Ik heb nog even teruggekeken, maar kan het kloppen dat Isis nog geen uitgerekende datum had doorgegeven? Anders had ik haar er even bijgezet...quote:Op dinsdag 8 maart 2011 08:48 schreef laiveneertiekje het volgende:
MP wat een prachtig meisje heb je gebakken!
Gisteravond voor de eerste keer zwangerschapscursus gehad, en ik denk dat het wel nuttig is..
Jammergenoeg vannacht heel onrustig geslapen, dus ik voel me nu een beetje gammel, maar uitslapen lukte ook niet echt vanmorgen. Ik hoop wel dat dit niet te lang zo doorgaat, het is slopend.
Vanavond moet ik weer op controle, ben benieuwd of alles goed is..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik kreeg gister bij de liggingsecho deze foto (en nog 2 andere) mee. Ligt denk ik net aan de echoscopiste die je hebtquote:Op dinsdag 8 maart 2011 12:01 schreef -Nienna- het volgende:
Mooie echo's dames!
Ik krijg er morgen weer eentje, de liggingsecho. Ik ben benieuwd of we daar ook foto's van mee krijgen.
Krijgt iedereen die eigenlijk een liggingsecho, ik heb mijn VK daar nooit over gehoord namelijk....quote:Op dinsdag 8 maart 2011 12:13 schreef Tally het volgende:
[..]
Ik kreeg gister bij de liggingsecho deze foto (en nog 2 andere) mee. Ligt denk ik net aan de echoscopiste die je hebt
Als ik zo naar die echo kijk dan zit ik me de hele tijd te bedenken wat ze aan het doen is
Is ze de moederkoek aan het zoenen? Fluit ze een leuk deuntje? Blaast ze wat haar uit haar gezicht?![]()
Ja, psies dat! Ik ken dat helemaal niet van mezelf. je gemoedstoestand en energielevel lijkt echt geen peil op te trekken.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 12:21 schreef Ienemini het volgende:
Juud heb ik ook last van. De ene dag denk je alles aan te kunnen en de volgende dag (soms al zelfs eerder zak je als een plump pudding in elkaar.
Hier ook. Maar hier was geen twijfelquote:Op dinsdag 8 maart 2011 12:21 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ten minste, zo ging dat hier.
Ik zal het morgen eens vragen, moet toch op controle. Ik zit er ook niet echt op te wachten hoor, als het moet is het leuk dat we haar even kunnen zien, maar ik heb liever dat ze gewoon fijn rotsvast gaat liggen over een paar weken en zo blijft liggen.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 13:46 schreef grizzlybear het volgende:
Juud79, wij krijgen hier wel standaard een liggingsecho (wij hebben er ondertussen al zoveel gehad in het ziekenhuis dat wij er eigenlijk niet meer op zitten te wachten)
Ik kreeg 'm ook niet hoor. Het is niet bij elke praktijk gebruikelijk.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 12:19 schreef Juud79 het volgende:
[..]
Krijgt iedereen die eigenlijk een liggingsecho, ik heb mijn VK daar nooit over gehoord namelijk....
tja...ze valt wel elke dag na werk binnen 2 uur in slaap en is elke dag nog steeds misselijk, maar dat vind ik vervelender voor haar natuurlijk dan voor mij.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 13:46 schreef grizzlybear het volgende:
Cleany, niet elke vrouw heeft hier evenveel last van hoor! Dus misschien heb je geluk...
[/sub]
ik heb ze niet gehad iig..quote:Op dinsdag 8 maart 2011 12:19 schreef Juud79 het volgende:
[..]
Krijgt iedereen die eigenlijk een liggingsecho, ik heb mijn VK daar nooit over gehoord namelijk....
Ik moet me ook gaan aanmelden voor een info avond over bevallen en eentje over BV, maar dat vind ik ook heel raar idd, het voelt nog zo'n eind weg.....quote:Op dinsdag 8 maart 2011 16:03 schreef laiveneertiekje het volgende:
TM, dat is vervelend!
Ik zou ook een liggingsecho krijgen volgens mij, maar ik krijg bij 28, 32 en 36(?) weken ook een groeiecho, dus of die liggingsecho dan nog gedaan wordt weet ik eigenlijk niet..
Vanavond iig op controle, en dan krijg ik ook de voorlichting over pijnstilling.. En dat terwijl ik echt de bevalling nog als een enorme ver van mijn bed show zie, dus ik vind het nog heel maf om daar al mee bezig te zijn..
En kwam ie er ook met zijn hand naast het hoofd uit?quote:Op dinsdag 8 maart 2011 16:24 schreef mefke79 het volgende:
Tm hopelijk valt het mee!
De liggingsecho rond 34 weken is een van de voorstellen die is gedaan om de sterfte rond de bevalling terug te dringen. Bij ons was ie vorige keer al standaard, nu moet ie ook ivm placenta die op de achterwand ligt. En aangezien driekus was ingedaald met hand naast hoofd wil ik nog even overleggen hoe we daarna gaan bekijken dat Tienus niet hetzelfde trucje uithaalt.
Ik bij mijn vorige zwangerschappen ook niet, maar nu wel. Schijnt nieuw te zijn.quote:
Ja... die verhalen ken ik inderdaad ook... en eerlijk gezegd, toen ik hoorde dat het kindje er 'helemaal perfect' uitzag, schrok ik daar wel van... ook al weet ik dat je natuurlijk niet elke afwijking aan de buitenkant kunt zien... het spookte ook gelijk door mijn hoofd; 'stel nou dat...'...quote:Op maandag 7 maart 2011 22:50 schreef Popples het volgende:
ach gut mp wat een rijkdom heb je, 2 prachtige meiden.![]()
jose wat een verhalen.krijg er altijd kippenvel van.
ik ken iemand waarvan ze ook gezegd hebben dat het kind heel veel afwijkingen hadden. uiteindelijk hebben de ouders gekozen om toch de zwangerschap te voldragen. toen het geboren was, was het kindje gezond.![]()
Bij ons in het ziekenhuis is de urinecontrole ook niet meer standaard vertelde mijn gyn, bijv. alleen bij verdenking op eiwitten (zoals nu bij mijn hoge bloeddruk) controleren ze het. Ik heb het gevraagd omdat bijv. mijn zusje het bij haar vk wel elke keer moet inleveren.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 21:41 schreef mefke79 het volgende:
Fijn L'tiekje! Ik heb even gemist waarom je een groeiecho krijgt...En die glucosecurve, is dat standaard bij jouw praktijk? Ik heb bijvoorbeeld ook nog nooit urine hoeven inleveren, terwijl ik dat hier wel vaak hoor.
TM, beetje bijgekomen van de hoofdpijn en de schrik?
Heyquote:Op dinsdag 8 maart 2011 13:34 schreef danic het volgende:
Ken het wel hoor, die wisselende dagen. Qua energie, maar ook qua humeur.
Vriendlief zei eergisteravond nog tegen me dat hij niet kan wachten tot ze er is. Ik helemaal blij met die lieve opmerking, vraag ik met mijn stomme hoofd: 'waarom precies?'
Zegt ie: dan heb ik mijn vriendin weer terug
Met mijn rug gaat het vandaag weer beter, lief dat je het vraagt. Gisteren een warme douche genomen, warmte creme en een massage gehad.quote:Op woensdag 9 maart 2011 11:33 schreef ferrari_rood het volgende:
Veel plezier in Parijs Aventura wel balen dat je naar de gyn moet. Maar ik denk dat je dan ook meer echo's krijgt
@tm gaat het weer wat beter
@jj ik voer momenteel ook niet veel uit en voel mij vrij nutteloos.
@Cyntiaa hoe is het met je rug?
Even een kop-op momentje, misschien zijn het er maar 79!quote:Op woensdag 9 maart 2011 11:55 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik heb de nog 100 dagen mijlpaal bereikt vandaag al kunnen dat er ook nog 114 worden.
Ik denk dat je voor een groot deel toch je eigen gevoel moet volgen.. En, wanneer mogelijk, hulp vragen aan mensen die je kunnen helpen.quote:Op woensdag 9 maart 2011 12:10 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik kom er wel bovenop.
Heb al meerdere dingen doorstaan in mijn leven.
Maar zo nu en dan zie ik het zo zitten meer. En je hoort zoveel tegenstrijdige adviezen die allemaal goed bedoelt zijn maar dan weet ik het gewoon niet altijd meer.
Voor mij wordt het het eerste kindje, maar als het goed is wel de eerste bevalling omdat het de vorige keer in een spoedkeizersnee is geëindigd. Ik heb toen wel weeën gehad, dus ik zal ze wel herkennen (en IK vond het eerlijk gezegd enigzins te handelen zelfs de leuke beenweeën waar geen moedertje god iets aan kan wegpuffen), maar voor de bevalling schijt ik echt 7 kleuren. Ik weet dat ik het kan, miljoenen anderen kunnen het ook, maar toch zou het echt weer iets voor mij zijn om het gewoon niet voor elkaar te boksen. De VK weet dat ik er tegenop zie, met de gyn heb ik het er niet over gehad, omdat het toch steeds een andere gyn is die ik heb, maar ik beval in het zh dus pijnbestrijding is altijd bij de hand laten we maar zeggen. Ik maak me er wel druk over, maar heb ook zoiets van ik kan het toch niet helpen, eruit zal ie komen!quote:Op woensdag 9 maart 2011 12:52 schreef Ienemini het volgende:
.
Zijn er trouwens meer waarbij het eerste kindje is, en nu toch wel tegen de bevalling op gaan zien? Voor de pijn ben ik niet echt bang, wel wat ik niet weet wat ik moet voelen, en wat normaal is en niet...
Niet voor iedereen. Bij mijn vorige bevallingen zijn de eerste 5 tot 7 cm ontsluiting gepaard gegaan met weeën die niet erger waren dan de gemiddelde menstruatiekramp. Op het moment dat de weeën zo heftig waren als ik ze me vooraf had voorgesteld en ze dus als zodanig zou plaatsen, was ik al bijna bevallen.quote:Op woensdag 9 maart 2011 14:43 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ik heb mijn eerste kindje gekregen en zag ook wel op tegen de bevalling toen de uitgerekende datum naderde. Ik voelde me lichamelijk rot op het eind en baalde daardoor van het overtijd gaan maar toch dacht ik ook elke morgen 'nou vandaag hoeft niet zo nodig.' De kop in het zand methode![]()
Je hebt gewoon geen idee wat je kan verwachten en de één vind het een hel en bij de ander is het zo gepiept dus er is totaal geen referentiekader.
Over wat je moet voelen. Het is echt waar, een echte wee weet je meteen te plaatsen. En wat normaal is? Dat is ook voor iedereen verschillend. Wees in ieder geval niet bang dat wat jij voelt/denkt/doet/zegt tijdens je bevalling abnormaal is.
Poeh, een rode tube van trekpleister.. Zal thuis moeten kijken wat er op staat.quote:Op woensdag 9 maart 2011 15:11 schreef mefke79 het volgende:
Cyntiaa, welke warmhoudzalf heb je gebruikt? Er mogen er namelijk heel wat niet in de zwangerschap (al weet ik niet waarom dat zo is).
Grin, zou voelde het ook. Ik vroeg de verloskundige of ik zelf al zou kunnen voelen hoe ze ligt. Aangezien ik meestal haar rug rechts voel liggen.Toen ging ze het voelen, (vrij diep onderin mijn buik vond ik zelf), aan beide kanten van haar hoofd.quote:Op woensdag 9 maart 2011 16:17 schreef Takkembah het volgende:
Wow Juud dat jij dat hoofdje zo bewust voelt draaien, hoe bijzonder
Nou doe je het weer! Nee, ze hadden je hulp moeten opdringen en het feit dat jullie kindje er sneller is dan je verwacht had kan je niet wegstrepen tegen deze k*t verlopen zwangerschap.quote:Op woensdag 9 maart 2011 17:10 schreef ferrari_rood het volgende:
@mefke ik ben natuurlijk zelf ook wel schuldig had eerder door moeten drammen voor hulp. En daarbij voel ik mij zo;n zeur er zijn er zoveel die graag een kindje willen en wij krijgen ons kindje eerder dan we eigenlijk wilde. Dus ik heb niets te zeuren eigenlijk.
Vergis ik me nou of zit jij in het zuiden, bij de lichtstad in de buurt? Zo ja, kijk dan eens bij puntextra, dat is van de oude kruiswerk bureau's. Het kost je bijna niets, maar dan kun je wel hulp inhuren voor weinig. En dat verdien je nu zeker. Bovendien, je krijgt er ook korting mee op allerlei cursussen zoals babymassage en borstvoeding en kinder EHBO.quote:Morgen ga ik wel een uurtje schoonmaken maar meer kan ik niet en we hebben wel 3 katten.
Volgens mij welquote:
Mijn BMI is 29, dus een grensgeval. Mijn verloskundige zei ook dat het netjes is, maar hoe meer ik aankom, hoe meer risico op een hoog glucose gehalte, zwangerschapssuiker, dus een groter kind. En dan krijg je weer meer controles, ed. Terwijl dat nu allemaal niet nodig is.quote:Op woensdag 9 maart 2011 22:32 schreef Jose81 het volgende:
Nienna, wat jammer... vooral omdat je de wens had thuis te bevallen...![]()
Mijn BMI is ook hoger dan 30. Ik had geen groeiecho's vanwege mijn BMI, maar vanwege de omvang van mijn buik en de grootte van Bas. Ik was aan het eind bang een halve peuter uit te moeten poepen...Bleek nog mee te vallen; Bas woog 4070 gram.. geen kleintje dus, maar ook geen peutertje!
![]()
Enne... 6 kilo aangekomen met 28 weken??? Is dat zo slecht dan? Ik ben nu al 8 kilo aangekomen met 24 weken...
quote:Op donderdag 10 maart 2011 11:57 schreef Vlindur het volgende:
Hoi![]()
Ik ben er hoor. Mét mn tweede streepje![]()
Vlindur 24 november 2011
quote:Op donderdag 10 maart 2011 11:57 schreef Vlindur het volgende:
Hoi![]()
Vlindur 24 november 2011
whooot echt! Wow helemaal te gek!quote:Op donderdag 10 maart 2011 11:57 schreef Vlindur het volgende:
Hoi![]()
Vlindur 24 november 2011
quote:
Foto's inplakken doe ik niet, maar nu je het zegt: ik kan natuurlijk mooi Alexa's eerste jaar in een fotoalbum knallen via Hema / Kruidvat oid. Thnx!quote:
Vooral met internetten of spelletjes op de laptop en haken. Heb ook nog een hele stapel puzzelboekjes en leesboeken liggen, maar daar heb ik nog geen zin in gehad.quote:Op donderdag 10 maart 2011 13:41 schreef Takkembah het volgende:
Ik had voor de zwangerschap een BMI van 27, puur omdat mijn zwangerschapskilo's er niet af waren... eigen schuld. Anyways, ben nu 30wk en 6 kilo erbij, valt nog mee gelukkig. Met Alexa woog ik met 30wk ook iets van 84 alleen kwam ik toen van 69 kilo af en niet van 79
![]()
Ff een vraagje voor de LLMs of voormalige LLMs: waarmee vermaken jullie jezelf tijdens het zwangerschapsverlof? Ik heb me bij Alexa's verlof met name vermaakt met de babyuitzet en de kamer, maar die is nu zo goed als af. Een vriendin van me is aan het borduren geslagen, maar das niks voor mij
Gewoon bevallen op de eerste verlofdagquote:Op donderdag 10 maart 2011 13:41 schreef Takkembah het volgende:
Ik had voor de zwangerschap een BMI van 27, puur omdat mijn zwangerschapskilo's er niet af waren... eigen schuld. Anyways, ben nu 30wk en 6 kilo erbij, valt nog mee gelukkig. Met Alexa woog ik met 30wk ook iets van 84 alleen kwam ik toen van 69 kilo af en niet van 79
![]()
Ff een vraagje voor de LLMs of voormalige LLMs: waarmee vermaken jullie jezelf tijdens het zwangerschapsverlof? Ik heb me bij Alexa's verlof met name vermaakt met de babyuitzet en de kamer, maar die is nu zo goed als af. Een vriendin van me is aan het borduren geslagen, maar das niks voor mij
Klopt!quote:
Check en check!quote:Op donderdag 10 maart 2011 15:52 schreef danic het volgende:
Enveloppen al geschreven?
maxicosi al in de auto?
Ik ren mezelf heel hard voorbij nuquote:Op donderdag 10 maart 2011 15:53 schreef -Nienna- het volgende:
Jeetje TM, wat een nieuws zeg!! En jij eerst nog roepen dat Tally ons zou inhalen...jij zelf dus! Haha.
Ligt eraan waarvoorquote:Op donderdag 10 maart 2011 15:47 schreef twentemeisje het volgende:
WHAAAAAAAAAAAAAAA!![]()
![]()
Straks nog even een keer mijn tassen controleren (die stonden al klaar), de laatste papieren aan de map voor de belastingaangifte toevoegen, schoon beddengoed klaarleggen (mijn mams komt morgenvroeg het bed verschonen en een laatste was wegvouwen, de schat), en gewoon nog een keer alles dubbelchecken. Nog tips?
quote:Op donderdag 10 maart 2011 15:55 schreef Tally het volgende:
[..]
Klopt!
8 April gaat onze dochter geboren worden. De tijd en zo heb ik nog niet. Maar datum staat vast (of er moet een spoed geval die dag tussen komen).
Morgen over 4 wekenMijn bloeddruk was wat te hoog en dus moest ik urine inleveren. Daar heb ik geen uitslag van gehad aangezien ik ook niet weet of die 2 druppels wel genoeg waren
quote:Op donderdag 10 maart 2011 15:58 schreef Incantrix het volgende:
Tjezus, ik ben echt een emokip vandaag, maar ik zit ook helemaal met tranen in mijn ogen, TMEnorm veel succes joh, gaat helemaal goedkomen!
Oh, wat spannend!
quote:Op donderdag 10 maart 2011 16:02 schreef Takkembah het volgende:
[..]
Ligt eraan waarvoor
Iig had ik toen mijn IPodje mee met mijn muziekjes, was heerlijk...
En wat leesvoer * twentemeisje vinkt af
Wat snacks voor tussendoor (meestal eerder voor je mannetje) * twentemeisje vinkt af
Badjas? * twentemeisje moet deze nog pakken
En laat het lekker over je heenkomen
En een keer oefenen met de maxicosi ja. Toen Alexa er was, hebben we daar buiten nog mee staan te kloten* twentemeisje heeft de Easyfix al achterin de auto, straks nog maar even een paar keer het erop en eraf klikken oefenen
.
Echt wel!quote:
quote:Op donderdag 10 maart 2011 16:12 schreef Vlindur het volgende:
TM!Wh00h00! Ik hoop op een voorspoedige bevalling en vooral inleiding! Zet em op! En geniet van je avond en ik hoop dat je nog wat slapen kunt vannacht!
![]()
![]()
GWS, Hoi
Jaquote:Op donderdag 10 maart 2011 16:27 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Oh, en Juffrouw Jannie ook. Ben heel benieuwd, ken ik je?
Ohquote:Op donderdag 10 maart 2011 17:00 schreef Twinkly het volgende:
Vlindur! Ik vind het zooo leuk*emo*
En nu rammel ik weer meer en dat is JOUW SCHULD!
Sannequote:Op donderdag 10 maart 2011 17:11 schreef Sannne het volgende:
Oei zit ik toch keihard mee te janken voor TM.. Die spanning in je bericht, kippenvel.. Wat moet dat een bijzonder en gek moment zijn dat je ineens, eerder dan verwacht, mama gaat worden!
Snik. Lang leve de hormonen.
Twentemeisje denk aan je bloeddruk! Relax, chill! Zet alles klaar en installeer jezelf dan op de bank met thee en de afstandsbediening!
En vanavond lekker heel veel knuffelen met paps
En zet hem op morgen ik leef mee!
GreatWhiteSilence en JuffrouwJannie gefeliciteerd!
En Vlinder waaaaaah
Voor jou!quote:Op donderdag 10 maart 2011 17:17 schreef Sannne het volgende:
Jaaa kei vetcoolVind het zo leuk voor jullie! (En voor mij, haha!)
Woeiiii live updates, zet hem op meis!quote:Op vrijdag 11 maart 2011 08:14 schreef twentemeisje het volgende:
Update 1 ;-).
Lig aan CTG, prupke is zeer beweeglijk, stuitert net zo als haar moeder. Moest net in de auto wel fd heel hard huilen. Als we terugrijden hebben we haar gewoon bij ons!!!!
Na CTG gaan ze toucheren, gel geven en dan afwachten!
Leuk dat jullie zo enthousiast meleven!
Valt wel mee hoor. Maar ik ben obsessief nieuwsgierig (zo iemand die bij series met cliffhangers gewoon de recaps op i-net op gaat zoeken).quote:Op donderdag 10 maart 2011 16:20 schreef JuffrouwJannie het volgende:
@Takkembah, ja sorry, ik weet hoe irritant kloons zijn, maar er is net een te grote kans dat er bekenden meelezen...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |