abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93804576
Vorig deel Zwangerschap en geboorte deel 751

Maart:
26 maart 2011: She-wolf

April:
03 april 2011: Twentemeisje (meisje)
06 april 2011: Nienna (meisje)
08 april 2011: J-net
10 april 2011: Grizzlybear (papa)
15 april 2011: Jeetjejom
15 april 2011: Tally (meisje)

Mei:
02 mei 2011: Danic (meisje)
06 mei 2011: Ienemini
07 mei 2011: Poppedein
08 mei 2011: The_Tankgirl (meisje)
10 mei 2011: Krijtlijk
13 mei 2011: Takkembah
26 mei 2011: avotar (papa)

Juni:
*** 01 juni 2011: Juud79 en Dementor *** (meisje)
02 juni 2011: Incolumis
04 juni 2011: Mefke79 (jongen)
05 juni 2011: laiveneertiekje
05 juni 2011: cleany (papa) (jongen)
14 juni 2011: Danielle_
17 juni 2011: ferrari_rood
29 juni 2011: Jose81
30 juni 2011: PM-girl

Juli:
08 juli 2011: Popples en Prowl
12 juli 2011: Aventura
21 juli 2011: Cyntiaa
27 juli 2011: __Isis__

Augustus:
02 augustus 2011: vrouwtje-theelepel
05 augustus 2011: Sannne
14 augustus 2011: Beregd (papa)
18 augustus 2011: Hilliebillie
25 augustus 2011: BeessieJen
26 augustus 2011: p_iglet
31 augustus 2011: Linda2205

September:
01 september 2011: LeNeHe
06 september 2011: wickie
07 september 2011: Mevr_Mus
14 september 2011: boembaa
18 september 2011: Take_A_Picture
19 september 2011: Jolene
23 september 2011: Lujaxa
29 september 2011: Aoraki

Oktober
18 oktober 2011: Kleurdoos
20 oktober 2011: Susie

November
24 november 2011: Vlindur

***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's.
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)

[ Bericht 0% gewijzigd door BE op 10-03-2011 13:04:28 ]
pi_93804645
Even mijn laatste post:

quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 08:48 schreef laiveneertiekje het volgende:
MP wat een prachtig meisje heb je gebakken! O+

Gisteravond voor de eerste keer zwangerschapscursus gehad, en ik denk dat het wel nuttig is..

Jammergenoeg vannacht heel onrustig geslapen, dus ik voel me nu een beetje gammel, maar uitslapen lukte ook niet echt vanmorgen. Ik hoop wel dat dit niet te lang zo doorgaat, het is slopend.

Vanavond moet ik weer op controle, ben benieuwd of alles goed is..
Ik heb nog even teruggekeken, maar kan het kloppen dat Isis nog geen uitgerekende datum had doorgegeven? Anders had ik haar er even bijgezet...
  dinsdag 8 maart 2011 @ 09:00:57 #3
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_93804712
MP wat een mooie lieve foto's van je mooie meiden!

José wat een vervelend nieuws, bah daar wil je eigenlijk niet mee bezig zijn!

Hier een baggernacht gehad! Heb de laatste paar dagen pijn aan de onderkant van mijn borstbeen, alsof beeb daar zit, maar dat kan toch helemaal niet, want ik voel mijn baarmoeder een stuk lager zitten! Is echt een ontzettend vervelend gevoel!

En verder nix nieuws onder de zon, vandaag verder met grote opruiming houden (gisteren gewoon 120 boeken verkocht *O*, zie het grote v&a als je iets te lezen zoekt) dus vandaag jorja's kast leegruimen en foto's maken.

Oh ja en flink boos worden op mijn moeder omdat ze tegen mijn opa heeft verteld dat wij een jongen krijgen :(!
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
pi_93804860
Ik kom MP even feliciteren met haar prachtige aanwinst! Wat een mooi meiske met mooie namen! Lijkt ze op Yael?
pi_93804998
MP, wat een prachtig meisje!

Het schoonmaken van gister heeft me spierpijn in mijn benen opgeleverd, vaag.
Vanavond voor de laatste keer naar het werk voor de verwijsgesprekken, helemaal geen zin in, maar het moet wel even nog. Daarna heb ik voor dit schooljaar echt niks meer met school te maken.
  dinsdag 8 maart 2011 @ 09:24:53 #6
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_93805100
Goedemorgen meiden!

Balen dat jullie zo slecht hebben geslapen! Hopelijk vannacht beter.

Hier nog een lid van de "ik had een slechte nacht club" -O- . Naast het ieder uur plassen werd ik vannacht wakker met een hefitge pijn in mijn linkerzij/rug. Ik schrok ervan en kwam tot de nachtelijke conclusie dat het 3 dingen konden zijn:
1) een niersteenaanval (daar leek het nog het meest op (ik heb dat al een keer of 7 gehad, zit in onze familie),
2) TM-baby die op mijn nier/urineleider heeft gelegen en zo de pijn veroorzaakte, of
3) een wee, maar dat leek me stug omdat ik niet verwacht (maar wat weet ik er nu helemaal van?) dat ik die maar aan 1 kant voel...

Gelukkig zakte het na een tijdje zuchten en draaien weer weg en ben ik uiteindelijk in slaap gevallen. Maar ik schrok er wel ff van (mijn paps had dit weekend ook weer een niersteenkoliek, auwauwauw).

JJ ik zag je boekenpakketjes voorbij komen maar was toen al te laat voor de thrillers ;).

Nienna na vanavond kun je het lekker loslaten en je helemaal richten op alles wat nu snel komen gaat!

Vanmiddag een middagje ziekenhuis. Eerst naar de neuroloog om het te hebben over een preventieve behandeling tegen een terugval wat de MS betreft, daarna controle bij de gynaecoloog en daarna werk ik mee aan een onderzoek dat ze hier doen naar de psychische gesteldheid van zwangere vrouwen. Op de fiets er naartoe met dit heerlijke weer, ben zo blij dat fietsen nog heel lekker gaat want lopen begint nu echt lastiger te worden. Madame oefent nogal wat druk op mijn onderste uit.

Fijne dag allemaal!
pi_93805192
Even een snel berichtje, maar kan mijn uitgerekende datum naar 18 september?
Thanks! :D
Tralalalaaa
  dinsdag 8 maart 2011 @ 09:34:49 #8
238474 Jeetjejom
pi_93805304
TM staan alweer nieuwe thrillers bij ;)
En gezellig zo'n dagje zh, maar het is voor het goede doel! En kunnen het geen oefenweeen zijn? Hoop niet dat het nierstenen zijn!
Ik had de vorige keer zo ongeveer overal weeën, behalve in mijn buik (nou ja, amper in mijn buik zeg maar)
Jouw warmte is genoeg
  dinsdag 8 maart 2011 @ 09:46:12 #9
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_93805565
:* voor alle slechte slapers...

Ai TM dat klinkt pijnlijk.... Hoe kun je weten of het een niersteen is geweest?

Tally, je hebt deze week gewoon nog een datum! *O* Ik vond dat met het inleiden heel raar, van tevoren weten wanneer je baby jarig gaat zijn enzo. Maar achteraf gezien was het ook wel lekker, dat planbare.

Jose, wat erg voor je vrienden en wat erg om het nu van zo dichtbij mee te maken :*

F_R een dikke :* voor jou. Wanneer ga je naar MaatschWrk? Ik vind het een dappere en verstandige keuze. Zo'n zwangerschap is al niet niks, en als ik soms lees hoe jij je erdoorheen moet blijven slepen. Man !

Mefke, blijf lekker rustig aan doen he! Nog maar een maand of drie :')

MP wat heb je een heerlijk dametje gebrouwen <3 en die foto met Jael is helemaal om bij weg te smelten!

Zo, straks een afspraak bij de VK. En daarna lekker met een vriendin richting Babydump en daarna lunchen :D
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
  dinsdag 8 maart 2011 @ 09:59:35 #10
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_93805875
Ik zag het! You've got a new post JJ ;).

Het is natuurlijk voor mij ook compleet onbekend hoe weeën zullen voelen, je kunt het dus ook aan 1 kant voelen? Het kan natuurlijk ook zomaar iets als oefenweeën zijn. Maar het is nu weer helemaal rustig hoor, dus ik denk echt dat er iets van een niersteentje of baby op mijn nier/urineleider heeft gezeten.

Wel een gek idee dat het nu elk moment zou kunnen beginnen (maar ook nog maximaal vijf-en-een-halve week op zich kan laten wachten)...

Takkembah dat kan ik alleen zeker weten als ik er eentje uit zou plassen, maar omdat ik inmiddels al een ervaren koliek-lijder ben ;) weet ik hoe het voelt als er eentje vastzit in of beweegt door mijn urineleider/nier. Soms plas je die dan na een tijd ongemerkt uit, maar soms moeten er ook morfine of buscopan, een uroloog en een ok aan te pas komen om me van het onding te verlossen. Mijn huisarts riep ooit dat een bevalling er niets bij was (bij zo'n niersteenkoliek), wat ik een beetje een dubieuze opmerking vond uit zijn mond omdat hij een man is :D.
Al hoop ik wel dat hij gelijk had overigens ;).
pi_93806202
mp Gefeliciteerd !!!

Twentemeisje je schiet ook mooi op, staat bijna bovenaan.

Weer naar de verloskundige geweest, alles was goed. Alleen as donderdag een extra echo,
omdat baby wat aan de grote en lange kant zou zijn. Wij zijn benieuwd.
  dinsdag 8 maart 2011 @ 10:20:42 #12
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_93806456
Ienemini jij schiet ook mooi door naar boven, over een paar weken heb je al verlof!

Op welke gebieden liep jullie kleintje voor? Wij hebben 2 extra groei-echo's gehad omdat haar buikje wat voorliep, we krijgen geen minibaby, maar hoefde me volgens de gyn ook geen zorgen te maken dat het een of andere reus werd... We shall see :).
pi_93806655
op de beentjes. Ja schiet mooi op. kijk er echt naar uit !!!
pi_93807029
hoi

ik zag mooie foto's voorbij komen in vorig deeltje

isis fijn dat alles goed was op echo.. en een meid.. echt leuk ;)

boemba ook goede echo gehad lees ik :)

Hier ook super echo gehad... nekplooi was ook helemaal in orde... en ons N°4 was lekker op duimpje aan het zuigen, oh en was al 5cm.... wat een verschil tegenover 3 weken geleden...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
je mag de moed even verliezen, maar de hoop NOOIT opgeven Luna Jade Xandy
Kyan
pi_93807252
leuke echo Lujaxa!
  dinsdag 8 maart 2011 @ 10:51:48 #16
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_93807280
Wat fijn dat alles goed is Lujaxa!
  dinsdag 8 maart 2011 @ 10:54:16 #17
238474 Jeetjejom
pi_93807351
Lujaxa wat fijn dat ook de nekplooimeting goed was en wat een mooie echo!
Jouw warmte is genoeg
pi_93807442
Lujaxa, wat klein, maar fijn dat alles er goed uit zag !!
  dinsdag 8 maart 2011 @ 11:03:21 #19
327382 boembaa
wie is die kleine kloon?
pi_93807591
Mooie echo Lujaxa O+
  dinsdag 8 maart 2011 @ 11:04:09 #20
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_93807608
Lujaxa, mooie echo!

MP, nog van harte gefeliciteerd!!!

Mijn meisje heeft de hik :). Morgen gewoon alweer 27 weken, wat gaat het snel :o
Niet mieten! Door gieten!
pi_93809066
Ja hé... hier aftellen naar vrijdag dan zitten we op de 12weken...

Zag juist in lijstje nog maar 1tje in maart... Moeten we veel geduld hebben voor nieuwe beebjes....
Kyan
  dinsdag 8 maart 2011 @ 11:51:41 #22
238474 Jeetjejom
pi_93809172
Maar april is daarentegen wel weer een hele drukke maand! En misschien piept Tally er in maart nog even snel tussendoor (zou zo maar 31 maart kunnen worden!)
Jouw warmte is genoeg
pi_93809419
Ik ga er vanuit dat onze Zulu in de eerste week van April geboren word.
Mja.. Nog 2 nachtjes slapen en dan weten we het :)

Onze Zulu
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_93809464
Mooie echo's dames!

Ik krijg er morgen weer eentje, de liggingsecho. Ik ben benieuwd of we daar ook foto's van mee krijgen.
pi_93809663
mooie echo
Kyan
pi_93809733
Mooie echo's weer
Ik moet niet nu ma maar die ma erop naar mw. Vind het wel spannend maar ik denk wel dat het goed is.
Ik heb voor mijn doen vanmorgen heel lang in bed gelegen ik was zo blij met mijn eigen bedje al gaat slapen nog steeds beroerd.
@tm dat klinkt als een pijnlijke nacht. Hoe je het goed in de gaten?
@MP wat een mooie foto van jullie meisje
@JJ schrok je moeder van je boosheid?
pi_93809794
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 12:01 schreef -Nienna- het volgende:
Mooie echo's dames!

Ik krijg er morgen weer eentje, de liggingsecho. Ik ben benieuwd of we daar ook foto's van mee krijgen.
Ik kreeg gister bij de liggingsecho deze foto (en nog 2 andere) mee. Ligt denk ik net aan de echoscopiste die je hebt :)

Als ik zo naar die echo kijk dan zit ik me de hele tijd te bedenken wat ze aan het doen is :P
Is ze de moederkoek aan het zoenen? Fluit ze een leuk deuntje? Blaast ze wat haar uit haar gezicht? :') :P
  dinsdag 8 maart 2011 @ 12:18:50 #28
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_93809941
Leuk, al die echofoto's!
@TM, wat vervelend dat je pijn had, ik hoop dat het eenmalig was.

Hier kwam vanochtend de pakketbezorger aan de deur. Met mijn kraampakket!!
Ik ben nog helemaal niet in de buurt van bevallen, nog lang niet hoor. Ze blijft lekker nog drie maandjes in mijn buik logeren....

Morgen 28 weken en weer naar de verloskundige voor controle. Vanaf nu om de 3 weken, dat mocht de vorige keer ook wel, maar omdat ik geen bijzonderheden heb, vond ik dat onzin.
Nu vind ik het wel een leker idee dat vooral mijn bloeddruk en de groei ed. iets vaker worden gecheckt.

Hebben jullie ook van die op en af dagen? De ene dag vind ik het 'lastig' en vermoeiend om zwanger te zijn en de andere dag geniet ik me suf en voel ik me goed.
Het zullen wel de hormonen zijn die dat met je doen, gok ik zo.....
  dinsdag 8 maart 2011 @ 12:19:55 #29
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_93809975
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 12:13 schreef Tally het volgende:

[..]

Ik kreeg gister bij de liggingsecho deze foto (en nog 2 andere) mee. Ligt denk ik net aan de echoscopiste die je hebt :)

Als ik zo naar die echo kijk dan zit ik me de hele tijd te bedenken wat ze aan het doen is :P
Is ze de moederkoek aan het zoenen? Fluit ze een leuk deuntje? Blaast ze wat haar uit haar gezicht? :') :P
Krijgt iedereen die eigenlijk een liggingsecho, ik heb mijn VK daar nooit over gehoord namelijk....
pi_93810004
Alleen als er getwijfeld wordt over de ligging.
pi_93810020
Juud heb ik ook last van. De ene dag denk je alles aan te kunnen en de volgende dag (soms al zelfs eerder zak je als een plump pudding in elkaar.
pi_93810027
Ten minste, zo ging dat hier.
  dinsdag 8 maart 2011 @ 12:25:12 #33
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_93810161
quote:
17s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 12:21 schreef Ienemini het volgende:
Juud heb ik ook last van. De ene dag denk je alles aan te kunnen en de volgende dag (soms al zelfs eerder zak je als een plump pudding in elkaar.
Ja, psies dat! Ik ken dat helemaal niet van mezelf. je gemoedstoestand en energielevel lijkt echt geen peil op te trekken.
Soms hoeft er ook maar weinig te gebeuren om het de ene of de andere kant op te laten gaan.

Ik ben normaal nogal van het nuchtere en behoorlijk stabiel, maar dat zal straks met ons meisje erbij wel helemaal verdwijnen, hahaha....
pi_93810206
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 12:21 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ten minste, zo ging dat hier.
Hier ook. Maar hier was geen twijfel ;) Tenminste bij mij niet :P
Maar als er twijfel is dan zal er rond week 36 (dat is normaal volgens mijn verloskundige - die mijn verloskundige niet meer is) een liggingsecho gemaakt word. Tot week 36 kunnen ze zelf nog draaien :)
pi_93810425
Bij mijn praktijk krijgt iedereen met 36 weken een liggingsecho.
Maar in mijn geval moet het ook, omdat er nog een kleine twijfel is of ze wel goed ligt.
pi_93810684
leuke hoor Tally die echo!
pi_93810853
Ik ben op dit moment zo onstabiel als maar zijn kan.
Gisteren moest ik echt om alles huilen en alle doemscenarios spookte door mijn hoofd.
Die hormonen kunnen je echt gek maken heb ik het idee
pi_93811398
o jee...mijn vrouw heeft dat nog niet, maar ze krijgt wel last van d'r rug en bekken.

sterkte f_r!
pi_93811598
Rugklachten beginnen hier ook toe te nemen, vooral onderin mijn rug en bekken. Even aankijken hoe het gaat, anders even naar de huisarts. Of kan ik daarvoor beter naar de VK ?

Sterke F_R! Het mag wel eens veranderen voor jou, vind ik! Dat je echt eens kunt genieten van het zwanger zijn. :*
pi_93812415
Ken het wel hoor, die wisselende dagen. Qua energie, maar ook qua humeur.

Vriendlief zei eergisteravond nog tegen me dat hij niet kan wachten tot ze er is. Ik helemaal blij met die lieve opmerking, vraag ik met mijn stomme hoofd: 'waarom precies?'
Zegt ie: dan heb ik mijn vriendin weer terug }:|
pi_93812486
Echt een mannen opmerking Danic.
pi_93812542
Ik snap dat eerlijk gezegd best wel. Ik ben ook blij dat ik mezelf weer een klein beetje terug heb.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_93812823
Daar zit je ook niet echt op te wachten lijkt me Danic?

ferrari_rood, heel veel sterkte, het is wel jammer dat zo'n mooie tijd op deze manier volbracht moet worden door jou.

Cleany, niet elke vrouw heeft hier evenveel last van hoor! Dus misschien heb je geluk...

Juud79, wij krijgen hier wel standaard een liggingsecho (wij hebben er ondertussen al zoveel gehad in het ziekenhuis dat wij er eigenlijk niet meer op zitten te wachten)
Sinds 27 maart 2011 hebben we een klein roze wondertje in ons leven...
  dinsdag 8 maart 2011 @ 13:49:28 #44
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_93812910
Ik, als man van een zwangere vrouw, snap die opmerking ook wel, al heb ik hem zelf nog niet gemaakt.

In één klap verandert je vrouw helemaal. In het begin van de zwangerschap was ze een pak neerslachtiger en humeuriger (da's nu wel beter), maar 's avonds gezellig samen iets doen (al is het maar tv kijken) zit er niet meer in, lekker eten klaarmaken is heel vaak met het risico dat ze er toch niets van eet, het libido bij haar zakt ook tot onder nul, terwijl je als vent fysiek hetzelfde bent. En hoezeer zij veranderd is tijdens de zwangerschap, besef ik mss nog veel meer dan ze zelf wel beseft.

Uiteraard weet je dat het allemaal weer goed komt, en weet je waar je het voor doet, en heb je het er ook graag voor over en weet je dat je vrouw het zelf nog veel zwaarder heeft. Maar dat neemt niet weg dat ik de impact op haar en hoe ik me erbij voel toch serieus onderschat heb, en ook ik verlang enorm naar een baby, maar toch ook een beetje naar het moment dat mijn schat weer haarzelf is.

prachtige echo's trouwens, zeker die van tally, echt een kadertje waard!
pi_93812969
Beregd, wat beschrijf je dat op een relalistische en tegelijkertijd respectvolle manier. ^O^
  dinsdag 8 maart 2011 @ 13:52:28 #46
238474 Jeetjejom
pi_93812993
Grizzlybear, ook een beetje echomoe? Ze voelen bij mij blijkbaar duidelijk de schouders en het hoofdje beneden zitten en ook precies hoe de rug loopt, dus denk dat een liggingsecho niet nodig is. Maar we krijgen toch groeiecho's dus dan weten ze ook meteen hoe ie ligt :p
Danic wat een niet zo slimme opmerking van je meneertje. Ik snap wel wat ie bedoelt, maar het is veel verstandiger dat gewoon niet uit te spreken ;)
F_r ik heb zo met je te doen!!!! Hopelijk is het nu echt snel voorbij en doet het gesprek je goed!
Jouw warmte is genoeg
  dinsdag 8 maart 2011 @ 14:10:13 #47
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_93813543
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 13:46 schreef grizzlybear het volgende:
Juud79, wij krijgen hier wel standaard een liggingsecho (wij hebben er ondertussen al zoveel gehad in het ziekenhuis dat wij er eigenlijk niet meer op zitten te wachten)
Ik zal het morgen eens vragen, moet toch op controle. Ik zit er ook niet echt op te wachten hoor, als het moet is het leuk dat we haar even kunnen zien, maar ik heb liever dat ze gewoon fijn rotsvast gaat liggen over een paar weken en zo blijft liggen. :)
pi_93813659
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 12:19 schreef Juud79 het volgende:

[..]

Krijgt iedereen die eigenlijk een liggingsecho, ik heb mijn VK daar nooit over gehoord namelijk....
Ik kreeg 'm ook niet hoor. Het is niet bij elke praktijk gebruikelijk.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  dinsdag 8 maart 2011 @ 14:18:32 #49
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_93813863
Sterkte FR!

Ik heb vandaag asociaal uitgeslapen! Nadat iedereen de deur uit was ben ik terug gegaan en pas om 12 uur er weer uitgekomen. Ik kan me niet meer heugen wanneer ik dat voor het laatst gedaan had. :D

Maar het is wel een keer lekker, alleen blijf ik wel een beetje met zo'n gevoel zitten datik eigenlijk ook nog iets nuttigs zou moeten doen vandaag. Nou ja, straks maar even boodschappen doen, dat is nuttig genoeg. ;)
While you burn at the stake, I dance with the flames...
No more nights, of blood and fire...
  dinsdag 8 maart 2011 @ 14:37:36 #50
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_93814606
Blegh, ff een egopost... nog in het ziekenhuis. Bloeddruk was opgelopen naar 150/100 en daar zijn ze niet blij mee. Net bloed laten prikken en plasje ingeleverd, nu wachten op ctg. Gelukkig is mijn liefje ook bij me. Zo, einde klaagzang.
  dinsdag 8 maart 2011 @ 14:38:55 #51
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_93814661
Oh balen, TM! Ik had dat bij mijn vorige zwangerschap ook ineens in de laatste weken. Zo vervelend. Hopelijk is er verder niks aan de hand!
pi_93814686
Och shit TM, wat vervelend joh!! Fijn dat je niet alleen bent en goed doorgelicht wordt nu.. Das écht even niet zoals je t het liefst zou willen, maar gelukkig houden ze jullie beide goed in de gaten!
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
  dinsdag 8 maart 2011 @ 14:43:02 #53
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_93814800
Thanks meiden, hopelijk was het spoortje eiwit in de urine vorige week geen voorteken. Vind het wel spannend. Gelukkig zitten ze er (figuurlijk) bovenop.
  dinsdag 8 maart 2011 @ 14:45:25 #54
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_93814884
Knuffel voor TM :*

Oeh she-wolf, ben echt jaloers :P
Gisteren geprobeerd 's middags te slapen (ben er zelfs voor vroeger naar huis gegaan!), maar mijn katten snapten er niks van, en maakten toch een herrie.
Dus ik heb alsnog geen oog dichtgedaan, nachtrust was ook niet voldoende schijnbaar :O :Z

*O* voor de mooie echo foto's!

f_r: hoop dat je je een beetje gesteund voelt door iedereen, want het is wel erg zwaar voor je :*
Ben blij dat je nu in ieder geval een beetje serieus genomen wordt!
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
pi_93815678
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 13:46 schreef grizzlybear het volgende:
Cleany, niet elke vrouw heeft hier evenveel last van hoor! Dus misschien heb je geluk...
[/sub]
tja...ze valt wel elke dag na werk binnen 2 uur in slaap en is elke dag nog steeds misselijk, maar dat vind ik vervelender voor haar natuurlijk dan voor mij.
dus ik weet niet in hoeverre je van geluk voor haar of mij kan spreken.
  dinsdag 8 maart 2011 @ 15:07:25 #56
327382 boembaa
wie is die kleine kloon?
pi_93815741
:* voor TM

Ook maar even de echofoto's op de foto gezet

8 weken

12 weken

pi_93815794
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 12:19 schreef Juud79 het volgende:

[..]

ik heb ze niet gehad iig..

TM, balen!! :*
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_93816741
TM sterkte ermee dit is niet wat je wilde horen natuurlijk
  dinsdag 8 maart 2011 @ 15:36:18 #59
238474 Jeetjejom
pi_93816863
TM, hopelijk valt het allemaal mee en mag (8> je gewoon mee naar huis nemen zometeen!
Een dikke :*
Jouw warmte is genoeg
  dinsdag 8 maart 2011 @ 15:37:37 #60
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_93816902
TM :* ben benieuwd hoe het gegaan is!

Wij krijgen btw ook een lggingsecho met 36wk
Alexa en Seth zijn lief
pi_93817816
TM, dat is vervelend!

Ik zou ook een liggingsecho krijgen volgens mij, maar ik krijg bij 28, 32 en 36(?) weken ook een groeiecho, dus of die liggingsecho dan nog gedaan wordt weet ik eigenlijk niet..

Vanavond iig op controle, en dan krijg ik ook de voorlichting over pijnstilling.. En dat terwijl ik echt de bevalling nog als een enorme ver van mijn bed show zie, dus ik vind het nog heel maf om daar al mee bezig te zijn..
  dinsdag 8 maart 2011 @ 16:24:00 #62
100412 mefke79
komt goed!
pi_93818763
Tm hopelijk valt het mee!

De liggingsecho rond 34 weken is een van de voorstellen die is gedaan om de sterfte rond de bevalling terug te dringen. Bij ons was ie vorige keer al standaard, nu moet ie ook ivm placenta die op de achterwand ligt. En aangezien driekus was ingedaald met hand naast hoofd wil ik nog even overleggen hoe we daarna gaan bekijken dat Tienus niet hetzelfde trucje uithaalt.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  dinsdag 8 maart 2011 @ 16:24:46 #63
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_93818794
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 16:03 schreef laiveneertiekje het volgende:
TM, dat is vervelend!

Ik zou ook een liggingsecho krijgen volgens mij, maar ik krijg bij 28, 32 en 36(?) weken ook een groeiecho, dus of die liggingsecho dan nog gedaan wordt weet ik eigenlijk niet..

Vanavond iig op controle, en dan krijg ik ook de voorlichting over pijnstilling.. En dat terwijl ik echt de bevalling nog als een enorme ver van mijn bed show zie, dus ik vind het nog heel maf om daar al mee bezig te zijn..
Ik moet me ook gaan aanmelden voor een info avond over bevallen en eentje over BV, maar dat vind ik ook heel raar idd, het voelt nog zo'n eind weg.....
Ik vind het wel lekker, kamertje is op orde, spulletjes allemaal in huis en nu even een paar weken niets moeten of regelen.
Al werk ik voorlopig ook nog wel een weekje of 10 door, hoop ik. :)

@TM, :*
Ik hoop dat je gewoon weer naar huis mag, het kleine mupke moet nog maar even binnenblijven.
  dinsdag 8 maart 2011 @ 16:25:53 #64
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_93818833
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 16:24 schreef mefke79 het volgende:
Tm hopelijk valt het mee!

De liggingsecho rond 34 weken is een van de voorstellen die is gedaan om de sterfte rond de bevalling terug te dringen. Bij ons was ie vorige keer al standaard, nu moet ie ook ivm placenta die op de achterwand ligt. En aangezien driekus was ingedaald met hand naast hoofd wil ik nog even overleggen hoe we daarna gaan bekijken dat Tienus niet hetzelfde trucje uithaalt.
En kwam ie er ook met zijn hand naast het hoofd uit?
  dinsdag 8 maart 2011 @ 16:26:48 #65
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_93818876
quote:
17s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 15:08 schreef Vicky het volgende:

[..]

ik heb ze niet gehad iig..

TM, balen!! :*
Ik bij mijn vorige zwangerschappen ook niet, maar nu wel. Schijnt nieuw te zijn.
  dinsdag 8 maart 2011 @ 16:36:17 #66
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_93819230
Thanks meiden, lief van jullie!

We zijn weer thuis. Bloed en urine waren goed, net als de ctg. Ik moet me donderdagmorgen weer melden voor urine- en bloeddrukcontrole. Ze gaan me goed in de gaten houden. Omdat ik vanaf zondag (37 wkn) gewoon mag gaan bevallen krijg ik geen medicatie meer om de bloeddruk te temperen. Als het verder oploopt is de kans groot dat ik eerder ga bevallen dan bij 40 weken.

Heb een briefje meegekregen waarop alle signalen staan waarop ik moet letten, mocht er iets veranderen dan moet ik me direct melden.

Nu een knallende koppijn dus maar even lekker languit.
pi_93819282
Fijn dat je naar huis mag en ze je in de gaten houden TM
  dinsdag 8 maart 2011 @ 16:43:24 #68
100412 mefke79
komt goed!
pi_93819521
Tm goed op de signalen letten dus! Wel fijn dat je thuis bent.
Driekus heeft ergens tussen vliezen breken en persen zijn handje verplaatst. Wel was de eerste tijd goed te zien dat ie zo klem gezeten had, zijn oor zat dubbel.
  dinsdag 8 maart 2011 @ 16:46:56 #69
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_93819685
TM fijn dat je weer thuis bent en alles toch goed lijkt.. en bij twijfel wel bellen he!! Hoop dat je lekker rustig aan kunt doen de komende dagen?
:*

FR; ik las dat je ook weer in het ziekenhuis was opgenomen? wat ontzettend rot zeg!! en hoe gaat het nu? kan je een beetje de dagen doorkomen? en wat eten binnen krijgen?

hier alles ok; alleen blijf zoooooo moe, zal wel de combi, zwanger zijn, werken en dreumesje zijn denk ik.. :Y nou ja, gelukkig gaat het verder wel goed. En ik probeer gewoon snachts mijn uren te maken, zodat ik overdag nog een beetje normaal kan functioneren.
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  dinsdag 8 maart 2011 @ 16:49:04 #70
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_93819790
@TM, fijn te lezen dat je weer thuis bent. Dat gaat dus spannend worden de komende tijd! ;)
pi_93821483
Ik spuug nog steeds en ben misselijk maar spuug wel minder.
Ik merk dat ik mezelf wel in de weg ga zitten thuis. Ik kan erg weinig doen want teveel doen is enkeltje wc maar in het z-huis werd ik helemaal gek
  dinsdag 8 maart 2011 @ 17:56:51 #72
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_93822807
Morgen 36w controle incl liggingsecho. Bij onze praktijk is t standaard in ieder geval.
Ik moet ook sinds 30w elke keer standaard urine meenemen wat getest wordt ( en kweet niet waarop, meteen morgen ffies vragen).

Ben erg benieuwd. We willen niet weten wat t wordt dus weer ffies goed instrueren.

Kleine heeft elke dag minstens 2 keer de hik en dan kan ik goed voelen dat t hoofd nog beneden zit.
Kreeg vandaag even een k ie door mn middenrif grboord. Ook lekker.
Collegae zeggen allemaal dat mn buik al flink aan t zakken is. Van bovenaf ervaar je dat toch minder ;)
~~~~~~Dream as if you 'll live forever, live like you 'll die today~~~~~
  dinsdag 8 maart 2011 @ 18:20:17 #73
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_93823836
Hallo meiden,

Was even uit de lucht, maar gister na de echo de hele dag op pad geweest en vandaag erg druk op werk. Allemaal super bedankt voor de felicitaties en lieve berichtjes, zo lief! :*

Wat een gekke dag ook vandaag... ik kon me helemaal niet concentreren op werk... we krijgen gewoon een meisje!! O+ Gister meteen klein beetje (4 setjes + 4 rompertjes :P ) geshopt samen, echt zo leuk!

@Laiveneertiekje: Ik ben 27 juli uitgerekend, lukt het nog om de OP aan te passen?
@TM: wat een nare toestand, maar fijn dat je nu in ieder geval weer thuis bent, sterkte!
@f-r: Ik weet niet wat ik moet zeggen, vind het zo naar voor je... heeeel veel sterkte! :*

Verder zag ik een paar prachtige echo's langs komen, super meiden!

En voor de anderen...mocht ik vanavond niet meer van me laten horen: een fijne avond, maar vooral een heerlijke nacht gewenst!! ;)
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_93827745
TM, dat was even schrikken, fijn dat je nu weer thuis bent. Hou die signalen goed in de gaten hè, en als er wat veranderd, gelijk aan de bel trekken.

Boembaa mooie foto's!

Isis een meisje, leuk joh!

De opmerking van mijn mannetje kwam gelukkig niet zo rot over, omdat ik hem ook wel begreep. Het is inderdaad zoals Beregd het beschrijft en daar heb ik ook alle begrip voor.
Daarbij: ik werk parttime en hij niet waardoor de afspraken zo zijn dat ik het grootste deel in het huishouden doe. Dat is ook prima wat mij betreft. Alleen nu mag ik al sinds ongeveer week 18 niks meer doen van de fysio en dat komt ook nog eens op zijn bordje. Plus alle te verwachten veranderingen, zenuwachtige aanstaande opa's en oma's, kan me goed voorstellen dat hij het soms ook moeilijk vindt.
Ik (zeg: mijn hormonen) konden de opmerking goed hebben haha.
  dinsdag 8 maart 2011 @ 20:13:11 #75
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_93829615
Wat een mooie echo's weer! O+ Ik moet nog 2 nachtjes slapen en dan mag ik! Zooo spannend!

@Beregd; wat heb je dat mooi omschreven! Mijn (8> snapt nog niet zo goed wat er allemaal in het vrouwenlichaam gebeurt. Ben ook blij dat hij mee gaat naar de vk, zodat hij een beetje hoort wat er allemaal gebeurt zeg maar...

@Isis; een meisje!! En wat heerlijk dat je nu wat spulletjes kan kopen!
@TM: sterkte joh! :*
@f-r: even een :*
@J-net; succes morgen!

En verder iedereen die ik vergeten benjullie zijn vandaag erg hard gegaan! :*

Ik heb vandaag van een collega (2 weten het op mijn werk) een 9 maanden boekje gehad van Pauline Oud en een knuffel (ik noem dat altijd een tut, waar een kleine lekker mee kan duimen). Zo ontzettend lief! (En dat is nog een mannelijke collega ook en niet eens door zijn vrouw gestimuleerd! Ze bestaan! :D )
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  dinsdag 8 maart 2011 @ 20:24:43 #76
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_93830358
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 22:50 schreef Popples het volgende:
ach gut mp wat een rijkdom heb je, 2 prachtige meiden. O+

jose wat een verhalen. ;( krijg er altijd kippenvel van.
ik ken iemand waarvan ze ook gezegd hebben dat het kind heel veel afwijkingen hadden. uiteindelijk hebben de ouders gekozen om toch de zwangerschap te voldragen. toen het geboren was, was het kindje gezond. :{
Ja... die verhalen ken ik inderdaad ook... en eerlijk gezegd, toen ik hoorde dat het kindje er 'helemaal perfect' uitzag, schrok ik daar wel van... ook al weet ik dat je natuurlijk niet elke afwijking aan de buitenkant kunt zien... het spookte ook gelijk door mijn hoofd; 'stel nou dat...'...

TM... gelukkig weer thuis! Rustig aan nu en met de beentjes op de bank!! }:| ;) :*

Hier gisteren met de hele klas naar de verloskundige geweest voor een echo. Super leuk! De kinderen wisten over het algemeen aardig goed wat er te zien viel... behalve dan in het begin; de verloskundige had het hoofdje in beeld. Zegt één van de jongens; 'Ooh, ik zie het al! Het is een jongen!'. _O-
**Life is e@sier with your eyes closed**
  dinsdag 8 maart 2011 @ 21:01:32 #77
100412 mefke79
komt goed!
pi_93832640
met de hele klas naar de vk, arme vk!

Tienus vind mijn buik te klein geloof ik. Er komen gewoon complete ledematen voorbij schuiven. Auw. Dat past namelijk helemaal niet. En ik ken het ook alleen van het einde bij Driekus, niet al zo vroeg. Nou ja, ik hoor wel wat de vk er morgen van vindt.
pi_93834876
__Isis__, ik heb het er nog bij kunnen zetten.

Zo, ik ben weer goedgekeurd, en mijn bloeddruk was zelfs lager dan voorgaande keren.
Over 2 weken alweer(ivm vakantie verloskundige), en in de tussentijd dus groeiecho en glucosecurve prikken, maar daar verwachtte ze geen problemen mee..

De uk lag met het kopje naar beneden en het ruggetje aan de rechterkant. Grappig, want zo ligt hij/zij al de hele tijd volgens mij..
  dinsdag 8 maart 2011 @ 21:41:15 #79
100412 mefke79
komt goed!
pi_93835282
Fijn L'tiekje! Ik heb even gemist waarom je een groeiecho krijgt...En die glucosecurve, is dat standaard bij jouw praktijk? Ik heb bijvoorbeeld ook nog nooit urine hoeven inleveren, terwijl ik dat hier wel vaak hoor.

TM, beetje bijgekomen van de hoofdpijn en de schrik?
pi_93839214
Laiveneertiekje: die van mij ligt precies hetzelfde :D , en behalve een kleine verhuizing af en toe, ligt ze volgens mij ook al de hele tijd zo! Grappig.

Mefke, ik heb ook nog geen urine hoeven aanleveren hoor of moeten prikken. Alleen de eerste keer dan.
Afgelopen keer wel even op ijzer geprikt, maar toen zat ik er ook echt even doorheen en ze wilden dit uitsluiten.
Volgens mijn huisarts hoort ze te prikken op suiker (hebben we nu bij de ha uitgesloten als reden van de jeuk en uitslag), dus dat ga ik even navragen als ik maandag weer mag. Want dat doen ze nooit en ik heb er vorig jaar ook geen enkele vriendin over gehoord :?
pi_93848291
mefke, ik heb een BMI van boven de 30, en daar schijnen de groeiecho's bij te horen...
  woensdag 9 maart 2011 @ 08:08:18 #82
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_93848768
Goedemorgen!

Bedankt voor al jullie lieve berichtjes meiden! :*

Een *O* voor alle goede controles en echo's, fijn!

F_r, voor jou gewoon nog maar even een hele dikke knuffel, ongelooflijk wat jij voor je kiezen krijgt meis.

Ik krijg ook groeiecho's omdat mijn BMI te hoog is Mefke.

Gisteravond naar Jose geluisterd en lekker met de beentjes hoog gezeten (terwijl mijn lief ze lekker kriebelde, wat 'vervelend' :D). Een relatief goede nacht gehad, ben er maar 3x uit geweest om te plassen en telkens snel weer in slaap gevallen. De hoofdpijn is weer wat gezakt. Ik houd het gewoon goed in de gaten. Wie weet is de bloeddruk morgen wel weer een stuk lager, kan natuurlijk ook nog. We shall see!

Heb mijn (8> trouwens gevraagd of hij het ook zo ervaart als bijvoorbeeld jouw lief Danic of als Beregd. Hij herkende er gelukkig niets in (en hij zou het absoluut zeggen of al hebben gezegd als het anders was). Het enige dat anders is is dat ik volgens hem nu natuurlijk meer pre-occupied ben w.b. het onderwerp 'baby', maar dat vond ie niet meer dan logisch en helemaal niet hinderlijk. Daar ben ik mezelf trouwens ook terdege van bewust :D. Helemaal het nu allemaal zo dichtnbij komt is het het nummer 1 onderwerp in mijn hoofd. Volgens hem ben ik verder niet veranderd door de zwangerschap. Vond ik wel fijn om te horen.

Vandaag komt mijn mams hier alle ramen lappen, fijn! Daarna gaat ze lekker koken, dus ik word verwend vandaag.

Fijne dag allemaal!
  woensdag 9 maart 2011 @ 08:09:58 #83
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_93848791
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 21:41 schreef mefke79 het volgende:
Fijn L'tiekje! Ik heb even gemist waarom je een groeiecho krijgt...En die glucosecurve, is dat standaard bij jouw praktijk? Ik heb bijvoorbeeld ook nog nooit urine hoeven inleveren, terwijl ik dat hier wel vaak hoor.

TM, beetje bijgekomen van de hoofdpijn en de schrik?
Bij ons in het ziekenhuis is de urinecontrole ook niet meer standaard vertelde mijn gyn, bijv. alleen bij verdenking op eiwitten (zoals nu bij mijn hoge bloeddruk) controleren ze het. Ik heb het gevraagd omdat bijv. mijn zusje het bij haar vk wel elke keer moet inleveren.
pi_93849005
Morgen dames!

Hopelijk heeft iedereen een goede nacht gehad? Ik ben gister thuis gekomen met rugpijn, eerst een warme douche genomen en toen warmte zalf erop laten doen. Massage gehad en nu gaat het wel weer...
  woensdag 9 maart 2011 @ 08:40:52 #85
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_93849203
Morgen. Hier wel een redelijk goede nacht gehad. Ik slaap nu beter dan een aantal weken geleden moet ik zeggen. Vandaag nog een beetje opruimen en dan is het langzaamaan allemaal wel zo'n beetje klaar.
  woensdag 9 maart 2011 @ 09:37:44 #86
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_93850266
Goodmeunin' !
Alexa en Seth zijn lief
  woensdag 9 maart 2011 @ 10:06:21 #87
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_93851043
Goedemorgen!
Niet bijgelezen, want enorm drukke werkdagen achter de rug. Nu lekker 3 dagen vrij en dan naar Parijs. Pas dinsdag weer werken. Heb dat eigenlijk zomaar besloten, die paar dagen extra vakantie, omdat ik merk dat ik nu gewoon moet bijtanken.

Over urine gesproken...ik ga helaas de verloskundige verlaten en ga onder behandeling bij de gynaecoloog. Dit omdat ik door de hoge bloeddruk van vroeger, een beetje nierschade heb en er daardoor altijd een beetje eiwit in de urine aanwezig is. Hierdoor kan de verloskundige, mocht mijn bd stijgen, niet goed duiden of er daarnaast eventueel meer aan de hand is. Het normale ijkpunt is natuurlijk: helemaal geen eiwit in de urine. Bij mij is er gelukkig verder niets aan de hand, de overdracht is dus een preventieve maatregel. Wel k*t want de gyn zit in Blaricum en dat kan ik niet fietsen. Er is geen station en ik rijd niet graag auto. Hopelijk kunnen verdere consulten ook in de andere locatie van het Tergooiziekenhuis hier in Hilversum.
  woensdag 9 maart 2011 @ 10:20:11 #88
238474 Jeetjejom
pi_93851429
Goedemorgen!
Hier een betere nacht gehad, niet 1x hoeven op te staan gelukkig!

Urine controle heb ik zowel bij de VK als bij de Gyn nog nooit gehad, dus zal wel niet standaard zijn dan ;)

She-Wolf ^O^

TM, laat je maar lekker door mams verwennen!

Aventura, wat balen dat je nu zover moet om naar de gyn te gaan! Hopelijk vind je snel een goede oplossing!

Hier eigenlijk geen nieuws. De pijn bij mijn borstbeen is iets gezakt gelukkig, beeb stampt behoorlijk op de vroege morgen, dus we zijn er nog! Zometeen de was maar eens opruimen en dan misschien 1 raam lappen. Heb met (8> afgesproken dat ik iedere dag een beetje doe, dus een raam per ochtend is meer dan voldoende. Merk gewoon dat als ik dat niet afspreek ik de hele dag wat zit te laptopperen en als ik meer ga doen, ik doodop ben 's avonds. En nu voel ik me ook nog een beetje zinvol
Jouw warmte is genoeg
pi_93851454
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 13:34 schreef danic het volgende:
Ken het wel hoor, die wisselende dagen. Qua energie, maar ook qua humeur.

Vriendlief zei eergisteravond nog tegen me dat hij niet kan wachten tot ze er is. Ik helemaal blij met die lieve opmerking, vraag ik met mijn stomme hoofd: 'waarom precies?'
Zegt ie: dan heb ik mijn vriendin weer terug }:|
Hey :*

Gister helemaal vergeten te vragen. Weet je al of jouw dochtertje een neefje of een nichtje krijgt :P
Of was je zusje nog niet zover?
pi_93851584
Hoi,

Mijn zusje heeft vanavond haar echo en ze is niet van plan het te gaan vertellen. Ze wil het zelf wel weten. Klein beetje jammer natuurlijk, want ze gaan wel het kamertje gericht op het geslacht aankleden, dus die mogen we ook niet zien.
Maar goed, ik heb niets te klagen. Het is hun beslissing en daar heb ik me maar bij neer te leggen :P
Mijn moeder vindt het lastiger.
Ik ga haar vanavond bellen en dan ben ik eigenlijk heel benieuwd of ze het nou echt niet zegt, of zo enthousiast is dat ze het toch graag kwijt wil. Ik ga iig niet doorzeuren. Hoop allereerst dat alles goed is!
pi_93851643
Ik heb het ook heel moeilijk met het feit dat we aan niemand gaan vertellen of het een jongen of meisje is...Behalve dat ik het hier heb neergezet ;) De kleertjes liggen in een doos zodat er niemand in de verleiding komt om toch te gaan spieken. :+
pi_93853241
Goeiemorgen. TM, rustig aan doen meid, en direct aan de bel trekken inderdaad.Goed dat je extra onder controle staat.

Aventura, heerlijk een paar dagen bijtanken in Parijs. Wel vervelend dat je niet bij de VK kunt blijven.

JeetjeJom, hier ook elke dag een beetje. Zelfde verhaal...ik doe of niets..(behalve internetten en haken) of veel te veel. Dus ik probeer ook elke dag in ieder geval iets te doen in huis.

She-Wolf had zich ook al gemeld zag ik.

Ik mag vanmiddag weer naar de VK voor de liggingsecho. Ik denk dat ze goed ligt, hopelijk wordt dat ook bevestigd vanmiddag.
  woensdag 9 maart 2011 @ 11:32:28 #93
238474 Jeetjejom
pi_93853458
Nienna, ik ga hard voor je duimen dat ze gewoon heads down but up ligt!

Danic, bij ons weet ook een paar mensen het (volgens mijn man zijn het alleen de opa's en oma's en de ooms, maar een collega van mij weet het, twee vriendinnen weten, en een meisje van de zwangerschapsyoga weet het) maar blijkbaar kan ik goed liegen want op het werk kunnen ze er heel slecht tegen dat ik de ene keer doe alsof het een jongen is en de andere keer alsof het een meisje is. Heb ook bewust dagen ingepland dat ik hij zei en dan de volgende dag weer een dagje zij :D

Mensen die de vorige zwangerschap hebben meegemaakt zeggen allemaal unaniem een jongen, draag blijkbaar totaal anders dan de vorige keer!
Jouw warmte is genoeg
pi_93853478
Veel plezier in Parijs Aventura wel balen dat je naar de gyn moet. Maar ik denk dat je dan ook meer echo's krijgt
@tm gaat het weer wat beter
@jj ik voer momenteel ook niet veel uit en voel mij vrij nutteloos.
@Cyntiaa hoe is het met je rug?
pi_93853630
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 11:33 schreef ferrari_rood het volgende:
Veel plezier in Parijs Aventura wel balen dat je naar de gyn moet. Maar ik denk dat je dan ook meer echo's krijgt
@tm gaat het weer wat beter
@jj ik voer momenteel ook niet veel uit en voel mij vrij nutteloos.
@Cyntiaa hoe is het met je rug?
Met mijn rug gaat het vandaag weer beter, lief dat je het vraagt. Gisteren een warme douche genomen, warmte creme en een massage gehad.
Hoe is het vandaag met jou?
  woensdag 9 maart 2011 @ 11:43:13 #96
238474 Jeetjejom
pi_93853815
F_R, maar jij hebt alle reden om nix te doen. Ik voel me verder prima, ben gewoon wat lui aangelegd.
Jouw warmte is genoeg
pi_93854321
Ik heb de nog 100 dagen mijlpaal bereikt vandaag al kunnen dat er ook nog 114 worden.
Het gaat wel al merk ik wel dat ik metaal een klapje gekregen heb. Vanavond heb ik gym daar wil ik wel naar toe gaan en vrijdag weer een controle in het z-huis vriend wil het dan met de gym over mijn gevoelens hebben.
Een vrouw van zijn collega heeft hetzelfde is van de 2e zwanger en ligt ook in het z-huis zijn had dezelfde gevoelens als die ik heb. Schijnt vaker voor de komen maar leuk zijn ze niet.
pi_93854645
Ik hoop dat je er goed bovenop komt FR! Las dat je ook naar een maatschappelijk werker toe gaat? Zoals je hier overkomt moet ik zeggen dat ik vind dat je overal heel verstandig mee om gaat! Hoop dat er snel verbetering komt!
pi_93854818
Ik kom er wel bovenop.
Heb al meerdere dingen doorstaan in mijn leven.
Maar zo nu en dan zie ik het zo zitten meer. En je hoort zoveel tegenstrijdige adviezen die allemaal goed bedoelt zijn maar dan weet ik het gewoon niet altijd meer.
  woensdag 9 maart 2011 @ 12:17:18 #100
238474 Jeetjejom
pi_93855023
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 11:55 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik heb de nog 100 dagen mijlpaal bereikt vandaag al kunnen dat er ook nog 114 worden.

Even een kop-op momentje, misschien zijn het er maar 79!

Maar wat goed dat je vriend mee wil om het er eens met de gyn over te hebben. En ik heb er zelf geen ervaring mee, dus verder kan ik ook geen advies geven denk ik.....
Jouw warmte is genoeg
pi_93855027
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 12:10 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik kom er wel bovenop.
Heb al meerdere dingen doorstaan in mijn leven.
Maar zo nu en dan zie ik het zo zitten meer. En je hoort zoveel tegenstrijdige adviezen die allemaal goed bedoelt zijn maar dan weet ik het gewoon niet altijd meer.
Ik denk dat je voor een groot deel toch je eigen gevoel moet volgen.. En, wanneer mogelijk, hulp vragen aan mensen die je kunnen helpen.

En net als J-J kan ik je ook geen advies geven..
pi_93856054
morgen groeiecho... Spannend !!!
We hebben afgesproken om niet te kijken omdat we echt niet willen weten wat het wordt.

aaaaahhhh zag dat het nog maar 58 dagen is tot 6 mei .....
Zijn er trouwens meer waarbij het eerste kindje is, en nu toch wel tegen de bevalling op gaan zien? Voor de pijn ben ik niet echt bang, wel wat ik niet weet wat ik moet voelen, en wat normaal is en niet...
pi_93856675
@ Ienemini. Hier ook eerste kindje. Ben het typje kleinzerig en bang voor pijn, maar tot nu toe heb ik dat nog niet voor mijn bevalling. Hoop ook niet dat dat komt, want verkrampen daardoor is ook niet handig.
Ik heb afgelopen woensdag 2 brochures gekregen van de vk: pijnbestrijding tijdens de bevalling en voorbereiden op de bevalling.
Ben vooral nieuwsgierig hoe het gaat zijn: wanneer zou het beginnen, hoe voelt een wee, zou ik het herkennen, hoe lang gaat het duren, kan ik het aan, hoe zal mijn vriend eronder zijn en dat soort vragen. Ik weet echt dat het zeer doet, maar op de één of andere manier overheerst daar geen angst voor.
Daarna heb ik ook nog: krijgt ze blond of bruin haar, welke kleur ogen en dat soort dingen.

Ik zeg niet dat ik het niet spannend vindt en af en toe bekruipt me echt wel de gedachte van 'Oh god, ze moet er ook nog uit', maar dat is gauw over.
Het is wel goed om dit met de vk te bespreken. Bij mij begon ze er afgelopen week zelf over. En aan de hand van de brochures heb ik wel wat vragen, maar niets waar ik me druk over maak.

Aan de andere kant denk ik dat ik de rest van mijn leven zwanger blijf.....zo onwerkelijk is het soms.
Ik begrijp dus wel heel goed wat je bedoeld, maar bij mij overheerst het niet. Ik verbaas me er soms zelf over.
  woensdag 9 maart 2011 @ 13:41:44 #104
238474 Jeetjejom
pi_93857812
quote:
17s.gif Op woensdag 9 maart 2011 12:52 schreef Ienemini het volgende:
.
Zijn er trouwens meer waarbij het eerste kindje is, en nu toch wel tegen de bevalling op gaan zien? Voor de pijn ben ik niet echt bang, wel wat ik niet weet wat ik moet voelen, en wat normaal is en niet...
Voor mij wordt het het eerste kindje, maar als het goed is wel de eerste bevalling omdat het de vorige keer in een spoedkeizersnee is geëindigd. Ik heb toen wel weeën gehad, dus ik zal ze wel herkennen (en IK vond het eerlijk gezegd enigzins te handelen zelfs de leuke beenweeën waar geen moedertje god iets aan kan wegpuffen), maar voor de bevalling schijt ik echt 7 kleuren. Ik weet dat ik het kan, miljoenen anderen kunnen het ook, maar toch zou het echt weer iets voor mij zijn om het gewoon niet voor elkaar te boksen. De VK weet dat ik er tegenop zie, met de gyn heb ik het er niet over gehad, omdat het toch steeds een andere gyn is die ik heb, maar ik beval in het zh dus pijnbestrijding is altijd bij de hand laten we maar zeggen. Ik maak me er wel druk over, maar heb ook zoiets van ik kan het toch niet helpen, eruit zal ie komen!
Jouw warmte is genoeg
pi_93859952
Ik heb mijn eerste kindje gekregen en zag ook wel op tegen de bevalling toen de uitgerekende datum naderde. Ik voelde me lichamelijk rot op het eind en baalde daardoor van het overtijd gaan maar toch dacht ik ook elke morgen 'nou vandaag hoeft niet zo nodig.' De kop in het zand methode ;)
Je hebt gewoon geen idee wat je kan verwachten en de één vind het een hel en bij de ander is het zo gepiept dus er is totaal geen referentiekader.

Over wat je moet voelen. Het is echt waar, een echte wee weet je meteen te plaatsen. En wat normaal is? Dat is ook voor iedereen verschillend. Wees in ieder geval niet bang dat wat jij voelt/denkt/doet/zegt tijdens je bevalling abnormaal is.
The way you rock'n'roll
  woensdag 9 maart 2011 @ 14:49:08 #106
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_93860178
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 14:43 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ik heb mijn eerste kindje gekregen en zag ook wel op tegen de bevalling toen de uitgerekende datum naderde. Ik voelde me lichamelijk rot op het eind en baalde daardoor van het overtijd gaan maar toch dacht ik ook elke morgen 'nou vandaag hoeft niet zo nodig.' De kop in het zand methode ;)
Je hebt gewoon geen idee wat je kan verwachten en de één vind het een hel en bij de ander is het zo gepiept dus er is totaal geen referentiekader.

Over wat je moet voelen. Het is echt waar, een echte wee weet je meteen te plaatsen. En wat normaal is? Dat is ook voor iedereen verschillend. Wees in ieder geval niet bang dat wat jij voelt/denkt/doet/zegt tijdens je bevalling abnormaal is.
Niet voor iedereen. Bij mijn vorige bevallingen zijn de eerste 5 tot 7 cm ontsluiting gepaard gegaan met weeën die niet erger waren dan de gemiddelde menstruatiekramp. Op het moment dat de weeën zo heftig waren als ik ze me vooraf had voorgesteld en ze dus als zodanig zou plaatsen, was ik al bijna bevallen. ;)
  woensdag 9 maart 2011 @ 15:11:01 #107
100412 mefke79
komt goed!
pi_93860933
Cyntiaa, welke warmhoudzalf heb je gebruikt? Er mogen er namelijk heel wat niet in de zwangerschap (al weet ik niet waarom dat zo is).

F_R in je posts van vandaag omschrijf je voor mij precies waarom je wel hulp had moeten krijgen eerder, gelukkig mag je nou wel volgende week naar maatschappelijk werk. Tis ook gewoon niet niks en tuurlijk, het kan altijd erger bij een ander, maar dat wat JIJ NU meemaakt is ook echt niet LEUK. En dat mag je best niet leuk vinden. Sterker nog, ik denk dathet niet helpt als je heel stoer blijft volhouden dat het allemaal wel meevalt. Het valt niet mee, punt. En daar moeten anderen, en jijzelf, wel rekening mee houden. (oe, ik klink heel streng en betweterig, maar ik bedoel het goed)

Danic, waarom zou een vk moeten prikken op glucose? Dat doen ze alleen als ze je verdenken van zwangerschapsdiabetes en bij het begin van de zwangerschap (dan zit ie in de standaardbloedprik actie).

Mijn BMI is officieel net op het randje, dus geen extra groeiecho's hier.

TM, fijn dat het beter gaat. En op tijd aan de bel trekken he, als je ook maar iets denkt te voelen.

Ik was bij de eerste ook niet bang voor de bevalling. Ik had het nog nooit meegemaakt, dus waar moest ik bang voor zijn, was mijn gedachte. En ook nu zie ik er niet tegenop, 't moet toch en tis de enige manier om mijn eigen lichaam weer terug te krijgen, bovendien, je krijgt er een leuk wezentje voor terug (als het goed is dan).
En over weeën voelen: ik heb 24 uur rug en beenweeën gehad en toen nog een uur of drie buik + een uur persweeën en de enige die ik weer zou herkennen zijn de persweeën, de rest was geen pijl op te trekken.

Ik mag vanavond naar de VK, ik zat heel netjes op + 4 ofzo, maar dat zal nu heel wat meer zijn vrees ik. Ach, had ik de vorige keer ook met deze termijn, dus hoort erbij. Voor de rest verwacht ik geen bijzonderheden, mijn buik is weer rustig en pijnloos na een dagje rustig aan doen. Wel valt het me op dat deze uk echt enorm druk is en veel beter te voelen lijkt van buitenaf als dat Driekus was. Alsof ie minder ruimte of vruchtwater heeft.
pi_93861072
Dat dacht ik ook hoor Mefke, waarom moeten zij daarop prikken? Maar volgens de ha zou dat moeten. Ik ga het eens even navragen. Ben er in de afgelopen maanden wel achtergekomen dat mijn ha lang niet alles weet. (schrijft bv een medicijn voor wat ik bij de apotheek zo uit het vak krijg, als ik dat dan aangeef na een paar dagen, zegt ie: ja maar dat bedoelde ik niet! en schrijft een nieuw recept. Waarop de apotheker mij hetzelfde medicijn nog een keer wil verkopen. Ik uitgelegd wat de ha zei, zij bellen, blijkt dat de ha niet wist dat dit exact hetzelfde was als hij bedoelde :X )
  woensdag 9 maart 2011 @ 15:21:22 #109
100412 mefke79
komt goed!
pi_93861268
oeps, Danic, fijne huisarts!
Edit: bedenk nu nog of je daar bij wilt blijven met je ukkie straks. Dan moet je echt vertrouwen kunnen hebben in je huisarts, heb ik gemerkt. En of ik dat in jouw geval zou hebben...

[ Bericht 77% gewijzigd door mefke79 op 09-03-2011 15:34:30 ]
  woensdag 9 maart 2011 @ 15:50:31 #110
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_93862568
Danic, wat Mefke zegt, schoot mij ook meteen te binnen. Mijzelf interesseerde het allemaal niet zoveel, mijn HA of andere caregivers, maar sinds Alexa kijk ik door mijn moederogen naar die mensen.

Hier scheet ik zeven kleuren stront voor mijn eerste bevalling. Ik had net als DML de kop in het zand methode. It is not going to happen. Het is inderdaad zo dat jouwlichaam het gaat doen, en dat je geen referentiekader hebt van anderen. Sterker nog, ik weet nu voor de tweede keer niet eens of ik mijn eerste keer als referentie kan beschouwen. Maar goed, ik had net als She-Wolf niet de helse weeen die ik me voor had gesteld, ik interpreteerde ze veel anders (als flinke menstruatiekrampen idd.), toen ik echt ging, was het al tijd voor de uitdrijving.
Je kunt niet meer doen dan luisteren naar je lichaam op het moment zelf.
Alexa en Seth zijn lief
  woensdag 9 maart 2011 @ 16:13:02 #111
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_93863619
Op controle geweest vanochtend, Bloeddruk was 120/72 dus dat wat gelukkig heel goed.
Ik ben nu +6 kg, bij 28 weken zwangerschap. Dat is best netjes, maar veel meer mag er niet aankomen. Nu weet deze verloskundige dat ik goed op mijn eten let, maar ze attendeerde me erop dat ik eenmalig naar de dieetiste kan gaan, gewoon om mijn dagmenu te bespreken en te kijken of er iets is waar ik nog wat aan kan veranderen. Dus dat ga ik dan maar eens regelen.

Verder lag ze met haar hoofd helemaal netjes onderin en haar rug aan de rechterkant, dat is ook de kant waar de placenta voor het grootste deel zit, dus dat zal wel lekker liggen, want ze ligt eigenlijk nooit met haar rug links, hooguit een keer onderin over dwars.
Toen ze aan haar hoofd ging voelen, voelde ik ons meisje meteen draaien met haar bolleke, zo van 'blijf van mijn hoofd af'.
De hoogte van de BM was ook exact wat het moet zijn bij deze termijn, erg fijn.

Bang voor de bevalling ben ik niet, ik heb een vrij hoge pijngrens, sluit mezelf af voor mijn omgeving als ik echt pijn heb en kan het dan overwegend goed 'handelen'. Ach en ik weet niet hoe het is, dus dan hoef je er ook niet bang voor te zijn.
Wat is wel vreselijk zou vinden is een keizersnee, zeker als het onverwacht zou gebeuren, maar das meer angst voor evt narcose en een lang herstel.
Dus ik hoop van harte dat het op de normale manier zal gaan, thuis of in het ziekenhuis.

@f_r, je moet je niet nutteloos voelen, naar om te lezen dat je je zo voelt. Je bent bezig met ''overleven'', dan kan je niet veel anders dan wat je nu doet, namelijk uitrusten en zien dat je wat voedingsstoffen binnenkrijgt gedurende de dag. Daarnaast zorg je voor jullie ukkie, en dat is al een taak op zich. Dat is nu je belangrijkste taak en dat dat goed gaat is geweldig en aan jou te danken. :*
pi_93863658
Tja, op zich heb ik wel een goed gevoel bij deze huisarts hoor. Ik hoor ook juist dat hij zo goed is met kinderen.
Het ging mis omdat mijn huisarts altijd de bestanddelen opschrijft en niet het product en de apotheker juist het product kent. Ben het er wel mee eens dat hij dit eigenlijk had moeten weten, maar ja. Hij is ook maar mens. En ik heb dus uiteindelijk wel het goede gekregen.
pi_93863818
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 15:11 schreef mefke79 het volgende:
Cyntiaa, welke warmhoudzalf heb je gebruikt? Er mogen er namelijk heel wat niet in de zwangerschap (al weet ik niet waarom dat zo is).

Poeh, een rode tube van trekpleister.. Zal thuis moeten kijken wat er op staat.
Dom dat ik daar niet bij na heb gedacht eigenlijk! Zou het veel kwaad kunnen?
  woensdag 9 maart 2011 @ 16:17:35 #114
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_93863850
Wow Juud dat jij dat hoofdje zo bewust voelt draaien, hoe bijzonder
Alexa en Seth zijn lief
  woensdag 9 maart 2011 @ 16:28:52 #115
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_93864303
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 16:17 schreef Takkembah het volgende:
Wow Juud dat jij dat hoofdje zo bewust voelt draaien, hoe bijzonder
Grin, zou voelde het ook. Ik vroeg de verloskundige of ik zelf al zou kunnen voelen hoe ze ligt. Aangezien ik meestal haar rug rechts voel liggen.Toen ging ze het voelen, (vrij diep onderin mijn buik vond ik zelf), aan beide kanten van haar hoofd.
En meteen 'zwiep', voelde ik haar protesteren....Dat is weer eens wat anders dan handen, voeten of een been. :D
Maar zelf ga ik dat dus nog niet proberen, dan kan wel als ze iets groter is. Al vertelde ik dat ik dacht billen te kunnen zien, als ik op mijn rug lig en dan iets overeind ga met mijn hoofd, dan spannen mijn buikspieren zich aan, en zie je echt een bolletje bovenin, van haar billen verschijnen.
Zo grappig, daar is eronder dan even geen plek voor blijkbaar.
Het was dezelfde verloskundige als de vorige keer, een wat ouder iemand en heel erg vriendelijk.
pi_93864853
mefke, wat mij verteld is is dat het prikken van de glucosecurve bij 28 en 36 weken ook bij het protocol voor vrouwen met een BMI boven de 30 hoort.
Ik word ook niet verdacht van zwangerschapsdiabetes, maar ga morgen wel een curve prikken, omdat het dus moet..
pi_93865147
Tja, maar mijn bmi zit niet boven de 30 dus dat gaat voor mij niet op......
  woensdag 9 maart 2011 @ 16:59:24 #118
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_93865695
Ik ben blij, vanaf 20 mei komt er om de week iemand 2-3 uurtjes schoonmaken.
Het voelt nog een beetje verwend, maar eigenlijk vind ik het best nodig. Zeker zodra de baby is geboren. Ik werk dan 36 uur per week en ik denk dat het dan te zwaar is om dat met zorg en huishouden te combineren. Mijn vriend vindt die combi voor zichzelf ook te zwaar. Dus op deze manier blijft het denk ik leuk voor ons. We blijven nog wel veel dingen zelf doen hoor, zoals de was en de kattenbakken en het dagelijkse doekje door de keuken, maar het groot onderhoud laat ik graag aan de schoonmaakster over.
pi_93866227
@mefke ik ben natuurlijk zelf ook wel schuldig had eerder door moeten drammen voor hulp. En daarbij voel ik mij zo;n zeur er zijn er zoveel die graag een kindje willen en wij krijgen ons kindje eerder dan we eigenlijk wilde. Dus ik heb niets te zeuren eigenlijk.
@juud fijn dat alles goed was en dat je haar zo goed voelt. Wat ben je weinig aangekomen zeg. Knap hoor
@aventura wij hebben ook een hulp genomen vriend heeft het druk op zijn werk en is gewoon niet gewend van huis uit veel te moeten doen en ik kan allemaal niet meer.
Morgen ga ik wel een uurtje schoonmaken maar meer kan ik niet en we hebben wel 3 katten.
pi_93867117
Bloeddruk was goed, harttonen goed. VK ging eerst voelen, helemaal ingedaald ook...
Echo er achter aan....blijken het dus haar billen te zijn die vast liggen in mijn bekken.
Toch een stuit dus.

Nu is het wachten op een oproep van het ziekenhuis voor een echo door de gynaecoloog, en dan kijken we of er gedraaid kan worden. VK zei al wel dat het lastiger zou kunnen zijn omdat ze al volledig ingedaald is (met haar billen..)

Ben wel een beetje van slag als ik eerlijk ben..ik wilde heel graag thuisbevallen.
Maar goed eerst de oproep maar afwachten en dan zien we met de volgende echo wel weer verder.
pi_93867348
Nienna wat jammer dat je meisje in een stuit ligt. Nu moet je opeens hele andere keuzes maken. Keizersnede of toch natuurlijk proberen.
Je wilt wel een draaipoging proberen? Niet iedereen ziet dat zitten ook. Als ze al ingedaald is lijkt me dat wel lastig worden inderdaad.
The way you rock'n'roll
pi_93867670
Wat een tegenvaller Nienna
  woensdag 9 maart 2011 @ 17:49:05 #123
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_93867999
Oh Nienna, wat balen voor je... Zou fijn zijn als ze toch nog te draaien is, ik ga voor je duimen!
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
  woensdag 9 maart 2011 @ 17:51:23 #124
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_93868096
@Juud79, ja dat deden ze gisteren bij mij ook. Handen aan beide kanten van zijn nekje en dan moest ik diep inademen.... maar ik voelde niks draaien of wat. Wellicht komt dat nog, het lijkt me erg bijzonder.

@nienna, wat een tegenvaller. En zeker omdat je gewoon had uitgekeken naar een thuisbevalling :* ....Ga je een draaipoging doen? En wil je dan nog natuurlijk bevallen, of niet?

@Aventura, niks verwends aan hoor! Juist heel praktisch. Als het financieel mogelijk is, is het toch heerlijk om straks de wat grotere klussen uit handen te geven. :Y

HIer doen ze btw ook niks met glucose, ik ben alleen gisteren voor ijzer geprikt. Waarom weet ik ook niet. Dat zijn van die dingen die ik me pas afvraag als ik weer thuis ben :')
Alexa en Seth zijn lief
pi_93869792
We wachten even af wat ze straks bij de echo in het ziekenhuis zeggen...hoe zij het draaien zien en of het een redelijke kans van slagen heeft.
Een stuitbevalling zie ik sowieso niet zitten, dus als we ook besluiten om niet te proberen te draaien dan wordt het een keizersnee.
  woensdag 9 maart 2011 @ 18:39:19 #126
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_93869958
Heerlijk toch Aventura? Ik heb iedere week een hulp, lief en ik werken allebei 40 uur (nog) en ik gun het onze hulp, is namelijk mijn zus :) Ik weet nog niet hoe we het straks gaan doen, eerst maar afwachten of alles goed verloopt.

@Nienna; wat naar voor je! Dat is wel even omschakelen voor je.
  woensdag 9 maart 2011 @ 20:44:58 #127
100412 mefke79
komt goed!
pi_93876431
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 17:10 schreef ferrari_rood het volgende:
@mefke ik ben natuurlijk zelf ook wel schuldig had eerder door moeten drammen voor hulp. En daarbij voel ik mij zo;n zeur er zijn er zoveel die graag een kindje willen en wij krijgen ons kindje eerder dan we eigenlijk wilde. Dus ik heb niets te zeuren eigenlijk.
Nou doe je het weer! Nee, ze hadden je hulp moeten opdringen en het feit dat jullie kindje er sneller is dan je verwacht had kan je niet wegstrepen tegen deze k*t verlopen zwangerschap.

quote:
Morgen ga ik wel een uurtje schoonmaken maar meer kan ik niet en we hebben wel 3 katten.
Vergis ik me nou of zit jij in het zuiden, bij de lichtstad in de buurt? Zo ja, kijk dan eens bij puntextra, dat is van de oude kruiswerk bureau's. Het kost je bijna niets, maar dan kun je wel hulp inhuren voor weinig. En dat verdien je nu zeker. Bovendien, je krijgt er ook korting mee op allerlei cursussen zoals babymassage en borstvoeding en kinder EHBO.
  woensdag 9 maart 2011 @ 20:58:42 #128
100412 mefke79
komt goed!
pi_93877125
Nienna, balen! Maar hopelijk gaat ze nog vanzelf goed liggen, ik hoop het voor je.

Een hulp hebben wij nu ook al weer even. Ik werk 32 uur, mijn man 36 en om er dan ook nog een compleet huishouden naast te draaien, zien we gewoon niet zitten. We kopen hiermee Driekus-tijd, heerlijk gewoon. Oke, het kost wat, maar dat heb ik er dan graag voor over.

Terug van de vk en helemaal verbaasd. Bloeddruk prima, had niet anders verwacht, maar ook maar 1,5 kilo aangekomen. Dus ik zit op nog geen 6 kilo. Terwijl mijn buik echt enorm gegroeid is de afgelopen tijd (5cm in lengte, halverwege borstbeen nu). Tienus lag ondersteboven, net boven de bekkeningang. Over drie weken terug en over zes weken al echo...gaat hard nu.
Ik bedenk me net, over 6 weken ben ik waarschijnlijk al zo'n beetje met verlof :o

Takkembah, ze prikken je ijzer omdat dat juist kan afnemen tijdens de zwangerschap en het moet voor je bevalling op peil zijn (zodat je het bloedverlies kunt hebben zeg maar).
pi_93878092
Nienna, wat vervelend, ik hoop dat de baby nog draait..

FR, gewoon een :* voor jou. Voel je niet schuldig over alles!!! Je hebt een best weleen hefttige zwangerschap, heel erg zwaar. En een zwangerschap is al niet niks! Ik wil je gewoon een hele dikke virtuele knuffel geven!

Bij eerste zwangerschap geen angst voor het bevallen gehad. Ik wilde op het eind haar er gewoon uit hebben, ik had er genoeg van na 3 weken voorweeen te hebben gehad.
Zoals mijn moeder me goed ingeprent heeft, 'Bevallen is niet leuk en doet gewoon erg veel pijn. Het is een noodzakelijk kwaad. Stel je daar op in. Maar het eindproduct is het mooiste wat er is O+ '

Over hulp in huis: wij hebben een schoonmaakster en ik ben er heel erg blij mee! ik werk 24 uur en mijn vriend 36 uur, je zou zeggen tijd zat toch om schoon te maken. Maar het kwam er op neer dat de weekenden hier altijd in het teken van schoonmaken stonden, daar hadden we geen zin meer in, we hebben het geld, dus waarom niet. Niet goed praten voor jezelf, gewoon lekker doen! Als je het geld kan missen.

[ Bericht 0% gewijzigd door wickie op 09-03-2011 21:47:37 ]
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
  woensdag 9 maart 2011 @ 21:37:48 #130
238474 Jeetjejom
pi_93879307
Nienna, wat vervelend dat ze in stuit ligt zeg! Ik zou me in ieder geval goed laten informeren over draaipogingen enz. Maar een ks is niet het einde van de wereld hoor, daar kom je ook overheen, hoewel ik hoop dat ze haar gewoon makkelijk kunnen draaien natuurlijk!

F_R, niet schuldig voelen!!!!!!

Huishoudelijke hulp, dat zou mij ook wel bevallen, maar op dit moment hebben we het redelijk onder controle. Zo af en toe moet er echt nodig puin geruimd worden, maar daar zijn we dan ook in een middagje mee klaar :D Ik moet zeggen dat (8> heel veel meehelpt in het huishouden, krijg er de kriebels van als ik van andere dames om me heen hoor dat de vent geen sodemieter doet en dat zij achter zijn kont aan loopt op te ruimen.
Jouw warmte is genoeg
  woensdag 9 maart 2011 @ 21:46:07 #131
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_93879788
Ik ben niet zo bang voor de bevalling maar wel voor het resultaat. Ik bedoel dan voor een slecht resultaat, dat het kind er niet zonder kleerscheuren uit komt of dat ik een totaalruptuur krijg ofzo. :-(
pi_93879793
@mefke ik ben lid van puntextra volg daar nu ook de zwangerschapscursus.
We hebben al hulp voor 2uur in de week.
Kun je de mensen bij puntextra altijd inhuren of alleen tijdens de zwangerschap?
  woensdag 9 maart 2011 @ 22:07:28 #133
100412 mefke79
komt goed!
pi_93881151
altijd, geloof ik! Ook voor klusjes enzo. En voor strijken. Joh, als je dan toch geen of bijna geen energie hebt, dan kan je het maar beter besteden aan iets leuks, toch? En dat is niet strijken, in mijn geval dan.
  woensdag 9 maart 2011 @ 22:32:15 #134
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_93882764
Nienna, wat jammer... vooral omdat je de wens had thuis te bevallen... :*

Mijn BMI is ook hoger dan 30. Ik had geen groeiecho's vanwege mijn BMI, maar vanwege de omvang van mijn buik en de grootte van Bas. Ik was aan het eind bang een halve peuter uit te moeten poepen... :X Bleek nog mee te vallen; Bas woog 4070 gram.. geen kleintje dus, maar ook geen peutertje! :+

Enne... 6 kilo aangekomen met 28 weken??? Is dat zo slecht dan :@ ? Ik ben nu al 8 kilo aangekomen met 24 weken... :X
**Life is e@sier with your eyes closed**
  woensdag 9 maart 2011 @ 23:10:02 #135
100412 mefke79
komt goed!
pi_93885149
ik dus bijna zes en dat werd geprezen als keurig door de vk. Maar was die opmerking niet in het licht van een hoog bmi? Of haal ik nu dingen door elkaar?!
pi_93889959
Mij werd gezegd dat ik eigenlijk niks aan mocht komen. Ook hier een wat hoger BMI dus.
Maar ja probeer dat maar. De eerste 3 maanden ben ik afgevallen, maar nu komt er toch langzaam wel wat bij hoor. En ik eet echt niet gek, ik ben juist vrij gezond bezig!
Ik vind het netjes wat jullie zijn aangekomen. Hoop dat het bij mij ook daarbij blijft zo ongeveer!

F_R ook ik snap je hoor! Ik denk aan je!

Had ik het al over het bewegen van mini-me gehad? Lol. Ik raak er niet over uitgepraat. Steeds als ze een schopje geeft heb ik de neiging mn hele familie af te bellen 'ZE SCHOPT WEER!'
Da's het nadeel van geen partner die je daarmee kan bestoken ;)
Vanavond voelde ik zelfs een schopje toen ik mijn hand op mn buik legde.
Ze is een gezellige druktemaker. O+
  donderdag 10 maart 2011 @ 06:22:09 #137
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_93892641
Goodmorning dames :W

Sannne dat bewegen is ook superleuk! Ik ben er ook elke dag nog weer door ontroerd als ik haar voel bewegen tegen mijn hand. O+ (ze mag nu trouwens wel eens wakker worden).

Nienna wat onwijs balen dat ze in een stuit ligt! Hopelijk vinden jullie de oplossing waar je je het best bij voelt!

Hier gisteren een lekker dagje, met huishoudelijke hulp van mijn paps en mams en daarna heerlijk samen gegeten. Ik mocht bijna niets doen, en heb dus lekker kunnen ontspannen. Vocht in mijn ledematen liep gisteren wel weer heel erg op, ben erg benieuwd wat er straks uit de controle bij de gyn komt.

Mijn lief is vandaag voor het laatst ver van huis (dikke drie uur, bij Gent in de buurt) voor zijn werk, de komende weken staan geen afspraken meer gepland met zo'n lange reistijd. Wel zo fijn. Hij vond het vandaag al niet prettig om niet mee te kunnen naar de gynaecoloog, maar dit is een erg belangrijke afspraak dus gaat mijn zussie straks mee. Ga normaal ook zonder problemen alleen als mijn vriend er niet bij kan zijn, maar vind het wel prettig als er vandaag iemand mee is.
  donderdag 10 maart 2011 @ 06:49:30 #138
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_93892686
Goedemorgen!!
Vandaag naar de VK en vanavond mijn eerste echo! *O* Ik ben zo nerveus ervan! En dan moet ik nog wachten tot 19:00!

Succes bij de gyn vandaag TM. En het lijkt me inderdaad een fijn idee dat je lief niet meer zo ver van huis is.
  donderdag 10 maart 2011 @ 07:12:41 #139
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_93892747
Thanks Susie! En wat spannend, over 12 uurtjes is het al zover *O*! Bijzonder moment, geniet ervan!
  donderdag 10 maart 2011 @ 07:15:45 #140
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_93892762
Succes TM bij de gyn! en vooral Susie, die eerste echo is echt O+
pi_93892838
Succes bij de Gyn, TM! (Hier ook aan het wachten tot die kleine smurf wakker wordt..)
Slapen die babies eigenlijk al rond 20 weken?

Susie, genieten he! En idd wat vreselijk zo'n lange wachttijd! Mijn eerste echo was 9 uur smorgens, wat was ik daar blij mee zeg!
Sterkte met wachten ;)

Fijne dag meiden, ik ga mijn nestdrang maar eens uiten.
  donderdag 10 maart 2011 @ 07:49:51 #142
238474 Jeetjejom
pi_93892967
TM en Susie veel succes vandaag! Gister pas absurd laat naar bed gegaan en nu toch alweer klaar wakker :(
Maar blijf gewoon in bed liggen en hopelijk kan ik nog even mijn ogen dichtdoen!
Morgen gewoon alweer 35w! Dan begint het tijd te worden om mijn tas klaar te zetten enzo!
Jouw warmte is genoeg
pi_93893028
Wauw lijkt me toch een heel spannend idee als 'het' echt in de buurt komt!

TM is jouw dochter al wakker ondertussen?
De mijne wel, en hoe! :D
pi_93893342
jeeej Susie wat gaat het snel!! heel veel plezier!!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  donderdag 10 maart 2011 @ 08:33:54 #145
35189 Troel
scherp en bot
pi_93893435
Tally, succes vandaag

(toch?)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 10 maart 2011 @ 08:34:53 #146
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_93893456
mornings; ff niet de puf om op iedereen te reageren. baaah wat ben ik moe en brak.. gister een ontzettend drukke late dienst gehad, lag dus na middernacht in bed, en kon toen niet slapen, denk dat ik om 2 uur ofzo pas sliep; en toen nog vaak wakker ook...
ben dus moe moe moe, en vandaag weer een late dienst; en zo mijn dreumesje uit bed halen.
(dus eigenlijk 2 diensten achter mekaar ;))

16 weken inmiddels hier. Dat gaat dan wel weer vrij snel ....
pi_93893792
Goedemorgen iedereen!

Iedereen met een echo of VK afspraak : Veel succes & plezier! *O*

Wij mogen vandaag voor een 2e echo, vorige week kon niet alles vastgelegd worden dus mogen we nog eens kijken. Hopen dat de baby besluit om goed te gaan liggen. Het is nu al druk in mijn buik dus dat zal nog wat gaan worden ;)
  donderdag 10 maart 2011 @ 09:05:54 #148
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_93893933
Meiden die vandaag echo of vk/gyn afspraak hebben... Heel veel succes & plezier!!!!!
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
  Licht Ontvlambaar donderdag 10 maart 2011 @ 09:15:50 #149
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_93894132
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 08:33 schreef Troel het volgende:
Tally, succes vandaag

(toch?)
Volgens mij wel :)
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  donderdag 10 maart 2011 @ 09:15:52 #150
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_93894134
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 22:32 schreef Jose81 het volgende:
Nienna, wat jammer... vooral omdat je de wens had thuis te bevallen... :*

Mijn BMI is ook hoger dan 30. Ik had geen groeiecho's vanwege mijn BMI, maar vanwege de omvang van mijn buik en de grootte van Bas. Ik was aan het eind bang een halve peuter uit te moeten poepen... :X Bleek nog mee te vallen; Bas woog 4070 gram.. geen kleintje dus, maar ook geen peutertje! :+

Enne... 6 kilo aangekomen met 28 weken??? Is dat zo slecht dan :@ ? Ik ben nu al 8 kilo aangekomen met 24 weken... :X
Mijn BMI is 29, dus een grensgeval. Mijn verloskundige zei ook dat het netjes is, maar hoe meer ik aankom, hoe meer risico op een hoog glucose gehalte, zwangerschapssuiker, dus een groter kind. En dan krijg je weer meer controles, ed. Terwijl dat nu allemaal niet nodig is.
Ik maak me er niet erg druk meer over verder, ik eet gezond, rust genoeg, mijn bloeddruk blijft keurig, ik voel me erg goed, over het algemeen en heb verder geen rare klachten.
Dus volgens mij ben ik vrij voorbeeldig zwanger, tot nu toe.

Succes vandaag TM en Susie!

En BJ, pittig hoor, zo werken en dan nog zo'n kleine muppet thuis.
pi_93894684
Goedemorgen.

Tally krijgt vandaag de datum van haar keizersnee toch?
TM succes bij de gyn en Susie veel plezier bij de echo vanavond.

Heeft She-wolf zich al gemeld?

Hier wel redelijk geslapen, het nieuws is een beetje bezonken. Ik kan er voorlopig toch niks aan veranderen, eerst die afspraak in het ziekenhuis maar afwachten. Dus we gaan weer met frisse moed met de dagelijkse dingetjes verder.
pi_93895219
Tally spannende dag vandaag, succes meis ^O^

TM moet je gewoon op controle bij de gyn of was er een speciale reden voor deze afspraak. Sorry :@ ben het even kwijt.

Enneh......shewolf, kom je eens melden ~O>

Nienna :*
pi_93895763
gisteren ben ik erachter gekomen dat 2 andere col'lega's van me ook zwanger zijn. 1 tegelijk met mij en 1 8 weken langer :o
(en we zijn maar met zijn tienen op de werkvloer, dat wordt een hormonenfeestje)
pi_93896014
Dat wordt leuk tijdens jullie verlof ;) Halve afdeling weg
pi_93896030
Haha kleurdoos, dat geloof ik graag.
En een feest voor je werkgever, want dit heeft ineens een verlofpercentage van 30%
  donderdag 10 maart 2011 @ 10:27:39 #156
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_93896103
Veel plezier straks Susie!

Gister proefles zwangerfit gehad, dat gaat m niet worden. Er waren 8 dames en 5 cardio apparaten. Het eerste half uur was vrij invulbaar. Ik had geen apparaat dus de begeleidster liet me een paar andere oefeningen zien, krachttraining. Maar ze begeleidde me verder niet echt. Na een half uur kwam de loopband vrij, heb ik nog 5 min op gelopen zonder goed te weten hoe het ding werkte. Daarna nog wat theorie over puffen (werden wat stenciltjes voorgelezen 'wees niet bang voor je wee') en daarna deden we een ontspanningsoefening op de keiharde vloer waardoor ik nu nog mijn stuitje en rug voel. Na afloop moest iedereen snel weg om plaats te maken voor de volgende lichting. Kortom echt helemaal niks aan gehad.
pi_93896410
Dat is jammer, Aventura!
pi_93897478
Jemig Aventura, dat klinkt idd als een flutles zeg, daar heb je toch helemaal niks aan. Zou ik ook niet meer naar toe gaan, je kan je tijd en energie wel beter besteden.
Ga je nu kijken voor een andere cursus of laat je het hierbij?
pi_93897681
Meiden met echo's succes

en tally vandaag datum voor keizersnede.. spannend dan
Kyan
pi_93898112
Aventura, dat is balen zeg, klinkt niet als een aanrader iig..

Wij hadden dinsdag geen begeleider bij zwangerschapszwemmen, maar toen hebben we gezamenlijk de oefeningen bedacht. En ze kwamen hun excuses nog even aanbieden, de "juf" was door haar rug gegaan een uur voor de les, en ze hadden zo snel geen vervanger kunnen regelen...
pi_93898413
Tja Laiveneertiekje, dat is dan weer de andere kant. Dat is domme pech en heel vervelend voor de 'juf', maar ik denk dat ze wel een goede oplossing hebben verzonnen zo. Het is dan toch improviseren, ook voor hun.
Fijn dat ze iig meedenken en niet gelijk afbellen.
  donderdag 10 maart 2011 @ 11:47:36 #162
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_93898969
Tally, TM en Susie allemaal belangrijke dingen vandaag.

Aventura, wat stom zeg. Wil je heel graag een cursus doen of was dit meer een probeersel?
Alexa en Seth zijn lief
  donderdag 10 maart 2011 @ 11:54:28 #163
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_93899203
Aventura, dan heb je ook zoiets van: wat een verspilling van mijn tijd! Wees blij dat dit nog een proefles was :N

Mijn fysio stelde de vorige keer zelf voor om bevallingsoefeningen te doen, toppie, want zo wordt het wel vergoed door mijn verzekering! ^O^
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
  donderdag 10 maart 2011 @ 11:56:26 #164
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_93899253
Ik ga nu yoga proberen, ik wil graag wel iets doen met medezwangeren :). Ik ga nog wel de dame van Zwangerfit bellen om echt de reden van mijn teleurstelling aan te geven, dan kan ze er iets mee...
pi_93899296
Hoi :W

Ik ben er hoor. Mét mn tweede streepje O+

Vlindur 24 november 2011 O+
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  donderdag 10 maart 2011 @ 11:58:58 #166
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_93899344
Jeeeee *O*

Aha, Aventura. Ik zou inderdaad zeker nog wat feedback geven :Y....
Alexa en Seth zijn lief
pi_93899353
Vlindur *G*

Ook hier even ;) Hihihi *G*
  donderdag 10 maart 2011 @ 12:04:23 #168
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_93899550
quote:
4s.gif Op donderdag 10 maart 2011 11:57 schreef Vlindur het volgende:

^O^
pi_93899557
Vlindur jeah *O*
Nu juffrouw Jannie hier nog even melden.......

Aventura, ik doe ook yoga en dat bevalt heel goed. Ik heb het echt het gevoel voorbereid te worden en begeleid te worden op en naar de bevalling. Echt heel fijn. Ik hoop dat het bij jou net zo goed bevalt als bij mij.
Maarja, slechter dan zwangerfit kan het niet worden geloof ik......
  donderdag 10 maart 2011 @ 12:07:39 #170
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_93899658
Hahaa Dani, erger kan niet nee.

Welkom Vlindur! Ik zag al mooie foto in ' als zwanger worden....'
Van harte hoor!!!
pi_93899716
Vlindur, gefeliciteerd!!

Aventura, jammer dat de les niet was wat je ervan verwacht had.
pi_93899850
quote:

*O* proficiat *O*
Kyan
pi_93899961
Gefeliciteerd Vlindur!
  donderdag 10 maart 2011 @ 12:17:44 #174
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_93900023
Een Novemberbaby. Wat gaat de tijd snel, ik was eeuwenlang de enige met een julikindje :P
pi_93900800
Gefeliciteerd en welkom vlinder
Balen dat je les zo tegenviel aventura hoe is het trouwens met je hand?
tally succes vandaag
tm veel succes bij de gyn
susie succes met wachten tot vanavond

Ik heb eigenlijk geen flauw idee wat mijn bmi is.
pi_93901036
Die kun je heel makkelijk uitrekenen: je gewicht gedeeld door je lengte in het kwadraat.
Ik ga er wel vanuit dat je je gegevens moet aanhouden van voor je zwangerschap. Bij mij dus:
69 kg / 1.73x1.73 = 23
pi_93901754
Vlindur, geweldig nieuws! :o *O*

Ik ben zo blij voor jullie!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 10 maart 2011 @ 13:01:42 #178
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_93901821
quote:

whooot echt! Wow helemaal te gek!
Hartelijk gefeliciteerd! Fijne zwangerschap toegewenst!

Straks heb jij net zoals ik een november kindje en een decemberkindje. Haha.
  donderdag 10 maart 2011 @ 13:04:24 #179
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_93901935
Ik had voor de zwangerschap een bmi van 24. Zal nu wel hoger zijn maar het zal inderdaad om de waarde voor je zwangerschap gaan hoop ik!
  donderdag 10 maart 2011 @ 13:16:47 #180
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_93902332
Vlindur van harte! Kan ff geen dansje doen, ben mobiel, maar helemaal super!
pi_93902664
Het gaat inderdaad om het gewicht van voor je zwangerschap...

En van harte Vlindur *O*
  donderdag 10 maart 2011 @ 13:30:43 #182
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_93902819
Vlindur, van harte gefeliciteerd en welkom! :D
pi_93902822
*O* Vlindur gefeliciteerd!!!!! *O* Geweldig zeg!
  donderdag 10 maart 2011 @ 13:35:46 #184
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_93902983
Vlindur, gefeliciteerd!! Wat leuk zeg. En 24 november is een prachtige datum, dan is mijn jongste jarig.

*O* *O*
  donderdag 10 maart 2011 @ 13:41:50 #185
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_93903198
Ik had voor de zwangerschap een BMI van 27, puur omdat mijn zwangerschapskilo's er niet af waren :{ ... eigen schuld. Anyways, ben nu 30wk en 6 kilo erbij, valt nog mee gelukkig. Met Alexa woog ik met 30wk ook iets van 84 alleen kwam ik toen van 69 kilo af en niet van 79 :X

Ff een vraagje voor de LLMs of voormalige LLMs: waarmee vermaken jullie jezelf tijdens het zwangerschapsverlof? Ik heb me bij Alexa's verlof met name vermaakt met de babyuitzet en de kamer, maar die is nu zo goed als af. Een vriendin van me is aan het borduren geslagen, maar das niks voor mij :D
Alexa en Seth zijn lief
pi_93903378
Fok natuurlijk!
;)
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  donderdag 10 maart 2011 @ 13:51:17 #187
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_93903538
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 13:47 schreef Vanyel het volgende:
Fok natuurlijk!
;)
:D Besides that, offcourse ...
Alexa en Seth zijn lief
pi_93903907
Wauw Vlin gefeliciteerd meis! Da's lekker snel gegaan, of niet?
Het is je gegund!!! Knuff!
pi_93904148
Takkembah: weekje weg met vriend, huis aan kant, hobby (lezen, sieraden maken, puzzelen) en.......slapen!! En anders: gezellig bij vrienden langs/of zij bij jou, naar de film.
Goh ik kan genoeg verzinnen hoor.

Oh en daarbij heb ik vriendlief de opdracht gegeven om alle series die mij wel leuk lijken, te downloaden. Dat voorkomt dat ik straks de meest suffe tv-programma's ga volgen, maar kijk wat ik écht leuk vind.
Dus dat is criminal minds, white colar, desperate housewifes enzo.
  donderdag 10 maart 2011 @ 14:09:23 #190
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_93904239
owww WOW echt Vlindur!!! wat gaaaaaaaaaaf!!!
Rienk krijgt ook een broertje of zusje!

ik zei toch al dat ik er een goed gevoel bij had???

GEFELICITEERD!!!!
  donderdag 10 maart 2011 @ 14:12:26 #191
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_93904357
Hmmzz DVD's kan ik wel eens gaan branden inderdaad.

En een beetje mezelf verwennen (schoonheidsspecialist, kapper).

Het huis hier is aan kant, weekje weg zit er niet in door Manliefs dagen, naar de film is niet mijn ding (zolang zitten).

Ben benieuwd hoe het TM vergaan is in het zkh....
Alexa en Seth zijn lief
pi_93904676
Takkembah, foto's inplakken?

Vlindur :o *O* *O* *O* Wat leuk, gefeliciteerd!
The way you rock'n'roll
  donderdag 10 maart 2011 @ 14:22:15 #193
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_93904810
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 14:19 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Takkembah, foto's inplakken?

Foto's inplakken doe ik niet, maar nu je het zegt: ik kan natuurlijk mooi Alexa's eerste jaar in een fotoalbum knallen via Hema / Kruidvat oid. Thnx!
Alexa en Seth zijn lief
pi_93905682
Van harte Vlindur! Welkom met je 2e wondertje :)

Net terug van de 2e 20w echo :) Weer baby mogen kijken O+ Vermaakt zich heerlijk daarbinnen.
  donderdag 10 maart 2011 @ 14:45:44 #195
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_93905874
O+ Cyhntia, fotootje?
Alexa en Seth zijn lief
pi_93905927
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 13:41 schreef Takkembah het volgende:
Ik had voor de zwangerschap een BMI van 27, puur omdat mijn zwangerschapskilo's er niet af waren :{ ... eigen schuld. Anyways, ben nu 30wk en 6 kilo erbij, valt nog mee gelukkig. Met Alexa woog ik met 30wk ook iets van 84 alleen kwam ik toen van 69 kilo af en niet van 79 :X

Ff een vraagje voor de LLMs of voormalige LLMs: waarmee vermaken jullie jezelf tijdens het zwangerschapsverlof? Ik heb me bij Alexa's verlof met name vermaakt met de babyuitzet en de kamer, maar die is nu zo goed als af. Een vriendin van me is aan het borduren geslagen, maar das niks voor mij :D
Vooral met internetten of spelletjes op de laptop en haken. Heb ook nog een hele stapel puzzelboekjes en leesboeken liggen, maar daar heb ik nog geen zin in gehad.
pi_93905934
Enveloppen van de kaartjes schrijven? Beschuit met muisjes halen (desnoods lopend om tijd te rekken :P )
  donderdag 10 maart 2011 @ 14:53:56 #198
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_93906216
Ik verveel me eigenlijk nooit! Series kijken, internetten, lezen, winkelen, naar de hei of het bos...beetje opruimen en aanvoelen thuis...dat is dan ook wat ik ga doen tijdens mijn verlof.
  donderdag 10 maart 2011 @ 14:55:22 #199
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_93906276
Lekker woordenboek op mijn nieuwe HTC. Aanrommelen werd aanvoelen :')
  donderdag 10 maart 2011 @ 14:55:52 #200
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_93906292
Vlindur, proficiat!!! *O* *O* *O*

Ik probeer zelf al voor m'n verlof het nodige qua kaartjes enzo te regelen/schrijven, want ik ben in mijn verlof spullen aan het inpakken, want heb een verhuizing gepland staan tegelijk met de bevalling :X ... Ik zal verder vast nog wel tijd vinden om een beetje te shoppen hoor :P en natuurlijk lekker terrasje pakken af en toe en vriendinnen!

PS: Waar staat de afkorting LLM voor :?
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
  Licht Ontvlambaar donderdag 10 maart 2011 @ 14:56:50 #201
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_93906327
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 13:41 schreef Takkembah het volgende:

Gewoon bevallen op de eerste verlofdag :')
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  donderdag 10 maart 2011 @ 14:58:31 #202
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_93906395
Vlindur wat een GEWELDIG nieuws!!! Gefeliciteerd! :* Ben echt superblij voor jullie!

Ik ben weer thuis uit het ziekenhuis, zit hier aan tafel en ben helemaal van het padje... De bloeddruk was vanmorgen weer hoger (165/100) en na controle/overleg kreeg ik de keuze uit twee opties:

1) met bloeddrukverlagers naar huis en bij 38 weken inleiden (dat is over anderhalve week)

2) meedoen aan een wetenschappelijk onderzoek (HYPITAT-2). Doel van het onderzoek is om de effecten te bestuderen van het al dan niet vroegtijdig opwekken van de bevalling bij hoge bloeddruk en/of zwangerschapsvergiftiging bij een zwangerschapsduur tussen de 34 en 37 weken. D.m.v. loting wordt bepaald of de bevalling al dan niet vroegtijdig wordt opgewekt. Dus bij de ene groep wordt afgewacht (tot 37/38 weken, afhankelijk van de conditie van de moeder) en bij de andere groep wordt de bevalling ingeleidt.

Jullie raden het waarschijnlijk al.... ik heb besloten om mee te doen met het onderzoek en zit in de groep van de inleiding :o . Omdat ik zondag toch zelf al 37 weken ben durfde ik het in overleg met de gyn wel aan. Was ik nog maar 34 weken geweest dan had ik er niet voor gekozen. Dat het kleine prupke toch al aan de bovenkant van de groeicurve zit helpt natuurlijk ook.

Morgenvroeg om half acht worden we in het ziekenhuis verwacht en krijg ik gel. Als het een beetje normaal verloopt dan wordt ons meisje dus dit weekend nog geboren. OMG!!! Ik ben compleet in de war :D. Heb zin om heel hard te huilen, maar moet ook lachen, ben blij en doodnerveus. Een kruidvat vol hormonen en ontelbare emoties vechten om voorrang!

Net maar even beschuiten en boter gekocht (de muisjes had ik laatst al bij de Makro ingeslagen), je kan het maar beter in huis hebben nietwaar? :D

Sorry voor het geval het een onsamenhangend verhaal is geworden, het is compleet spitsuur in mijn hoofd!
  donderdag 10 maart 2011 @ 15:04:11 #203
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_93906604
WAAAAAHHHH, TM!!!! :o
Gaat het gewoon al gebeuren!!!!!

Ik zou ook helemaal in de war zijn hoor... rustig ademhalen... in / uit /in / uit....

Heeeeeeeeeeeeeeel veel sterkte vandaag met de spanning & alvast heel veel succes voor morgen!!!!! ^O^
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
  donderdag 10 maart 2011 @ 15:04:30 #204
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_93906618
Heftig TM. Hopelijk gaat alles goed. Morgen ben je mama O+
pi_93906648
TM, Wat snel! Nog een paar uur en dan hebben jullie het mooie meisje in jullie armen O+
  donderdag 10 maart 2011 @ 15:06:09 #206
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_93906689
Moet wel schrikken zijn, TM!

veel succes alvast ^O^
  donderdag 10 maart 2011 @ 15:10:31 #207
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_93906889
Waaaaaaaaaaaaaaaaaaa TM!!!!!!!!

Ik weet helemaal hoe je je voelt!

Het gaat gewoon gebeuren morgen :D *O*

Beetje voorgaan voor She-Wolf ;)
Alexa en Seth zijn lief
pi_93906898
TM :o OMG!!
Dat was niet wat je had verwacht van je bezoek denk ik! Jeetje!!
Kan me voorstellen dat je spitsuur in je hoofd heb, maar ondanks dat heb je alles heel helder neergezet hoor hier. Hoe is je man eronder?
Ik wens je heel veel sterkte en ben erg benieuwd naar jullie meisje, wat jullie dit weekend al gaan zien O+

Isis: LLM = Laatste Loodjes Moeders
  donderdag 10 maart 2011 @ 15:13:52 #209
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_93907039
Aha! Die was ook niet heel gemakkelijk te raden.... :@ Thx!
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
  donderdag 10 maart 2011 @ 15:31:28 #210
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_93907964
Oeh TM, wat enorm spannend, onverwacht, wat enerverend. Ik zou ook even niet weten wat ik met mezelf aan zou moeten.

Maar bovenal, nog maar heel eventjes en dan ben je mama! *O*
Alvast veel succes morgen, en evt verdere dagen. En geniet van de eerste momenten met jullie meisje... :*
pi_93908453
TM, wat ontzettend onverwacht, spannend en leuk tegelijk. Hopelijk gaat het allemaal goed verlopen en ben je snel samen met je kleintje!
pi_93908461
TM :o Wat spannend en leuk tegelijk! Heel veel succes!
The way you rock'n'roll
pi_93908519
Wat een achtbaan tm! Heb je alles al helemaal klaar voor de komst van je meisje? Even rustig laten bezinken en heel veel succes alvast!
  donderdag 10 maart 2011 @ 15:47:03 #214
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_93908700
WHAAAAAAAAAAAAAAA! :D :|W

Thanks lieve meiden! Mijn lief is ook helemaal hyper *O*. Die is bijna weer thuis uit België en heeft me onderweg geloof ik al vier keer gebeld. Vanavond zijn we voor het laatst (in hele lange tijd althans) met z'n tweetjes hier thuis! :o O+ *O*

Erg schattig trouwens, mijn schoonvader belde net helemaal geëmotioneerd op. Die had toen mijn lief hem belde al een traantje weggepinkt en wilde mij ook graag nog even wat lieve woorden influisteren de schat.

Straks nog even een keer mijn tassen controleren (die stonden al klaar), de laatste papieren aan de map voor de belastingaangifte toevoegen, schoon beddengoed klaarleggen (mijn mams komt morgenvroeg het bed verschonen en een laatste was wegvouwen, de schat), en gewoon nog een keer alles dubbelchecken. Nog tips? ;)

Ik heb me zelden zo raar gevoeld...

pi_93908941
Enveloppen al geschreven?
maxicosi al in de auto?
pi_93908970
Jeetje TM, wat een nieuws zeg!! En jij eerst nog roepen dat Tally ons zou inhalen...jij zelf dus! Haha.
pi_93909053
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 09:15 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Volgens mij wel :)
Klopt!

8 April gaat onze dochter geboren worden. De tijd en zo heb ik nog niet. Maar datum staat vast (of er moet een spoed geval die dag tussen komen).
Morgen over 4 weken :) Mijn bloeddruk was wat te hoog en dus moest ik urine inleveren. Daar heb ik geen uitslag van gehad aangezien ik ook niet weet of die 2 druppels wel genoeg waren :')
pi_93909116
TM zet hem op morgen ;)
  donderdag 10 maart 2011 @ 15:57:50 #219
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_93909150
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 15:52 schreef danic het volgende:
Enveloppen al geschreven?
maxicosi al in de auto?
Check en check! *O*
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 15:53 schreef -Nienna- het volgende:
Jeetje TM, wat een nieuws zeg!! En jij eerst nog roepen dat Tally ons zou inhalen...jij zelf dus! Haha.
Ik ren mezelf heel hard voorbij nu :D.
  donderdag 10 maart 2011 @ 15:58:38 #220
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_93909175
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 15:57 schreef Tally het volgende:
TM zet hem op morgen ;)
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 15:57 schreef Tally het volgende:
TM zet hem op morgen ;)
Thanks! :*

En je hebt een datum! *O*
pi_93909176
Nou volgens mij ben je er dan wel echt klaar voor :*
  donderdag 10 maart 2011 @ 15:58:41 #222
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_93909177
Tjezus, ik ben echt een emokip vandaag, maar ik zit ook helemaal met tranen in mijn ogen, TM :') Enorm veel succes joh, gaat helemaal goedkomen! :* Oh, wat spannend!
3!
  donderdag 10 maart 2011 @ 15:59:55 #223
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_93909229
Spannend TM! Succes morgen. ^O^

Ik kom mij ook lekker melden, ook al ben ik er nog vrij onzeker over omdat het zo vroeg is.

20 november 2011: GWS

Ik heb de verloskundige en MvM ook al gebeld, ik negeer gewoon keihard mijn onzekerheid, weg ermee... 8-)
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_93909327
GWS *O* welkom!!
  donderdag 10 maart 2011 @ 16:02:35 #225
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_93909333
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 15:47 schreef twentemeisje het volgende:
WHAAAAAAAAAAAAAAA! :D :|W

Straks nog even een keer mijn tassen controleren (die stonden al klaar), de laatste papieren aan de map voor de belastingaangifte toevoegen, schoon beddengoed klaarleggen (mijn mams komt morgenvroeg het bed verschonen en een laatste was wegvouwen, de schat), en gewoon nog een keer alles dubbelchecken. Nog tips? ;)

Ligt eraan waarvoor :P

Iig had ik toen mijn IPodje mee met mijn muziekjes, was heerlijk...
En wat leesvoer
Wat snacks voor tussendoor (meestal eerder voor je mannetje)
Badjas?

En laat het lekker over je heenkomen *O*

En een keer oefenen met de maxicosi ja. Toen Alexa er was, hebben we daar buiten nog mee staan te kloten :')

quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 15:55 schreef Tally het volgende:

[..]

Klopt!

8 April gaat onze dochter geboren worden. De tijd en zo heb ik nog niet. Maar datum staat vast (of er moet een spoed geval die dag tussen komen).
Morgen over 4 weken :) Mijn bloeddruk was wat te hoog en dus moest ik urine inleveren. Daar heb ik geen uitslag van gehad aangezien ik ook niet weet of die 2 druppels wel genoeg waren :')
*O* en :D
Alexa en Seth zijn lief
pi_93909747
TM! :o Wh00h00! Ik hoop op een voorspoedige bevalling en vooral inleiding! Zet em op! En geniet van je avond en ik hoop dat je nog wat slapen kunt vannacht! :P :*

GWS, Hoi :+
  donderdag 10 maart 2011 @ 16:14:50 #227
327382 boembaa
wie is die kleine kloon?
pi_93909834
TM wat spannend!
pi_93909877
Ja hoi! Ik ben er ook! Met een "zwanger" van de digitale Clearblue. Die dus gewoon potverdikkeme na een tijdje uitgaat! Hallo, ik wil zo'n ding toch bewaren! :{w Dus gewoon lekker nog een testje gekocht en twee ouderwetse streepjes gepiest B-)

Ik vind 'm niet zo duidelijk, maar goed, een streepje is een streeppje toch? En bovendien zegt mijn lichaam al genoeg: pijnlijke borsten, continu boeren laten (oh ja, die was ik alweer vergeten :') ), moe, maagzuur, trek in rare dingen (Brinta. Seriously.)... Het is duidelijk in elk geval. :)

Ik blijf nog even incognito tot de omgeving het weet, maar mag ik al wel in het lijstje? Even rekenen geeft mij 16 november. :)

Vlindur! Ik weet niet of je weet wie ik ben, maar ik vind het wel superleuk om samen met je te zwangeren! O+
¿
  donderdag 10 maart 2011 @ 16:15:56 #229
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_93909878
GWS WAT GAAF!!!!! Jemig wat een goed nieuws hier vanuit de overbuurtjes vandaag *O*

Wat de voorbereidingen betreft denk ik het ook Danic :).
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 15:58 schreef Incantrix het volgende:
Tjezus, ik ben echt een emokip vandaag, maar ik zit ook helemaal met tranen in mijn ogen, TM :') Enorm veel succes joh, gaat helemaal goedkomen! :* Oh, wat spannend!
:*!

quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 16:02 schreef Takkembah het volgende:

[..]

Ligt eraan waarvoor :P

Iig had ik toen mijn IPodje mee met mijn muziekjes, was heerlijk...
En wat leesvoer * twentemeisje vinkt af
Wat snacks voor tussendoor (meestal eerder voor je mannetje) * twentemeisje vinkt af
Badjas? * twentemeisje moet deze nog pakken

En laat het lekker over je heenkomen *O*

En een keer oefenen met de maxicosi ja. Toen Alexa er was, hebben we daar buiten nog mee staan te kloten :') * twentemeisje heeft de Easyfix al achterin de auto, straks nog maar even een paar keer het erop en eraf klikken oefenen :).
  donderdag 10 maart 2011 @ 16:18:28 #230
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_93909998
Jannie ook een kliin??

Das een duidelijkere streep dan die ik had hoor :Y *O*

TM nog een WOOOOOOOOOOOHOOOOOOOOOOOO voor jou!
Alexa en Seth zijn lief
  donderdag 10 maart 2011 @ 16:19:47 #231
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_93910045
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 16:14 schreef boembaa het volgende:
TM wat spannend!
Echt wel! *O* (Joh, ben ik hyper? Welnee??? :D)
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 16:12 schreef Vlindur het volgende:
TM! :o Wh00h00! Ik hoop op een voorspoedige bevalling en vooral inleiding! Zet em op! En geniet van je avond en ik hoop dat je nog wat slapen kunt vannacht! :P :*

GWS, Hoi :+
:* Ik hoop het ook, betwijfel het ;). Gelukkig heb je voor een bevalling altijd nog wat adrenaline achter de hand :D.

Ik ben zo blij voor jullie Vlindur!

JuffrouwJannie gefeliciteerd! *O* Wat een goeie dag is het hier!!!
  donderdag 10 maart 2011 @ 16:19:53 #232
12913 GreatWhiteSilence
pi_93910052
Oe, 16 november is vast de datum die ik mee ga krijgen, maar ik weet dat dit niet klopt. Ik ben namelijk vrij zeker van mijn eisprong (ovulatietesten en temperaturen).

Ik heb niet heel veel klachten, heel piepklein beetje misselijk (Denk ik, geeft dus aan hoe 'erg' het wel niet is :P ) en een kramperig gevoel in mijn buik. Dat herken ik wel van de eerste keer, behalve dan dat beetje misselijk zijn. Of ik ben dat alweer vergeten, dat kan ook. O-)
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_93910089
TM succes morgen :o *O*

@Takkembah, ja sorry, ik weet hoe irritant kloons zijn, maar er is net een te grote kans dat er bekenden meelezen...
¿
pi_93910092
GWS :o . Gefeliciteerd *O* . Wat leuk!
pi_93910197
JJ, dat boeren heb ik ook! Dat had ik bij Rienk helemaal niet :o

TM. Komt goed joh!
pi_93910261
Denk je btw de enige te zijn voorlopig in november, zijn er die zelfde dag nog 2! _O- _O-

GEZELLIG! *O*
pi_93910313
Voor een MODje, ik heb een banner voor in de op

Bedankt alvast :*
  donderdag 10 maart 2011 @ 16:27:12 #238
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_93910397
Wat een nieuws vandaag.

Ook welkom aan de nieuwen en een voortvarende 9m gewenst!
pi_93910416
Oh, en Juffrouw Jannie ook *O* . Ben heel benieuwd, ken ik je?
pi_93910432
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 16:27 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Oh, en Juffrouw Jannie ook *O* . Ben heel benieuwd, ken ik je?
Ja B-)
¿
pi_93910496
TM, wow! Wat spannend. Heel veel toitoitoi morgen. ^O^ O+
  donderdag 10 maart 2011 @ 16:30:11 #242
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_93910535
Jemig jemig jemig.... ik ben ff naar de vk en vervolgens gaat TM morgen ingeleid worden en zijn er 3 nieuwe zwangeren bij!! En ben ik niet meer de laatste in de rij! *O*

Welkom Juffrouw Jannie!
Welkom GWS!
Welkom Vlindur! die had ik al gehad, maar om het compleet te maken nog efskes!
*O* *O* *O*

En TM! Wat doe jij nou?? Morgen heb je gewoon je beebje al! En inderdaad, je bent flink aan het voorkruipen nu! haha! Succes morgen alvast!
  donderdag 10 maart 2011 @ 16:31:09 #243
12913 GreatWhiteSilence
pi_93910579
Brings back memories. :P Toen ik van Annicka in verwachting was zat zaten er ook zoveel bij elkaar op een kluitje...
pi_93910593
Oh TM succes morgen, dat lijkt me echt gek :o
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_93910850
Wow TM, dat is spannend zeg!!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 10 maart 2011 @ 16:43:17 #246
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_93911147
TM! Beetje voorpiepen hè ;) Spannend zeg, veel succes alvast!
pi_93911809
Vlindur gefeliciteerd! *O*
GWS en JuffrouwJannie ook gefeliciteerd!

TM succes morgen! Spannend!
pi_93911820
Wauw tm dat is in 1x snel zeg
En een heuse streepjes regen ineens. Welkom dames
pi_93911968
Gewoon omdat het eindelijk kan

*hyper en de spring*

pi_93912040
Ik ben gister weer thuis gekomen!
Het gaat erg goed met mij en Sarah O+
Binnenkort ga ik me melden in het kleine babytjes topic, maar eerst even goed uitrusten en ritme vinden.

Ik ben helemaal niet bijgelezen maar voor iedereen die het nodig heeft :* en voor iedereen met stickers en goed nieuws *O*
En ik ga zeker in de gaten houden wat er hier allemaal nog voor moois geboren gaat worden!!
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_93912041
Vlindur! Ik vind het zooo leuk :') *emo* O+
En nu rammel ik weer meer en dat is JOUW SCHULD! :(
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_93912279
quote:
17s.gif Op donderdag 10 maart 2011 17:00 schreef Twinkly het volgende:
Vlindur! Ik vind het zooo leuk :') *emo* O+
En nu rammel ik weer meer en dat is JOUW SCHULD! :(
Oh O+ Kom ook dan! Het is weer zo leuk hier! O+
  donderdag 10 maart 2011 @ 17:06:39 #253
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_93912330
Heerlijk al die stuiterende meiden!
@f_r: het gaat steeds beter met mijn hand. Ik heb nu fysiotherapie, dat had ik eerder moeten doen!
pi_93912355
Ja Twinkly, zorg es dat je ook hier komt dan :P
¿
  donderdag 10 maart 2011 @ 17:09:38 #255
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_93912472
:o TM :o Jij bent toch pas zwanger. De reden dat je eerder gaat bevallen is minder, maar wel reuze spannend. Je hebt van het weekend gewoon je meiske al *O*

Tally 8april spannend..

Juffrouw jannie *O* van harte gefeliciteerd
Be happy with the little things in life
pi_93912558
Oei zit ik toch keihard mee te janken voor TM.. Die spanning in je bericht, kippenvel.. Wat moet dat een bijzonder en gek moment zijn dat je ineens, eerder dan verwacht, mama gaat worden!
Snik. Lang leve de hormonen.

Twentemeisje denk aan je bloeddruk! Relax, chill! Zet alles klaar en installeer jezelf dan op de bank met thee en de afstandsbediening!
En vanavond lekker heel veel knuffelen met paps :D
En zet hem op morgen ik leef mee! :D

GreatWhiteSilence en JuffrouwJannie gefeliciteerd!

En Vlinder waaaaaah :D
pi_93912811
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 17:11 schreef Sannne het volgende:
Oei zit ik toch keihard mee te janken voor TM.. Die spanning in je bericht, kippenvel.. Wat moet dat een bijzonder en gek moment zijn dat je ineens, eerder dan verwacht, mama gaat worden!
Snik. Lang leve de hormonen.

Twentemeisje denk aan je bloeddruk! Relax, chill! Zet alles klaar en installeer jezelf dan op de bank met thee en de afstandsbediening!
En vanavond lekker heel veel knuffelen met paps :D
En zet hem op morgen ik leef mee! :D

GreatWhiteSilence en JuffrouwJannie gefeliciteerd!

En Vlinder waaaaaah :D
Sanne O+ éindelijk toch samen zwanger :D :*
pi_93912836
Jaaa kei vetcool :D Vind het zo leuk voor jullie! (En voor mij, haha!)
pi_93912868
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 17:17 schreef Sannne het volgende:
Jaaa kei vetcool :D Vind het zo leuk voor jullie! (En voor mij, haha!)
Voor jou! *O* O+ *O*

En ook voor mij :P
pi_93912922
Ja maar ik ben al een ervaren zwangere (proest)
Zo voel ik me ineens sinds kleintje beweegt lol.

Jij hebt nog een garnaaltje :D Zo lief!
pi_93913127
TM pfffffffffffffff!!!!!! Ik wens je heel veel succes en het gaat vast helemaal goed komen (ik wilde niet terug lezen maar las iets van misschien komend weekend al vers beebnieuws dus ben toch even terug gaan scrollen) Spannend hoor!!! Geniet van je misschien wel laatste babybuikavond/nacht!!!
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_93913148
Hoe is het met jullie MP?
pi_93913173
Oja MP welkom thuis!! Heb je een fijne kraam?
  donderdag 10 maart 2011 @ 17:25:06 #264
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_93913187
Oh TM, vergeet niet nog een buikfoto te maken!!
pi_93913292
Wat leuk al die blije zwangere dames O+

Veel plezier en heel veel succes toegewenst TM!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  donderdag 10 maart 2011 @ 18:57:32 #266
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_93916993
Wow, wat een hoop nieuws op 1 dag! Gefeli nieuwe zwangeren O+
TM: Verse beeb in het weekend! *O* *O*
pi_93919495
dames dames...jullie weten een zwangere wel aan het janken te krijgen vandaag. Ik had gewoonweg geen tijd om bij te lezen overdag dus ik krijg alle streepjes en het bericht van TM op een hoop, *O* :'( :o :P (dat ik vandaag een sms kreeg dat een vriendinnetje bevallen is was ook tranen in de ogen materiaal)

TM: heeel heeeel heeeel veel succes morgen! Je bent gewoon bijna mama!

Tally: 8 april is een superdatum voor een heel lief kindje.

En last- but zeker not - least Vlindur, GWS en Juffrouw Jannie (ik heb een vermoeden) heel hartelijk welkom hier, gezellig!
  donderdag 10 maart 2011 @ 20:51:14 #268
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_93924176
Vlindur, GWS en juffrouw Jannie!!!! Van harte gefeliciteerd  en super welkom hier!!! 
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_93925380
ik heb mijn verspreekkwaaltje weer terug :') Heb al drie keer van de bank af geroepen "driekus (dus echt Driekus ipv zijn eigen naam) dat mag niet" terwijl ik dus de konijnen aan het toespreken ben. En manlief elke keer in een scheur en dan twee nijnen die absoluut niet luisteren (domme baas, zo heten we niet, we hebben wel lange oren, maar nu luisteren we zeker niet)
  donderdag 10 maart 2011 @ 21:53:10 #270
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_93929426
Hee, allemaal nieuwe zwangeren! *O* Gefeliciteerd allemaal! *O*

Juffrouw Jannie, ik ben benieuwd wie je bent, ken ik jou ook?
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  donderdag 10 maart 2011 @ 21:53:46 #271
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_93929468
En Twentemeisje, wat een onverwachte wending! :o Spannend zeg, heel veel succes en geniet van de laatste avond samen! :)
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_93933016
twentemeisje heel veel succes morgen!

En:oproep voor juffrouw jannie, u heeft pm!
pi_93933649
Juffrouw Jannie en GWS, welkom en gefeliciteerd natuurlijk!

Twentemeisje....heel veel succes morgen meid!

Heeft She-Wolf zich wel laten zien vandaag?
pi_93933658
Gefeliciteerd nieuwe zwangeren! November alweer *O*

Twentemeisje, heeel veel succes morgen! Jullie zijn gewoon bijna papa en mama! :o
29/10/'10 - 25/03/'13
  donderdag 10 maart 2011 @ 22:52:27 #275
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_93933872
Bedankt voor al jullie lieve wensen! Hier staat alles klaar voor morgen. We kruipen nu lekker in bed tegen elkaar aan, laatste nachtje thuis voordat we als papa en mama terugkeren met een klein meisje in een maxi-cosi. Wat een heftig, geweldig idee! O+

Ik ga proberen hier morgen updates te plaatsen! :*
pi_93934284
Slaap lekker en veel succes en plezier morgen O+
  vrijdag 11 maart 2011 @ 06:31:27 #277
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_93943939

pi_93943986
Goeiemorgen,

Zo jij bent stuiterend je bed uit gekomen TM, dat kan niet missen!
Hoe voel je je, hebben jullie een beetje geslapen?

Nogmaals heel veel succes en geniet van jullie mooie wondertje :*
  vrijdag 11 maart 2011 @ 07:02:00 #279
327382 boembaa
wie is die kleine kloon?
pi_93944037
Twentemeisje heel veel succes vandaag!
  vrijdag 11 maart 2011 @ 07:05:22 #280
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_93944049
TM: goedemorgen en heel veel succes vandaag :*

Ook voor de andere dames goede morgen natuurlijk ;)

Mijn meisje ligt de laatste paar dagen erg hoog denk ik. Ik voel iets tegen mijn rib aan (alsof er iets klem zit, niet schoppend). Dat is erg raar, want ik voel ook erg vaak iets tegen mijn blaas aan drukken (trappelend en drukkend). Hoe zit ze nou??!!!
pi_93944149
Welkom Juffrouw Jannie!
Welkom GreatWhiteSilence, wat ontzettend gaaf dat je nu hier mag komen! We gaan duimen voor je dat het een prachtige tijd mag zijn met weer een geweldig resultaat!

TwenteMeisje en (8> heel veel succes vandaag en we wachten op de updates.

Mefke, dat ga je straks toch niet meer doen he? Mijn moeder heeft dat mijn hele leven gedaan (maar dan met de namen van mijn 2 broers en vader). (Misschien omdat wij ook nooit luisterden?)
pi_93944219
Tankgirl: misschien ligt ze hetzelfde als bij mij: hoofd naar beneden, dus je voelt haar hoofd of schouder tegen je blaas en billen tegen je ribben. Ze is nu al ongeveer 40 cm hè, vergeet dat niet. Dus de ruimte wordt beperkt. Ik herken heel erg wat je omschrijft en bij mij ligt ze al de hele tijd zo.
pi_93944312
ik had gisteren mijn intake (echo al eerder gehad en eind deze maand nog een keer O+ )
de VK was vol verbazing over mijn geheugen, ik wist alle details van elin's bevalling nog (tijdstippen, bloedverlies, bloeddruk, placentagewicht etc :D )

leuk mens iig.

ik begin er nu eindelijk in te geloven dat er echt een tweede komt. (ik was zooooooo bang door die miskraam, maar dit zit geloof ik wel goed O+ )
pi_93944414
Oh TM, geen idee of je dit nog leest, maar ontzettend veel succes/plezier/geluk/gezondheid gewenst voor vandaag/dit weekend.... jullie worden ouders! Jullie meiske komt eraan!!! *O*
  vrijdag 11 maart 2011 @ 08:10:52 #285
238474 Jeetjejom
pi_93944521
Jezus. Ben ik 1 dag niet op fok! Mis ik alles!!!!
Even kijken of ik alles nog weet:
- vlindur, gws, en juffrouw Jannie (ken ik jou, heb nl wel een vaag vermoeden)  gefeliciteerd allemaal *O* *O* wat ontzettend gaaf!!!!!
- Tally! Je hebt een datum!!!!! Gefeliciteerd en veel succes met voorbereiden!!!!
-TM je bent al in het zh nu, maar toch heel veel succes vandaag!!!! Dadelijk is ze er gewoon!!!!! Ik hou mijn foon vandaag dicht bij me in de buurt!!!!

Ik verlies sinds gisteravond wat vocht, maar kan niet achterhalen wat het is, slijm, vruchtwater of ben ik op het einde toch nog incontinent aan het worden. Iemand enig idee?
Jouw warmte is genoeg
  vrijdag 11 maart 2011 @ 08:14:25 #286
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_93944566
Update 1 ;-).

Lig aan CTG, prupke is zeer beweeglijk, stuitert net zo als haar moeder. Moest net in de auto wel fd heel hard huilen. Als we terugrijden hebben we haar gewoon bij ons!!!! O+

Na CTG gaan ze toucheren, gel geven en dan afwachten!

Leuk dat jullie zo enthousiast meleven! :*
pi_93944599
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 08:14 schreef twentemeisje het volgende:
Update 1 ;-).

Lig aan CTG, prupke is zeer beweeglijk, stuitert net zo als haar moeder. Moest net in de auto wel fd heel hard huilen. Als we terugrijden hebben we haar gewoon bij ons!!!! O+

Na CTG gaan ze toucheren, gel geven en dan afwachten!

Leuk dat jullie zo enthousiast meleven! :*
Woeiiii live updates, zet hem op meis! :*
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_93944633
Juffrouw Jannie, GWS en Vlindur van harte!

TM succes vandaag!
  vrijdag 11 maart 2011 @ 08:19:38 #289
238474 Jeetjejom
pi_93944635
Live updates, altijd leuk!
En tuurlijk is je meisje hyper, die gaat dadelijk haar lieve papa en mama ontmoeten!!!!
Succes!!!!
Jouw warmte is genoeg
  vrijdag 11 maart 2011 @ 08:24:56 #290
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_93944696
TM em TMman succes!

Ik zit vast aan mijn laptop zoals TM aan de CTG ;)
Alexa en Seth zijn lief
  vrijdag 11 maart 2011 @ 08:26:52 #291
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_93944721
Oooh Twentemeisje....! Dat prachtige kamertje wat straks gevuld gaat worden, een babygeurtje in jullie huis. Heel veel succes vandaag...!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  vrijdag 11 maart 2011 @ 08:37:22 #292
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_93944872
wauuwww TM krijgt vandaag een beeb!! die had ik niet zien aankomen hoor. Ik wens jullie heel veel succes en een fijne bevalling toe.

en Jeetje niet alleen Vlindur, maar ook GWS en juf. Jannie gefeliciteerd!!! wat leuk die streepjesregen!
en zo leuk om de lijst onder mij ook steeds langer te zien worden...
allemaal een fijne zwangerschap gewenst dames!

en Tally; je weet gewoon wanneer je kindje gaat komen, ook zo bijzonder lijkt me dat!!

Ik ben nog steeds kapot, maar vrij. Straks maar even met Evie de deur uit, denk dat we naar de dierentuin rijden.. ff frisse neus halen, en volgens mij is het redelijk weer..
  vrijdag 11 maart 2011 @ 08:41:09 #293
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_93944934
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 16:20 schreef JuffrouwJannie het volgende:

@Takkembah, ja sorry, ik weet hoe irritant kloons zijn, maar er is net een te grote kans dat er bekenden meelezen...
Valt wel mee hoor. Maar ik ben obsessief nieuwsgierig (zo iemand die bij series met cliffhangers gewoon de recaps op i-net op gaat zoeken).

Ben benieuwd wie je bent!@ Hint hint?
Alexa en Seth zijn lief
  vrijdag 11 maart 2011 @ 08:53:30 #294
12913 GreatWhiteSilence
pi_93945138
TM, veel succes vandaag!

Ik heb 8 april mijn intake, de echo komt later. En op 24 maart komt de dame van MvM langs.

Ik heb weer krampjes in mijn buik, en volgens mij loopt mijn melk terug. Annicka heeft al een paar keer op gezegd. Gelukkig drinkt ze er niet minder (misschien zelfs wat meer) om: ik hoop nog steeds te tandemen...
  vrijdag 11 maart 2011 @ 08:59:56 #295
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_93945239
Go tm!
pi_93945302
Ah, Live updates... dat wordt weer F5-en de hele dag ;) *O*
  vrijdag 11 maart 2011 @ 09:13:52 #297
35189 Troel
scherp en bot
pi_93945515
TM: succes vandaag!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_93945563
TM woehoei! Zet hem op hoor. O+
  vrijdag 11 maart 2011 @ 09:19:11 #299
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_93945625
Update 2!

Bij het toucheren voor het inbrengen vd gel kon de vk al bij het hoofdje van ons kindje! Ze kon een vinger in de bmm brengen. Mijn lijf heeft dus zelf ook al wat huiswerk gedaan, mooi zo! Nu tot 10u plat om de gel aan boord te houden. Daarna weer controle-ctg.

Het schrijnt nu lekker daar binnen. En het voelt nu ook wel heel erg echt allemaal! Misschien duurt het nog wel tot zondag, maar we zijn gewoon onderweg!!!

/einde bericht
  vrijdag 11 maart 2011 @ 09:23:30 #300
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_93945725
Heb je wel genoeg te doen daar? Je hebt internet maar gb je ook een boek oid?
  vrijdag 11 maart 2011 @ 09:32:34 #301
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_93945925
Ik plaag mijn lief, speel met mijn HTC Desire, heb 9 tijdschriften en 2 boeken bij me, de iPad en een puzzelboekje. Moet goed komen, helemaal als ik straks weer rond mag lopen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')