abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 8 maart 2011 @ 20:24:43 #76
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_93830358
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 22:50 schreef Popples het volgende:
ach gut mp wat een rijkdom heb je, 2 prachtige meiden. O+

jose wat een verhalen. ;( krijg er altijd kippenvel van.
ik ken iemand waarvan ze ook gezegd hebben dat het kind heel veel afwijkingen hadden. uiteindelijk hebben de ouders gekozen om toch de zwangerschap te voldragen. toen het geboren was, was het kindje gezond. :{
Ja... die verhalen ken ik inderdaad ook... en eerlijk gezegd, toen ik hoorde dat het kindje er 'helemaal perfect' uitzag, schrok ik daar wel van... ook al weet ik dat je natuurlijk niet elke afwijking aan de buitenkant kunt zien... het spookte ook gelijk door mijn hoofd; 'stel nou dat...'...

TM... gelukkig weer thuis! Rustig aan nu en met de beentjes op de bank!! }:| ;) :*

Hier gisteren met de hele klas naar de verloskundige geweest voor een echo. Super leuk! De kinderen wisten over het algemeen aardig goed wat er te zien viel... behalve dan in het begin; de verloskundige had het hoofdje in beeld. Zegt één van de jongens; 'Ooh, ik zie het al! Het is een jongen!'. _O-
**Life is e@sier with your eyes closed**
  dinsdag 8 maart 2011 @ 21:01:32 #77
100412 mefke79
komt goed!
pi_93832640
met de hele klas naar de vk, arme vk!

Tienus vind mijn buik te klein geloof ik. Er komen gewoon complete ledematen voorbij schuiven. Auw. Dat past namelijk helemaal niet. En ik ken het ook alleen van het einde bij Driekus, niet al zo vroeg. Nou ja, ik hoor wel wat de vk er morgen van vindt.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_93834876
__Isis__, ik heb het er nog bij kunnen zetten.

Zo, ik ben weer goedgekeurd, en mijn bloeddruk was zelfs lager dan voorgaande keren.
Over 2 weken alweer(ivm vakantie verloskundige), en in de tussentijd dus groeiecho en glucosecurve prikken, maar daar verwachtte ze geen problemen mee..

De uk lag met het kopje naar beneden en het ruggetje aan de rechterkant. Grappig, want zo ligt hij/zij al de hele tijd volgens mij..
  dinsdag 8 maart 2011 @ 21:41:15 #79
100412 mefke79
komt goed!
pi_93835282
Fijn L'tiekje! Ik heb even gemist waarom je een groeiecho krijgt...En die glucosecurve, is dat standaard bij jouw praktijk? Ik heb bijvoorbeeld ook nog nooit urine hoeven inleveren, terwijl ik dat hier wel vaak hoor.

TM, beetje bijgekomen van de hoofdpijn en de schrik?
pi_93839214
Laiveneertiekje: die van mij ligt precies hetzelfde :D , en behalve een kleine verhuizing af en toe, ligt ze volgens mij ook al de hele tijd zo! Grappig.

Mefke, ik heb ook nog geen urine hoeven aanleveren hoor of moeten prikken. Alleen de eerste keer dan.
Afgelopen keer wel even op ijzer geprikt, maar toen zat ik er ook echt even doorheen en ze wilden dit uitsluiten.
Volgens mijn huisarts hoort ze te prikken op suiker (hebben we nu bij de ha uitgesloten als reden van de jeuk en uitslag), dus dat ga ik even navragen als ik maandag weer mag. Want dat doen ze nooit en ik heb er vorig jaar ook geen enkele vriendin over gehoord :?
pi_93848291
mefke, ik heb een BMI van boven de 30, en daar schijnen de groeiecho's bij te horen...
  woensdag 9 maart 2011 @ 08:08:18 #82
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_93848768
Goedemorgen!

Bedankt voor al jullie lieve berichtjes meiden! :*

Een *O* voor alle goede controles en echo's, fijn!

F_r, voor jou gewoon nog maar even een hele dikke knuffel, ongelooflijk wat jij voor je kiezen krijgt meis.

Ik krijg ook groeiecho's omdat mijn BMI te hoog is Mefke.

Gisteravond naar Jose geluisterd en lekker met de beentjes hoog gezeten (terwijl mijn lief ze lekker kriebelde, wat 'vervelend' :D). Een relatief goede nacht gehad, ben er maar 3x uit geweest om te plassen en telkens snel weer in slaap gevallen. De hoofdpijn is weer wat gezakt. Ik houd het gewoon goed in de gaten. Wie weet is de bloeddruk morgen wel weer een stuk lager, kan natuurlijk ook nog. We shall see!

Heb mijn (8> trouwens gevraagd of hij het ook zo ervaart als bijvoorbeeld jouw lief Danic of als Beregd. Hij herkende er gelukkig niets in (en hij zou het absoluut zeggen of al hebben gezegd als het anders was). Het enige dat anders is is dat ik volgens hem nu natuurlijk meer pre-occupied ben w.b. het onderwerp 'baby', maar dat vond ie niet meer dan logisch en helemaal niet hinderlijk. Daar ben ik mezelf trouwens ook terdege van bewust :D. Helemaal het nu allemaal zo dichtnbij komt is het het nummer 1 onderwerp in mijn hoofd. Volgens hem ben ik verder niet veranderd door de zwangerschap. Vond ik wel fijn om te horen.

Vandaag komt mijn mams hier alle ramen lappen, fijn! Daarna gaat ze lekker koken, dus ik word verwend vandaag.

Fijne dag allemaal!
  woensdag 9 maart 2011 @ 08:09:58 #83
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_93848791
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 21:41 schreef mefke79 het volgende:
Fijn L'tiekje! Ik heb even gemist waarom je een groeiecho krijgt...En die glucosecurve, is dat standaard bij jouw praktijk? Ik heb bijvoorbeeld ook nog nooit urine hoeven inleveren, terwijl ik dat hier wel vaak hoor.

TM, beetje bijgekomen van de hoofdpijn en de schrik?
Bij ons in het ziekenhuis is de urinecontrole ook niet meer standaard vertelde mijn gyn, bijv. alleen bij verdenking op eiwitten (zoals nu bij mijn hoge bloeddruk) controleren ze het. Ik heb het gevraagd omdat bijv. mijn zusje het bij haar vk wel elke keer moet inleveren.
pi_93849005
Morgen dames!

Hopelijk heeft iedereen een goede nacht gehad? Ik ben gister thuis gekomen met rugpijn, eerst een warme douche genomen en toen warmte zalf erop laten doen. Massage gehad en nu gaat het wel weer...
  woensdag 9 maart 2011 @ 08:40:52 #85
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_93849203
Morgen. Hier wel een redelijk goede nacht gehad. Ik slaap nu beter dan een aantal weken geleden moet ik zeggen. Vandaag nog een beetje opruimen en dan is het langzaamaan allemaal wel zo'n beetje klaar.
While you burn at the stake, I dance with the flames...
No more nights, of blood and fire...
  woensdag 9 maart 2011 @ 09:37:44 #86
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_93850266
Goodmeunin' !
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
  woensdag 9 maart 2011 @ 10:06:21 #87
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_93851043
Goedemorgen!
Niet bijgelezen, want enorm drukke werkdagen achter de rug. Nu lekker 3 dagen vrij en dan naar Parijs. Pas dinsdag weer werken. Heb dat eigenlijk zomaar besloten, die paar dagen extra vakantie, omdat ik merk dat ik nu gewoon moet bijtanken.

Over urine gesproken...ik ga helaas de verloskundige verlaten en ga onder behandeling bij de gynaecoloog. Dit omdat ik door de hoge bloeddruk van vroeger, een beetje nierschade heb en er daardoor altijd een beetje eiwit in de urine aanwezig is. Hierdoor kan de verloskundige, mocht mijn bd stijgen, niet goed duiden of er daarnaast eventueel meer aan de hand is. Het normale ijkpunt is natuurlijk: helemaal geen eiwit in de urine. Bij mij is er gelukkig verder niets aan de hand, de overdracht is dus een preventieve maatregel. Wel k*t want de gyn zit in Blaricum en dat kan ik niet fietsen. Er is geen station en ik rijd niet graag auto. Hopelijk kunnen verdere consulten ook in de andere locatie van het Tergooiziekenhuis hier in Hilversum.
  woensdag 9 maart 2011 @ 10:20:11 #88
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_93851429
Goedemorgen!
Hier een betere nacht gehad, niet 1x hoeven op te staan gelukkig!

Urine controle heb ik zowel bij de VK als bij de Gyn nog nooit gehad, dus zal wel niet standaard zijn dan ;)

She-Wolf ^O^

TM, laat je maar lekker door mams verwennen!

Aventura, wat balen dat je nu zover moet om naar de gyn te gaan! Hopelijk vind je snel een goede oplossing!

Hier eigenlijk geen nieuws. De pijn bij mijn borstbeen is iets gezakt gelukkig, beeb stampt behoorlijk op de vroege morgen, dus we zijn er nog! Zometeen de was maar eens opruimen en dan misschien 1 raam lappen. Heb met (8> afgesproken dat ik iedere dag een beetje doe, dus een raam per ochtend is meer dan voldoende. Merk gewoon dat als ik dat niet afspreek ik de hele dag wat zit te laptopperen en als ik meer ga doen, ik doodop ben 's avonds. En nu voel ik me ook nog een beetje zinvol
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
pi_93851454
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 13:34 schreef danic het volgende:
Ken het wel hoor, die wisselende dagen. Qua energie, maar ook qua humeur.

Vriendlief zei eergisteravond nog tegen me dat hij niet kan wachten tot ze er is. Ik helemaal blij met die lieve opmerking, vraag ik met mijn stomme hoofd: 'waarom precies?'
Zegt ie: dan heb ik mijn vriendin weer terug }:|
Hey :*

Gister helemaal vergeten te vragen. Weet je al of jouw dochtertje een neefje of een nichtje krijgt :P
Of was je zusje nog niet zover?
pi_93851584
Hoi,

Mijn zusje heeft vanavond haar echo en ze is niet van plan het te gaan vertellen. Ze wil het zelf wel weten. Klein beetje jammer natuurlijk, want ze gaan wel het kamertje gericht op het geslacht aankleden, dus die mogen we ook niet zien.
Maar goed, ik heb niets te klagen. Het is hun beslissing en daar heb ik me maar bij neer te leggen :P
Mijn moeder vindt het lastiger.
Ik ga haar vanavond bellen en dan ben ik eigenlijk heel benieuwd of ze het nou echt niet zegt, of zo enthousiast is dat ze het toch graag kwijt wil. Ik ga iig niet doorzeuren. Hoop allereerst dat alles goed is!
pi_93851643
Ik heb het ook heel moeilijk met het feit dat we aan niemand gaan vertellen of het een jongen of meisje is...Behalve dat ik het hier heb neergezet ;) De kleertjes liggen in een doos zodat er niemand in de verleiding komt om toch te gaan spieken. :+
pi_93853241
Goeiemorgen. TM, rustig aan doen meid, en direct aan de bel trekken inderdaad.Goed dat je extra onder controle staat.

Aventura, heerlijk een paar dagen bijtanken in Parijs. Wel vervelend dat je niet bij de VK kunt blijven.

JeetjeJom, hier ook elke dag een beetje. Zelfde verhaal...ik doe of niets..(behalve internetten en haken) of veel te veel. Dus ik probeer ook elke dag in ieder geval iets te doen in huis.

She-Wolf had zich ook al gemeld zag ik.

Ik mag vanmiddag weer naar de VK voor de liggingsecho. Ik denk dat ze goed ligt, hopelijk wordt dat ook bevestigd vanmiddag.
  woensdag 9 maart 2011 @ 11:32:28 #93
238474 Jeetjejom
pi_93853458
Nienna, ik ga hard voor je duimen dat ze gewoon heads down but up ligt!

Danic, bij ons weet ook een paar mensen het (volgens mijn man zijn het alleen de opa's en oma's en de ooms, maar een collega van mij weet het, twee vriendinnen weten, en een meisje van de zwangerschapsyoga weet het) maar blijkbaar kan ik goed liegen want op het werk kunnen ze er heel slecht tegen dat ik de ene keer doe alsof het een jongen is en de andere keer alsof het een meisje is. Heb ook bewust dagen ingepland dat ik hij zei en dan de volgende dag weer een dagje zij :D

Mensen die de vorige zwangerschap hebben meegemaakt zeggen allemaal unaniem een jongen, draag blijkbaar totaal anders dan de vorige keer!
Jouw warmte is genoeg
pi_93853478
Veel plezier in Parijs Aventura wel balen dat je naar de gyn moet. Maar ik denk dat je dan ook meer echo's krijgt
@tm gaat het weer wat beter
@jj ik voer momenteel ook niet veel uit en voel mij vrij nutteloos.
@Cyntiaa hoe is het met je rug?
pi_93853630
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 11:33 schreef ferrari_rood het volgende:
Veel plezier in Parijs Aventura wel balen dat je naar de gyn moet. Maar ik denk dat je dan ook meer echo's krijgt
@tm gaat het weer wat beter
@jj ik voer momenteel ook niet veel uit en voel mij vrij nutteloos.
@Cyntiaa hoe is het met je rug?
Met mijn rug gaat het vandaag weer beter, lief dat je het vraagt. Gisteren een warme douche genomen, warmte creme en een massage gehad.
Hoe is het vandaag met jou?
  woensdag 9 maart 2011 @ 11:43:13 #96
238474 Jeetjejom
pi_93853815
F_R, maar jij hebt alle reden om nix te doen. Ik voel me verder prima, ben gewoon wat lui aangelegd.
Jouw warmte is genoeg
pi_93854321
Ik heb de nog 100 dagen mijlpaal bereikt vandaag al kunnen dat er ook nog 114 worden.
Het gaat wel al merk ik wel dat ik metaal een klapje gekregen heb. Vanavond heb ik gym daar wil ik wel naar toe gaan en vrijdag weer een controle in het z-huis vriend wil het dan met de gym over mijn gevoelens hebben.
Een vrouw van zijn collega heeft hetzelfde is van de 2e zwanger en ligt ook in het z-huis zijn had dezelfde gevoelens als die ik heb. Schijnt vaker voor de komen maar leuk zijn ze niet.
pi_93854645
Ik hoop dat je er goed bovenop komt FR! Las dat je ook naar een maatschappelijk werker toe gaat? Zoals je hier overkomt moet ik zeggen dat ik vind dat je overal heel verstandig mee om gaat! Hoop dat er snel verbetering komt!
pi_93854818
Ik kom er wel bovenop.
Heb al meerdere dingen doorstaan in mijn leven.
Maar zo nu en dan zie ik het zo zitten meer. En je hoort zoveel tegenstrijdige adviezen die allemaal goed bedoelt zijn maar dan weet ik het gewoon niet altijd meer.
  woensdag 9 maart 2011 @ 12:17:18 #100
238474 Jeetjejom
pi_93855023
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 11:55 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik heb de nog 100 dagen mijlpaal bereikt vandaag al kunnen dat er ook nog 114 worden.

Even een kop-op momentje, misschien zijn het er maar 79!

Maar wat goed dat je vriend mee wil om het er eens met de gyn over te hebben. En ik heb er zelf geen ervaring mee, dus verder kan ik ook geen advies geven denk ik.....
Jouw warmte is genoeg
pi_93855027
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 12:10 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik kom er wel bovenop.
Heb al meerdere dingen doorstaan in mijn leven.
Maar zo nu en dan zie ik het zo zitten meer. En je hoort zoveel tegenstrijdige adviezen die allemaal goed bedoelt zijn maar dan weet ik het gewoon niet altijd meer.
Ik denk dat je voor een groot deel toch je eigen gevoel moet volgen.. En, wanneer mogelijk, hulp vragen aan mensen die je kunnen helpen.

En net als J-J kan ik je ook geen advies geven..
pi_93856054
morgen groeiecho... Spannend !!!
We hebben afgesproken om niet te kijken omdat we echt niet willen weten wat het wordt.

aaaaahhhh zag dat het nog maar 58 dagen is tot 6 mei .....
Zijn er trouwens meer waarbij het eerste kindje is, en nu toch wel tegen de bevalling op gaan zien? Voor de pijn ben ik niet echt bang, wel wat ik niet weet wat ik moet voelen, en wat normaal is en niet...
pi_93856675
@ Ienemini. Hier ook eerste kindje. Ben het typje kleinzerig en bang voor pijn, maar tot nu toe heb ik dat nog niet voor mijn bevalling. Hoop ook niet dat dat komt, want verkrampen daardoor is ook niet handig.
Ik heb afgelopen woensdag 2 brochures gekregen van de vk: pijnbestrijding tijdens de bevalling en voorbereiden op de bevalling.
Ben vooral nieuwsgierig hoe het gaat zijn: wanneer zou het beginnen, hoe voelt een wee, zou ik het herkennen, hoe lang gaat het duren, kan ik het aan, hoe zal mijn vriend eronder zijn en dat soort vragen. Ik weet echt dat het zeer doet, maar op de één of andere manier overheerst daar geen angst voor.
Daarna heb ik ook nog: krijgt ze blond of bruin haar, welke kleur ogen en dat soort dingen.

Ik zeg niet dat ik het niet spannend vindt en af en toe bekruipt me echt wel de gedachte van 'Oh god, ze moet er ook nog uit', maar dat is gauw over.
Het is wel goed om dit met de vk te bespreken. Bij mij begon ze er afgelopen week zelf over. En aan de hand van de brochures heb ik wel wat vragen, maar niets waar ik me druk over maak.

Aan de andere kant denk ik dat ik de rest van mijn leven zwanger blijf.....zo onwerkelijk is het soms.
Ik begrijp dus wel heel goed wat je bedoeld, maar bij mij overheerst het niet. Ik verbaas me er soms zelf over.
  woensdag 9 maart 2011 @ 13:41:44 #104
238474 Jeetjejom
pi_93857812
quote:
17s.gif Op woensdag 9 maart 2011 12:52 schreef Ienemini het volgende:
.
Zijn er trouwens meer waarbij het eerste kindje is, en nu toch wel tegen de bevalling op gaan zien? Voor de pijn ben ik niet echt bang, wel wat ik niet weet wat ik moet voelen, en wat normaal is en niet...
Voor mij wordt het het eerste kindje, maar als het goed is wel de eerste bevalling omdat het de vorige keer in een spoedkeizersnee is geëindigd. Ik heb toen wel weeën gehad, dus ik zal ze wel herkennen (en IK vond het eerlijk gezegd enigzins te handelen zelfs de leuke beenweeën waar geen moedertje god iets aan kan wegpuffen), maar voor de bevalling schijt ik echt 7 kleuren. Ik weet dat ik het kan, miljoenen anderen kunnen het ook, maar toch zou het echt weer iets voor mij zijn om het gewoon niet voor elkaar te boksen. De VK weet dat ik er tegenop zie, met de gyn heb ik het er niet over gehad, omdat het toch steeds een andere gyn is die ik heb, maar ik beval in het zh dus pijnbestrijding is altijd bij de hand laten we maar zeggen. Ik maak me er wel druk over, maar heb ook zoiets van ik kan het toch niet helpen, eruit zal ie komen!
Jouw warmte is genoeg
pi_93859952
Ik heb mijn eerste kindje gekregen en zag ook wel op tegen de bevalling toen de uitgerekende datum naderde. Ik voelde me lichamelijk rot op het eind en baalde daardoor van het overtijd gaan maar toch dacht ik ook elke morgen 'nou vandaag hoeft niet zo nodig.' De kop in het zand methode ;)
Je hebt gewoon geen idee wat je kan verwachten en de één vind het een hel en bij de ander is het zo gepiept dus er is totaal geen referentiekader.

Over wat je moet voelen. Het is echt waar, een echte wee weet je meteen te plaatsen. En wat normaal is? Dat is ook voor iedereen verschillend. Wees in ieder geval niet bang dat wat jij voelt/denkt/doet/zegt tijdens je bevalling abnormaal is.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  woensdag 9 maart 2011 @ 14:49:08 #106
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_93860178
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 14:43 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ik heb mijn eerste kindje gekregen en zag ook wel op tegen de bevalling toen de uitgerekende datum naderde. Ik voelde me lichamelijk rot op het eind en baalde daardoor van het overtijd gaan maar toch dacht ik ook elke morgen 'nou vandaag hoeft niet zo nodig.' De kop in het zand methode ;)
Je hebt gewoon geen idee wat je kan verwachten en de één vind het een hel en bij de ander is het zo gepiept dus er is totaal geen referentiekader.

Over wat je moet voelen. Het is echt waar, een echte wee weet je meteen te plaatsen. En wat normaal is? Dat is ook voor iedereen verschillend. Wees in ieder geval niet bang dat wat jij voelt/denkt/doet/zegt tijdens je bevalling abnormaal is.
Niet voor iedereen. Bij mijn vorige bevallingen zijn de eerste 5 tot 7 cm ontsluiting gepaard gegaan met weeën die niet erger waren dan de gemiddelde menstruatiekramp. Op het moment dat de weeën zo heftig waren als ik ze me vooraf had voorgesteld en ze dus als zodanig zou plaatsen, was ik al bijna bevallen. ;)
While you burn at the stake, I dance with the flames...
No more nights, of blood and fire...
  woensdag 9 maart 2011 @ 15:11:01 #107
100412 mefke79
komt goed!
pi_93860933
Cyntiaa, welke warmhoudzalf heb je gebruikt? Er mogen er namelijk heel wat niet in de zwangerschap (al weet ik niet waarom dat zo is).

F_R in je posts van vandaag omschrijf je voor mij precies waarom je wel hulp had moeten krijgen eerder, gelukkig mag je nou wel volgende week naar maatschappelijk werk. Tis ook gewoon niet niks en tuurlijk, het kan altijd erger bij een ander, maar dat wat JIJ NU meemaakt is ook echt niet LEUK. En dat mag je best niet leuk vinden. Sterker nog, ik denk dathet niet helpt als je heel stoer blijft volhouden dat het allemaal wel meevalt. Het valt niet mee, punt. En daar moeten anderen, en jijzelf, wel rekening mee houden. (oe, ik klink heel streng en betweterig, maar ik bedoel het goed)

Danic, waarom zou een vk moeten prikken op glucose? Dat doen ze alleen als ze je verdenken van zwangerschapsdiabetes en bij het begin van de zwangerschap (dan zit ie in de standaardbloedprik actie).

Mijn BMI is officieel net op het randje, dus geen extra groeiecho's hier.

TM, fijn dat het beter gaat. En op tijd aan de bel trekken he, als je ook maar iets denkt te voelen.

Ik was bij de eerste ook niet bang voor de bevalling. Ik had het nog nooit meegemaakt, dus waar moest ik bang voor zijn, was mijn gedachte. En ook nu zie ik er niet tegenop, 't moet toch en tis de enige manier om mijn eigen lichaam weer terug te krijgen, bovendien, je krijgt er een leuk wezentje voor terug (als het goed is dan).
En over weeën voelen: ik heb 24 uur rug en beenweeën gehad en toen nog een uur of drie buik + een uur persweeën en de enige die ik weer zou herkennen zijn de persweeën, de rest was geen pijl op te trekken.

Ik mag vanavond naar de VK, ik zat heel netjes op + 4 ofzo, maar dat zal nu heel wat meer zijn vrees ik. Ach, had ik de vorige keer ook met deze termijn, dus hoort erbij. Voor de rest verwacht ik geen bijzonderheden, mijn buik is weer rustig en pijnloos na een dagje rustig aan doen. Wel valt het me op dat deze uk echt enorm druk is en veel beter te voelen lijkt van buitenaf als dat Driekus was. Alsof ie minder ruimte of vruchtwater heeft.
pi_93861072
Dat dacht ik ook hoor Mefke, waarom moeten zij daarop prikken? Maar volgens de ha zou dat moeten. Ik ga het eens even navragen. Ben er in de afgelopen maanden wel achtergekomen dat mijn ha lang niet alles weet. (schrijft bv een medicijn voor wat ik bij de apotheek zo uit het vak krijg, als ik dat dan aangeef na een paar dagen, zegt ie: ja maar dat bedoelde ik niet! en schrijft een nieuw recept. Waarop de apotheker mij hetzelfde medicijn nog een keer wil verkopen. Ik uitgelegd wat de ha zei, zij bellen, blijkt dat de ha niet wist dat dit exact hetzelfde was als hij bedoelde :X )
  woensdag 9 maart 2011 @ 15:21:22 #109
100412 mefke79
komt goed!
pi_93861268
oeps, Danic, fijne huisarts!
Edit: bedenk nu nog of je daar bij wilt blijven met je ukkie straks. Dan moet je echt vertrouwen kunnen hebben in je huisarts, heb ik gemerkt. En of ik dat in jouw geval zou hebben...

[ Bericht 77% gewijzigd door mefke79 op 09-03-2011 15:34:30 ]
  woensdag 9 maart 2011 @ 15:50:31 #110
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_93862568
Danic, wat Mefke zegt, schoot mij ook meteen te binnen. Mijzelf interesseerde het allemaal niet zoveel, mijn HA of andere caregivers, maar sinds Alexa kijk ik door mijn moederogen naar die mensen.

Hier scheet ik zeven kleuren stront voor mijn eerste bevalling. Ik had net als DML de kop in het zand methode. It is not going to happen. Het is inderdaad zo dat jouwlichaam het gaat doen, en dat je geen referentiekader hebt van anderen. Sterker nog, ik weet nu voor de tweede keer niet eens of ik mijn eerste keer als referentie kan beschouwen. Maar goed, ik had net als She-Wolf niet de helse weeen die ik me voor had gesteld, ik interpreteerde ze veel anders (als flinke menstruatiekrampen idd.), toen ik echt ging, was het al tijd voor de uitdrijving.
Je kunt niet meer doen dan luisteren naar je lichaam op het moment zelf.
Alexa en Seth zijn lief
  woensdag 9 maart 2011 @ 16:13:02 #111
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_93863619
Op controle geweest vanochtend, Bloeddruk was 120/72 dus dat wat gelukkig heel goed.
Ik ben nu +6 kg, bij 28 weken zwangerschap. Dat is best netjes, maar veel meer mag er niet aankomen. Nu weet deze verloskundige dat ik goed op mijn eten let, maar ze attendeerde me erop dat ik eenmalig naar de dieetiste kan gaan, gewoon om mijn dagmenu te bespreken en te kijken of er iets is waar ik nog wat aan kan veranderen. Dus dat ga ik dan maar eens regelen.

Verder lag ze met haar hoofd helemaal netjes onderin en haar rug aan de rechterkant, dat is ook de kant waar de placenta voor het grootste deel zit, dus dat zal wel lekker liggen, want ze ligt eigenlijk nooit met haar rug links, hooguit een keer onderin over dwars.
Toen ze aan haar hoofd ging voelen, voelde ik ons meisje meteen draaien met haar bolleke, zo van 'blijf van mijn hoofd af'.
De hoogte van de BM was ook exact wat het moet zijn bij deze termijn, erg fijn.

Bang voor de bevalling ben ik niet, ik heb een vrij hoge pijngrens, sluit mezelf af voor mijn omgeving als ik echt pijn heb en kan het dan overwegend goed 'handelen'. Ach en ik weet niet hoe het is, dus dan hoef je er ook niet bang voor te zijn.
Wat is wel vreselijk zou vinden is een keizersnee, zeker als het onverwacht zou gebeuren, maar das meer angst voor evt narcose en een lang herstel.
Dus ik hoop van harte dat het op de normale manier zal gaan, thuis of in het ziekenhuis.

@f_r, je moet je niet nutteloos voelen, naar om te lezen dat je je zo voelt. Je bent bezig met ''overleven'', dan kan je niet veel anders dan wat je nu doet, namelijk uitrusten en zien dat je wat voedingsstoffen binnenkrijgt gedurende de dag. Daarnaast zorg je voor jullie ukkie, en dat is al een taak op zich. Dat is nu je belangrijkste taak en dat dat goed gaat is geweldig en aan jou te danken. :*
pi_93863658
Tja, op zich heb ik wel een goed gevoel bij deze huisarts hoor. Ik hoor ook juist dat hij zo goed is met kinderen.
Het ging mis omdat mijn huisarts altijd de bestanddelen opschrijft en niet het product en de apotheker juist het product kent. Ben het er wel mee eens dat hij dit eigenlijk had moeten weten, maar ja. Hij is ook maar mens. En ik heb dus uiteindelijk wel het goede gekregen.
pi_93863818
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 15:11 schreef mefke79 het volgende:
Cyntiaa, welke warmhoudzalf heb je gebruikt? Er mogen er namelijk heel wat niet in de zwangerschap (al weet ik niet waarom dat zo is).

Poeh, een rode tube van trekpleister.. Zal thuis moeten kijken wat er op staat.
Dom dat ik daar niet bij na heb gedacht eigenlijk! Zou het veel kwaad kunnen?
  woensdag 9 maart 2011 @ 16:17:35 #114
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_93863850
Wow Juud dat jij dat hoofdje zo bewust voelt draaien, hoe bijzonder
Alexa en Seth zijn lief
  woensdag 9 maart 2011 @ 16:28:52 #115
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_93864303
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 16:17 schreef Takkembah het volgende:
Wow Juud dat jij dat hoofdje zo bewust voelt draaien, hoe bijzonder
Grin, zou voelde het ook. Ik vroeg de verloskundige of ik zelf al zou kunnen voelen hoe ze ligt. Aangezien ik meestal haar rug rechts voel liggen.Toen ging ze het voelen, (vrij diep onderin mijn buik vond ik zelf), aan beide kanten van haar hoofd.
En meteen 'zwiep', voelde ik haar protesteren....Dat is weer eens wat anders dan handen, voeten of een been. :D
Maar zelf ga ik dat dus nog niet proberen, dan kan wel als ze iets groter is. Al vertelde ik dat ik dacht billen te kunnen zien, als ik op mijn rug lig en dan iets overeind ga met mijn hoofd, dan spannen mijn buikspieren zich aan, en zie je echt een bolletje bovenin, van haar billen verschijnen.
Zo grappig, daar is eronder dan even geen plek voor blijkbaar.
Het was dezelfde verloskundige als de vorige keer, een wat ouder iemand en heel erg vriendelijk.
pi_93864853
mefke, wat mij verteld is is dat het prikken van de glucosecurve bij 28 en 36 weken ook bij het protocol voor vrouwen met een BMI boven de 30 hoort.
Ik word ook niet verdacht van zwangerschapsdiabetes, maar ga morgen wel een curve prikken, omdat het dus moet..
pi_93865147
Tja, maar mijn bmi zit niet boven de 30 dus dat gaat voor mij niet op......
  woensdag 9 maart 2011 @ 16:59:24 #118
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_93865695
Ik ben blij, vanaf 20 mei komt er om de week iemand 2-3 uurtjes schoonmaken.
Het voelt nog een beetje verwend, maar eigenlijk vind ik het best nodig. Zeker zodra de baby is geboren. Ik werk dan 36 uur per week en ik denk dat het dan te zwaar is om dat met zorg en huishouden te combineren. Mijn vriend vindt die combi voor zichzelf ook te zwaar. Dus op deze manier blijft het denk ik leuk voor ons. We blijven nog wel veel dingen zelf doen hoor, zoals de was en de kattenbakken en het dagelijkse doekje door de keuken, maar het groot onderhoud laat ik graag aan de schoonmaakster over.
pi_93866227
@mefke ik ben natuurlijk zelf ook wel schuldig had eerder door moeten drammen voor hulp. En daarbij voel ik mij zo;n zeur er zijn er zoveel die graag een kindje willen en wij krijgen ons kindje eerder dan we eigenlijk wilde. Dus ik heb niets te zeuren eigenlijk.
@juud fijn dat alles goed was en dat je haar zo goed voelt. Wat ben je weinig aangekomen zeg. Knap hoor
@aventura wij hebben ook een hulp genomen vriend heeft het druk op zijn werk en is gewoon niet gewend van huis uit veel te moeten doen en ik kan allemaal niet meer.
Morgen ga ik wel een uurtje schoonmaken maar meer kan ik niet en we hebben wel 3 katten.
pi_93867117
Bloeddruk was goed, harttonen goed. VK ging eerst voelen, helemaal ingedaald ook...
Echo er achter aan....blijken het dus haar billen te zijn die vast liggen in mijn bekken.
Toch een stuit dus.

Nu is het wachten op een oproep van het ziekenhuis voor een echo door de gynaecoloog, en dan kijken we of er gedraaid kan worden. VK zei al wel dat het lastiger zou kunnen zijn omdat ze al volledig ingedaald is (met haar billen..)

Ben wel een beetje van slag als ik eerlijk ben..ik wilde heel graag thuisbevallen.
Maar goed eerst de oproep maar afwachten en dan zien we met de volgende echo wel weer verder.
pi_93867348
Nienna wat jammer dat je meisje in een stuit ligt. Nu moet je opeens hele andere keuzes maken. Keizersnede of toch natuurlijk proberen.
Je wilt wel een draaipoging proberen? Niet iedereen ziet dat zitten ook. Als ze al ingedaald is lijkt me dat wel lastig worden inderdaad.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_93867670
Wat een tegenvaller Nienna
  woensdag 9 maart 2011 @ 17:49:05 #123
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_93867999
Oh Nienna, wat balen voor je... Zou fijn zijn als ze toch nog te draaien is, ik ga voor je duimen!
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
  woensdag 9 maart 2011 @ 17:51:23 #124
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_93868096
@Juud79, ja dat deden ze gisteren bij mij ook. Handen aan beide kanten van zijn nekje en dan moest ik diep inademen.... maar ik voelde niks draaien of wat. Wellicht komt dat nog, het lijkt me erg bijzonder.

@nienna, wat een tegenvaller. En zeker omdat je gewoon had uitgekeken naar een thuisbevalling :* ....Ga je een draaipoging doen? En wil je dan nog natuurlijk bevallen, of niet?

@Aventura, niks verwends aan hoor! Juist heel praktisch. Als het financieel mogelijk is, is het toch heerlijk om straks de wat grotere klussen uit handen te geven. :Y

HIer doen ze btw ook niks met glucose, ik ben alleen gisteren voor ijzer geprikt. Waarom weet ik ook niet. Dat zijn van die dingen die ik me pas afvraag als ik weer thuis ben :')
Alexa en Seth zijn lief
pi_93869792
We wachten even af wat ze straks bij de echo in het ziekenhuis zeggen...hoe zij het draaien zien en of het een redelijke kans van slagen heeft.
Een stuitbevalling zie ik sowieso niet zitten, dus als we ook besluiten om niet te proberen te draaien dan wordt het een keizersnee.
  woensdag 9 maart 2011 @ 18:39:19 #126
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_93869958
Heerlijk toch Aventura? Ik heb iedere week een hulp, lief en ik werken allebei 40 uur (nog) en ik gun het onze hulp, is namelijk mijn zus :) Ik weet nog niet hoe we het straks gaan doen, eerst maar afwachten of alles goed verloopt.

@Nienna; wat naar voor je! Dat is wel even omschakelen voor je.
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  woensdag 9 maart 2011 @ 20:44:58 #127
100412 mefke79
komt goed!
pi_93876431
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 17:10 schreef ferrari_rood het volgende:
@mefke ik ben natuurlijk zelf ook wel schuldig had eerder door moeten drammen voor hulp. En daarbij voel ik mij zo;n zeur er zijn er zoveel die graag een kindje willen en wij krijgen ons kindje eerder dan we eigenlijk wilde. Dus ik heb niets te zeuren eigenlijk.
Nou doe je het weer! Nee, ze hadden je hulp moeten opdringen en het feit dat jullie kindje er sneller is dan je verwacht had kan je niet wegstrepen tegen deze k*t verlopen zwangerschap.

quote:
Morgen ga ik wel een uurtje schoonmaken maar meer kan ik niet en we hebben wel 3 katten.
Vergis ik me nou of zit jij in het zuiden, bij de lichtstad in de buurt? Zo ja, kijk dan eens bij puntextra, dat is van de oude kruiswerk bureau's. Het kost je bijna niets, maar dan kun je wel hulp inhuren voor weinig. En dat verdien je nu zeker. Bovendien, je krijgt er ook korting mee op allerlei cursussen zoals babymassage en borstvoeding en kinder EHBO.
  woensdag 9 maart 2011 @ 20:58:42 #128
100412 mefke79
komt goed!
pi_93877125
Nienna, balen! Maar hopelijk gaat ze nog vanzelf goed liggen, ik hoop het voor je.

Een hulp hebben wij nu ook al weer even. Ik werk 32 uur, mijn man 36 en om er dan ook nog een compleet huishouden naast te draaien, zien we gewoon niet zitten. We kopen hiermee Driekus-tijd, heerlijk gewoon. Oke, het kost wat, maar dat heb ik er dan graag voor over.

Terug van de vk en helemaal verbaasd. Bloeddruk prima, had niet anders verwacht, maar ook maar 1,5 kilo aangekomen. Dus ik zit op nog geen 6 kilo. Terwijl mijn buik echt enorm gegroeid is de afgelopen tijd (5cm in lengte, halverwege borstbeen nu). Tienus lag ondersteboven, net boven de bekkeningang. Over drie weken terug en over zes weken al echo...gaat hard nu.
Ik bedenk me net, over 6 weken ben ik waarschijnlijk al zo'n beetje met verlof :o

Takkembah, ze prikken je ijzer omdat dat juist kan afnemen tijdens de zwangerschap en het moet voor je bevalling op peil zijn (zodat je het bloedverlies kunt hebben zeg maar).
pi_93878092
Nienna, wat vervelend, ik hoop dat de baby nog draait..

FR, gewoon een :* voor jou. Voel je niet schuldig over alles!!! Je hebt een best weleen hefttige zwangerschap, heel erg zwaar. En een zwangerschap is al niet niks! Ik wil je gewoon een hele dikke virtuele knuffel geven!

Bij eerste zwangerschap geen angst voor het bevallen gehad. Ik wilde op het eind haar er gewoon uit hebben, ik had er genoeg van na 3 weken voorweeen te hebben gehad.
Zoals mijn moeder me goed ingeprent heeft, 'Bevallen is niet leuk en doet gewoon erg veel pijn. Het is een noodzakelijk kwaad. Stel je daar op in. Maar het eindproduct is het mooiste wat er is O+ '

Over hulp in huis: wij hebben een schoonmaakster en ik ben er heel erg blij mee! ik werk 24 uur en mijn vriend 36 uur, je zou zeggen tijd zat toch om schoon te maken. Maar het kwam er op neer dat de weekenden hier altijd in het teken van schoonmaken stonden, daar hadden we geen zin meer in, we hebben het geld, dus waarom niet. Niet goed praten voor jezelf, gewoon lekker doen! Als je het geld kan missen.

[ Bericht 0% gewijzigd door wickie op 09-03-2011 21:47:37 ]
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
  woensdag 9 maart 2011 @ 21:37:48 #130
238474 Jeetjejom
pi_93879307
Nienna, wat vervelend dat ze in stuit ligt zeg! Ik zou me in ieder geval goed laten informeren over draaipogingen enz. Maar een ks is niet het einde van de wereld hoor, daar kom je ook overheen, hoewel ik hoop dat ze haar gewoon makkelijk kunnen draaien natuurlijk!

F_R, niet schuldig voelen!!!!!!

Huishoudelijke hulp, dat zou mij ook wel bevallen, maar op dit moment hebben we het redelijk onder controle. Zo af en toe moet er echt nodig puin geruimd worden, maar daar zijn we dan ook in een middagje mee klaar :D Ik moet zeggen dat (8> heel veel meehelpt in het huishouden, krijg er de kriebels van als ik van andere dames om me heen hoor dat de vent geen sodemieter doet en dat zij achter zijn kont aan loopt op te ruimen.
Jouw warmte is genoeg
  woensdag 9 maart 2011 @ 21:46:07 #131
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_93879788
Ik ben niet zo bang voor de bevalling maar wel voor het resultaat. Ik bedoel dan voor een slecht resultaat, dat het kind er niet zonder kleerscheuren uit komt of dat ik een totaalruptuur krijg ofzo. :-(
pi_93879793
@mefke ik ben lid van puntextra volg daar nu ook de zwangerschapscursus.
We hebben al hulp voor 2uur in de week.
Kun je de mensen bij puntextra altijd inhuren of alleen tijdens de zwangerschap?
  woensdag 9 maart 2011 @ 22:07:28 #133
100412 mefke79
komt goed!
pi_93881151
altijd, geloof ik! Ook voor klusjes enzo. En voor strijken. Joh, als je dan toch geen of bijna geen energie hebt, dan kan je het maar beter besteden aan iets leuks, toch? En dat is niet strijken, in mijn geval dan.
  woensdag 9 maart 2011 @ 22:32:15 #134
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_93882764
Nienna, wat jammer... vooral omdat je de wens had thuis te bevallen... :*

Mijn BMI is ook hoger dan 30. Ik had geen groeiecho's vanwege mijn BMI, maar vanwege de omvang van mijn buik en de grootte van Bas. Ik was aan het eind bang een halve peuter uit te moeten poepen... :X Bleek nog mee te vallen; Bas woog 4070 gram.. geen kleintje dus, maar ook geen peutertje! :+

Enne... 6 kilo aangekomen met 28 weken??? Is dat zo slecht dan :@ ? Ik ben nu al 8 kilo aangekomen met 24 weken... :X
**Life is e@sier with your eyes closed**
  woensdag 9 maart 2011 @ 23:10:02 #135
100412 mefke79
komt goed!
pi_93885149
ik dus bijna zes en dat werd geprezen als keurig door de vk. Maar was die opmerking niet in het licht van een hoog bmi? Of haal ik nu dingen door elkaar?!
pi_93889959
Mij werd gezegd dat ik eigenlijk niks aan mocht komen. Ook hier een wat hoger BMI dus.
Maar ja probeer dat maar. De eerste 3 maanden ben ik afgevallen, maar nu komt er toch langzaam wel wat bij hoor. En ik eet echt niet gek, ik ben juist vrij gezond bezig!
Ik vind het netjes wat jullie zijn aangekomen. Hoop dat het bij mij ook daarbij blijft zo ongeveer!

F_R ook ik snap je hoor! Ik denk aan je!

Had ik het al over het bewegen van mini-me gehad? Lol. Ik raak er niet over uitgepraat. Steeds als ze een schopje geeft heb ik de neiging mn hele familie af te bellen 'ZE SCHOPT WEER!'
Da's het nadeel van geen partner die je daarmee kan bestoken ;)
Vanavond voelde ik zelfs een schopje toen ik mijn hand op mn buik legde.
Ze is een gezellige druktemaker. O+
  donderdag 10 maart 2011 @ 06:22:09 #137
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_93892641
Goodmorning dames :W

Sannne dat bewegen is ook superleuk! Ik ben er ook elke dag nog weer door ontroerd als ik haar voel bewegen tegen mijn hand. O+ (ze mag nu trouwens wel eens wakker worden).

Nienna wat onwijs balen dat ze in een stuit ligt! Hopelijk vinden jullie de oplossing waar je je het best bij voelt!

Hier gisteren een lekker dagje, met huishoudelijke hulp van mijn paps en mams en daarna heerlijk samen gegeten. Ik mocht bijna niets doen, en heb dus lekker kunnen ontspannen. Vocht in mijn ledematen liep gisteren wel weer heel erg op, ben erg benieuwd wat er straks uit de controle bij de gyn komt.

Mijn lief is vandaag voor het laatst ver van huis (dikke drie uur, bij Gent in de buurt) voor zijn werk, de komende weken staan geen afspraken meer gepland met zo'n lange reistijd. Wel zo fijn. Hij vond het vandaag al niet prettig om niet mee te kunnen naar de gynaecoloog, maar dit is een erg belangrijke afspraak dus gaat mijn zussie straks mee. Ga normaal ook zonder problemen alleen als mijn vriend er niet bij kan zijn, maar vind het wel prettig als er vandaag iemand mee is.
  donderdag 10 maart 2011 @ 06:49:30 #138
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_93892686
Goedemorgen!!
Vandaag naar de VK en vanavond mijn eerste echo! *O* Ik ben zo nerveus ervan! En dan moet ik nog wachten tot 19:00!

Succes bij de gyn vandaag TM. En het lijkt me inderdaad een fijn idee dat je lief niet meer zo ver van huis is.
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  donderdag 10 maart 2011 @ 07:12:41 #139
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_93892747
Thanks Susie! En wat spannend, over 12 uurtjes is het al zover *O*! Bijzonder moment, geniet ervan!
  donderdag 10 maart 2011 @ 07:15:45 #140
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_93892762
Succes TM bij de gyn! en vooral Susie, die eerste echo is echt O+
pi_93892838
Succes bij de Gyn, TM! (Hier ook aan het wachten tot die kleine smurf wakker wordt..)
Slapen die babies eigenlijk al rond 20 weken?

Susie, genieten he! En idd wat vreselijk zo'n lange wachttijd! Mijn eerste echo was 9 uur smorgens, wat was ik daar blij mee zeg!
Sterkte met wachten ;)

Fijne dag meiden, ik ga mijn nestdrang maar eens uiten.
  donderdag 10 maart 2011 @ 07:49:51 #142
238474 Jeetjejom
pi_93892967
TM en Susie veel succes vandaag! Gister pas absurd laat naar bed gegaan en nu toch alweer klaar wakker :(
Maar blijf gewoon in bed liggen en hopelijk kan ik nog even mijn ogen dichtdoen!
Morgen gewoon alweer 35w! Dan begint het tijd te worden om mijn tas klaar te zetten enzo!
Jouw warmte is genoeg
pi_93893028
Wauw lijkt me toch een heel spannend idee als 'het' echt in de buurt komt!

TM is jouw dochter al wakker ondertussen?
De mijne wel, en hoe! :D
pi_93893342
jeeej Susie wat gaat het snel!! heel veel plezier!!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  donderdag 10 maart 2011 @ 08:33:54 #145
35189 Troel
scherp en bot
pi_93893435
Tally, succes vandaag

(toch?)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 10 maart 2011 @ 08:34:53 #146
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_93893456
mornings; ff niet de puf om op iedereen te reageren. baaah wat ben ik moe en brak.. gister een ontzettend drukke late dienst gehad, lag dus na middernacht in bed, en kon toen niet slapen, denk dat ik om 2 uur ofzo pas sliep; en toen nog vaak wakker ook...
ben dus moe moe moe, en vandaag weer een late dienst; en zo mijn dreumesje uit bed halen.
(dus eigenlijk 2 diensten achter mekaar ;))

16 weken inmiddels hier. Dat gaat dan wel weer vrij snel ....
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_93893792
Goedemorgen iedereen!

Iedereen met een echo of VK afspraak : Veel succes & plezier! *O*

Wij mogen vandaag voor een 2e echo, vorige week kon niet alles vastgelegd worden dus mogen we nog eens kijken. Hopen dat de baby besluit om goed te gaan liggen. Het is nu al druk in mijn buik dus dat zal nog wat gaan worden ;)
  donderdag 10 maart 2011 @ 09:05:54 #148
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_93893933
Meiden die vandaag echo of vk/gyn afspraak hebben... Heel veel succes & plezier!!!!!
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
  Licht Ontvlambaar donderdag 10 maart 2011 @ 09:15:50 #149
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_93894132
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 08:33 schreef Troel het volgende:
Tally, succes vandaag

(toch?)
Volgens mij wel :)
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  donderdag 10 maart 2011 @ 09:15:52 #150
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_93894134
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 22:32 schreef Jose81 het volgende:
Nienna, wat jammer... vooral omdat je de wens had thuis te bevallen... :*

Mijn BMI is ook hoger dan 30. Ik had geen groeiecho's vanwege mijn BMI, maar vanwege de omvang van mijn buik en de grootte van Bas. Ik was aan het eind bang een halve peuter uit te moeten poepen... :X Bleek nog mee te vallen; Bas woog 4070 gram.. geen kleintje dus, maar ook geen peutertje! :+

Enne... 6 kilo aangekomen met 28 weken??? Is dat zo slecht dan :@ ? Ik ben nu al 8 kilo aangekomen met 24 weken... :X
Mijn BMI is 29, dus een grensgeval. Mijn verloskundige zei ook dat het netjes is, maar hoe meer ik aankom, hoe meer risico op een hoog glucose gehalte, zwangerschapssuiker, dus een groter kind. En dan krijg je weer meer controles, ed. Terwijl dat nu allemaal niet nodig is.
Ik maak me er niet erg druk meer over verder, ik eet gezond, rust genoeg, mijn bloeddruk blijft keurig, ik voel me erg goed, over het algemeen en heb verder geen rare klachten.
Dus volgens mij ben ik vrij voorbeeldig zwanger, tot nu toe.

Succes vandaag TM en Susie!

En BJ, pittig hoor, zo werken en dan nog zo'n kleine muppet thuis.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')