Dus ten eerste rijdt hij kennelijk nog gewoon zo onderuitgezakt rond (geruststellende gedachte ookquote:GRONINGEN - Robert Jan E. zit altijd diep onderuitgezakt achter het stuur van zijn BMW. Daardoor zag hij vorig jaar de 10-jarige meisjes Sanne en Floortje tijdens een ritje in zijn woonplaats Wildervank over het hoofd en reed ze dood.
De ouders van de meisjes maakten gisteren tijdens de rechtszaak gebruik van hun recht de impact van het ongeluk te schetsen. "De lach van Floortje raakte je in het hart. Ze fladderde door het leven. Ineens lag ons meisje in het mortuarium. Intens wit. Zo koud. Het is onmenselijk moeilijk om dat mee te moeten maken. Ons kwebbeldametje. Voor eeuwig stil. Hoe de uitspraak van de rechter ook zal zijn, wij krijgen haar er niet mee terug. Onze lieve vlinder is weggevlogen."
Acht miskramen voor Sanne werd geboren
Ook de ouders van Sanne deden hun verhaal. Acht miskramen had haar moeder al gehad, voordat hun zo gewenste dochter ter wereld kwam. Haar oogappel, haar grote liefde. "Ons hart stond stil toen we haar zagen liggen," zei Sannes moeder over die fatale dag. "We hebben vijf jaar op haar gewacht, waren altijd zo voorzichtig met haar. Dit raken we ons hele leven niet meer kwijt."
Justitie stelde dat de automobilist schuld heeft aan het ongeluk, omdat hij 'onderuitgezakt' in zijn auto zat en daardoor slecht zicht had op de weg voor hem. Het ongeluk had kunnen worden voorkomen. De bestuurder gaf toe dat hij 'in de laagste zitpositie' zat, omdat hij anders niet op het dashboard kon kijken. Hij rijdt nog steeds zo en gaat pas rechtop zitten als hij wil zien wat er vlak voor zijn auto aan de hand is.
Straf
E. heeft nog maar drie jaar zijn rijbewijs, maar was al twee keer eerder betrokken bij een ongeluk. E. is naar eigen zeggen kapot van het drama. ,,Ik weet dat dit het ergste is wat een ouder kan overkomen. Ik heb de kinderen niet gezien en ben ongewild in deze situatie terechtgekomen. Ik worstel er elke dag mee en wil alles doen om de pijn te verzachten.''
Justitie eist een werkstraf van 180 uur, een maand voorwaardelijke cel en een rijontzegging van twee jaar tegen E.
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)eisjes-10-dood.dhtml
Wat heb ik altijd een hekel aan dat soort mensen in het verkeerquote:Robert Jan E. zit altijd diep onderuitgezakt achter het stuur van zijn BMW.
Of je had op je kinderen gelet natuurlijk.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 12:19 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:
Als ik een van die ouders was zou ik niet rusten voordat Robert Jan E. ook op een gruwelijke wijze aan zijn einde was gekomen. Ik denk aan langzaam afschillen met een kaasschaaf of iets dergelijks. Zulk gespuis dient gewoon te worden wegenomen uit de maatschappij.
Nee niet slim, maar kun je twee meisjes van 10 jaar dat kwalijk nemen in een wijk waar je niet harder mag dan 30?quote:Op dinsdag 8 maart 2011 12:18 schreef Transport_Ink het volgende:
Mjah, achter een bruggetje spelen waar de auto's rijden is ook niet echt het allerslimste he?
Wat is dit nu voor genuanceerde kwatsch?quote:Op dinsdag 8 maart 2011 12:21 schreef TechnoXXL het volgende:
Ga er maar vanuit dat de persoon die het meisje destijds heeft aangereden ook een erg moeilijk leven heeft nu.
Tja aan de andere kant heeft ie twee keer eerder al een ongeluk gehad; maar er blijkbaar niet van geleerd...quote:Op dinsdag 8 maart 2011 12:21 schreef TechnoXXL het volgende:
Ga er maar vanuit dat de persoon die het meisje destijds heeft aangereden ook een erg moeilijk leven heeft nu.
Debiel van het jaar award waardig jou post.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 12:21 schreef Transport_Ink het volgende:
[..]
Of je had op je kinderen gelet natuurlijk.
Maar dat is wel heel veel gevraagd
In plaats van dat de automobilist op de weg had moeten letten zekerquote:Op dinsdag 8 maart 2011 12:21 schreef Transport_Ink het volgende:
[..]
WTF....nog medelijden tonen ook met zo'n onderkruipselquote:Op dinsdag 8 maart 2011 12:21 schreef TechnoXXL het volgende:
Dat je zoiets meemaakt is al een straf. En moeilijk om jezelf van los te maken, het kan iedereen overkomen onderuitgezakt ofniet.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 12:22 schreef Transport_Ink het volgende:
[..]
Wat is dit nu voor genuanceerde kwatsch?
Ehhhhh. Dus als je niet voor je kunt kijken dan neem je geen bewust risico? Van welke planeet kom jij want volgens mij is autorijden namelijk helemaal gebasseerd op het continue bewust zijn van alles dat om je auto heen gebeurt.Als je dat niet bent dan neem je gewoon een bewust risico.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 12:25 schreef kingmob het volgende:
. Ja hij is schuldig, maar hij door onderuit gezakt te gaan zitten nou ook weer niet enorm bewust het risico genomen iemand aan te rijden.
Jij hebt blijkbaar geen kinderen, of ooit geprobeerd te krijgen.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 12:18 schreef Transport_Ink het volgende:
Mjah, achter een bruggetje spelen waar de auto's rijden is ook niet echt het allerslimste he?
Ik begrijp dat het makkelijker is om moord en brand te schreeuwen, maar die acht miskramen vind ik persoonlijk volstrekt irrelevant.
Maar wel drama natuurlijk, zoveel is duidelijk.
Dit doet er totaal niet toe. Kinderen van 10 moet je buiten kunnen laten spelen.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 12:21 schreef Transport_Ink het volgende:
[..]
Als je niet rationeel kan denken moet je ook niet argumenteren.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 12:27 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:
[..]
Ehhhhh. Dus als je niet voor je kunt kijken dan neem je geen bewust risico? Van welke planeet kom jij want volgens mij is autorijden namelijk helemaal gebasseerd op het continue bewust zijn van alles dat om je auto heen gebeurt.Als je dat niet bent dan neem je gewoon een bewust risico.
Ben ik het absoluut niet mee eens. Wat dat betreft is de wetgeving ook heel scheef. Hij kiest er bewust voor om minder overzicht te hebben op de weg met dit tot gevolg.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 12:25 schreef kingmob het volgende:
Met zo'n prachtig rij-CV mag die rijontzegging wel omhoog natuurlijk. Het lijkt me absurd om enorme gevangenisstraffen te eisen. Ja hij is schuldig, maar hij door onderuit gezakt te gaan zitten nou ook weer niet enorm bewust het risico genomen iemand aan te rijden.
Wat een zieke zieke geest heb jijquote:Op dinsdag 8 maart 2011 12:19 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:
Als ik een van die ouders was zou ik niet rusten voordat Robert Jan E. ook op een gruwelijke wijze aan zijn einde was gekomen. Ik denk aan langzaam afschillen met een kaasschaaf of iets dergelijks. Zulk gespuis dient gewoon te worden wegenomen uit de maatschappij.
Volgens mij is de enige irrationele figuur hier jij. Door te stellen dat hij geeb bewust risico heeft genomen. Een tip voor je. Neem nooit een rijbewijs want al je post laten zien dat je het totaal niet waardig bent.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 12:28 schreef kingmob het volgende:
[..]
Als je niet rationeel kan denken moet je ook niet argumenteren.
Ikzelf denk dat ze onderuitgezakt verzonnen hebben om de man veroordeeld te krijgen, Ik heb trouwens het verhaal van de verdachte niet gelezen, kon ik ook niet vinden, dus ook lastig om hierover mijn menig te vormen. Het lijkt me uit het verband gerukt 'onderuitgezakt' waarom is hij dan niet tegen een boom gereden of al van de weg gehaald door opserverende politie ambtenaren?quote:Op dinsdag 8 maart 2011 12:27 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:
[..]
Ehhhhh. Dus als je niet voor je kunt kijken dan neem je geen bewust risico? Van welke planeet kom jij want volgens mij is autorijden namelijk helemaal gebasseerd op het continue bewust zijn van alles dat om je auto heen gebeurt.Als je dat niet bent dan neem je gewoon een bewust risico.
Hij geeft het zelf toe dat hij altijd zo rijdt en jij denkt dat het verzonnen isquote:Op dinsdag 8 maart 2011 12:32 schreef TechnoXXL het volgende:
[..]
Ikzelf denk dat ze onderuitgezakt verzonnen hebben om de man veroordeeld te krijgen, Ik heb trouwens het verhaal van de verdachte niet gelezen, kon ik ook niet vinden. Lijkt me beetje uit het verband gerukt 'onderuitgezakt' waarom is hij dan niet tegen een boom gereden of al van de weg gehaald door opserverende politie ambtenaren?
Je bent gewoon te lachwekken voor woorden. Wat een kneus ben je zegquote:De bestuurder gaf toe dat hij 'in de laagste zitpositie' zat, omdat hij anders niet op het dashboard kon kijken. Hij rijdt nog steeds zo en gaat pas rechtop zitten als hij wil zien wat er vlak voor zijn auto aan de hand is
Dus jij kust er bewust voor om auto te rijden met een handicap en hebt het lef hem te veroordelen voor een relatief onschuldige rijstijl? En wat als je door pech ineens last van je ogen krijgt en iemand doodrijdt?quote:Op dinsdag 8 maart 2011 12:28 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Ben ik het absoluut niet mee eens. Wat dat betreft is de wetgeving ook heel scheef. Hij kiest er bewust voor om minder overzicht te hebben op de weg met dit tot gevolg.
Ik ben diabeet en heb de grootste moeite gehad om mijn rijbewijs te krijgen, want ik kan last krijgen van mijn ogen. Ik rij altijd zeer bewust, ben zeer regelmatig onder controle bij een oogarts, dus als iemand altijd met de juiste lenzen in zal rijden ben ik het wel.
Desalniettemin moesten er allerlei speciale onderzoeken komen, kostte mij extra geld, en maanden om te laten keuren (CBR). Daarnaast moet ik elke vijf jaar opnieuw gekeurd worden en dus elke vijf jaar een nieuw rijbewijs aanschaffen.
En zo'n sukkel kiest er zelf voor om als een mongool achter het stuur te gaan zitten... ik kan er echt niet bij...
Je maakt je punt uitstekendquote:Op dinsdag 8 maart 2011 12:32 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:
[..]
Volgens mij is de enige irrationele figuur hier jij. Door te stellen dat hij geeb bewust risico heeft genomen. Een tip voor je. Neem nooit een rijbewijs want al je post laten zien dat je het totaal niet waardig bent.
Behalve als je over een brug rijdt en de eerst volgende 15 meter voor je auto niet goed kan zien. Ik heb het al eerder gezegd. Lijkt me dan handig dat je dan recht op gaat zitten en gewoon langzaam over die brug gaat. Zeker in een woonwijk waar je maar 30 mag.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 12:35 schreef kingmob het volgende:
[..]
Komop, 'onderuitgezakt', dat kan logischerwijs nooit een enorm risico zijn geweest, anders beland je tegen de eerste de beste boom natuurlijk.
42 jaar. Al 24 jaar mijn rijbewijs. Nog nooit een ongeluk gehad. Nu jij weer.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 12:36 schreef kingmob het volgende:
[..]
Je maakt je punt uitstekend. Wat een kutkinderen zitten er toch ook op fok...
Dit zegt meer over jouw dan over mij, ben ik bang.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 12:34 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:
[..]
Hij geeft het zelf toe dat hij altijd zo rijdt en jij denkt dat het verzonnen is![]()
[..]
Je bent gewoon te lachwekken voor woorden. Wat een kneus ben je zeg
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |