verhaal. Waarom toch die mening zo kant en klaar?quote:Op dinsdag 8 maart 2011 13:02 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Dit is de situatie:
[ afbeelding ]
Als hij daar normaal gereden had was het waarschijnlijk niet eens gebeurt man. Op zo'n bruggetje ben je toch alert als automobilist??
En zijn verleden spreekt ook al niet voor hem.
quote:Op dinsdag 8 maart 2011 13:05 schreef kingmob het volgende:
[..]
Jij weet net zo min als ik hoe dit gebeurd is. Politie en justitie heeft daar schijnbaar een beter beeld van en komt met dit verhaal. Waarom toch die mening zo kant en klaar?
Zijn rijstijl/zitpositie whatever, hij deugt gewoon niet. Dat is ook de conclusie van justitie. Waarom zou jij hem verdedigen? Hij heeft daadwerkelijk alle schijn tegen.quote:Justitie stelde dat de automobilist schuld heeft aan het ongeluk, omdat hij 'onderuitgezakt' in zijn auto zat en daardoor slecht zicht had op de weg voor hem. Het ongeluk had kunnen worden voorkomen. De bestuurder gaf toe dat hij 'in de laagste zitpositie' zat, omdat hij anders niet op het dashboard kon kijken. Hij rijdt nog steeds zo en gaat pas rechtop zitten als hij wil zien wat er vlak voor zijn auto aan de hand is.
Straf
E. heeft nog maar drie jaar zijn rijbewijs, maar was al twee keer eerder betrokken bij een ongeluk. E. is naar eigen zeggen kapot van het drama. ,,Ik weet dat dit het ergste is wat een ouder kan overkomen. Ik heb de kinderen niet gezien en ben ongewild in deze situatie terechtgekomen. Ik worstel er elke dag mee en wil alles doen om de pijn te verzachten.''
Gewoon je autostoel helemaal omlaag/naar achter zetten zodat je lekker onderuit hangt. Dat je vervolgens geen adequaat overzicht meer hebt en mensen doodrijdt zijn natuurlijk bijzaken.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 13:10 schreef Boris_Karloff het volgende:
Wat is eigenlijk het nut van onderuitgezakt zitten? Heeft hij chronische rugklachten of zo?
dat is dan behoorlijk triest, leuk ook voor de ouders van de daders, die dan dubbel slachtoffer zijn terwijl ze zelf onschuldig zijnquote:Op dinsdag 8 maart 2011 13:04 schreef aeque het volgende:
[..]
Het is zeker niet normaal, maar als dit je overkomt denk je ook niet normaal.
Ik heb zelf een dochter en ik kan je nu al vertellen dat ik zeker niet voor mezelf insta als dit zou gebeuren. Ik denk dat ik hem persoonlijk ook een enkeltje geef richting het hiernamaals.
Dan is er dus ook harder gereden, want als je omlaag rijd zie je alles.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 13:10 schreef Brighteyes het volgende:
Dit is een filmpje van hoe het eruit ziet als je over het bruggetje rijdt:
[bron: http://robzijlstra.wordpr(...)spelende-meisjes-2/]
quote:Op dinsdag 8 maart 2011 13:11 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Gewoon je autostoel helemaal omlaag/naar achter zetten zodat je lekker onderuit hangt. Dat je vervolgens geen adequaat overzicht meer hebt en mensen doodrijdt zijn natuurlijk bijzaken.
Nee....Meneer zegt zelf dat hij anders zijn dashbord niet kan zienquote:Op dinsdag 8 maart 2011 13:10 schreef Boris_Karloff het volgende:
Wat is eigenlijk het nut van onderuitgezakt zitten? Heeft hij chronische rugklachten of zo?
Comfort verkiezen boven veiligheid misschien?quote:Op dinsdag 8 maart 2011 13:12 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
, ik begrijp zelf ook wel hoe je lekker onderuit kan hangen in een auto. maar wat is het nut? Je ziet niets meer, dus zou er als chauffeur een bellletje moeten gaan rinkelen.
Mee eens!quote:Op dinsdag 8 maart 2011 13:12 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
, ik begrijp zelf ook wel hoe je lekker onderuit kan hangen in een auto. maar wat is het nut? Je ziet niets meer, dus zou er als chauffeur een bellletje moeten gaan rinkelen.
Hij rijdt kennelijk nu gewoon nog steeds zo rond. Dat is ook het meest kansloze aan dit verhaal.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 13:13 schreef Gia het volgende:
Het ergste is dat hij er schijnbaar niks van geleerd heeft. Hij zou het zo weer kunnen doen.
Maar het is niet eens comfortabel. Als ik de stoel in mijn auto te ver achter uit doe kan ik niet meer goed bij het stuur, dus hoe is dat nou comfotabel?quote:Op dinsdag 8 maart 2011 13:13 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Comfort verkiezen boven veiligheid misschien?
Daar heb je zeker gelijk in.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 13:11 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
dat is dan behoorlijk triest, leuk ook voor de ouders van de daders, die dan dubbel slachtoffer zijn terwijl ze zelf onschuldig zijn
Petje komt dan weer ten goede tegen de zon. dan zou je eigenlijk mensen zonder petje nalatig kunnen noemen, belemmerd ook het zicht.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 13:17 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Maar het is niet eens comfortabel. Als ik de stoel in mijn auto te ver achter uit doe kan ik niet meer goed bij het stuur, dus hoe is dat nou comfotabel?
Het ziet er verder gewoon debiel uit, die mensen die onderuitgezakt in de auto zitten, meestal dragen ze ook nog een petje.
Soms heb ik het idee dat ze ook nog een luier om hebben.
Misschien best wel handig om te weten hoe hard je rijdt.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 13:13 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:
[..]
Nee....Meneer zegt zelf dat hij anders zijn dashbord niet kan zienBlijkbaar vind hij dat belangrijker dan een goed zicht op de weg. Des te meer een reden om zijn rijbewijs voorgoed in te trekken lijkt mij zo
Mompelt iets over een zonnebril die standaard in elke auto aanwezig zou moeten zijn.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 13:19 schreef TechnoXXL het volgende:
[..]
Petje komt dan weer ten goede tegen de zon. dan zou je eigenlijk mensen zonder petje nalatig kunnen noemen, belemmerd ook het zicht.
Misschien moet hij gewoon een andere auto kopen. Deze auto past blijkbaar qua formaat niet bij hem. Ik kan in een normale zitpositie prima het dashboard en de voorkant van mijn auto zien.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 13:19 schreef freiss het volgende:
[..]
Misschien best wel handig om te weten hoe hard je rijdt.
Als jij niet weet hoe hard je ongeveer rijdt zonder op je dashbord te kijken dan kun je beter geen rijbewijs halen. Ok. je weet het niet precies maar de meeste mensen weten wel of ze ongeveer 30,40 of 50 rijden zonder te kijken op het dashbord. Zeker als je een auto al een tijdje hebt.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 13:19 schreef freiss het volgende:
[..]
Misschien best wel handig om te weten hoe hard je rijdt.
dat is heel simpel, je hebt NOOIT het recht om anderen iets aan te doen..quote:Op dinsdag 8 maart 2011 13:18 schreef aeque het volgende:
[..]
Daar heb je zeker gelijk in.
Maar aan de andere kant is dit ook onzin. Want wie is hij om het mij en mijn vriendin dan wel aan te doen? HIJ is degene die niet rijdt zoals hij geleerd heeft.
Waarom zou het mijn recht dan niet zijn om hem hetzelfde aan te doen?
Inderdaad. Je hebt nooit het recht om een ander iets aan te doen maar het is gewoon menselijk om het iemand wel toe te wensen. Zeker als het om je kinderen gaat die door een stuk onbenul zijn doodgereden. Hier staan al 3 mensen die zeggen dat het een normaal iets is om dat te denken in zo'n situatie. Of je het wel of niet doet is een heel ander verhaal.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 13:24 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
dat is heel simpel, je hebt NOOIT het recht om anderen iets aan te doen..
ik ben het 100% ermee eens dat de "straf"alweer belachelijk is (ik vind het eigenlijk niet eens een straf) maar als iedereen zo zou denken is het einde natuurlijk zoek.
dan gaan zijn vrienden daarna wraak nemen op jou, jouw vrienden weer op hun en binnen de korste keren ligt iedereen in het ziekenhuis
Je versnelling en het motorgeluid zegt mij meestal al voldoende over de snelheidquote:Op dinsdag 8 maart 2011 13:22 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:
[..]
Als jij niet weet hoe hard je ongeveer rijdt zonder op je dashbord te kijken dan kun je beter geen rijbewijs halen. Ok. je weet het niet precies maar de meeste mensen weten wel of ze ongeveer 30,40 of 50 rijden zonder te kijken op het dashbord. Zeker als je een auto al een tijdje hebt.
quote:Op dinsdag 8 maart 2011 13:26 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:
[..]
Inderdaad. Je hebt nooit het recht om een ander iets aan te doen maar het is gewoon menselijk om het iemand wel toe te wensen. Zeker als het om je kinderen gaat die door een stuk onbenul zijn doodgereden. Hier staan al 3 mensen die zeggen dat het een normaal iets is om dat te denken in zo'n situatie. Of je het wel of niet doet is een heel ander verhaal.
dat zijn jouw woorden, of is dat gewoon een beetje stoere internet-praat om goedkoop te scoren dan?quote:Als ik een van die ouders was zou ik niet rusten voordat Robert Jan E. ook op een gruwelijke wijze aan zijn einde was gekomen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |